Bonjour,
Nous sommes un couple ( 52 ans ) en préparation d'un voyage au Maroc de 15 jours au départ de la région Parisienne.(moto:1200 gsa)
Voici les grandes lignes de notre périple:Paris, Sète, Tanger, Fès, Middelt, Er rachidia, Erfoud, Tinerhir, Ouarzazate, Zagora, Telouèt, Marrakech, Fès, Tange
Merci à tous ceux qui ont une expérience de ce type de parcours, pour les incontournables et les endroits à éviter
Pas de piste pour nous car en duo +bagages +pilote de 1.70m=plus raisonnable
Questions les plus préoccupantes:
La météo
Etat du col tichka (aux environ du 30 mars)
Des bonnes adresses d'hotels, sutout sur Fès avec parking pour la moto
Ceci sera notre quatrième séjour au Maroc mais le 1er à moto et en cette saison
Merci d'avance pour toutes les informations que vous pourrez nous communiquer pour faire de ce moment un moment inoubliable
Brigitte et Christian
lekas 91
«Pour savoir où mène la route, demande à celui qui revient«
Bonjour, jai vu sur ce forum un lien vers un club de GSistes mais je le retrouve pas 😕 . En tous cas apparament le gars a fait un super voyage, qu'il raconte dans un blog que tu devrait trouver grace à la moto . Si je retrouve je te met le lien @pls .
Pour le bateau essaye de voir sur Barcelonne, moins cher plus clean et à l'heure.
Pour garer la moto dans des villes comme Fes mets toi dans les parkings à Mobylettes tu négocie le prix avec le veilleur et tu pex dormir tranquille ( 3 fois au Maroc jamais pris l'antivol et l'XR démarre sans clé )
Pour la météo Inch'allah comme ils disent, pour le Tichka ya toujours un risque de neige mais comme c'est un axe majeur déneigé rapidement ( les chasses neiges servent aussi pour la boue en cas de fortes pluies )
Télouet c'est de la piste mais très fréquenté ( pas faite ).
bonjour, motard(bmk1200LT)du val de marne, part le 7fevrier en camping car direction maroc.Peut donner des renseignements sur circuits et site a voir.plutot en mp car le nom de camping car fait hurler certain du FORUM(il se reconnaitra) salutation pascal samson. VOUS partez quand?
Bonjour Eric,
Effectivement on penche plus pour un départ de Barcelone plus pour une question de date que de prix et si en plus c'est plus sympa et plus ponctuel ce n'en sera que mieux
Ok pour les parkings on essaiera ça, on connaissait le principe mais jamais eu recours Pour tichka on verra ça sur place (evidemment)mais en gros sais-tu quelle température il fait fin mars, on a peur d'être un peu tôt dans la saison? mais pas le choix
Quand à Telouet il est vrai que c'est très pratiqué mais surtout par des 4x4, j'ai vu depuis, des photos(maroc 2009 de Dominique & Nadine "Domi35")magnifiques qui nous révèlent des pistes et des paysages superbes mais par contre avec un passage très difficile en tout cas impossible pour nous(en duo et bien chargé)
Merci pour tes réponses ça nous fait réfléchir
Christian
lekas 91
Bonjour,
Ok pour les renseignements que tu pourras nous donner par rapport à notre itinéraire
Merci par avance
Nous partons le samedi 21 mars de Paris pour prendre le bateau dimanche 22 à 14h00 à Barcelone
Pour le retour nous n'avons pas encore pris de décision (en attente de date )mais au environ du 02 avril
Et toi quel est ton périple ?
Je t'envoie en mp mon adresse mail
A+ Christian
lekas 91
bonjour, actuellement a agadir a destination de tan tan, rencontrer peu de motos sur les routes(3 1200gs allemandes), ferai un topo des routes a mon retour amitiees pascal
Bonjour Pascal,
Merci d'avance pour tes infos à venir, perso nous ne descendrons pas si bas cette année.
