Merci a tous!!!!!!
Voyage seule au Costa Rica en juin 2009
by Corine101
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
Bonjour,
Je suis une fille seule qui part pour le Costa Rica en juin. Je n'ai vue personne partir en juin, je sais que se n'est pas le meilleur mois et que la saison des pluies commence mais quand même, est-ce vraiment une mauvaise date? Je pense partir du 2 juin au 27 juin est-ce que j'ai assée de temps pour aller de san-jose à cahuita aller voir Perto Viejo ensuite Torguero, Péninsule d'osa, Santa Teresa, Montezuma, Monteverde, Manuel Antonio (?) et retour a Sanj josé mais le tout sans avoir de voiture? C'est les destinations qui m'intressais en avez-vous d'autre a proposer peut-être même changer? Dominica serait-elle une bonne destination aussi? J'ai pas le gros bujet alors je pensais pas vraiment prendre des guides... mais je ne suis pas trop informée sur se coté si vous pouviez m'informez. J'en demande beaucoup je trouve lol mais bon tout les réponses seront grandement apprécier 😎
Merci a tous!!!!!!
Merci a tous!!!!!!
" Il y a des fleurs partout pour qui veut bien les voir. " -- Matisse
"Il-y-a des fleurs partout pour qui veut bien les voir", et toutes les saisons sont bonnes pour visiter le Costa Rica. Et la pluie, sans elle, nous n'aurions pas ces forêts fabuleuses!
Ce que nous ne pouvons pas prévoir (et encore moins garantir) est le climat au moment de votre visite.
Mais: le circuit proposé à faire en 15 jours me semble trop serré afin de pouvoir apprécier tranquilement les ressources naturelles du pays.
Je comprends que vous intendez voyager en bus public, et dans ce cas il est important de savoir que toutes les routes convergent à San Jose.
Ce qui réduit les endroit proposés aux zones suivantes: Caribe: San Jose - Tortuero en bus et bâteau. San Jose 9 a.am. à Cariari (Guapileños), ensuite bus à La Geest et bâteau (1:30 pm) à Tortuguero.
Un ou deux jours après: Cahuita et Puerto Viejo: de San jose il-y-a des bus directs si vous ne retournez pas à San Jose, depuis Tortuguero vous pourrez prendre le bâteau à Moin, un taxi à Limón, et le bus de Limón au prochain endroit (Cahuita - Puerto Viejo et vice-versa peut se faire plusieurs fois par jour en 50 minutes de bus) Péninsule de Nicoya: vous devez prendre le bus de San Jose à Puntarenas et ensuite le ferry. Bus à Cobano, pour les endroits que vous mentionnez. Manuel Antonio: bus à Quepos (au retour de Nicoya, vous pouvez organiser de prendre le bus de Puntarenas à Orotina, et ensuite le courrier à Quepos) Osa: de Quepos, longer la côte à Dominical et ensuite Ciudad Cortés/Palmar Norte. Cela vaut la peine! Ensuite un bus à Puerto Jimenez, d'où organiser les sorties au Parc Corcovado. Retour à San jose de Puerto Jimenez. (comptez que la journée s'en va en voyageant !)
Ouf, je reste sans haleine!
Donc: oui, c'est possible. Et j'ai laissé Monteverde à part, car ce seraient aux moins deux jours en plus.
Que se passe-t-il de votre visite à un des volcans?
Santo Domingo de Heredia - Costa Rica - GPS lat. 09º58'40.1" long. 84º5'35.6"
Merci pour la correction!!!
Je ne pars pas 15 jours mais bien 24 jours alors peut-être est-ce un peu moin essouflant avec les 9 jours en plus?! Merci beaucoup pour ces informations je savais qu'il y avait des changements à faire pendant les déplacements mais pas autend. Si je comprend bien a chaque changement de place il faut presque compter une journée à voyagement?!
Pour se qui est des volcans... je ne sais pas je pensais m'arrêter à La Fortuna avant d'aller dans la Péninsule de Nicoya mais tout vas dépendre de la température. Est-ce que vous en avez un en particulier à me proposer qui serais mieux? J'ai entendu que le Volcan Barva ou celui de Irazu seraient plus à conseiller même si ils sont éteint mais je n'ai pas encore beaucoup d'information sur eux?!?
Merci beaucoup pour vos réponse, vous êtes d'une aide incroyable :)
Je ne pars pas 15 jours mais bien 24 jours alors peut-être est-ce un peu moin essouflant avec les 9 jours en plus?! Merci beaucoup pour ces informations je savais qu'il y avait des changements à faire pendant les déplacements mais pas autend. Si je comprend bien a chaque changement de place il faut presque compter une journée à voyagement?!
Pour se qui est des volcans... je ne sais pas je pensais m'arrêter à La Fortuna avant d'aller dans la Péninsule de Nicoya mais tout vas dépendre de la température. Est-ce que vous en avez un en particulier à me proposer qui serais mieux? J'ai entendu que le Volcan Barva ou celui de Irazu seraient plus à conseiller même si ils sont éteint mais je n'ai pas encore beaucoup d'information sur eux?!?
Merci beaucoup pour vos réponse, vous êtes d'une aide incroyable :)
Salut Corine, alors tu auras certainement des jours de pluies mais ne t'inquiete pas un bon k-way, et un bon chapeau et tu survivras!🙂il ne pleut jamais tout une journée..et puis chaque region a son micro climat...!Comme tu ne peux pas louer de voiture et que tu as un budget restreint..je te conseillerai plutot de te concentrer sur une region pour que tu puisses vraiment apprecier tes vacances. a toi de choisir tu ne pourras pas tout faire. pacifique ou caraibe.. de limon tu peux prendre le bateau pour aller a tortuguero ou tu peux partir de san josé mais comme tu veux aller a cahuita...Monteverde sans voiture oublie...Montezuma c'est trop loin si tu choisis d'aller sur la cote caraibe.
salut,
si tu as pas le choix de la date vas y en juin mais qd il y pleut c'est de la "vraie" pluie!! tu auras moins de monde en basse saison et les prix seront moins élévés.
moi j'y suis allée mais en groupe en voyage "organisé" on avait un bus pour se déplacer donc ma vision du pays n'est pas très exacte.. mon impression qd meme c'est que les prix sont relativement élevés, le pays est petit on va assez rapidement du nord au sud notamment par la route 66 mais dès que tu quittes les axes principaux ça peut vite devenir impraticable surtout en saison des pluies. Donc à voir pour une location de voiture ou petit 4x4...
