Un truc interessant lorsqu'on veut voyager en individuel sur de courtes periodes (1 ou 2 semaines) vers des destinations "grand public" du genre Cuba, RD, Yucatan, Canaries, Maroc, Baleares, Grece, Turquie et accessoirement quelques autres est de profiter des offres "tout-inclus". Celles-ci comprennent toujours le vol + hebergement (en 3 a 5* selon).
Lorsqu'on regarde les pubs des uns et des autres on voit souvent de supers tarifs pour ce genre de prestations (actuellement sur VF la RD pour 9 jours/7 nuits a partir de 669 Euros avec Vivacances). Et si l'on compare avec le prix d'un vol seul A/R sur la destination en question, on s'apercoit le plus souvent qu'il n'y a pas vraiment beaucoup de difference (et encore moins si on ajoute l'hebergement), sinon meme que le sejour propose est moins cher qu'un vol sec.
Donc, finalement, rien n'empeche d'acheter un tout-inclus, de profiter de l'avion et si l'on a envie des nuits d'hotel qui vont avec, et ensuite de partir faire sa vie tout seul.
Alors (question que doivent se poser certains) pourquoi le tout-inclus est-il si peu cher ?
Tout simplement parce que le voyagiste qui le propose, s'il ne fait quasiment aucun benef sur l'aerien et le prix de la chambre afin de trouver un maximum de clients, recupere tres largement sur tous les supplements divers et varies (bar, excursions, activites...) proposes par l'hotel dont il est soit proprietaire, actionnaire ou en affaires.
Vu que tres peu de clients sortent par eux-memes hors des murs de l'hotel et vu les tarifs effarants (cf. forum "Tout-inclus") des excursions et autres trucs proposes par rapport aux prix reels, c'est sur qu'il sont loin d'etre perdants....
Ton idée est originale et curieuse mais je pense impossible. Tu te présente à l'aéroport de départ et tu te fais enregistrer par ton TO comme quoi tu es là. A l'arrivée tu disparait pour revenir prendre l'avion une semaine après, je pense que c'est pas faisable et en plus financièrement c'est pas rentable à moins d'être héberger et nourri gratis.
J'ai déjà posé à des TO la question suivante: J'achète un voyage qui dure 3 semaines et seulement 1 semaine dans un hôtel, les deux autres semaines je me débrouille par mes propres moyens.
Mais si que c'est possible des lors que c'est une formule avion + hotel et qu'il n'y a pas de visites, circuit ou autres prestations incluses dans le prix (dans ce cas le TO a alors une responsabilite civile par rapport a toi lors du sejour).
Dans le cas avion + hotel, le TO a simplement une responsabilite pour le transport et l'hebergement lorsque tu es dans l'hotel. Apres pour ce que tu fais en dehors, legalement, il s'en tape a partir du moment que c'est pas lui qui te balade.
Donc, les Iberostar et autres Decameron n'etant pas tout a fait des prisons on peut en sortir et aller faire sa vie
Par contre c'est sur que si d'entree tu dis a ton agence ce que tu vas faire, ils vont pas trop etre d'accord. Pas vraiment par rapport a la loi, mais plutot en se disant que t'as pas l'air dans la "norme" (donc emmerdeur et emmerdements potentiels) et qu'au final tu vas pas depenser beaucoup de tunes chez eux.
Quant au niveau financier faut juste faire le calcul et pour 1 semaine ou 10 jours sur les destinations dont je parlais on peut trouver des trucs tres rentables en cherchant un peu et en s'organisant en consequence.
Je ne vois pas pourquoi ce serait impossible. A partir du moment où vous êtes en séjour vous faites bien ce que vous voulez, y compris vous avez le droit d'aller dormir ailleurs et avec qui vous voulez !!!
Personnellement pour des amis j'ai opté plusieurs fois pour ce genre de solution car un séjour en demi pension était moins cher qu'un vol sec.
Je suis très surpris par votre réponse. Lorsque l'on achète un package avion+hôtel et que l'on arrive à l'aéroport de destination dans la plupart des cas il faut prendre un bus. Dans le bus il y a une personne qui pointe les gens qui montent en fonction d'une liste. Arrivé à l'hôtel c'est pareil la réception contrôle suivant la liste du TO.
Si en sortant de l'avion vous partez dans la nature sans prévenir personne, je pense que cela va poser quelques problèmes !
Enfin je ne connais aucune agence qui accepte de me vendre le séjour suivant: Départ 01/12 retour le 22/12 avec hôtel du 01/12 au 08/12 et les deux semaines restantes je me débrouille par mes propres moyens.
Je vois, c'est très pratique surtout si votre destination finale est à l'opposé de l'hôtel ou vous arrivez, reprendre un taxi, le tout avec des valises après 10 heures mini de voyage c'est un bon début de vacances.🏴☠️
Je vais te faire part de ma prochaine experience à Cuba....où j, ai mélangé 3 façons de voyager...!
J'arrive a Cuba le 8 janvier pour une semaine a La Havane en hotel(sans repas) et casas particulares....ensuite je prends le bus vers Cienfuegos ou j, ai réservé 3 semaines en tout inclus..**.Mais je ne resterai qu'une dizaine de jours dans ce tout inclus car j, ai loué une voiture pour circuler sur l, ile avec logement chez des amis cubains ou casas particulares...Je remets la voiture a l'aeroport à La Havane...ou Cienfuegos.
