Bonjour ! Je suis présentement très intéressé à voyager en Europe l'été prochain (été 2014). Les régions qui m'intéressent principalement sont Amsterdam, Bruxelles, Bruges, Paris, Versailles, Londres, Venise. J'aimerais visiter le plus de régions possibles, sur un voyage d'environ 10-12 jours. Est-ce logique et possible ? (nous ne voulons pas être trop à la presse et épuisés...). Serait-il préférable de partir simplement avec un sac à dos ? Comme vous pouvez constater j'ai plusieurs craintes puisque lorsque nous partirons nous aurons entre 17 et 19 ans... Nous voulons voyager à un prix raisonnable tout en étant en sécurité et dans un confort respectable. Est-ce sécuritaire de partir, encore mineur ? Nous sommes tout de même des jeunes débrouillards et ouverts d'esprit.
Donc, qu'existe-t-il comme possibilitées pour nous ?
Sommes-nous mieux de seulement acheter un billet d'avion et d'y aller au jour le jour une fois rendu là-bas ? Connaissez-vous un site internet qui permet aux jeunes de planifiez toute leur itinéraire en ligne ?
J'espère vraiment pouvoir recevoir votre aide, qui m'éclairerait grandement sur la question, et toutes vos expériences de voyage seront grandement appréciées !
Bonjour et merci de ta réponse Mathilde ! En fait, tout dépendant de notre logis et des frais en général (je ne souhaite pas mettre plus de 2500$ sur ce voyage...) nous pourrions rester une quinzaine de jours. À vrai dire, Venise m'attire beaucoup, le seul problème est que les régions autours d'elle ne m'attire pas beaucoup. Mais, en effet, le plus simple semblait rester du coin Amsterdam-Bruxelles-Bruges-Paris-Versailles. J'imagine que pour passer de Paris à Venise, il faut prendre le train qui dure une demi-journée. Serait-je mieux de faire le trajet de nuit ? Je me dis que tant qu'à être en Europe, je suis mieux d'en profiter et de visiter Venise, mais vais-je être déçu ? Londres est-il un meilleur choix ?
Re-bonjour Mathilde, j'ai récemment fait des recherches et presque tout planifié (oui, j'avais du temps à perdre et de l'ambition).
J'en arrive à la conclusion que je partirais 13-14 jours. Je commencerais par Paris (vols direct à partir de Québec pas trop cher,900$ sans escale), j'y reste 2 nuits. ensuite je prend le train pour Bruges, où je resterais 3 nuits. Après Bruges, Direction Amsterdam pour encore 3 nuits. Une fois à Amsterdam, j'ai plusieurs choix, j'hésite actuellement entre la ville de Luxembourg, Zurich ou Venise (toute trois villes qui m'ont l'air magnifiques). Bien sur le moins cher est Luxembourg, et le plus cher Venise. Cependant on parle d'une différence d'au maximum 250$ ! Après avoir passé 2 nuits à cet endroit, je reviendrais sur mes pas à Paris pour encore 2 nuits, question de souffler et de visiter Versailles. Après, fini ! Je reprend mon vol pour Québec.
Je coucherais dans des auberges jeunesses, prix très raisonnables, bien situé, et si j'y suis accompagné je suis plus rassuré.
Ma prochaine question ; Suis-je mieux de trainer un bagage immobile ou de tout faire avec un sac à dos/backpack ? Dans les auberges jeunesses, est-ce sécuritaire pour les valises ?
Combien devrais-je prévoir par jour pour la nourriture si l'on se contente pour la plupart du temps de restaurants locaux/sur le pouce ? En tenant en compte que mes auberges fournissent le petit-déjeuner et je que déjeunerais-dinerait parfois, 20euros/jour semble raisonnable ou pas ?
Pour les auberges de jeunesse, je ne sais pas, nous nous allons à l'hôtel (avec chacun une valise à roulette)
Il me semblerait mieux de visiter Versailles au premier passage à Paris et de reprendre l'avion du retour à Venise (ou ailleurs) pour éviter le trajet de retour à Paris.
Pour un plat du jour à midi, avec boisson et café, compter env. 15-20 euros en moyenne, un peu plus cher le soir. Penser aussi que certains monuments à visiter sont payants.
