Croisière tour du monde en janvier 2013 sur le Pacific Princess
by Bezac
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
Bonjour,
Nous avons l'intention, mon mari et moi, d'inaugurer notre vie de retraités par le tour du monde sur le Pacific Princess de Princess Cruise Line qui part de Fort Lauderdale en janvier 2013.
Ce voyage nous semble fabuleux.
Avez-vous déjà voyagé sur ce bateau? ou avez-vous déjà fait le tour du monde en croisière?
Merci de nous donner vos impressions de voyage et éventuels conseils.
Et bien sûr si vous faites ce voyage...ce serait chouette de rencontrer des francophones.😄😏
Merci d'avance pour votre réponse.
Bonjour ,
Je ne connais pas le PACIFIC PRINCESS , mais j'en connais d'autres de princess . Connaissant la compagnie , le service , la qualité et tout leur etat d'esprit , il n'y à qu'une réponse , ce serat parfait !!
Nous n'avons pas fait de tour du monde en une fois , mais en novembre on va le terminer , cela nous aura prit 5 croisieres sur 2 ans a peu près avec 4 compagnies dont nos preferées princess et celebrity.
j'irais voir le parcours et essairai de vous dire ce qui est à ne pas manquer , bien sur pour moi , c'est donc un avis subjectif .
bonne journée
Je ne connais pas le PACIFIC PRINCESS , mais j'en connais d'autres de princess . Connaissant la compagnie , le service , la qualité et tout leur etat d'esprit , il n'y à qu'une réponse , ce serat parfait !!
Nous n'avons pas fait de tour du monde en une fois , mais en novembre on va le terminer , cela nous aura prit 5 croisieres sur 2 ans a peu près avec 4 compagnies dont nos preferées princess et celebrity.
j'irais voir le parcours et essairai de vous dire ce qui est à ne pas manquer , bien sur pour moi , c'est donc un avis subjectif .
bonne journée
Bonjour ,
Vous avez raison de vous rejouir , car a voir l'itineraire , il y à l'ile de Paques et Pitcairn , cela sort des sentiers battus .
Pour le passage du canal de Panama , chez Princess il faisait un PDJ en cabine pour 25 ou 30 dollars (Plateau à 3 niveaux avec petit fours sales sucres , viennoiserie , cafe the etc et champagne francais ) c'etait fabuleux comme le passage du canal .
papetee , il y à toute une orga locale pour les excursions , au pied du bateau , le port est en centre ville , 300m pour y aller .Un marché couvert très sympha , des boutiques de perles magnifiques et des vues très sympha autour de l'ile .
La nouvelle zelande , super beau et un endroit pour y vivre paisiblement , Sydney , fabuleux , plein de choses , darling harbour , circular quay , l'opera , le parc , la baie et puis le bus drop off qui permet d'avoir un bon apercu des environs .Un super aquarium à circular quai avec des "DUGONS" ou "Lamentins", Nous avons adorés cette ville , nous avons passés 5 jours avant d'embarquer a l'epoque sur le Star princess .Nous y retournons en novembre pour embarquer sur le millenium de celebrity.c'est une ville ou on peut faire beaucoup à pied et en bateaux et il n'y à pas d'insecurité . Hong kong , sympha , le peuple sur l'eau , mais il vaut mieux bien preparer car il y à des iles autour de toute beauté . Le viet nam , nous avons adoré et nous y retournons en decembre .Singapour , une ville epoustouflante , il faudrait y rester une semaine ou y passer plusieurs fois , nous y retournons pour la 3éme fois . A savoir , normalement un port avec un immense terminal ( galerie marchande ) et l'acces au metro . Carte magnetique à acheter avec un pass journée ou plusieurs jours . On va ou on veut et il est super propre , ultra moderne et surtout a singapour c'est ZERO insecurite . Cette ville est un bonheur . Porklang , c'est le port de KOALA LUMPUR , mais nous avions été prendre un petit ferry à port klang à 10 Km en taxi .Le port pour les gros bateaux est en pleine nature .Nous avions eté sur l'ile aux crabes dans un village sur pilotis (superbe ) et nous etions 3 couples d'européens ! Il n'y à pas d'excursions pour ces iles par les bateaux et c'est dommage . Si vous voulez , je continuerais simplement a vous donner les situatios par rapport au bateau et les moyens de se deplacer car un voyage comme cela se prepare et c'est dèjà voyager en découvrant par soi meme ;c'est pour cela que je ne rentre pas dans les détails . revez bien
cordialement
jj
Vous avez raison de vous rejouir , car a voir l'itineraire , il y à l'ile de Paques et Pitcairn , cela sort des sentiers battus .
Pour le passage du canal de Panama , chez Princess il faisait un PDJ en cabine pour 25 ou 30 dollars (Plateau à 3 niveaux avec petit fours sales sucres , viennoiserie , cafe the etc et champagne francais ) c'etait fabuleux comme le passage du canal .
papetee , il y à toute une orga locale pour les excursions , au pied du bateau , le port est en centre ville , 300m pour y aller .Un marché couvert très sympha , des boutiques de perles magnifiques et des vues très sympha autour de l'ile .
La nouvelle zelande , super beau et un endroit pour y vivre paisiblement , Sydney , fabuleux , plein de choses , darling harbour , circular quay , l'opera , le parc , la baie et puis le bus drop off qui permet d'avoir un bon apercu des environs .Un super aquarium à circular quai avec des "DUGONS" ou "Lamentins", Nous avons adorés cette ville , nous avons passés 5 jours avant d'embarquer a l'epoque sur le Star princess .Nous y retournons en novembre pour embarquer sur le millenium de celebrity.c'est une ville ou on peut faire beaucoup à pied et en bateaux et il n'y à pas d'insecurité . Hong kong , sympha , le peuple sur l'eau , mais il vaut mieux bien preparer car il y à des iles autour de toute beauté . Le viet nam , nous avons adoré et nous y retournons en decembre .Singapour , une ville epoustouflante , il faudrait y rester une semaine ou y passer plusieurs fois , nous y retournons pour la 3éme fois . A savoir , normalement un port avec un immense terminal ( galerie marchande ) et l'acces au metro . Carte magnetique à acheter avec un pass journée ou plusieurs jours . On va ou on veut et il est super propre , ultra moderne et surtout a singapour c'est ZERO insecurite . Cette ville est un bonheur . Porklang , c'est le port de KOALA LUMPUR , mais nous avions été prendre un petit ferry à port klang à 10 Km en taxi .Le port pour les gros bateaux est en pleine nature .Nous avions eté sur l'ile aux crabes dans un village sur pilotis (superbe ) et nous etions 3 couples d'européens ! Il n'y à pas d'excursions pour ces iles par les bateaux et c'est dommage . Si vous voulez , je continuerais simplement a vous donner les situatios par rapport au bateau et les moyens de se deplacer car un voyage comme cela se prepare et c'est dèjà voyager en découvrant par soi meme ;c'est pour cela que je ne rentre pas dans les détails . revez bien
cordialement
jj
Bonjour.
Nous ferons 2 croisières consécutives de 12 jours sur le Pacific Princess, du 8 novembre au 3 décembre 2012.
D'Athènes à Venise pour la première croisière et de Venise à Rome pour la deuxième.
Envoyez-moi un message à compter du 4 décembre et nous pourrons vous donner nos impressions sur ce navire. Cela sera la première fois que nous prendrons ce bateau.
Nous avons fait le tour du monde sur le Costa Deliziosa en 2012. Nous avions songé à faire ce tour du monde sur le Pacific Princess mais nous avons finalement choisi Costa.
Salutations
CIBC
Salutations
CIBC
Bonjour Cibc,
Merci pour vos informations.
Nous vous enverrons un message en décembre pour connaître vos impressions sur ce bateau.
Personnellement nous préférons les croisières avec des compagnies américaines (Royal Carabbean entre autres)
C'est pourquoi nous avons envie de voyager avec Princess même si c'est plus cher.