Sinon les transports en commun aucune idée j'ai vu des bus mais je sais pas si c'etait pour des groupes...
Moi j'ai bien aimé la vallée centrale parceque j'adore les volcans, mais sinon si tu aimes la nature tout est bien, tous les parcs et reserves valent le coup et y en a!!
a Osa tu es au bout du monde mais sans guide ça me parait difficile c'est la vraie jungle!
je reste à ta disposition si tu as besoin, je connais pas la cote caraibes, mon circuit faisait grosso modo NO (punta arenas) vallee centrale et SO (osa)
biz
J
Merci beaucoup pour ces informations!! Je pense que je vais revoir mes plants... 🙂
Salut Corine!
Je suis allée seule un mois au Costa Rica en mai-juin 2007 et c'était un voyage incroyable! Si tu veux tu peux allée voir mon blog ou me poser n'importe quelle question, j'ai pas mal fait le tour du pays!
http://valeriehoule.canalblog.com
Valérie-
Wow Valérie je vien de lire tout ton séjour et oufff... J'ai le gout je partir tout de suite haha. Effectivement j'aurais quelque questions: c'est indiscret un peu mais quel à été ton budjet pour le mois? Je prévoyais être beaucoup plus sur la cote caraïbe justement Cahuita et Puerto Viejo d'après ton récis je ne suis pas sur si tu as aimée ou non?!? Côté langage si je me débrouille en anglais et que mon ezspagnol est pas fort je suis un peut dans le troube? hihi Et la famille chez qui tu as habiter en arrivant et partant se sont de tes amis du quebec? Je suis pas trop sur où aller pour l'hébergement à san josé vue que se n'est pas très sécuritaire si tu as des endroit a me proposé ou si eux il en connaisse des endroits qui connaisse et qui sont sur :s
Merci beaucoup, sa m'aide énormément c'est mon premier voyage seule alors sa me réconforte énormément!!!!! 😎
Merci beaucoup, sa m'aide énormément c'est mon premier voyage seule alors sa me réconforte énormément!!!!! 😎
Salut Corine,
je ne te conseil pas de rester à San José la première nuit, je ne sais pas à quelle heure tu vas arriver à l'aéroport, mais si tu as le temps de te rendre dans une ville à proximité, comme Santa Ana ( comme moi ) ce serait plus sécuritaire. Moi j'avais réservé à l'avance de montréal, une mini van pour le lendemain qui m'a amené à Tamarindo, du côté du pacifique. Je te conseil de le faire. Sinon, je sais qu'il y a un hostel : Backpacker hostel si je me rappelle bien, j'ai laissé mes amis là la dernière journée de mon voyage et ils m'ont dit que c'était correct. Et oui c'était des amis québecois aux parents à mon chum qui m'avaient hébergé la première nuit! J'ai été chanceuse.
Si tu te débrouilles en anglais, tu pourras te faire comprendre un peu, mais attention pour ne pas te faire arnaquer...Moi je parle espagnol, et mes amis durant le voyage qui ne parlait pas espagnol se sont presque fait arnaquer, mais heureusement que je comprenais la conversation! ;) Sinon, tu vas toujours rencontrer du monde qui pourront t'aider, t'inquète pas!
Puerto Viejo, je n'ai pas vraiment aimé...en fait dès mon arrivée je pensais à repartir, mais j'ai quand même passé une nuit. La mer est superbe, mais j'ai trouvé les gens bizarre, et les hommes semblaient dangeureux...alors je suis partie. Mais Cahuita, c'est vraiment bien, il y a une longue randonnée que tu peux faire, qui longe la mer. Y'a pas mal de moustique mais tu peux voir des singes, des paresseux, crabes, iguane...etc. C'est un petit village, là aussi j'ai trouvé le monde un peu bizarre, mais je me suis faite des amis et je me sentais en sécurité.
Dis toi qu'en général, le Costa Rica est très sécuritaire, les déplacements sont assez facile en autobus. Mon budget: environ 1000$ pour un mois, mais j'ai fait plein d'activités...Alors en gros c'est pas très cher. Tu dors pour 8-10$ par nuit, et tu manges pour 2-5$ déjeuné, 5-10$ diner ou souper. Déplacement minivan sécuritaire entre 30-45$, ça vaut la peine parfois. L'alcool est pas cher!
Moi aussi c'était mon premier voyage seule, et j'en suis ressortie vivante, et en fait c'était mon plus beau voyage à vie, la preuve, je repars dans un mois, seule au Mexique pour un mois encore. ;)
Écris moi si tu as d'autres questions Valérie
je ne te conseil pas de rester à San José la première nuit, je ne sais pas à quelle heure tu vas arriver à l'aéroport, mais si tu as le temps de te rendre dans une ville à proximité, comme Santa Ana ( comme moi ) ce serait plus sécuritaire. Moi j'avais réservé à l'avance de montréal, une mini van pour le lendemain qui m'a amené à Tamarindo, du côté du pacifique. Je te conseil de le faire. Sinon, je sais qu'il y a un hostel : Backpacker hostel si je me rappelle bien, j'ai laissé mes amis là la dernière journée de mon voyage et ils m'ont dit que c'était correct. Et oui c'était des amis québecois aux parents à mon chum qui m'avaient hébergé la première nuit! J'ai été chanceuse.
Si tu te débrouilles en anglais, tu pourras te faire comprendre un peu, mais attention pour ne pas te faire arnaquer...Moi je parle espagnol, et mes amis durant le voyage qui ne parlait pas espagnol se sont presque fait arnaquer, mais heureusement que je comprenais la conversation! ;) Sinon, tu vas toujours rencontrer du monde qui pourront t'aider, t'inquète pas!