Notre ligne la plus au sud sera zagora /tizi n'tichka.
Ce sera de toute façon avec plaisir que nous te lirons.
Profite bien de ton séjour sûrement tant attendu.
Quand à ne pas voir beaucoup de motos, je pense que ce n'ai pas vraiement la meilleure période
Christian
lekas 91
Bonjour
Je vous laisse vous memes regarder les reponses que l'on m'a apporté
Je lis beaucoup ici et ailleurs sur 1 certaines dangeuroristé des routes Marocaines et plus particulierement sur la circulation y a t'il 1 risque supplementaire à circuler à 2 sur la moto (j'ai 1 Transalp 650 )
Je pars fin Mars, donc je serais là bas debut Avril, je pense que l'etat des routes, doit etre un peu meilleurs.
Bonsoir,
La "1 certaines dangeuroristé " existe, au Maroc, elle n'est pas due à l'état de routes, elle est due surtout à ce qu'on y trouve :
animaux et enfants divaguants, y compris sur autoroute, pierres qui ont servi de "triangle" et restent en place des mois, taxis félés, que ce soit en duo ou en solo.
Les distances de freinage et les facilités d'évitement sont peut etre perturbées en duo, mais avec une conduite attentive de touriste curieux, pas de souci à avoir.
Bonjour,
Je ne vois pas pourquoi ce serai plus dangereux en duo qu'en solo je vais y faire du tourisme donc cool
Quand aux routes marocaines :autoroute je ne pratique pas, les grands axes sont très corrects attention tout de même au traversée de village de toute façon la police sera là pour te le rappeler(rouler au pas serai raisonnable)
Et les routes secondaires alors là ATTENTION tu risques d'y rencontrer des enfants qui traversent où qui commercent, des ânes ou des mobilettes un peu trop chargées, des chèvres en troupeau ous éseulées traversant la route en sortie de virage et en plus le goudronage des routes n'est pas très large donc quand tu croise un véhicule méfies toi si c'est un marocain il restera sur le goudron "LUI" donc c'est toi qui risque de devoir mordre la poussière (expérience auto)
Nous descendons au Maroc en moto pour la permière fois
On risque de se croiser sur la route si tu arrives par Tanger car nous reprenons le bateau le jeudi 02 avril
Pour nous cette année 95% de routes( tourisme et repèrage pour les pistes) car nous sommes en 1200 GSA bien chargée et je ne mesure que 1.70m donc je touche le sol avec peine, vue le poids de l'ensemble je ne veux pas prendre de risque
Pour vous ce devrait être plus aisé le transalp est plus léger (moto très sympa, 1 en 1994)
Bon séjour à vous et le thé à la menthe si l'on se croise
A+
Christian
lekas 91
* ***quand tu croise un véhicule méfies toi si c'est un marocain il restera sur le goudron "LUI"***
Manque d'observation !!!
>>>>Ceci reste mon experience sur plusieurs années
As tu déja croisé au Maroc un camping car européen qui mettra 2 roues sur le bas coté au risque de déranger la vaisselle ???