Ce que je veux dire finalement c'est que L, on peut exiger une certaine souplesse de la part de notre agent de voyage...
Pour La Havane le cout du billet avion vol sec est de 742, 00$CAN alors qu'En forfait tout inclus il est de 441, 00$CAN.Maudite belle difference....!!!
En reservant la voiture au départ de Montreal j, économise encore 200, 00$ pour 10 jours...
Bref je trouve que trans à raison: il faut exiger et faire comprendre qu'on fait ce qu'on veut avec notre argent...
Ref: voyagepleinsud et Air Canada
Bonne chance
* *PS On dirait que ce qui coute dans un "tout inclus" c la 1ere semaine....!!!!!!
Je m'apprêtais justement à partir en Turquie ce printemps, avec comme plan un vol sec pour Istanbul et 6 jours rien qu'en Cappadoce. Une recherche plus tard, je trouve des billets d'avion pas inférieurs à 300 euros. Comble du comble, y a des circuits tout inclus avec des TO pour 250 euros à la même période. Kezako ?
J'aime pas les voyages organisés. Et je me demandais justement si je pouvais pas prendre un tout-inclus et donc économiser 50 euros ( bon, c'est pas énorme mais en Turquie, ça te paie 3 nuits d'hôtels ... ) et "lâcher" le groupe une fois sur place. Mais je vois que ça va s'avérer impossible. Surtout que les circuits aux prix de 250 euros vont d'Istanbul à Ephèse en passant par Pamukkale et la Cappadoce alors que je ne veux qu'aller en Cappadoce ...
Tu devrais te renseigner auprès d'une agence pour nous donner le résultat si c'est possible ou pas. Moi j'ai donné mon avis mais il semble que d'autres ne sont pas d'accord avec moi. Je tiens à préciser dans cette histoire que la priorité est de payer moins cher.
Bonjour j'ai moi meme fais l'experience ya 3 ans pour le yucatan j'avais pris un forfait tout-inclus pour 2 semaines a cancun ca ma couté 1100$ alors que le vol était 940$, donc je suis rester les 2 premieres nuits a mon hotel et ensuite je suis parti en faire le tour du yucatan pendant 10 jours et passer les 2 derniers a mon hotel.....
Santopepino un forfait ne veut pas dire prison vous etes libres d'aller ou vous voulez!
Je suis tout à fait d'accord avec toi, un forfait ne veut pas dire prison, mais moi je ne voulais pas tout à fait faire cela.
Je voulais partir 3 semaines et prendre seulement 1 semaine dans un hôtel, le reste des 2 semaines je me débrouille. Les tour opérator en France n'acceptent pas ce genre de chose, si tu pars 3 semaines tu dois payer 3 semaines dans un hôtel.
😏 Oui mais ça c'est ce que l'on appelle se débrouiller par soi-même. Quand on veut se débrouiller par soi-même, les histoires de trajets interminables et autre mésaventures font partie du lot. Soit on accepte - et on y prend même plaisir - soit on reste avec les "moutons" des TO.
Maroc 2000... petit tour organisé de France.... Rando avec guide dans l'atlas et négociation de rester 10 jours seuls... et le petit plaisir malsain de voir rentrer tout le monde en France alors que tu va prendre le bus pour Essaouira😇... Ceci dit merci le groupe qui m'a fait économiser pas mal d'argent.
Les TO ont une légère tendance à la tyrannie de l'expert : c'est nous qu'on connait, toi t'es touriste et tu ne comprends rien... Que nenni... Je négocie mes billets d'avion (même vol sec) avec des agences qui n'ont pas forcément l'habitude... mais des fois la destination les interesse, le projet, un filling... Evidemment je ne l'ai jamais fait avec Fram ou Nouvelle Frontière qui (je pense, s'en fiche un peu de mes états de porte monnaie)
la mouette saurait-elle dire sous quel degré de latitude se trouve la vague qui la berse. (A. LONDRES)
Celà fait maintenant plus de dix ans que je voyage exclusivement avec eux, entre deux à trois voyages par an et exclusivement des vols secs, et je ne peux que me féliciter du service rendu par mon agence qui me trouve toujours les meilleurs vols aux meilleurs prix et surtout ne me fait régler le cout de mes billets que 2 à 3 semaines avant le départ.....ce qui me permet d'éviter l'assurance annulation, et de plus on programme toujours deux destinations au cas ou.......
Il est vrai aussi que j'ai toujours affaire à la même personne et je pense que c'est celà qui fait la différence quelle que soit l'agence concernée....
Bon voyage à tous même avec Nlles Frontières et Fram......😉
Je suis d'accord avec Alan, Nouvelles frontières est de loin le meilleur marché, j'ai comparé avec tous les sites internet, vols secs.com, opodo, lastminute, etc...
Je pars au Mexique et à Cuba en mars, les dâtes dans les packs tout inclus ne me convenaient pas, ils ont réussis à me sortir le même voyage, avec un départ près de chez moi...moins cher que le pack, en vols réguliers bien sûr !
Mais en plus, je ne voulais pas leur hôtel, j'en ai réservé un directement au mexique, c'est moins cher, on paye par carte en dollars, le nombre de nuit que l'on veut, ils vendent également, mais surtout séparément, les transfers d'hôtels, des excursions, etc...
