Londres: pluie en décembre?
by Stratele52
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
Je désire visiter la ville la semaine avant Noël. Je sais qu'il ne feras pas chaud, j'y suis habitué au Québec. Par contre, je ne voudrais pas passer mes journées sous la pluie.
Ma question, pleut-il souvent ( probablement ! ) mais surtout pleut-il très longtemps pendant la journée en ce mois de l'année ?
Le vol est trop important dans un voyage pour ne regarder que le prix.
Pas de règle du tout et impossible de prévoir la météo à 4 mois !
Tous les cas de figures sont envisageables en cette période à Londres : en "moyenne", il fait plutôt frais, gris et pluvieux. Mais il peut aussi faire très beau. Et quand il pleut, ça peut aussi bien être quelques averses isolées que de la pluie en continue toute la journée...
Tu n'as plus qu'à espérer tomber sur une bonne période...
Tous les cas de figures sont envisageables en cette période à Londres : en "moyenne", il fait plutôt frais, gris et pluvieux. Mais il peut aussi faire très beau. Et quand il pleut, ça peut aussi bien être quelques averses isolées que de la pluie en continue toute la journée...
Tu n'as plus qu'à espérer tomber sur une bonne période...
ce n'est pas la mousson. Il peut pleuvoir comme en France, mais c'est une coup de chance, il peut aussi faire beau.
Je pense qu'il est difficile de vous renseigner.
Même s'il pleut, ça ne devrait pas être tous les jours de la semaine et toute la journée.
S'il pleut certains jours, allez dans les musées et les magasins et réservez le reste pour les jours meilleurs.
Merci pour vos réponses, ça m' encourage a faire ce voyage.
Ayant déjà été à Londres en été, il y a quelques années de cela, la pluie ne m'avait pas dérangée. Ce n'était jamais longtemps. Je croyais toutefois le mois de décembre beaucoup plus pluvieux. Vos réponses me rassurent.
Ayant déjà été à Londres en été, il y a quelques années de cela, la pluie ne m'avait pas dérangée. Ce n'était jamais longtemps. Je croyais toutefois le mois de décembre beaucoup plus pluvieux. Vos réponses me rassurent.
oui, ça peut être pluvieux mais c'est aléatoire. En période d'hiver , nous avons eu des temps très différents.
Il pleut effectivement un peu plus en hiver, regardez le lien ci joint et vous pourrez comparer avec des villes que vous connaissez.
http://www.voyages-tourisme.com/previsions-meteo/meteo-grande-bretagne/londres.htm
http://www.voyages-tourisme.com/previsions-meteo/meteo-grande-bretagne/londres.htm
Attention, ne pas oublier que qui dit pluvieux, dit froid humide et c'est de loin pas pareil à un froid "sec".
Moi qui suis habituée au froid sec de la Suisse, je crains le froid quand je me rends en Italie, même si la température est supérieure là bas.
Moi qui suis habituée au froid sec de la Suisse, je crains le froid quand je me rends en Italie, même si la température est supérieure là bas.
Faby
Merci sunspell, je vais regarder cette adresse. J'avais déjà regardé des sites de météo comparant des villes. J'ai remarqué que Montréal, la région où je vis, recevais 2 fois plus de pluie que Londres pour un moment précis !!!!
Personellement je ne trouve pas Montréal pluvieux. Tout est dans la façon dont est répartit la pluie j'imagine. Ce que les stastiques météo ne semblent pas dire
C'est pour ça que j'aime connaître l'avis d'un voyageur qui a vécu cette période de l'année à Londres.
FDB, Froid humide, nous connaissons bien, au Québec.
Personellement je ne trouve pas Montréal pluvieux. Tout est dans la façon dont est répartit la pluie j'imagine. Ce que les stastiques météo ne semblent pas dire
C'est pour ça que j'aime connaître l'avis d'un voyageur qui a vécu cette période de l'année à Londres.
j'aurais pensé que c'était plutôt du sec de votre côté... merci pour la précision, j'ai appris qqch 🙂
j'aurais pensé que c'était plutôt du sec de votre côté... merci pour la précision, j'ai appris qqch 🙂
Faby
Il tombe autant de pluie en Juillet qu'en décembre à Londres.
