Merci d'avance !!!!
Philippines: El Nido et Panglao en février 2015
by Oumast91
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
Bonjour à Tous !
Après avoir passé plusieurs jours à chercher ma prochaine destination et à parcourir les discussions sur les Philippines, j'ai encore quelques interrogations....
Voilà, je n'ai pas encore reservé mes billets, mais je compte aller aux Philippines avec mes enfants vers le 12 février prochain jusqu'au 1er mars. Donc 2 bonnes semaines à passer là-bas !
Je souhaite visiter El Nido une petite semaine, et ensuite Panglao (ou Bohol?).
Quel itinéraire me conseilleriez-vous ? Devrais-je commencer pat El Nido ou plutôt Panglao ?
Pensez-vous que les petits avions ITI sont "safe" ? Car ça me fait un peu peur...
Je recherche avant tout la tranquilité et des paysages magnifiques.
Concernant les hébergements, pensez-vous que je devrais réserver en avance ? Pour le moment, j'ai seulement regardé booking.com, non seulement c'est hors de prix, mais en plus, je n'ai rien trouvé pour mes dates....
Avez-vous des hôtels à me conseiller ? Je recherche quelque chose d'assez confortable, pour mes enfants, l'idéal serait avec une piscine.
Je suis preneuse de toutes les informations concernant les Philippines en février !!!!
Merci d'avance !!!!
Merci d'avance !!!!
Les avions ITI sont safe...mais les prix super eleves.8000 a 10 000 pesos/pp, les bagages sont limites a 10kg, je deconseille!El Nido et Palawan sont bien superieurs a Panglao et Bohol, a la limite, passez-y 3 jours!Commencez par Palawan et finissez par Bohol, d'ou vous prendrez un vol vers Manille.
Salut
raph
Tout ce qui ne me tue pas, me rends plus fort Ni dieux, ni maitres
Merci Raph !
Avez-vous des infos concernant les hébergements à El Nido ? Je n'arrive pas à trouver qqch de convenable sur le net, soit c'est beaucoup trop cher, soit pas assez confortable...
Du coup, de Manille à El Nido, comment devrai-je m'y rendre ? Un vol de Manille à Puerto Princesa et ensuite un van c'est bien ça ? Pensez-vous que ce serait + simple si je louais une voiture ?
Je ne sais pas s'il est possible de louer une voiture a Puerto Princesa, peut-etre un taxi? Oui, un vol de Manille a PP.
raph
Bonjour, oui c'est plus simple de louer une voiture a Puerto Princesa mais plus cher (compter environ 4000pesos par jour).A el Nido je vous recommande Hakuna matata pas cher bien situe Wifi et cafe gratuit, la proprietaire est une amie, bonne ambiance backpacker...
Merci pour vos retours !
J'ai trouvé un lien très sympa pour ceux que cela pourrait intéresser :
http://www.partirou.com/philippines/palawan/
Oui je crois que ca date un peu maitenant mais tres bon lien...
Oui, beaucoup de choses ont changer(visas, taux de change, hotels etc.)
raph
Bonjour Oumast,
Pour El Nido, jettes un oeil sur la Salangane. Si votre budget passe, ce sont des français qui ont un petit resort très agréable + un resto français et quelques chambres sur la petite rue principale d'El Nido. Nous connaissons Thomas et Laly, 2 des 4 propriétaires, ils sont très sympas.
Sur Bohol, il vaut mieux s'éloigner un peu d'Alona Beach. Tu trouveras des coins plus calmes, a seulement 2 ou 3 kms d'Alona qui seront plus agréables. Pour notre part, nous sommes situés à Danao Beach, à 3 kms d'Alona. Pour les familles, je peux te proposer une villa dans un petit complexe adorable tenu par une française et son mari philippin. C'est au coeur du village, a 350 m de la mer et les cottages et villas sont adorables. N'hesites pas a me solliciter en MP afin que je te donnes toutes les infos. Savez vous déjà vos dates exactes ou pas encore ? A bientôt Carol
Sur Bohol, il vaut mieux s'éloigner un peu d'Alona Beach. Tu trouveras des coins plus calmes, a seulement 2 ou 3 kms d'Alona qui seront plus agréables. Pour notre part, nous sommes situés à Danao Beach, à 3 kms d'Alona. Pour les familles, je peux te proposer une villa dans un petit complexe adorable tenu par une française et son mari philippin. C'est au coeur du village, a 350 m de la mer et les cottages et villas sont adorables. N'hesites pas a me solliciter en MP afin que je te donnes toutes les infos. Savez vous déjà vos dates exactes ou pas encore ? A bientôt Carol
Bonjour,
Pour el nido, tout dépend de ton budget, je voulais aussi un hotel confortable donc j'ai pris le Bill Tourist Inn, Très chouette, avec excellent couchage, aircon, grande salle de bain, hot shower, wifi. Pas de piscine. Il y a de l'électricité 24/24 grâce à leur générateur (sauf lorsqu'il n y a pas assez de guest). C'est moins cher de réserver directement avec eux que de passer par Agoda, 33E (chambre pour 2) breakfast inclus.
Pour el nido, tout dépend de ton budget, je voulais aussi un hotel confortable donc j'ai pris le Bill Tourist Inn, Très chouette, avec excellent couchage, aircon, grande salle de bain, hot shower, wifi. Pas de piscine. Il y a de l'électricité 24/24 grâce à leur générateur (sauf lorsqu'il n y a pas assez de guest). C'est moins cher de réserver directement avec eux que de passer par Agoda, 33E (chambre pour 2) breakfast inclus.
Bonjour et merci Joel !
J'ai essayé d'envoyer un message sur leur site pour avoir le prix de la "family room" mais ce n'est pas passé. Aurais-tu leur mail ? ou un numéro de tel ? Et avais-tu réservé ta chambre en avance ? Ton voyage là-bas date de quand stp ?
Merci d'avance de ton retour 🙂
Alors attention :) Je vais laisser Bohol à ceux qui connaissent bien et apparemment ils connaissent très bien ;) Et plutôt orienter mes conseils sur El Nido...
