j'envisage de partir bientôt en Irlande ou en Ecosse, mais je n'arrive pas à me décider sur laquelle de ces 2 destinations choisir. Pour ceux qui seraient éventuellement allés dans ces 2 pays, que me conseilleriez-vous? Où y-a-t-il le plus de choses à voir? Où a-t-on les plus beaux paysages? et en ce qui concerne le niveau de vie, est-ce plus cher en Ecosse ou en Irlande ?
voilà, merci d'avance pr vos réponses! toute autre info sur ces pays seront les bienvenues !
"De tous les livres, celui que je préfère est mon passeport, unique in octavo qui ouvre les frontières." (Alain Borer)
Pour moi le plus intéressant, c'est l'Ecosse : les paysages dont plus verdoyants, il y a les chateaux à visiter, vers l'est. Il paraît que le l'extrême nord est superbe aussi. Mais, les gens sont beaucoup plus chaleureux en Irlande (et cà, c'est super sympa). Le coût de la vie doit être un peu plus élevé en Ecosse.
Mais le mieux est encore de visiter l'un de ces pays cette année et de prévoir de partir voir l'autre dans quelques temps.
ben pour habiter dans l'un et avoir habité dans l'autre, je ne t'etonnerais pas en te disant qu'il y a des choses à voir dans les deux pays..
aprés ca depend quand tu veux y aller, il y a le festival à Edinburgh fin aout qui vaut le coup d'oeil.
Au niveau cout de la vie ca se vaut; la biere est moins chere en ecosse, l'hebergement est a peu pres pareil, et tu peux manger pour moins cher en ecosse.
Au niveau curiosités touristiques; je n'ai pas encore eu trop le temps de m'eloigner de Dublin, mais deja ca sens la mer, et non pas la brasserie comme à Edinburgh ou Glasgow :)
Aprés si tu veux faire des roadtrips dans les highlands ca devient interessant, avec des superbes paysages; comme tu peux aussi en trouver en Irlande.
Selon le temps que tu as tu peux faire les deux aussi, tu as aerlingus ou ryanair qui relie glasgow /dublin pour pas trop cher, ou au pire le ferry; de Dublin à Ayr.
Le monde est un livre, celui qui n'a jamais voyage n'a lu qu'une page..
merci pour vos réponses, je me suis finalement décidée pour l'Irlande car faute de temps et surtout d'argent...le mieux c'est sûr, ça aurait été de faire les deux mais bon je ne pars que 10 jours (du 8 au 18 août) et ça risque déjà d'être tendu pour visiter l'Irlande alors l'Ecosse en plus... bah je ferai l'Ecosse une autre fois, ça fera juste un pays de plus sur une liste déjà trop longue de pays à vister 😕😎
"De tous les livres, celui que je préfère est mon passeport, unique in octavo qui ouvre les frontières." (Alain Borer)
je parcours le site afin de trouver quelques infos sur l'irlande car nous aussi nous y partons cet été à la même période du 2-12 Août. Nous venons de réserver nos billets d'avion avec ryanair depuis st etienne et la voiture. Il nous reste les b&b à réserver.
Notre parcours à quelque chose près : Dublin - belfast- chaussée des géants - londonderry - donegal - sligo- galway -connemara - dublin. Evidemment ces villes et leurs environs. Notre but étant d'aller dans des b&b en milieu rural.
Alors peut-être as-tu chopé des adresses ou lieux interessants à visiter si tu fais les mêmes villes ? as tu des infos ? SI OUI merci de nous en faire profiter. Et idem dans le sens inverse si l'on peut t'aider.
hé bien à quelques variations près je vais faire exactement le même parcours mais je tourne dans l'autre sens !
donc pour les bed and breakfast, je ne sais pas s'il y a encore de la place et si c'est bien (vu que je n'y suis jamais allée), mais à Dublin on a réservé un bed and brekfast (gartan house) qui a l'air sympathique (d'après le guide du routard), c'est tenu par une dame agée visiblement (on l'a eu au téléphone) et très sympathique. Le petit dej est compris et le prix est de 64€ pr 2 en chambre double avec salle de bain. Si vous avez un plan, ça se trouve dans le nord de Dublin (Iona Road). Bon si ça vous tente, et que vous voulez réserver, j'pense qu'il vaut mieux à cette époque, je vous donne le tel (le mail c'est gartanhouse@eircom.net mais on n'a pas eu de réponse donc après on a appelé) : 004418305906 (rien besoin de rajouter vous tomberez direct sur la maîtresse de maison).