Il pleut souvent, mais en général, ce sont des averses isolées qui ne dure pas longtemps. Ou alors les précipitations sont assez modérées.
Le soleil peut être au rendez-vous, mais en décembre, vous aurez surment droit à du temps assez gris. Mais la pluie ne devrait pas gâcher vos journées.
Contrairement à la croyance populaire, ce n'est pas le déluge 365 jours par années à Londres 😛. En fait, C'est une des villes d'Europe où il tombe le moins pluie dans une année.
Il pleut souvent, mais en général, ce sont des averses isolées qui ne dure pas longtemps. Ou alors les précipitations sont assez modérées.
Le soleil peut être au rendez-vous, mais en décembre, vous aurez surment droit à du temps assez gris. Mais la pluie ne devrait pas gâcher vos journées.
Contrairement à la croyance populaire, ce n'est pas le déluge 365 jours par années à Londres 😛. En fait, C'est une des villes d'Europe où il tombe le moins pluie dans une année.
On va toujours trop loin pour ceux qui ne vont nulle part (Pierre Flardeau)
Effectivement Martin19,
Je regarde de plus en plus les statistiques météo et ce qui semble par contre différent en décembre c'est surtout les heures d'ensoleillement ; 1 heure par jour en moyenne. Donc le ciel est gris en majeure partie de la journée.
Je regarde de plus en plus les statistiques météo et ce qui semble par contre différent en décembre c'est surtout les heures d'ensoleillement ; 1 heure par jour en moyenne. Donc le ciel est gris en majeure partie de la journée.
En fait, C'est une des villes d'Europe où il tombe le moins pluie dans une année.
faut pas exagérer non plus... 🙂
Faby
En fait, C'est une des villes d'Europe où il tombe le moins pluie dans une année.
Je n'exagère pas du tout. Londres est vraiment une des villes les plus sec d'Europe
Je n'exagère pas du tout. Londres est vraiment une des villes les plus sec d'Europe
Effectivement Martin19,
Ouais, comme je disais, le temps risque d'être assez gris. Mais les journées ne devraient pas être trop gâchées avec la pluie.
Mais bon...avec dame nature, on sait jamais non plus. C'est un peu un coup de dés
Ouais, comme je disais, le temps risque d'être assez gris. Mais les journées ne devraient pas être trop gâchées avec la pluie.
Mais bon...avec dame nature, on sait jamais non plus. C'est un peu un coup de dés
Martin 19,
C'est assez surprenant ton affirmation. Je serais curieux de savoir sur quoi te bases- tu ?
L'Angleterre, Londres compris, a une réputation, il me semble, d'être assez humide pour ne pas dire plus. C'est ce qu'on lit souvent. C'est vrai que si on compare à l'Irlande, la Belgique peut-être, la Bretagne. Le climat de Londres n'est peut-être pas si pluvieux.
Je souhaite que tu ais raison Martin19
C'est assez surprenant ton affirmation. Je serais curieux de savoir sur quoi te bases- tu ?
L'Angleterre, Londres compris, a une réputation, il me semble, d'être assez humide pour ne pas dire plus. C'est ce qu'on lit souvent. C'est vrai que si on compare à l'Irlande, la Belgique peut-être, la Bretagne. Le climat de Londres n'est peut-être pas si pluvieux.
Martin 19,
C'est simple.
À londres, il peut y avoir de la pluie une journée sur deux. Mais la pluspart du temps, c'est de faible intensité et ça ne dure pas toute la journée.
Donc oui, il pleut souvent, mais au final, les accumulations ne sont pas si importantes.
C'est simple.
À londres, il peut y avoir de la pluie une journée sur deux. Mais la pluspart du temps, c'est de faible intensité et ça ne dure pas toute la journée.
Donc oui, il pleut souvent, mais au final, les accumulations ne sont pas si importantes.
Demande aux Anglais à quoi ont ressemblé leurs derniers étés...
Je ne suis pas sure qu'ils soient de ton avis.
Mais quand bien même, en admettant qu'il pleuvine au lieu de déluger, et qu'il fait gris et froid toute la journée, c'est pas top pour la visite.
Mais quand bien même, en admettant qu'il pleuvine au lieu de déluger, et qu'il fait gris et froid toute la journée, c'est pas top pour la visite.
