Je pensais que l'on pouvait quitter l'UE du moment que l'on était accepté dans le pays de destination. Cependant j'ai regardé le site d'emirates pour les départs de
Paris vers
Dubai et je suis tombée sur une notice explicative selon laquelle tous les voyageurs au départ de l'UE devaient remplir la fiche suivante, cependant quand on regarde le contenu de la fiche, elle intéresse les passagers en direction des pays d'outre mer... c'est à n'y rien comprendre!
Si quelqu'un a une idée sur la question ce serait super! Merci d'avance.
EXEMPTED MOVEMENT CERTIFICATE FOR TRAVEL FROM METROPOLITAN FRANCE TO A FRENCH OVERSEAS COMMUNITYrequired for movement from Metropolitan
France to a French overseas community in accordance with Article 5 of Decree No. 2020-293 of 23 March 2020 stipulating the general measures necessary to face the COVID-19 epidemic within the framework of the health state of emergency.
This certificate shall be presented to transport operators by passengers before travel documents, for travel from Metropolitan
France to a French overseas community, whether they are French citizens or foreign nationals.
To be completed by travellers:I the undersigned,
Mr/Ms :
Born on:
Nationality:
Residing at:
hereby certify that the reason for my travel fulfils one of the following criteria set down in Article 5 (II) of Decree No 2020-293 of 23 March 2020 (mark the appropriate box):
[ ] Imperative personal or family reasons (specify): ;
[ ] Urgent health reasons (specify): ;
[ ] professional reasons that cannot be postponed (specify): ;Done at..................... on............................../....../2020
Signature: