Deux semaines à Bali du 06 au 21 février 2011, je sais que c'est la saison des pluies, et ça me refroidi un peu, comment se comporte le climat sur place, c'est vraiment les pluies diluviennes ? ou par intermittence ? on vois le soleil quand même ?
Bonjour, c'est aussi mon souci, on aimerait aller à Bali à peu près aux mêmes dates et sur la chaîne Meteo internet il a l'air de beaucoup pleuvoir en ce moment jusqu'au 25 janvier. Et quand on voit les inondations en Australie qui n'est pas si loin, ça fait peur! Donc j'hesite à changer de destination pour la Thaïlande mais connaissant les deux, je préfère l'ambiance et la culture de Bali, et tellement de monde en Thaïlande, mon mari un peu sauvage ne va pas trop aimer! C'est aussi le seul moment où on peut prendre nos vacances. Alors que faire! Si des gens qui vivent sur place peuvent nous renseigner ce serait sympa, visiblement nous ne sommes pas les seuls à nous poser la question. D'après ce que j'ai pu lire des autres années en général en fev, ce sont plutôt de courtes averses en soirée ou après midi, mais avec les dérèglements climatiques on est sur de rien, et d'après les indications Meteo on dirait qu'il pleut fort toute la journée, est ce vrai? Merci à bientôt ! Florence
" nous n'sommes pas seuls sur cette île...et nous l'savons tous! " john locke- lost.
Deux semaines à Bali du 06 au 21 février 2011, je sais que c'est la saison des pluies, et ça me refroidi un peu, comment se comporte le climat sur place, c'est vraiment les pluies diluviennes ? ou par intermittence ? on vois le soleil quand même ?
Grand merci pour vos infos
Je dirai que pour le moment on a guere eu l`occasion de voir le soleil que tres rarement le matin apres l`apres midi c`est couvert. Cette semaine seulement les pluies commencent a s`estomper - avant il pouvait pleuvoir toute la journee, a present ca a plutot tendance a etre en fin d`apres midi ou le soir et bien sur temps couvert tout le temps, pas joyeux tout ca 🙁. Veux retrouver mon soleil pour en profiter un peu !
y a plus de saison ma bonne dame et en ce moment le temps change tous les jours, c est dingue
saison des pluies= pluies diluviennes en continu possibles si tu n as pas de chance
pour l autre forumiste, la thailande est grande comme la france, pas difficile de trouver des coins tres tranquilles, c est la meilleure saison pour la thailande et tres peu de touristes a bali (devine pourquoi)
Savez vous si l'excursion du Mont Batur est possible en cette période de pluie ?! est ce dangereux ? Avez vous des conseils ?
Idem pour Munduk ? Peut on faire de belles ballades, y compris durant cette période ?! ou vaut il mieux réserver ces régions pour un autre voyage en saison plus clémente ?!
J'ai eu la même peur au mois de Novembre (saison des pluies) et finalement très bien. Il y'a plus de soleil sur les plages qu'au centre comme Ubud, Kintamani, ... Sur + de 3 semaines on a une journée "d'inondation" qui a duré 4 heures et de petites pluies quotidienne qui sont plus rafraichissante qu'embetante... Donc pas trop d'inquiétude à avoir:)
Le climat cette année est particulièrement pluvieux et orageux en raison de EL NINA.... de nombreux orages violents ont eu lieu et la météo pour le mois de février est particulièrement mauvaise.... à titre documentaire vous pouvez avoir confirmation en lisant le bali post de ce jour sur le lien suivant :
ePaper International Bali Post - [ Traduire cette page ]
internationalbalipost.com/
Pour ma part je ne rentrerai à BALI qu'en MARS.....
AMICALEMENT
Je suis dans le même cas de figure que vous car je me pose la question des possibilités d'excursions mi février.
Notament le mont batur et Munduk ?
Si quelqu'un a des infos sur l'evolution de la saison des pluie sur bali, je suis preneur.
Merci
PS j'y serai du 16 au 22/02 ; mode de transport scooter à partir d'UBUD : je sens qu'il ne faudra pas oublier le k way.
Si cela vous est possible oublier le mont batur en février.....pour la météo voir le site sur la première page du journal ePaper International Bali Post bon courage si vous partez quand même !!!!
Je n'ai malheuresement pas le choix (j'y serai du 16 au 22 fevrier), en suite si je ne fais pas le mont batour ce ne sera pas la cata. Par contre comme je compte rayonner en scooter depuis ubud, il faudrait tout de même qu'il ne pleuve pas tout le temps.
C'est pourquoi j'aurais aimé connaitre la tendance actuelle sur bali par des gens qui s'y trouvent.
De toute facon, je verrai sur place.
Merci
Hello,
Je suis à Bali en ce moment, depuis une semaine, et ce n'est pas aussi catastrophique que j'avais peur! C'est juste pas trop prévisible. Il pleut un peu chaque jour mais pas longtemps par averses, plutôt en soirée ou fin d'après midi ou nuit. Mais on a quand même eu un jour pluie le matin et majorité de la journée. Le reste du temps c'est couvert blanc gris, quelques éclaircis mais le soleil est plutôt sous un voile blanc, pas comme en été Où le soleil est intense et ciel bleu, cumulo nimbus. Les pluies sont pour le moment supportables et rafraîchissantes.Mais très chaud et lourd à cause de l'hummidité dans l'air. Sur la cote ouest vent du large est agréable le soir. A l'est plus chaud. Au centre nord vers les volcans frais et venteux 10 degré moins. Et plus de pluies dans les montagnes, rizières, jungle. On est pas encore vers ubud. On va déjà essayé d'aller au gilies mais pas gagné, mauvais temps en mer, vagues de 5 m annulation de bateaux...
Voilà c'est pas le temps idéal mais ça va mieux que la froidure de l'hiver européen. Un parapluie et des tongues suffisent en ville ou visites de temples et pèlerine et chaussures de marche pour rando.en mer déjà mouillé. Moto ce sera intermitant mais pas tout le temps.Au pire on de mouille mais ça sèche vite et il fait chaud. Pour les volcans c'est plutôt le vent associé à la pluie qui serait gênant que le terrain je pense. Un peu comme en Écosse bruine et vent. Y a quand même pas mal de touristes malgré la basse saison, on trouve des places dans les Hôtels mais pas toujours ceux qu'on voudrait. Donc si vous avez des préférences booker un peu avant. Le seul truc c'est qu'on peut pas vraiment prévoir du jour au lendemain ce qu'on va faire car le temps peut changer et il faut alors changer ses plans... Mais rien de catastrophique ni inondations... En tout cas ne vous fiez pas à la Meteo sur internet car rien avoir.
" nous n'sommes pas seuls sur cette île...et nous l'savons tous! " john locke- lost.
L'année dernière, en fevrier-mars, il faisait beau, surtout en bord de mer. Quelques averses en général en fin d'après midi. Parfois un peu d'orage la nuit. Rien de bien gênant ! Le seul inconvénient, c'est qu'il était très difficile de visiter la région près de Batur car le ciel était très couvert et les averses + fréquentes, donc nous n'y sommes pas restés ...
oui c'est juste, il a fait de plus en plus beau, plus on approchait de mars.
Dans l'ensemble sur les 3 premières semaines de février, il n'y a que la première semaine qui était mitigée pendant notre tour vers le nord, mais peu de pluie finalement dans l'ensemble, un peu en soirée. Rien de catastrophique.
Le jour où on était à Batur il faisait gris, vent, bruine et frais mais pas forcément une généralité. Le reste du séjour il faisait très beau et chaud. On était aux Gilies une semaine, on a nagé avec les tortues, poissons tous les jours magnifique!, bronzette, repos, musique, bar de plage... pas de pluie.
Puis Ubud, seyminiak, jimbaran et Kuta, beau temps aussi du 15 au 20.
Donc pour ceux qui hésitent ca vaut vraiment la peine de partir en février pour fuir l'hiver, plutôt entre le 10 fev et 15 mars pour être sûr d'avoir beau temps. Mais sachez qu'il fait plus chaud, lourd car très humide à ce moment. Le soleil est là mais sous un voile blanc, ciel plus souvent blanc que bleu, 30, 32 degrés. En juillet, août il y a plus d'air, brise du large, ciel bleu, soleil brillant, 28 d, respirable.
Puis j'ai remarqué que les bungalows sont plus humides, odeur de moisissures désagréable parfois, alors que pas en été. Mais ce n'est pas une bonne raison de ne pas y aller en hiver. il faut juste s'attendre à ces différences.
oui aux gilies on a trouvé une bonne adresse. Sur Gili Air, Juliantos by the sea, c'est un petit hotel familiale confortable refait à neuf il y a un an, joli design, propre et agréable, au choix clim ou ventilo, . Pour le moment je crois 8 chambres reparti sur le rez et un étage. mais ils veulent rajouter un batiment avec d'autres chambres, plus une petite piscine plus tard. Il y a un petit restaurant et bar sympa, bonne cuisine, pas cher, bonne musique, bonne ambiance, un coin détente et bronzette face à la mer. ils ont aussi un club de snorkelling, escursions, leur bateau et matériel..., sinon juste en face de l'hotel, il suffit de nager quelques mètres pour voir les tortues, mais il faut être patient et observateur. Nous on a pu les suivre plusieurs heures tous les jours, d'autres n'arrivaient pas à les voir...
Ils ont l'appareil à carte visa etc..., et vous pouvez tout payer à la fin, ça dépanne si vous n'avez pas prévu assez d'argent liquide, car il n'y a pas d'ATM sur l'ile. Je ne sais plus le prix exact, mais pas cher, très bon rapport qualité prix( une trentaine de dollars la nuit ch double), par rapport à d'autres autour, un rabais important en basse saison, surement plus cher en juillet. Ils ont un site, cherche avec le nom.C'est mieux de réserver car peu de chambre, mais nous on a eu du bol, une chambre venait de se libérer sur place. J'avais pris des docs d'autres bungalows mais dans les cartons de mon déménagement pour l'instant! voilà, à plus.
florence
Bonjour, c'est aussi mon souci, on aimerait aller à Bali à peu près aux mêmes dates et sur la chaîne Meteo internet il a l'air de beaucoup pleuvoir en ce moment jusqu'au 25 janvier. Et quand on voit les inondations en Australie qui n'est pas si loin, ça fait peur! Donc j'hesite à changer de destination pour la Thaïlande mais connaissant les deux, je préfère l'ambiance et la culture de Bali, et tellement de monde en Thaïlande, mon mari un peu sauvage ne va pas trop aimer! C'est aussi le seul moment où on peut prendre nos vacances. Alors que faire! Si des gens qui vivent sur place peuvent nous renseigner ce serait sympa, visiblement nous ne sommes pas les seuls à nous poser la question. D'après ce que j'ai pu lire des autres années en général en fev, ce sont plutôt de courtes averses en soirée ou après midi, mais avec les dérèglements climatiques on est sur de rien, et d'après les indications Meteo on dirait qu'il pleut fort toute la journée, est ce vrai? Merci à bientôt ! Florence
bonjour
je me permets de vous contacter car j ai lu votre post, et nous souhaiterions partir a bali le mois prochain mais j ai peur car je lis qu en fevrier ce n est pas le top et des pluies.... du coup l'avez vous fait en fevrier?
merci bcp
Grand merci pour vos infos
bonjour
je me permets de vous contacter car j ai lu votre post, et nous souhaiterions partir a bali le mois prochain mais j ai peur car je lis qu en fevrier ce n est pas le top et des pluies.... du coup l'avez vous fait en fevrier?
merci bcp
Pour info l'annee passee saison des pluies tres supportable, cette annee hormis une semaine inesperee de beau temps, ca pleut, ca pleut, ca pleut.
Ca veut pas dire que ca va pas durer jusqu'en fevrier. On peut pas prevoir, mais c'est pas la periode la plus sure question climat.
On est quand même sur la fin des saisons des pluies normalement. Un conseil préféré le nord de l'île au sud, beaucoup plus sec, les nuages sont stoppés par les montagnes ! Et pour trouver du calme, c'est l'idéal...
Aprés un 1ervoyage à BALI en janvier 2002 où il n'avait plu que la nuit, nous voici de retour de 2 semaines avec BALI EVASION dont 4 jours sur GILI TRAWAGAN.…
Bjour à tous, nous partons en famille à Bali en avril 2008 avec nous 2 enfants 7 ans et 14 ans et j'aurai avoir des tuyaux pour l'inventaire de la valise,…
Hi,
We're leaving on June 19th for an 8-day road trip in South Iceland. I've heard that even in summer, it's cold and the weather can change several times a day. Should we mainly pack winter gear, like a K-Way, fleece, down jacket, beanie, etc.?
We’d love to visit Georgetown and the beautiful beaches of Langkawi from mid-September to early October, but we’re worried it’ll be a real steam bath 🥵
Thanks to anyone who can share their experience!
Mitisi
For those who’ve experienced it, what’s the weather like in Shanghai at the end of December?
I’ve heard it’s cold, but coming from France, is the winter milder than in Lyon, for example?
I’m tempted to spend the Christmas holidays in Shanghai and the surrounding areas (Nanjing, Suzhou) with my family—kids are 11 and 2. It’d be a bummer if the little one catches a cold over there.
Generally, is this a good time for simple family visits to the main spots, restaurants in the city, indoor heating, and outdoor walks?
Hi everyone, I’m planning a trip to Mauritius—anyone have advice on when to go? I’m thinking April, May, or June for my stay. Which month would you recommend for the best beach weather, sunbathing, and exploring the island? Thanks!
Hi,
we’re planning to travel through Patagonia (Chile and Argentina) in February and March 2027.
From a seasonal and weather perspective, at that time of year and with hiking as our main activity, is it better to explore Patagonia from south to north or the other way around?
Thanks in advance.
Anne Marie
I’ve planned a three-week itinerary for this summer, from August 9 to 27, in Sri Lanka:
Negombo – 1 night
Sigiriya and the Cultural Triangle – 4 nights
Kandy – 2 nights
Ella – 3 nights
Tangalle – 6 nights
Colombo Airport – 1 night
I know this isn’t the ideal time for the south since the beach conditions aren’t great, but we’ve booked a hotel with a pool and won’t be swimming in the sea. We want to relax after all the travel since we’re bringing our two kids, aged 6 and 8.
I know the east would be better, but (i) I’m struggling to find suitable accommodation, and (ii) it adds a lot of travel time, and my kids can only handle about 3 hours at a stretch.
I looked into Arugam Bay, but it’s a 7-hour trip back to Colombo from there.
I’ve checked every weather site imaginable, but they don’t all agree. Do you think we’ll spend our whole trip in the rain, or is the monsoon in the south mostly limited to the sea, as I’ve read?
I’m worried about ending up in the middle of a natural disaster with my two young kids, given recent events.
hi
After reading quite a few posts and buying a guidebook, I’m still struggling to finalize my suitcase.
Given that we’ll be visiting both islands during our road trip and suitcases aren’t exactly expandable,
I’ve noted that temperatures can be changeable—but should I pack more winter clothes than summer ones?
Thanks for your help
We’ve decided to go to Skopelos for 2 weeks at the end of April. What kind of weather should we expect? Any special things to know about this remote island?
Thanks for your tips
Hi there. On my itinerary from São Luís to Jericoacoara, I’ll be passing through the Lençóis. Is there any point stopping there this time of year? Apparently, the lagoons are dry, but aside from the lagoons, is the surrounding landscape still interesting enough to warrant a 1- or 2-day stop? Thanks in advance for your help.
Hi,
We’ve booked our flight tickets and we’re leaving from October 29th to November 13th for Mauritius.
I just reserved our accommodation in Cap Malheureux.
We’re used to hot and especially very sunny destinations like Oman, Jordan, Uzbekistan...