>>>>Ceux que j'ai croisé préfèraient surement ranger leur vaisselle que d' abimer leur véhicule (c'est assez agréable de rencontrer des gens qui partage la route avec d'autres)
Et quand 2 marocains se croisent, ça fait quoi ? si aucun ne se gare ?? >>>> C'est bien leur problème et honnêtement, ils font bien comme ils veulent si je ne suis pas en face d' eux "inch allah" Christian
lekas 91
bonjour LEKAS 91, mon sejour se continu au maroc, en cc et souvent avec deux roues sur le cote.ne pas prendre au pied de la lettre ttes les reponses de RAOULT, aigri par une certaine frustration mais qui peut se soigner.LE tizi-n-ichka est completement degage, (le 22 02 09)prevoit juste une petite laine, exellent hotel a ait-benhaddou (auberge camping defat kasbah 2 tel :024 88 80 20 prix 500 dh demi pension)parking moto).si tu descend jusqu a tafraoute (hotel st antoine (tel:028 80 14 97)nikel et bon marche(314 dh avecpt dej) en remontant n hesite pas a faire la rte taroudant-marrakech par le tizi-n-test(je l ai faite en cc le 17 02 09)epoustouflant de beaute (pour moi la plus belle rte du maroc, 5000 kms en moyenne au maroc depuis 1995) a bientot pascal samson qui espere te rencontre avant ton depart
re bonjour, concernant telouet (ns avons ete a la kasba hier)ne prevoit pas de rejoindre ait-benhaddou par achahoud, impraticable on moto duo, chargee . reprendre la tre n9 a plus pascal samson
Bonjour Pascal,
Tout d'abord merci pour ces précieux renseignements j'espère que le temps va se maintenir et je suis bien content que tichka ne soit pas fermé
Normalement nous dormons à la kasbah de Telouèt et sachant que la piste par Ait-Benhaddou n'est pas praticable en moto c'est mieux comme ça
Nous avons déjà fait la route par Tizi-n-test c'est vrai que c'est magnifique mais mes souvenirs sont loin (2000 et en voiture) mais cela fera l'objet d'un autre séjour
Je ne suis pas pressé de te rencontrer car cela voudrait dire que ton voyage est terminé mais ce sera avec plaisir le moment venu
Profitez bien de votre séjour
Le fait d'être en cc favorise t-il le contact avec les marocains et quand est-il de l'approche des grandes villes?
Est-il possible en cc de se poser pour la nuit en dehors des campings?
A+
Christian
lekas 91
bonsoir christian ta reponse me fait plaisir car peut de motards s interressent aux cc et vis versa. pour y etre aller, telouet est une ville ou le touriste est attendu avec le fusil . POUSSE UN PEU plus loin et tu peu aller sur ait benhadou plusieur endroits bon marche present J ai achete un guide au maroc qui reference 100 riad au maroc a moins de 100 euros .IL SERa a ta dispo si on se voit, quand a l acceuil des marocains vis a vis des cc, il est nickel si ont va au devant d EUX(prevoir bon bons, stylos, vetements pour les petits, et jouets que nos petits enfants trouvent ringard DE PLUS EST l aventage du cc :on dord ou on veut, s arrete a la tombee de la nuit, et si on reste discret personne ne vient poser de questions, on branche l ordinateur et si la ville recoit internet, on se connecte et la famille est reconstituee a bientot pascal samson
Bonsoir Pascal,
Surpris de ce que tu dis de Télouèt, on pensait au contraire que c'était un endroit loin du tourisme et vrai.En ce qui concerne les hotels où nous descendrons, on en a déjà choisit quelques uns car contrairement au cc, nous ne pouvons pas nous permettre de nous arrêter au dernier moment et être surpris par la nuit! On a essayé de trouver des hotels un peu typiques plutôt familiales, dans des endroits isolés ( villages et montagnes ) et surtout pas des hôtels à touristes !
Quant aux voyages, quelque soit le mode de transport, on a tous en commun la soif de découvrir autre chose, autre personne, autre paysage ....et il est toujours agréable de partager ses " moments là" comme on le fait ici !
Espère que pour toi ça continue pour le mieux, profites au max et prends de belles photos qui te permetterons de revivre ton voyage par la suite...
Ma femme prend beaucoup de photos, nous pourrons les partager quand nous serons tous de retour au bercail et préparer de prochains voyages o)))
Nous partons demain pour une petite escapade belge pour le week-end avec des amis.Nous te lirons à notre retour.
Christian
lekas 91
Si tu ne t'imposes pas des étapes trop longues, donc si tu n'es pas victime de ta montre, en modérant ta vitesse pour prevenir l'inconséquence de certains chauffeurs (surtout taxis et camions) la circulation se fait ! Pas de route de nuit, et la crise empèche les ânes de s'équiper de clignotants !
