Je pars bientôt pour le nepal, je souhaite faire mon visa en arrivant à l'aeroport, combien de temps en moyenne avez-vous attendu afin d'obtenir le précieux sésame?
je pars en voyage organisé, et l'agence me dis que s'il y a trop d'attente, mon groupe pourrait être accompagner à l'hotel et je devrais prendre un moyen de transport privé afin de regagner mon hotel.
Au pire une demi-heure.
Il faut sauter sur l' imprimé stocké sur les tablettes avant les postes de contrôle, vite prendre la file et remplir son imprimé ( très simple ) tout en avançant.
Donc .... avoir un stylo sur soi : c' est idiot de le dire, mais ça peut servir.
Maintenant, en voyage organisé, l' organisateur, s' il fait bien son job, doit avoir un stock d' imprimés à faire remplir avant même l' arrivée à l' aéroport, auquel cas on peut ne pas dépasser un gros quart d' heure.
Et je comprends mal ton soucis car les hôteliers sont là pour attendre leurs clients, pas pour battre des records de vitesse.
Pour gagner du temps tu peux déjà imprimer la fiche de demande de visa sur internet et la remplir avant de partir.
Sur place en arrivant il y a un second imprimé à remplir ( fiche d'entrée au Népal) tu le remplis tout en faisant la queue.
Donc en quittant l'avion mieux vaut être dans les premiers à faire la queue.
S'il n'y a pas eu trop d'avions avant le tiens ça prend une demie heure mais s'i y a déjà du monde ça peut prendre plus d'une heure.
Si tu n'as pas de dollars tu peux payer en euros tâche d'avoir l'apoint( autour de 32 je crois) tu peux donner des pièces pour faire l'appoint
juste un petit bémol a ce que les autres t ont dit
en arrivant a tribhuvan je me suis jeté sur les formulaires j ai eu un peu de mal a en trouver un en anglais (les autres etaient en sanscrit) quand j ai voulu le remplir dans la queue hé bé la, mon stylo marchait plus 🤪
du coup j ai du en taxer un a quelqun et je me suis retrouvé au bout de la file😕
2h pour avoir le visa et encore j ai reussi a griller un avion de chinoix de justesse🏴☠️
Faut tjs arriver à l'aéroport avec le formulaire déjà rempli! on le télécharge sur le site de l'ambassade de France à KTM. ou sur celui du consulat du Népal...
Le formulaire téléchargé sur le site de l'ambassade ne correspondait pas tout à fait à la présentation de celui mis à disposition à l'aéroport, le contenu est pourtant strictement identique, mais il a été nécessaire de palabrer un bon moment pour qu'enfin ils acceptent
Je confirme que contrairement aux dires de certains, et pour l'avoir fait et vu très clairement et très récemment.
1/ Ne surtout pas s'imaginer que se pointer au retour avec un visa dépassé de 2 jours c'est possible et que les douaniers seront cools...1 jour de dépassement ce n'est pas une tolérance c'est la règle.
Exemple: Vous avez un visa qui ce termine le 26, vous n'êtes pas en dépassement si vous prenez un avion le 27, c'est une règle et pas un cadeau. Si vous partez le 28 vous dépassez d'un jour, et c'est non seulement une amende, mais surtout le risque de perdre son billet retour, car comme il est dit par un intervenant dans ce fil et contrairement à un autre c'est l'immigration office d'abord...
Prétendre que tout cela s'arrange avec un bagou népalais c'est envoyer les gens au devant d'une vive déception, les administratifs népalais ne font AUCUN CADEAU, sauf...cela ne s' appelle-t-il pas "bakchish"?, perso je déconseille... mieux vaut avoir un visa non dépassé.
