Visa de transit pour la Turquie?
FR

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
SA
je suis un algerien et j'ai un visa long séjour vers la bulgarie mais malheureusement y a pas des vols derects de l'algerie vers la bulgarie et je veus demander est ce que je peus entrer à la turquie par ce visa ou non et si non quel sont les modalitée de demander une visa transit vers la turquie
SA Salimo81 ·
merci beaucoup mon ami Fayed mais je comprends pas qu-est ce que vous voulez me dire par le sie d'alitalia
TA Tatra Globetrotter ·
Bonjour,

C'est pourtant relativement clair :

National Algeria (DZ) /Transit Turkey (TR) Destination Bulgaria (BG) ALSO CHECK DESTINATION INFORMATION BELOW

Turkey (TR)

TWOV (Transit Without Visa): Visa required, except for Those continuing their onward or

return journey within 24 hours by the same or first connecting

aircraft provided holding confirmed onward/return tickets.

Leaving the airport is not allowed. There is no suitable accommodation at the airport for passengers making a

nightstop. Additional Information: Visitors exceeding the period for which they are allowed to stay For details, click here Warning: Non-compliance with entry regulations will result in the

passenger being refused entry, For details, click here

Bulgaria (BG)

Passport required. Passport and/or passport replacing documents must be valid for 3 months on arrival.

Visa required, except for Those, irrespective of nationality,

for a max. period of 36 hours, provided passenger is in transit through Bulgaria and continuing their journey (incl.

other modes of transport) to a third country and holding a valid: Schengen Type B, C or D visa; national visa issued by Cyprus or Romania.

Additional Information: All visitors must hold visible means of support or onward/return tickets and all other documents required for

their final destination AND For details, click here - The max. stay allowed under a visa exemption is within a

period of 6 months. Visas in expired travel documents are not accepted. Warning: Non-compliance with entry/transit requirements For details, click here
FA Fayd Globetrotter ·
salut ce n'est pas alitalia, c'est iata bon voyage Fayd
Cordialement Fayd
FA Fafy06000 ·
recevez un grand bonjour que j'espère arrivera un peu frai et vous trouvera en bonne humeur.... voilà, je suis algérien, et pour information, je me suis déjà intéressé pour partir en Bulgarie, donc je me suis déja renseigné pour le vols alger - sofia, mais je pense ya pas un vols direct. et meme pour rentrer depuis turquie, restera a confirmer. y'a d'autres informations a te rajouter, je te laisse mon msn pour qu'on puisse se communiquer. merci pour votre compréhension. memus06@hotmail.com a++
SA Salimo81 ·
Merci beacoups mon frere fayed et je vois que vous avez beaucoup d'information sur ce domaine et je veux renseigner est ce que j'ai besoin de visa transit ave Alitalia si j'ai un billet de Alger vers Sofia sachant que Alitalia fait un escal à Rome ou milano est ce que je dois eu un visa transit de l'aeroport . merci bien

You might also like