Bonnes croisières.🙂
j'ai pris 2 fois le pacific appelé à l'époque 'tahitian princess ' pour la polynésie et marquises
petit bateau magnifique et trés convivial
on a l'impréssion d'être dans une grande maison bourgeoise anglaisedu siécle dernier avec tentures aux fenêtres et fausse cheminée dans la bibliothéque etc
évidamment service et nourriture impéccable
la polynésie est féérique et les polynésiens odorable . il faut aller manger un barbecue polynésien sur un motu (ilot) et nager avec les raies
pitcairn est une escale surprenante et originale
l'ile de paques est magnifique avec les statues
Salut Jean Je vois que le virus ne vous a pas quitte et bien nous vous souhaitons une bonne croisiere!sur "pacific princess" salutation a madame.. cordialement....
jack
...Nous avons l'intention, mon mari et moi, d'inaugurer notre vie de retraités par le tour du monde sur le Pacific Princess de Princess Cruise Line qui part de Fort Lauderdale en janvier 2013.
Ce voyage nous semble fabuleux.....
Merci de nous donner vos impressions de voyage et éventuels conseils......
Bonjour Elizabeth, Quelle belle inauguration pour une retraite! 😏
À votre arrivée aux États-Unis, passerez-vous quelques jours à Fort Lauderdale? Si oui, ne manquez pas la visite des petits canaux de cette ville, que l’on surnomme la «Venise de l’Amérique». Assez impressionnant de voir toutes ces belles demeures et ces bateaux…
Une fois à Sydney (Australie), fin du premier des 3 segments de cette croisière de 103 jours autour du monde je crois, combien de temps passera le bateau dans ce port?
Avez-vous déjà voyagé sur ce bateau?
Je n’ai encore jamais voyagé sur le PACIFIC PRINCESS, mais j’ai fait un voyage sur son «sister ship», l’OCEAN PRINCESS, qui doit beaucoup lui ressembler. Vous pouvez lire mes commentaires sur ce bateau et voir quelques photos sur VF ici à cette adresse http://voyageforum.com/v.f?post=4646476#4646476 Cela vous donnera une petite idée de la qualité des croisières avec Princess Cruises, ma compagnie préférée de croisière. Vous verrez en outre combien ma description rejoint celle que vous donne Nadu.
Un point cependant, je pense que l’ancien «Tahitian Princess» a été rebaptisé Ocean Princess – et non Pacific Princess… L’itinéraire du premier segment (FL à Sydney 34 jours) m’apparait en effet absolument «fabuleux et sort des sentiers battus», comme le mentionne si bien Cvojje.
Au plaisir de discuter avec vous!
Bonjour Elizabeth, Quelle belle inauguration pour une retraite! 😏
À votre arrivée aux États-Unis, passerez-vous quelques jours à Fort Lauderdale? Si oui, ne manquez pas la visite des petits canaux de cette ville, que l’on surnomme la «Venise de l’Amérique». Assez impressionnant de voir toutes ces belles demeures et ces bateaux…
Une fois à Sydney (Australie), fin du premier des 3 segments de cette croisière de 103 jours autour du monde je crois, combien de temps passera le bateau dans ce port?
Avez-vous déjà voyagé sur ce bateau?
Je n’ai encore jamais voyagé sur le PACIFIC PRINCESS, mais j’ai fait un voyage sur son «sister ship», l’OCEAN PRINCESS, qui doit beaucoup lui ressembler. Vous pouvez lire mes commentaires sur ce bateau et voir quelques photos sur VF ici à cette adresse http://voyageforum.com/v.f?post=4646476#4646476 Cela vous donnera une petite idée de la qualité des croisières avec Princess Cruises, ma compagnie préférée de croisière. Vous verrez en outre combien ma description rejoint celle que vous donne Nadu.
Un point cependant, je pense que l’ancien «Tahitian Princess» a été rebaptisé Ocean Princess – et non Pacific Princess… L’itinéraire du premier segment (FL à Sydney 34 jours) m’apparait en effet absolument «fabuleux et sort des sentiers battus», comme le mentionne si bien Cvojje.
Au plaisir de discuter avec vous!
MoniqueM
« Emmenez- moi au bout de la terre
Emmenez-moi au pays des merveilles...»
Bonjour.
Après 24 jours sur le Pacific Princess en novembre 2012 pour une croisière sur la Mer Noire et la Méditérranée nous devons vous dire que nous avons été très déçus de ce navire. Il est très très petit, c'est un bateau fait pour les nains! Notre cabine avec balcon était plus petite que toutes les autres cabines que nous avons eu à bord de nombreuses croisières. Le balcon est plus petit, la salle de toilette, etc. De plus, lors de forts vents, le bateau tangue et roule énormément. Il est vieux et a besoin de plusieurs rénovations. Nous sommes heureux d'avoir fait notre tour du monde sur le Costa Deliziosa et non sur le Pacific Princess. Nous ne prendrons plus jamais ce type de bateau lors de nos prochaines croisières. Seul point point positif: la nourriture était excellente.
Bonjour Jean,
Je suis contente de lire vos commentaires - on risque alors moins d'être déçus... 😉
En effet, le Pacific Princess est l'un des plus petits bateaux de la flotte Princess (680 passagers).
Je pense qu'il ressemble en tout point à l'Ocean Princess... d'après le site que je viens de consulter. J'avais bien aimé ce petit paquebot, l'atmosphère intime, calme et élégant qui y régnait. Les cabines ne m'avaient pas semblé si petites... certes plus petites que sur certains nouveaux paquebots... (216 pi2 incluant le balcon).
Mais c'est avant tout pour l'itinéraire que l'on choisit ces petits paquebots. Dans ce cas-ci: Costa Rica, traversée du Canal de Panama, Guayaquil (Equateur), Lima (Pérou), Ile de Pâques, Pitcairn Island, Tahiti, Auckland (NZ), Tasmanie (Australie)... - itinéraire assez exclusif à mon point de vue.
Mais c'est avant tout pour l'itinéraire que l'on choisit ces petits paquebots. Dans ce cas-ci: Costa Rica, traversée du Canal de Panama, Guayaquil (Equateur), Lima (Pérou), Ile de Pâques, Pitcairn Island, Tahiti, Auckland (NZ), Tasmanie (Australie)... - itinéraire assez exclusif à mon point de vue.
MoniqueM
Partez-vous toujours sur le Pacific Princess dans quelques semaines?
MoniqueM
Bonjour Monique,
Nous allons partir le 27 janvier de Fort Lauderdale et ferons l'intégralité du tour du monde sur le Pacific Princess.
😎😎😎
Nous avons déjà visité Fort Lauderdale et effectivement cette ville et ses canaux est vraiment très surprenante. Nous l'avions vue avant Noël il y a quelques années et les décorations ultra kitch des villas nous avaient beaucoup amusés.
Hélas nous ne resterons qu'un jour à Sydney le bateau repart le soir même.
Entièrement d'accord avec vous: cet itinéraire semble vraiment extraordinaire dans tous les sens du terme. Nous avons également choisi une cabine sur le pont 4 car expériences faites les balcons, sympathiques pour le petit-déjeuner ou l'apéritif, ne permettent pas de jouir pleinement de la vue (haut de la barrière à hauteur des yeux... et pas de transat). Pour nous rien ne vaut un transat face à la mer pour rêvasser en regardant les vagues ou lire un bon bouquin. Nous prendrons donc nos quartiers pont 5: merci du tuyau..
La petite taille du bateau ne nous parait pas non plus un gros inconvénient (en voiture si une promenade en limousine est très chouette, une autre en 2 chevaux est plus passionnante!!!)
En tout cas nous sommes impatients de vivre ces moments qui de toute façon seront très intenses.
Merci pour vos précieux conseils.
Avec nos plus cordiales pensées.
Bonjour ,
Votre approche est très volontaire et vous avez raison , le parcours est fabuleux , des escales impossibles pour les gros bateaux , plus de convivialité et cerise sur le gateau , chez Princess cruises ! je vous souhaite un super tour du monde avec des images par millier à ramener .
Mon epouse 4yne (speudo VF) est en train de faire le CR celebrity depuis sydney jusque HK , il y à peut des infos qui peuvent vous servir pour les excursions .
Bon vent , bonne mer , belle croisiere et à dans 4 mois pour vos impressions
JJ
Votre approche est très volontaire et vous avez raison , le parcours est fabuleux , des escales impossibles pour les gros bateaux , plus de convivialité et cerise sur le gateau , chez Princess cruises ! je vous souhaite un super tour du monde avec des images par millier à ramener .
Mon epouse 4yne (speudo VF) est en train de faire le CR celebrity depuis sydney jusque HK , il y à peut des infos qui peuvent vous servir pour les excursions .
