Recherche infos sur temples dédiés aux animaux en Inde

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
AF
Bonjour à tous,

Je recherche des infos sur les temples dédiés aux animaux (singes, serpents, chauve-souris), nom des temples, lieux où ils se trouvent, si c'est possible de les visiter, heures des visites, tout quoi [;)].

Merci de vos réponses.
Very young my ambition was to see a tiger, later that was to shoot a tiger, I accomplished that on foot with an old army rifle. It was while trying to photograph tigers that I learnt the little I know about them". Jim Corbett LAURENT www.lrphotos.net
DO Douya Veteran ·
Il y a le rat temple a Deshnoke pres de Bikaner : " Deshnoke, India, which is near Bikaner by the border to Pakistan, there's a temple devoted to the worship of the rat. It seems that these rats will be born in the next life as sadhus, or Hindu holy men. So hundreds of thousands of them teem together--and stink together--throughout the temple. And, of course, since it's holy, all visitors must remove their shoes to enter.

The rats are fed milk and meal, which pilgrims drink and eat afterward. It's considered a blessing to eat food drenched with rat saliva. It's also considered lucky to spot a white rat here"

Par contre, je n'y suis jamais allee donc je ne peux pas te donner plus d'infos.
"Lorsque quelqu’un te blesse, tu devrais l’écrire sur le sable afin que le vent l’efface de ta mémoire mais lorsque quelqu’un fait quelque chose de bon pour toi, tu dois l’écrire sur la pierre afin que le vent ne l’efface jamais." Proverbe Touareg
AL Alpinus Veteran ·
Le temple de Karni Mata à Deshnoke, près de Bikaner au Rajasthan, est effectivement dédié aux rats. Il se visite et j'en garde un souvenir ému (mmmh, les pieds nus dans les crottes de rats mais elles sont tout à fait innofensives ces bêtes).

Il a même un website : www.karnimata.com

A +

David

You might also like