How many days should I spend in Valletta?
FR

Translated into English.

Original post
FO
Hi there, after reading a well-known travel guide, it seems like there’s a lot to see and do in Valletta (I’m only talking about Valletta itself). That’s why I’m thinking of spending 2 days there. I don’t want to rush and would like to get a complete overview. However, I’ve noticed that some travelers only spend one day there. For those who know the city well, what do you think? (I’ve also planned the Three Cities for another day, by the way). Thanks in advance for your thoughts!
AL AlexPlora ·
Bonjour, pour ma part, je prévoirais les deux jours sans hésiter. En une journée, tu peux déjà voir pas mal de choses, mais si tu n'aimes pas courir, deux jours permettent de vraiment profiter de la ville, de prendre le temps pour les visites et de flâner un peu entre deux. Avec les Trois Cités prévues à part, ton programme me paraît plutôt bien équilibré.
FO Fougere1 ·
Merci Alex , cela confirme ma 1ere intuition ! J ai donc une autre journée prévue pour les 3 cités , et enfin deux autres jours complets pour le reste de l'ile (avec voiture) . Gozo n'est pas prévu au programme car 5 jours sur place au total pour ce sejour , et je prefere faire correctement l'ile principale plutot que de tout "survoler"... Encore merci pour ce retour .

Similar discussions

You might also like