Thaïlande: déluge et pluies intenses! (novembre 2005)
by Barbot
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
Un vrai déluge c'est abattu ces derniers jours vers Surat-Thani et un peu plus bas, a tel point que Bangkok-Airways a du annulé ses vols vers Samui touché aussi par ces journées de pluie intense, même les ferry Samui Surat-Thani on dù être annule .
Idem pour Phuket depuis 3 jours de fortes pluies toute la journée, je viens d'avoir ces nouvelles d'un ami vivant là-bas .
Comme quoi le climat n'en fait qu'à sa tête, et du fait que cet été il n'a presque pas plu aller savoir .
7 personnes sont décédés emporter dans leurs bungalows vers Surat-Thani .
@+ , Marco .
On aura jamais assez de temps pour tout ce qu'on veut découvrir et comprendre dans nos voyages qu'on se le dise , Amis voyageurs .
Juste pour confirmer les propos de Barbot, je suis actuellement sur phuket, le temps est franchement mauvais avec de tres fortes pluies hier soir.Il a plut une bonne partie de la matinee et c est tres nuageux cet a-m.Depuis mon arrivee le 19/11 le temps n est pas digne d un mois de novembre...dommage surtout que le nombre de touriste sur l ile est assez impressionnant😮...plus de monde sur la majoritee des plages compare a l annee derniere par exemple a la meme epoque.D un autre cote les precipitations durant la saison des pluies fut largement en dessous de la moyenne, on peut donc s attendre a des problemes d eau sur l ile bien avant la fin de la saison seche.
A bientot pour d autres infos
Mik
" Tant de mains pour transformer ce monde...et si peu de regards pour le contempler...
"Le monde est dangereux non pas a cause de ceux qui font du mal, mais a cause de ceux qui regardent et laissent faire"
Blog perso : http://mikthai-thailande.blogspot.com plus de 1800 photos sur la Thaïlande !!!
Blog perso : http://mikthai-thailande.blogspot.com plus de 1800 photos sur la Thaïlande !!!
Novembre est le pic de la saison des pluies pour Ko Samui et sa région. J'y suis allé plusieurs fois, notamment en novembre 95 et novembre 96. Je n'y retournerai jamais à cette époque, c'est le déluge pour trois-quatre semaines avec quelques jours de répit de temps à autre. Cela dépend des années. La dernière fois où j'y suis allé c'était en juin 2004 et là le temps était magnifique. De plus, pratiquement personne sur les plages!
Voyagez, voyagez, il en restera toujours quelque chose!
Ils sont pas sorti de l'auberge sur Koh-Samui et ses environs, car lundi et mardi ils attendent une tempête tropical, pour le moment l'aéroport est impraticable .
@+ , Marco .
On aura jamais assez de temps pour tout ce qu'on veut découvrir et comprendre dans nos voyages qu'on se le dise , Amis voyageurs .
M.rde
J'en ai marrrre de cette pluie. 3 jours sans s'arreter....la moto qui coule dans une flaque....les grenouilles que l'ont doit eviter...les proteges pluies qui nous font ressembler a des gros bonhommes vert...
les fringues qui sechent pas...les pieds crade...les chiens qui me degueulassent le salon...
Monsieur le soleil, reviennnnt sur koh phangan, pleeaaase... ca va plus du tout.😕
Monsieur le soleil, reviennnnt sur koh phangan, pleeaaase... ca va plus du tout.😕
"not all who wander are lost"
hé oui Poupette, je te comprends je sais que c'est pas agréable du tout, mais que veux tu faire a cela, aller courage, le soleil va revenir, tu es la pour combien de temps encore ?
Il y a quelques années ( 6 ou 7 ans ) à Phuket à Noël pareil pendant 4 jours pas possible de sortir tellement qu'il pleuvait alors que ce n'était pas la saison des pluies du tout .
@+ , Marco .
merciii pr le soutient
j'y suis deja depuis 4 mois (inclus pas mal en thailande) et pour 1 mois encore voir deux (si job je confirme)...
mais m'en fiche, j'aime les grenouilles puis la pluie donne un air d'hollywood chewin'gum, c'est sex.
(on fait ce qu'on peut...🤪)
nan mais je demande a la limite juste 1 ou 2 heures de soleil en fin de journee, au moin pr se promener en moto....et respirer. courage a tous...
(on fait ce qu'on peut...🤪)
nan mais je demande a la limite juste 1 ou 2 heures de soleil en fin de journee, au moin pr se promener en moto....et respirer. courage a tous...