C'est une des période les plus pleines en raison du Nouvel An Chinois (Pas seulement de Chinois mais de tous les expats qui ont envie de s'échapper de la pollution Pékinoise, Shanghaïaise, Cantonaise etc...) Je te conseille de réserver. Le prix du billet ITI n'est pas compris entre 8 et 10K mais il est bel et bien à 6750PHP (ce mois ci le billet est à 4500PHP), la limite de 10 kilos n'est qu'une limite gratuite, au delà des 10KG (Par personne, pour une semaine à El Nido, c'est laaaaargement suffisant!) c'est 100PHP le kilo ce qui n'est pas du vol quand on considère l'économie de temps de trajet. Quel que soit l'heure à laquelle tu décolles tu arrives pour le coucher du soleil. De plus atterrir au beau milieu de la Jungle après avoir survolé un des plus beaux archipels du monde...c'est juste magique ! Exemple : vol low cost à 2500PHP (ils sont rares ces prix là !): Tu arrives 2h avant ton vol (après combien d'heures dans les embouteillages à Manille...?). En admettant qu'il soit à l'heure tu as tes bagages en main à Puerto Princesa 2h après le décollage. Et à moins d'avoir réservé un Van privé, il reste le shuttle qui entasse et qui attend d'être plein pour partir, là encore tu perds du temps, ou encore RORO Bus ou Cherry Bus qui ne sont pas super safe, ni toujours climatisés. Avec les gosses, en cette période HYPER chaude (choc thermique assuré si tu viens de France en février !) Je ne conseille pas ni l'attente, ni l'entassement, ni les véhicules sans clim. On est déjà à plus de 10 heures de trajet sans compter celles qui vous auront amenés aux Philippines... Bof... Les vols ITI sont safe, les pilotes sont européens et la compagnie de "Luxe" pas de souchis à se faire je les prends systématiquement depuis 2 ans. Pas une perturbation rien...
Encore une fois oui, on peut le voir sur les cahiers de résa, ça commence à se remplir, ce sera la haute saison et bientôt il n'y aura plus le choix. Pour la piscine c'est vite réglé. Le problème d'El Nido c'est qu'il y'a de plus en plus d'hébergements mais...de même standing. Ce qui réduit le nombre d'hotel avec Piscine au nombre de 3 qui à mon avis sont déjà pleins pour la période que tu demande. Sur les 3 j'en connais deux (des français eh oui encore haha!) JB sur Cadlao Resort ou Arnaud d'Overlooking de très bons potes, je peux toujours envoyer un texto si tu veux. Hakuna Matata, Ben est sympa comme tout (oui encore un français hahaha) ne correspond malheureusement pas au standing désiré...c'est un endroit pour backpackers. C'est en centre ville, collé au Art Café qui a des concerts tous les soirs, aucune vue sur les paysages splendides dont Oumast rêve de voir au réveil ;) La Salangane a 3 locations En Ville et 2 sur Caalan avec des vues imprenables. Mais bon, pas de piscine ni d'Air Conditionné (En effet le Resto est la meilleure table d'El Nido en termes de service et qualité de la bouffe). Mais c'est surtout qu'ils proposent des activités que personne ne propose : Tours en Speedboat, vous verrez ça change la vie plutôt que de faire la queue sur les spots (je me répète vous venez en haute saison), les temps de trajets réduits du point A au Point B c'est tout Bénéf. Y'a aussi des treks dans les terres, dans la jungle vers les cascades, les sources d'eau chaude, des overnights sur des plages désertes bref... Je dis pas ça parce qu'on est potes. La preuve... je ne vous conseille pas l'hotel ;) je dis ça parce que c'est vraiment différent de ce qui se fait en général. Donc pour vous Salangane Resto et Activités (ils viennent aussi d'ouvrir un Dive Center) ...
En tous cas si vous voulez un contact avec des Français sur place en effet l'Equipe de Yan, Fred, Thom et Lalie est au top. Envoyez leur un Email à elnido.bacuitbay.hotel@gmail.com demandez leur ce qu'il peuvent faire pour votre séjour. Ils vous bookeront les vols, vous feront peut être une proposition intéressante qui sait.
J'entends déjà dire "Oui encore un Français qui envoie des Français chez des Franaçais etc..." ok. Ils sont 4 Patrons mais ils doivent embaucher une 30 aine de locaux...
Enjoy ! et n'hésitez pas pour les infos sur El Nido ;)
C'est une des période les plus pleines en raison du Nouvel An Chinois (Pas seulement de Chinois mais de tous les expats qui ont envie de s'échapper de la pollution Pékinoise, Shanghaïaise, Cantonaise etc...) Je te conseille de réserver. Le prix du billet ITI n'est pas compris entre 8 et 10K mais il est bel et bien à 6750PHP (ce mois ci le billet est à 4500PHP), la limite de 10 kilos n'est qu'une limite gratuite, au delà des 10KG (Par personne, pour une semaine à El Nido, c'est laaaaargement suffisant!) c'est 100PHP le kilo ce qui n'est pas du vol quand on considère l'économie de temps de trajet. Quel que soit l'heure à laquelle tu décolles tu arrives pour le coucher du soleil. De plus atterrir au beau milieu de la Jungle après avoir survolé un des plus beaux archipels du monde...c'est juste magique ! Exemple : vol low cost à 2500PHP (ils sont rares ces prix là !): Tu arrives 2h avant ton vol (après combien d'heures dans les embouteillages à Manille...?). En admettant qu'il soit à l'heure tu as tes bagages en main à Puerto Princesa 2h après le décollage. Et à moins d'avoir réservé un Van privé, il reste le shuttle qui entasse et qui attend d'être plein pour partir, là encore tu perds du temps, ou encore RORO Bus ou Cherry Bus qui ne sont pas super safe, ni toujours climatisés. Avec les gosses, en cette période HYPER chaude (choc thermique assuré si tu viens de France en février !) Je ne conseille pas ni l'attente, ni l'entassement, ni les véhicules sans clim. On est déjà à plus de 10 heures de trajet sans compter celles qui vous auront amenés aux Philippines... Bof... Les vols ITI sont safe, les pilotes sont européens et la compagnie de "Luxe" pas de souchis à se faire je les prends systématiquement depuis 2 ans. Pas une perturbation rien...
Encore une fois oui, on peut le voir sur les cahiers de résa, ça commence à se remplir, ce sera la haute saison et bientôt il n'y aura plus le choix. Pour la piscine c'est vite réglé. Le problème d'El Nido c'est qu'il y'a de plus en plus d'hébergements mais...de même standing. Ce qui réduit le nombre d'hotel avec Piscine au nombre de 3 qui à mon avis sont déjà pleins pour la période que tu demande. Sur les 3 j'en connais deux (des français eh oui encore haha!) JB sur Cadlao Resort ou Arnaud d'Overlooking de très bons potes, je peux toujours envoyer un texto si tu veux. Hakuna Matata, Ben est sympa comme tout (oui encore un français hahaha) ne correspond malheureusement pas au standing désiré...c'est un endroit pour backpackers. C'est en centre ville, collé au Art Café qui a des concerts tous les soirs, aucune vue sur les paysages splendides dont Oumast rêve de voir au réveil ;) La Salangane a 3 locations En Ville et 2 sur Caalan avec des vues imprenables. Mais bon, pas de piscine ni d'Air Conditionné (En effet le Resto est la meilleure table d'El Nido en termes de service et qualité de la bouffe). Mais c'est surtout qu'ils proposent des activités que personne ne propose : Tours en Speedboat, vous verrez ça change la vie plutôt que de faire la queue sur les spots (je me répète vous venez en haute saison), les temps de trajets réduits du point A au Point B c'est tout Bénéf. Y'a aussi des treks dans les terres, dans la jungle vers les cascades, les sources d'eau chaude, des overnights sur des plages désertes bref... Je dis pas ça parce qu'on est potes. La preuve... je ne vous conseille pas l'hotel ;) je dis ça parce que c'est vraiment différent de ce qui se fait en général. Donc pour vous Salangane Resto et Activités (ils viennent aussi d'ouvrir un Dive Center) ...
En tous cas si vous voulez un contact avec des Français sur place en effet l'Equipe de Yan, Fred, Thom et Lalie est au top. Envoyez leur un Email à elnido.bacuitbay.hotel@gmail.com demandez leur ce qu'il peuvent faire pour votre séjour. Ils vous bookeront les vols, vous feront peut être une proposition intéressante qui sait.
J'entends déjà dire "Oui encore un Français qui envoie des Français chez des Franaçais etc..." ok. Ils sont 4 Patrons mais ils doivent embaucher une 30 aine de locaux...
Enjoy ! et n'hésitez pas pour les infos sur El Nido ;)
Jeune Palawan
Merci Anonymouss pour ces infos !
J'avoue que maintenant j'ai la "pression", j'ai peur de ne pas trouver ce qu'il me faut à temps et je me dis que je dois reserver très très vite 😕
Du coup, le trajet me fait un peu peur aussi... surtout pour mes enfants.
Je pensais déjà passer une nuit à Manille pour pouvoir récupérer de notre long trajet avant de reprendre la route vers El Nido.
Concernant l'hôtel, je vais peut-être mettre une croix sur la piscine (si c'est trop cher), je reserverai ce type d'hôtel plutôt sur Panglao pour la 2ème semaine.
Je vais vous envoyer un message en MP.
Mon séjour date d'il y a 2 semaines et on ne peut pas dire qu'il y avait foule dans l'hotel, tout au plus 3 ou 4 chambres d'occupées sur la dizaine disponible, il y a une nuit ou j'étais tout seul. C'est sûr qu'un hotel qui est injoignable ne risque pas de faire le plein !!! J'avais aussi essayé de les contacter via leur site mais le formulaire ne marche pas, pas d'email ni de tel nulle part. J'ai donc réservé 2 jours à l'avance via agoda.
J'ai trouvé cette page où il y a un n° pour réserver mais pas sûr que ce soit encore d'actualité :
http://www.ayosdito.ph/El+Nido+Palawan+Package+Bill+Tourist+Inn+3D2N-6831214.htm
Sinon pour y aller j'ai pris un bus Cherry à PP, départ à 9H00, un arrêt à Roxas et un autre à Taytay, environ 6H00 de trajet, c'est long et fatiguant mais bien mieux qu'il y a quelques années d'après ce qu'on peut lire sur VF.
Bon séjour là-bas ! 😎
J'ai trouvé cette page où il y a un n° pour réserver mais pas sûr que ce soit encore d'actualité :
http://www.ayosdito.ph/El+Nido+Palawan+Package+Bill+Tourist+Inn+3D2N-6831214.htm
Sinon pour y aller j'ai pris un bus Cherry à PP, départ à 9H00, un arrêt à Roxas et un autre à Taytay, environ 6H00 de trajet, c'est long et fatiguant mais bien mieux qu'il y a quelques années d'après ce qu'on peut lire sur VF.
Bon séjour là-bas ! 😎
l'ideal pour ne pas perdre trop de temps et se reposer un peu, serait d'enchainer directement un vol vers pp, zapper la nuit à manille et te reposer à puerto princesa avant d'aller à el nido. bien sur ça dépend de ton horaire d'arrivée. et rassure toi, les enfants récupèrent plus vite que les adultes. pour les hotels, ne stresse pas trop. on trouve toujours, sauf peu etre à noel, et encore. meme pour paques je suis venu sans avoir réservé. et il y a beaucoup de turn over, ce qui fait que si tu n'es pas bien, tu pourras toujours trouver autre chose. pour panglao, suis les conseils de carol et surtout évite alona beach..
cottet
Thanks 😎 ! Je vais essayer de contacter l'hôtel !
l'ideal pour ne pas perdre trop de temps et se reposer un peu, serait d'enchainer directement un vol vers pp, zapper la nuit à manille et te reposer à puerto princesa avant d'aller à el nido. bien sur ça dépend de ton horaire d'arrivée. et rassure toi, les enfants récupèrent plus vite que les adultes. pour les hotels, ne stresse pas trop. on trouve toujours, sauf peu etre à noel, et encore. meme pour paques je suis venu sans avoir réservé. et il y a beaucoup de turn over, ce qui fait que si tu n'es pas bien, tu pourras toujours trouver autre chose. pour panglao, suis les conseils de carol et surtout évite alona beach..
Merci Cottet ! C'est vrai que je n'avais pas pensé à Prendre un avion pour Puerto Princesa le jour de mon arrivée ! Je verrai bien l'heure d'arrivée à Manille quand je reserverai.
Merci Cottet ! C'est vrai que je n'avais pas pensé à Prendre un avion pour Puerto Princesa le jour de mon arrivée ! Je verrai bien l'heure d'arrivée à Manille quand je reserverai.
tu vas arriver au terminal 1. prévois au minimum 3h de battement avant un départ pour pp qui sera au terminal 3. là bas, si u veux une piscine sans garantie de l'état de l'eau, tu as le sheena, mais en dehors du centre ville. ils ont un site sinon casa linda est très tranquille et à prix doux, tout en étant central.
cottet
Ok merci pour l'info 😉
Mais je ne cherche pas un hôtel avec Piscine à PP. Etant donné que ce sera juste pour 1 nuit, je chercherai juste un hôtel propre et confortable.
tu auras le choix, tout dépend de ton budget. casa linda c'est petits prix, mais propre et agréable. je cherche le contact.
cottet
normalement c'est casalindainn@gmail.com, mais quelquefois ils ne répondent pas.
cottet
Merci bien ! Je vais commencer par réserver mes vols paris/manille, j'y verrai plus clair et je reserverai ensuite le reste 🙂
Hello, j'adore beaucoup les philippines , particulièrement îles de bohol, je vous conseille de contacter une agence locale sur tagbilaran , pour vos billets d'avion sur les philippines , ils organisent également des tours sur îles de bohol , à des prix défiant toute concurrence , contrairement au prix exorbitants qui se pratique sur alona beach , c'est une agence vraiment très sérieuses , vous pouvez les contacter sur Facebook ou par email.
TRAVEL PORTAL TICKETS AND MORE
Groud Floor Tagbilaran City square mall
BOHOL Philippines
Email peterbarket8181@gmail.com
Vous pouvez leur dire que vous venez de ma part, ils ne connaissent bien.
Martin Bach
Bonjour Martin !
Merci pour cette info, je regarderai sur FB ;-) !
Merci pour cette info, je regarderai sur FB ;-) !
Bonjour à Tous !
Un petit message juste pour vous faire un retour sur mon voyage aux philippines avec mes enfants ! 😎
Je tiens d'abord à remercier toutes les personnes qui m'ont conseillé car je ne connaissais pas du tout ce pays jusque là !
Nous avons donc passé la 1ère semaine sur El Nido et la 2ème semaine sur Siquijor (après maintes réflexions...). J'ai particulièrement apprécié la 1ère semaine ! Ayant peur de passer à côté de quelque chose sur El Nido, j'ai préféré planifier cette partie avec une agence locale "Philippines à La Carte", ils se sont donc chargés de me réserver l'hôtel et de me programmer les excursions etc...J'avoue que c'est rassurant d'avoir des personnes qui sont là pour nous conseiller lorsqu'on voyage seule avec des enfants 🙂 ! Ils étaient à notre écoute et nous ont proposé un programme qui répondait totalement à nos attentes. Je me suis sentie tellement bien là-bas que je voulais chambouler tout mon programme et rester plutôt sur El Nido mais avec le nouvel an chinois, c'était compliqué de trouver un hôtel alors j'ai continué le programme que j'avais fixé au départ.
Le voyage entre El Nido et Siquijor fut assez compliqué : van entre El Nido et Puerto Pricessa, vol entre PP/cebu, 1 nuit à Cebu, bus entre Cebu/Dumaguete (le bus prend un ferry..) et enfin le bateau entre Dumaguete et Siquijor ! Nous avions quitté notre hôtel un jeudi à 7h et nous sommes arrivées le lendemain à 15h30 à Siquijor ! Franchement une véritable mission pour y arriver 🤪 ! Après je ne sais pas si j'ai choisi le trajet le plus simple... Les trajets entre les îles sont vraiment compliqués malheureusement !
Nous sommes donc restées 1 semaine sur Siquijor, c'est une jolie petite île mais un peu trop calme pour moi...C'est bien d'y rester qques jours quand on est en couple mais dans ma situation, j'ai regretté le choix de cette île. Cependant, il y a vraiment des coins sympas à visiter, des jolies petites cascades ainsi que Kagusuan Beach que j'ai bcp aimé. Et nous étions dans un resort très agréable : le Kalachuchi avec un personnel à nos petits soins, ce qui nous a tout de même permis de passer un agréable séjour.
Maintenant, je n'ai qu'une envie, c'est de retourner aux philippines 😉 ! Je n'ai pas assez profité de El Nido donc il faut absolument que j'y retourne, et j'aimerais bien voir aussi du côté de Boracay mais certainement une autre fois encore !
Bon, il me reste plus qu'à bosser pour pouvoir me payer ces voyages 😛 !
Un petit message juste pour vous faire un retour sur mon voyage aux philippines avec mes enfants ! 😎
Je tiens d'abord à remercier toutes les personnes qui m'ont conseillé car je ne connaissais pas du tout ce pays jusque là !
Nous avons donc passé la 1ère semaine sur El Nido et la 2ème semaine sur Siquijor (après maintes réflexions...). J'ai particulièrement apprécié la 1ère semaine ! Ayant peur de passer à côté de quelque chose sur El Nido, j'ai préféré planifier cette partie avec une agence locale "Philippines à La Carte", ils se sont donc chargés de me réserver l'hôtel et de me programmer les excursions etc...J'avoue que c'est rassurant d'avoir des personnes qui sont là pour nous conseiller lorsqu'on voyage seule avec des enfants 🙂 ! Ils étaient à notre écoute et nous ont proposé un programme qui répondait totalement à nos attentes. Je me suis sentie tellement bien là-bas que je voulais chambouler tout mon programme et rester plutôt sur El Nido mais avec le nouvel an chinois, c'était compliqué de trouver un hôtel alors j'ai continué le programme que j'avais fixé au départ.
Le voyage entre El Nido et Siquijor fut assez compliqué : van entre El Nido et Puerto Pricessa, vol entre PP/cebu, 1 nuit à Cebu, bus entre Cebu/Dumaguete (le bus prend un ferry..) et enfin le bateau entre Dumaguete et Siquijor ! Nous avions quitté notre hôtel un jeudi à 7h et nous sommes arrivées le lendemain à 15h30 à Siquijor ! Franchement une véritable mission pour y arriver 🤪 ! Après je ne sais pas si j'ai choisi le trajet le plus simple... Les trajets entre les îles sont vraiment compliqués malheureusement !
Nous sommes donc restées 1 semaine sur Siquijor, c'est une jolie petite île mais un peu trop calme pour moi...C'est bien d'y rester qques jours quand on est en couple mais dans ma situation, j'ai regretté le choix de cette île. Cependant, il y a vraiment des coins sympas à visiter, des jolies petites cascades ainsi que Kagusuan Beach que j'ai bcp aimé. Et nous étions dans un resort très agréable : le Kalachuchi avec un personnel à nos petits soins, ce qui nous a tout de même permis de passer un agréable séjour.
Maintenant, je n'ai qu'une envie, c'est de retourner aux philippines 😉 ! Je n'ai pas assez profité de El Nido donc il faut absolument que j'y retourne, et j'aimerais bien voir aussi du côté de Boracay mais certainement une autre fois encore !
Bon, il me reste plus qu'à bosser pour pouvoir me payer ces voyages 😛 !
2émz semaine et 3éme semaine de février, les tours quotidiens étaient à touche touche aux attractions principales des bacuit !
cottet
Perso nous n'avions pas vu bcp de monde lors des excursions car l'agence nous avait programmé ça en speed boat, et pas les tours classiques A, B, C...