Puerto Viejo, je n'ai pas vraiment aimé...en fait dès mon arrivée je pensais à repartir, mais j'ai quand même passé une nuit. La mer est superbe, mais j'ai trouvé les gens bizarre, et les hommes semblaient dangeureux...alors je suis partie. Mais Cahuita, c'est vraiment bien, il y a une longue randonnée que tu peux faire, qui longe la mer. Y'a pas mal de moustique mais tu peux voir des singes, des paresseux, crabes, iguane...etc. C'est un petit village, là aussi j'ai trouvé le monde un peu bizarre, mais je me suis faite des amis et je me sentais en sécurité.
Dis toi qu'en général, le Costa Rica est très sécuritaire, les déplacements sont assez facile en autobus. Mon budget: environ 1000$ pour un mois, mais j'ai fait plein d'activités...Alors en gros c'est pas très cher. Tu dors pour 8-10$ par nuit, et tu manges pour 2-5$ déjeuné, 5-10$ diner ou souper. Déplacement minivan sécuritaire entre 30-45$, ça vaut la peine parfois. L'alcool est pas cher!
Moi aussi c'était mon premier voyage seule, et j'en suis ressortie vivante, et en fait c'était mon plus beau voyage à vie, la preuve, je repars dans un mois, seule au Mexique pour un mois encore. ;)
Écris moi si tu as d'autres questions Valérie
Salut Valérie,
Sincèrement merci tu répond vite et avec beaucoup de précision :) Tu parle de minivan?! je ne comprend pas trop et quel sont les distances qu'elles peuvent effectuer? Où peux-tu les réserver? Et les arnaques dont tu parles c'est beaucoup côté argent pour les guides, les chambres, etc. Ils demandent beaucoup trop ou c'est autre chose? As-tu le nom d'un hotel pas cher à Cahuita et si je me risque a passer une nuit à Puerto Viejo aussi? Désoler c'est plein de questions en rafales :D
Encore un énorme merci et j'espère que ton voyage au Mexique sera tout aussi fantastique :) Corine
Sincèrement merci tu répond vite et avec beaucoup de précision :) Tu parle de minivan?! je ne comprend pas trop et quel sont les distances qu'elles peuvent effectuer? Où peux-tu les réserver? Et les arnaques dont tu parles c'est beaucoup côté argent pour les guides, les chambres, etc. Ils demandent beaucoup trop ou c'est autre chose? As-tu le nom d'un hotel pas cher à Cahuita et si je me risque a passer une nuit à Puerto Viejo aussi? Désoler c'est plein de questions en rafales :D
Encore un énorme merci et j'espère que ton voyage au Mexique sera tout aussi fantastique :) Corine
Salut Corine,
pour les arnaques, c'est surtout pour le transport, les gens locaux nous demande tel montant, mais informe toi de savoir si c'est un prix correct, ou trop élevé. Sinon, dans la rue, tu pourrais te faire demander de l'argent pour je sais pas quoi, mais refuse en continuant ton chemin, ce n'est pas vraiment dangeureux, les locaux ne font que s'essayer avec les touristes, mais ne sont pas violents.
Je vais te retrouver la compagnie de transport avec laquelle j'avais fait affaire avant de partir, et je vais essayé de trouver un hotel sécuritaire pour ta première journée, je parlerai a mes amis québécois!
Pour Cahuita, je te trouverai le nom de l'hotel ou je suis allée, c'était pas cher et il y avait des hamacs en face des chambres! relaxant! et c'est a deux pas de la mer hum!!! Pour Puerto Viejo, tu peux y allé quelques jours, il y a un hotel, que tous les backpackers vont, c'était loin de l'arrêt de bus, mais il y a pleins de monde alors c'est peut être plus sécuritaire si tu reste plusieurs jours. Sinon, laisse moi voir si je me rappellerais de l'hotel ou je suis allée, qui était moins cher.
Les minivan sont pour les longues distances surtout et tu es sur de te rendre en sécurité en un trajet. Des fois les bus locaux font pleins d'arrêts, et c'est plus long. Fait appel à ton instinct!
Valérie
pour les arnaques, c'est surtout pour le transport, les gens locaux nous demande tel montant, mais informe toi de savoir si c'est un prix correct, ou trop élevé. Sinon, dans la rue, tu pourrais te faire demander de l'argent pour je sais pas quoi, mais refuse en continuant ton chemin, ce n'est pas vraiment dangeureux, les locaux ne font que s'essayer avec les touristes, mais ne sont pas violents.
Je vais te retrouver la compagnie de transport avec laquelle j'avais fait affaire avant de partir, et je vais essayé de trouver un hotel sécuritaire pour ta première journée, je parlerai a mes amis québécois!
Pour Cahuita, je te trouverai le nom de l'hotel ou je suis allée, c'était pas cher et il y avait des hamacs en face des chambres! relaxant! et c'est a deux pas de la mer hum!!! Pour Puerto Viejo, tu peux y allé quelques jours, il y a un hotel, que tous les backpackers vont, c'était loin de l'arrêt de bus, mais il y a pleins de monde alors c'est peut être plus sécuritaire si tu reste plusieurs jours. Sinon, laisse moi voir si je me rappellerais de l'hotel ou je suis allée, qui était moins cher.
Les minivan sont pour les longues distances surtout et tu es sur de te rendre en sécurité en un trajet. Des fois les bus locaux font pleins d'arrêts, et c'est plus long. Fait appel à ton instinct!
Valérie
Wow, Valerie j'aimerai vraiment avoir plus d'info sur ton voyage. Je suis actuellement dans une petite ville du Costa Rica a environ 45 minutes de San Jose. Je suis venue ici pour apprendre l'espagnol. Dans 2 semaines, je quitte l'école et je vais aller voyager a travers le Costa Rica pendant 3 autres semaines. J'aimerai beaucoup avoir le nom des hotels ou tu as ete et les endroits que tu as le plus aimes, etc. J'attends de tes nouvelles. Merciiiiiiiiiiiii Michelle
Hey Valérie!