Bruges 3 jours, c'est beaucoup, sauf si excursions à Bruxelles et à Gand (en train)
Merci, j'avais penser à faire un vol multi, par contre faire QC -> Paris et Venise -> QC, on parle de 300-400$ de plus et de plusieurs escales, tandis que QC -> Paris allez-retour c'est 850$ sans escale !
Pour ce qui est de Bruges, merci du conseil, dans ce cas j'y passerai peut-être seulement 1 journée.
En ce moment, je regarde pour faire Paris -> Bruges -> Amsterdam -> (Londres ou Zurich ou Venise ou Luxembourg ou Aachen ), tout dépend de la facilité et du prix.
Sinon je reste sur le bord de la côte, par contre je me dis que tant qu'à être en Europe j'aimerais voir au moins une de ses magnifiques villes....
J'ai peut-être mal cherché mais quand je suis allé à Venise (il y a un moment déjà) je n'ai pas su trouver un hébergement bon marché.
Cette ville à part est à visiter le jour mais aussi la nuit (pas de voitures, on entend ses pas résonner, c'est magique), or pour cela c'est mieux d'avoir son hébergement sur place et non pas dans une zone périphérique.
C'est l'hébergement qui sera normalement le plus gros budget, l'alimentation n'atteignant pas des prix comparables à ce qu'on peut trouver dans une ville comme Londres.
Je suis allé 2 fois à Venise, la deuxième fois ayant duré 15 jours (si je pouvais j'y retournerais chaque année je crois)
Chacun son rythme.
Combien de temps dans les autres villes?
Ma foi tout dépend effectivement de son rythme et de ce qu'on compte y faire, y voir.
Pour Paris au moins un jour pour Versailles, un jour pour Provins, des jours pour les musées parisiens (une journée entière pour le Louvre par exemple, et encore en n'en voyant qu'un petit morceau), les balades (Paris se découvre en marchant, c'est une métropole petite par sa taille mais ayant une densité de choses à voir très élevée)...
"La seule chose dont on soit sûr, en ce qui concerne l'avenir, c'est qu'il n'est jamais conforme à nos prévisions." (Jean Dutourd)
En fait, ce que je veut, c'est voir le plus possibles de choses en une période de temps restreinte... Je pense faire un voyage de 13-14 jours, en essayant de visiter 4 pays/4villes. J'ai plusieurs choix à faire, par exemple Paris semble être un «must» puisque l'avion est la moins chère et le plus simple(aucune escale). Ensuite j'aimerais pouvoir visiter de superbes villes où il y a beaucoup de choses à voir, mais que la plupart se fait à pied (ne pas payez, ou le moins possible, pour le transport). Bruges semblait parfaite pour cela, Amsterdam aussi. Et les deux sont proches en train, donc c'est parfait. Mais reste une autre ville que j'aimerais voir, et LÀ j'ai beaucoup de choix - Zurich, Venise, Cannes, Londres, Aachen(Aix-La-Chapelle), etc.. SI VOUS AVEZ DES SUGGESTIONS N'HÉSITEZ-PAS C'EST CE QUE JE VEUT 🙂 !
J'ai lu que L'aéroport d'Orly est meilleure si on souhaite être plus prêt et ne pas payez une fortune de transport jusqu'à l'hôtel (je serai dans des auberges jeunesses, d'où le prix relativement bas de mon logis, même si je croit me gâter à 1-2 villes et prendre un hôtel pour plus de confort, de repos et en profiter pour faire mon lavage)
Londres semble magnifique, mais grosse et dispendieuse.
Venise semble superbe, mais est éloignée et je me demande ce que j'y ferai en 3 jours (Merci de m'éclairer là-dessus)
Zurich aussi m'a l'air de toute beauté, mais elle aussi éloignée et qui a-t-il à voir ?
Cannes, Elle m'intéresse un peu moins, par contre j'en profiterais pour la plage et visiter Montecarlo.
Aachen, j'ai eu de la difficulté à trouver des auberges, mais cette ville semble belle
Et voilà. Je pense faire 3jours dans chacune des villes que je visiterai, mais sinon, je pourrais toujours me prendre des cartes-voyages de raileurope pour planifier au jour le jour ?