If you can reassure me about the period—can we expect sunny weather? I’m really dreaming of discovering Le Morne Brabant under beautiful sunshine...
Thanks
Hi everyone,
I need to go to Sri Lanka at the end of January.
I’ve seen that many roads, hotels, and parks were closed after the cyclone, which unfortunately caused a lot of damage.
Does anyone have more information?
Would it be wiser to postpone our trip?
Thanks, Alain.
Hi,
I’m planning a trip to Oman, probably the first half of February to avoid the extreme heat and Ramadan.
But after checking various weather sites and reading accounts, I’m a bit worried about rain, which can apparently be frequent and heavy in February. I’d love to hear from travelers or locals who’ve been there recently.
What would be the ideal month to explore Oman without extreme heat or rain? November?
Also, it’s best to avoid visiting the wadis on weekends—does that mean Saturday and Sunday?
This year, 2026, I can only get away in April and May. I never travel during these months usually, and from what I know, they aren’t the best for India. But in such a big country, there are always spots that are better than others weather-wise.
Which region would you recommend?
Given that I’ve already traveled quite a bit in this country, and in any case, I’ll be discovering places I don’t know yet. No need for a major tourist hotspot or luxury comfort.
Hi everyone,
We’d love to return to India next year for 3 weeks (we visited Rajasthan about fifteen years ago). Unfortunately, we’re tied to traveling in September, and our initial plan was to explore Himachal Pradesh. However, it seems like that might not be the best month for this region.
Could you share your experiences from that time of year in Shimla, Manali, Dharamsala, or even the Spiti Valley—in short, anywhere in Himachal Pradesh? Otherwise, which region of India would you recommend for a September trip?
Thanks so much!
Hi everyone, I’m planning a trip from mid-January to the end of February but I just can’t make up my mind 😕
I’ve looked into a few different options: Brazil, Cambodia, and Ecuador. The last one really appeals to me, but what’s making me hesitate is the risk of our trip being a bit too rainy (literally ),
We’re more drawn to the Andes, exploring colonial cities, typical villages, markets, and a bit of the coast. We’ve already gotten a taste of this in Bolivia, Colombia, and Chile. Plus, we’d love to do part of it by car since we’re used to driving at our own pace and stopping whenever we feel like it. Anyway, time’s running out, and I need to decide so I can finalize a route and book the tickets!!
Can anyone help me make up my mind or decide to postpone it for later? But for this year, I don’t have any other time slot to travel. Thanks for reading this far! !
I’ve planned a trip to Asia for the first half of November.
I’ll arrive in Singapore at the start of November for about 3 days, and I’ll leave from Bangkok in mid-November.
In between, I’d like to gradually head north to visit some less touristy islands on the Thai coast.
Since the weather is a big risk during this period, I’d love to hear your recommendations.
I’m looking for: sunshine, snorkeling, beaches, nature / jungle in places that are easily accessible without too much transport to make the most of my trip.
Hi there,
We’re planning a trip to Chile this coming August and would love to head down to Chiloé. We’ve heard that as we go further south at this time of year, the weather gets pretty rough.
What’s the weather like in Chiloé in late August/early September? What activities can we do? And which ones become really tricky because of the weather?
Thanks in advance for your tips!
Marie
So great to be back on this forum after being away for—I don’t even know what!
I’m planning a trip to Malaysia in July with my 5-year-old son. The thing is, I’m not sure which coast to choose. AI keeps telling me east one minute and west the next. Which spot is least affected by rain during this time?
Hey everyone! 🙂
Just giving you the quick context: A group of friends and I are planning a trip to South Korea (Seoul/Busan) at the end of June/July next year. It falls right in the middle of the monsoon season, but we don’t really have other availability options.😕
I’d love to hear from people who’ve visited the country and these cities during this period—basically, is it not as bad as it sounds, or should we just cancel our tickets (we don’t mind the heat, it’s mostly the rain that scares us).
I know there are plenty of indoor activities, but do you think we’ll still manage to get a few sunny days, or will it be torrential rain for our entire 2-week trip?