Bon vent , bonne mer , belle croisiere et à dans 4 mois pour vos impressions
JJ
Oh merci merci pour l'info. 😎
Effectivement je suis preneuse de toutes les informations et conseils qu'on peut me donner. je ne manquerai pas de raconter cette expérience. Nous allons probablement faire un blog à notre départ... Je vous donnerai l'adresse sur ce forum.
Avec mes meilleurs messages.
Bonjour,
Merci pour les infos. Il est toujours bon de savoir à quoi s'attendre. Nous avons été déstabilisés un court instant par vos commentaires mais comme nous savions que le bateau est petit, qu'il a 13 ans, nous n'imaginions pas que tout y serait neuf. Nous retenons avec grand plaisir votre commentaire concernant la nourriture. C'est très important pour moi (très gourmande!!) de savoir qu'elle est très variée et très bonne. Mais aïe... il faudra encore faire plus attention aux kilos.
Si vous aimez les très grands bateaux, très beaux, je vous conseille l'Oasis of the Seas. Il est absolument fabuleux et vaut une croisière à lui tout seul. Bizarrement malgré son gigantisme nous ne nous sommes jamais sentis submergés par la foule, il y a tellement de choses à faire, à voir que les gens ne s'agglutinent pas dans certains endroits et nous n'avons jamais dû attendre pour le buffet par exemple. Les itinéraires par contre ne sont pas très intéressants.
Bonne journée et cordiales salutations.
Bonjour à nouveau,
j'ai été voir votre itinéraire , il est super .Si vous le jugez utile des petites infos qui peuvent vous servir : TAHITI: Le quai est en plein centre ville , il y à si besoin des mini bus Taxi pour 16 personnes qui permet de bien visiter l'ile . Le marché couvert 700m du bateau est super . Et bien sûr pour les hommes l'occasion d'offrir une superbe perle , il n'y à que l'embarras du choix !et même pour les hommes on peut s'en offrir....
L'agence ci dessous est aussi presente à tahiti et morea J'ai loué un bateau à BORA BORA pour une demi journée ou une journée entiere sur le Lagon avec repas polynesien si vous le demander sur un 'motu', ballade de réve en etant seul au bout du monde . MOANA ADVENTURE TOURS 1ls ont 5 petits bateaux open pour 8 personnes max mail = moanatours@mail.pf site www.moanatours.com
AUCKLAND : Centre ville aussi , balade dans la baie magnifique , plages de sable noir magnifique mais en excursion et la ville sympha .
SYDNEY : Ville fabuleuse , centre ville à circular quay ou darling harbour , à 2 pas de l'opéra , des jardins et des ferry.Pour ganer du temps , on peut relier circular quay à darling harbour en ferry ,10dollars . A voir l'aquarium a darling harbour avec ses lamentins . C'est le plus bel aquarium que je connaisse . Pour info , les blue mountains , c'est le vercors en France , bien sur a la puissance 5 , mais ça ne vaut pas le déplacement quand le temps est compté .
CAIRNS , C'est avant tout la grande barriere de corail , je pense que du fait d'un petit bateau , vous serez en centre ville , attention très chaud , fin novembre nous avons eu proche de 40 degrés . La grande barriere en bateau si disponible et attention , on peut y plonger mais que entierement protégé par des combinaisons , bottes gants et cagoule !!C'est envahi de micros méduses qui ont la spécificité d'etre mortelles !!c'est pour cela qu'il n'y à pas de plages entretenues et que personne ne fait du surf ou des activités en mer . Il y à des lagons artificiels à terre pour remplacer les plages et la mer . Il y à plein d'agences de tourisme à coté du lagon et nous , n'ayant pas pût trouver de bateau , nous avons loué un avion de 6 places pour survoler la grande barriere , les agences louent ( BARRIER AVIATION) pour v 120dollars par personne pour 1 bonne heure de vol et cela à été prodigieux de beauté .Avec l'avion c'est possible aussi d'aller survoler le bush . HONG KONG
Port en plein centre ville , Mon épouse 4yne détailletout dans son CR, ville merveilleuse ou on peut tout faire soi meme que si on achete dans une station de metro ( à 500m) du bateau une carte "OCTOPUS " pour payer le metro , les bus , les ferrys et bien d'autre choses . Nous avons dépensé 5 € par jour par personne de transport public . SAIGON Avec votre bateau , vous aurez certainement la chance d'aller jusqu'au port de SAIGON , nous c'etait Phu MY à 2H00 de route (taille du bateau) Saigon , en pleine renaisssance et explosion , magnifique pour nous . BANGKOK Le port est à 2h00 de route , preferer les excursions ou si vous avez 2 jours d'escale , prendre la navette du bateau et prendre un hotel sur place !Ne pas rater les Klong (cannaux de la ville) voir Le CR de mon épouse Ville très sure et sans aucun souci , Paris est 10 fois plus dangereuse . SINGAPOUR Voir le CR de mon épouse , Magnifique et capitale de la propreté et de l& securité . PORT KLANG , je vous avait dèjà donné l'info , sur l'ile aux crabes avec le village sur pilotis ou on est les seuls europeens quand on n'y va , il faut trouver un taxi a la sortie du port et leur demander d'aller au port des ferrys à 12 KM et avoir de l'argent local pour les billets , on avait eu beaucoup de mal avec les dollars americains mais on n'avait pas le choix (10 dollars AR par personne ) Au retour à 400m il y à une gare de campagne et des taxis .Autrement c'est la capitale kuala lumpour qui parait il est magnifique et grandiose . PHUKET Pas grand chose , les TUC TUC qui emmene voir le sud de l'ile et si vous rester 2 jours ne pas rater l'ile PHI PHI , nous on à raté et c'est dommage . DUBAI Merveilleuse , port à 10 mn du vieux DUBaI , CRIQUE , Souk d e tissus , souk des épices et souk de l'or , mais il y à tellement de choses à voir , le soir les fontaines de DUBaI MALL au pied de BURJ KALIFA Pour monter en haut de la tour , reserver sur internet , c'est 30€ a peu près au lieu de 100 sur place . nous y sommes dèjà allés 3 fois a DUBAI et on à pas tout vu !! MASCATE Le bord de mer à pied et son souk et peut etre le nouveau fish market qui etait en construction l'année derniere . La Mosquée grandiose , mais voile obligatoire , et bien sur les excursions en 4/4 dans les wadis (sorte d'oasis en plein desert ) SAFAGA A mon avis pas grand chose à part l'encens SHARM el SHEIK Pour ma part sans grand interet sauf le monastere en plein SINAI je crois ST CATHERINE , ou ST NICOLAS , j'ai un doute !
AQUABA Excursion à PETRA si vous ne connaissez pas
ISTANBUL Tout est possible a pied depuis le bateau , Tram ultra moderne à 500M sur la gauche et à 10 mn de Ste SOPHIE , (Y aller pour 8H30 ) car après c'est la queue et long (changer pour payer l'entrée ) Change à 200m ou des locaux le font dans la file ) Topkapi à coté , il y à des guides à l'entrée et c'est super à avoir un guide privé , toujours a coté la mosquée bleue , difficile d'acces car enormement de monde puis en continuant la rue du tram à 2 station ou 600m le grand bazar . Ne pas oublier en decendant dans le bas du grand Bazar en regagnant les rives du bosphore , le bazar egyptien , senteurs et exotisme assuré . Puis tant de choses encore a voir . LE PIREE
Pour info , en sortant du port , prendre à gauche , a 800m soit en bus soit à pied il y à le terminal de metro qui permet pour 2€ d'aller à athenes PLAKA et l'acropole en 1/2 H00
Voilà pour vous aider et peut etre parfaire votre periple
très bon tour du monde
JJ
j'ai été voir votre itinéraire , il est super .Si vous le jugez utile des petites infos qui peuvent vous servir : TAHITI: Le quai est en plein centre ville , il y à si besoin des mini bus Taxi pour 16 personnes qui permet de bien visiter l'ile . Le marché couvert 700m du bateau est super . Et bien sûr pour les hommes l'occasion d'offrir une superbe perle , il n'y à que l'embarras du choix !et même pour les hommes on peut s'en offrir....
L'agence ci dessous est aussi presente à tahiti et morea J'ai loué un bateau à BORA BORA pour une demi journée ou une journée entiere sur le Lagon avec repas polynesien si vous le demander sur un 'motu', ballade de réve en etant seul au bout du monde . MOANA ADVENTURE TOURS 1ls ont 5 petits bateaux open pour 8 personnes max mail = moanatours@mail.pf site www.moanatours.com
AUCKLAND : Centre ville aussi , balade dans la baie magnifique , plages de sable noir magnifique mais en excursion et la ville sympha .
SYDNEY : Ville fabuleuse , centre ville à circular quay ou darling harbour , à 2 pas de l'opéra , des jardins et des ferry.Pour ganer du temps , on peut relier circular quay à darling harbour en ferry ,10dollars . A voir l'aquarium a darling harbour avec ses lamentins . C'est le plus bel aquarium que je connaisse . Pour info , les blue mountains , c'est le vercors en France , bien sur a la puissance 5 , mais ça ne vaut pas le déplacement quand le temps est compté .
CAIRNS , C'est avant tout la grande barriere de corail , je pense que du fait d'un petit bateau , vous serez en centre ville , attention très chaud , fin novembre nous avons eu proche de 40 degrés . La grande barriere en bateau si disponible et attention , on peut y plonger mais que entierement protégé par des combinaisons , bottes gants et cagoule !!C'est envahi de micros méduses qui ont la spécificité d'etre mortelles !!c'est pour cela qu'il n'y à pas de plages entretenues et que personne ne fait du surf ou des activités en mer . Il y à des lagons artificiels à terre pour remplacer les plages et la mer . Il y à plein d'agences de tourisme à coté du lagon et nous , n'ayant pas pût trouver de bateau , nous avons loué un avion de 6 places pour survoler la grande barriere , les agences louent ( BARRIER AVIATION) pour v 120dollars par personne pour 1 bonne heure de vol et cela à été prodigieux de beauté .Avec l'avion c'est possible aussi d'aller survoler le bush . HONG KONG
Port en plein centre ville , Mon épouse 4yne détailletout dans son CR, ville merveilleuse ou on peut tout faire soi meme que si on achete dans une station de metro ( à 500m) du bateau une carte "OCTOPUS " pour payer le metro , les bus , les ferrys et bien d'autre choses . Nous avons dépensé 5 € par jour par personne de transport public . SAIGON Avec votre bateau , vous aurez certainement la chance d'aller jusqu'au port de SAIGON , nous c'etait Phu MY à 2H00 de route (taille du bateau) Saigon , en pleine renaisssance et explosion , magnifique pour nous . BANGKOK Le port est à 2h00 de route , preferer les excursions ou si vous avez 2 jours d'escale , prendre la navette du bateau et prendre un hotel sur place !Ne pas rater les Klong (cannaux de la ville) voir Le CR de mon épouse Ville très sure et sans aucun souci , Paris est 10 fois plus dangereuse . SINGAPOUR Voir le CR de mon épouse , Magnifique et capitale de la propreté et de l& securité . PORT KLANG , je vous avait dèjà donné l'info , sur l'ile aux crabes avec le village sur pilotis ou on est les seuls europeens quand on n'y va , il faut trouver un taxi a la sortie du port et leur demander d'aller au port des ferrys à 12 KM et avoir de l'argent local pour les billets , on avait eu beaucoup de mal avec les dollars americains mais on n'avait pas le choix (10 dollars AR par personne ) Au retour à 400m il y à une gare de campagne et des taxis .Autrement c'est la capitale kuala lumpour qui parait il est magnifique et grandiose . PHUKET Pas grand chose , les TUC TUC qui emmene voir le sud de l'ile et si vous rester 2 jours ne pas rater l'ile PHI PHI , nous on à raté et c'est dommage . DUBAI Merveilleuse , port à 10 mn du vieux DUBaI , CRIQUE , Souk d e tissus , souk des épices et souk de l'or , mais il y à tellement de choses à voir , le soir les fontaines de DUBaI MALL au pied de BURJ KALIFA Pour monter en haut de la tour , reserver sur internet , c'est 30€ a peu près au lieu de 100 sur place . nous y sommes dèjà allés 3 fois a DUBAI et on à pas tout vu !! MASCATE Le bord de mer à pied et son souk et peut etre le nouveau fish market qui etait en construction l'année derniere . La Mosquée grandiose , mais voile obligatoire , et bien sur les excursions en 4/4 dans les wadis (sorte d'oasis en plein desert ) SAFAGA A mon avis pas grand chose à part l'encens SHARM el SHEIK Pour ma part sans grand interet sauf le monastere en plein SINAI je crois ST CATHERINE , ou ST NICOLAS , j'ai un doute !
AQUABA Excursion à PETRA si vous ne connaissez pas
ISTANBUL Tout est possible a pied depuis le bateau , Tram ultra moderne à 500M sur la gauche et à 10 mn de Ste SOPHIE , (Y aller pour 8H30 ) car après c'est la queue et long (changer pour payer l'entrée ) Change à 200m ou des locaux le font dans la file ) Topkapi à coté , il y à des guides à l'entrée et c'est super à avoir un guide privé , toujours a coté la mosquée bleue , difficile d'acces car enormement de monde puis en continuant la rue du tram à 2 station ou 600m le grand bazar . Ne pas oublier en decendant dans le bas du grand Bazar en regagnant les rives du bosphore , le bazar egyptien , senteurs et exotisme assuré . Puis tant de choses encore a voir . LE PIREE
Pour info , en sortant du port , prendre à gauche , a 800m soit en bus soit à pied il y à le terminal de metro qui permet pour 2€ d'aller à athenes PLAKA et l'acropole en 1/2 H00
Voilà pour vous aider et peut etre parfaire votre periple
très bon tour du monde
JJ
Bonjour,
Mille mercis pour votre précieuse aide.
Vos informations sont exactement ce dont nous avions besoin. Les détails concernant la vie pratique dans les ports(distance, moyens de transport etc..) vont tellement nous faciliter la tâche que nous allons souvent penser à vous durant ces escales. En voyant les difficultés que vous avez rencontrées à Cairns pour la visite de la grande barrière de corail, nous nous sommes empressés de réserver l'excursion par le bateau.
MERCI, MERCI, MERCI 😏😏😏
Très bonne journée.
Bonjour Elizabeth,
- Prendrez-vous des excursions de Princess Cruise?
Si oui, avez-vous réservé celles pour l'île de Pâques? Les 2 premières «Ahu Tahai & Rano Raraku» et «Orongo Village & Ahu Akivi» (dans le parc national de Rapa Nui, World Heritage Site) semblent idéales pour cette escale. Le prix est élevé mais les deux 60$US d'entrée pour chacune des entrées dans le parc sont inclus dans le prix. Je suppose, peut-être à tort, qu'il ne doit pas y avoir des tonnes de taxis pour accueillir les visiteurs dans cette île isolée... Quel privilège d'avoir la chance de visiter cette île!
J'ai déjà fait quelques-unes des escales que vous ferez, notamment Tahiti, Auckland, Sydney, Safaga et Sharm & Sheik Comme le mentionne Cvojje, pour Sharm & Skeik, je vous recommande vivement la visite du célèbre Monastère grec orthodoxe Sainte-Catherine au pied du mont Sinaï - à part ça, il y a toujours la plage...
Aqaba (Jordanie) - rien de très excitant dans Aqaba lui-même bien qu'agréable – plutôt, je vous conseille fortement la superbe visite de la ville rose de Petra (à ne pas manquer si vous ne l'avez déjà fait!!!). On l’a vu 2 fois et toujours le même ravissement!
Safaga (Egypte) rien d’intéressant, si ce n’est comme point de départ d’une excursion. Dans notre cas, on est retournés visiter Luxor, ses temples et la Vallée des Rois (3 tombes au choix) – excursion du bateau. J'avais consulté un bon livre touristique pour choisir les plus belles tombes…; le guide local était plutôt bref et le temps serré… (on a fait cette excusrsion avec Costa).
Pour les autres escales, je vous reviens si vous le désirez. Monique
Si oui, avez-vous réservé celles pour l'île de Pâques? Les 2 premières «Ahu Tahai & Rano Raraku» et «Orongo Village & Ahu Akivi» (dans le parc national de Rapa Nui, World Heritage Site) semblent idéales pour cette escale. Le prix est élevé mais les deux 60$US d'entrée pour chacune des entrées dans le parc sont inclus dans le prix. Je suppose, peut-être à tort, qu'il ne doit pas y avoir des tonnes de taxis pour accueillir les visiteurs dans cette île isolée... Quel privilège d'avoir la chance de visiter cette île!