2/ Pour l'arrivée seuls les imprimés de l'aéroport sont acceptés, inutile de donner ceux que vous aurez téléchargés et qui ne sont pas identiques, à Ktm, comme à Paris le fonctionnaire zélé n'a rien à foutre des mauvais conseils des amis des amis de...il veut le bon papier, que vous trouverez au guichet et qui prend 5 minutes à remplir, ensuite cela ira de 5 minutes à 1 h pour passer, à la queue comme tout le monde.
Depuis 6 ans je passe deux fois l'an ces formalités à Ktm, la dernière fois était le 26/03/2014. Mon visa s'arrêtait le 24, j'ai payé , comme tout le monde, 30 dollars, (15 jours) pris à 3000 ruppies, , plus ma photo, à l'immigration office de Pokhara, où l'on m'a bien expliqué la règle que je cite plus haut ( si mon visa avait été jusqu'au 25, je n'aurais rien eu à prolonger).
ok ...je ne parle pas népalais et ne connais rien à rien , pas comme les afficionados du forum qui connaissent tout, sont omniprésents, souvent très agressifs, rarement instructifs, mais je vous déconseille de trop écouter ces vantardises qui ne sont pas de bons conseils et qui ne reposent sur aucune précise expérience. (A ceux qui sont passés avec des documents pas sur les comptoirs (en dehors des voyages en groupes) et avec au retour des visas dépassés de donner des dates , des circonstances, des faits , des actes ...et pas du blabla pour avoir un reccord de message, du concret svp...et votre épidermisme🙂😕😛🙁 après...)
Je trouve que ces fils sur le Nepal sont en train de devenir la propriété de deux ou trois...C'est dommage.
Je trouve que ces fils sur le Népal sont en train de devenir la propriété de deux ou trois...C'est dommage.
Je suppose que tu te comptes parmi ces deux ou trois ?
D'après expérience perso :
- Le temps d'attente pour le visa est déterminé par l'heure de ton arrivée et ton siège dans l'avion.
Si tu arrives plus ou moins en même temps que d'autres avions, tu vas avoir longtemps à patienter.
Si tu es bien placé dans l'avion, tu peux te précipiter sur les formulaires. (l'an dernier, en classe affaires Etihad, je suis sorti de l'aéroport en moins de 30 minutes, en ayant attendu bien 15 minutes pour mes bagages).
- Les euros sont bien acceptés, mais ils te rendront la monnaie en dollars et roupies.
- Je ne suis pas d'accord avec le ton péremptoire de Liberlucis. Je suis passé 2 fois avec un visa périmé (sans faire exprès) sans que l'on me dise quoi ce soit. J'en déduis que les "problèmes" dépendent surtout de la personne que l'on a en face de soi. Et de la façon de gérer le problème. Quoiqu'il en soit, je suis de ceux qui croient que rien n'est jamais impossible au Népal (tout se paie, se négocie...). Cela dit, je ne conseillerai pas non plus de tenter le diable. Il vaut mieux être en règle (ça vaut pour les treks).
Les informations que tu auras ici seront toujours à prendre avec des pincettes. Même si elles sont généralement correctes, il peut y avoir des petits changements de temps en temps.
En effet...
et pas que sur ce site, où nombre d'autres personnes t'ont simplement demandé d'emmener un peu de modestie dans ta valise et sur ces forums.
Ta réponse sur les délais d'attente ne rajoute rien à la mienne, j'écris entre 5 mm et 1 heure, je ne vois pas en quoi cela te dérange de lire ceci. Mais tu t'es bien reconnu dans les deux ou trois "incontournables" que je cite.
Quand au dépassement et à la règle de prolongation de visas, je dis , j'écris ce qui est VRAI et vécu chaque année. Un dépassement d'un jour n'est pas un dépassement à l'aéroport. Un visa qui expire le 1 permet de sortir le 2 sans avoir à le prolonger, et ce pour TOUT LE MONDE, un visa qui expire le 1 et vous sortez le 3 la prolongation de 15 jours minimum est OBLIGATOIRE POUR TOUT LE MONDE, et à faire avant la fin de l'expiration, aux bureaux d'immigrations de Kathmandu ou de Pokhara.
