Si l'ouragan garde sa trajectoire actuelle, je ne crois pas qu'il y ait de problèmes. Je pars moi-même pour Varadero dimanche, alors je suis la situation de très près. 🙂
Si ca continue comme ca, on s'en sortira probablement avec du vent et un peu de pluie pendant un jour ou deux tout au plus.
Je ne suis pas experte en la matière, mais bon... lol
Cuba (Cayo Coco en octobre 2005, Varadero en août 2007, Cayo Guillermo en février 2009)
Panama (Fallaron en novembre 2006)
Mexique (Riviera Maya en octobre 2010)
Ouais! Eux vont se le prendre en pleine poire, c'est pas peu dire... 🤪 😕
Cuba (Cayo Coco en octobre 2005, Varadero en août 2007, Cayo Guillermo en février 2009)
pour le moment la trajectoire de DEAN est directement sur nous
Ouragan de classe 2 - donc pour le moment pluie et vent - mer démontée - mais pas de quoi détruire tout qui est sur son passage - pour le moement d'après METEO FRANCE
il est 20 h 14 ici - pas de pluie et presque pas de vent - il est à 600 km de nous et devrait passer ( s'il garde son cap) sur la MARTINIQUE en 2nd partie de nuit ou demain dans la matinée - BARBADE et STE LUCIE seront copieusement arrosées - un peu de vent, maios c'est tout d'après METO FRANCE
donc pas de panique!....
mais comme d'hab, il n'est pas exclu que cela se renforce
une passion : les voyages - découvrir ailleurs, côtoyer d'autres - la croisière, c'est aussi tout cela
COSTA - CIC - MSC - CARNIVAL - NORWEGIAN - ROYAL CARIBBEAN - PRINCESS CRUISES -
Bonsoir. Lorsque je parlais de la Jamaïque, j'aurais dû spécifier que ça pouvait affecter d'autres personnes également.
Je me souviens d'une année où des passionnés de Cayo Largo n'en avaient que pour "leur" île!
Je leur ai fait remarquer "gentiment" qu'il n'y avait pas que Cayo Largo dans le monde!!!!! Au même moment, la Floride était en plein dedans! Heureusement, pour mon frère et son épouse, comme pour bien d'autres personnes, ils s'en sont assez bien tirés, malgré tout.
C'est certain qu'on pense au voyage qu'on doit faire dans quelques jours mais ayons une pensée pour tous ceux qui seront en plein dedans!
Pensons également à la mousson en Asie et au Pérou avec ce terrible tremblement de terre...
Joaline, je te souhaite bonne chance. Je vous souhaite bonne chance. C'est tellement beau, la Martinique!
Si tu t'inquiètes pour le cyclone en cours (Dean), sache qu'il est rare que leur passage dure plus de 5 jours, de plus sa trajectoire peut encore changer ou tout simplement, il peut se dissoudre avant d'arriver à Cuba. Voici les prédictions actuelles :http://www.intellicast.com/Storm/Hurricane/Active.aspx?storm=1&type=track
Non, il ne va pas se dissoudre, il va au contraire perdre de la vitesse et redoubler d'intensite car il se trouve en mer, donc pas d'obstacle (il perd de sa force lorsqu'il touche terre) et la mer va devenir de plus en plus chaude........en principe il devrait arriver a Cancun mardi., cateorie 4...Cuba semble avoir tres tres peu de probleme mais sa trajectoire peu changer...je t'avoue que nous....on aimerait bien....🙁. J'ai vecu plusieurs ouragans, dont 2 de categorie 5....c'est l'horreur totale!!!! Wilma a tout demoli il y a moins de 2 ans..et psychologiquement on est pas encore bien pret pour recommencer...mais c'est pas nous qui decidons.... Pour le moment il fait tres beau bien sur.
Sans vouloir te contrarier, j'ai vécu plus de 30 cyclônes & houragans, à Cuba. Et ca ne m'a jamais fait peur et mis à part des dégats matériels et des modification impressionantes du paysage, il n'y a jamais eu de problème... Alors je ne vois pas pourquoi tu t'affoles comme ca... Suffit d'être prudent et de suivre les consignes...