Pour Galway, je crois qu'on a hésité entre 2 auberges de jeunesse (pas de B&B car trop cher pr notre budget), je vous donne les adresses internet (qui sont aussi dans le routard), tout y est expliqué :
www.kinlayhouse.ie (on a choisi ça pr Cork, visiblement c'est une chaîne)
www.sleepzone.ie (ça pr Galway, ils ont aussi un établissement en plein connemara au milieu de la nature)
Pour Derry, on a aussi pris une auberge de jeunesse qui a l'air assez familiale d'après les dires du Routard, l'adresse internet pr les infos : www.derry-hostel.co.uk
voilà pr ce que je sais, j'espère que ça vous aura aidé !
sinon nous aussi on part de Saint-Etienne avec ryanair, c'est de loin ce qu'il y avait de plus intéressant...d'ailleurs les billets on les reçoit bien par la poste, c'est ça ?
Bon voyage en tout cas !
Je ne sais pas comment tu as réservé tes billets d'avion (téléphone ou internet ?). moi, je les ai pris sur internet et d'après ce que j'ai compris on doit se présenter à l'embarquement avec les documents qu'ils m'ont demandé d'imprimer. j'espère.....🤪; Et sans nul doute, ryanair était le moins cher de se qu'on a trouvé.
Pour LE logement, on a encore rien réserver alors j'espère que l'on ne va pas se retrouver à dormir dehors ou se ruiner pour trouver un hôtel !!!
En tout cas bon voyage à toi et tes amis ou famille. Et puis on se racontera nos impressions au retour. OK ?
Bonjour,
Juste un truc pour ceux qui n'ont pas réservé de B & B en dehors du premier (que nous avons réservé tout de suite pour la derniére nuit). Quand nous y sommes allés, nous expliquions ce que nous voulions comme B & B dans celui ou nous étions et il téléphonait pour réserver pour nous le matin avant notre départ (nous avions un guide des B & B pour faire notre choix). Nous n'avons jamais eu de problème (premiére quinzaine de juillet pour faire à peu prés votre circuit sauf Belfast). Juste une fois à l'arrivée, on nous a redirigé vers un autre hôte tout proche et aussi bien. C'est ce que nous avons préféré en Irlande : les irlandais et leur acceuil!
Bon voyage à tous.
Je suis déjà aller en irlande une fois il y a environ une dizaine d'années peut-être un peu moins. Et c'est vrai, ce que je retiens en particulier c'est la gentillesse des habitants.
On aimerait bien pouvoir réserver au jour le jour car on s'est fait notre circuit nous-même et je me dis qu'il y a des endroits où on n'aura peut-être pas envie de rester et d'autres un peu plus.
Mais j'ai peur qu'on se retrouve à la rue ou être obligé de prendre un hôtel hors de prix.
Alors je crois qu'on va jouer la sécurité c'est peut-être plus souhaitable à cette époque (1ère quinzaine d'août) !?
Bonjour
Je me rends en Irlande la deuxième semaine d'Aout, et j'aurai aimé avoir si vous aviez des bons plans pour le camping, des adresses, des prix??
Merci
Pour les campings malheureusement, je ne pas t'aider car je suis allée en irlande en 95 donc les prix ont changé et en plus on était dans un bungalow en bord de mer.
Par contre, tu devrais contacter l'office de tourisme d'irlande car ils sont vraiment super. Je leur ai envoyé un mail et en moins d'une semaine j'avais tout un tas de documentations dont un livre sur Dublin, un livre avec tous les b&b d'irlande, un sur la randonnée en irlande...etc . C'est vraiment complet et les docs sont très bien fait.
oui j'ai réservé par internet comme toi, je vois effectivement qu'il faut se pointer avec les papiers imprimés...enfin merci à toi, je pouvais encore attendre longtemps qu'on me les envoie par la poste, ça m'apprendra à lire vite ! 😕
Surtout pas les B&B c'est cher et souvent pas très très beau.
Par contre je conseillevivement les auberges de jeunesse quio sont souvent ds de beraux batiments ancients, de plus c'est très facile de réserver par internet.
La région du Donegal est magnifique, et surtout les irlandais sont vraiments agréables et accueillants.
En aout attention aux midgees, horribles et minuscules inectes qui piquent, non sensibles aux répulsifs.
Une seule solution: s'enduire d'une bonne couche de Nivea bien épaisse sur laquelle ils patinent
Des info pour les campings ici http://www.camping-ireland.ie/ . Je part 10 jours visité la cote ouest ( Dublin-Athlone-Castelbar-Clifden-Galway-Limerik-Dingle-Kerry-Cork-Waterford)
enfin un circuit dans le syle, rien de réservé voila pourquoi le camping c'est top .