On compte 2 dollars par jour, on ne délivre qu'un minimum de 15 jours, soit 30 dollars, c'est le bureau d'immigration qui fixe le taux de change, car si le prix est en dollar une PROLONGATION SE PAIE EN RUPPIE, jamais en devises étrangères; ne pas confondre visa à l'aéroport et prolongation de visa au bureau d'immigration. (ceux qui ont vraiment prolongé des visas confirmeront TOUS ces détails, une prolongation se paie avec des RUPPIES, jamais avec des dollars ou des euros, le prix est dit en dollar et le paiement se fait en ruppie, ça c'est du vécu...important pour ceux qui se posent la question.)
Voilà je suis clair et je vais te laisser hanter le lieu pour avoir ton dernier
mot.
En effet...
et pas que sur ce site, où nombre d'autres personnes t'ont simplement demandé d'emmener un peu de modestie dans ta valise et sur ces forums.
Voilà je suis clair et je vais te laisser hanter le lieu pour avoir ton dernier
mot.
Tu es bien le seul qui me demande d'emmener "un peu de modestie". D'ailleurs, pourquoi ? Ou ai-je fait preuve d'arrogance sur ce forum ou un autre ? (d'ailleurs quels autres forums ?)
Pourquoi autant d'agressivite envers moi ?
Il ne me semble pas avoir ecrit ou que ce soit que mes ecrits etaient "paroles" d'evangile... 😇
Et si tu cessais de parler de TOI ?
On se contrefiche de savoir sur tous tes posts que tu parles népalais ; Et là que tu voyages en classe affaire ? en quoi cela informe quelqu'un sur la question des délais d'obtention des visas au Nepal et sur les règles d'extention de visa, et les dépassements , sur les lois de l'immigration népalaise, c'est ça la question ici, c'est des réponses à cela que les gens viennent chercher ici. Tu veux nous dire qu'en classe affaire on sort plus vite de l'avion et donc qu'on est plus haut dans la queue du passage en entrée..? J'ai rien contre les classes "affaires", mais dans ce fil , ON S'EN CONTREFOUT DE TON STATUT SUPERIEUR de classe affaire.
C'est dans le souci de donner mon EXPERIENCE RECENTE, VECUE que je m'exprime dans ce fil, par pour me mettre en scène et au passage comme tu le fais trop souvent avec l'un de tes amis, à profusion, pour sabrer ceux qui ne sont pas conformes à vos génies, parce qu'ils font des fautes, ou demandent des trucs que tout le monde sait, ou tous autres prétextes , eh...
un peu de retenue, de pondération, de courtoisie avec tous, et encore une fois de modestie...
Et relis tes posts, tu compteras , si tu le peux, le nombre de personnes, pas que moi... avec qui tu as eu ce même genre d'échange très, trop désagréables...
Merci
La, presentement, mon bon monsieur Liberlucis, ca parle de l'obtention du visa a l'aeroport.
(Au cas ou tu ne l'aurais pas compris.... Oh, quoique, c'est vrai, toi, tu l'as VECU, une EXPERIENCE RECENTE 😉 )
Or, pour expliciter correctement la situation a Estelle (l'initiatrice du fil dans lequel vous digressez violemment en me prenant a parti), il est quand meme interessant de voir tout ce qui gravite autour de l'aeroport et de l'obtention du-dit visa.
Loin de moi l'idee d'exposer mon "arrogante reussite" en precisant que j'etais en classe affaire (et pour ramener tout a moi, je preciserai aussi que je ne l'etais que d'Abu-Dhabi a Kathmandu grace a une gracieuse offre de la compagnie Etihad), mais les gens de Classe Affaires sortent de l'avion les premiers et prennent egalement un bus, seuls, sans la classe eco.