Venise est une ville idéal pour flâner, prendre son temps en oubliant un instant le rythme de vie "moderne". Venise comprend de nombreuses îles ayant chacune une identité propre: Murano et ses verriers, Burano et ses pêcheurs, Torcello la bucolique, ...
Maintenant il est vrai que si vous voulez speeder ce n'est peut-être pas la bonne destination.
"La seule chose dont on soit sûr, en ce qui concerne l'avenir, c'est qu'il n'est jamais conforme à nos prévisions." (Jean Dutourd)
Je ne connais pas Venise mais compte bien réparer cette erreur sous peu. A faire à pied, c'est sûrement le top.
Aachen, tu vas t'y ennuyer, à moins de n'y rester qu'une journée (et encore), mais ça ne vaut pas le déplacement.
Amsterdam est une bien meilleure idée, Bruxelles aussi, ainsi que Bruges sans oublier Gand.
Londres est à voir aussi. Et Rome.
L'Europe ne manque pas d'attrait. 😎
Pour rester raisonnable en temps, je ferais Quebec-Paris-Belgique-Londres-Quebec. Et pour me faire plaisir, j'essaierais de rajouter Paris-Venise-Rome-Belgique. 🙂
Pour Rome j'hésite un peu.. Mes amis y sont en ce moment, ils m'ont dis que c'est une ville superbe, cependant je trouve qu'elle semble bondée (comme Londres, j'aime les villes ou tout est accessible à pied sans avoir besoin de prendre le taxi pour chacune des attractions..), et ça semble très dispendieux. Mais bon, probablement que j'irai plus tard, pour l'instant elle n'est pas dans mes priorités.. Mais aucun avis sur Zurich ? elle m'envoûte mais personne n'en parle, ça n'en vaut pas la peine ?
Merci pour le conseil pour Aachen, je l'enlève de ma liste. Si je souhaite visiter la Belgique, je passerai probablement 2 nuits à Bruxelles (même si elle ne m'intéresse pas autant que Venise ou Amsterdam), et 1 à Bruges OU Gand (laquelle choisir?)
est-ce trop ambitieux de faire Quebec-Paris-Venise-Amsterdam-Bruxelles-Bruges-Paris-Quebec ?
pour Bruges OU Gand, tu veux dire que tu n'as aucune idée ou qu'aucune n'est vraiment intéressante ?
Et pour un retour de Bruxelles j'y avait penser, cependant les prix des billets sont plus chers et il y a des escales, mais bon tout va dépendre de ce que je vais trouver comme vols et tarifs au moment de l'achat.
Je désirerais quelques conseils pour Paris ; Dans quel quartier loger, comment on s'y déplace ? (par exemple pour aller à Versailles, au Louvre, etc..) Les bus sont-elles simples ?
Pour Venise, y a-t-il des attractions en particulier ou toute la ville est à voir ?
Amsterdam, autre que le Red Lights District, des choses à ne pas manquer ?
Les arrondissements de Paris sont disposés en spirale, les premiers numéros correspondant au centre de celle-ci. Même si le centre correspond à la partie la plus riche en monuments il ne faut pas faire une fixation sur celui-ci: Paris n'est pas très étendue et il n'y a pas vraiment de quartiers à éviter.
Je sais toutefois qu'il existe une auberge de jeunesse ayant un emplacement exceptionnel, et de surcroît située dans une des plus vieilles demeures parisiennes (rue des Barres)
Aucune idée de ce que ça donne à l'intérieur mais l'emplacement est vraiment au top. Si vous ne pouvez pas y loger n'en soyez pas désolés, être un peu moins bien situé n'est pas un drame.
Pour se déplacer à Paris le moyen à privilégier est... la marche à pieds! Pour des distances un peu longues le métro est beaucoup plus rapide que le bus et a un réseau très dense.
Franchement préférez la marche à pied pour l'intra-muros.
Concernant Versailles de nombreux trains y mènent depuis de nombreuses gares (St-Lazare; Montparnasse, RER C...), cela dépendra du lieu d'hébergement (par exemple si vous logez dans cette auberge de la rue des Barres je vous suggère de marcher jusqu'à la station St-Michel (balade sympa) où vous prendrez le RER C en direction de Versailles-Rive-Gauche (bien faire attention à la direction par contre).
