Escale à Francfort pour un Marocain: visa de transit nécessaire?
FR

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
RE
Salut tout le monde, Je suis un marocain résident au Canada "Vancouver" , j'ai acheté mon vol de Casablanca à Vancouver via Francfort avec Lufthansa, j'ai une escale de 6h à Francfort , ma question est : EST-CE QUE JE DOIS AVOIR UN VISA TRANSIT OU PAS DANS CE CAS SACHANT QUE LES 2 VOLS SONT EFFECTUEES PAR LA MEME COMPAGNIE , MERCI!
ME Mezgarne Globetrotter ·
Regarde si les deux vols partent ou pas du même terminal. Si c'est le cas tu ne sortiras sans doute pas de la zone internationale. Le mieux est de le vérifier auprès de la Lufthansa
Des infos pour vivre et travailler au Maroc : http://o-maroc.com
RE Redadeco Regular ·
SAlut; Sur le billet electronique je trouve que je vais arriver à Francfort Terminal 1 et décoller du meme terminak!
SI Simokhatib Veteran ·
National Morocco (MA) /Residence Canada (CA) Transit Germany (DE) /Destination Morocco (MA) ALSO CHECK DESTINATION INFORMATION BELOW

Germany (DE)

TWOV (Transit Without Visa): Visa required, except for Those transiting to a third country

by the same or first connecting flight without leaving the

transit lounge. Warning: Transit only possible at Cologne/Bonn, Frankfurt, Munich, Hamburg and Dusseldorf Airports, see conditions below.

- Conditions: TWOV available, provided passenger:

- is properly ticketed with a confirmed reservation for the

connecting flight; and

- within 24 hours, through Frankfurt or Munich; OR - on the same day between 04:30 and 23:30 through Hamburg; OR - on the same day between 04:30 and 23:00 through Cologne/Bonn; OR - on the same day between 06:00 and 21:00 through Dusseldorf, (inbound carrier must provide prior notice to

authorities by fax: +49 211 421 37100 or SITA Telex

DUSOVXH). And: - is arriving and departing from/to non-Schengen country;

and - holds all travel documents required for entry into country of destination.

Additional Information:

- Visitors must hold visible means of support, onward/return tickets or evidence of continuing journey by other means of

transport and/or other documents required for next destination.

For details, click here Warning: - Non-compliance with the entry/transit requirements (incl. forged documents and unsigned passports) results in: For details, click here

Morocco (MA)

Passport required. - Passport and/or passport replacing documents must be valid for period of stay.

VISA NOT REQUIRED.

Minors: - Minors up to/incl. 16 years old, For details, click here - Minors who are either travelling unaccompanied or are over 16 years of age must hold their own, separate passport.

CHECK TINEWS/N1 - UNITED KINGDOM: CHILD VISIT VISA
Simo
RE Redadeco Regular ·
Salut simokhatib, Mais tu n'as pas donné la conclusion de toutes ces infos en anglais , essaie de me donner une réponse Merci!
SI Simokhatib Veteran ·
EScale sans visas en aller & au retour, pas de soucis, mais tu restes dans la zone internationale.
Simo
MO Moussafer Regular ·
......C pas compliquè, tu ne dois pas quitter la zone Transit...Jusqu'à recement LUFTHANSA offrait un chambre d'hotel + repas si le transit depasse les 6 heures je crois!!. Cela dit que tu quittes L'aeroport donc tu as besoin d'un visa ..il serait encore plus simple si tu appelles Lufthanza au Maroc...Si tu Y est ..
Pierre qui roule n'amasse pas mousse..
SI Simokhatib Veteran ·
on est bien d'accord qu'il ne pourra pas quitter la zone transit, puisqu'il ne possède pas de visas shengen, mais son transit est autorisé en aller & en retour.
Simo
KP Kpsa ·
Je Suis un Marocain j'ai un vol du Mexique au Maroc avec 08 heures d'escale a Frunkfurt est ce que je peux sortir de l'aireport ? y'a un un hotel dans l'aireport dans la zone internationale ?

Merci .

Similar discussions

You might also like