J'ai déjà fait quelques-unes des escales que vous ferez, notamment Tahiti, Auckland, Sydney, Safaga et Sharm & Sheik Comme le mentionne Cvojje, pour Sharm & Skeik, je vous recommande vivement la visite du célèbre Monastère grec orthodoxe Sainte-Catherine au pied du mont Sinaï - à part ça, il y a toujours la plage...
Aqaba (Jordanie) - rien de très excitant dans Aqaba lui-même bien qu'agréable – plutôt, je vous conseille fortement la superbe visite de la ville rose de Petra (à ne pas manquer si vous ne l'avez déjà fait!!!). On l’a vu 2 fois et toujours le même ravissement!
Safaga (Egypte) rien d’intéressant, si ce n’est comme point de départ d’une excursion. Dans notre cas, on est retournés visiter Luxor, ses temples et la Vallée des Rois (3 tombes au choix) – excursion du bateau. J'avais consulté un bon livre touristique pour choisir les plus belles tombes…; le guide local était plutôt bref et le temps serré… (on a fait cette excusrsion avec Costa).
Pour les autres escales, je vous reviens si vous le désirez. Monique
MoniqueM
🙂 Je viens de lire ce forum sur le tour du monde sur le Pacific Princess. Nous devons partir début 2014 faire une partie du tour du monde sur le Queen Victoria et nos escales dans le Pacifique ne vous serons pas inconnu. A près une lecture plus approfondie de ce forum je me permettrai de revenir vers vous pour quelques renseignements. Bien sincèrement Gisèle
Mamiegimer
Bonjour Monique,
Merci pour vos informations.
En effet nous avons pensé qu'il valait mieux prendre une excursion du bateau à l'Ile de Pâques. Nous avons choisi Ahu Tahal et Rano Raraku.
Nous avons également pris des excursion du bateau à
Cairns ( grande barrière de corail)
Baie d'Halong
Petra
Louxor Vallée des Rois et Karnak
Port Saïd Les Pyramides et le Sphinx.
Pour les autres escales nous verrons sur le bateau; peut-être aurons nous la possibilité de partager des excursions avec d'autres passagers. Pour les tours de ville, nous pensons,
s'il n'y a pas d'insécurité, prendre les bus open tour. L'avantage est de réserver les billets par internet et de voir un maximum de choses en peu de temps.
Bien sûr nous tiendrons compte des précieuses informations que vous et Cvojje nous donnez si gentiment.
C'est avec grand plaisir que nous recevons toutes ces informations.
Elisabeth
Bonsoir,
Je n'avais pas vu la baie d'halong dans le parcours , pour les jonques , aucun souci , à la sortie du port il y à des rabatteurs qui vous emmenent au port de départ à 2,5 Km du débarcadère , car c'est en tender obligatoirement pour descendre du bateau .il faut comter 30€ par tete pour la ballade en jonque .et à la fin , ils vous ramenent au tender .si vous faites la ballade a pied jusqu'au port , cela revient à 20€ par tete .c'est la meme excursion que sur les bateaux . Le matin il y à un super marché , poissons et legumes de toutes sorte dans la ville , a faire en taxi et à négocier .Hanoi est possible , mais il faut compter 4h00 Aller et 4H00 retour , ce qui fait 2H00 sur place à moins d'avoir 2 jours d'escales et de prendre un Hotel sur place .
bonne croisiere
jj
Je n'avais pas vu la baie d'halong dans le parcours , pour les jonques , aucun souci , à la sortie du port il y à des rabatteurs qui vous emmenent au port de départ à 2,5 Km du débarcadère , car c'est en tender obligatoirement pour descendre du bateau .il faut comter 30€ par tete pour la ballade en jonque .et à la fin , ils vous ramenent au tender .si vous faites la ballade a pied jusqu'au port , cela revient à 20€ par tete .c'est la meme excursion que sur les bateaux . Le matin il y à un super marché , poissons et legumes de toutes sorte dans la ville , a faire en taxi et à négocier .Hanoi est possible , mais il faut compter 4h00 Aller et 4H00 retour , ce qui fait 2H00 sur place à moins d'avoir 2 jours d'escales et de prendre un Hotel sur place .
bonne croisiere
jj
Magnifique choix d'excursions!
Bonne croisière!
Monique
MoniqueM
Je reviens vers vous car notre croisière Tour du Monde sur le Queen Victoria départ de Buesnos Aires le 28 Janvier 2014 arrive à grands pas. Nous sommes dans les derniers préparatifs pour les excursions pour voir si nous en retenons sur le bateau ou si nous les faisons tout seul. Avez-vous des renseignements sur les escales suivantes : Ushuaia, Valparaiso, Moréa, Suva, Noumea, Brisbane, Sydney( nous pensons aller voir les Blues Montains avec l'excursion du bateau), Dunedin, Wellington, Napier, Tauranga, Auckland, Bay of Isaland, Nuku'Alofa, Pago Pago, Hilo, Honolulu et enfin San Francisco. Nous y resterons trois jours et allons au Hilton. Les escales hélas sont de courtes durées pas plus d'une journée mais nous avions réservé cette croisière surtout pour l'Ile de Paques qui hélas a été supprimée nous en sommes navrés. Merci d'avance pour les conseils que vous pourrez nous apporter et peut être rencontrerons nous des francophones lors de cette croisière.
Bonne journée à vous Gisèle🙂
Mamiegimer
Log in first, then come back to this page.
You might also like
Densha Otaku - Lesser-Known Regions
Two weeks under the Puglia sun
Return to Swedish Lapland: Trek on the Kungsleden and Crossing the Sarek
Off on a winter adventure in the American West!
3 weeks in Laos, stress-free
Draw Me Your Japan...
South Africa in safari mode: February/March 2026
Back in Tunisia (live account)
More discussions
Hello,
We’re back from this cruise.
Boarding in Dunkirk: The doors opened around 12 PM. Since we were a bit early, I asked if my husband, who uses a walker, could wait inside instead of outside. I left him with the two suitcases and our two backpacks in the small hall while I parked the car in the reserved CFC parking lot for 10 € per day.
The shuttle that was supposed to take people from the parking lot to the model pavilion was supposed to arrive in 5 minutes, but after 15 minutes, nothing. After waiting 15 minutes, I saw a man walking and asked if I could follow him. In 15 minutes, we arrived, and still no sign of the shuttle—it must have passed us. Arrived at the model pavilion.
My husband had already checked in the suitcases with the help of a CFC staff member. The remaining formalities were completed quickly. We were on board by 12:15 PM. Headed to the buffet on deck 11 and waited in a lounge to access our cabin.
At 2 PM, we discovered our balcony cabin on deck 9 at the rear: spacious with a large balcony compared to MSC/COSTA.
Since we were at the rear, cabin 9202, there was always an issue with elevator number 4: "priority."
Elevator number 2 stops at deck 10... and elevator number 3 was often out of order, leaving only number 1 for those with mobility issues to reach the buffet, especially for people who struggle with stairs. Note: only one child on board and lots of "gray hair."
DAY 2: At sea. Lots of activities offered.
Day 3: GOTHENBURG (Sweden). Sunny, 19°C at 11 AM.
Excursion booked with CFC: Gothenburg and Haga for all.
Interesting visit with a great guide. The HAGA district, in our opinion, is full of cobblestones and nothing special, not suitable for people using a cane or wheelchair. Elevator number 3 was out of order again.
Day 4: Copenhagen. 15°C in the morning, showers in the afternoon.
We didn’t book an excursion since we’d already stopped here with CFC in 2025, and based on advice from this forum, we took the hop-on/hop-off bus right in front of the ship. I still went to see the Little Mermaid again.
No TV, but the elevator was fixed.
DAY 5: At sea. Still no TV.
DAY 6: GDANSK (Poland). 15°C, rain all day.
There’s a shuttle to get to the city center.
We took the excursion: Panorama of Gdansk.
The guide left us at the entrance of the city center for 45 minutes, telling us what to visit. Meet-up for the rest of the tour at 3 PM. The bus left at 3:15 PM to cover 10 km to see St. Mary’s Cathedral. We arrived at 4:16 PM... The guide said there are often traffic jams in that direction. We had 10 minutes on site before heading to see the lighthouse and the Westerplatte monument, where we also had 10 minutes.