Ton voyage doit approché!!! Je voulais te souhaité un bon voyage j'espère qui se passera aussi bien que le Costa Rica :) Encore merci sa me donne du courage que tu m'aide autend. BON VOYAGE 😎
Ton voyage doit approché!!! Je voulais te souhaité un bon voyage j'espère qui se passera aussi bien que le Costa Rica :) Encore merci sa me donne du courage que tu m'aide autend. BON VOYAGE 😎
Salut
je m'incruste dans cette discussion pour apporter ma petite touche. Minival, je pense que l'hôtel auquel tu fais référence à Cahuita avec les hamacs en face de chaque porte de chambre est le Calypso, vraiment très sympa comme endroit.
Pour ma part, je viens de rentrér de 25 jours au Costa Rica, c'était mon premier voyage seule et et j'en ai encore le souffle coupé.
pendant ce laps de temps, mon itinéraire a été San José - Tortuguero - Cahuita - la Fortuna, volcan Arenal - Monteverde / santa Elena, - Montezuma - Quepos, parc nat Manuel Antonio - San José.
C'est évidemment très personnel mais j'ai adoré Cahuita et Tortuguero, en clair la côte caraïbe. Je regrette un peu mon manque de temps car j'ai passé plus ou moins 3 jours dans chaque ville, ce qui était pour moi suffisant sauf pour ces 2 villes où j'aurais bien passé 2 semaines au total. je n'ai par contre pas du tout aimé la Fortuna, ville on ne peut plus touristique, pour ma part rien d'attrayant, pas même le volcan, qui fait objet de nombreuses arnaques...
Mon budjet pour les 3 semaines a été de 800€, ce qui je trouve montre bien que comparé aux autres pays d'Amérique centrale, le CR ets un pays cher. Un exemple tout con, si tu vas dans un supermarché, tu trouveras les mêmes prix qu'en France, c'est hallucinant...
Voilà; en tout cas je te souhaite un bon voyage, et désolée de ne pas t'avoir apporté de précision sur le climat à tes dates, sujet d'origine de ce post 🤪
Flo.
Flo.
Merci beaucoup Flo!!!! Je retiens le nom de cette hotel c'est sur ou en as-tu une autre a me proposer? Je veux concentrer mon voyage autour de la côte caraïbe et vue que tu as l'aire d'avoir très appréciée, tout se que tu peux me donner comme information sera TRÈS appréciée :) Justement Tortuguero seule comment as-tu trouvé le séjour? as-tu pris un guide ou c'est facile de si promener seule? Enfin merci encore :D
En ce qui concerne les "hôtels", que ce soit à Tortuguero ou à Cahuita, tu as énormément de choix mais tout dépend du budget. L'hôtel Calypso à Cahuita était le moins cher puisque j'ai payé 15$ la nuit alors que pour les autres, il fallait compter au minimum 20$, évidemment le confort change un peu mais avec mon budjet je ne pouvais pas (et ne voulais pas) faire ma difficile. Donc, mis à part l'eau de la douche qui était tiède et une chambre au rdc, rien de très différent. Le village est petit, tout se fait aisément à pied et le parc national n'est vraiment pas loin..
Sache qu'à la période où tu y vas, tu n'auras aucun problème pour dénicher une chambre facilement, d'ailleurs certains endroits ont des prix plus bas pendant la saison verte, donc...
En ce qui concerne Tortuguero, c'est un peu la même chose, tu as de tout, à tous les prix, de la cabinas à 10$ au lodge "ecotouristique" à 160$ (la nuit!!!). J'étais pour ma part au Princesa, l'un des endroits les moins chers et je n'ai encore une fois pas été déçue. Dans cette catégorie de budjet, tu as évidemement beaucoup de choix...
Je n'ai passé seulement 3 jours à Tortuguero et j'ai adoré. je ne peux pas dire que j'étais vraiement seule car dès mon arrivée sur l'île, j'ai fait la connaissance d'un guide (je ne le savais pas au début) et j'ai passé mon séjour quasiment qu'avec lui, il a donc pu me montrer la face cachée de Tortuguero et c'est biensur lui que j'ai choisi pour faire la visite du parc en canoé (compte environ 15$ pour 3h de bateau)
Je préfère ne pas trop te raconter car il y a pleins de choses à découvrir et la surprise fait partie du voyage... En tout cas, pars le coeur léger car il va se remplir très vite de souvenirs inoubliables!!
Bon voyage
Sache qu'à la période où tu y vas, tu n'auras aucun problème pour dénicher une chambre facilement, d'ailleurs certains endroits ont des prix plus bas pendant la saison verte, donc...
En ce qui concerne Tortuguero, c'est un peu la même chose, tu as de tout, à tous les prix, de la cabinas à 10$ au lodge "ecotouristique" à 160$ (la nuit!!!). J'étais pour ma part au Princesa, l'un des endroits les moins chers et je n'ai encore une fois pas été déçue. Dans cette catégorie de budjet, tu as évidemement beaucoup de choix...
Je n'ai passé seulement 3 jours à Tortuguero et j'ai adoré. je ne peux pas dire que j'étais vraiement seule car dès mon arrivée sur l'île, j'ai fait la connaissance d'un guide (je ne le savais pas au début) et j'ai passé mon séjour quasiment qu'avec lui, il a donc pu me montrer la face cachée de Tortuguero et c'est biensur lui que j'ai choisi pour faire la visite du parc en canoé (compte environ 15$ pour 3h de bateau)
Je préfère ne pas trop te raconter car il y a pleins de choses à découvrir et la surprise fait partie du voyage... En tout cas, pars le coeur léger car il va se remplir très vite de souvenirs inoubliables!!
Bon voyage
Merci beaucoup pour c'est précisions, j'apprécie énormément!!! J'ai vraiment hâte de partir 😎
Salut! Je viens de lire cette conversation et ça me donne envie d'y aller à mon tour! Bon voyage!
Rêver d'une chose ne nous la donne pas, mais rêver de voyager, c'est déjà voyager...