Quelle est la différence de prix entre les bangkas et les speedboats ?
Mon blog de voyage : http://xn--duncontinentlautre-qrb.com
Je ne sais pas car j'ai payé pour toute la semaine avec les activités etc, mais tu peux leur poser la question si ça t'interesse :
https://www.facebook.com/PhilippinesALaCarte?fref=ts
http://www.philippinesalacarte.com/
Log in first, then come back to this page.
You might also like
Adventures of a Bygone Era: The Philippines in 1984
Trip report: Coron and Palawan in the Philippines
Les Philippines en familleFR
Deux semaines de rêve sur PalawanFR
Choisir entre l'Indonésie, les Philippines et le Sri LankaFR
Du nord au sud de l'archipel philippinFR
Carnet de voyage Siargao/Cebu aux PhilippinesFR
Questions sur le tourisme aux PhilippinesFR
More discussions
Bonjour,
J'ai besoin de conseils avisés sur ces 2 destinations, en 15 jours Nous atterrissons à KL on pense y reste 2 jours puis partir sur Bornéo et terminer par une ile pour snorkeling. Pour ceux qui ont déjà fait quels sont vos incontournables? on se disait peut être de consacrer 3 jours les derniers aux iles Perenthian, a moins que vous ayez uen ile à me conseiller proche de Bornéo, Merci pour vos conseils et votre aide
J'ai besoin de conseils avisés sur ces 2 destinations, en 15 jours Nous atterrissons à KL on pense y reste 2 jours puis partir sur Bornéo et terminer par une ile pour snorkeling. Pour ceux qui ont déjà fait quels sont vos incontournables? on se disait peut être de consacrer 3 jours les derniers aux iles Perenthian, a moins que vous ayez uen ile à me conseiller proche de Bornéo, Merci pour vos conseils et votre aide
I’d love to get some feedback on our itinerary—it’s probably pretty basic! This is our second trip to Asia and our first to Indonesia. We have three kids aged 20, 18, and 12. We land in Jakarta at 4 PM, spend 3 nights/2 days there, then take the train to Yogyakarta for 3 nights/2 days, followed by the train to Surabaya for 2 nights/1 day, then the train to Bromo for 1 day/1 night, a private driver to Ijen for 2 nights/2 days, then on to Bali (Ubud) for 4 nights/3 days, followed by Gili Air for 3 nights/2 days, Senggigi (Lombok) for 2 nights, and finally 5 nights in Kuta. I’m considering cutting the 2 nights in Senggigi to just keep Kuta and extend it to 7 nights. In Lombok, I’m not sure how to get around since I’m not comfortable with scooters... Your thoughts on all of this, and any advice, are more than welcome—don’t hesitate!
For those wondering why cities like Jakarta and Surabaya: we don’t often get the chance to visit big Asian cities, so we wanted to include that discovery in our trip. The trains between Jakarta and Yogyakarta, Surabaya and Probolinggo are booked. The return flight from Lombok to Jakarta is also set. Accommodations are booked but flexible (same for the trains).
Thanks!
For those wondering why cities like Jakarta and Surabaya: we don’t often get the chance to visit big Asian cities, so we wanted to include that discovery in our trip. The trains between Jakarta and Yogyakarta, Surabaya and Probolinggo are booked. The return flight from Lombok to Jakarta is also set. Accommodations are booked but flexible (same for the trains).
Thanks!
Bonjour à tous,
pouvez vous me donner vos avis sur mon itinéraire de 3 semaines.
nous sommes un petit groupe (famille + amis) 12 personnes, nous envisageons de partir vers le 21 Janvier 2027.
voici mon itinéraire:
3 nuits Bangkok
4 nuits Chang Mai
3 nuits Koh Samui
3 nuits Koh Phangan
4 nuis Krabi
4 nuits Phuket
Si suis également preneur de tout vos bon plan....
Merci à tous, Alain.
Bonjour je souhaite préparer un séjour de 15 jours en Malaisie, l'idée serait de visiter KL sur 2/3 jours puis Bornéo, le reste du temps, qu'en pensez vous? et terminer par les iles Perenthian...je veux bien vos avis vos conseils et je vous remercie
Hi everyone,
I’m looking for addresses for guesthouses or, even better, houseboats or rafting houses on the River Kwai, between Kanchanaburi and Sangkhlaburi, to spend a few weeks contemplating this beautiful river.
Thanks for your suggestions!
Premaria
Hi there,
we’re currently in Mai Chau and tomorrow we’re hitting the road back to Hanoi to head up toward Bac Ha and Sapa.
We haven’t really had a set plan since we arrived—we’ve already done the Halong Bay on land and by sea.
I’ve got 2 free days before heading to Bac Ha and Sapa.
Any tips?
Thanks, and looking forward to hearing from you.
Hi fellow travelers,
First trip to Vietnam.
We’ll be arriving in Ho Chi Minh City during Tet.
Is it complicated to find accommodation and get around during this period?
Any tips would be welcome.
Thanks for your replies.
Hey everyone,
Silly question—backpack or hard-shell suitcase for the Sepilok, Kinabatangan, Tioman, KL trip? I’m struggling to fit all my son’s and my stuff into the 70L backpack... and I’m thinking a suitcase would be easier, but I’m not sure if it’ll work for getting around.
Thanks! 🙂
Silly question—backpack or hard-shell suitcase for the Sepilok, Kinabatangan, Tioman, KL trip? I’m struggling to fit all my son’s and my stuff into the 70L backpack... and I’m thinking a suitcase would be easier, but I’m not sure if it’ll work for getting around.
Thanks! 🙂
Hi there,
I didn’t plan to return to Thailand this year, but my health conditions mean it’ll be the best place for me to stay between two trips to India. The tourism setup there is so well-organized that it’s the most "comfortable" country for a short visit. Thailand feels too sanitized for my taste, and there’s too much religion, Buddha, and the King, but it’s still the best option given how my health has been evolving. I’d considered two weeks in ThaTon for hiking, but I got too sick from the burn-offs during my trips to the mountains around Chiang Rai. So I’m not sure where to go this year. Definitely not the sea, touristy spots, or the mountains with burn-offs...
Thanks, friends, if you’ve got any suggestions.
Thanks, friends, if you’ve got any suggestions.
Hello.
In 1996, we crossed Vietnam from Saigon to Hanoi by motorbike—Minsk bikes we bought in Saigon. I haven’t been back since, and it seems like a lot has changed.
- We’re heading to the south (well, the north and center) with the family in July-August (3 people).