Many of us wondered why we didn’t do the tour in the opposite direction since they knew there would be traffic...
I went to reception to complain about the organization. The staff member read me the program: we were supposed to start with the lighthouse, then go to the cathedral and stay for 30 minutes before heading to the center of Gdansk for a short guided walk with some free time to buy souvenirs, etc.
The guide did the complete opposite of what was planned and didn’t even give us a guided tour—just dropped us off in the city...
DAY 7: Bornholm Island (Denmark). 14°C, a few sunny spells.
We saw in the excursions that there was a walking tour of RØNNE. So, like many others, we explored on our own. There was a small orchestra welcoming us at the port and two people with city maps. We took the shuttle to leave the port—it ran every 15 minutes. The tourist office was next to the "shuttle bus." A pleasant visit at our own pace.
DAY 8: KIEL (Germany). 18–23°C, nice weather.
We took the "Kiel for all" excursion. Great guide and interesting visits.
The port is in the city, and in 10 minutes, we were in the city center by following a blue line on the ground from the port. Elevator 3 was stuck again... and the TV was back.
DAY 9: At sea. Elevator 3 works.
DAY 10: At sea. Elevator 3 is out of order again...
DAY 11: Disembarkation in Dunkirk.
Cabins had to be vacated by 7:30 AM. Buffet open until 9 AM.
Elevator number 1 was "reserved," leaving only number 2, which doesn’t go up to deck 11... a problem for people with mobility issues who had to cross the entire deck 11 and try to use one of the four working elevators at the front, which were crowded.
My opinion: Interesting stops.
The onboard staff were always welcoming, smiling, and mostly French-speaking.
Evening shows were better than in March/April 2025—better singers, dancers, and presenters, and the costumes were improved.
I liked the "magician" shows less.
There were three onboard lectures by a very cultured person, but they went off-topic and were too historical for my taste. I didn’t attend the other two; my husband went to the second but not the third.
For this cruise, there was a bridge theme, but we’re not players or interested.
We didn’t take a drink package on board—water, coffee, tea, and herbal teas were available.
We had a water leak in our cabin the night before disembarkation. We reported it, and after the technical staff came (with a translator who didn’t speak English), we were asked to leave the cabin for a while for repairs. We went to a lounge, and after 1.5 hours, I checked in at reception. The repair took longer than expected... we had to change cabins... not ideal the night before disembarkation. No balcony cabins were available, so we got an ocean-view cabin, 6075, with a bathtub (impossible for both of us to use). We packed our suitcases, took a shower in our cabin, and moved to the new one. Noise from chairs until 12:30 AM because the cabin was under a lounge, and constant ventilation noise in the hallway... sleep was hard to come by. Disembarkation: Well organized. We were helped with transporting the two suitcases and bags to the waiting room while I took the shuttle to get the car. Guylène
We had a water leak in our cabin the night before disembarkation. We reported it, and after the technical staff came (with a translator who didn’t speak English), we were asked to leave the cabin for a while for repairs. We went to a lounge, and after 1.5 hours, I checked in at reception. The repair took longer than expected... we had to change cabins... not ideal the night before disembarkation. No balcony cabins were available, so we got an ocean-view cabin, 6075, with a bathtub (impossible for both of us to use). We packed our suitcases, took a shower in our cabin, and moved to the new one. Noise from chairs until 12:30 AM because the cabin was under a lounge, and constant ventilation noise in the hallway... sleep was hard to come by. Disembarkation: Well organized. We were helped with transporting the two suitcases and bags to the waiting room while I took the shuttle to get the car. Guylène
Bonjour à tous
Je pars en suite sur le pacifica en octobre et je n'arrive pas à avoir d3s précisions sur les avantages en suite hormis le resto élite le majordome la machine expresso
Qu'en est-il des petits déjeuners et repas servis gratuitement en cabine, du spa
Costa enlève de plus en plus les privilèges aux gold et apparemment aux suites aussi
Merci de vos reponses
hi,
I’m leaving Hamburg for Iceland at the end of July. The boat arrives in Reykjavik on Tuesday, August 4th at 8 AM, and I’d like to book a day trip like the Golden Circle or Secret Lagoon… The sites like GetYourGuide and others list departures at 8 AM. If you’ve used these sites with the MSC Preziosa, could you let me know how to go about it?
Thanks! 😉
allyMB007
Hi
Has anyone taken the CFC recently?
Thoughts?
Thanks
Thoughts?
Thanks
hi there
Here’s the cruise schedule for 2026.
It’s a great way to get ideas and maybe even meet up with other members.
2 essential rules:
1) never "quote" the calendar when replying—this’ll avoid any confusion 2) follow the format below DD/MM - username / SHIP IN CAPS / number of days / cruise title / departure port DON’T FORGET THE SPACES between the / /
REMINDER Despite my requests, few people follow the requested format. Cruises that stray too far from it won’t be listed anymore—sorry!PLEASE respect the templates! COPY AND PASTE THE FORMAT BELOW AND REPLACE WITH YOUR DETAILS IF YOU’RE STRUGGLING DD/MM - username / SHIP IN CAPS / number of days / cruise title / departure port DON’T FORGET THE SPACES between the / / It takes time to fix mistakes, so THANKS TO EVERYONE for your help!
YOUR TURN 😉
NUMBER OF CRUISES 2026: JANUARY FEBRUARY MARCH APRIL MAY JUNE JULY AUGUST SEPTEMBER OCTOBER NOVEMBER DECEMBER
1) never "quote" the calendar when replying—this’ll avoid any confusion 2) follow the format below DD/MM - username / SHIP IN CAPS / number of days / cruise title / departure port DON’T FORGET THE SPACES between the / /
REMINDER Despite my requests, few people follow the requested format. Cruises that stray too far from it won’t be listed anymore—sorry!PLEASE respect the templates! COPY AND PASTE THE FORMAT BELOW AND REPLACE WITH YOUR DETAILS IF YOU’RE STRUGGLING DD/MM - username / SHIP IN CAPS / number of days / cruise title / departure port DON’T FORGET THE SPACES between the / / It takes time to fix mistakes, so THANKS TO EVERYONE for your help!
YOUR TURN 😉
NUMBER OF CRUISES 2026: JANUARY FEBRUARY MARCH APRIL MAY JUNE JULY AUGUST SEPTEMBER OCTOBER NOVEMBER DECEMBER
Hello everyone,
It’s with immense sadness that I learned this morning of the passing of our friend Nathalie (nadu). Many of us knew her through this forum, which she loved so much. She enjoyed reading your travel stories, joining discussions, sharing her cruise reviews, and offering valuable advice—always with kindness, gentleness, and discretion.
For me, Nathalie was so much more than just a cruise enthusiast. She was a friend, a deeply kind person who was always there to listen, despite the many health challenges she faced with tremendous courage. We corresponded regularly, and sometimes we had the chance to visit each other’s homes or attend the cruise show together with our respective husbands.
We shared a common dream: when we both retired, we had planned to finally go on a cruise together. Life had other plans, and that trip will forever remain a journey we never had the chance to take. That thought weighs heavily on my heart today.
I’ll remember her as a gentle, generous woman who was always ready to help others. Her presence on this forum will leave a huge void, just as her friendship has in my life.
I send my sincerest thoughts to her husband, her family, and all those who had the chance to know her.
Fair winds, Nathalie. I like to think you’re now sailing on an infinitely calm sea, under an eternally blue sky. You’ll remain in our thoughts and hearts every time we talk about cruises or set off on a new journey.
Rest in peace, Nathalie.
For those who’d like to send a message of comfort and sympathy to her husband, you can send me a PM, and I’ll pass it along. THANK YOU
For me, Nathalie was so much more than just a cruise enthusiast. She was a friend, a deeply kind person who was always there to listen, despite the many health challenges she faced with tremendous courage. We corresponded regularly, and sometimes we had the chance to visit each other’s homes or attend the cruise show together with our respective husbands.
We shared a common dream: when we both retired, we had planned to finally go on a cruise together. Life had other plans, and that trip will forever remain a journey we never had the chance to take. That thought weighs heavily on my heart today.