Tu devrais ;) Je n'y suis pas encore mais je suis sur (justement après tout ce que le monde me dit que c'est une place à ne pas manquer :) aller fonce :D bonne chance!!!! et merci 

J'espère que ma réponse n'arrive pas trop tard : aucun problème pour aprtir ce mois ci et aucun souci pour ta sécurité. Evidemment il faut respecter les règles élémentaires de sécurité et éviter de se promener avec beaucoup de liquide ou des bijou voyants : comme ici en fait :-)
Ce n'est pas trop tard et mpeme sa tombe au bon moment, je pars demain alors sa me rassure un peu avant de partir 😎 Merci!!!!!
Log in first, then come back to this page.
You might also like
More discussions
Hi everyone,
I’m a 67-year-old woman who loves to travel, and for my third solo trip, I’ve decided to explore Indonesia.
I’ll be there from September 1st to October 5th, and I’m really struggling to plan my itinerary.
I’d love any advice you can share—I’ll read it all carefully.
So far, I’ve booked my first two nights with a local host in Jakarta, and then I’m heading to Borobudur. That’s all I’ve got planned for now.
Do you think I should book accommodations and transport tickets in advance? It seems really complicated, or could I just decide day by day based on how I feel?
Thanks in advance for your replies!
Hi, I'm planning a trip to Jamaica. I'd love to hear about experiences traveling solo as a woman... Thanks in advance!
Hi everyone,
I’m planning a solo trip to Mongolia this summer, without an agency. However, I’d like to have a guide accompany me for certain parts of my journey.
From my research, I understand that most "activities," accommodations, and transportation are best arranged day by day, depending on opportunities and encounters. Without an agency, everything is organized on the spot.
I’d love to hear more opinions on this, especially regarding the Orkhon Valley.
Here’s the itinerary I’m planning: * UB -> Mörön (flight) -> Khatgal (local buses) A few days at Lake Khövsgöl * Khatgal -> Mörön -> Jargalant -> Tariat (local buses) A few days at the White Lakes * White Lakes -> Tsetserleg -> Kharkhorin (4x4 with driver) A few days in the Orkhon Valley + the Eight Lakes (horseback trekking with a guide) * Return to UB
From what I’ve gathered, the first part should be fairly straightforward, but I have questions about the Orkhon Valley. Here are my questions:
-> Tsetserleg to Kharkhorin route: Have any of you made this trip by booking a driver on the spot when arriving in Tsetserleg? Was it easy to find an available driver? And did you find it easy/difficult/impossible to find other travelers to share the ride with? Ideally, I’d like to share this leg with fellow travelers.
-> The Eight Lakes: Could you share your experience with the Eight Lakes? Did you easily find a guide directly on site? Were you able to share this experience with other travelers?
Last question for women who’ve traveled solo in Mongolia: -> How did you experience it? Do you have any specific tips or recommendations?
Thanks in advance for your feedback!
From my research, I understand that most "activities," accommodations, and transportation are best arranged day by day, depending on opportunities and encounters. Without an agency, everything is organized on the spot.
I’d love to hear more opinions on this, especially regarding the Orkhon Valley.
Here’s the itinerary I’m planning: * UB -> Mörön (flight) -> Khatgal (local buses) A few days at Lake Khövsgöl * Khatgal -> Mörön -> Jargalant -> Tariat (local buses) A few days at the White Lakes * White Lakes -> Tsetserleg -> Kharkhorin (4x4 with driver) A few days in the Orkhon Valley + the Eight Lakes (horseback trekking with a guide) * Return to UB
From what I’ve gathered, the first part should be fairly straightforward, but I have questions about the Orkhon Valley. Here are my questions:
-> Tsetserleg to Kharkhorin route: Have any of you made this trip by booking a driver on the spot when arriving in Tsetserleg? Was it easy to find an available driver? And did you find it easy/difficult/impossible to find other travelers to share the ride with? Ideally, I’d like to share this leg with fellow travelers.
-> The Eight Lakes: Could you share your experience with the Eight Lakes? Did you easily find a guide directly on site? Were you able to share this experience with other travelers?
Last question for women who’ve traveled solo in Mongolia: -> How did you experience it? Do you have any specific tips or recommendations?
Thanks in advance for your feedback!
Hello fellow travelers,
I’m considering a road trip (rental car) to explore the Canadian Rockies in September 2026, starting in Calgary and ending with about 10 days in Vancouver and the surrounding area. (Two weeks in the Rockies and a little under two weeks in Vancouver and nearby.)
I’d like to say that being a woman traveling alone doesn’t really bother me. That’s not the issue. Being a woman is just how it is, and I don’t see that changing anytime soon, but traveling solo is something I could fix by finding travel companions. However, I had a not-so-great experience in India with two girls who were total strangers at first and turned out to be quite annoying, so I’m a bit put off by the idea now.
My question is simple, assuming I do this trip alone: is it worth sticking *only* to driving? I have **zero** sense of direction—with a map, I’m hopeless. So, is it realistic to think, "With my GPS, I’ll just drive from Calgary to Vancouver and see what I see," since I don’t see myself hiking alone? I’m not easily scared, but I wouldn’t feel confident doing that solo. Unless all the sightseeing is done with a guide (but then, hello, the cost—my budget isn’t exactly overflowing).
What do you all think? Thanks for taking the time to read this. Take care and happy travels. Cheers, Régine
I’m considering a road trip (rental car) to explore the Canadian Rockies in September 2026, starting in Calgary and ending with about 10 days in Vancouver and the surrounding area. (Two weeks in the Rockies and a little under two weeks in Vancouver and nearby.)
I’d like to say that being a woman traveling alone doesn’t really bother me. That’s not the issue. Being a woman is just how it is, and I don’t see that changing anytime soon, but traveling solo is something I could fix by finding travel companions. However, I had a not-so-great experience in India with two girls who were total strangers at first and turned out to be quite annoying, so I’m a bit put off by the idea now.
My question is simple, assuming I do this trip alone: is it worth sticking *only* to driving? I have **zero** sense of direction—with a map, I’m hopeless. So, is it realistic to think, "With my GPS, I’ll just drive from Calgary to Vancouver and see what I see," since I don’t see myself hiking alone? I’m not easily scared, but I wouldn’t feel confident doing that solo. Unless all the sightseeing is done with a guide (but then, hello, the cost—my budget isn’t exactly overflowing).