De fait, ils deboulent les premiers a l'aeroport (bon 2/3 minutes seulement, mais c'est deja bien)
C'est une information, aussi peu valorisee soit-elle, comme une autre et RECENTE, et VECUE (ne vous en deplaise).
Apres, quant a votre vibrante monomanie sur ma connaissance de la langue nepalaise, le nepali... Eh bien quoi ? J'ai du effectivement en parler 2/3 fois. Mais dernierement, je subodore que c'est le message dans lequel j'evoquais la possibilite de se sortir de frasques administratives en causant un peu nepali qui ne vous a pas plu. Et j'en suis desole. Souhaitez-vous des cours ?
(Oh, pas de moi bien sur, je dois rester modeste apres tout, mais j'ai quelques connaissan... Ah non, donner une information est faire preuve d'arrogance, c'est vrai... 😊 ).
Bref, mon cher Liberlucis, je vous conseille de respirer un peu et de m'insulter en prive si le coeur vous en dit plutot qu'en place publique, ca derange tout le monde.
Ce style... vraiment.
Allez pour une fois j'abonde dans votre sens MONSIEUR le gardien de cimetière citipati et vous présente mes excuses en vous priant de croire en l'assurance de mes respectueux sentiments.
Je vais me taire puisque l'ordre est dicté si fermement et écrit avec une telle emphase que cela en impose.
- Le temps d'attente pour le visa est déterminé par l'heure de ton arrivée et ton siège dans l'avion.
Si tu arrives plus ou moins en même temps que d'autres avions, tu vas avoir longtemps à patienter.
Si tu es bien placé dans l'avion, tu peux te précipiter sur les formulaires. (l'an dernier, en classe affaires Etihad, je suis sorti de l'aéroport en moins de 30 minutes, en ayant attendu bien 15 minutes pour mes bagages).
Suis d'accord sur ces 3 points.
Si plusieurs avions arrivent à peu près en même temps et qu'on est sur le dernier la queue peut être interminable et l'attente peut être de 2 heures ou plus ..ça m'est arrivé!!
J'ai lu plusieurs infos contradictoires sur l'obtention du visa à l'aéroport de Kathmandu Certains disent qu'on ne peut plus le faire et qu'il faut partir avec…
Je voulais savoir pour refaire une prolongation de visa si c'est uniquement à Kathmandou ou si c est toujours possible de le faire à Pokhara. je suppose que…
Est il possible d'obtenir le visa en arrivant à Kathmandou avec un aller simple????? possibilité de se faire refouler au depart de France????? merciiiii
Formalités administratives › Népal / Inde · 2 replies
Je vais réserver mon billet Paris (ou bruxelles)- Katmandou rapidement. 2 billets séparés sont moins cher et plus rapide via un low cost a New Dehli Je…
Actuellement au Vietnam, je rejoins une amie à Katmandou à la fin du mois de mai. Ayant tout mon temps, je souhaiterai faire ce trajet par voie terrestre.…
I’m heading to Laos next spring, but I have a question about the Thai arrival/departure form. I’ll be flying PAR-BKK, then taking the train to Laos (so exiting Thailand), and later re-entering Thailand by train to catch my return flight. Do I need to fill out two forms in this case?
Hi there,
I have a 9-seater passenger vehicle that I use for my business in Paris, transporting people.
I’m planning to go to Algeria with my family.
The vehicle registration lists my company as the owner.
Can I get a TPD (Temporary Admission Document)?
Will I need a KBis extract or a power of attorney?!?
Thanks for your help.
Worst case, I can add my personal name as a co-owner on the registration, but that would be a real shame!
Hi,
I’m bringing Seresta, an anxiolytic (tranquilizer) from the benzodiazepine family,
to help me sleep.
I’ll have the prescription with me.
Will this be a problem at customs, and do I need to declare it?
Same question for antibiotics?
Thanks a bunch!
Hi,
I’m writing to ask for some info—I’ve heard that you **must** have travel insurance to land in Zanzibar.
