Bonsoir LABULLE,
De notre côté, nous y sommes allés l'an dernier, avec 3 enfants de 8/6 et 3 ans sans vaccins.... nous avons fait Perhentians, Pulau Kapas et Kuala lumpur, tout s'est bien passé. En dehors des produits pour moustiques, crème solaire, biafine éventuellement, + une petite pharmacie classique ... rien de trés particulier.
Nous y retournons cette année i.a avec les mêmes moyens.
Bonnes vacances
Les vacances, le voyage, ma famille ... et les fonds marins!
Idem, l'année dernière, pas de vaccins, pas de traitement et même sur place jamais entendu parlé, mais peut être somme nous passé a travers les maille du filet. vigilance...
Cordialement
Biloche 83, j'ai trainé mes guêtres dans ces coins de la planète...
Malaisie, Singapour, Bornéo, Indonésie, Japon, Birmanie, Finlande, Ouzbékistan, Laponie, Russie, Sibérie, Malte, Sicile, Argentine, Patagonie, USA, Maroc...
Nous lisons différents avis contradictoires en ce qui concerne le Paludisme ainsi que les vaccins.
Nous aimerions donc avoir l'avis des personnes y étant déjà allé.
Merci d'avance.
Hello,
Quels genres d'avis contradictoires?
Bien entendu qu'il y a un risque, des campagnes d'information sont régulièrement organisés pour éduquer, les choses à éviter etc...C'est le plus important.
Avoir les bons gestes dans les habitudes journalières.
Et des campagnes de fumigations sont régulièrement organisés autour des habitations ou autres lieux publiques.
A chaqu'un de prendre ces précautions le risque est réel, j'ai des amis locaux qui sont passés par là, si vous êtes en bonne santé généralement vous passer par de gros accès de fièvres par contre pour les personnes à la santé déjà fragilisé il y a des risques de complications parfois mortels.
Maintenant franchement pour vous rassurer KL et les Perhentians y a vraiment pas grand risques, vous pouvez partir serein. 😉
Bon voyage.
Cordialement.
Don't be famous....be useful...
Being happy doesn't mean everything is perfect.
It means you've decided to see beyond the imperfections."
Pour le train ou le Bus je ne sais pas car Perso on avais loué une voiture comme ca tu va a ton rythme et ca te permet d voire du pays mais apres ca dépend de ton budget bien que 2/3 jour de loc de voiture ne soit plus très cher.
Par contre le bus je pense a mon avis que ca doit être très long.
J'ai oublier de préciser que même si on a pas pris de traitement anti-palu, on avait effectivement acheté une crème "vaporisateur" anti-moustique "spécial tropique" que tu peut mettre sur la peau en préventif et aussi sur tes vêtements qui sert de répulsif, un 2 en1 bien utile !
Bon Voyage, vous allez voir c'est Magnifique !!
Malaisie, Singapour, Bornéo, Indonésie, Japon, Birmanie, Finlande, Ouzbékistan, Laponie, Russie, Sibérie, Malte, Sicile, Argentine, Patagonie, USA, Maroc...
Bonjour! De mon côté je suis doublement concerné: je suis porteur du paludisme contracté au Niger il y a quelques années. L'an dernier, les perhentians, kapas, kl, terengganu etc: no problemo!
Pour la liaison klumpur / perhentians j'ai réservé un vol air asia depuis quelques semaines: 20 euros a/r par personne.
Bon voyage
Les vacances, le voyage, ma famille ... et les fonds marins!
Vous me rassuré! Je ne vais donc pas faire le traitement palu j'hésité surtout parce que j'ai tendance à me faire piquer pas les moustiques...Et puis nous avons entendu dire que le traitement a beaucoup d'effet secondaire.
Donc se sera répulsif et moustiquaire pour la nuit.
Pour la liaison Kuala Lumpur au point d'embarquement, le bus met 9 heures et le train 11 heures. Le train posséde des couchettes. Je me dit que cela serait plus reposant.
Nous allons àWatercolors paradise la premiere semaine sur Besar, la deuxiéme nous souhaitons séjourné sur Kecil. Quel chalet nous conseillez-vous?
Je me répète à ce sujet.