Je n'ai eu aucun problème avec nouvelles frontières pour prendre l'hôtel ailleurs, contrairement à d'autres agences. ça me permet de reprendre l'avion ou je veux, personnellement je leur ai demandé un vol: Espagne/Mexique Mexique/Cuba et retour Cuba/Espagne.
Je suis d'accord avec Alan, Nouvelles frontières est de loin le meilleur marché, j'ai comparé avec tous les sites internet, vols secs.com, opodo, lastminute, etc...
Pour ce qui est des vols reguliers (pour les charters ou en l'occurrence Corsair c'est different) NF n'est en rien moins cher que les autres gros TO vu que tous recoivent en gros les memes offres des compagnies.
Sur un vol regulier identique, la difference se joue a la limite sur les com prises (donc ecart tres faible) et surtout la validite du billet que l'on te propose (en gros plus c'est long et plus c'est cher).
Ce qui veut dire que pour un meme vol un TO peut mettre en avant des billets a validite 3 mois et un autre TO des billets a validite 6 mois ou 1 an (+ cher donc + de com), ce qui ne veut pas dire que si ce dernier avait propose les 3 mois ceux-ci auraient ete + chers.
Idem dans le choix des compagnies : un vol Singapore sera tjs bien plus cher qu'un Biman par ex.
Bref, c'est ca qui fait la difference. Sans oublier que le TO ou l'agence aura tjs tendance a fourguer ce qui commisionne le plus. Comme quoi mieux vaut savoir ce qui existe et combien ca coute avant d'aller acheter son billet.
Quant a NF, version 2004, rachete par TUI ca ressemble de - en - au NF des debuts et au contraire de + en + a un generaliste quelconque (cf. la presse prof tourisme et les differents debats sur le sujet depuis le rachat). Et a mon avis ca ne va pas aller en s'ameliorant...
🙂.....ah décidemment il est difficile de faire admettre son point de vue, et plus encore quand on en est le principal acteur au même titre que Nathly......😉
Au risque de me répéter, et malgré le fait que Nlles Fontières collabore trés étroitement avec TUI, on arrive à trouver chez ce TO ( puisqu'il faut l'appeller comme celà....😉 ) de meilleurs tarifs que chez d'autres et comme l'a indiqué Nathly, et j'en use également, on peut trés bien arriver dans la ville de son choix et repartir par une autre sans un gros écart de prix, et ils baissent fréquemment leurs tarifs pour s'aligner sur d'autres agences.....et connaissez vous beaucoup de TO qui acceptent de ne faire régler le montant total des billets que 2 à 3 semaines avant le départ, moi à part eux je n'en connais pas......
Et au vu de l'actualité, on a l'assurance de partir sur des vols réguliers reconnus, mais rappelons le également, Nathly et moi même ne parlions que de vols secs et pas de circuits.....et comme dans tout commerce le contact avec le vendeur est trés important, et je ne manque jamais aprés chaque voyage de leur rendre visite pour leur raconter mon voyage et leur filer quelques tuyaux utiles pour d'autre voyageurs......
Pour ce qui est des vols reguliers (pour les charters ou en l'occurrence Corsair c'est different) NF n'est en rien moins cher que les autres gros TO vu que tous recoivent en gros les memes offres des compagnies.
Sur un vol regulier identique, la difference se joue a la limite sur les com prises (donc ecart tres faible) et surtout la validite du billet que l'on te propose (en gros plus c'est long et plus c'est cher).
Ce qui veut dire que pour un meme vol un TO peut mettre en avant des billets a validite 3 mois et un autre TO des billets a validite 6 mois ou 1 an (+ cher donc + de com), ce qui ne veut pas dire que si ce dernier avait propose les 3 mois ceux-ci auraient ete + chers.
Idem dans le choix des compagnies : un vol Singapore sera tjs bien plus cher qu'un Biman par ex.
Bref, c'est ca qui fait la difference. Sans oublier que le TO ou l'agence aura tjs tendance a fourguer ce qui commisionne le plus. Comme quoi mieux vaut savoir ce qui existe et combien ca coute avant d'aller acheter son billet.
Quant a NF, version 2004, rachete par TUI ca ressemble de - en - au NF des debuts et au contraire de + en + a un generaliste quelconque (cf. la presse prof tourisme et les differents debats sur le sujet depuis le rachat). Et a mon avis ca ne va pas aller en s'ameliorant...
Bien moi jsuis comme ALAN, je voyage depuis pas mal d'années presque exclusivement avec N-F, je cherche dabord les meilleurs tarifs chez d'autres puis sur le net et enfin j'achete mes billets chez eux qui sont souvent moins cher.
depuis quelques temps je vais regulierement en indonesie et aux dates auquels
je pars, je ne trouve pas mieux ailleurs.D'ailleurs je leurs ai meme demandé pourquoi, on m'as repondu que N-F etait le plus gros acheteurs de place sur la MALAISIA .
L'envie c'est comme un grain de sable dans l'oeil !
Effectivement il arrive parfois qu'il soit difficile de faire admettre son point de vue, c'est aussi ce que doivent parfois penser les adeptes du tout-inclus...
Pour en revenir a NF et les autres : petite recherche vite fait via le web sur un Paris-NY (29/2 - 19/3)
Site NF :
Sont tres radins sur leur site au niveau offres, meme si je pense qu'en agence c'est evidemment mieux. Bref : 1 offre Continental a 342 E H.T
Via easyvol (comparateur) :
Une vingtaine d'offres de divers TO moins cheres avec differentes compagnies. Et le meme Continental chez lastminute est a 363, 13... mais inclus les 64, 13 Euros de taxes. Soit donc a priori un peu moins que le NF si on lui rajoute les taxes.
Deuxieme essai : Paris-Bangkok (29/2 - 19/3)
NF :
1 Malaysia a 697 H.T
Easyvol :
Passee la cinquantaine d'offres a moindre prix on arrive sur un Malaysia, propose a 734 Euros chez Anyway... incluant la aussi les taxes.
Bref, NF ou autre on retombe en gros sur des choses similaires.
>> on peut trés bien arriver dans la ville de son choix et repartir par une autre sans un gros écart de prix,
Le panachage n'a rien a voir avec le TO (sf charter), c'est la compagnie qui decide et si oui a quel prix. Ensuite, suffit de demander a la resa.
>> et connaissez vous beaucoup de TO qui acceptent de ne faire régler le montant total des billets que 2 à 3 semaines avant le départ, moi à part eux je n'en connais pas......
2 semaines c'est effectivement tres rare, 3 c'est assez courant quand on est un habitue de l'agence (c'etait mon cas autrefois avec Nouveau Monde), 30 jours c'est ce qui est marque dans les contrats (sf resa en ligne ou ca peut etre different)
> Et au vu de l'actualité, on a l'assurance de partir sur des vols réguliers reconnus,
Pas plus de garanties avec NF qu'avec les autres, y compris meme s'il s'agit d'un vol Corsair. Cf. dans le Forum "Divers" de VF la discussion "question sur Corsair" ou une personne ayant achete un vol Corsair sur St Domingue s'est retrouve a voler sur la compagnie ... Air plus Comet
Mais là tu fais des simulations avec le net, mais moi je parle du contact que j'ai avec la même personne dans la même agence depuis plus de dix ans et là forcément les choses sont différentes, et il y a un climat de confiance qui s'installe de part et d'autre......c'est tout ce que je voulais dire.
Donc, finalement, rien n'empeche d'acheter un tout-inclus, de profiter de l'avion et si l'on a envie des nuits d'hotel qui vont avec, et ensuite de partir faire sa vie tout seul.
J'ai testé la formule à quelques reprises ces dernières années, et c'est effectivement intéressant... si on est à deux. Actuellement, je cherche à partir vers le Maghreb en solo, et le prix de la formule tout compris double quasiment avec une chambre individuelle. C'est énervant.. 🤪
C'est peut-être un peu tard pour certains, mais au sujet du all inclusive ou formule avion + séjour des TO, par expérience KUONI accepte les départs anticipés et les retour décalés, c'est à dire prendre un forfait vol + séjour d'une semaine et passer 3 semaines ailleurs, c'est parfois plus interressant.
En ce qui concerne les vols secs, pour notre dernier voyage en mars 2004 : 1 mois en Thaïlande, aprés avoir consulté 4 agences dont Nouvelles Frontières, Wasteel, La Dépêche Voyages, et Leclerc Voyages, le billet le moins cher a été trouvé sur internet : un PARIS/BKK à 540 € TTC avec CFA ( comptoir français d'asie) sur la Cie SRI LANKA AIRLINES
En ce qui concerne l'assurance annulation nous ne la prenons jamais, car nous payons avec une Visa Premier, et par expérience attention aux assurances annulation il y a des franchises, alors qu'avec la visa premier : 0 €
Mon fils a eu une otite la veille du départ pour les US, il avait 10 mois, sont billet faisait 545, 85 Francs Français, nous avons été remboursés au centime prêt avec l'assurance visa premier alors qu'avec l'assurance annulation proposé par l'agence il y avait une franchise de : 500 FF
D'un voyage il ne doit rester que 3 choses: les souvenirs, les images...et l'envie de repartir !
www.patheophil.c.la
Petite question par rapport aux prix des tout inclus:
imaginons qu'on prenne une semaine tout inclus, à un prix moindre qu'un vol sec... mais que le but est de rester sur place PLUS qu'une semaine... à votre avis, cela poserait il problème au TO de ne pas reprendre l'avion prévu et de rester sur place (en se débrouillant par après pour le retour mais en ayant gagné sur le vol aller)???
c'est la solution que j'envisage pour partir trois mois en RD, mais je ne me suis pas encore informé par rapport aux vols de retour🤪
je ne vois pas quel problème cela lui poserait, surtout si tu l' avertis.
maintenant cela ne sera peut- être pas très facile de trouver un vol retour ( pas trop cher ) sur ce type de destination. renseignes toi auprès de nouvelles frontières, et je te conseille de réserver ton retour avant de partir, sinon ton séjour de 3 mois pourrait durer + longtemps, mais ça peut être sympa aussi ...
esk'il est si difficile ou si cher de prendre un vol juste retour de RD?? je compte personnellement rester au moins trois mois mais je ne voudrais me limiter à une date fixe... n'y a-t-il pas d'agence de voyage la bas qui fournissent des billets à des prix raisonnables?