Ok Poupette, je pense que c'est plus qu'une histoire de queques jours at après tu retrouveras le soleil t'en fait pas, je suis revenu il y a une semaine et je suis passer au travers .
Bonne continuation à toi et profite bien de ce pays magnifique .
Ps : ici en France on est dans la neige et le froid si cela peut te consoler 😉
Bonne continuation à toi et profite bien de ce pays magnifique .
Ps : ici en France on est dans la neige et le froid si cela peut te consoler 😉
@+ , Marco .
au moin pr se promener en moto....et respirer
!!! Si tous ceux qui roulent en moto s'arretaient on pourrait peut etre enfin respirer.🏴☠️
!!! Si tous ceux qui roulent en moto s'arretaient on pourrait peut etre enfin respirer.🏴☠️
"Nous ne sommes plus une communauté d'être humains qui se parlent mais un conglomérat de grappes de consommateurs en niches, séparés les uns des autres par des obsessions diverses et innombrables. Nous sommes de l'ère de la désintégration." Marc Moulin (1942-2008) in Humoeurs
muai...mais vu que c'est mon homme qui conduit (moi ai deja eu deux accident a paris, donc jai lache le guidon)...je peux respirer derriere. puis on roule pas vite....
et d'ailleur grande news:
je vois du bleu dans le ciel, j'y vaiiiiiiiis
Ouffffff...le soleil a enfin pointe le bout de son nez aujourd hui sur phuket🙂, temps vraiment tres agreable aujourd hui, 30 degres😎, mer un peu agitee...mais que du bonheur!En esperant que cela va continuer...je vais essayer de faire un point meteo regulierement pour tous les futurs voyageurs dans la region...
A bientot
Mik
" Tant de mains pour transformer ce monde...et si peu de regards pour le contempler...
"Le monde est dangereux non pas a cause de ceux qui font du mal, mais a cause de ceux qui regardent et laissent faire"
S'agit-il d'une exception ou d'une année normale ?
Mes photos vous aideront à vous décider
http://membres.lycos.fr/christtian/
Je viens de recevoir un mail d'un ami sur KS à l'mai, il a perdu son rest et terrasse de son hôtel par les pluies ! quel temps de fou ! ça commence à faire peur tout ce qui se passe dans ce monde !
Enfin restons positif !!!
michele
c'est l'hôtel SAMUI BEACH resort, tenu par les 2 amis du mme prénom OLIVIER
michele
Oui bien sur Christtian, il s'agit d'une exception cela arrive une fois tout les X années, comme chez nous dans le sud de le france ou même chez toi il y a eu aussi des exceptions, je pense que c'est partout comme ça .
@+ , Marco .
Oui, apparemment celà a été dur pour tout le monde et voilà les dernières news ...... Koh Samui a l'air d'avoir vraiment souffert et d'avoir subi de gros dégâts ......
Inondations en Thaïlande: sept morts AFP 27.11.05 | 08h11
Sept personnes sont mortes dans des inondations survenues dans le sud de la Thaïlande qui ont provoqué d'importants dégâts à l'île touristisque de Koh Samui, qui avait eu la chance d'être épargnée par le tsunami du 26 décembre, a-t-on appris dimanche de sources officielles.
Une cinquantaine de milliers de personnes ont été touchées dans neuf provinces méridionales du pays où les dégâts ont été évalués à 40 millions de baht (975.000 dollars), ont précisé les services de prévention et de gestion des catastrophes. Certains de ses responsables ont cependant averti que ce bilan n'était que provisoire.
L'île de Koh Samui, aux plages paradisiaques prisées des touristes, a payé le plus lourd tribut avec des centaines de restaurants et magasins endommagés. Un nombre indéterminé de touristes était de plus bloqué sur l'île, selon les autorités locales.
Les pertes de revenus enregistrées par l'île ont été évaluées à un milliard de baht (24 millions de dollars), selon un responsable de l'industrie cité dans un journal local. Koh Samui avait eu la chance d'échapper au violent raz-de-marée du 26 décembre 2004 qui avait dévasté d'autres sites touristiques du sud du pays.
Cinq cents habitants ont par ailleurs dû être évacués de régions côtières, a ajouté un responsable local, précisant que les pluies torrentielles qui s'abattent depuis plusieurs jours sur la région avaient dorénavant cessé.
Inondations en Thaïlande: sept morts AFP 27.11.05 | 08h11
Sept personnes sont mortes dans des inondations survenues dans le sud de la Thaïlande qui ont provoqué d'importants dégâts à l'île touristisque de Koh Samui, qui avait eu la chance d'être épargnée par le tsunami du 26 décembre, a-t-on appris dimanche de sources officielles.