Parai til que l'on peut meme planter ca tente dans le pré d'un Ilandais ( Bien sur s'il est d'accord !😉 ).
J'ai lu qu'il avait toujours de place dans les BB.J 'espere parce que si il pleut trop j'en aurai besoin aussi . 😛
Trop tard, 😕 nous prenons tout en B&B déjà pratiquement tout réservé. On verra bien....
Pour les tarifs Cher ? tout est relatif. Il faut compter en moyenne 35 €/nuit par personne. D'un côté c'est pas plus cher qu'en France pour une bonne chambre d'hôtes avec petit-déj pour les mêmes prestations. D'un autre compter un peu. Parce que lorsque l'on a ajouté la bouffe pour 10 jours, la voiture, le billet d'avion, les visites de monuments ou sites. PLus tous les "à côté". Ca va vite et ça commence à faire un sacré budget vacance.
Pour ce qui est de l'esthétisme, j'espère que tu te trompes. Nous c'est vrai qu'on a pris un peu au pif, à la tête de la maison vu d'extérieur alors j'espère que l'intérieur sera aussi bien .
Mais on verra, c'est la première fois que l'on organise de A à Z. nous même alors... il faut bien une première fois avec ses erreurs !!! 🤪 et comme on compte y retourner un jour. Et puis des fois que (et je l'espère) nous ne serons pas déçu. Je vous dirai à mon retour.
Bizarrement pour les réservations nous n'avons pas eu le plus de difficultés dans les villes de Dublin ou Belfast comme beaucoup les disaient mais plutôt dans le Donegal et Galway !? apparememnt très touristique c'en est peut-être la cause ?
Enfin maintenant le départ s'approche plus que une semaine. J'espère que l'on passera un super séjour et surtout qu'il ne pleuvera pas trop non plus !😕
Nous les campings, on a pas osé! Ca nous tentait bien pourtant. Il y a 2 ans on a fait le tour de la bretagne en camping et sincèrement on a passé un super séjour. Mais là, j'avoue que l'on avait un peu peur pour la pluie.
Tu pourras raconter ton escapade à ton retour ?. état des campings, fréquence, propreté (parce que ça je crois que c'est le pire dans certains !). Nous, on en a vu des hallucinants sur ce point.
LES DEUX MON GENERAL!
je suis partie plus de trois semaines la bas: dublin 4jours puis location voiture 4jours vers le kerry, magnifique, puis stop a deux filles en remontant vers le connemara. c est vraiment tres tres beau le sud oust de l irlande... puis re dublin, puis j ai continué seule vers le nord de l irlande. belfast, chaussee des geants, puis direction l ecosse...
c est absolument deroutant tellemnt c est joli et pourtant je n y suis pas restee longtemps. la cote est superbe, edimbourg est mysterieuse et moyenageuse...les ecossais sont fous et ne portent pas de slip sous kilt -veridic!-
bref deux pays assez differents, les gens aussi, les ambiances idem... quant aux prix l ecosse ma parue moins chere mais....
je pense mon coeur balance plus pour l ecosse tout de mme;)
sinon pour camping en irlande et ecosse, pas de pb. il fait pas si froid.
hors camping c est possible; au pif de nuit dans un champ inconu, pentu, une belle douche a 6heures du mat et un toit (fait de sacs poubelles...) qui s envole; c est pas si pire!
mais avec une tente costaud c est mieux. par contre en campinge on m a touché les fesses en ppleine nuit pour ouvert la tente...pas rassurant😊 dc finalement on a opté pour le campinge sauvage 😛
enfin en ecosse les gens sont adorables, jai debarqué de nuit tres tard en bateau et des touristes m ont emmené ds leur camping en voiture avec un reveil le lendemain a 50m de la mer bleue...OUAHH
voyagez seul, ca aide...surtout qd on est une fille.😉
salut
Je lis que tu as fait du camping en Irlande; aurais tu quelques adresses à m'indiquer... normalement j'y pars dans trois jours, ma tente sous le bras!
Merci d'avance
Caro
Les B&B sont chers mais pas plus qu'une simple chambre en hôtel en France et le prix inclut le petit déjeuner, le fameux Irish Breakfast composé de charcuterie, de toasts, thé ou café, jus d'orange et céréales souvent.
Pas très beau, bof bof tout dépend de l'endroit et tu as possibilité de voir la chambre avant de te décider. De plus, ça te donne aussi plus d'intimité si tu es en couple au lieu de partager un dortoir de 4 à 12 lits en sachant qu'à la fermeture des pubs et boites de nuit, les gens rentrent parfois ( ou souvent ) " légèrement " éméchés, font du bruit, ou continuent la fête et/ou ramènent des personnes pour des choses pas très catholiques sous la couette ( enfin, c'est ce que j'ai entendu dire... 😉 )
Les réservations en été pour Galway sont en effet pour la plupart du temps, souvent un parcours du combattant car c'est dans cette période que la saison touristique bat son plein avec les festivals qui débutent début juillet ( et je viens d'apprendre entre temps qu'ils ont mis en place le premier festival de Jazz de Galway cette année... Pourkoua la vie est si injuuuuuuusteuuuuu ?????!!!! ) jusqu'en septembre ( j'inclus les festivals qui ont lieu dans tout le comté de Galway, ainsi que les lles d'Aran ).
De plus, vers la fin de juillet et début août, tu as ce qu'ils appellent the Galway Races, THE évènement de l'année où tous les commerces se font des thunes pas possible et les pubs ferment plus tard que l'heure habituelle... Dur dur de trouver un hôtel ou un B&B qui ne soit pas complet... J'espère que vous avez eu plus de chances et qu'il ne pleut pas trop souvent là bas... ( eh oui, même en été quoique l'on n'est pas gâté non plus en France pour le moment... )
Le camping n'est pas à proscrire et tu peux vraiment camper sur le terrain d'un fermier dans le Connemara ( après lui avoir demandé ) car les gens sont plutôt relaxes mais comme je suis très douillette, je ne l'ai jamais fait car il pleut généralement 300 jours sur 365 à Galway... 😐
L' Ecosse est en livres sterling et l' Irlande est en euros donc l' Irlande mais le single malt en Ecosse est a ne pas rater...
Tu as des vols au depart de St Etienne sur RyanAir et au depart de Lyon sur EasyJet.
Tout dans la vie est une affaire de choix. Ça commence par la tétine ou le téton, ça se termine par le chêne ou le sapin. *Everything in life is a matter of choice. It starts with "pacifier or nipple", it ends with "oak or pine". Pierre Desproges.
je debarque a dublin le 25 septembre et je cherche des personnes qui souhaiterais m'accompagner dans ce periple alors si ca t'interesse n'hesite pas a m'envoyer un petit mail !! j'ai 27 ans adore le sport specialement le basket c d'ailleur mon metier a la base je suis educateur sportif, et suis plutot drole fetard enfin un bon vivant koi, je compte trouver du travail a dublin, alors pour les coloc les bon tuyaux ou les truc du genre ecris moi ciao mon mail c gael.m24@hotmail.fr
hé bien me voilà de retour, depuis quelques temps déjà (18 août quand même), voyage bien crevant car on a bcp bougé mais on a vu vraiment de belles choses, c'est clair que le connemara est une région maginfique, très sauvage avec plein de lacs, de la lande, du relief...bref je regrette de n'avoir vu cette région qu'assez rapidement mais bon ça me fera toujours l'occasion d'y retourner !...Sinon la petite ville de Galway est ma foi bien sympathique, bon rien d'hors du commun mais j'ai trouvé l'ensemble charmant, paisible et puis c'est l'occasion d'y faire escale quand on veut visiter le connemara...
Je suis aussi allée en Irlande du Nord, Derry m'a pas mal marquée pour son lourd passé historique qui semble encore bien vivant, ville assez sombre (le temps n'arrangeait rien...), assez industrielle au niveau des constructions, mais franchement si vous êtes un peu intéressés par l'histoire et plus particulièrement sur l'Irlande, c'est une étape incontournable.
Dublin aussi, bon c'est la capitale, pratiquement l'étape obligée quand on va en Irlande...évidemment c'est riche en monuments, en festivités diverses...bref...par contre l'été c'est assez cher, surtout les restos (comme un peu partout remarque mais un petit plus encore à Dublin 😕)...
J'ai vu Cork également, pas une étape vraiment intéressante dans mon voyage, peut-être pour un point de chute à la rigueur, mais si vous manquez de temps, vous ne louperez rien si vous n'allez pas à Cork...pas hideux, mais petit et déjà vu (surtout si vous faîtes Dublin par ex).
Petit conseil achat : si vous êtes intéressés pour acheter des lainages divers, des trucs en mohair...etc...achetez-y tant que vous êtes dans le connemara (Galway par ex), parce qu'à Dublin les prix, pour les mêmes produits, sont plus élévés...
ben bon voyage à ceux qui ne sont pas encore partis sinon !
Europe de l'Ouest › Irlande / Grande-Bretagne / Islande · 2 replies
Nous avons des vacances, 5 jours fin mars début avril. Je suis un dingue de l'Ecosse et de l'Irlande. J'adore ça. Je suis allé une fois en Irlande pour faire…
Europe de l'Ouest › Irlande / Grande-Bretagne · 17 replies
Je souhaiterais vos avis éclairés sur le circuit Irlande Ecosse proposé par Brittany ferries en 14 jours au départ de Cork (traversée Roscoff Cork). jour 1:…
Travailler, étudier et vivre à l'étranger › Irlande / Grande-Bretagne · 5 replies
Je suis étudiant et je voudrais cet été faire du Woofing pour apprendre l'anglais et découvrir de nouveaux horizons. En fait, j'aimerais en même temps pouvoir…
Europe de l'Ouest › Irlande / Grande-Bretagne · 6 replies
Ma femme et moi avons le projet de partir pour 14 jours en avril et faire un circuit Irlande/Ecosse avec nos 2 enfants (4 et 1 an). Nous ne connaissons pas du…
Voyager à petits prix › Irlande / Grande-Bretagne · 3 replies
Je souhaiterais savoir quel est le moyen le plus economique pour rejoindre l'ecosse depuis l'irlande?est ce qu'il existe des compagnies plus avantageuses ou…
Hi, I'm heading to Italy soon and I wanted to know if Italian banks charge fees when you withdraw cash at an ATM, or if, like in Spain or Greece, it's better to avoid taking out money and bring cash instead. Looking forward to your replies... Thanks
We’re planning a short trip at the end of July to explore the legendary mountains and valleys of the Bernese Oberland: round trip from Nancy (Swiss highway vignette planned), 2 nights in a room with a small kitchen in Adelboden, then 2 nights in a hotel at the Gletscherblick in Grindelwald, both with half-board included.
Could you share some tips on the best road routes to take, as well as some walking hikes (we’re not as fit as we used to be, so nothing longer than 2-3 hours)? Maybe also 1 or 2 cable car rides—I was thinking of Oeschinensee Lake above Kandersteg and the First gondola above Grindelwald for better panoramic views of the Eiger, Mönch, and Jungfrau... all while keeping it doable with our schedule. We’ve ruled out the "premium" trip up to the Jungfraujoch for this time.
I’m also guessing that paying to access Wengen or Mürren only makes sense if we’re staying there for a few days, right?
- Is the road through the narrow valley of the White Lütschine toward Lauterbrunnen and beyond still worth it in terms of views and scenery?
On the way back, if we have a little time to explore Bern’s historic old town, what’s the best parking plan for a 1- or 2-hour stop?
Thanks in advance for your advice, fellow travelers familiar with this beautiful region! 😉
Hi there, my husband and I are planning a trip to Iceland in mid-October 2026.
Would you have any advice on the best places to visit for a first trip to this destination? Thanks
Amazing trip in May 2026: fantastic landscapes, such a different vibe from our other journeys, wonderful memories, but...
- Discovering the population: very few "native" Icelanders,
and exceptional discretion from the police, who were notably absent from the white vehicle stopped by the roadside that caught us speeding in mid-May...
To this day, only our inquiry with the car rental company has informed us of a "speeding ticket" message. More than a month later, we still don’t know the "severity" of the offense or the amount of the fine we’ll be "hit with."
Well, well, a taste of Icelandic administrative experience...
I’ve found some great deals on flights to two destinations: Menorca in the Balearic Islands and Alghero in Sardinia.
The flights would take us from Bordeaux to Menorca on the evening of 9/07 and return to Bordeaux in the evening on 13/07.
Or to Alghero very early on 10/07 (departure at 6 AM) and return in the mid-afternoon on 13/07.
We love beautiful landscapes, the sea, snorkeling, walks (hiking), and the charm of villages.
We want to spend some quality time as a couple without our kids and mix discovery with relaxation.
I can’t make up my mind. The transport costs are roughly the same when you factor in parking for Sardinia since the early departure means no public transport from home.
We’ve never been to Menorca, Sardinia, or Italy at all. I’ve been to Majorca, though.
Menorca would be 4 nights and 4 days, while Alghero would be 3 nights and 2.5 days.
Also, what itinerary would you recommend for Alghero and Menorca?
Where to stay?
Thank you so much for your insightful traveler tips.
Hi,
I’ll be in Barcelona at the end of October.
I can choose to be there over the weekend or during the week. Probably 4 nights.
Is there a big difference in terms of crowds in the city and in the museums?
Little or no difference would simplify my itinerary on the way.
Hi there,
I’ll be in Rome from April 1st to 13th, 2026—it’s coming up fast!
I’ve been searching online for tickets to visit the Borghese Gallery, but either there’s no availability or the tickets offered are ridiculously expensive.
Could someone guide me to a website where I can book 2 skip-the-line tickets (I’ve heard you have to reserve in advance online)?
Hi everyone,
I rented a car through Klaus Wagen, picking it up in downtown Porto and returning it in downtown Lisbon.
After paying, I read some pretty negative reviews about them.
So, can anyone reassure me with positive experiences they’ve had with them?
Thanks in advance!
Hello, VoyageForum friends, and happy holidays!
I’m planning a trip with my 19-year-old grandson to Milan for Easter Saturday, Sunday, and Monday in 2025.
I’d love your insights on what we can visit in Milan that would interest both my grandson and me (I’m 75). Of course, I’m thinking of the must-sees, but not just those—cozy little restaurants, trendy neighborhoods, and anything else you’d recommend. I’m also looking for a comfortable hotel in the city center that isn’t too expensive!
I’m sure the VoyageForum community will help me uncover some hidden gems! Looking forward to your replies.
Hi there,
I’m heading to Setúbal at the end of June with my granddaughter, and I can’t seem to find clear info on the best way to get from Lisbon Airport to Setúbal. It looks like there’s a train or bus, but I can’t find the exact names of the bus (or train) companies or the precise departure points. Thanks if anyone can help me out! 😉 Just to clarify, I’m on a tight budget and have already ruled out taxis or similar options.
Hello,
We’re heading to Puglia at the end of May. We’re a senior couple. We arrive in Bari, where we’ve booked accommodation for 2 nights. We’ve rented a car.
Day 1: Bari
Day 2: Polignano a Mare – Monopoli
Day 3: Ostuni – Brindisi
Day 4: Lecce
Day 5 & 6: Exploring the coast from Otranto to Santa Maria di Leuca
Day 7 & 8: Gallipoli area
Day 9 & 10: Matera
We’re considering renting a place near Lecce for 5 days and using it as a base to explore the region.
Hi there,
I visited the Faroe Islands in late March 2026 for about ten days. I was invited by a friend who lives near Tórshavn, so I don’t have any info on tourist accommodations or car rentals. Still, I’d like to share a few thoughts about my trip:
- Before leaving, I consulted travel guides and blogs. I was surprised by how repetitive and unoriginal the featured sites were. This leads hurried travelers to follow the same overcrowded routes, which can annoy locals. I found that all Faroese villages were interesting—they reflect the country’s identity, even without the iconic grass-roofed houses. Those are indeed harmonious and beautiful, but they feel like an exotic cliché. For activities, I loved the lively ports that keep the country running.
- I was annoyed by the paid trails in tourist spots. Locals explained that these paths cross private land, and owners are responsible for maintenance and safety. There are plenty of free trails, too—signs at the start detail their features. While not alarmist, the extreme and unpredictable weather is a key factor to consider before setting out.
- The wind’s strength really impressed me. The architecture, with doors and windows opening outward to prevent gusts from blowing roofs off, speaks to the harsh climate. Some days, relentless rain and squalls made going outside unappealing. I realized that in this country, it’s best to plan for flexible indoor days.
- Distances are relatively short. I was happy to be based near Tórshavn because it was easy to explore one or more places in a day. The roads are in great condition. In late March, diesel was 2 €. Tunnel tolls can add up (~26 € per crossing), making a fixed base less practical than I’d thought.
- Everyone agrees: the landscapes are breathtaking. Nature feels untamed here—except for the short grass, thanks to all the woolly sheep.
- The flight from Paris to the Faroe Islands (and back) was long in March—11 hours with three legs: Paris-Amsterdam, Amsterdam-Copenhagen, Copenhagen-Vágar. In bad weather, Vágar Airport can close, causing delays. During tourist season, Atlantic Airways offers a direct Paris-Faroe Islands flight, which is more comfortable and cheaper.
- I found a book recommendation in a guide that fascinated me after my trip: *Les collectionneurs d'images* by Joanes Nielsen. Through its sometimes caricatured characters, it offers a glimpse into Faroese mentalities from the 1950s to 1970s—attitudes that likely persist today.
In conclusion, I’ve traveled a lot and I’m tired of destinations that all start to look the same. The Faroe Islands were a delight—a country stunning in its landscape, climate, and culture, where tourism has barely altered its authenticity.