Il y a très peu de cas de palu en Malaisie. Les zones identifiées sont limitées. Sud Brunei à la limite Sabah Sarawak. Un peu au centre nord de la Malaisie péninsulaire. Le nombre de cas est assez limité lui aussi et ne justifie pas de traitement préventif au vu des effets secondaires parfois gravissimes si durée du traitement.
Une connaissance à fait une crise de palu ici il y a quelques mois mais il avait déjà été impaludé il y a quelques années en Amérique du sud et c'était au retour d'un séjour en Thailande. Donc ??? Ca lui a tout de même valu un séjour de quelques jours à l'hôpital.
Par contre il y a de très nombreux cas de DENGUE en particulier entre novembre et février. Pas grand chose à faire car le moustique est diurne.
Cette année quelques cas de Chikungunya dans le secteur de Malaka aussi.
En ce qui me concerne, après 7 années, rien même si je vais en forêt tous les deux jours.
Oui effectivement merci de tes précisions Michel, je voulais effectivement parlé de la Dengue et non pas du paludisme (malaria)bcp moins courant.
Voilà c'est dit. 😉
Don't be famous....be useful...
Being happy doesn't mean everything is perfect.
It means you've decided to see beyond the imperfections."
Je ne connais pas tous les resorts des Perhentian et justement pas celui-ci.
Pour juillet j'ai résevé au Mama's pour mes nièces.
En général je vais au Coral View dans les chalets sea view mais c'est plus cher et ça ne le vaut peut-être pas.
Pour le trajet bus de nuit. Il y a des bus très confortables pour dormir. Il suffit de réserver quelques jours à l'avance en allant sur place comme ça tu peux mieux choisir ta compagnie. Certaines sont un peu pourries et pas chères et d'autres top et plus chères. Perso je fais le trajet soit en voiture (ce qui est long aussi) soit par avion (ce qui tout compris fait pas loin de cinq heures).
salut
avez vous des renseignement sur lestrais en malaisie
je partirai de bangkok, il y a un train jusqua butterwortw...mais ensuite jusqua kl???????????
merci olivier
Nous arrivons le 15 à Kuala Lumpur et nous avons reserver sur Besar au Watercolors paradise resort pour le 18 et la semaine d'apres nous allons sur Kecil. Donc si nous allons choisir la compagnie de Bus ou reserver un train 2 jours avant c'est pas trop tard?
Au début nous voulions aller au Mama's mais ils ne repondent pas à nos e-mail. Aparement, c'est un des meilleurs sur Kecil.
L'avion ne me tente pas trop car au final , ont en a pour 5 heures, et puis j'ai deja pas mal peur de l'avion pour aller de paris à Kuala Lumpur donc je le prend un minimum. 😉
Pour le Mama's qui est sur Besar en fait j'ai simplement téléphoné. Ils prennent les résas comme ça. je n'ai rien payé à l'avance.
Pour le bus comme ce n'est pas encore la haute saison 2 ou 3 jours à l'avance suffiront.
Honnêtement non je n'en est jamais pris en Malaisie,
je ne pourrais pas vous dire avec précision se qu'il en est.
Néanmoins je vous laisse le site officiel des chemin de fer Malais ou vous pourrez trouver votre train, vos horaires et acheter votre billet.
J'ai regardé, pour un train buterwort => KL il faut environ 6 h pour des billets entre 20 et 60 Rm selon la classe choisie.
Il y a apparemment 2 trains par journ un le matin et un le soir pour voyager la nuit.
En espérant vous avoir aidé.
http://www.ktmb.com.my
(le chargement de ce site est assez long pour moi, mais cela semble normal)
Bien cordialement.
(On risque de ce faire gronder par voyage forum car le topic a complément dévié et les prochains qui cherche la même info que vous ne le retrouverons pas, vous devriez poser une question par topic)
je l ai fait...voyage en malaisie, voyage en train, bkk-kl train ou avion...depuis une semaine...et je n ai eu aucune réponse...par contre hier, depuis que je suis hors sujet....
une série de réponse...hehe
oli
merci de vos infios
OK pas de souci pou moi, je comprend, des moments on a plus de réponses dans les topic actif car plus de personnes passe. Bref
Au delà de ca j'espère que les infos vous seront utile et vous y avez trouvé réponses a vos questions
Je joint une de mes photo de la gare "KL sentral".