Celà est possible, me semble-t-il, dans la mesure où le TO a des vols retour à la date où tu veux revenir et s'il y a de la place. Il faut en discuter avec l'agence de voyage où tu prends le tout inclus. Et dans ce cas, il ne devrait pas y avoir de supplément de prix.
Comme Mondo, voyageant seule je paies souvent le vol sec aussi cher qu'un séjour tout compris mais à deux... Il me semble que l'on doit bien être au moins deux…
Je suis actuellement en voyage dans l'ouest américain avec ma famille et nous nous sommes arrêtés à un magnifique petit lac dans yosemite park, Tenaya Lake,…
Pour ceux que ça intéresse, en ce moment à Phuket, c'est le moment de faire les excursions que proposent les agences innombrables ayant pignon sur rue pour des…
I’m heading to Quebec and New Brunswick this summer and got a Revolut Classic card for the trip. I’ve already exchanged some Canadian dollars in the app so I’ll have a reserve ready for my departure day. My question is whether I’ll incur any additional fees when using my Canadian dollar account. I think I’m limited to 200 € in ATM withdrawals for my part. Thanks!
Three years after exploring northern Argentina and Chile, my two travel buddies and I want to discover the southern part of these two countries.
We’re traveling on a budget, backpacker-style, favoring public transport and modest accommodations, but we don’t hesitate to splurge a little when it’s worth it.
The classic spots that have been fueling our dreams: Bariloche, the lakes, Chiloé, El Chaltén, Torres del Paine, Perito Moreno, El Calafate, Fitz Roy, Ushuaia and Tierra del Fuego, and wrapping up in Valparaíso.
We’ll take a round-trip flight to Santiago, then I’m thinking of a one-way flight from Santiago to Punta Arenas. From there, we’ll explore and do several day hikes in the south, including Ushuaia and, if possible, Tierra del Fuego.
Then we’ll head back north by bus to Bariloche and the lakes, followed by Chiloé, then a bus to Santiago and Valparaíso.
Based on your experience, could you help me figure out the best way to structure this trip and maybe suggest some ideas?
Thanks in advance.
Didier
Hello! 👋
I’m new to this site and feeling a little desperate. 😢 My boyfriend’s birthday is in 4 days, and I wanted to surprise him with a New Year’s trip to London... except I just found out he’s already been there as a kid. Well, there goes my surprise! 😅
Since we both love Christmas and winter, I’m looking for a destination where we can really feel the holiday magic—with a budget of around 500 € for transport + accommodation for two (yes, I know, I might be asking for a Christmas miracle here 😇).
We’ve already been to Bucharest, Prague, Vienna, and Budapest, so I’d love to find something a little more offbeat, not too expensive, and with a beautiful Christmas atmosphere.
Please help me! 🙏 On social media, it’s always the same ultra-touristy cities... I’m sure there are hidden gems I haven’t discovered yet!
Hi there,
I'm heading to Morocco for 10 days as a backpacker, with my car and a tent canvas if needed. Does anyone have great experiences in this country around the Tétouan and Tangier areas?
I'd love to spend time with locals, rent a small room, and take part in daily life.
If you've got any addresses to share, that'd be awesome!
Thanks a million for your replies!!!😉
Christine
My boyfriend and I are going there for just 9 days, including the two travel days… It’s not much, but oh well!
Looking at prices online, I get the impression everything’s more expensive than I thought 😅 So, I wanted to get your feedback on a few things:
* Is hitchhiking common, easy, and generally safe in Albania?
* Is it possible to find day-to-day accommodations without booking ahead? If so, are they usually cheaper than the ones you find online?
* Is wild camping allowed or at least tolerated?
If any of you have traveled there recently, I’d love all the tips and great deals you’ve got!
Hi,
We’re a young couple planning to travel to South Africa after spending about three weeks in Namibia. We’ll arrive in Cape Town around mid-December, with no fixed travel duration (though our budget will eventually set a limit).
After browsing through the forum, we’ve realized the country is packed with incredible spots, which makes choosing an itinerary tough. We’re looking for stunning landscapes, hikes, and so on. So, we’d love to hear your thoughts and experiences.
When we arrive in Cape Town, we’d like to settle in and take it easy until New Year’s, exploring at a relaxed pace. We know this period coincides with South African holidays—does that make finding accommodations (availability/prices) more difficult? Do you think it’s possible to stay in a nice place for about 15 days without aiming for the most upscale neighborhoods? Maybe somewhere a bit outside Cape Town, like Fish Hoek, and just visit the city occasionally.
After that, we’ll have plenty of time (about 2 to 2.5 months) to explore the country. We’d like to take our time. In your opinion, is it better to focus on the Cape Town region, or is it reasonable to consider more distant areas like the Drakensberg or Blyde River Canyon? Can everything be done by car if we take our time, or are domestic flights sometimes more practical?
Budget-wise, how much do car rentals cost? For accommodations, we usually look at Airbnb—are they affordable in South Africa? What’s the average nightly rate outside the biggest cities? Are there other platforms you’d recommend for saving on lodging?
Finally, regarding safety, are there any regions to avoid besides Johannesburg?
We know this is a lot of questions, but we’re still in the early planning stages!
Thanks in advance for your advice!
Hi there,
After exploring southern Peru in 2024 with your help, we’d love to head north next. There’ll be 5 or 6 of us:
1. Arrive in Lima in the evening.
2. Visit Lima and take a flight at 6:35 PM to Tarapoto.
3, 4, 5. Spend a few days there to trek in a reserve (Pacaya-Samiria National Reserve) or somewhere else.
6. From Tarapoto to Chachapoyas—either by overnight bus, daytime bus, or private car.
7. In Chachapoyas: Gocta Waterfall, Sonche Canyon, and walk back to town.
8. Head to Kuelap citadel, Revash, and arrive in Leymebamba.
9. Leymebamba museum, then route to Cajamarca.
10. Cajamarca hot springs, overnight bus to Trujillo or Chiclayo—or do both.
11, 12, 13. Visit and explore the area.
14. Overnight bus back to Lima.
15. Lima.
16. Depart at 8 PM for France.
What do you think of this itinerary? Looking forward to your advice.
Thanks
I’m planning a 7-day trip to Marrakech for a sports camp, and I’ll be traveling with just a standard carry-on backpack.
I’d love to hear your best tips and tricks:
• What clothes are absolutely essential?
• Any advice for managing the heat while traveling light?
• Which accessories have been the most useful for you?
• Mistakes to avoid on a first trip to Marrakech?
I’m also open to your recommendations for neighborhoods, restaurants, or activities not to miss during my free time.
Thanks in advance for your advice and experience! !
Hi there, we’re heading to the Cyclades from June 23 to July 9. We’ll arrive in Santorini and leave from Mykonos. We’re thinking of visiting these islands: Folegandros, Milos, Sifnos, Tinos, and Mykonos. Do you think it’s better to book the ferries now (which site do you recommend for booking?) or can we buy the tickets on the spot? Also, do you have any suggestions for accommodation under 100 €/night on each of these islands? Thanks in advance!
Hi everyone!
I’m planning my dream trip for next September, lasting about a month. Here’s my itinerary:
Amsterdam: 3 days (departing from Montreal)
Tanzania: 3-day safari
Zanzibar: 6 days
Istanbul: 7 days
Return to Montreal.
Since my budget is pretty tight, I’m looking for tips and advice to cut costs without sacrificing the experience. Here are my questions:
Multi-destination flights: What’s the best way to book these connections? Is it better to buy a one-way ticket from Montreal to Amsterdam, then a separate internal flight, or use comparison tools for a multi-destination ticket?
Budget safari: Do you have recommendations for local agencies or tips to do a 3-day safari (Serengeti/Ngorongoro) at an affordable price (e.g., camping/glamping instead of luxury lodges)?
Accommodation in Zanzibar: Which villages or types of lodging are the most budget-friendly and accessible via local transport for these 6 days?
Istanbul: Any tips for well-located but cheap accommodation and great food deals?
Hi,
Are there still basic, traditional, and affordable authentic accommodations in Poland? I’ll be traveling in July with my husband and our 2 kids along the Warsaw-Łódź-Toruń-Gdańsk route, and all I can find online are standardized Ikea-style apartments in the cities. When I look for agrotourism, it’s all luxury farms.
Can you find farms in the countryside or city lodgings for under 60 euros per night? And if so, how?
Is it possible to find accommodations on the spot without internet—like from people who put up signs—even in July?
Hi,
I need to stay in Paris or Créteil for 2 nights a week for a month. I know some cheap backpacker options, but I’d like something even cheaper. Do you know of any rooms for rent from private individuals?
Thanks
We’re a young couple planning our first trip to Albania from June 23, 2026, to July 2, 2026. We have a pretty tight budget and want to make the most of this amazing country without breaking the bank.
We’re looking for all the advice you can give to help us plan our stay:
* What are the must-see places to visit?
* Which cities or villages are really worth the detour?
* What natural sites, hikes, canyons, springs, or viewpoints do you recommend?
* Do you know of any free, uncrowded, or particularly beautiful beaches?
* Where can we responsibly observe or swim with sea turtles?
* What are the most beautiful beaches on the Albanian Riviera that are accessible on a small budget?
* What budget-friendly accommodations (hotels, hostels, homestays, campgrounds) do you recommend?
* What are the best ways to get around between different regions at a low cost?
* Do you know of any reliable and affordable agencies for renting a vehicle (car, scooter, or motorcycle)? What are the average rates at the end of June, and which rental companies do you recommend or advise against?
* Is it better to rent a vehicle right when we arrive or stick to local buses and minibuses to keep costs down?
* Which restaurants or local specialties offer the best value for money?
* Are there any free or low-cost activities we shouldn’t miss?
* Which places do you think are overrated or can be skipped when you’re short on time and money?
* What practical tips would you have wished you knew before your first trip to Albania?
We’d also love any 10-day itineraries that you particularly enjoyed, along with your budget estimates for accommodation, meals, and transportation.
We’re open to off-the-beaten-path spots and local tips. If you have any secret addresses, hidden beaches, favorite accommodations, or mistakes to avoid, we’d love to hear about them! 😊
Hi there, we’re planning a road trip in northern Algeria at the end of January – early February.
Anyone have any tips for a car rental agency that’s both reliable and not too expensive? Thanks in advance!
I traveled through southern Peru in November 2024 and now I’d like to explore the north.
We’re a group of 5 people for a 15-day trip.
Iquitos or Nauta for the Amazon rainforest—I saw that you have to fly there.