- Is the road network more developed now? Back then, there was only National Route 1 from south to north. I’m thinking of renting a car this time (no motorbike with the family—though in ’96, they had a Jawa sidecar for sale, and we hesitated… maybe it’s for the best).
- Is Halong Bay really something to avoid because of overtourism? Even back then, it was pretty crowded. Is there a less touristy alternative?
- We’ll be traveling from Hanoi down to Danang (the only city we didn’t stop in back in ’96). Even though it’s a bit overhyped in a Chinese-tourist kind of way (from what I’ve read), we’re only going for the beach—pure relaxation for 7 days. The beaches are stunning, and I know the South China Sea is warm like coffee.
- Then, we’ll visit Hoi An, where I stopped in ’96. It was already popular with backpackers back then, but no glowing boats or all the touristy fuss!
- After that, Hue, where I have great memories—it’s a beautiful city.
- And also the nature around Ninh Binh, followed by 2-3 days in Hanoi.
That’s the plan. I’d love to hear any tips to avoid mass tourism, and if anyone’s done this before: - Is it possible to rent a car in Danang and drop it off in Hanoi?
Thanks, and long live the Nam! !
- We’re heading to the south (well, the north and center) with the family in July-August (3 people).
- Is the road network more developed now? Back then, there was only National Route 1 from south to north. I’m thinking of renting a car this time (no motorbike with the family—though in ’96, they had a Jawa sidecar for sale, and we hesitated… maybe it’s for the best).
- Is Halong Bay really something to avoid because of overtourism? Even back then, it was pretty crowded. Is there a less touristy alternative?
- We’ll be traveling from Hanoi down to Danang (the only city we didn’t stop in back in ’96). Even though it’s a bit overhyped in a Chinese-tourist kind of way (from what I’ve read), we’re only going for the beach—pure relaxation for 7 days. The beaches are stunning, and I know the South China Sea is warm like coffee.
- Then, we’ll visit Hoi An, where I stopped in ’96. It was already popular with backpackers back then, but no glowing boats or all the touristy fuss!
- After that, Hue, where I have great memories—it’s a beautiful city.
- And also the nature around Ninh Binh, followed by 2-3 days in Hanoi.
That’s the plan. I’d love to hear any tips to avoid mass tourism, and if anyone’s done this before: - Is it possible to rent a car in Danang and drop it off in Hanoi?
Thanks, and long live the Nam! !
Hey everyone,
I’m over in East Borneo in mid-July.
I’m struggling to wrap up the end of my itinerary, even though it’s pretty straightforward (long but simple).
Last year, we did Malaysia (KL and the mainland + around Kuching).
Day 1 – Arrive in Kota Kinabalu early, stroll around town and hit the must-sees. Day 2 – Excursion to Tunku Abdul Rahman Park, snorkeling at 3 islands. Day 3 – Hike around Mount Kinabalu without summiting (450 per person, no way). Day 4 – Poring Hot Springs + evening flight to Sandakan. Day 5-6-7 – Kinabatangan River (still looking for the right guide). Day 8 – Sepilok for the orangutans, the Sun Bear Centre, and Rainforest Discovery Centre. Day 9 – Selingan, turtle island. Day 10 – Head to Semporna. Day 11-12-13-14 – Sipadan, Mabul, Kapalai. Day 15 – Bohey Dulang. Day 16 to Day 25: I’M STUCK.
I looked into Danum Valley, but for 3 days/2 nights, they’re quoting 650 € per person—come on, that’s ridiculous. I checked out a detour into Indonesia (still East Borneo), but I’m having trouble deciding what would be amazing. I read about Sangalaki + Kakaban (2 islands, 1 base) / Mahakam Delta - Kutai (orangutans and river) / Sungai Boh (Dayak Kayan) – jungle & culture. But honestly, I’m struggling to finalize this itinerary. If we venture that way, we’d head back to KK from Balikpapan.
What do you all think? Thanks in advance!
Day 1 – Arrive in Kota Kinabalu early, stroll around town and hit the must-sees. Day 2 – Excursion to Tunku Abdul Rahman Park, snorkeling at 3 islands. Day 3 – Hike around Mount Kinabalu without summiting (450 per person, no way). Day 4 – Poring Hot Springs + evening flight to Sandakan. Day 5-6-7 – Kinabatangan River (still looking for the right guide). Day 8 – Sepilok for the orangutans, the Sun Bear Centre, and Rainforest Discovery Centre. Day 9 – Selingan, turtle island. Day 10 – Head to Semporna. Day 11-12-13-14 – Sipadan, Mabul, Kapalai. Day 15 – Bohey Dulang. Day 16 to Day 25: I’M STUCK.
I looked into Danum Valley, but for 3 days/2 nights, they’re quoting 650 € per person—come on, that’s ridiculous. I checked out a detour into Indonesia (still East Borneo), but I’m having trouble deciding what would be amazing. I read about Sangalaki + Kakaban (2 islands, 1 base) / Mahakam Delta - Kutai (orangutans and river) / Sungai Boh (Dayak Kayan) – jungle & culture. But honestly, I’m struggling to finalize this itinerary. If we venture that way, we’d head back to KK from Balikpapan.
What do you all think? Thanks in advance!
Hi everyone,
For a 4-month stay in Egypt, I had ENORMOUS problems. The regulations are very bureaucratic and extremely nitpicky there. For a 4-month stay in the Philippines, I was wondering if the procedures are just as complicated? I’m bringing my cell phone with an eSIM. Should I choose a plan from Canada for use in the Philippines, or should I get a plan only once I arrive? After 30 days, do I renew with the Canadian provider I chose before leaving, or do I switch to a local company? Do I need to register my phone with the authorities in the Philippines? (That was the case in Egypt.) For the 3rd and 4th months, will it be just as simple—renewing with a Canadian or local provider—or should I expect problems?
Thanks for your opinions/answers! Marc Lamarre
For a 4-month stay in Egypt, I had ENORMOUS problems. The regulations are very bureaucratic and extremely nitpicky there. For a 4-month stay in the Philippines, I was wondering if the procedures are just as complicated? I’m bringing my cell phone with an eSIM. Should I choose a plan from Canada for use in the Philippines, or should I get a plan only once I arrive? After 30 days, do I renew with the Canadian provider I chose before leaving, or do I switch to a local company? Do I need to register my phone with the authorities in the Philippines? (That was the case in Egypt.) For the 3rd and 4th months, will it be just as simple—renewing with a Canadian or local provider—or should I expect problems?