Faby
C'est décidé, je vais à Londres avant Noël. Les avis que vous m'avez tous donné me semblent encourageant.
Je vous en remerçie tous et je vous donnerai des nouvelles au retour, de cette fameuse température.
Je vais maintenant consulter les autres sujets comme Visiter Londres , Hôtel-apart à Londres.
Merci encore.
Je vous en remerçie tous et je vous donnerai des nouvelles au retour, de cette fameuse température.
Je vais maintenant consulter les autres sujets comme Visiter Londres , Hôtel-apart à Londres.
Merci encore.
bonjour,
vous avez raison, Londres est une belle ville que je connais bien. Si vous voulez, j'ai mis pas mal d'infos sur mon blog section "ville" et aussi "hébergement" ou "transport" , voir plan du blog à gauche. http://grandebretagne.weezblog.com/
vous avez raison, Londres est une belle ville que je connais bien. Si vous voulez, j'ai mis pas mal d'infos sur mon blog section "ville" et aussi "hébergement" ou "transport" , voir plan du blog à gauche. http://grandebretagne.weezblog.com/
J'ai été surpris moi aussi par ce qu'a dit Martin19.
Mais effectivement, sur Wikipedia (bon, même si certaines infos sont à prendre avec des pincettes), les précipitations mensuelles et annuelles affichées assez basses. L'article dit qu'en moyenne sur l'année, il pleut une quantité d'eau moins élevée qu'à Rome !
En revanche, c'est plutôt souvent une pluie un peu fine, un peu "distillée" régulièrement, et les jours de pluie sont en fait beaucoup plus nombreux même si la quantité reste faible...
Mais effectivement, sur Wikipedia (bon, même si certaines infos sont à prendre avec des pincettes), les précipitations mensuelles et annuelles affichées assez basses. L'article dit qu'en moyenne sur l'année, il pleut une quantité d'eau moins élevée qu'à Rome !
En revanche, c'est plutôt souvent une pluie un peu fine, un peu "distillée" régulièrement, et les jours de pluie sont en fait beaucoup plus nombreux même si la quantité reste faible...
Merci sunspell,
Je vais aller voir votre blog
Je vais aller voir votre blog
Disons alors que si l'orage violent de Rome, qui va peut-être durer 1 ou 2 heures, se permute en 1 semaine de pluie fine et diluée à Londres (le temps qu'il tombe plus ou moins la même quantité), à choisir je vais passer mon week-end prolongé à Rome ! 😎 même si la quantité d'eau tombée au final est supérieure...
Disons alors que si l'orage violent de Rome, qui va peut-être durer 1 ou 2 heures, se permute en 1 semaine de pluie fine et diluée à Londres (le temps qu'il tombe plus ou moins la même quantité), à choisir je vais passer mon week-end prolongé à Rome ! 😎 même si la quantité d'eau tombée au final est supérieure...
Faby
C'est ce que je crois aussi kujila,
Comme je l'écrivais plus tôt , il pleuverais plus à Montréal qu'à Londres d'après les statistiques météo.
Oui, mais à Montréal il peut pleuvoir des torrents pendant une journée et faire soleil par la suite pendant 2 semaines. Tandis qu'à Londres, comme vous le dites, ça peut être une pluie fine. Mais si c'est toute la journée et pendant une semaine, ce ne sera pas agréable de visiter la ville et les statistique diront qu'il a moins plu qu'à Montréal. !!!!!
Comme je l'écrivais plus tôt , il pleuverais plus à Montréal qu'à Londres d'après les statistiques météo.
Oui, mais à Montréal il peut pleuvoir des torrents pendant une journée et faire soleil par la suite pendant 2 semaines. Tandis qu'à Londres, comme vous le dites, ça peut être une pluie fine. Mais si c'est toute la journée et pendant une semaine, ce ne sera pas agréable de visiter la ville et les statistique diront qu'il a moins plu qu'à Montréal. !!!!!