Je ne suis pas affolee mais realiste........ Je connais les ouragans moi aussi...... Entre autre, 2 de categorie 5, ca laisse des souvenirs...J'ai surtout peur que l'oeil passe au dessus de Cancun comme l'avait fait Wilma, un categorie 5 ca a des raffales de vent de plus de 300 km/h, par le bruit, tu as l'impression qu'un train est a cote de toi pendant des heures et des heures, et puis, a Cancun, nous vivons du tourisme, apres Wilma la ville etait devastee, il a fallu reconstruire...donc pas de boulot pendant plusieurs mois...c'est pour ca que je m'inquiete.
cuba semble ne pas avoir de problemes pour le moment, Il faut suivre la trajectoire....et attendre....
salut! petit tuyau pour tous, tu vas sur le site de meteo canada, sur la colonne de gauche click sur ouragan et tu pourras voir des carte de l'amerique ou tu pourras visualise il ya aussi le site de national hurricane center.Bon voyage!
Et bien voilà. Les transporteurs aériens canadiens annulent les vols du 18-19 et 20 août sur cancun. Air transat, canjet, sunwing, air canada et west jet annulent or ça regarde mal! Nous serons avec vous en souhaitant que Dean ne sera pas trop dévastateur.
Je les ai toujours vécu pour ma part très rassuré. Interdiction de sortir dehors bien sur, mais je m'arrangeais pour avoir une copine ou un pote à la maison lorsque les "vacances cyclône" se presentaient. C'était plus amusant comme ca. Et lorsque l'ouragan Keith est passé (plus de 350Km/h, il a arraché des figuiers d'inde de plus de 2m de largeur comme si rien n'était et on les retrouvait 2km plus loin) bien sur qu'il y a eu beaucoup de dégats matériels, mais jamais personne de mon entourage n'en a craint pour sa vie et on a toujours été plutôt ébais devant la force de la nature, après passage, que craintifs.
Un peu de courage bon sang ! Surtout à Cuba où tu sais que tu risques rien pour ta santé avec la défence civile bien organisée qu'ils ont !
Quel temps fait il en France? Ca va?
Je me trouve a Cancun, non a Cuba et je vais rester chez moi, pas d'evacuation. Toi tu es un temeraire. Moi, un ouragan de categorie 5 me fait tres peur et me rend tres humble. Chacun reagit a sa maniere. Bonne journee.
C'est mieux pour vous. Dis toi bien que ca n'est pas une partie de plaisir pour les touristes que d'etre evacues, de se retrouver dans une ecole ou un truc comme ca, servant de refuge, avec une cinquante ou centaine de personnes, par terre ..et le diable rugissant au dessus de ta tete... Moi je vais rester chez moi, on va faire des provisions aujourd'hui, et l'angoisse va m'envahir peu a peu. il devrait arriver mardi. En meme temps, ce genre de circonstances, te permet de voir ce qui est important dans cette vie et ne pas se croire les rois du monde...la nature est plus forte que nous...nous devons la subir. A bientot a Cancun😉
Sans vouloir te faire peur, au Mexique il y a souvent des morts lors du passage d'un cyclône... La défence civile a l'air moins bien organisée qu'à Cuba sur ce point de vue...
Je les ai toujours vécu pour ma part très rassuré. Interdiction de sortir dehors bien sur, mais je m'arrangeais pour avoir une copine ou un pote à la maison lorsque les "vacances cyclône" se presentaient. C'était plus amusant comme ca. Et lorsque l'ouragan Keith est passé (plus de 350Km/h, il a arraché des figuiers d'inde de plus de 2m de largeur comme si rien n'était et on les retrouvait 2km plus loin) bien sur qu'il y a eu beaucoup de dégats matériels, mais jamais personne de mon entourage n'en a craint pour sa vie et on a toujours été plutôt ébais devant la force de la nature, après passage, que craintifs.
Un peu de courage bon sang ! Surtout à Cuba où tu sais que tu risques rien pour ta santé avec la défence civile bien organisée qu'ils ont !
L'ouragan Keith n'a jamais touché Cuba et jamais il n'a été classé en catégorie5 comme tu l'affirme avec des vents a 350KM/H...
il a traversé au niveau de la frontière du Bélize en dépression pluvieuse (même pas en catégorie 1).
Pour le moment, il n'est nullement question que l'ouragan passe sur Cuba. Cependant, le sud de l'ile est tout de même en état d'alerte puisque l'ouragan passe tout de même proche. Il y a encore des gens qui ont quitté pour Varadero ce matin, alors pour le moment, pas de panique!
2 ouragans par an???? Il est de Marseille Zorro!!!! Il confond egalement depression tropicale, tempete tropicale et ouragan categorie 1-2-3-4-5.... mais bon c'est pas tres important.