Bonne route
Nous approchons sérieusement de notre départ pour le Maroc (le 2 Avril). Notre périple est bouclé plus que les bagages à préparer. Nous savons comme vous tous…
C'est avec les billets en poche que nous écrivons ce mail (descente par Barcelone et retour par Sète) Voilà, notre parcours est établi pour notre prochain…
Hello everyone.
I'm looking for campsites around BOLZANO (South Tyrol) for early September.
I'll be on my motorcycle with a small tent.
I've noticed that some campsites have exorbitant prices.
If you've traveled through the Dolomites by motorcycle or otherwise and camped there, I'd love any tips on places and prices where I can stay for one night or several.
Thanks to all of you, and happy travels.
I’m starting to think about a trip that’s really close to my heart: Algeria by motorcycle, specifically the southern part of the country. It’d be for January 2025, and I’ve got two main questions:
Is it possible for an individual on a motorcycle to travel freely, outside of any organized tour, or does the regulation require some kind of supervision in the Algerian Sahara region?
Is the Hoggar massif accessible by road or by (rideable) tracks?
Beyond the official recommendations, I’m really looking for your firsthand experiences.
Thanks so much for your answers, and sorry if my questions are a bit newbie!
I just realized I’ve been registered on VoyageForum since... March 28, 2012 😊. Yet, I’ve barely participated until now.
August 1, 2026, will mark a somewhat special milestone: 5 years on the road.
We left Switzerland on August 1, 2021 with a simple idea: let chance decide our direction. We placed a bottle of wine on a world map, spun it... and it chose our first destination.
A year later, when we arrived in Morocco, we faced a new choice: continue toward Africa or head to Asia. This time, a tarot card game made the decision. Since then, we’ve tried to keep this journey as open to the unexpected as possible.
Today, that adds up to about 120,000 km, 46 countries, and over 1,800 days on the road—mostly by motorcycle, but also by sailboat, train, bus, hitchhiking, or on foot when adventure calls.
Our guiding thread isn’t just the motorcycle, but service exchanges. Instead of simply passing through countries, we try to stop regularly to lend a hand to the people we meet. So far, that’s about 600 days of volunteering.
Over the years, we’ve:
renovated a house in Croatia
made earth bricks in the Moroccan desert
helped sail a boat through the Greek islands
looked after houses, dogs, horses, a camel... and lots of other animals
worked at a street art festival in Morocco
created videos for local associations and projects
worked the grape harvest on the Tibetan plateau
been accredited as "media" for the World Nomad Games in Central Asia
Some of the moments that have stuck with us the most include six months in China, a night spent on the Great Wall, the Pamir Highway, the Silk Road, three months in Taiwan, and the incredible encounters in the mountains of Central Asia.
We travel on Falkor, our lucky dragon—a 2014 BMW F800GS that’s been with us since the start and is starting to have some great stories of its own.
While we share our adventure on Instagram, Polarsteps, and YouTube, that’s not why we’re here. The forum’s rules about promotion are clear, and I totally get them. If I’m finally taking the time to write, it’s mostly because after five years on the road, I thought our experience might be useful to other travelers.
Happy to chat about:
preparing for a long motorcycle trip
visas and borders
the Silk Road and Central Asia
riding in China (with or without a motorcycle)
volunteering and service exchanges while traveling
gear, daily life on the road... or just the unexpected moments that make long-term travel so special
Looking forward to swapping stories and hearing about your adventures too! 😊 Greetings from Thailand, and happy to chat! ✌️
Hi there! My daughter and I are heading to Malta and I’d love to rent a scooter. Does anyone know any good places to rent from and what the budget would be for a week?
Hello, I’m retired and planning a roughly 3-week motorcycle trip (1200gs). The dates aren’t set in stone yet, and everything’s open to discussion—I’m pretty flexible with the planning.
I’d like to ride from Mahajanga to Morondava, sticking as close to the coast as possible—using roads and tracks—in September 2026. If you’ve got any suggestions, let me know! 😉
hi
planning to ride through Rajasthan on a motorcycle in January 2027 and I’d love to hear about the road conditions.