Je vois qu'on est du même avis FDB....en même temps
😏
j'ai un souvenir "météorologique" de mes 2 semaines en Angleterre, en période de Pâques, je ne te raconte même pas... ça fait de nombreuses années, mais le souvenir est intact lui 😉
j'ai un souvenir "météorologique" de mes 2 semaines en Angleterre, en période de Pâques, je ne te raconte même pas... ça fait de nombreuses années, mais le souvenir est intact lui 😉
Faby
Le voyage à Londres a été remis aux callendres Grecques durant l'automne. Je suis heureux de cette décision en voyant toute la neige sur l'Angleterre et les aéroports bloquées. Ce serais arrivé pendant mon séjour. Pas hasard, un heureuse décision.
Log in first, then come back to this page.
You might also like
Vaut-il mieux conduire en Irlande et Grande-Bretagne avec son véhicule ou en louer un?FR
Scotland - Skye Trail and a little extra
Quelles îles écossaises choisir?FR
Un long week-end à Aberdeen et environsFR
La North Coast 500, au fin fond des HighlandsFR
Scottish trip!FR
Comment j'ai effectué un voyage spatio-temporel en ÉcosseFR
More discussions
Nous aimerions visiter georgetown et les belles plages de langkawi de mi septembre à début octobre mais avons peur de nous retrouver dans une étuve 🥵
Merci à ceux qui pourraient partager leur vécu !
Mitisi
Hi,
We're leaving on June 19th for an 8-day road trip in South Iceland. I've heard that even in summer, it's cold and the weather can change several times a day. Should we mainly pack winter gear, like a K-Way, fleece, down jacket, beanie, etc.?
Thanks for your tips!
Thanks for your tips!
Hi there,
For those who’ve experienced it, what’s the weather like in Shanghai at the end of December? I’ve heard it’s cold, but coming from France, is the winter milder than in Lyon, for example?
I’m tempted to spend the Christmas holidays in Shanghai and the surrounding areas (Nanjing, Suzhou) with my family—kids are 11 and 2. It’d be a bummer if the little one catches a cold over there.
Generally, is this a good time for simple family visits to the main spots, restaurants in the city, indoor heating, and outdoor walks?
For those who’ve experienced it, what’s the weather like in Shanghai at the end of December? I’ve heard it’s cold, but coming from France, is the winter milder than in Lyon, for example?
I’m tempted to spend the Christmas holidays in Shanghai and the surrounding areas (Nanjing, Suzhou) with my family—kids are 11 and 2. It’d be a bummer if the little one catches a cold over there.
Generally, is this a good time for simple family visits to the main spots, restaurants in the city, indoor heating, and outdoor walks?
Hi, is Hammamet a good destination for October? Thanks for your help
Hi everyone, I’m planning a trip to Mauritius—anyone have advice on when to go? I’m thinking April, May, or June for my stay. Which month would you recommend for the best beach weather, sunbathing, and exploring the island? Thanks!
Hi,
we’re planning to travel through Patagonia (Chile and Argentina) in February and March 2027.
From a seasonal and weather perspective, at that time of year and with hiking as our main activity, is it better to explore Patagonia from south to north or the other way around?
Thanks in advance.
Anne Marie
Hi everyone,
I’ve planned a three-week itinerary for this summer, from August 9 to 27, in Sri Lanka: Negombo – 1 night Sigiriya and the Cultural Triangle – 4 nights Kandy – 2 nights Ella – 3 nights Tangalle – 6 nights Colombo Airport – 1 night
I know this isn’t the ideal time for the south since the beach conditions aren’t great, but we’ve booked a hotel with a pool and won’t be swimming in the sea. We want to relax after all the travel since we’re bringing our two kids, aged 6 and 8.
I know the east would be better, but (i) I’m struggling to find suitable accommodation, and (ii) it adds a lot of travel time, and my kids can only handle about 3 hours at a stretch.
I looked into Arugam Bay, but it’s a 7-hour trip back to Colombo from there.
I’ve checked every weather site imaginable, but they don’t all agree. Do you think we’ll spend our whole trip in the rain, or is the monsoon in the south mostly limited to the sea, as I’ve read?
I’m worried about ending up in the middle of a natural disaster with my two young kids, given recent events.
Thanks for your advice! S
I’ve planned a three-week itinerary for this summer, from August 9 to 27, in Sri Lanka: Negombo – 1 night Sigiriya and the Cultural Triangle – 4 nights Kandy – 2 nights Ella – 3 nights Tangalle – 6 nights Colombo Airport – 1 night
I know this isn’t the ideal time for the south since the beach conditions aren’t great, but we’ve booked a hotel with a pool and won’t be swimming in the sea. We want to relax after all the travel since we’re bringing our two kids, aged 6 and 8.