Hi there,
We’re planning a trip for October to visit Naples (6 nights) and the Amalfi Coast (5 nights). We’ve already got the historic center and the Lapis Museum in Naples, Pompeii, Herculaneum, Procida, Sorrento, and Ravello on our list. Any suggestions, addresses, or tips?
Thanks for your help.
Hello,
We’re heading to Rome from 21/09, arriving in the early afternoon, and returning on 28/09, leaving in the morning. We’ve already booked our flight tickets and our accommodation in the city center: Via Ezio.
I’d love to get your feedback on our itinerary and if there are any visits we should book right now:
Monday 21 afternoon:
Largo di Torre Argentina: a sacred spot for cats.
Tuesday 22:
The Vatican: Vatican Museums and Sistine Chapel in the morning. Afternoon: St. Peter’s Basilica, the dome, and if possible, the necropolis.
Wednesday 23:
Morning: Colosseum, Roman Forum, and Palatine Hill. Afternoon: Trastevere neighborhood and the Monumento a Garibaldi.
Thursday 24:
Piazza Navona, Church of St. Louis of the French, the Pantheon, Campo de’ Fiori, Piazza Venezia, Piazza Santa Maria Maggiore, Trevi Fountain.
Friday 25:
Villa Borghese, Piazza del Popolo, Spanish Steps, Quirinale, Piazza della Repubblica, and Santa Maria degli Angeli.
Saturday 26:
Aventine and Testaccio neighborhoods, the Capuchin Crypt.
Sunday 27:
Ostia.
Monday 28:
Departure.
Are any days too packed, or should we add more visits?
Thanks for your input and help!
Cheers!
Anne
Summer 2027 is going to be Norwegian for us!
We’re heading to the Lofoten Islands first, then Senja, near Tromsø, and finally the North Cape.
We’ll likely start from northern Finland (flight tickets and car rentals are more affordable there).
I’d like to book accommodations early to have more options.
Good value-for-money places go fast in these pricey Nordic destinations...
But where should we book?
We’re planning to stay around ten nights in the Lofoten Islands.
What’s the best approach?
One place in the central part and explore from there?
One place in the south and another in the center?
Or one in the south, one in the center, and one in the north (3-4-3 nights)?
Hi there,
I’m looking for some great tips for a stay in Palma de Mallorca this summer.
I need cheap flights departing from Toulouse and affordable accommodation for 4 people.
What do you recommend?
Best regards,
I’d love to get your thoughts on the following itinerary (late May). I like to take my time in ruins and museums, and beaches don’t interest me. I’ll be staying in hostels and using public transport. Do you see any major omissions or things that aren’t worth it?
Thanks!
Day 1: Arrival in CATANIA
Day 2: Catania – visit (fish market, cathedral, Biscarri Palace, etc.)
Day 3: Mount Etna (day trip)
Day 4: Morning trip to TAORMINA, visit the town
Day 5: Alcantara Gorge (day trip) + more time in Taormina
Day 6: Trip to SYRACUSE, visit Ortigia
Day 7: Ortigia
Day 8: NOTO (day trip) (or another Baroque town?)
Day 9: Syracuse Archaeological Park + more time in Ortigia (or leave for Enna?)
Day 10: Transport via Enna? TO BE RESOLVED (long, 2 or 3 changes, limited accommodation in Enna...)
Day 11: AGRIGENTO: town and Scala dei Turchi (optional)
Day 12: Valley of the Temples + archaeological museum
Day 13: Departure for TRAPANI (4h), afternoon: town (+ salt flats?)
Day 14: Segesta (day trip) + town/Erice
Day 15: Monte Cofano Nature Reserve (hike + summit) (day trip)
Day 16: Zingaro Nature Park (coastal route out, ridge route back) (day trip)
Day 17: Departure for the AEGADIAN ISLANDS: Levanzo and Favignana (bike), overnight if possible
Day 18: Egadi Islands
Day 19: Departure for PALERMO + first visits
Day 20: The city
Day 21: The city (Monreale?)
Day 22: Options:
- Capo Gallo hike (3.5h round trip) (via Mondello)
- Cefalù (45 min by train)
Day 23: Return flight
Hello,
We’re heading to Bavaria from May 13 to 23, with a side trip to Austria.
Here’s our itinerary:
Day 1: Brussels-Munich
Day 2: Munich
Day 3: Munich and departure for Salzburg
We’ll be staying three nights in Salzburg.
Then we’ll head to Garmisch-Partenkirchen, where we’ll stay for five nights.
Visiting Munich and Salzburg isn’t too tricky.
Once in Garmisch, we’re planning a day in Innsbruck, a day for Neuschwanstein Castle, and the rest is still up in the air.