Cordialement.
Je pars dans 2 semaines bientôt en Malaisie avec 2 amis, comment s'est passé ton voyage? Aurais-tu des endroits sympas à me faire partager? Nous comptons rester 2 semaines et passer aussi par singapour.
Merci pour tes conseils!
Je te conseil vraiment de faire KL, les iles Perhentian
et au dela de tt !! : un petit camp de jungle sur les rives du Kinabatangan sur Bornéo
Sont mes 3 coups de cœurs lors de mon voyage en Malaisie
- KL car c'est une grande ville avec des quartiers ethniques qui sont vraiment sympa
- et les Perhentians car se sont de petits morceaux de paradis sur terre (peut être plus pour très longtemps car le tourisme s'y développe vitesse grd V) si tu aime le cote Robinson Crusoé sur une ile (presque) desserte ! n'hésite pas a prendre masque et tuba tu y verra des choses vraiment magnifique a quelques mètres du bord de l'eau.
- Le camp de jungle ( ca ressemble a une chambre d'hôte modeste de chez nous) mais en bordure de jungle de bornéo tu y accède en remontant le fleuve en pirogue (organisé par le proprio lors de la résa ) et tt les jours tu fait des "excursions", a pied dans la jungle ou en pirogue (voir photo ci dessous) au cœur des petit bras du fleuves tu y observe une faune incroyable a moins de 2 /3 mètres (singes, oiseaux, poissons, serpent, varan, croco...)
frisson garanti mais en relative sécurité.
Voila n'hésite pas si tu a des questions.
bien cordialement.
Merci de m'avoir répondu. Cela me donne vraiment envie d'y être vu comment tu le racontes. Tu penses qu'il faut rester combien de temps sur bornéo et sur les iles perenthian? 4jours sur perenthian et 2 sur bornéo semble correct? Car nous partons 15 jours dont 2 j à KL et 2 jours à Singapour. Nous comptions aussi aller sur l'ile langkawi et à Tioman.
Perso j'ai été légèrement déçus par Tioman ( mais ca devait venir de l'hôtel), et je ne connais pas Langkawi.
Votre programme est chargé en 15 jours. comment vous déplacerez vous sur place?
Par contre 2 J sur Bornéo ca me semble vraiment vraiment short! Car il faut y allé en avion (ou en bateau mais ++ long) et 1 nuit ou 2 sur place tu aura le temps de rien même si les distances semble pas grandes, y faut le temps d'aller a un point et a un autre...Perso nous on est resté 5 jours sur Bornéo.
En parlant du jungle camp je t'ai d'ailleurs retrouvé leur site pour que tu puisse voir et jauger : http://www.kinabatangan-jungle-camp.com/
Des gens très bien il ne faut pas se fier a leur coté organisation " a l'arrache " c'est comme ca la bas et ca fonctionne très bien même si vu d'Europe tu te dit "c'est pas possible" :-)
De plus sur Bornéo vous pourrez voir de vos yeux le scandale des plantations de palmiers a huiles qui grignote la forêt ... pour nourrir les pays développé par la fameuse mention des ingrédients "huile végétale" sur tt les paquet de gateau, et plats préparés (moi ca ma vacciné!)
Et peut être, a votre retour en Europe, être les meilleurs ambassadeurs de cette folie! ( mais je te parle de mon expérience perso, bref :-)
Voila mon avis, mais un voyage s'est tellement perso que c'est délicat de donner un avis général, peut être que ce que j'ai adoré pourra ne pas te plaire et inversement.
bien cordialement.
Merci beaucoup, tu assures ! C'est vrai qu'on a pas pensé à comptabiliser les heures de trajet. On comptait prendre l'avion. Pour l'instant on a pas d'itinéraire on essaye de sélectionner ce qui vaut le coup puis on éliminera en fonction du temps qu'on a. En tout cas le camp de la jungle me branche bien! tu as mis combien de temps en avion pour rejoindre bornéo. Tu es parti des iles perenthian?