Chiclayo
Chachapoyas
Kuelap
Leimebamba
Cajamarca
Trujillo
And if we have time, Huaraz for the Andes cordillera.
No problem taking overnight buses—they save a lot of time.
Or renting a car and figuring it out as we go.
We’d also love to take the train from Lima to Huancayo, but it seems complicated—I don’t understand when it runs.
I’d like to drive to Morocco from Paris via Spain. I was really surprised to see the ferry crossing prices—around 500 €—but especially the crossing time (about 1 hour). Normally, I pay 3000 € to go to Tunisia from Genoa, but that’s for a 24-hour crossing.
My question: is it cheaper to buy the ticket on the spot, as some Moroccans have advised me? Though I’ve also heard the opposite.
What do you think, considering I need to get to Tétouan around July 17th and return from Tangier around August 4th?
Thanks in advance
I’m planning a 10-day trip to Slovenia in May (9–19 May) and starting to look at accommodations. Unfortunately, I’m only seeing relatively expensive options—nothing under 50 €, and usually around 100–150 €. Traveling solo, that could quickly blow my budget. And 30 € for a bed in a 10-person dorm at a youth hostel feels like a rip-off...
Are there other booking sources besides the usual Booking.com, Airbnb, and Google? Or can anyone confirm if I’ll find more reasonable rates on the ground around Bled, Bohinj, Triglav, or in mountain huts? I’ll be renting a car to optimize my travel, so I won’t be limited geographically.
Hi there,
Could you recommend some nice and affordable neighborhoods to book a hotel in for visiting Nice and exploring its surroundings and nearby villages?
I’d like to know if it’s better to book the entire stay in Nice and take day trips to the villages, or if there are villages worth spending at least one night in to really explore them properly?
Since all the villages are stunning and we have to make a choice, which ones are absolutely must-visit?
My 16-year-old daughter and I will be spending a week there at the end of April. We’ll arrive by TGV from Paris and plan to use public transport during our stay. Do you know if there’s a weekly transport pass available and how much it costs?
I’m planning to spend about twenty days in Réunion in November.
I’d like to get around using the *car jaune* (2 € per ticket), but from what I’ve heard, it doesn’t cover the whole island.
I’m not looking to head toward the ocean and the beautiful beaches—more toward the mountainous landscapes, even if I’ll just be admiring them from below. 😉
Maybe other buses go where I want to go.
By the way, are there any relatively easy mountain hikes, and where?
But here’s the most important part:
I don’t want to book anything in advance because I don’t know what my itinerary will look like—it’ll change depending on my mood. 3 days here, 5 days there, etc.
On top of that, I’d like to arrange half-board stays with locals—not professionals—by approaching them and asking if they’d be willing to host me (overnight stay, breakfast, and dinner) for 30 € to 40 € per day.
What do you think?
Does the price seem reasonable?
And is it okay to take the initiative and ask Réunionnais directly?
The tourist office in Réunion told me that since November is peak tourist season, I should book without delay. 🤪
For four years in a row, I traveled across Canada for a month and a half each time, relying only on hitchhiking and half-board stays with Canadians who welcomed me (and refused to let me pay them).
If I’d listened to my family and friends, I never would’ve taken the leap—and that adventure remains one of the best experiences of my life.
It’s been ages since I last dropped by here... maybe simply because, apart from Nepal, I haven’t really had the chance to hit the road lately. 😉
This year, I’d love to spend a few days in Lisbon, probably in late May or early June. But with my budget being what it is, I’m looking for great tips to avoid wasting time once I’m there and risk missing out on hidden gems or unusual culinary specialties and/or quirky activities! I’m hoping to find a room in a local’s home where I can stay in a quiet neighborhood near the center, so I can get around without relying too much on public transport—my walking shoes are my best travel buddies.
I’d love all your recommendations, especially for parks, small neighborhood markets, casual eateries for a quick bite, your favorite viewpoints to soak in the scenery (I’m bringing my travel journal to sketch my getaway in watercolors), events around traditional art and crafts, and so on.
All your advice will definitely help me travel peacefully and come back with my head full of vibrant memories!
Thanks in advance, everyone!
Isabelle
I’m diving into planning a trip I’ve dreamed of for a long time: crossing Africa from North to South solo, with a departure planned for October 2025 for about 8-9 months. I’m leaving from Paris with a starting budget of around 7,000 €, aiming to supplement it with work along the way.
My planned route: Senegal → Gambia → Sierra Leone/Liberia (if logistics work out) → Côte d'Ivoire → Ghana → Togo → Benin → Cameroon → Gabon → Kenya (Masai Mara) → Uganda (Bwindi gorillas) → Rwanda → Tanzania (Kili + Serengeti + Zanzibar) → Mozambique → Malawi → Zambia (Victoria Falls) → Botswana → Namibia → South Africa (Cape Town). Madagascar as a bonus if timing/budget allows from Mozambique.
I’m not a backpacking newbie—I’ve done several trips in Europe and I’m familiar with the lifestyle, hostels, local transport, etc. But Africa is my first big adventure on this continent, and I’ve got some very concrete questions I’d love feedback on from people who’ve been there.
🎭 My big dilemma: flexibility vs. pre-organized work
What matters most to me is NOT rushing through. If I feel good somewhere, I’ll stay longer. If a region doesn’t click, I’ll cut it short. That seems totally incompatible with having pre-booked work or volunteer gigs, yet I need that income to stretch my budget.