Une cinquantaine de milliers de personnes ont été touchées dans neuf provinces méridionales du pays où les dégâts ont été évalués à 40 millions de baht (975.000 dollars), ont précisé les services de prévention et de gestion des catastrophes. Certains de ses responsables ont cependant averti que ce bilan n'était que provisoire.
L'île de Koh Samui, aux plages paradisiaques prisées des touristes, a payé le plus lourd tribut avec des centaines de restaurants et magasins endommagés. Un nombre indéterminé de touristes était de plus bloqué sur l'île, selon les autorités locales.
Les pertes de revenus enregistrées par l'île ont été évaluées à un milliard de baht (24 millions de dollars), selon un responsable de l'industrie cité dans un journal local. Koh Samui avait eu la chance d'échapper au violent raz-de-marée du 26 décembre 2004 qui avait dévasté d'autres sites touristiques du sud du pays.
Cinq cents habitants ont par ailleurs dû être évacués de régions côtières, a ajouté un responsable local, précisant que les pluies torrentielles qui s'abattent depuis plusieurs jours sur la région avaient dorénavant cessé.
et ben...
moi qui ai pas trop mis le nez dehors, a part la flaque geante en allant vers tong sala (tellement que la moto a failli couler, nous avec, et les grenouilles....), j'ai rien vu.
la mer avait l'air agiter, moin que le ciel mais c'est assez dur d'imaginer les degats que cela peut causer...
les bateaux reprennent du service? merci pour les infos🙂
les bateaux reprennent du service? merci pour les infos🙂
voila des infos sur Samui sur le bangkok post
impressionnant
http://www.bangkokpost.com/News/27Nov2005_news53.php
Quelqu'un sait si c'est pareil au Laos?
"sans franchir la porte, on peut connaître le monde" (Lao tseu)
Rien à signaler à moins d'une heure de route de la frontière avec le Laos... Ici, au Nord-Est de la Thaïlande, il fait grand beau, environ 31°C cet après-midi, et pas une goutte de pluie... Donc, je suppose qu'il en est de même un peu plus au nord.
Dieu soit loué, je suis athée !
Merci Happy Rotter ....🙂
NB: super ton pseudo...i me fait penser à kelk'1 mais je me demande bien ki....😛
NB: super ton pseudo...i me fait penser à kelk'1 mais je me demande bien ki....😛
"sans franchir la porte, on peut connaître le monde" (Lao tseu)
Temps toujours tres mitige sur phuket😕...couvert hier tte la journee, plutot beau ce matin mais pluie en debut d apres midi...le temps est vraiment instable...on se croirait au mois de septembre!
Malheureusement les fortes pluies il y a quelques jours ont provoque des glissements de terrain faisant deux morts (sur Nanai road)...pas vraiment etonnant quand on voit les constructions se multiplier a flanc de coline fragilisant la tenue des sols😕...on frole quand meme le n inporte quoi a certains endroits de l ile mas il est bien connut que l argent est + important que la securite des gens...
A bientot
mik
Décidément, à Phuket un ami m'a téléphoné cet après midi de Kamala, donc là-bas il était 20 heures, il tombait des trombes d'eau à tel point point que j'entendais même la pluie par téléphone, en espérant que cela s'arrange car la saison avance a grand pas maintenant .
Au fait Kemai, tu pourrais me dire de quel côté de Nanai road où c'est produit ce glissement de terrain car je connais du monde là-bas, merci . Il est vrai que les constructions a flanc de colline ça laisse a réfléchir quand même .
Au fait Kemai, tu pourrais me dire de quel côté de Nanai road où c'est produit ce glissement de terrain car je connais du monde là-bas, merci . Il est vrai que les constructions a flanc de colline ça laisse a réfléchir quand même .
@+ , Marco .
tenez nous au courant de la sitaution si vous pouvez car nous sommes a Bankok et nous avioons prevu de sacrifier qq jours pour la plage avant de partir dans le nord. Si ca continue on va directement au nord sans passer par la case plage.
Merci des news, bon courage et en esperant que d autres catastrophes humaines n arrivent pas.
Deviens qui tu es....
Ce matin j'ai reçu un Email d'un ami de Phuket il m'a dit, le soleil et le beau temps est revenu, après la tempête le beau temps .
@+ , Marco .