I know the east would be better, but (i) I’m struggling to find suitable accommodation, and (ii) it adds a lot of travel time, and my kids can only handle about 3 hours at a stretch.
I looked into Arugam Bay, but it’s a 7-hour trip back to Colombo from there.
I’ve checked every weather site imaginable, but they don’t all agree. Do you think we’ll spend our whole trip in the rain, or is the monsoon in the south mostly limited to the sea, as I’ve read?
I’m worried about ending up in the middle of a natural disaster with my two young kids, given recent events.
Thanks for your advice! S
/hello, coming from China-Beijing - on 07/04 we're thinking of heading to Korea for 3 weeks. First off, we'd like to know what to expect weather-wise
hi
After reading quite a few posts and buying a guidebook, I’m still struggling to finalize my suitcase.
Given that we’ll be visiting both islands during our road trip and suitcases aren’t exactly expandable,
I’ve noted that temperatures can be changeable—but should I pack more winter clothes than summer ones?
Thanks for your help
We’ve decided to go to Skopelos for 2 weeks at the end of April. What kind of weather should we expect? Any special things to know about this remote island?
Thanks for your tips
Hi there. On my itinerary from São Luís to Jericoacoara, I’ll be passing through the Lençóis. Is there any point stopping there this time of year? Apparently, the lagoons are dry, but aside from the lagoons, is the surrounding landscape still interesting enough to warrant a 1- or 2-day stop? Thanks in advance for your help.
Hi,
We’ve booked our flight tickets and we’re leaving from October 29th to November 13th for Mauritius.
I just reserved our accommodation in Cap Malheureux.
We’re used to hot and especially very sunny destinations like Oman, Jordan, Uzbekistan...
If you can reassure me about the period—can we expect sunny weather? I’m really dreaming of discovering Le Morne Brabant under beautiful sunshine...
Thanks
Hi everyone,
I need to go to Sri Lanka at the end of January.
I’ve seen that many roads, hotels, and parks were closed after the cyclone, which unfortunately caused a lot of damage.
Does anyone have more information?
Would it be wiser to postpone our trip?
Thanks, Alain.
Hi,
I’m planning a trip to Oman, probably the first half of February to avoid the extreme heat and Ramadan.
But after checking various weather sites and reading accounts, I’m a bit worried about rain, which can apparently be frequent and heavy in February. I’d love to hear from travelers or locals who’ve been there recently.
What would be the ideal month to explore Oman without extreme heat or rain? November?
Also, it’s best to avoid visiting the wadis on weekends—does that mean Saturday and Sunday?
Thanks in advance for your tips!
Virginie
Virginie
Hi everyone,
This year, 2026, I can only get away in April and May. I never travel during these months usually, and from what I know, they aren’t the best for India. But in such a big country, there are always spots that are better than others weather-wise.
Which region would you recommend? Given that I’ve already traveled quite a bit in this country, and in any case, I’ll be discovering places I don’t know yet. No need for a major tourist hotspot or luxury comfort.
I was thinking of Meghalaya???
Up north?
Thanks for your ideas!
This year, 2026, I can only get away in April and May. I never travel during these months usually, and from what I know, they aren’t the best for India. But in such a big country, there are always spots that are better than others weather-wise.
Which region would you recommend? Given that I’ve already traveled quite a bit in this country, and in any case, I’ll be discovering places I don’t know yet. No need for a major tourist hotspot or luxury comfort.
I was thinking of Meghalaya???
Up north?
Thanks for your ideas!
Hi everyone,
We’d love to return to India next year for 3 weeks (we visited Rajasthan about fifteen years ago). Unfortunately, we’re tied to traveling in September, and our initial plan was to explore Himachal Pradesh. However, it seems like that might not be the best month for this region.
Could you share your experiences from that time of year in Shimla, Manali, Dharamsala, or even the Spiti Valley—in short, anywhere in Himachal Pradesh? Otherwise, which region of India would you recommend for a September trip?
Thanks so much!