Thanks for your opinions/answers! Marc Lamarre
Hello,
I’ll be in Malaysia with my wife, mainly in Langkawi and Penang for Christmas and New Year’s at the end of 2026.
If you’ve had the experience—and since I’ve read (though it’s not very clear) that these two islands get quite crowded during this period—would you recommend booking accommodation well in advance, or is it easy to find something on the spot?
Hotels or Airbnb?
Do you have any great tips for accommodation or any practical info to share?
We’ll be staying 5 to 7 days on each island.
Thanks in advance for your replies
Hi there. To make the most of Lake Toba, is it better to find accommodation on the lake’s shores (which one?) or on Samosir Island? Thanks for your tips!
Hi. Is it possible to take the train from Malacca to Ipoh? Thanks for your feedback.
Hi there,
We’re heading to Vietnam as a family on July 8th for a little over 3 weeks (north and center). We’ve only booked the first 3 nights in Hanoi, and nothing else after that. We like to decide things on the spot and go with the flow, without rushing everywhere. But I’m still a bit unsure: when heading down to the center (Hue), is it better to book the overnight trains in advance? We don’t want to take any flights while we’re there—just use the overnight train for the long trips. But I’m worried we won’t get seats if we buy the tickets on the spot, say, 2 days before. What do the experts here think? And which website can we use to book the tickets? Thanks in advance for your tips!
Hi everyone!
I’m heading back to Thailand in July 2026 with a stopover in Cambodia to visit the Angkor site.
After Angkor, I’ve booked a stay on Ko Chang island. Does anyone know if there are direct transport options from Cambodia to Ko Chang without having to go back through Bangkok? That would be amazing!!
I think there are, but I’d need more details!!
I went to Thailand in February 2025 and don’t remember having to apply for a visa—is that still the case now? And for Cambodia too?
Thanks so much!!!
Laurence from Bayonne
Hello,
We’re a couple looking for a driver for 10 days to explore Northern Vietnam in April.
Best regards,
hi
I’ll be on a cruise on January 11, 2027. We’re stopping in Ho Chi Minh City (Phu My).
I’d love to see something other than the city—anyone have recommendations or a guide for 6-8 people with pickup at the port?
I’d really like to visit some rice paddies.
I’ll be on a cruise on January 11, 2027. We’re stopping in Ho Chi Minh City (Phu My).
I’d love to see something other than the city—anyone have recommendations or a guide for 6-8 people with pickup at the port?
I’d really like to visit some rice paddies.
Hi there,
I’m spending 4 days in Kuala Lumpur.
Could you let me know what’s absolutely worth visiting and what’s not really worth the effort?
Any suggested itinerary?
Apart from Batu Caves, I don’t have many ideas...
I’m traveling with my partner and our 16-year-old son.
Thanks in advance for your feedback.
I’m spending 4 days in Kuala Lumpur.
Could you let me know what’s absolutely worth visiting and what’s not really worth the effort?
Any suggested itinerary?
Apart from Batu Caves, I don’t have many ideas...
I’m traveling with my partner and our 16-year-old son.
Thanks in advance for your feedback.
Hi,
After our trip to China, we want to spend a week in the Philippines for some beach time and snorkeling.
We're looking for the best spot to settle in—nice beaches, great marine life, and short transfer times.
Thanks for your suggestions!
Hi there,
Does anyone know of a private transfer or taxi company that organizes transfers from the Sukhothai area to Chiang Mai? Our routes are Sukhothai-Lampang, Lampang-Chom Thong, and Chom Thong-Chiang Mai. My searches on Google Maps, 12Go, and others haven’t turned up much...
For our Bangkok-Sukhothai trips, I use a company I’ve already tried, but they don’t have a fleet available from Sukhothai and have to go through third-party companies—which, understandably, take their commission. This nearly doubles the prices...
There are four of us, and we’re not traveling light, so a minibus isn’t an option. ;-)
Thanks for your tips! DrSnuggle
Does anyone know of a private transfer or taxi company that organizes transfers from the Sukhothai area to Chiang Mai? Our routes are Sukhothai-Lampang, Lampang-Chom Thong, and Chom Thong-Chiang Mai. My searches on Google Maps, 12Go, and others haven’t turned up much...
For our Bangkok-Sukhothai trips, I use a company I’ve already tried, but they don’t have a fleet available from Sukhothai and have to go through third-party companies—which, understandably, take their commission. This nearly doubles the prices...
There are four of us, and we’re not traveling light, so a minibus isn’t an option. ;-)
Thanks for your tips! DrSnuggle
Hello,
While traveling in Thailand, I’m looking for a Buddhist kumlai reed bracelet.
Does anyone know where I can find one?
In Bangkok, I visited a few temples but didn’t see any in the nearby shops.
If you have any ideas, I’d love to hear them! Have a great day! :-)
Hi there
My trip’s coming up, and I’m having a bit of trouble with three bus/minivan routes. Usually, I find everything at this time of year, but this time—yikes!
Sandakan → Sepilok: No app for this one—you just hop on bus #14 at the local terminal (pay cash on board). But where do I catch it, and where’s the stop??
Sandakan → Semporna: From what I’ve heard, it’s the Sida Express company (great name, right? 😄). Can’t book online, but apparently, you *have* to because there’s only one bus at 8 AM. Where do I board, and where does it drop me off?
Semporna → Tawau: Found this via AI—is it legit? No online booking, as far as I can tell. Minivans leave from a stop in the Jalan Hospital area, near the Milimewa supermarket, supposedly???? And when you arrive, does it drop you at **Sabindo Square** in Tawau?????
Thanks for any tips—I’m stuck!
My trip’s coming up, and I’m having a bit of trouble with three bus/minivan routes. Usually, I find everything at this time of year, but this time—yikes!
Sandakan → Sepilok: No app for this one—you just hop on bus #14 at the local terminal (pay cash on board). But where do I catch it, and where’s the stop??
Sandakan → Semporna: From what I’ve heard, it’s the Sida Express company (great name, right? 😄). Can’t book online, but apparently, you *have* to because there’s only one bus at 8 AM. Where do I board, and where does it drop me off?
Semporna → Tawau: Found this via AI—is it legit? No online booking, as far as I can tell. Minivans leave from a stop in the Jalan Hospital area, near the Milimewa supermarket, supposedly???? And when you arrive, does it drop you at **Sabindo Square** in Tawau?????
Thanks for any tips—I’m stuck!
Hi there,
we’ll be in Mai Chau in June and we’re thinking of heading to Sapa, but first spending a few days in Bac Ha to do some hiking and explore the area.
Is this a good idea for those who’ve been there?
How do you get there?