Actuellement il fait du soleil, nous avons eu un peu de pluie de matin et du tonnerre ce qui fait bien plus peur a mon chien qu'un ouragan!!!!! Je lisais que les vents d'un ouragan se ressentent a environ 90 km a la rondetour du centre (l'oeil) donc apres se ressentent des vents de tempetes tropicales qui sont en dessous de 120 km/h, il me semlbe et comme le disait quelqu'un sur ce forum, on peut ressentir ca en Bretagne. C'est pourquoi j'espere de toutes mes forces que le centre ne passera pas au dessus de nous comme avec Wilma. amities reporter du forum pour le passage de Dean dans le yucata😏n
Désolé, je parlais de Kate, pas de Kaith, passé en 1985 à Cuba.
Pour ta gouverne, à Cuba le système de "catégories" utilisé par météo-France n'était pas utilisé à l'époque, et ce qui est toujours utilisé c'est le nommage en fonction de l'intensité des vents. C'est quelque chose du genre :
0-100 : tempête tropicale
100-200 : cyclône
200 et plus : ouragan
Kate était bien un ouragan. J'ai vécu à Cuba toute mon enfance et une partie de mon adolescence, des cyclônes, tempêtes tropicales & houragans j'en ai vu passer. J'ai dit 30 pour le tout et en tant qu'estimation à raison d'une moyenne de 2/an, mais bien sur, je peux me tromper... Excuse-moi, je ne savais pas que tu connaissais ma vie mieux que moi...
Bon voyage Saeko au fait, profite bien du soleil héhé ! :)
Je retourne probablement a Cayo Coco vers le 15 Septembre, l'ouragan qui passe présentement ne me rassure pas, mais j'ai fait quelques recherches sur internet qui me rassure quand même :) Malgré que de ce soit la période de pluie et d'ouragan, cuba à l'air d'etre tres peu touché donc je crois que tout ira bien :)
Souvent, ca passe au-dessus ou en-dessous, mais bon ca se contrôle pas et ca arrive que ca passe dessus. J'te conseille de réserver en dernière minute pour ce temps-là.
Ca a l'air d'etre bon pour Cuba. On pourra etre plus affirmatif sur la trajectoire apres le passage au dessus de la Jamaique. Les pauvres, ils vont deguster!!!! Mais je crois que les cubains ont de la chance avec el senor Dean.
Bonjour
c'est très possible si notre amis est cubain a cuba il peut y avoir 5 cyclone dans la même année donc mathématiquement c'est possible
Sauf que ça ne c'est jamais vu que 5 cyclones passent dans la même année...🤪 quelle méconnaissance de la météo et des phénomènes climatique sur Cuba...
voici en détail les cyclones et tempêtes tropicale qui ont touchés Cuba de 1975 à 2006...
OK, grillé, j'ai mal compté... s'il vous plaît maitresse, tapez-moi sur les doigts parce que j'ai été méchant...
Par contre même si tu comptes apparament ceux dont l'oeil est passé par le territoire cubain, il y en a sans doûte moins que ca car je n'ai vécu que à la Havanne. D'un autre coté, on a eu bien plus d'évacuations que ca ! Peut-être as-tu oublié de compter ceux dont l'oeil est passé à quelques kilomètres des côtes cubaines (?) Parce que ne serait-ce-qu'en 2005 par exemple, il y en a eu plusieurs, d'ailleurs l'état cubain disait quelque chose du genre dans les journaux : "cette année on n'a pas eu de chance, la seule chose de bien que tous ces cyclônes nous ont apporté c'est le remplissage de nos provisions d'eau".
Enfin, je suis vraiment désolé, mon comportement est vraiment impardonable car le fait de les avoir vécus ne vaut vraiment rien par rapport à ce qui est écrit dans Wikipédia... Je suis une sorcière, chassez-moi ! gnark gnark gnark ! 😏
Bonjour
info afin de remettre votre tableau a jour
info en provenance de cuba
En 2005, se formaron 28 tormentas y 15 huracanes en la cuenca atlántica, incluyendo el "Katrina", que arrasó Luisiana y Misisipi (EEUU), "Dennis", que provocó 16 muertos y daños materiales superiores a los 1.300 millones de dólares en Cuba, "Rita" y "Wilma", que originó la mayor inundación de la historia de La Habana por penetración del mar.
En 2004 se registraron 14 ciclones en el Atlántico Norte, seis de ellos muy intensos, y Cuba fue gravemente afectada por los huracanes "Charley" e "Iván", que ocasionaron tres muertos y destruyeron miles de viviendas.En la última década, el impacto de los ciclones ha provocado pérdidas superiores a los 3.300 millones de euros en la isla, según el Programa de Naciones Unidas para el Desarrollo (PNUD
Je ne vois toujours pas où vous avez trouvé le chiffre de 5 cyclones par an sur Cuba!
si vos chiffre étaient vrai je ne pense pas que Cuba serait une destination autant appréciée par les touristes 🤪.
Merci LINIAZ !
mais je crois que je commence à comprendre la démarche d'annya : elle ne veut pas affoler les touristes qui lisent ce forum, alors elle fait un "tri selectif"... genre les cyclônes qui ont causé plus d'1 million d'euros de dégats, ou ceux dont l'oeil est entré entièrement dans le territoire cubain, etc... Mais j'avoue que je ne comprends point son acharnement... 😐
Enfin, ca ne va pas décourager les touristes d'aller à Cuba, car on ne le dira jamais assez, la défence civile à Cuba est très bien organisée et on ne craint pas pour sa vie durant un cyclône ou houragan. Et puis, comme je disais plus haut, il commence à avoir des agences de voyage qui proposent des assurances anulation en cas de cyclône ou houragan... 😎
Par ailleurs, je n'ai jamais parlé de 5 cyclônes/an, mais de 2/an, ce qui me semble une bonne moyenne avec une bonne marge...
Je suis allé le 15 septembre 2007 ;) je ne pars pas cette année malheureusement :(((
mais sinon je te dirais d'etre confiante, deja cayo coco est rarement touché par les ouragan, et je crois que ca devrait se calmer d'ici là, je ne crois pas vraiment que tu aies de craintes a te faire...
Hi,
We're leaving on June 19th for an 8-day road trip in South Iceland. I've heard that even in summer, it's cold and the weather can change several times a day. Should we mainly pack winter gear, like a K-Way, fleece, down jacket, beanie, etc.?
For those who’ve experienced it, what’s the weather like in Shanghai at the end of December?
I’ve heard it’s cold, but coming from France, is the winter milder than in Lyon, for example?
I’m tempted to spend the Christmas holidays in Shanghai and the surrounding areas (Nanjing, Suzhou) with my family—kids are 11 and 2. It’d be a bummer if the little one catches a cold over there.
Generally, is this a good time for simple family visits to the main spots, restaurants in the city, indoor heating, and outdoor walks?
Hi everyone, I’m planning a trip to Mauritius—anyone have advice on when to go? I’m thinking April, May, or June for my stay. Which month would you recommend for the best beach weather, sunbathing, and exploring the island? Thanks!
Hi,
we’re planning to travel through Patagonia (Chile and Argentina) in February and March 2027.
From a seasonal and weather perspective, at that time of year and with hiking as our main activity, is it better to explore Patagonia from south to north or the other way around?
Thanks in advance.
Anne Marie
I’ve planned a three-week itinerary for this summer, from August 9 to 27, in Sri Lanka:
Negombo – 1 night
Sigiriya and the Cultural Triangle – 4 nights
Kandy – 2 nights
Ella – 3 nights
Tangalle – 6 nights
Colombo Airport – 1 night
I know this isn’t the ideal time for the south since the beach conditions aren’t great, but we’ve booked a hotel with a pool and won’t be swimming in the sea. We want to relax after all the travel since we’re bringing our two kids, aged 6 and 8.
I know the east would be better, but (i) I’m struggling to find suitable accommodation, and (ii) it adds a lot of travel time, and my kids can only handle about 3 hours at a stretch.
I looked into Arugam Bay, but it’s a 7-hour trip back to Colombo from there.
I’ve checked every weather site imaginable, but they don’t all agree. Do you think we’ll spend our whole trip in the rain, or is the monsoon in the south mostly limited to the sea, as I’ve read?
I’m worried about ending up in the middle of a natural disaster with my two young kids, given recent events.
hi
After reading quite a few posts and buying a guidebook, I’m still struggling to finalize my suitcase.
Given that we’ll be visiting both islands during our road trip and suitcases aren’t exactly expandable,
I’ve noted that temperatures can be changeable—but should I pack more winter clothes than summer ones?
Thanks for your help
We’ve decided to go to Skopelos for 2 weeks at the end of April. What kind of weather should we expect? Any special things to know about this remote island?
Thanks for your tips
Hi there. On my itinerary from São Luís to Jericoacoara, I’ll be passing through the Lençóis. Is there any point stopping there this time of year? Apparently, the lagoons are dry, but aside from the lagoons, is the surrounding landscape still interesting enough to warrant a 1- or 2-day stop? Thanks in advance for your help.