Hi everyone, I’m planning a trip from mid-January to the end of February but I just can’t make up my mind 😕
I’ve looked into a few different options: Brazil, Cambodia, and Ecuador. The last one really appeals to me, but what’s making me hesitate is the risk of our trip being a bit too rainy (literally ),
We’re more drawn to the Andes, exploring colonial cities, typical villages, markets, and a bit of the coast. We’ve already gotten a taste of this in Bolivia, Colombia, and Chile. Plus, we’d love to do part of it by car since we’re used to driving at our own pace and stopping whenever we feel like it. Anyway, time’s running out, and I need to decide so I can finalize a route and book the tickets!!
Can anyone help me make up my mind or decide to postpone it for later? But for this year, I don’t have any other time slot to travel. Thanks for reading this far! !
Hi there,
I’ve planned a trip to Asia for the first half of November. I’ll arrive in Singapore at the start of November for about 3 days, and I’ll leave from Bangkok in mid-November.
In between, I’d like to gradually head north to visit some less touristy islands on the Thai coast.
Since the weather is a big risk during this period, I’d love to hear your recommendations.
I’m looking for: sunshine, snorkeling, beaches, nature / jungle in places that are easily accessible without too much transport to make the most of my trip.
Thanks for your tips!
I’ve planned a trip to Asia for the first half of November. I’ll arrive in Singapore at the start of November for about 3 days, and I’ll leave from Bangkok in mid-November.
In between, I’d like to gradually head north to visit some less touristy islands on the Thai coast.
Since the weather is a big risk during this period, I’d love to hear your recommendations.
I’m looking for: sunshine, snorkeling, beaches, nature / jungle in places that are easily accessible without too much transport to make the most of my trip.
Thanks for your tips!
Hi,
We’re planning to visit Porto in mid-February for 5 days.
Is the weather still nice?
I’m torn between Porto and Lisbon.
Thanks
Hi there,
We’re planning a trip to Chile this coming August and would love to head down to Chiloé. We’ve heard that as we go further south at this time of year, the weather gets pretty rough.
What’s the weather like in Chiloé in late August/early September? What activities can we do? And which ones become really tricky because of the weather?
Marie
Hi everyone!
So great to be back on this forum after being away for—I don’t even know what!
I’m planning a trip to Malaysia in July with my 5-year-old son. The thing is, I’m not sure which coast to choose. AI keeps telling me east one minute and west the next. Which spot is least affected by rain during this time?
Thanks a bunch
So great to be back on this forum after being away for—I don’t even know what!
I’m planning a trip to Malaysia in July with my 5-year-old son. The thing is, I’m not sure which coast to choose. AI keeps telling me east one minute and west the next. Which spot is least affected by rain during this time?
Thanks a bunch
Hey everyone! 🙂
Just giving you the quick context: A group of friends and I are planning a trip to South Korea (Seoul/Busan) at the end of June/July next year. It falls right in the middle of the monsoon season, but we don’t really have other availability options.😕
I’d love to hear from people who’ve visited the country and these cities during this period—basically, is it not as bad as it sounds, or should we just cancel our tickets (we don’t mind the heat, it’s mostly the rain that scares us).
I know there are plenty of indoor activities, but do you think we’ll still manage to get a few sunny days, or will it be torrential rain for our entire 2-week trip?
The only other country we’ve visited during the rainy season is Brazil (in the northeast) around the same time, and honestly, aside from a few really annoying downpours, we had sunshine most of the time and it was awesome. That said, the climate is totally different, so I’m not sure how relevant the comparison is.
Thanks in advance to anyone who takes the time to read or reply to this post! 🙂
Hi everyone.
Not sure if guidebooks, agencies, and other tour operators are keeping up by changing their visiting hours and offerings.
Personally, I see a promising opportunity here—jumping on this adaptation to extreme climates before others do, since they’re inevitably coming.
From my own travel experience, I’ve met a few guides so far who are starting to adjust, like in Egypt, Kenya, Senegal, and elsewhere.
They avoid crowds and the hottest hours by starting their tours around 6–7 AM, when it’s cooler.
Yeah, you’ve gotta wake up early, but the payoff is so worth it. 😴
If you’ve got any great tips like this, why not discuss them in this thread and share addresses or websites where the people in charge have realized climate change is real and are adapting? 😊
Hi there,
I’m planning a trip to Namibia in 2026.