What do you all think? Thanks for taking the time to read this. Take care and happy travels. Cheers, Régine
Hi,
After a week of sports south of Bergen, I’m not sure what to visit during the following week between Bergen and Oslo.
I haven’t planned to rent a car.
I’d love your suggestions. Thanks
Hi everyone, I’m really keen to visit Iran for three weeks in mid-March 2015.
What worries me a bit isn’t so much traveling alone—I’m used to it and know the Middle East well—but rather the current events (Islamic State) that could potentially become dangerous.
Flights are pretty cheap at the moment, and I’d like to book before prices go up.
Any advice from people who know the ground situation and Iranian current affairs better than I do would be much appreciated! :)
Any advice from people who know the ground situation and Iranian current affairs better than I do would be much appreciated! :)
Hi there! I’m in the middle of planning my first solo trip (as a woman). Do you have any ideal destinations with activities like hiking, diving, sightseeing, and easy ways to meet locals—all on a small budget?
I’d love to hear from anyone who’s had this experience before! :)
I’d love to hear from anyone who’s had this experience before! :)
Hi there,
Who could recommend a reliable agency for visiting several islands, including the parks around Komodo? I’m traveling solo as a woman.
Thanks for your great tips!
Hi everyone,
I’m often in transit in Tokyo and I stay at the hotel because Japanese people speak little English and the signs are almost always in Japanese!
Any ideas for getting from Narita to a nice park or an onsen? I wanted to try Hokkaido, but apart from renting a car, it’s all trains! Any suggestions for a car with a driver? Or is it too expensive? Small group tours in Hokkaido? I read about the Explorator group’s offer—way too expensive!!!
I’ve got a maximum of 8 days. I’d just like a nice Japanese break.
Thanks for any tips you can share!
my friend, with whom I traveled to Iran, Myanmar, and India, really wanted to take a one-month trip to Armenia and Georgia. So we booked our flights (June 21 to July 19), but disaster struck—she can’t travel anymore due to serious family reasons.
Now I’m heading off on this adventure alone. It’s not that I’ve never traveled solo before—I spent three months exploring Southeast Asia by myself last year—but I still have a few questions, and I’d really appreciate your input.
* I don’t think traveling alone in these countries is very risky—what do you think? * Maybe I could hire a driver? What would that cost, since some places seem tricky to reach by public transport. Do you have any driver recommendations? * I don’t want to rent a car—the driving seems too unpredictable, especially in Georgia. * I’d love to do some nice hikes—are there any guides available?
Here’s my rough itinerary: YEREVAN and surroundings YEGHEGNADZOR for Noravank GORIS and TATEV LAKE SEVAN DILIJAN HAGHPAT TBILISI and surroundings The CAUCASUS toward Mestia UPLISTSIKHE VARDZIA Return to Yerevan for my flight
Thanks to anyone who can share their experiences or answer my questions!
Now I’m heading off on this adventure alone. It’s not that I’ve never traveled solo before—I spent three months exploring Southeast Asia by myself last year—but I still have a few questions, and I’d really appreciate your input.
* I don’t think traveling alone in these countries is very risky—what do you think? * Maybe I could hire a driver? What would that cost, since some places seem tricky to reach by public transport. Do you have any driver recommendations? * I don’t want to rent a car—the driving seems too unpredictable, especially in Georgia. * I’d love to do some nice hikes—are there any guides available?
Here’s my rough itinerary: YEREVAN and surroundings YEGHEGNADZOR for Noravank GORIS and TATEV LAKE SEVAN DILIJAN HAGHPAT TBILISI and surroundings The CAUCASUS toward Mestia UPLISTSIKHE VARDZIA Return to Yerevan for my flight
Thanks to anyone who can share their experiences or answer my questions!
Hi,
Can you share some info about Mauritius, since I’m traveling alone and would like a local contact there?
Thanks.
Hi everyone,
I wanted to share a few tips that really helped me better prepare my carry-on luggage. After a few trips (and some mistakes too!), I’ve finally found a way to organize myself that makes life a lot easier. Maybe this can help other travelers here.
1. Choose a practical and sturdy bag
A good bag is the foundation. I’ve noticed that a model with a solid structure, sturdy wheels, and a well-thought-out interior really changes the experience. Hard-shell suitcases hold up better, especially when you’re hopping between flights. Personally, I use a Lambert suitcase because the interior is super well-divided, but the important thing is to find a model that works for you.
2. Rolling your clothes really works
It’s simple, but it saves so much space. Plus, it wrinkles less. I do this now for almost everything, especially lightweight clothes.
3. Keep everything in a small kit
100 ml liquids, toothbrush, cream, mini first-aid kit… Having all of that in one clear toiletry bag makes going through security much easier. It saves you from having to take everything out and put it back in a rush.
4. A pouch for essentials
Passport, headphones, charger, phone… I keep all of that in the same pouch. It saves so much stress when you need to find something quickly, especially on the plane.
5. Traveling lighter makes all the difference
Since I started choosing versatile clothes that mix and match well, I travel with a lot less. Less weight, fewer decisions to make, fewer things to lug around. It honestly makes traveling so much more enjoyable.
From the conversations I’ve had with other travelers (and several customers too), I’ve realized you can really simplify your trip just by organizing a little better and choosing good accessories.
If you have other tips or methods that work for you, I’d love to read them. We always learn from others on this forum.
Looking forward to exchanging with you all!
Hi,
Has anyone recently taken the boat to Casamance from Dakar and could share their experience?
From France, is it possible to book online, or do you need to go through an agency? How far in advance?
Boarding/disembarking: how does it work? Do we have to check in our luggage and then pick it up on arrival?
What’s the vibe like on the boat in the seating area?
Has anyone ever stopped over in Carabane? Accommodation options there?
Thanks so much if you have any recent info!
Exploring India by road is all about having a good driver. I highly recommend the one I’ve traveled with for 5 "safe" trips—Rajasthan 3 times over 16 years, Gujarat, Himachal Pradesh, and Punjab. He’s been driving tourists for 25 years now and is more than just a driver. He knows how to talk about his country, the cities you visit, and suggests alternative routes.