Hi,
We’ve booked our flight tickets and we’re leaving from October 29th to November 13th for Mauritius.
I just reserved our accommodation in Cap Malheureux.
We’re used to hot and especially very sunny destinations like Oman, Jordan, Uzbekistan...
If you can reassure me about the period—can we expect sunny weather? I’m really dreaming of discovering Le Morne Brabant under beautiful sunshine...
Thanks
Hi everyone,
I need to go to Sri Lanka at the end of January.
I’ve seen that many roads, hotels, and parks were closed after the cyclone, which unfortunately caused a lot of damage.
Does anyone have more information?
Would it be wiser to postpone our trip?
Thanks, Alain.
Hi,
I’m planning a trip to Oman, probably the first half of February to avoid the extreme heat and Ramadan.
But after checking various weather sites and reading accounts, I’m a bit worried about rain, which can apparently be frequent and heavy in February. I’d love to hear from travelers or locals who’ve been there recently.
What would be the ideal month to explore Oman without extreme heat or rain? November?
Also, it’s best to avoid visiting the wadis on weekends—does that mean Saturday and Sunday?
This year, 2026, I can only get away in April and May. I never travel during these months usually, and from what I know, they aren’t the best for India. But in such a big country, there are always spots that are better than others weather-wise.
Which region would you recommend?
Given that I’ve already traveled quite a bit in this country, and in any case, I’ll be discovering places I don’t know yet. No need for a major tourist hotspot or luxury comfort.
Hi everyone,
We’d love to return to India next year for 3 weeks (we visited Rajasthan about fifteen years ago). Unfortunately, we’re tied to traveling in September, and our initial plan was to explore Himachal Pradesh. However, it seems like that might not be the best month for this region.
Could you share your experiences from that time of year in Shimla, Manali, Dharamsala, or even the Spiti Valley—in short, anywhere in Himachal Pradesh? Otherwise, which region of India would you recommend for a September trip?
Thanks so much!
Hi everyone, I’m planning a trip from mid-January to the end of February but I just can’t make up my mind 😕
I’ve looked into a few different options: Brazil, Cambodia, and Ecuador. The last one really appeals to me, but what’s making me hesitate is the risk of our trip being a bit too rainy (literally ),
We’re more drawn to the Andes, exploring colonial cities, typical villages, markets, and a bit of the coast. We’ve already gotten a taste of this in Bolivia, Colombia, and Chile. Plus, we’d love to do part of it by car since we’re used to driving at our own pace and stopping whenever we feel like it. Anyway, time’s running out, and I need to decide so I can finalize a route and book the tickets!!
Can anyone help me make up my mind or decide to postpone it for later? But for this year, I don’t have any other time slot to travel. Thanks for reading this far! !
I’ve planned a trip to Asia for the first half of November.
I’ll arrive in Singapore at the start of November for about 3 days, and I’ll leave from Bangkok in mid-November.
In between, I’d like to gradually head north to visit some less touristy islands on the Thai coast.
Since the weather is a big risk during this period, I’d love to hear your recommendations.
I’m looking for: sunshine, snorkeling, beaches, nature / jungle in places that are easily accessible without too much transport to make the most of my trip.
Hi there,
We’re planning a trip to Chile this coming August and would love to head down to Chiloé. We’ve heard that as we go further south at this time of year, the weather gets pretty rough.
What’s the weather like in Chiloé in late August/early September? What activities can we do? And which ones become really tricky because of the weather?
Thanks in advance for your tips!
Marie
So great to be back on this forum after being away for—I don’t even know what!
I’m planning a trip to Malaysia in July with my 5-year-old son. The thing is, I’m not sure which coast to choose. AI keeps telling me east one minute and west the next. Which spot is least affected by rain during this time?
Hey everyone! 🙂
Just giving you the quick context: A group of friends and I are planning a trip to South Korea (Seoul/Busan) at the end of June/July next year. It falls right in the middle of the monsoon season, but we don’t really have other availability options.😕
I’d love to hear from people who’ve visited the country and these cities during this period—basically, is it not as bad as it sounds, or should we just cancel our tickets (we don’t mind the heat, it’s mostly the rain that scares us).
I know there are plenty of indoor activities, but do you think we’ll still manage to get a few sunny days, or will it be torrential rain for our entire 2-week trip?