Je suis desole mais je ne sais pas ou ce glissement de terrain a eut lieu exactement sur Nanai.La seule chose que je sais c est que les victimes etaient thailandaise, une dame et un enfant.Effectivement j etais sur Kamala le 29 au soir, grosse ondee...et bis repetita hier dans l apres midi et debut de soiree...et actuellement aussi il pleut beucoup apres une matinee plutot ensoleille...je n est connut une situation pareille qu une fois durant un mois de juin il y a 2 ans...😕cela devient un peu ennuyeux meme si pour ma part je vais rester quelques temps dans la region donc je focalise pas encore trop sur ce mauvais episode climatologique...par contre je suis ennuye pour ceux que je connais qui sont en vacances pour quelques jours...
A bientot
Mik
Mik
Salut,
c'est pas grave je vais me renseigner auprès des amis qui vivent là-bas, hé oui comme tu dis cest dommage pour ceux qu'ils y sont en ce moment car c'est plus la saison des pluies, il y a quelques années à noël il a plu quatre jours 24/24 s'en pouvoir sortir, comme quoi quand le climat s'y mets on y peut rien et désolant pour ceux qui sont là pour quelques jours comme tu dis .
Je modifie mon message, à l'instant je viens de recevoir un Email d'une amie de phuket, elle me dit, encore et toujours de la pluie ça commence a devenir grave pour les touristes .
c'est pas grave je vais me renseigner auprès des amis qui vivent là-bas, hé oui comme tu dis cest dommage pour ceux qu'ils y sont en ce moment car c'est plus la saison des pluies, il y a quelques années à noël il a plu quatre jours 24/24 s'en pouvoir sortir, comme quoi quand le climat s'y mets on y peut rien et désolant pour ceux qui sont là pour quelques jours comme tu dis .
Je modifie mon message, à l'instant je viens de recevoir un Email d'une amie de phuket, elle me dit, encore et toujours de la pluie ça commence a devenir grave pour les touristes .
@+ , Marco .
Bonjour !
J'avais, dans un autre fil de discussion, indiqué un site fiable pour le temps et les prévisions à 5 jours.
Voici le lien pour Phuket, mais on peut entrer une autre destination ou ville en haut de la page pour consulter les prévisions : http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=Phuket.
Ce site est plutôt fiable, et hélas, pas trop rassurant pour le sud du pays dans les prochains jours... Dans le nord-est du pays, il fait encore beau, environ 30°C et pas une goutte de pluie depuis plusieurs semaines.
HR
J'avais, dans un autre fil de discussion, indiqué un site fiable pour le temps et les prévisions à 5 jours.
Voici le lien pour Phuket, mais on peut entrer une autre destination ou ville en haut de la page pour consulter les prévisions : http://www.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=Phuket.
Ce site est plutôt fiable, et hélas, pas trop rassurant pour le sud du pays dans les prochains jours... Dans le nord-est du pays, il fait encore beau, environ 30°C et pas une goutte de pluie depuis plusieurs semaines.
HR
Salut,
Merci pour ce lien il est très bien je le connaissais pas .
Merci pour ce lien il est très bien je le connaissais pas .
@+ , Marco .
le site le plus interessant, le plus fiable et le plus complet...et de loin ! est un site thailandais
http://www.tmd.go.th/index_eng.php
il faut lire le thai ou l anglais (ouf !!)😉
il faut lire le thai ou l anglais (ouf !!)😉
Merci pour ce lien, Flipflop ! Je ne connaissais pas ce site... il m'a l'air intéressant aussi.
Salut Flipflop,
j'ai ceci en français si cela peux intéresser, http://fr.weather.yahoo.com/Ceinture_pacifique/Thailande/index.html .
j'ai ceci en français si cela peux intéresser, http://fr.weather.yahoo.com/Ceinture_pacifique/Thailande/index.html .
@+ , Marco .
C'est bien ce qui me semblait .
@+ , Marco .
là ça commence a devenir inquiétant pour les pro du tourisme, resto ect ... et aussi pour les vacanciers qui sont là-bas ça fait près d'une semaine que ça dure .
@+ , Marco .
Salut a tous,
Info surprenante mais veridique sur le temps a phuket aujourd hui.....il pleut😎
Je vois bien la situation se pousuivre un moment...les seuls qui ont le sourire sont les vendeurs de K Way et parapluie...rupture de stock chez la plus part des commercants😮J ai jamais passe autant de temps sur internet en Thailande😕
Je confirme que le site tmd.go.th est de loin le plus performant.
A bientot pour des nouvelles un peu plus ensoleillees je l espere....
Mik
Vas à ko chang .Il parait qu'il y fait super beau.Vas voir crazyfish.Il te trouvera un logement.Il est très gentil.Il a un Cyber près de white sand.