The only other country we’ve visited during the rainy season is Brazil (in the northeast) around the same time, and honestly, aside from a few really annoying downpours, we had sunshine most of the time and it was awesome. That said, the climate is totally different, so I’m not sure how relevant the comparison is.
Thanks in advance to anyone who takes the time to read or reply to this post! 🙂
Hi everyone.
Not sure if guidebooks, agencies, and other tour operators are keeping up by changing their visiting hours and offerings.
Personally, I see a promising opportunity here—jumping on this adaptation to extreme climates before others do, since they’re inevitably coming.
From my own travel experience, I’ve met a few guides so far who are starting to adjust, like in Egypt, Kenya, Senegal, and elsewhere.
They avoid crowds and the hottest hours by starting their tours around 6–7 AM, when it’s cooler.
Yeah, you’ve gotta wake up early, but the payoff is so worth it. 😴
If you’ve got any great tips like this, why not discuss them in this thread and share addresses or websites where the people in charge have realized climate change is real and are adapting? 😊
Hi there,
I’m planning a trip to Namibia in 2026.
I’m torn between visiting the Fish River Canyon and the Caprivi Strip / Victoria Falls.
I’d also love your advice on the best time to travel for wildlife viewing and pleasant weather.
I haven’t chosen a tour operator yet... since I’m traveling solo, I’d prefer a small-group escorted trip. Has anyone traveled with a local agency and what’s your feedback or advice?
Thanks so much!
I’m taking a month-long trip to northern Argentina throughout September. Buenos Aires, Iguazu, Salta, Humahuaca, Cafayate, and if time allows, La Rioja. I’m unsure about what clothes to pack. What are the temperatures like in September?
Thanks for your great tips!
Dominerja
hi
It seems that in recent years, January and February in Bohol have seen an increase in rainy periods. Have any of you noticed this?
Thanks in advance for your replies
Hello, We’re heading to Finnish Lapland near Rovaniemi as a family at the end of February with two kids (8 and 14 years old). We’ve got direct flights with Luxairstours. The itinerary is already set, but I’m wondering if anyone has traveled with Luxair before and knows exactly what kind of clothes they provide on the second day? The agency just told me it’s a heavy-duty cold-weather suit. I’m thinking we should get Sorel Caribou boots, maybe second-hand. Here’s what I’ve already planned:
- Thermolactyl leggings and tights from Damart for the whole family as a base layer.
- A first layer of Damart socks + Nordic Stocks socks in 70% merino wool for all four of us.
- Loose fleece layers, including some Polartec.
- Ski pants for hikes.
- For my son and me, a The North Face Himalayan down parka with a hood.
- A ski parka for my husband and my 14-year-old daughter (she *really* wants a Roxy one—I hope it’ll be warm enough).
- For myself, for the flight and the first day at Santa’s village, I’ve packed The North Face winter hiking pants, a long-sleeve merino wool top from Decathlon (thin), a fleece, and my big parka.
I’m wondering if I should just pack fleece joggers or sweatpants for the kids and my husband, at least for the first and last days, to be comfortable on the plane?
I’m also planning to buy balaclavas and neck warmers in addition to our beanies, as well as mittens for all of us. I really need advice because I have no idea—I’ve never been skiing! Also, for a 4-night, 5-day trip, should I pack a second set of base layers, like from Odlo?
Of course, I’ll be leaving cotton clothes out of the suitcase.
As you can tell, I’m someone who gets cold easily—especially my feet, hands, and ears—so that’s my biggest worry. I *don’t* want to be cold, even at -20°C during dog sledding, snowmobiling, or aurora hunting when we might be standing still. We won’t be in the city, and the kids will likely spend most of their time outside, as they usually do.
Hi there!
I’m planning a 10-day trip to Greenland in early August.
Could anyone tell me what kind of weather and temperatures to expect?
I’ve heard there are mosquitoes—is that true?
Thanks!😊
Sunny destinations in October???
Not too much rain.
Martinique, Mexico, Dominican Republic, Mauritius, Cape Verde, or somewhere else?????
Any tips? Thanks for your help