I’ll remember her as a gentle, generous woman who was always ready to help others. Her presence on this forum will leave a huge void, just as her friendship has in my life.
I send my sincerest thoughts to her husband, her family, and all those who had the chance to know her.
Fair winds, Nathalie. I like to think you’re now sailing on an infinitely calm sea, under an eternally blue sky. You’ll remain in our thoughts and hearts every time we talk about cruises or set off on a new journey.
Rest in peace, Nathalie.
For those who’d like to send a message of comfort and sympathy to her husband, you can send me a PM, and I’ll pass it along. THANK YOU
Hello everyone,
So happy to be back on this Forum!
We’re heading off on another cruise—our 7th—after a 5-year break...
We’ll be leaving from Venice on April 26th with stops in Kotor, Mykonos, Santorini, and Ancona.
Could you help me plan the stops by sharing tips, tricks, and advice?
For those who already know me, you know we prefer not to take the cruise line’s excursions but instead organize everything ourselves.
Thanks in advance to everyone, and looking forward to chatting with you all!
Hi there,
I'm looking at a cruise in the north.Which one do you think is more interesting? Thanks
Hello,
We’re taking a cruise to Northern Europe with a stop in SOUTHAMPTON.
We’d like to visit the Stonehenge site.
Is it possible to get there on our own (my husband is a wheelchair user), since the MSC excursion to Salisbury is priced at 127 € per person?
There’s also a stop in Rotterdam, and it seems there’s a "miniature village to visit" nearby. Has anyone here been there, and if so, how did you get there?
Thanks so much for your tips. Mum49
If you're traveling on the Costa Diadema from October 17th to 28th, 2026 to Lisbon, we can meet up for a drink. Share our cruising experiences, an excursion, a table...
hi there, a group of friends and I are going on a cruise at the end of June with CFC in Norway. I’d love to get some info on the different stops we’ll be making. Most of them are one-day stops (from around 10 AM to 8 PM on average). Here are the stops: Andalsnes, Trondheim, Honningsvåg, Alta, Hellesylt, Sandane, Austefjorden.
Thanks in advance to anyone who can share what there is to see or do in these places.
When I get back, I’ll post what we did—it might help others who come after us.
Also, does anyone know if the boat sticks to the arrival time in Dunkirk for catching tickets to head back south? We’ll plan a buffer just in case.
Thanks everyone!
Thanks in advance to anyone who can share what there is to see or do in these places.
When I get back, I’ll post what we did—it might help others who come after us.
Also, does anyone know if the boat sticks to the arrival time in Dunkirk for catching tickets to head back south? We’ll plan a buffer just in case.
Thanks everyone!
Hi there, The day before boarding the Costa Favolosa for the Norwegian Fjords cruise departing from Hamburg, I'd like to book a hotel. Which one would be the most convenient location-wise relative to the port?
Thanks in advance for your reply.
Hi everyone on the cruising forum,
I’m looking to get in touch with someone who’s been on an Arctic Cruise aboard the ship POLARFRONT, operated by the French company "LATITUDE BLANCHE", for some info.
https://www.latitudeblanche.com/voyages-grandnord-polarfront/
I already posted a similar message here 2-3 months ago, and it mysteriously disappeared... ??
Hoping for a response this time.
Best to all,
Puma2A
...
I’m looking to get in touch with someone who’s been on an Arctic Cruise aboard the ship POLARFRONT, operated by the French company "LATITUDE BLANCHE", for some info.
https://www.latitudeblanche.com/voyages-grandnord-polarfront/
I already posted a similar message here 2-3 months ago, and it mysteriously disappeared... ??
Hoping for a response this time.
Best to all,
Puma2A
...
Hi there, I was wondering if anyone has ever taken a cruise with this PO Cruise company.
Would love to hear your thoughts!
They’ve got some great itineraries for Norway.Hello,
We’ll be sailing on the Renaissance with CFC to southern Norway from July 4 to 11, 2026, departing from Dunkirk (the cruise was booked through "Planète Croisière").
When entering some personal details or pre-selecting options on the CFC website, I’m wondering about the "optional" categories for drinks and WiFi.
I’m actually a bit surprised by these extra charges, as we weren’t used to them on other cruises (Australis in Patagonia; Hurtigruten’s Coastal Express in Norway and Alaska; Rivages du Monde in the Arctic or on the Douro River; a Nile river cruise in Egypt), where we sometimes had access to basic drinks at meals and free WiFi when near land.
Anyway, for those who’ve already taken a CFC cruise on the Renaissance, could you share some advice? Specifically about the most basic drink package, called "Fraîcheur" (238 € for two), which doesn’t seem to be described anywhere. The "Premium" package seems excessive (490 € for two for the week) for light drinkers.
As for WiFi, it’s 10 € per day per person. While I find that price acceptable for parking our car in Dunkirk, it feels overpriced here (especially since it was free on the Nordlys "Coastal Express" just 3 or 4 years ago).
So, I’d love to hear from experienced cruisers who’ve been on this ship!
Looking forward to seeing the excursion prices, which should be available soon! 😐
Thanks in advance!
Thanks in advance!
Hi there,
I’d love to hear from travelers who’ve done this cruise with Rivages du Monde or CroisiEurope.
Thanks!
Elettra69
Hi there,
I’m considering a cruise on this ship in the recently introduced Yacht Club category.
Have any forum members tried it?
What are your thoughts? Positive or negative? Which cabins should we go for—or avoid?
We’re already familiar with the Yacht Clubs on the Splendida, Fantasia, Preziosa, and Divina series.
We weren’t as keen on the one on the Seashore—we found it too big.
Thanks in advance for your feedback!
Best,
Claudine
We're considering a new cruise soon and would like to try the Renaissance.
The uniqueness of the promenade cabins appeals to us, but could anyone give us some insights on the following points:
- Is the glass door sufficiently tinted to prevent outsiders from seeing into the cabin?
- Is the soundproofing good enough to block out conversations on the promenade deck?
Thanks in advance to anyone who can help!
Hi there,
Do you have a hotel near the cruise port (or easy to reach by metro with luggage) to recommend? I’m planning to spend two days there before boarding.
Thanks in advance! Claudine
Do you have a hotel near the cruise port (or easy to reach by metro with luggage) to recommend? I’m planning to spend two days there before boarding.
Thanks in advance! Claudine
Hello,
My husband, our two teens, and I are going on a cruise on the COSTA Esmeralda at the beginning of July. We’re thinking of exploring the ports on our own. Do any of you have recent experiences or tips to share? Are there shuttles between the port and the city center? Are they free? Looking forward to hearing from you.
My husband, our two teens, and I are going on a cruise on the COSTA Esmeralda at the beginning of July. We’re thinking of exploring the ports on our own. Do any of you have recent experiences or tips to share? Are there shuttles between the port and the city center? Are they free? Looking forward to hearing from you.
Hi, can you eat in the evening at the Costa Smeralda’s cafeteria, or do you have to dine at the restaurant? Thanks for your reply.
contact me to get referred at MSC, for your first cruise or if you haven't traveled with MSC in over 5 years
Hi everyone,
As promised, here’s my review of the cruise I took from the 5th to the 19th on the MSC Virtuosa.
As you know, I had initially booked a cruise with Mein Schiff departing from Dubai (from Dubai to Cape Town). It was a 22-day cruise. Due to the issues in the Persian Gulf, my cruise was canceled by Mein Schiff.
So, we started looking for a Plan B because we really wanted to go. Especially my wife, who had just had a minor procedure and needed some rest. Since she had already taken time off, she was determined to travel. However, we were looking for an affordable Plan B since we weren’t sure when Mein Schiff or the airline would reimburse us.
While browsing online, I found a 15-day cruise departing from Pointe-à-Pitre (including flights, transfers, the cruise, and drinks) for a price of 1,200 € in a Fantastica balcony cabin. We thought, *Why not?*
I should mention that I’m not usually a big fan of MSC. My last experience with them was post-Covid (I took two cruises, one in 2021 and another in 2022), and it was honestly a disaster. We didn’t want to repeat that, but after talking to Catherine, who told me she was very happy with a short Christmas cruise, we decided to give it a try.
I have to say, I was left speechless. Honestly, the cruise was absolutely perfect. There’s nothing to complain about (or just a few minor details). In terms of service and food, I felt like I was on a premium cruise line. I’d even say MSC has nothing to envy from some of those companies. While premium lines like Holland, Celebrity, and Royal are cutting back on services, I think MSC has made huge improvements. Seriously, I wasn’t expecting this at all. You’ll see what I mean as we chat more.