OHHHH @$#$%@#
c'est le deluge ici a phangan. ca stop, ca reprend, les orages grondent comme des fous....
j'espere que ca va aller pour les ravitallements des l'iles et des habitants. (moi apres tout....je suis juste mouillee)
rhhaaaaaa bullsh....t ca reprend.
courage a tous....et ca fait du bien aux plantes ( c'est au moin ca...😕)
il y a encore un etat d alerte dans le sud de la thailande cote est, fortes pluies
http://www.tmd.go.th/program/warning_list_eg.php#
il y a encore un etat d alerte dans le sud de la thailande cote est, fortes pluies
http://www.tmd.go.th/program/warning_list_eg.php#
Et bien décidément ça tarde cette année, on est le 5 décembre quand même en Thailande normalement c'est le beau temps à cette époque .
Et bien décidément ça tarde cette année, on est le 5 décembre quand même en Thailande normalement c'est le beau temps à cette époque .
@+ , Marco .
Décidément ça ne s'arrange pas un ami vient de me téléphoné de Phuket ( il vit là-bas ), aujourd'hui de très grosses pluies et hier aussi, des fois le matin beau soleil les gens pensent que c'est parti pour le beau temps et patatras l'après midi ça remets ça, mais d'après leurs prévisions ils annoncent le retour à la normal la semaine prochaine, ouf quand même . 😉
@+ , Marco .
Salut a tous, je suis a MaeHongSon, il fait un temps magnifique, quelque touristes, des montagnes splendides et des temperatures super agreable.
Il a un mois, j etais a Yala dans le sud et de grosse pluies, par contre pas trop chaud.
A plouche.
On ne désire pas ce qu'on ne connaît pas.
On écrit pour raconter, non pour prouver.
http://velo-thailand.over-blog.com/
http://velo-thailand.over-blog.com/
c, est anormal !d, ailleur en Thailande il n, y a rien de normal et c, est pour ca que tout le monde l, aime, , , comprenez que dans mon village quand il ne pleut pas assez le POUYAI BAN ( chef du village )organise la danse de la pluie ou tout le monde participe en portant un chat et le lendemain il pleut et ca dure 3 jours .
PAT
PAT
la vie a plus d, imagination que n, en portent nos reves .
Tu es responsable a jamais de ce que tu as apprivoise.
Log in first, then come back to this page.
You might also like
More discussions
Hi,
We're leaving on June 19th for an 8-day road trip in South Iceland. I've heard that even in summer, it's cold and the weather can change several times a day. Should we mainly pack winter gear, like a K-Way, fleece, down jacket, beanie, etc.?
Thanks for your tips!
Thanks for your tips!
We’d love to visit Georgetown and the beautiful beaches of Langkawi from mid-September to early October, but we’re worried it’ll be a real steam bath 🥵
Thanks to anyone who can share their experience!
Mitisi
Hi there,
For those who’ve experienced it, what’s the weather like in Shanghai at the end of December? I’ve heard it’s cold, but coming from France, is the winter milder than in Lyon, for example?
I’m tempted to spend the Christmas holidays in Shanghai and the surrounding areas (Nanjing, Suzhou) with my family—kids are 11 and 2. It’d be a bummer if the little one catches a cold over there.
Generally, is this a good time for simple family visits to the main spots, restaurants in the city, indoor heating, and outdoor walks?
For those who’ve experienced it, what’s the weather like in Shanghai at the end of December? I’ve heard it’s cold, but coming from France, is the winter milder than in Lyon, for example?
I’m tempted to spend the Christmas holidays in Shanghai and the surrounding areas (Nanjing, Suzhou) with my family—kids are 11 and 2. It’d be a bummer if the little one catches a cold over there.
Generally, is this a good time for simple family visits to the main spots, restaurants in the city, indoor heating, and outdoor walks?
Hi, is Hammamet a good destination for October? Thanks for your help
Hi everyone, I’m planning a trip to Mauritius—anyone have advice on when to go? I’m thinking April, May, or June for my stay. Which month would you recommend for the best beach weather, sunbathing, and exploring the island? Thanks!
Hi,
we’re planning to travel through Patagonia (Chile and Argentina) in February and March 2027.
From a seasonal and weather perspective, at that time of year and with hiking as our main activity, is it better to explore Patagonia from south to north or the other way around?
Thanks in advance.
Anne Marie
Hi everyone,
I’ve planned a three-week itinerary for this summer, from August 9 to 27, in Sri Lanka: Negombo – 1 night Sigiriya and the Cultural Triangle – 4 nights Kandy – 2 nights Ella – 3 nights Tangalle – 6 nights Colombo Airport – 1 night
I know this isn’t the ideal time for the south since the beach conditions aren’t great, but we’ve booked a hotel with a pool and won’t be swimming in the sea. We want to relax after all the travel since we’re bringing our two kids, aged 6 and 8.