Pour Venise toute la ville est belle, il n'y a rien à jeter. La place St-Marc et ses abords en constitue la partie "incontournable" (visite du palais des Doges, de la basilique, ...) surpeuplée de touristes mais une fois que l'on s'écarte des grands axes c'est d'un calme incroyable et toujours aussi beau.
Certaines îles méritent la visite, dont celle de Murano, célèbre pour ses verriers.
Merci pour les nombreux conseils, j'essaierai donc de trouver un auberge/hôtel centrale et je voyagerai le reste en métro/à pied. Pour Paris je pensais à l'arrivée visiter Versailles et la Tour Eiffel, Notre-Dame et le Quartier Saint-Germain-Des-Prés, et au retour je ferais L'arc de Triomphe, Les Champs Élysés et Le Louvre. est-ce logique ?
donc une journée pour visiter Versailles, je reviens en ville pour le souper, souper dans le quartier Saint-Germain-Des-Prés, le lendemain Tour Eiffel et Notre-Dame ?
Dépendant d'où tu loge Notre DAme c, est le centre de Paris. La Seine est le principale artère de Paris!🙂🙂
Les premières voitures étais les bateaux...😏
Un billet bateau-bus a 8 ou 12$ te permet un déplacement toute la journée le long de la Seine Notre Dame Louvre-Tour Effel.
Mon avis : La Sainte Chapelle est de bcps plus beau que Notre Dame!
donc une journée pour visiter Versailles, je reviens en ville pour le souper, souper dans le quartier Saint-Germain-Des-Prés, le lendemain Tour Eiffel et Notre-Dame ?
Pour souper près de Notre Dame - Rue Huchette, pour une variété de mets, rue piétonne et animé le soir.
Pour une journée -oui !
Il y a auusi Paris Visite pour le transport bus-metro-et RER. Elle est vendu par 1_2_3_... etc. et par zone de 1 a 5.
ou des "trip "de 10 billets...La carte Paris Visite permet a petit prix de monter et descendre du bus a volonté...et de voir BCBG plus que le métro! Si tu vois un site, monument édifice intéressant tu descend et remonte, à volonté.
Il te suffie de quelques repère pour circuler dans Paris - commence par situer les 6 gares....
pour Bruges OU Gand, tu veux dire que tu n'as aucune idée ou qu'aucune n'est vraiment intéressante ?
Je veux dire que le choix est difficile. Je crois préférer Gand, 😎 mais je n'en suis pas si sûr. 🤪 Pour les deux villes, il faut aller dans le centre, et arpenter à pied.
Et pour un retour de Bruxelles j'y avait penser, cependant les prix des billets sont plus chers et il y a des escales,
Il faut voir de près. Si cela t'évite un retour sur Paris... payant. 🙂
J'ai regardé, un départ autre qu'à Paris n'est avantageux parce que le train est peut-être 150$/pers., mais la différence de prix d'avion est d'au moins 300$/pers... Et je ne sauve même pas de temps puisque jai 1-2 escales, tandis qu'aller-retour Paris c'est vol direct..
Merci pour la suggestion je vais regarder de près il y a tellement de villes parmis lesquelles choisir que je me casse la tête et j'en fait de l'insomnie 😕... Paris, Amsterdam, Venise, Cannes, Zurich, Munich, Frankfurt, Bruges, Bruxelles, Gand, Chamonix, Pragues, Milan, Londres...
C'est que je me dis aha je vais prendre ça plus à lamlégère pour ne pas que ça soit omniprésent... Mais bon je vais me dresser une liste de chaque ville et leurs attraits et je choisirai avec mes accompagnateurs, tripadvisor est très bien pour ça il propose pour plusieurs villes les " en 3 jours" et ça te permet de voir les attraits les plus importants et qui sont prêts l'un de l'autre.