I’ll be riding with a buddy on a Royal Enfield that I’ll rent in Delhi.
Thanks for your tips!
hi there
I’m planning a 3-week motorcycle road trip in Rajasthan, renting a Royal Enfield in Delhi in January 2027.
I’d love to get some tips on a fun itinerary and hear your thoughts on the roads up north.
I’ve ridden a motorcycle in southern India—Kochi to Madurai—about 10 years ago.
Thanks for sharing your experience, and I’m all ears for any great tips you’ve got!
Best regards
hi there
I’d like to ride the RN 12 by motorcycle in September.
I’d love to know the main challenges—I ride a 300cc and do enduro in France.
Thanks for your tips!
I’m planning a motorcycle road trip to Armenia and Georgia in September 2026 or May 2027. I’m looking for one or more riders (male or female) who’d like to explore these countries with me.
Along the way, we’ll visit Cappadocia, the capitals Yerevan, Tbilisi, Sofia, Skopje, and other cities—we can finalize the route and roadbook later.
This trip requires experience with long motorcycle journeys, as we’ll cover around 7,000 km over 5 or 6 weeks (or more, depending on sightseeing and time spent).
I don’t expect dozens of applicants, since motorcycle riders are few and far between on this forum, but I’m putting this out there anyway.
Hi, I’d like to take a 15-day "break" to get away from the surrounding hustle and bustle.
Why not explore the Peloponnese!
I’m not particularly drawn to museums, ruins, or monuments.
I want to experience local life—small villages, seaside spots, beaches, and the interior if the landscapes are extraordinary.
Ideally, coming from Athens, I’d take a bus or train to get as close as possible to a starting point, then rent a scooter (125cc) to explore by taking secondary roads or even coastal paths. I’d stay in 2-3 places for a few days each to discover their surroundings.
Do a loop.
What do you think would be the ideal itinerary?
From Athens, the best option would be to take either a flight or a bus to Kalamata. Rent a scooter and head either west or east. Is there a tertiary road (very lightly trafficked) or a path where I can ride slowly, take it easy, and enjoy the scenery without being bothered by traffic? I’d like to go all the way to Monemvasia, still hugging the coast. I need to find a way to avoid returning to Kalamata to drop off the scooter and catch a flight—maybe a small town where the train stops so I can head back to Athens.
Thanks in advance for your tips.
I want to rent an off-road style motorcycle to get around the coast during my trip to Ecuador. I’m only finding options in Quito. Do you have any suggestions for me?
Hi there,
I’m planning a sidecar trip to South America for 4 or 5 months at the end of this year.
I’m looking for info on shipping my vehicle by sea—possibly to Uruguay or another destination, as I haven’t finalized anything yet.
How do you get visas for the countries I’ll be crossing: Uruguay, Argentina, Bolivia, Peru, and Chile? Are they e-Visas, obtained at the border, or through embassies?
Where can I get vehicle insurance?
Lastly, if any bikers want to join us (my partner and me), we’re open to that possibility too.
Patrick
I’ve got 15 days off in June and I’m pretty undecided about where to go for a motorcycle road trip. Two strong desires are pulling me in different directions: Corsica or Norway.
Corsica has been a dream of mine for a long time: legendary roads, stunning landscapes, a unique vibe, and the perfect mix of sea and mountains. At the same time, I’m wondering if 2 weeks might be *too much* for Corsica—risking feeling like I’ve seen it all too quickly, especially on a bike.
Since I also have an extra week free in May, I could use that specifically for Corsica. Maybe splitting it into two trips would make more sense? If so, which routes or regions would be the most interesting to plan for a 7-day trip?
On the other hand, Norway is *super* appealing. The landscapes look incredible, totally different from anything I’ve experienced, and it’d be a real “wow” trip. I know 15 days is still short for such a vast country. Getting all the way to the North Cape seems pretty much impossible in that time, but I’m curious about what realistic routes could be planned.