I’m torn between visiting the Fish River Canyon and the Caprivi Strip / Victoria Falls.
I’d also love your advice on the best time to travel for wildlife viewing and pleasant weather.
I haven’t chosen a tour operator yet... since I’m traveling solo, I’d prefer a small-group escorted trip. Has anyone traveled with a local agency and what’s your feedback or advice?
Thanks so much!
I’m taking a month-long trip to northern Argentina throughout September. Buenos Aires, Iguazu, Salta, Humahuaca, Cafayate, and if time allows, La Rioja. I’m unsure about what clothes to pack. What are the temperatures like in September?
Thanks for your great tips!
Dominerja
hi
It seems that in recent years, January and February in Bohol have seen an increase in rainy periods. Have any of you noticed this?
Thanks in advance for your replies
Hi there,
I’m thinking of visiting Cap Corse in the second half of February, specifically Rogliano. Renting a house.
I’ve been told, “Oh no, not a good time—it’s the season for strong winds, Mistral, Tramontane, etc.” What do you all think? I’m now hesitating
I’ve been told, “Oh no, not a good time—it’s the season for strong winds, Mistral, Tramontane, etc.” What do you all think? I’m now hesitating
Hello, We’re heading to Finnish Lapland near Rovaniemi as a family at the end of February with two kids (8 and 14 years old). We’ve got direct flights with Luxairstours. The itinerary is already set, but I’m wondering if anyone has traveled with Luxair before and knows exactly what kind of clothes they provide on the second day? The agency just told me it’s a heavy-duty cold-weather suit. I’m thinking we should get Sorel Caribou boots, maybe second-hand. Here’s what I’ve already planned:
- Thermolactyl leggings and tights from Damart for the whole family as a base layer.
- A first layer of Damart socks + Nordic Stocks socks in 70% merino wool for all four of us.
- Loose fleece layers, including some Polartec.
- Ski pants for hikes.
- For my son and me, a The North Face Himalayan down parka with a hood.
- A ski parka for my husband and my 14-year-old daughter (she *really* wants a Roxy one—I hope it’ll be warm enough).
- For myself, for the flight and the first day at Santa’s village, I’ve packed The North Face winter hiking pants, a long-sleeve merino wool top from Decathlon (thin), a fleece, and my big parka.
I’m wondering if I should just pack fleece joggers or sweatpants for the kids and my husband, at least for the first and last days, to be comfortable on the plane? I’m also planning to buy balaclavas and neck warmers in addition to our beanies, as well as mittens for all of us. I really need advice because I have no idea—I’ve never been skiing! Also, for a 4-night, 5-day trip, should I pack a second set of base layers, like from Odlo?
Of course, I’ll be leaving cotton clothes out of the suitcase.
As you can tell, I’m someone who gets cold easily—especially my feet, hands, and ears—so that’s my biggest worry. I *don’t* want to be cold, even at -20°C during dog sledding, snowmobiling, or aurora hunting when we might be standing still. We won’t be in the city, and the kids will likely spend most of their time outside, as they usually do.
I’m wondering if I should just pack fleece joggers or sweatpants for the kids and my husband, at least for the first and last days, to be comfortable on the plane? I’m also planning to buy balaclavas and neck warmers in addition to our beanies, as well as mittens for all of us. I really need advice because I have no idea—I’ve never been skiing! Also, for a 4-night, 5-day trip, should I pack a second set of base layers, like from Odlo?
Of course, I’ll be leaving cotton clothes out of the suitcase.
As you can tell, I’m someone who gets cold easily—especially my feet, hands, and ears—so that’s my biggest worry. I *don’t* want to be cold, even at -20°C during dog sledding, snowmobiling, or aurora hunting when we might be standing still. We won’t be in the city, and the kids will likely spend most of their time outside, as they usually do.
Hi there!
I’m planning a 10-day trip to Greenland in early August.
Could anyone tell me what kind of weather and temperatures to expect?
I’ve heard there are mosquitoes—is that true?
Thanks!😊
Sunny destinations in October???
Not too much rain.
Martinique, Mexico, Dominican Republic, Mauritius, Cape Verde, or somewhere else?????
Any tips? Thanks for your help