I know the east would be better, but (i) I’m struggling to find suitable accommodation, and (ii) it adds a lot of travel time, and my kids can only handle about 3 hours at a stretch.
I looked into Arugam Bay, but it’s a 7-hour trip back to Colombo from there.
I’ve checked every weather site imaginable, but they don’t all agree. Do you think we’ll spend our whole trip in the rain, or is the monsoon in the south mostly limited to the sea, as I’ve read?
I’m worried about ending up in the middle of a natural disaster with my two young kids, given recent events.
Thanks for your advice! S
I’ve planned a three-week itinerary for this summer, from August 9 to 27, in Sri Lanka: Negombo – 1 night Sigiriya and the Cultural Triangle – 4 nights Kandy – 2 nights Ella – 3 nights Tangalle – 6 nights Colombo Airport – 1 night
I know this isn’t the ideal time for the south since the beach conditions aren’t great, but we’ve booked a hotel with a pool and won’t be swimming in the sea. We want to relax after all the travel since we’re bringing our two kids, aged 6 and 8.
I know the east would be better, but (i) I’m struggling to find suitable accommodation, and (ii) it adds a lot of travel time, and my kids can only handle about 3 hours at a stretch.
I looked into Arugam Bay, but it’s a 7-hour trip back to Colombo from there.
I’ve checked every weather site imaginable, but they don’t all agree. Do you think we’ll spend our whole trip in the rain, or is the monsoon in the south mostly limited to the sea, as I’ve read?
I’m worried about ending up in the middle of a natural disaster with my two young kids, given recent events.
Thanks for your advice! S
/hello, coming from China-Beijing - on 07/04 we're thinking of heading to Korea for 3 weeks. First off, we'd like to know what to expect weather-wise
hi
After reading quite a few posts and buying a guidebook, I’m still struggling to finalize my suitcase.
Given that we’ll be visiting both islands during our road trip and suitcases aren’t exactly expandable,
I’ve noted that temperatures can be changeable—but should I pack more winter clothes than summer ones?
Thanks for your help
We’ve decided to go to Skopelos for 2 weeks at the end of April. What kind of weather should we expect? Any special things to know about this remote island?
Thanks for your tips
Hi there. On my itinerary from São Luís to Jericoacoara, I’ll be passing through the Lençóis. Is there any point stopping there this time of year? Apparently, the lagoons are dry, but aside from the lagoons, is the surrounding landscape still interesting enough to warrant a 1- or 2-day stop? Thanks in advance for your help.
Hi,
We’ve booked our flight tickets and we’re leaving from October 29th to November 13th for Mauritius.
I just reserved our accommodation in Cap Malheureux.
We’re used to hot and especially very sunny destinations like Oman, Jordan, Uzbekistan...
If you can reassure me about the period—can we expect sunny weather? I’m really dreaming of discovering Le Morne Brabant under beautiful sunshine...
Thanks
Hi everyone,
I need to go to Sri Lanka at the end of January.
I’ve seen that many roads, hotels, and parks were closed after the cyclone, which unfortunately caused a lot of damage.
Does anyone have more information?
Would it be wiser to postpone our trip?
Thanks, Alain.
Hi,
I’m planning a trip to Oman, probably the first half of February to avoid the extreme heat and Ramadan.
But after checking various weather sites and reading accounts, I’m a bit worried about rain, which can apparently be frequent and heavy in February. I’d love to hear from travelers or locals who’ve been there recently.
What would be the ideal month to explore Oman without extreme heat or rain? November?
Also, it’s best to avoid visiting the wadis on weekends—does that mean Saturday and Sunday?
Thanks in advance for your tips!
Virginie
Virginie
Hi everyone,
This year, 2026, I can only get away in April and May. I never travel during these months usually, and from what I know, they aren’t the best for India. But in such a big country, there are always spots that are better than others weather-wise.
Which region would you recommend? Given that I’ve already traveled quite a bit in this country, and in any case, I’ll be discovering places I don’t know yet. No need for a major tourist hotspot or luxury comfort.
I was thinking of Meghalaya???
Up north?
Thanks for your ideas!
This year, 2026, I can only get away in April and May. I never travel during these months usually, and from what I know, they aren’t the best for India. But in such a big country, there are always spots that are better than others weather-wise.
Which region would you recommend? Given that I’ve already traveled quite a bit in this country, and in any case, I’ll be discovering places I don’t know yet. No need for a major tourist hotspot or luxury comfort.