So I’m wondering:
Is it better to save Norway for next year, take 3 weeks off, and do it *properly*?
Or are 15 days enough for a first amazing taste of the country?
I’d love to hear about your experiences—whether it’s Corsica (ideal duration, routes) or Norway (what’s realistic in 2 weeks on a bike).
Thanks in advance for your thoughts!
Hello,
I'm thinking of buying a used small motorcycle to travel around the country for a month and a half.
I've done this in other countries without putting the registration in my name—is that possible in Guinea given the apparently frequent checks, or do I have to go through the paperwork?
Thanks.
Hello,
My dream is to ride Route 66 by motorcycle. I have a disability—while I’m not in a wheelchair, my walking mobility is reduced.
The ideal scenario would be to have a motorcycle driver and ride as their passenger on an organized trip.
Are there any guides or services like this offered by travel agencies?
Thanks for sharing your experiences!
Hello,
I’ve got a plan with a friend to go on a motorcycle road trip in 2028 or 2029, starting in Santiago de Chile and ending in Ushuaia, for about a month.
Has anyone done a trip like this before, and what’s the best time of year?
I’ve heard there can be quite a bit of wind depending on the season.
Thanks for any tips!
Cheers,
PA
I'm seriously considering heading to Nepal to do some nice motorcycle loops... my goal is also to do the Kailash Yatra round trip from Kathmandu, in a small group with a guide, in May '26... but here's the thing—I'm solo! So if you're up for sharing a similar adventure, hit me up... Cheers, Frankoys
It's all in the title: I'm heading to Krabi soon and want to rent a scooter for a few weeks, but after reading comments about all kinds of scams, I'm reaching out to ask where and how (read: *the right way*) to rent one.
Thanks for your tips and advice.
Hello everyone! Like every year, a winter migration is on the horizon (revised plan): this time, it’ll be Dakar, or even Abidjan, via Morocco, Mauritania, and Senegal.
Looking for an experienced motorcyclist or pillion rider—small build preferred—on a GSA 1250 with a comfy seat and luggage setup, available from early November to late December 2025. I’d like to plan the trip together (important to me) to make sure we’re on the same wavelength.
Don’t hesitate to get in touch!
Didier
Looking for travel companions to ride from France to Senegal by motorcycle.
I’m Paul, 37, and I’ve already done a bit of riding in Morocco.
For now, I’m solo, riding a 1998 SUZUKI DR 650 with some basic gear to keep things smooth. I’ll have a tent so we can do a few nights under the stars.
We’ll need to coordinate departure dates—"ideally in November."
I’m currently checking out routes to take. Any tips would be welcome! :)
I’m heading to Vietnam and Laos with a buddy next week for a month.
We’re thinking of renting motorbikes, especially to do the Ha Giang Loop. We don’t have an international license, just our Belgian one. Is that enough? If not, is it risky?
In November, we’re planning to do the Ha Giang loop and the RC4 by motorbike without a guide. 😎
We’re looking for a decent place to stay/rent in Ha Giang.
If anyone has any info, we’d be really interested.
Hello! We’re planning a motorcycle trip that will include a visit to Auschwitz-Birkenau in June 2026.
We’re unsure (still debating) whether we should stay at a hotel on-site and get to the memorial with an Uber (leaving our bikes at the hotel) and book a guided tour, or base ourselves in Kraków and take a tour that includes transport.
One thing’s for sure—we’d prefer a guide in French since we don’t speak English 😅.
Could you share your experiences or advice?
I understand we need to book online rather than on-site.
Thanks in advance for your replies!
Hello,
Next October we’re planning to ride the Ruta de la Plata by motorcycle—a historic Spanish route that runs from Gijón to Seville, also known as the N630.
Has anyone here already ridden it?
Unfortunately, I’m worried that parts of the N630 may have disappeared or merged with the A66 motorway, forcing us to ride long stretches of highway, which we’d rather avoid.
Thanks in advance for any tips or details about this route!