What’s really got me stumped is that we’d love to see Königssee Lake—everyone says it’s a must-see.
We’d also like to visit the Eagle’s Nest (Kehlsteinhaus), where the landscapes are supposedly stunning.
This would either be a round trip while we’re in Salzburg or on the way between Salzburg and Garmisch, but I’m guessing it’s impossible to do the drive from Salzburg to Garmisch, the Eagle’s Nest, *and* Königssee Lake all in one day.
Plus, the Alpine route between Salzburg and Garmisch seems prettier than the highway.
But honestly, I’m feeling a bit overwhelmed with the planning.
We should’ve added a stop between Salzburg and Garmisch, but the hotels are already booked.
Thanks for any advice on the itinerary and visits!
Another question: How far in advance should we book Neuschwanstein, Königssee, and the Eagle’s Nest in May?
Thanks so much in advance for your tips and ideas!
hi
I’m wondering if anyone can give me some info on how to get from Mallorca to Menorca.
Since flights are cheaper to Mallorca, I’d like to go that way.
Thanks so much for your help!
We’re planning a trip to Finland and Norway this summer, starting in Oulu to explore Lapland, heading up to the North Cape, and then making our way down to Bergen.
This route means renting a car in Finland and dropping it off in Norway. My initial searches are showing rental rates that are... astronomical—about three times the price compared to returning it at the starting point.
I’m guessing I’m not the only one wanting to visit both countries. Are there any great tips to drastically reduce the cost of renting a car?
Hi there, we’re a couple of bikers planning a trip to Majorca in June 2026, and I’d love to organize a half-day or full-day boat or catamaran outing. Which coast do you think is the nicest for this, and do you have any suggestions or personal experiences to share? Thanks in advance!
Hi there,
Does anyone know if there are any works in progress at Torcello, and if so, what type of works and how long they’re expected to last?
Thanks in advance
Hi everyone,
I’m sharing my draft itinerary with you because I just booked our flight tickets, and I feel like it’s quite late in the season. So, I’d like to be sure about my stops before reserving the hotels. I’ll be traveling alone with my two adult children. We want to prioritize outdoor walks, avoid too many indoor visits (both for budget and preference), and not spend too much time on the road.
D1: Arrival at 9 AM in Malaga, day in Malaga and overnight stay
D2: Head straight to Nerja (1-hour drive) and spend the night there
D3: Head straight to Granada (1.5-hour drive), spend the day and night there
D4: Granada. Visit the Alhambra (Nasrid Palaces tour at 5 PM) and spend the night
D5: Head to Ronda (2.5-hour drive) and spend the night
D6: White Villages and overnight in Ronda
D7: Head straight to the Costa del Sol (e.g., Estepona), spend the day and night there
D8: Return to Malaga to catch our flight
There you go! This itinerary takes into account that we’d like to do a circuit starting from Seville in a few years. That said, it’d be a shame to miss something doable from Malaga.
Questions:
Since the Alhambra visit is only at 5 PM, and we’d already have the day to explore Granada, would arriving the day before be a mistake? Or should we skip this day and dedicate it elsewhere (Costa del Sol? Head toward Tabernas?)? The old town appeals to me, but maybe the Sacromonte neighborhood isn’t essential...
Same question for Ronda: should we dedicate a full day to it, or combine Ronda and the White Villages in one day?
Note that we love wandering around villages outside, so that might answer my question! :)
Final question: Is it better to rent the car at Malaga Airport or in the city? If we rent at the airport, we’d need a hotel with parking, which doesn’t seem easy. Or stay outside the city and park for free near the center if possible? I’ve read comments about taking a taxi to Malaga and then picking up the rental car at the airport the next morning. The taxi would really need to be affordable...
Thanks so much for your feedback and suggestions for visits during this little circuit.
Have a great day, everyone!
Christine
Hello,
we’re a couple planning a 2-week road trip this August, with a must-stop (about 3 days on Skye). Any route suggestions? Hotel recommendations? Photo spots?
My husband and I are planning a trip to Ireland in September 2026.
We’ll be flying from Montreal to London, where we’ll spend three nights.
After that, we’ll head to Dublin for a few days and take trains to visit the main attractions.
Our ideal plan would be to choose hotels near train stations and take tours to the interesting spots.
Would 8 days in Ireland be enough for this kind of trip?
We’re a group of 4 heading out at the end of June for 11 days.
I’m just starting my research.
We’ll be renting a regular car, not a 4x4.
I’m not finding a ton of info on the North.
Would love your take on all those kilometers—is there a route that lets us cut out a section?
Thanks