He’s well-connected with real local guides who don’t just ramble (as he puts it himself) or drag you into shops claiming to be run by their "so-called family." Depending on your preferences, he can suggest well-tested itineraries and recommend typical hotels like Havelis.
For dining, he oversees meal prep based on your spice-level preferences. He’s Sikh and deeply respectful of his passengers.
He speaks English better than French, but one of his daughters is studying French at university.
DM me if you’d like his contact details.
Happy travels!
He’s well-connected with real local guides who don’t just ramble (as he puts it himself) or drag you into shops claiming to be run by their "so-called family." Depending on your preferences, he can suggest well-tested itineraries and recommend typical hotels like Havelis.
For dining, he oversees meal prep based on your spice-level preferences. He’s Sikh and deeply respectful of his passengers.
He speaks English better than French, but one of his daughters is studying French at university.
DM me if you’d like his contact details.
Happy travels!
Hi,
We’d like to spend about twenty days in Albania next July. We’re two women traveling together and we’re thinking of renting a small car. Does that sound reasonable, or should we avoid it?
Thanks for your advice.
Hi there,
I’m spending a week in Morocco (Rabat - Meknes - Fes).
I’ll be traveling solo—is it safe for a woman over 60?
For transportation, I’m planning to take the train. I was thinking of buying my ticket last minute, but it’s around the end-of-year period…?
I’ll be in Meknes on December 31st—any suggestions on how they celebrate New Year’s Eve there?
Is anyone visiting these destinations? Maybe we could meet up…?
Thanks in advance.
Hi there,
After hearing so much about Djerba, especially the GO clubs, is it risky for a young, pretty newly-retired woman to visit the island alone?
Thanks in advance.
Hi,
Does anyone know how late the buses run from Cusco Airport to the city center? I land at 9:30 PM, plus time to clear customs, pick up my luggage, and exchange some money—figure an extra 30 to 45 minutes. Though, come to think of it, I still have 5 sols from last time—maybe that’ll be enough for the bus?
Thanks.
Brigitte
Planned arrival on Sunday evening, November 16, 2025, in San José. Staying 3 nights, then taking a bus to Tortuguero for 2 nights. Looking for a shared shuttle to La Fortuna for 2 nights, then a van-boat-van combo to Santa Elena for 2 or 3 nights. Heading to Quepos for 4 nights for day trips using local buses—Jaco, San Antonio, Uvita. After that, a full-day bus ride to Cahuita. I’m booking hotels as I go, which gives me the flexibility to stay longer in places I like. I’m looking for accommodations in city centers near restaurants and not too far from the bus station. Budget: 50 € for a room with a private bathroom (if you’ve got any great tips!). For my finale, I’ll cross the land border to Panama City for 4 days. Thanks for your suggestions! 😉
As I mentioned before, I’m heading to Istanbul next summer, and I’ve heard there have been quite a few attacks by Kurds in Turkey recently, which is making me hesitate about my trip.
What do you all think? :( I’m wondering if it’s really a good idea to go...
What do you all think? :( I’m wondering if it’s really a good idea to go...
Hi everyone,
I’m 66 and just discovered solo travel in Uzbekistan—I loved it! So I’ve decided to explore Africa, starting with Senegal. I’m just beginning my research, but if anyone can give me advice on which month to go, what to see, and whether this destination is safe—or maybe suggest another African country—I’d really appreciate your tips!
Hi there!
We’re leaving in early November for a month.
Here’s our itinerary:
Arrival in Takhmau, then heading to:
Kampong Cham
Kratie – 2 days
Mondolkiri – 3 days
Ratanakiri – 3 days
Stung Treng – 1 day
Siem Reap – 4 days
Battambang – 1 day
Kampong Chhnang – 3 days
Kampot – 2 days
Islands (WE’RE HESITATING WHICH ONE?) – 4 DAYS
Phnom Penh – 2 days
That’s it! 😊
We’re backpacking… and we love spots that aren’t too touristy. If you’ve got any tips, we’re all ears!
Thanks
Hi there,
We’d like to stay in Switzerland for five days.
There are two of us (women).
We don’t know this country at all.
What cities or affordable spots would you recommend for visiting?
Cheap accommodation.
Looking for community-based options.
And being close to public transport.
Thanks for your tips and experiences!
Best regards.
Hi there,
I was wondering if anyone has taken a Rede Expressos bus from Lisbon Airport to Lagos, and if so, where exactly at the airport you need to board it? I’m worried I’ll get lost and miss my bus...
Hi again,
I’m adding more details to my info request. Here are two proposed itineraries. We’re hesitating:
Colombo - Unawatuna 2 days - Sinharaja 1 day - Bandarawela 2 days - Kandy 3 days - Dambulla 2 days - Wilpattu Park 1 day - Kalpitiya 3 days - Negombo 1 day
What should we change or add a day for to include Jaffna?
Or: Negombo 1 day - Anuradhapura 2 days - Jaffna 2 days - Sigiriya 2 days - Dambulla 1 day - Kandy 2 days - Ella 1 day - Galle 3 days For your advice. Is it better to finish in Galle or Kalpitiya? Thanks in advance! Nicole
Or: Negombo 1 day - Anuradhapura 2 days - Jaffna 2 days - Sigiriya 2 days - Dambulla 1 day - Kandy 2 days - Ella 1 day - Galle 3 days For your advice. Is it better to finish in Galle or Kalpitiya? Thanks in advance! Nicole
Hello everyone,
This is a warning message! I’d like to address it especially to young women traveling alone for the first time in India. Other travelers may react to my post based on their own experiences, but I think what I’m about to say shouldn’t be taken lightly—unless that’s what you’re looking for!
Last July, I traveled to Northern India. I stopped in Khajuraho to see the famous tantric temples. I stayed one night, and that was more than enough. Khajuraho is very touristy, but you should know that 80% of young Indian men there are "gigolos." Locals call these young men (aged 18 to 30) "playboys" or "Lapka" (which means "capture the woman" in Hindi)!!!