Je suis animatrice et comme chaque année nous organisons un séjour en juillet. Les jeunes ont choisi entre autres destinations (dont l'Andalousie voir mon…
Je suis animatrice avec des ados de 14-17 ans... Chaque année, nous organisaons un séjour d'été. L'andalousie est une destination qu'ils ont choisi parmi…
Voyager au féminin › Europe de l'Ouest · 3 replies
Nous sommes un petit groupe de filles et on souhaiteraient partir cet été dans le sud, mais voila on ne sait pas trop ou aller. On voudrais un camping sympa à…
Nous sommes un groupe de 5 filles de 15 ans. Nous souaiterions partir ensemble, sans nos parents et découvrir de nouveaux horizons, tout en étant légèrement…
Nous sommes un groupe de jeunes (18-19ans) et nous aimerions partir en vacance cet été (deuxièmes semaines d'août) dans un camping en espagne dans des prix…
Hi,
My daughter is heading to Iceland for a 4- to 5-day trek. Our Belgian network doesn’t cover Iceland. What’s the best alternative to stay reachable as much as possible, even while hiking?
Thanks
Hi there, my husband and I are planning a trip to Iceland in mid-October 2026.
Would you have any advice on the best places to visit for a first trip to this destination? Thanks
Hi there, a friend will be visiting Great Britain in August and would like to explore some representative spots in Denmark before heading back to Canada.
What affordable activities could you recommend to him?
He’d really appreciate it, as he has a deep appreciation for Nordic countries—probably because of his own Nordic roots.
Thanks
Hi, I'm heading to Italy soon and I wanted to know if Italian banks charge fees when you withdraw cash at an ATM, or if, like in Spain or Greece, it's better to avoid taking out money and bring cash instead. Looking forward to your replies... Thanks
We’re planning a short trip at the end of July to explore the legendary mountains and valleys of the Bernese Oberland: round trip from Nancy (Swiss highway vignette planned), 2 nights in a room with a small kitchen in Adelboden, then 2 nights in a hotel at the Gletscherblick in Grindelwald, both with half-board included.
Could you share some tips on the best road routes to take, as well as some walking hikes (we’re not as fit as we used to be, so nothing longer than 2-3 hours)? Maybe also 1 or 2 cable car rides—I was thinking of Oeschinensee Lake above Kandersteg and the First gondola above Grindelwald for better panoramic views of the Eiger, Mönch, and Jungfrau... all while keeping it doable with our schedule. We’ve ruled out the "premium" trip up to the Jungfraujoch for this time.
I’m also guessing that paying to access Wengen or Mürren only makes sense if we’re staying there for a few days, right?
- Is the road through the narrow valley of the White Lütschine toward Lauterbrunnen and beyond still worth it in terms of views and scenery?
On the way back, if we have a little time to explore Bern’s historic old town, what’s the best parking plan for a 1- or 2-hour stop?
Thanks in advance for your advice, fellow travelers familiar with this beautiful region! 😉
Amazing trip in May 2026: fantastic landscapes, such a different vibe from our other journeys, wonderful memories, but...
- Discovering the population: very few "native" Icelanders,
and exceptional discretion from the police, who were notably absent from the white vehicle stopped by the roadside that caught us speeding in mid-May...
To this day, only our inquiry with the car rental company has informed us of a "speeding ticket" message. More than a month later, we still don’t know the "severity" of the offense or the amount of the fine we’ll be "hit with."
Well, well, a taste of Icelandic administrative experience...
Hi,
I’ll be in Barcelona at the end of October.
I can choose to be there over the weekend or during the week. Probably 4 nights.
Is there a big difference in terms of crowds in the city and in the museums?
Little or no difference would simplify my itinerary on the way.
Hi there,
I’ll be in Rome from April 1st to 13th, 2026—it’s coming up fast!
I’ve been searching online for tickets to visit the Borghese Gallery, but either there’s no availability or the tickets offered are ridiculously expensive.
Could someone guide me to a website where I can book 2 skip-the-line tickets (I’ve heard you have to reserve in advance online)?
Hi everyone,
I rented a car through Klaus Wagen, picking it up in downtown Porto and returning it in downtown Lisbon.
After paying, I read some pretty negative reviews about them.
So, can anyone reassure me with positive experiences they’ve had with them?
Thanks in advance!
Hello, VoyageForum friends, and happy holidays!
