Avis sur itinéraire proposé par une agence pour l'Inde du Sud?
FR

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
LU
voici la proposition que me fait l'agence . qu'en pensez vous ? pensez vous qu'en temps cela soit faisable sans que ce soit une course poursuite où je n'ai que le temps de visiter les monuments qu'au pas de courses ? et question coût je les trouve un peu cher non ?

Merci de vos avis,

bien à vous

27 Jan - Arrive Chennai / Kancheepuram / Mahabalipuram

On arrival at chennai airport transfer by car to your hotel. Relax for some time. Depart at 0800 hrs to Kancheepuram. Visit Ekambareshwar temple, Kailasanathar temple and Vardaraja Perumal temple. Visit silk weaving shops. Later proceed to Mahabalipuram. Two hours drive. On arrival check in at the hotel Evening walk around the town Overnight at the hotel in Mahabalipuram

28 jan - mahabalipuram / Pondicherry

Breakfast at the hotel In the morning leave for sight seeing tour of Mahabalipuram. Visit Five Rathas, Shore temple and the penance of Bhagirath In the afternoon (early) leave for Pondicherry. This drive will take 02 hours. Arrive Pondicherry and check in at the hotle In the evening visit the old part of Pondicherry, Aurbondi Ashram and walk along the the beach promenade Overnight at the hotel in Pondicherry

29 jan - Pondicherry / chidambaram / gangaikondcholapuram / Darasuram / Tanjore

Please note this is a long day with a 02 hours to 03 hours of driving in between the above mentioned temple You will arrive Tanjore late in the evening Check in and overnight at the hotel in Tanjore

30 JAN - TANJORE / TRICHY

Morning you will visit Tanjore and then proceed to Trichy. This will be 02 hours drive Arrive Trichy and visit Srirnagnathaswamy temple Overnight at the hotel in Trichy

31 jan - trichy / palakad - 07 hours.

Please note that yes we work with Euro 28 per day for a mimum or maximum of 200 kms per day. For short trips with long drives like your programme, Euro 28 will not be applicable.

The total Cost for 01 prviate car based on airconditioned ambassador is Euro 225/- inclusive of vehcile hire charges, parking, toll fees, interstate taxes, driver allowance, fuel and all applicable taxes including
LU Lulu1 Veteran ·
L'itinéraire est impeccable pour 5 jours.

Par contre je ne comprends pas le prix : soit 28 euros/jour ou 225 euros pour 5 jours ce qui revient à 45 euros:jour ce qui me paraît un peu cher.
Je vois le monde un peu comme on voit l'incroyable, L'incroyable c'est ça c'est ce qu'on ne voit pas (Léo Ferré) http://2010inde.canalblog.com/ et http://2011inde.canalblog.com/ et http://2012inde.canalblog.com/
PH Phil4000 Regular ·
Hello,

Ce prix est excessif... J'ai réservé pour 17 jours en février pour 27.000 Rps chez Bas & Das. Les prix de Moshka étaient dans la même gamme.

Phil
ZE Zeprof Veteran ·
1 nuit sur place à chaque fois .... Moi, je trouve que c'est archi speed . Visiter dans une même journée Pondicherry / chidambaram / gangaikondcholapuram / Darasuram / Tanjoresans compter les trajets ! Non, vraiment, je trouve que c'est dommage . Quant aux prix; son explication est illogique ! Normalement il fait payer 28 euros/jour pour un max de 200 km mais comme tu fais des petits séjours avec de longues distances, il te fait payer 225 euros Cheerio Isa
HE Hermine82 Regular ·
Je n'ai pu lire que les 2 premiers jours, mais c'est au pas de course que vous débutez. Ne pas rester une journée entière à Kanchipuram est une erreur. Passer une nuit à Mammalapuram sans visiter les monuments et filer tout droit sur Pondy! Bon, je ne sais pas combien de jours vous allez rester en Inde mais j'ai peur que vous soyez déçu par ce rythme.

Similar discussions

You might also like