What’s the process, and which insurance should I get?
Thanks in advance for your feedback!
Best,
Seb
Hi there,
I’m a French citizen living in Switzerland, and I set up an RV LLC in Montana, USA. Through that, I was able to register 3 vehicles (an RV, a Jeep, and a Harley) with Montana plates.
I’d like to spend 3 months in Mexico, but it seems complicated—maybe even impossible—to cross the border from the US with all 3 vehicles.
Can anyone give me some advice?
Hi, are there any travelers who’ve recently crossed the border between Karakalpakstan (Uzbekistan) and Beineu in Kazakhstan?
It was closed for a while.
Thanks for any info!
I bought a one-way flight (Ryanair) and a return flight (EasyJet) to spend a week in Morocco in April.
My passport expires 3 weeks after the return date.
Some websites say the passport must be valid for 3 months at the time of entry.
However, it will still be valid both on entry and return, but its validity will only be 1 month at the time of entry (and 3 weeks on the return date, everything prepaid).
It's an individual family trip.
The consulate can't give me an answer—they're still looking into it (really!)
Last year, we stayed for 3 months in Thailand, north of Khao Lak, and were able to benefit from the 2-month visa exemption, renewable for one month by going to Takua Pa to validate a 1-month extension (1,900 baht).
This year, it’s a disaster for us—not only were we planning a 4-month stay, adding a visa run in between (which some say is quite risky), but the law is apparently changing in the coming months with the return of the 1-month exemption (plus the usual 1-month option). So, we looked into applying for a 6-month multiple-entry visa, allowing a maximum of 60 consecutive days in Thailand. However, I can’t find anywhere the minimum time required outside Thailand between two stays—do any of you have an idea?
Thanks for the info! If you’d like tips on Khao Lak and the surrounding areas, we’ve got some experience, though things change fast!
Cheers,
Bruno.
My partner, our 8-year-old daughter, and I are going on vacation to Gex.
We’ve decided to spend one day in Switzerland and another in Italy. Will we need ID (national ID card or passport)? Do we also need ID for our daughter?
Hello,
We’ll soon be moving to Madagascar long-term.
As a French national, I need to obtain a short-stay visa that can be converted to a long-stay one. To do this, I have to send the required documents to the Madagascar embassy in Paris.
No issues with that procedure so far.
If I get this visa, once I arrive in Madagascar, I’ll need to provide the same documents to the Ministry of the Interior in Anosy. I’m trying to find an email address or website for the Ministry to check which documents I need to submit (I think they ask for additional ones).
If you have any info on this, I’d appreciate your replies.
Best regards,
M. Buisson Eric
I’d like to know if anyone has already applied for a private visa to Russia with an invitation from a Russian resident.
I traveled earlier this year with an e-visa, but since I want to stay longer, I’ll be visiting my friend who lives in eastern Russia.
For the visa application, does the invitation need to be on an official paper form issued by the Russian ministry? And most importantly, do I need to present the original for the application, or is there an electronic version that can be sent directly to the consulate in France?
Thanks for any info if you’ve gone through this process before!
I filled out the B2 form to apply for a visa, created an account on Atvis to pay the visa fees and schedule a meet-up, but every time I try to pay with my Boursobank Visa 1st card, they refuse the payment with a message telling me to check my details (address), even though everything is correct. Does anyone know why this is happening, or maybe they don’t accept Visa cards? Are you aware of this?
Thanks for your feedback!
Elisabeth
There are rumors going around about the ETA: it must absolutely be on your smartphone in the "ETA" app.
Paper documents might not be accepted.
Is this real or just a hoax?
Thanks, I’m leaving in 3 weeks. My passport is good to go and my ETA is still valid for a year, but I only printed the email I received.
Thanks everyone.
Hi there,
We need to apply for a B2 visa because we visited Iran in 2018. It currently costs $185, but they’re planning an additional $250 fee per person for the same visa—it’s been approved but not yet implemented. Does anyone know when this fee will take effect?