I won’t do a full review like I usually do because there weren’t many stops: 1. We boarded in Pointe-à-Pitre 2. We stopped in Saint-Martin 3. Then it was a direct crossing to the Azores...
This cruise was really about relaxing, even if it’s not the kind of trip we usually take.
First off, I’m not a big fan of "flight and cruise" packages. I asked if we could leave two days early, but they said it wasn’t possible. We had to take the flight, then the bus, and board the ship directly.
It’s not really my thing, but given the price we paid and since we really wanted to relax, we thought, *Why not?*
Here’s the itinerary:
Boarding in Pointe-à-Pitre Saint-Martin Five days at sea The Azores Four days at sea Hamburg One day at sea Le Havre

But as I mentioned, it wasn’t about the itinerary. It was really about taking a break and unwinding. Honestly, I came back thrilled.
Departure and boarding details to come
As promised, here’s my review of the cruise I took from the 5th to the 19th on the MSC Virtuosa.
As you know, I had initially booked a cruise with Mein Schiff departing from Dubai (from Dubai to Cape Town). It was a 22-day cruise. Due to the issues in the Persian Gulf, my cruise was canceled by Mein Schiff.
So, we started looking for a Plan B because we really wanted to go. Especially my wife, who had just had a minor procedure and needed some rest. Since she had already taken time off, she was determined to travel. However, we were looking for an affordable Plan B since we weren’t sure when Mein Schiff or the airline would reimburse us.
While browsing online, I found a 15-day cruise departing from Pointe-à-Pitre (including flights, transfers, the cruise, and drinks) for a price of 1,200 € in a Fantastica balcony cabin. We thought, *Why not?*
I should mention that I’m not usually a big fan of MSC. My last experience with them was post-Covid (I took two cruises, one in 2021 and another in 2022), and it was honestly a disaster. We didn’t want to repeat that, but after talking to Catherine, who told me she was very happy with a short Christmas cruise, we decided to give it a try.
I have to say, I was left speechless. Honestly, the cruise was absolutely perfect. There’s nothing to complain about (or just a few minor details). In terms of service and food, I felt like I was on a premium cruise line. I’d even say MSC has nothing to envy from some of those companies. While premium lines like Holland, Celebrity, and Royal are cutting back on services, I think MSC has made huge improvements. Seriously, I wasn’t expecting this at all. You’ll see what I mean as we chat more.
I won’t do a full review like I usually do because there weren’t many stops: 1. We boarded in Pointe-à-Pitre 2. We stopped in Saint-Martin 3. Then it was a direct crossing to the Azores...
This cruise was really about relaxing, even if it’s not the kind of trip we usually take.
First off, I’m not a big fan of "flight and cruise" packages. I asked if we could leave two days early, but they said it wasn’t possible. We had to take the flight, then the bus, and board the ship directly.
It’s not really my thing, but given the price we paid and since we really wanted to relax, we thought, *Why not?*
Here’s the itinerary:
Boarding in Pointe-à-Pitre Saint-Martin Five days at sea The Azores Four days at sea Hamburg One day at sea Le Havre

But as I mentioned, it wasn’t about the itinerary. It was really about taking a break and unwinding. Honestly, I came back thrilled.
Departure and boarding details to come
Hi there
Is the water from the cabin sinks drinkable?
Is the water from the cabin sinks drinkable?
We’re stopping over in Rovinj this coming May, and since we’ve already visited the main sights (port, church, etc.), is there a walk we can do on our own—no boat needed—that would fill a morning?
Thanks to anyone who knows the area…
My wife and I are going on a cruise on the MS Vesteralen on August 4th. The ship stays close to the coast to deliver mail and packages. My wife is a musician and is sensitive to the movement of the boat. Which deck and cabin should we choose?
Thanks in advance
Thanks in advance
Hi there,
So, I booked this cruise...
I know CFC gets a lot of criticism—
- And that it’s not really like the ships I usually take.
But the destination really interested me...
So, I’m giving it a try...
I’m going in with an open mind, thinking I got a good deal, so I’m not expecting the same experience as when I travel with Yacht Club or The Haven.
We’ll see... soon!hi, we’re going on a cruise with MSC Virtuosa in the Caribbean. Has anyone done this cruise before and could give us some tips for excursions on the different islands? Thanks for your help
😉Hi there,
A few months ago, CFC put the EN VOGUE experience on sale, departing from Dunkirk.
I booked this package to test the boat and onboard services for myself.
I’d read a lot of reviews mentioning numerous issues on board, so I wanted to see for myself what it was really like…
Okay, I’ll stop rambling… The package included boarding at 6 PM on Friday, dinner, a show, an overnight stay, and breakfast. We chose an interior cabin for this experience—since the boat wasn’t leaving the dock, we didn’t see the point in paying more… All in all, it cost 130 € per person. My mom joined us; she got the same cabin for 130 € with no single occupancy supplement.
We’d checked in online to board faster. We took the train to DUNKIRK, then a taxi to the shuttle pavilion—7 € for the ride. When we arrived at the pavilion, we were told to wait because there was a connection issue with check-in. Great start… After about ten minutes, we were finally allowed to proceed. At the counter, they said they didn’t have our cabin cards and no record of our check-in… Very odd. With no solution, they put us on the bus and said we’d sort it out at reception. Perfect. We went through security, and they confiscated our water bottles—never seen that before! Then they said my mom had a corkscrew in her bag, so they searched it… but there was no corkscrew. Total amateur hour… They eventually dropped it.
We got on the bus for a ten-minute ride… We boarded the ship with a crew member and headed to reception. Turns out, we weren’t the only ones in this situation. The nightmare began… Only two staff members were handling all the issues, and everything seemed complicated. They told my mom her cabin had been given to someone else 😲. That was the last straw…
It took forever—they had to redo the entire check-in. Finally, they told my mom her cabin was good to go; they’d mixed her up with someone else… After a solid half-hour, we could finally head to our cabin.
I’m determined to test everything: the pool, jacuzzi, show, restaurant, spa, etc… TO BE CONTINUED
Okay, I’ll stop rambling… The package included boarding at 6 PM on Friday, dinner, a show, an overnight stay, and breakfast. We chose an interior cabin for this experience—since the boat wasn’t leaving the dock, we didn’t see the point in paying more… All in all, it cost 130 € per person. My mom joined us; she got the same cabin for 130 € with no single occupancy supplement.
We’d checked in online to board faster. We took the train to DUNKIRK, then a taxi to the shuttle pavilion—7 € for the ride. When we arrived at the pavilion, we were told to wait because there was a connection issue with check-in. Great start… After about ten minutes, we were finally allowed to proceed. At the counter, they said they didn’t have our cabin cards and no record of our check-in… Very odd. With no solution, they put us on the bus and said we’d sort it out at reception. Perfect. We went through security, and they confiscated our water bottles—never seen that before! Then they said my mom had a corkscrew in her bag, so they searched it… but there was no corkscrew. Total amateur hour… They eventually dropped it.
We got on the bus for a ten-minute ride… We boarded the ship with a crew member and headed to reception. Turns out, we weren’t the only ones in this situation. The nightmare began… Only two staff members were handling all the issues, and everything seemed complicated. They told my mom her cabin had been given to someone else 😲. That was the last straw…
It took forever—they had to redo the entire check-in. Finally, they told my mom her cabin was good to go; they’d mixed her up with someone else… After a solid half-hour, we could finally head to our cabin.
I’m determined to test everything: the pool, jacuzzi, show, restaurant, spa, etc… TO BE CONTINUED
Hi,
We received a promotion from our CFC agency offering cruises at up to 40-100% off, and among other details: CFC organizes parking for departures from Dunkirk.
"Unattended parking located about 12 minutes away, fenced off with barriers, at a rate of 10 € per day. Drop off passengers and luggage at the Model Pavilion, and a CFC shuttle will take you from the parking lot to the Model Pavilion every 15-20 minutes. Same for disembarkation. You can book through your agency or on their website. No refunds if the booking is canceled; payment is due at reservation."
Have a great day,
Guylène
PS: Personally, we’d rather keep our vehicle in a free, supervised parking lot and take a taxi to the Model Pavilion.