I’m planning a trip with my 19-year-old grandson to Milan for Easter Saturday, Sunday, and Monday in 2025.
I’d love your insights on what we can visit in Milan that would interest both my grandson and me (I’m 75). Of course, I’m thinking of the must-sees, but not just those—cozy little restaurants, trendy neighborhoods, and anything else you’d recommend. I’m also looking for a comfortable hotel in the city center that isn’t too expensive!
I’m sure the VoyageForum community will help me uncover some hidden gems! Looking forward to your replies.
Hi there,
I’m heading to Setúbal at the end of June with my granddaughter, and I can’t seem to find clear info on the best way to get from Lisbon Airport to Setúbal. It looks like there’s a train or bus, but I can’t find the exact names of the bus (or train) companies or the precise departure points. Thanks if anyone can help me out! 😉 Just to clarify, I’m on a tight budget and have already ruled out taxis or similar options.
Hello,
We’re heading to Puglia at the end of May. We’re a senior couple. We arrive in Bari, where we’ve booked accommodation for 2 nights. We’ve rented a car.
Day 1: Bari
Day 2: Polignano a Mare – Monopoli
Day 3: Ostuni – Brindisi
Day 4: Lecce
Day 5 & 6: Exploring the coast from Otranto to Santa Maria di Leuca
Day 7 & 8: Gallipoli area
Day 9 & 10: Matera
We’re considering renting a place near Lecce for 5 days and using it as a base to explore the region.
Hi there,
I visited the Faroe Islands in late March 2026 for about ten days. I was invited by a friend who lives near Tórshavn, so I don’t have any info on tourist accommodations or car rentals. Still, I’d like to share a few thoughts about my trip:
- Before leaving, I consulted travel guides and blogs. I was surprised by how repetitive and unoriginal the featured sites were. This leads hurried travelers to follow the same overcrowded routes, which can annoy locals. I found that all Faroese villages were interesting—they reflect the country’s identity, even without the iconic grass-roofed houses. Those are indeed harmonious and beautiful, but they feel like an exotic cliché. For activities, I loved the lively ports that keep the country running.
- I was annoyed by the paid trails in tourist spots. Locals explained that these paths cross private land, and owners are responsible for maintenance and safety. There are plenty of free trails, too—signs at the start detail their features. While not alarmist, the extreme and unpredictable weather is a key factor to consider before setting out.
- The wind’s strength really impressed me. The architecture, with doors and windows opening outward to prevent gusts from blowing roofs off, speaks to the harsh climate. Some days, relentless rain and squalls made going outside unappealing. I realized that in this country, it’s best to plan for flexible indoor days.
- Distances are relatively short. I was happy to be based near Tórshavn because it was easy to explore one or more places in a day. The roads are in great condition. In late March, diesel was 2 €. Tunnel tolls can add up (~26 € per crossing), making a fixed base less practical than I’d thought.
- Everyone agrees: the landscapes are breathtaking. Nature feels untamed here—except for the short grass, thanks to all the woolly sheep.
- The flight from Paris to the Faroe Islands (and back) was long in March—11 hours with three legs: Paris-Amsterdam, Amsterdam-Copenhagen, Copenhagen-Vágar. In bad weather, Vágar Airport can close, causing delays. During tourist season, Atlantic Airways offers a direct Paris-Faroe Islands flight, which is more comfortable and cheaper.
- I found a book recommendation in a guide that fascinated me after my trip: *Les collectionneurs d'images* by Joanes Nielsen. Through its sometimes caricatured characters, it offers a glimpse into Faroese mentalities from the 1950s to 1970s—attitudes that likely persist today.
In conclusion, I’ve traveled a lot and I’m tired of destinations that all start to look the same. The Faroe Islands were a delight—a country stunning in its landscape, climate, and culture, where tourism has barely altered its authenticity.
Hi there,
We’re planning a trip for October to visit Naples (6 nights) and the Amalfi Coast (5 nights). We’ve already got the historic center and the Lapis Museum in Naples, Pompeii, Herculaneum, Procida, Sorrento, and Ravello on our list. Any suggestions, addresses, or tips?
Thanks for your help.