Nous on a fait notre voyage en 2 temps, un tour de la péninsule puis bornéo
comme suit :
france => kl=> malacca=> singapour=> mersing(port)/tioman =>kuala terrenganu(port)/ perhentian =>kota bahru => kuala lipis =(centre du pays) => KL => vol pour bornéo => kota kinabalu => 2eme vol pour sandakan => camp de jungle=> retour jusqu'a KL=> france
par contre Non pas d'aéroport sur les Perhentians (et heureusement !!!!) pour prendre l'avion pour bornéo tu a une compagnie low cost qui fait le trajet: Air Asia ( http://www.airasia.com/my/en/home.html ) qui a des départs vers kota kinabalu (principale ville coté Bornéo malaisien) depuis Kl mais aussi depuis johor barhu ( ville Malaisiene jouxtant Singapour). il faut 2/3 je de mémoire.
Mais après sur Bornéo il est bien + rapide de faire des "saut de puce" en avion plutôt que par la route...
Je pars demain, faut dire que je suis pas très organisée pour labas! Heureusement que j'ai mon guide lonely planet. Sinon j'allais te demander où tu avais séjourner aux iles perenthian?
Traitement anti paludisme ou pas? Nous avons sur notre circuit les Cameron Higlands, le Taman Negara et le petit train de la jungle Jerantut/Kota Bharu
Je dois me rendre avec ma famille du 4 au 10 aout.Nous allons fréquenter kuching et le parc Bako, pensez-vous que le secteur présent des risques de paludisme?…
Nous décollons le 23/07/07 pour Kuala Lumpur avec notre Juju de 5ans. Un traitement anti paludien est t'il nécesaire à Bornéo? Merci de vos conseils! Toto
Nous souhaitons partir en aout 2006 sur la côte est. mais avant nous passons 2 jours dans le parc de taman négara avec des enfants. faut-il prendre un…
I’m planning a trip to Japan next year and I have asthma...
I wanted to know about the regulations regarding Ventolin (Salbutamol) in Japan—is it considered a drug? Can I bring my inhaler with me, or do I need to buy a similar product in Japan?
I have two American cousins. The older one was born in Paris, and his sister was born in California. The latter is planning a trip to Paris this summer, but she recently fell ill, and American doctors don’t know what’s wrong. I had the idea of letting her take advantage of her trip to get treated here, avoiding the high healthcare costs of the American system in the process. The problem is, I can’t find anything online about this—just testimonials from French people who used to be American, but nothing for a simple tourist.
I’m traveling to Portugal with my family and I have a treatment that requires injections. How can I take a flight with these? They look like injectable pens.
Thanks
We’re planning a trip to the Philippines from April 22 to May 8, 2026. Flight from Geneva with a layover in Turkey and Manila. Our itinerary: Angeles – Busuanga – Palawan…
The Philippines are a dream destination, but is it possible to travel there safely? I’ve heard that checked luggage often gets lost, tap water isn’t safe to drink, and mosquitoes are everywhere.
For water, what’s the best solution to carry in a backpack? Is a filtering water bottle 100% reliable?
For mosquitoes, should we treat our clothes with repellent? Are you vaccinated against hepatitis A, malaria, or dengue? Or is there an oral treatment to take?
Hi there,
Does anyone know if there’s travel insurance for someone who’s had a heart attack?
I can’t find an insurer that covers a pre-existing condition, even if it’s stable.
Thanks so much!
Hi everyone, next month my wife, our 6-year-old daughter, and I are flying to Thailand. It’ll be a great chance to soak up some sun—something we’ve been missing lately here in France! But speaking of sun, I burn easily, and our daughter even more so. I was wondering what SPF to get for sunscreen and whether it’s better to buy it there or before we leave? Thanks for your tips!
Hello,
We’re planning to spend 3 months in Madagascar starting in mid-February.
Areas: Mahajanga, Tulear, Diego Suarez, and Sainte Marie—the order isn’t set yet. We’ll either drive for part of the trip or take flights.
We’ve heard all sorts of things about required vaccines and medications (is anti-malarial mandatory?). What’s the exact situation for travelers?
I’ll come back to you for other topics (like finding a reliable driver, among others).
Thank you.
Best wishes to you all,
Nicole
We're about to go on an organized trip to South Africa, including Kruger Park. We were told that Malarone should preferably be taken in the evening at the same time during a meal. But it's hard to know what time we'll have dinner, especially since I've read that in South Africa, dinner is usually around 6 PM.