I was thinking of Meghalaya???
Up north?
Thanks for your ideas!
Hi everyone,
We’d love to return to India next year for 3 weeks (we visited Rajasthan about fifteen years ago). Unfortunately, we’re tied to traveling in September, and our initial plan was to explore Himachal Pradesh. However, it seems like that might not be the best month for this region.
Could you share your experiences from that time of year in Shimla, Manali, Dharamsala, or even the Spiti Valley—in short, anywhere in Himachal Pradesh? Otherwise, which region of India would you recommend for a September trip?
Thanks so much!
Hi everyone, I’m planning a trip from mid-January to the end of February but I just can’t make up my mind 😕
I’ve looked into a few different options: Brazil, Cambodia, and Ecuador. The last one really appeals to me, but what’s making me hesitate is the risk of our trip being a bit too rainy (literally ),
We’re more drawn to the Andes, exploring colonial cities, typical villages, markets, and a bit of the coast. We’ve already gotten a taste of this in Bolivia, Colombia, and Chile. Plus, we’d love to do part of it by car since we’re used to driving at our own pace and stopping whenever we feel like it. Anyway, time’s running out, and I need to decide so I can finalize a route and book the tickets!!
Can anyone help me make up my mind or decide to postpone it for later? But for this year, I don’t have any other time slot to travel. Thanks for reading this far! !
Hi there,
I’ve planned a trip to Asia for the first half of November. I’ll arrive in Singapore at the start of November for about 3 days, and I’ll leave from Bangkok in mid-November.
In between, I’d like to gradually head north to visit some less touristy islands on the Thai coast.
Since the weather is a big risk during this period, I’d love to hear your recommendations.
I’m looking for: sunshine, snorkeling, beaches, nature / jungle in places that are easily accessible without too much transport to make the most of my trip.
Thanks for your tips!
I’ve planned a trip to Asia for the first half of November. I’ll arrive in Singapore at the start of November for about 3 days, and I’ll leave from Bangkok in mid-November.
In between, I’d like to gradually head north to visit some less touristy islands on the Thai coast.
Since the weather is a big risk during this period, I’d love to hear your recommendations.
I’m looking for: sunshine, snorkeling, beaches, nature / jungle in places that are easily accessible without too much transport to make the most of my trip.
Thanks for your tips!
Hi,
We’re planning to visit Porto in mid-February for 5 days.
Is the weather still nice?
I’m torn between Porto and Lisbon.
Thanks
Hi there,
We’re planning a trip to Chile this coming August and would love to head down to Chiloé. We’ve heard that as we go further south at this time of year, the weather gets pretty rough.
What’s the weather like in Chiloé in late August/early September? What activities can we do? And which ones become really tricky because of the weather?
Marie
Hi everyone!
So great to be back on this forum after being away for—I don’t even know what!
I’m planning a trip to Malaysia in July with my 5-year-old son. The thing is, I’m not sure which coast to choose. AI keeps telling me east one minute and west the next. Which spot is least affected by rain during this time?
Thanks a bunch
So great to be back on this forum after being away for—I don’t even know what!
I’m planning a trip to Malaysia in July with my 5-year-old son. The thing is, I’m not sure which coast to choose. AI keeps telling me east one minute and west the next. Which spot is least affected by rain during this time?
Thanks a bunch
Hey everyone! 🙂
Just giving you the quick context: A group of friends and I are planning a trip to South Korea (Seoul/Busan) at the end of June/July next year. It falls right in the middle of the monsoon season, but we don’t really have other availability options.😕
I’d love to hear from people who’ve visited the country and these cities during this period—basically, is it not as bad as it sounds, or should we just cancel our tickets (we don’t mind the heat, it’s mostly the rain that scares us).
I know there are plenty of indoor activities, but do you think we’ll still manage to get a few sunny days, or will it be torrential rain for our entire 2-week trip?
The only other country we’ve visited during the rainy season is Brazil (in the northeast) around the same time, and honestly, aside from a few really annoying downpours, we had sunshine most of the time and it was awesome. That said, the climate is totally different, so I’m not sure how relevant the comparison is.
Thanks in advance to anyone who takes the time to read or reply to this post! 🙂
Hi everyone.
Not sure if guidebooks, agencies, and other tour operators are keeping up by changing their visiting hours and offerings.
Personally, I see a promising opportunity here—jumping on this adaptation to extreme climates before others do, since they’re inevitably coming.
From my own travel experience, I’ve met a few guides so far who are starting to adjust, like in Egypt, Kenya, Senegal, and elsewhere.