Hello,
We’re heading to Rome from 21/09, arriving in the early afternoon, and returning on 28/09, leaving in the morning. We’ve already booked our flight tickets and our accommodation in the city center: Via Ezio.
I’d love to get your feedback on our itinerary and if there are any visits we should book right now:
Monday 21 afternoon:
Largo di Torre Argentina: a sacred spot for cats.
Tuesday 22:
The Vatican: Vatican Museums and Sistine Chapel in the morning. Afternoon: St. Peter’s Basilica, the dome, and if possible, the necropolis.
Wednesday 23:
Morning: Colosseum, Roman Forum, and Palatine Hill. Afternoon: Trastevere neighborhood and the Monumento a Garibaldi.
Thursday 24:
Piazza Navona, Church of St. Louis of the French, the Pantheon, Campo de’ Fiori, Piazza Venezia, Piazza Santa Maria Maggiore, Trevi Fountain.
Friday 25:
Villa Borghese, Piazza del Popolo, Spanish Steps, Quirinale, Piazza della Repubblica, and Santa Maria degli Angeli.
Saturday 26:
Aventine and Testaccio neighborhoods, the Capuchin Crypt.
Sunday 27:
Ostia.
Monday 28:
Departure.
Are any days too packed, or should we add more visits?
Thanks for your input and help!
Cheers!
Anne
Summer 2027 is going to be Norwegian for us!
We’re heading to the Lofoten Islands first, then Senja, near Tromsø, and finally the North Cape.
We’ll likely start from northern Finland (flight tickets and car rentals are more affordable there).
I’d like to book accommodations early to have more options.
Good value-for-money places go fast in these pricey Nordic destinations...
But where should we book?
We’re planning to stay around ten nights in the Lofoten Islands.
What’s the best approach?
One place in the central part and explore from there?
One place in the south and another in the center?
Or one in the south, one in the center, and one in the north (3-4-3 nights)?
Hi there,
I’m looking for some great tips for a stay in Palma de Mallorca this summer.
I need cheap flights departing from Toulouse and affordable accommodation for 4 people.
What do you recommend?
Best regards,
I’d love to get your thoughts on the following itinerary (late May). I like to take my time in ruins and museums, and beaches don’t interest me. I’ll be staying in hostels and using public transport. Do you see any major omissions or things that aren’t worth it?
Thanks!
Day 1: Arrival in CATANIA
Day 2: Catania – visit (fish market, cathedral, Biscarri Palace, etc.)
Day 3: Mount Etna (day trip)
Day 4: Morning trip to TAORMINA, visit the town
Day 5: Alcantara Gorge (day trip) + more time in Taormina
Day 6: Trip to SYRACUSE, visit Ortigia
Day 7: Ortigia
Day 8: NOTO (day trip) (or another Baroque town?)
Day 9: Syracuse Archaeological Park + more time in Ortigia (or leave for Enna?)
Day 10: Transport via Enna? TO BE RESOLVED (long, 2 or 3 changes, limited accommodation in Enna...)
Day 11: AGRIGENTO: town and Scala dei Turchi (optional)
Day 12: Valley of the Temples + archaeological museum
Day 13: Departure for TRAPANI (4h), afternoon: town (+ salt flats?)
Day 14: Segesta (day trip) + town/Erice
Day 15: Monte Cofano Nature Reserve (hike + summit) (day trip)
Day 16: Zingaro Nature Park (coastal route out, ridge route back) (day trip)
Day 17: Departure for the AEGADIAN ISLANDS: Levanzo and Favignana (bike), overnight if possible
Day 18: Egadi Islands
Day 19: Departure for PALERMO + first visits
Day 20: The city
Day 21: The city (Monreale?)
Day 22: Options:
- Capo Gallo hike (3.5h round trip) (via Mondello)
- Cefalù (45 min by train)
Day 23: Return flight
Hello,
We’re heading to Bavaria from May 13 to 23, with a side trip to Austria.
Here’s our itinerary:
Day 1: Brussels-Munich
Day 2: Munich
Day 3: Munich and departure for Salzburg
We’ll be staying three nights in Salzburg.
Then we’ll head to Garmisch-Partenkirchen, where we’ll stay for five nights.