The only other country we’ve visited during the rainy season is Brazil (in the northeast) around the same time, and honestly, aside from a few really annoying downpours, we had sunshine most of the time and it was awesome. That said, the climate is totally different, so I’m not sure how relevant the comparison is.
Thanks in advance to anyone who takes the time to read or reply to this post! 🙂
Hi everyone.
Not sure if guidebooks, agencies, and other tour operators are keeping up by changing their visiting hours and offerings.
Personally, I see a promising opportunity here—jumping on this adaptation to extreme climates before others do, since they’re inevitably coming.
From my own travel experience, I’ve met a few guides so far who are starting to adjust, like in Egypt, Kenya, Senegal, and elsewhere.
They avoid crowds and the hottest hours by starting their tours around 6–7 AM, when it’s cooler.
Yeah, you’ve gotta wake up early, but the payoff is so worth it. 😴
If you’ve got any great tips like this, why not discuss them in this thread and share addresses or websites where the people in charge have realized climate change is real and are adapting? 😊
Hi there,
I’m planning a trip to Namibia in 2026.
I’m torn between visiting the Fish River Canyon and the Caprivi Strip / Victoria Falls.
I’d also love your advice on the best time to travel for wildlife viewing and pleasant weather.
I haven’t chosen a tour operator yet... since I’m traveling solo, I’d prefer a small-group escorted trip. Has anyone traveled with a local agency and what’s your feedback or advice?
Thanks so much!
I’m taking a month-long trip to northern Argentina throughout September. Buenos Aires, Iguazu, Salta, Humahuaca, Cafayate, and if time allows, La Rioja. I’m unsure about what clothes to pack. What are the temperatures like in September?
Thanks for your great tips!
Dominerja
hi
It seems that in recent years, January and February in Bohol have seen an increase in rainy periods. Have any of you noticed this?
Thanks in advance for your replies
Hello, We’re heading to Finnish Lapland near Rovaniemi as a family at the end of February with two kids (8 and 14 years old). We’ve got direct flights with Luxairstours. The itinerary is already set, but I’m wondering if anyone has traveled with Luxair before and knows exactly what kind of clothes they provide on the second day? The agency just told me it’s a heavy-duty cold-weather suit. I’m thinking we should get Sorel Caribou boots, maybe second-hand. Here’s what I’ve already planned:
- Thermolactyl leggings and tights from Damart for the whole family as a base layer.
- A first layer of Damart socks + Nordic Stocks socks in 70% merino wool for all four of us.
- Loose fleece layers, including some Polartec.
- Ski pants for hikes.
- For my son and me, a The North Face Himalayan down parka with a hood.
- A ski parka for my husband and my 14-year-old daughter (she *really* wants a Roxy one—I hope it’ll be warm enough).
- For myself, for the flight and the first day at Santa’s village, I’ve packed The North Face winter hiking pants, a long-sleeve merino wool top from Decathlon (thin), a fleece, and my big parka.
I’m wondering if I should just pack fleece joggers or sweatpants for the kids and my husband, at least for the first and last days, to be comfortable on the plane?
I’m also planning to buy balaclavas and neck warmers in addition to our beanies, as well as mittens for all of us. I really need advice because I have no idea—I’ve never been skiing! Also, for a 4-night, 5-day trip, should I pack a second set of base layers, like from Odlo?
Of course, I’ll be leaving cotton clothes out of the suitcase.
As you can tell, I’m someone who gets cold easily—especially my feet, hands, and ears—so that’s my biggest worry. I *don’t* want to be cold, even at -20°C during dog sledding, snowmobiling, or aurora hunting when we might be standing still. We won’t be in the city, and the kids will likely spend most of their time outside, as they usually do.
Hi there!
I’m planning a 10-day trip to Greenland in early August.
Could anyone tell me what kind of weather and temperatures to expect?
I’ve heard there are mosquitoes—is that true?
Thanks!😊
Sunny destinations in October???
Not too much rain.
Martinique, Mexico, Dominican Republic, Mauritius, Cape Verde, or somewhere else?????
Any tips? Thanks for your help
Hi there, I’m planning a trip to Thailand from October 16 to 29, 2025, with my two teens.
We’d love to explore Southern Thailand (for the beaches...).
I’ve read that it’s the end of the rainy season—do you think it’s a bad idea or not?
Also, I’m familiar with traffic in Asian countries—it’s pretty challenging.
Do you think I should go through an agency for a well-defined itinerary?
Or do you have any tips for hotels and getting around?
Looking forward to hearing from you, and thanks in advance! 😊
Mylène