Thanks in advance!
Elisabeth
Hi there,
In November, we're heading off on a 4-month trip. We'll be landing in China and plan to leave the country via a land border into Vietnam.
I’ve read that China may ask for proof of exit within 30 days (flight ticket or other reservation). Since we’d be leaving by land, I’m wondering how this works in practice.
Has anyone here been in this situation recently?
Did the airline ask for an exit ticket before boarding?
Did Chinese authorities require proof upon arrival?
Is a train/bus ticket to Vietnam sufficient?
Is a cancelable or flexible reservation accepted?
Hi there,
Just a question that’s probably been asked before (though usually the other way around for my situation :))
My wife and I are heading to the US.
On her ticket, it only has her maiden name (e.g., Martine DUPOND).
On her passport, it’s written as Martine DUPOND épouse AVRY.
No issues for travel, I hope I did the right thing with the ticket?
Then for the ESTA, is just Martine DUPOND enough, or do I need to include the "épouse AVRY" part like on the passport?
Thanks in advance!
Hi there,
I’m spending a few days in San Pedro de Atacama (Chile) and would like to cross the Argentine border to make a loop toward Salta and then return to Chile to drop off the rental car.
I’ve heard that crossing the border can be tricky!
Is it possible with a rental company’s authorization? Which company, and at what cost?
Thanks for sharing your experiences!
Best regards,
Arnale
I saw on the French Embassy in Peru’s website and the Peruvian Consulate in Paris’s site that the rule is to have a passport valid for 6 months *after the arrival date* (not the return date).
I arrive in Peru on August 13, 2019 (for about twelve days), and my passport is valid until February 16, 2020.
That’s 6 months and 3 days after my arrival date in Peru. In my opinion, I’m good to go.
But could I still be denied entry if they say I don’t cover the return date or that I’m too close to the 6-month mark?
I read on the French Ministry of Foreign Affairs website that it’s possible to apply for a temporary driving permit in China, valid for 1 month.
I’m planning to rent a car (without a driver) to explore part of the country next August, so I was wondering:
Has anyone here already gone through this process upon arrival?
How long do the formalities take on the spot?
Is it possible to handle these steps in advance, before arriving in China?
Hi there,
My departure is slowly approaching, and now that I’ve got my Russian visa sorted, I’m fine-tuning the rest of my trip to Tajikistan. Since the Tajik visa is no longer required for stays under 30 days (for French nationals), I’ll need to visit the Ministry of Interior (OVIR) to register within 10 days of entering the country. No big deal, though, since I had to go there anyway to apply for my GBAO permit. 😉 However, I’ve *seen* several reports from travelers (mostly motorized) mentioning that you need an entry permit for Kyrgyzstan, which has to be arranged in advance at the Kyrgyz Ministry (consulate?) in Dushanbe. Otherwise, you’re *stuck* at the Kyzyl-Art border (with no Wi-Fi, of course, to try and sort it out). The most recent report was from a year ago, so I’d love to know if this is still the case and if it’s indeed at the Kyrgyz Ministry (consulate?) where you need to go for this pre-authorization.
Does anyone have any recent info on this?
Thanks in advance!
Hi everyone.
I’m leaving for almost 3 months in the Philippines (11 weeks total) starting in early May.
I already have my round-trip ticket.
The problem is, I don’t have time to get a 2-month visa because the process takes nearly a month.
From what I’ve read here and there, I need a return ticket valid for less than a month when I arrive in the Philippines to prove my good faith.
After that, I can apply for a 30-day extension at the immigration office.
I’m planning to either buy a fully refundable ticket to the nearest country or a fake ticket.
For 3 months, I’ll need to extend my visa two more times before my return date to France.
My question is this:
Will immigration ask me each time I extend my visa by one month to show proof of an exit ticket matching the new visa extension date?
Is it possible to extend directly by 2 months before the initial 30 days expire?