I’m torn between two approaches:
Option A: The mixed rhythm: 3-4 weeks of volunteering in a country (free accommodation, full immersion), then 1-2 countries in classic backpacker "vacation" mode, then another mission somewhere, etc. This gives a breathing rhythm and avoids burnout from non-stop volunteering.
Option B: The continuous flow: finding gigs as I go, from the previous country, contacting hosts 2-3 weeks in advance with a flexible date range. Keeping maximum spontaneity but never arriving anywhere without a safety net.
Have you tried either? What actually works on the ground in Africa?
🌍 What I’m really looking for in this trip
Not just the classic tourist spots. I want to see the country as it is—eating at local joints, taking local transport (bush taxis, minibuses, sept-places), staying with locals when possible. The big reserves and safaris are part of the plan (Masai Mara, Serengeti, Okavango), but just as much as hanging out in a residential neighborhood in Dakar, understanding how people really live.
Volunteering or work interests me for that reason too (not just for free lodging, but because it’s the deepest way to dive into a country). Working at a school in Ghana, a lodge in Kenya, a permaculture farm in Mozambique—I see it as an immersion that classic tourism can’t offer.
🎒 My concrete questions
About Workaway and Worldpackers: I’ve read a lot but would love on-the-ground feedback, especially for West and East Africa. Are hosts really flexible with dates for long-term travelers? Do the advertised gigs match reality? Are there alternative platforms you’d recommend for Africa specifically (I’ve heard of Help Exchange, WWOOF Africa, local networks…)?
About "off-platform" jobs: Is it really doable to find informal work on the spot (bars, restaurants, lodges) without prior contacts? In which countries/cities is this most accessible for a French speaker without a local work permit?
About logistics between countries: For those who’ve done the West Coast (Senegal → Ghana → Benin), how did you cross borders? Direct buses or local shared taxis at each border? And for the jump from Central Africa → Kenya, is a flight mandatory, or are there feasible overland routes?
About Madagascar: I’m considering adding it from Mozambique (flight Maputo or Beira → Tana). Those who’ve done it backpacker-style on a tight budget—is 3-4 weeks doable, or is it too short to be worth it?
I’m open to all tips, experiences, warnings, and pleasant surprises. And if you’ve got trusted local contacts (Workaway hosts, associations, community lodges), I’m all ears!
I’ve got tons of questions and I’m eager for any advice or experiences you can share!!
Hi there,
We’re planning a trip for 2 adults and 2 kids to Tanzania and Zanzibar. I’ve had a quick look, and the prices are starting to get pretty wild.
We’ve got a budget of 8,000 €, and I was thinking of doing three or four days of safari and three or four days in Zanzibar, but even that seems like it might be over budget. Have you got any thoughts? I was also considering heading straight to Zanzibar and doing a one- or two-day excursion by plane instead—maybe that’d be cheaper than staying in a lodge.
Anyway, thanks for sharing your experiences and any price tips, departing from Nice!
Good evening,
As two senior French couples who are used to traveling independently all over the world, we’d like to visit Kenya next November.
Now, after seeing and reading a bit everywhere, and with the first quotes for a 6/7-day safari, I’m shocked by the prices (like $2,250) for places like Maasai Mara, where entry alone costs $200 per person per day, plus fees for the driver and vehicle.
So if you have any recent great tips or contacts to share to help me out, I’d really appreciate it—because despite the costs, we’d still love to go, while keeping things reasonable.
The most plausible solution is probably renting a vehicle with a driver-guide.
Thanks in advance for all your replies.
Jacques
We’ll be in Srinagar for 4 days in mid-May 2026 during our backpacking trip as a couple. Do you have any nice places to recommend, and what about the houseboats on Dal Lake? Should we spend all our nights there, or just one night for practicality when getting around?
Thanks,
Rozenn
Hi there,
This is my first time traveling to Italy, and I’m planning to go by car.
From what I’ve read, parking is tough in cities like Florence.
I’m looking for a small town not too far from Florence where I can stay and park my car, then take the train to visit Florence.
Any ideas or suggestions?
Thanks in advance
Hi there, it’s been a long time since I last went to London. I’d love to spend a week there in July with my daughter and my niece (both young adults).
Of course, I’m looking for great tips on accommodation, and I’m wondering about renting an apartment. It seems like a better deal to save on restaurants (with the option of having a few meals at home... but is that really the case? I’m not sure about the cost of a meal in a modest restaurant, the pound exchange rate, or grocery prices...).
Otherwise, I’d like to stay in accommodation (hotel or apartment) near a tube station and in Zone 1.
If you have any great tips, I’d love to hear them!
Hi everyone!
I’m heading to Morocco for a trip in the south, starting with 3 days in Marrakech (from January 8th to 11th, 2026).
If you’ve got any tips, cool spots to recommend, I’m all ears! 🎊
And, fellow traveler, if you’d like to share this Marrakech adventure together, I’d love that!
Have a great evening
Hi there,
I’m planning a trip to Peru and have estimated how many days I’ll spend in each place.
Any advice on must-see sights and tourist traps to avoid?
September–October
5 days in Lima
Bus: 07:00→13:30 or 06:00 to 09:30 (express) (3 hr 30 min journey)
3 days in Paracas (beach)