They avoid crowds and the hottest hours by starting their tours around 6–7 AM, when it’s cooler.
Yeah, you’ve gotta wake up early, but the payoff is so worth it. 😴
If you’ve got any great tips like this, why not discuss them in this thread and share addresses or websites where the people in charge have realized climate change is real and are adapting? 😊
Hi there,
I’m planning a trip to Namibia in 2026.
I’m torn between visiting the Fish River Canyon and the Caprivi Strip / Victoria Falls.
I’d also love your advice on the best time to travel for wildlife viewing and pleasant weather.
I haven’t chosen a tour operator yet... since I’m traveling solo, I’d prefer a small-group escorted trip. Has anyone traveled with a local agency and what’s your feedback or advice?
Thanks so much!
I’m taking a month-long trip to northern Argentina throughout September. Buenos Aires, Iguazu, Salta, Humahuaca, Cafayate, and if time allows, La Rioja. I’m unsure about what clothes to pack. What are the temperatures like in September?
Thanks for your great tips!
Dominerja
hi
It seems that in recent years, January and February in Bohol have seen an increase in rainy periods. Have any of you noticed this?
Thanks in advance for your replies
Hi there,
I’m thinking of visiting Cap Corse in the second half of February, specifically Rogliano. Renting a house.
I’ve been told, “Oh no, not a good time—it’s the season for strong winds, Mistral, Tramontane, etc.” What do you all think? I’m now hesitating
I’ve been told, “Oh no, not a good time—it’s the season for strong winds, Mistral, Tramontane, etc.” What do you all think? I’m now hesitating
Hello, We’re heading to Finnish Lapland near Rovaniemi as a family at the end of February with two kids (8 and 14 years old). We’ve got direct flights with Luxairstours. The itinerary is already set, but I’m wondering if anyone has traveled with Luxair before and knows exactly what kind of clothes they provide on the second day? The agency just told me it’s a heavy-duty cold-weather suit. I’m thinking we should get Sorel Caribou boots, maybe second-hand. Here’s what I’ve already planned:
- Thermolactyl leggings and tights from Damart for the whole family as a base layer.
- A first layer of Damart socks + Nordic Stocks socks in 70% merino wool for all four of us.
- Loose fleece layers, including some Polartec.
- Ski pants for hikes.
- For my son and me, a The North Face Himalayan down parka with a hood.
- A ski parka for my husband and my 14-year-old daughter (she *really* wants a Roxy one—I hope it’ll be warm enough).
- For myself, for the flight and the first day at Santa’s village, I’ve packed The North Face winter hiking pants, a long-sleeve merino wool top from Decathlon (thin), a fleece, and my big parka.
I’m wondering if I should just pack fleece joggers or sweatpants for the kids and my husband, at least for the first and last days, to be comfortable on the plane? I’m also planning to buy balaclavas and neck warmers in addition to our beanies, as well as mittens for all of us. I really need advice because I have no idea—I’ve never been skiing! Also, for a 4-night, 5-day trip, should I pack a second set of base layers, like from Odlo?
Of course, I’ll be leaving cotton clothes out of the suitcase.
As you can tell, I’m someone who gets cold easily—especially my feet, hands, and ears—so that’s my biggest worry. I *don’t* want to be cold, even at -20°C during dog sledding, snowmobiling, or aurora hunting when we might be standing still. We won’t be in the city, and the kids will likely spend most of their time outside, as they usually do.
I’m wondering if I should just pack fleece joggers or sweatpants for the kids and my husband, at least for the first and last days, to be comfortable on the plane? I’m also planning to buy balaclavas and neck warmers in addition to our beanies, as well as mittens for all of us. I really need advice because I have no idea—I’ve never been skiing! Also, for a 4-night, 5-day trip, should I pack a second set of base layers, like from Odlo?
Of course, I’ll be leaving cotton clothes out of the suitcase.
As you can tell, I’m someone who gets cold easily—especially my feet, hands, and ears—so that’s my biggest worry. I *don’t* want to be cold, even at -20°C during dog sledding, snowmobiling, or aurora hunting when we might be standing still. We won’t be in the city, and the kids will likely spend most of their time outside, as they usually do.
Hi there!
I’m planning a 10-day trip to Greenland in early August.
Could anyone tell me what kind of weather and temperatures to expect?
I’ve heard there are mosquitoes—is that true?
Thanks!😊
Sunny destinations in October???
Not too much rain.
Martinique, Mexico, Dominican Republic, Mauritius, Cape Verde, or somewhere else?????
Any tips? Thanks for your help