Thanks in advance for your experiences and tips! 😊
I’ve been to Thailand several times, but it was about 20 years ago…
There’s a new system in place now, it seems.
TDAC – Thailand Digital Arrival Card.
Before arriving, I apply for a TDAC, okay.
If during my stay I cross the border to spend a few days in Malaysia and then re-enter Thailand,
do I need to submit a new TDAC application?
Do I use the same TDAC as when I first entered the country?
Or do I initially have to pay for a Thai multi-entry visa?
Thanks in advance for your insights—I can’t find the answer online.
My partner (Mexican) entered France on January 21st as a tourist. She was therefore entitled to stay for 90 days in the Schengen Area. She’ll be leaving for Mexico on April 16th, so she’ll have “used up” 86 days.
She plans to return to France on July 18th. According to the European Commission’s Schengen calculator, this new stay “may be authorized for a maximum of 90 days.” That’s not very clear ("may be," "for a maximum of").
The text of Article 6 of the European regulation (2016/399) states that for a stay planned in the territory of the Member States, not exceeding 90 days in any 180-day period, one must examine "the 180-day period preceding each day of the stay." That’s not very clear either.
My partner wants to return to France for a 90-day period starting on July 18th. Is this possible?
There are two ways to look at it:
1) The first day she spent in the Schengen Area was January 21st. That day will drop out of the calculation 180 days later, on July 20th.
From July 20th, she’ll get back 1 day of possible stay; on July 22nd, 2 days; and so on. All the days from her previous stay (January 21st–April 16th) need to be outside the 180-day rolling window.
The last day of her stay was April 16th. Looking 180 days ahead, that brings us to October 13th. From that date, she’ll be able to return for a full 90 days.
2) The number of allowed days is calculated for each day of the new stay. In other words: the 180-day window is recalculated every day, not fixed at the entry date.
If she re-enters France on July 18th, she’ll only have a “credit” of 4 days. But with each day of her new stay, one day from the previous stay (January–April) will drop out of the calculation. The rolling window allows her to “replace” days from the previous stay with those of the new stay, without ever exceeding 90 days in any 180-day period.
In this case, my partner could stay in France for 90 days starting on July 18th.
The Prefecture doesn’t provide any information, nor does Air France, and in the forums I’ve checked, opinions are divided. Thanks for any insights you can share!
Hello,
We’re planning to travel to Indonesia (Sulawesi with family) next July and August for a stay longer than a month (about 6 weeks).
I’ve seen that it’s possible to get a 60-day visa before departure, but I’ve also read about people having a lot of trouble getting it (some even didn’t manage and had to leave without it).
We absolutely need to have these 4 visas BEFORE leaving because once we’re in Sulawesi, I’m not sure we’ll be able to go to an embassy to request a visa extension after 30 days.
In short, how can we **100% guarantee** that we’ll get our 4 60-day visas before our trip this summer?
Hello, HAPPY NEW YEAR 2026!
We’re heading back in October for a trip through Botswana, Zambia, and Zimbabwe.
I have a question: for our route, we’ll need to cross the Zambia and Zimbabwe borders twice each. From experience, I know we won’t have any issues with Botswana.
But for the other two countries, I can’t find a clear answer.
All your tips are welcome!
I’m currently a student on a gap year, and I don’t plan to go back to school right away. That said, traveling really interests me. But I’ve been wondering: does being a student come with any perks when you decide to go abroad? The real question is whether I should re-enroll in a program just to keep that status without actually attending.
hi everyone,
I’m French and live in France, and my Thai girlfriend just told me she’s pregnant—she lives in Thailand. First step, a paternity test to set my mind at ease. What steps do I need to take to recognize the child? Can I do it before the birth or only after? Where do I need to go, and what paperwork is required?
Just to clarify, I want him to stay in Thailand but be able to come to France anytime without any issues!
Thanks for taking the time to read and reply.