I'd love to hear from people who've been on organized trips to this destination and could share their experience. We were thinking of taking Malarone around 7:30 PM, assuming dinner would be closer to 7 PM than 6 PM. Also, if the meal ends up being earlier or later than when we take the pill, would a cookie or a piece of bread be enough to take with Malarone?
I’m planning to set off on a "round-the-world" trip/long journey at the start of next year, lasting between 4.5 and 6 months. For now, the itinerary looks like this: South Korea (2 weeks) -> Japan (1 month) -> New Zealand (1 month) -> Argentina (1 month) -> United States (1 month).
I’m on medication (paroxetine 20 mg/day) and was hoping to bring enough for the entire trip so I wouldn’t have to find a doctor on the spot, deal with a molecule that might be slightly different from what’s available in France, or wonder if that’s even a possibility. Basically, it seemed simpler on paper...
But after looking into the regulations for each country, it’s suddenly way less simple . Many seem to only allow the amount corresponding to the length of your "stay" in the country... Which is a problem if I arrive in Korea with 4.5 months’ worth of medication, for example.
After all that, and even though I’ll obviously contact the relevant authorities in each country (fingers crossed for a response 😛), here’s my question:
Has anyone here had any experience with this? (Even if it’s a different medication or different countries, any input would be helpful!)
I’m trying to plan a trip to Dubai with my mom. I’ve seen that some of our medications require prior authorization (sleeping pills, codeine, anti-anxiety meds, etc.).
I’d love to hear from anyone who’s been in our situation. A friend of mine applied to bring her tramadol, but it was denied—though she needed high doses!
Has anyone here gone through this process? Do we *really* need a prescription in English?
We just found out my wife is pregnant, and we’ve planned a trip to the Barlavento Islands in Cape Verde this November.
We’d like to know if there’s a real risk of Zika contamination on those islands, because from what we’ve found online, the recorded cases are old and come from the Sotavento Islands.
We’re thinking about canceling our trip.
If you’ve recently traveled to Cape Verde or live there, do you have any thoughts on this?
hi, I’m looking for information about the possibility of returning to Thailand with a portable liquid oxygen system and whether it’s possible to recharge it in Thailand, especially in Chiang Mai. thanks
I’m starting a new discussion on this topic since there doesn’t seem to be a recent one.
I have several chronic conditions (including asthma and related ones), and I’m planning to travel for a year across different countries.
Generally, I understand it’s possible to travel with approved medications (which should be my case), but often with a limit of 3 months’ worth of treatment.
Since I’m going for 12 months, that means for three-quarters of my trip, I’d have more than 3 months’ worth of medication.
I plan to bring my prescriptions with the INN (International Nonproprietary Name), as well as the original packaging (even though it’s a nightmare, but from what I understand, it’s necessary). But I’m not sure if that’s enough...
Have any of you been in this situation before? How does it work at customs—do I need to declare everything that exceeds the 3-month limit? Do I need a letter from my doctors?
I'm currently in Bangkok: How can I find a good doctor for a consultation? It's for a friend who'd like a second medical opinion compared to what they got in their country of residence.
Any professionals you'd recommend? How much does it cost?
I’ve already visited quite a few countries across several continents, but I’m pretty new to Asia.
I’m planning a trip to Thailand in October or November, and I wanted to check about health precautions: malaria treatment, vaccinations (hepatitis A or others...).
I’ll mostly be in the northern region, around Chiang Mai, where I’ll spend a lot of time in nature and the mountains. Then I’ll head south to Phuket or Krabi and visit Khao Sok National Park. I’ll finish up in Bangkok, with a likely detour to Kanchanaburi.
From what I understand, for a stay of less than 60 days, I don’t need a visa (I’m a French national)? I just need to fill out the TDAC form 3 to 5 days before arrival?
Hi there,
I was wondering if anyone is heading to Cuba soon and could bring me some over-the-counter Sildenafil (viagra) tablets—available at Varadero Airport, among other places.