They approach tourists with kindness and politeness, offering tea or a motorcycle ride (which they’ve often gotten from generous Western female tourists) to waterfalls a few kilometers from Khajuraho or other tourist sites. After befriending you, they charm you—be careful, these are professionals who are very skilled at this; it’s all they do, and they do it well. They’ll offer you food, drinks, and even temple entry to confuse you. They’ll suggest spending the evening or even the night with them. **Refuse (unless you’re into local flings and that’s why you came)!!!!**
At first, you’ll be seduced by their generosity, let your guard down, and then they’ll make you believe in *true love*. They won’t leave you alone and will keep in touch via email or phone if you give them your details. The lines they use to soften you up and scam you include: *"I’m the only one taking care of my family, my brother is sick, I don’t know what to do..."* All of this is to manipulate you into offering them money. They’ll never ask for it outright (to avoid being exposed) but will wait for you to suggest it.
If you receive emails from them, they’ll never be signed, and their name won’t appear in the email address (to avoid leaving traces). They use fake names to avoid being reported. If you believe their sob stories and offer help, they’ll give you a bank account number to send money via Western Union. These young men make a living from this—selling their bodies and scamming people! They’re very skilled, charming, manipulative, and *big-time cheaters*!
(Especially one young man who goes by the alias *Tony*—apparently the most skilled. He lives in a hotel near the lake, *Krishna Cottage*, and is in regular contact via Skype with Western women he’s tricked into believing he loves them while shamelessly scamming them. He even opened an internet café on the roof of the hotel with money he stole from women who fell for his charm.)
So, young romantic women craving love, sensitive singles, or anyone emotionally vulnerable—**don’t let yourself be scammed!!!** This behavior is becoming more common in India and is still relatively unknown. Male prostitution is on the rise, and cases of romantic scams and financial fraud by gigolos are increasing.
This is a warning message! I’d like to address it especially to young women traveling alone for the first time in India. Other travelers may react to my post based on their own experiences, but I think what I’m about to say shouldn’t be taken lightly—unless that’s what you’re looking for!
Last July, I traveled to Northern India. I stopped in Khajuraho to see the famous tantric temples. I stayed one night, and that was more than enough. Khajuraho is very touristy, but you should know that 80% of young Indian men there are "gigolos." Locals call these young men (aged 18 to 30) "playboys" or "Lapka" (which means "capture the woman" in Hindi)!!!
They approach tourists with kindness and politeness, offering tea or a motorcycle ride (which they’ve often gotten from generous Western female tourists) to waterfalls a few kilometers from Khajuraho or other tourist sites. After befriending you, they charm you—be careful, these are professionals who are very skilled at this; it’s all they do, and they do it well. They’ll offer you food, drinks, and even temple entry to confuse you. They’ll suggest spending the evening or even the night with them. **Refuse (unless you’re into local flings and that’s why you came)!!!!**
At first, you’ll be seduced by their generosity, let your guard down, and then they’ll make you believe in *true love*. They won’t leave you alone and will keep in touch via email or phone if you give them your details. The lines they use to soften you up and scam you include: *"I’m the only one taking care of my family, my brother is sick, I don’t know what to do..."* All of this is to manipulate you into offering them money. They’ll never ask for it outright (to avoid being exposed) but will wait for you to suggest it.
If you receive emails from them, they’ll never be signed, and their name won’t appear in the email address (to avoid leaving traces). They use fake names to avoid being reported. If you believe their sob stories and offer help, they’ll give you a bank account number to send money via Western Union. These young men make a living from this—selling their bodies and scamming people! They’re very skilled, charming, manipulative, and *big-time cheaters*!
(Especially one young man who goes by the alias *Tony*—apparently the most skilled. He lives in a hotel near the lake, *Krishna Cottage*, and is in regular contact via Skype with Western women he’s tricked into believing he loves them while shamelessly scamming them. He even opened an internet café on the roof of the hotel with money he stole from women who fell for his charm.)
So, young romantic women craving love, sensitive singles, or anyone emotionally vulnerable—**don’t let yourself be scammed!!!** This behavior is becoming more common in India and is still relatively unknown. Male prostitution is on the rise, and cases of romantic scams and financial fraud by gigolos are increasing.
hi everyone! I’d like to visit Montreal and the surrounding areas in August, and I’ve got 3 weeks of vacation. I’m traveling alone and will be visiting my daughter, who recently moved there. She’ll be working and only available in the evenings! So I’m torn between spending a week in Montreal, then taking a flight to Cuba, and returning to France from Havana—or staying in Montreal and exploring the nearby areas alone.
For my first idea—going to Cuba—is it feasible in terms of administrative formalities and legality? And for my second idea, is it possible to take buses? If so, is it too expensive? And are there many places served by them?
Thanks for your advice! Jocelyne
For my first idea—going to Cuba—is it feasible in terms of administrative formalities and legality? And for my second idea, is it possible to take buses? If so, is it too expensive? And are there many places served by them?
Thanks for your advice! Jocelyne
From FES, I’d like to spend a few days in:
MEKNES
CHEFCHAOUEN
TETOUAN
and then return to FES.
I’m planning this trip in November.
Thanks for your tips!
I just got back from an unforgettable road trip in Madagascar where I drove down the legendary RN7. It connects Tana (the capital) to Tulear.
Since we were traveling as a group of girls, we decided to go with a guide. I’d never done an “organized” trip before, but I have to say we loved this first tailor-made travel experience.
From the highlands of the Red Island
down to the west coast, by the Mozambique Channel.
Vast landscapes as far as the eye can see
Human encounters
Discovering ancestral artisanal know-how
Sunsets over the ochre mountains
Intense, precious moments with my friends
We loved the mountains, visits to artisans, and the parties too ;-)
We used local guides to show us specific spots (like Isalo National Park, where we were able to bivouac)
Hi there,
My friend and I are traveling together between October and November 2025—no exact dates yet.
We’d love to step away from the typical travel agency packages and are hoping to rent a car locally and stay with locals, living with them rather than in a vacation rental.
Does anyone know if this is possible? Thanks in advance for your advice and tips! Warm regards to all
Does anyone know if this is possible? Thanks in advance for your advice and tips! Warm regards to all