Thanks for your feedback.
Looking forward to hearing from you.
Cédric.
Hi there,
I’m planning an itinerary and would love some feedback on whether it’s doable and if the number of days per destination is enough—or too much. I was also debating whether to add an extra night on an island or spend an extra night in Kampot to visit Kep or Battambang.
March 23: Arrival in Phnom Penh in the morning March 24: Phnom Penh March 25: Phnom Penh March 26: Depart for Kampot March 27: Kampot March 28: Depart for Battambang March 29: Battambang March 30: Tonlé SAP to Siem Reap March 31: Siem Reap April 1: Siem Reap April 2: Siem Reap April 3: Siem Reap April 4: Siem Reap April 5: Departure
Thanks for any suggestions or help!
March 23: Arrival in Phnom Penh in the morning March 24: Phnom Penh March 25: Phnom Penh March 26: Depart for Kampot March 27: Kampot March 28: Depart for Battambang March 29: Battambang March 30: Tonlé SAP to Siem Reap March 31: Siem Reap April 1: Siem Reap April 2: Siem Reap April 3: Siem Reap April 4: Siem Reap April 5: Departure
Thanks for any suggestions or help!
Hi there,
Yesterday in the Thailand section, 100% of the new threads were just about beach destinations 😕...
So here’s the counterattack in the form of this photo thread, dedicated solely to the countryside: the locals, their livestock, fields, farms, rice paddies, small rivers, and agricultural machinery. If you’ve got any pictures that fit these categories, feel free to add them!
Comments welcome.
For each photo, I’ll (or you can) indicate the area where it was taken.
Kanchanaburi:
Kanchanaburi:
Sri Chiangmai:
Soppong:
Tha Wang Pha:
Kanchanaburi:

Kanchanaburi:

Sri Chiangmai:

Soppong:

Tha Wang Pha:

🙂 Hi everyone!
Hope you're all doing well! It's been a while since I last traveled, but I'm finally heading out again soon!
For those familiar with SOUTHEAST ASIA, I'm planning to leave in mid-June (with the trip ending at the latest in November), and I don’t have a precise idea of exact places or itineraries yet. The thing is, this period is usually the rainy season...
Any advice? I was thinking of Malaysia or Indonesia, like Sulawesi, for example (all countries and islands in Southeast Asia interest me except Bali).
Any recommendations? I’m doing my research online, but if anyone here has the time and knowledge, I’d love to hear from you.
Thanks everyone, take care and stay happy! ❤️
Hope you're all doing well! It's been a while since I last traveled, but I'm finally heading out again soon!
For those familiar with SOUTHEAST ASIA, I'm planning to leave in mid-June (with the trip ending at the latest in November), and I don’t have a precise idea of exact places or itineraries yet. The thing is, this period is usually the rainy season...
Any advice? I was thinking of Malaysia or Indonesia, like Sulawesi, for example (all countries and islands in Southeast Asia interest me except Bali).
Any recommendations? I’m doing my research online, but if anyone here has the time and knowledge, I’d love to hear from you.
Thanks everyone, take care and stay happy! ❤️
Hi there,
My partner and I are planning a trip to Indonesia in September-October 2026. It’ll be our first time in Asia, and we’re thinking of hitting the classic spots in East Java and Bali, then wrapping up with a cruise around Komodo for some snorkeling/diving. Here’s a rough draft of our itinerary—I’m wondering if it’s doable.
20/09: Flight from Jakarta to Yogyakarta, arrive around noon, afternoon/evening and overnight in Yogyakarta. 21/09: Borobudur 22/09: Prambanan 23/09: Travel to Bromo (Cemoro Lawang) 24/09: Bromo 25/09: Kawa Ijen 26/09: Travel to Bali, overnight in Pemuteran 27/09: Excursion to Pulau Melujan, overnight in Pemuteran 28/09: Travel to Munduk, overnight in Munduk 29/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 30/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 01/10: Route to Ubud (via Pura Ulu Danau Bratan, Jatiluwih?), overnight in Ubud 02/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 03/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 04/10: Travel to Denpasar, flight to Labuan Bajo, overnight in Labuan Bajo 05/10: Komodo cruise 06/10: Komodo cruise 07/10: Komodo cruise, flight to Denpasar in the late afternoon/evening or overnight in Labuan Bajo. 08/10: Flight to Denpasar (if not taken the day before), afternoon in Jimbaran, overnight near Denpasar 09/10: 10:00 AM flight Denpasar - SIN, overnight in Singapore 10/10: Flight SIN-YQB
Thanks for your thoughts—and for your time!
My partner and I are planning a trip to Indonesia in September-October 2026. It’ll be our first time in Asia, and we’re thinking of hitting the classic spots in East Java and Bali, then wrapping up with a cruise around Komodo for some snorkeling/diving. Here’s a rough draft of our itinerary—I’m wondering if it’s doable.
20/09: Flight from Jakarta to Yogyakarta, arrive around noon, afternoon/evening and overnight in Yogyakarta. 21/09: Borobudur 22/09: Prambanan 23/09: Travel to Bromo (Cemoro Lawang) 24/09: Bromo 25/09: Kawa Ijen 26/09: Travel to Bali, overnight in Pemuteran 27/09: Excursion to Pulau Melujan, overnight in Pemuteran 28/09: Travel to Munduk, overnight in Munduk 29/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 30/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 01/10: Route to Ubud (via Pura Ulu Danau Bratan, Jatiluwih?), overnight in Ubud 02/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 03/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 04/10: Travel to Denpasar, flight to Labuan Bajo, overnight in Labuan Bajo 05/10: Komodo cruise 06/10: Komodo cruise 07/10: Komodo cruise, flight to Denpasar in the late afternoon/evening or overnight in Labuan Bajo. 08/10: Flight to Denpasar (if not taken the day before), afternoon in Jimbaran, overnight near Denpasar 09/10: 10:00 AM flight Denpasar - SIN, overnight in Singapore 10/10: Flight SIN-YQB
Thanks for your thoughts—and for your time!
Hi everyone,
My girlfriend and I booked our tickets with Saudia Airlines for a trip to Thailand this summer, from July 5th to August 3rd. Given the geopolitical situation in the Middle East, we’re keeping a close eye on the news.
I was wondering if anyone here is in the same situation as us?
• Have you heard anything about possible mass cancellations or if the airline is still maintaining its routes to Asia?
• Are there any travelers who’ve recently returned who could tell us if air corridors have been changed (longer flight times)?
The idea is to know what to expect so we can prepare as best as possible. Thanks for your replies! !