Visiting Munich and Salzburg isn’t too tricky.
Once in Garmisch, we’re planning a day in Innsbruck, a day for Neuschwanstein Castle, and the rest is still up in the air.
What’s really got me stumped is that we’d love to see Königssee Lake—everyone says it’s a must-see.
We’d also like to visit the Eagle’s Nest (Kehlsteinhaus), where the landscapes are supposedly stunning.
This would either be a round trip while we’re in Salzburg or on the way between Salzburg and Garmisch, but I’m guessing it’s impossible to do the drive from Salzburg to Garmisch, the Eagle’s Nest, *and* Königssee Lake all in one day.
Plus, the Alpine route between Salzburg and Garmisch seems prettier than the highway.
But honestly, I’m feeling a bit overwhelmed with the planning.
We should’ve added a stop between Salzburg and Garmisch, but the hotels are already booked.
Thanks for any advice on the itinerary and visits!
Another question: How far in advance should we book Neuschwanstein, Königssee, and the Eagle’s Nest in May?
Thanks so much in advance for your tips and ideas!
hi
I’m wondering if anyone can give me some info on how to get from Mallorca to Menorca.
Since flights are cheaper to Mallorca, I’d like to go that way.
Thanks so much for your help!
We’re planning a trip to Finland and Norway this summer, starting in Oulu to explore Lapland, heading up to the North Cape, and then making our way down to Bergen.
This route means renting a car in Finland and dropping it off in Norway. My initial searches are showing rental rates that are... astronomical—about three times the price compared to returning it at the starting point.
I’m guessing I’m not the only one wanting to visit both countries. Are there any great tips to drastically reduce the cost of renting a car?
Hi there, we’re a couple of bikers planning a trip to Majorca in June 2026, and I’d love to organize a half-day or full-day boat or catamaran outing. Which coast do you think is the nicest for this, and do you have any suggestions or personal experiences to share? Thanks in advance!
Hi there,
Does anyone know if there are any works in progress at Torcello, and if so, what type of works and how long they’re expected to last?
Thanks in advance
Hi everyone,
I’m sharing my draft itinerary with you because I just booked our flight tickets, and I feel like it’s quite late in the season. So, I’d like to be sure about my stops before reserving the hotels. I’ll be traveling alone with my two adult children. We want to prioritize outdoor walks, avoid too many indoor visits (both for budget and preference), and not spend too much time on the road.
D1: Arrival at 9 AM in Malaga, day in Malaga and overnight stay
D2: Head straight to Nerja (1-hour drive) and spend the night there
D3: Head straight to Granada (1.5-hour drive), spend the day and night there
D4: Granada. Visit the Alhambra (Nasrid Palaces tour at 5 PM) and spend the night
D5: Head to Ronda (2.5-hour drive) and spend the night
D6: White Villages and overnight in Ronda
D7: Head straight to the Costa del Sol (e.g., Estepona), spend the day and night there
D8: Return to Malaga to catch our flight
There you go! This itinerary takes into account that we’d like to do a circuit starting from Seville in a few years. That said, it’d be a shame to miss something doable from Malaga.
Questions:
Since the Alhambra visit is only at 5 PM, and we’d already have the day to explore Granada, would arriving the day before be a mistake? Or should we skip this day and dedicate it elsewhere (Costa del Sol? Head toward Tabernas?)? The old town appeals to me, but maybe the Sacromonte neighborhood isn’t essential...
Same question for Ronda: should we dedicate a full day to it, or combine Ronda and the White Villages in one day?
Note that we love wandering around villages outside, so that might answer my question! :)
Final question: Is it better to rent the car at Malaga Airport or in the city? If we rent at the airport, we’d need a hotel with parking, which doesn’t seem easy. Or stay outside the city and park for free near the center if possible? I’ve read comments about taking a taxi to Malaga and then picking up the rental car at the airport the next morning. The taxi would really need to be affordable...
Thanks so much for your feedback and suggestions for visits during this little circuit.
Have a great day, everyone!
Christine
Hello,
we’re a couple planning a 2-week road trip this August, with a must-stop (about 3 days on Skye). Any route suggestions? Hotel recommendations? Photo spots?