Hi there! So, I'm hesitating about taking a long trip. I'd like to go away for 2 to 3 months and travel across several continents. I’d love some advice. I often have unexplained allergies and need to follow a daily treatment for my diabetes (insulin). I think I can get authorization from my doctor to travel for 6 months with the treatment—is that correct? After those 6 months, is it possible (instead of bothering a relative to send the medication) to see a foreign doctor to get another 6-month travel authorization? How does it work at the airport? Do I need just one medication transport authorization, or do I have to request a new one in each country (once the treatment runs out) for both the flight and a DCI? Also, travel insurance doesn’t cover chronic illnesses, so will I have to pay for foreign consultations out of pocket? I’m not sure if I explained myself clearly. Oh, and just to repeat—travel insurance doesn’t cover chronic illnesses, so foreign consultations will be at my own expense? Thanks in advance for your help!
Hi everyone.
After years of traveling to the USA without any medical insurance subscriptions—and luckily never having any major health issues (though I did get a scorpion sting buried in the sand at CBSouth, 😇)—life has caught up with us, and we’re now being forced into "wisdom" and leaving our carefree days behind.
So, I’m looking for the best compromise for a 2-month health insurance plan.
I’ve read the discussions on this topic, but the most recent one is from last year, and I’d love your take on the current situation.
I’m familiar with the usual options like Europ Assistance and AXA, but I’ve just discovered Chapka and Heymondo (the latter seems interesting in terms of both price and coverage).
What do you think of these last two? How do they compare in terms of value for money against the bigger companies?
Hi,
We’ve planned a 3-week trip to Bali this summer with our 7-year-old daughter. The itinerary includes Sanur, Nusa Lembongan, Sidemen, Amed, and Ubud. The more time passes, the more we read about people getting sick—some with mild to severe traveler’s diarrhea, and many ending up in the hospital. We, as parents, have been through it in Egypt with pretty bad cases, but we’d really like to avoid that for our daughter. Even though there’s no zero risk, and we’ll be careful, can any of you reassure me? Not everyone got sick, right? I’d love to hear positive feedback from parents, but not just them 😊. Thanks in advance!
Hi there...
I’m traveling with a friend for a month in November.
We booked our round-trip tickets from Paris to Phnom Penh, and yes, I know—it was a mistake. We should’ve flown out of Laos, but here we are.
But is it doable to backpack through both countries in a relaxed way?
I’ve seen that the transport takes a while...
Thanks so much for your replies.
Hi there,
I’ve started looking into getting dental implants, possibly in Costa Rica or Mexico.
Do you have any clinics to recommend or ones I should avoid?
For the next steps, I need to choose between Cuba Medika or Medigo—these are agencies that help with medical procedures. Do you have any info on either of them?
Hi everyone, a question for those who’ve been lucky enough to visit Raja Ampat—should you consider preventive malaria treatment given its proximity to Papua? And how was the food hygiene situation?
Thanks for your feedback! !
For several years now, increased aggression has been observed in Cape fur seals.
At least 70 unprovoked attacks on humans.
It was recently confirmed that this is due to rabies.
The suspected origin is contamination in Namibia by jackals.
The contagion seems to be spreading.
Preventive vaccination (of the animals) is being considered.
Just a reminder:
Rabies affects all mammals.
Once symptoms appear—sometimes weeks or even months later—death is inevitable.
It’s the bite that transmits the disease.
There are so-called "furious" forms with aggression, but also forms without aggression.
In case of a bite, in addition to standard wound care, tetanus prevention… rabies prevention is essential.
Stay careful out there…
Seeing seals from a boat along the coast isn’t rare in these parts…
I need 2 dental implants and I'd like to get them done abroad (it's a question of price).
Thanks for helping me with my search (Turkey, Spain, Romania???)
Can you tell me if you're satisfied with the services provided by Dentist Miguel at Club Amigo in Holguin? I'd like to go there in mid-December. Is it worth the trip to get dental prosthetics done?
Thanks for getting back to me... Michelle from Quebec
Hello,
I’m looking for a dentist who can do a full lower-arch implant with a complete prosthesis. I’m in Quebec and available to travel to Cuba. Need full contact details. Thanks everyone!
My current plan is to get my teeth treated in Cuba, especially for dental implants.
Has anyone here had experience and could refer me to a good, affordable dentist?
I’d really appreciate it if you could give me an idea of the price for one implant, since I need at least 6 done.
Thanks so much!