Seul pour une semaine à Bangkok
by Duong
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
Bonjour, Ma question s'adresse à ceux qui ont décidé de voyager seul. Que faites vous exactement à Bangkok le soir quand vous etes seuls ? J'y serai sans doute la dernière semaine de mai. Ma hantise c'est de me retrouver paumé à bouffer seul tout le temps, et dormir à 20h vu qu'il y a rien à faire le soir. Anthony ps : évidemment, ne me répondez pas que par "Patpong! "
Si t'es beau gamin, à Kaosan..tu peux rencontrer une australienne et passer des nuits à surfer au lit! Autrement, tu peux passer ton temps à écrire des déboires sur une table d'une guest house bon marché en buvant un cola pour toute la nuit..ou autre conseil/rester en France et surfer sur Vf! Tu as le choix!😏
Terrible la réponse éclaire !!
Je suis allergique à l'alcool, j'aime le coca cola en plus et elle est ou l'australienne d'abord ?
Non sérieusement, vous faites quoi le soir ? Ca part deja en couille dès la première réponse... 🙁
Salut Duong,
C'est ton premier voyage en Asie ? tu sais à Bangkok il y a tellement de curiosité à voir, cela dépend de la curiosité de chaque personne de voir et de découvrir même tout seul à Bangkok tu n'aura pas l'impression d'être seul même pour manger il suffit de s'attabler et voir observer faire des photos pour ton blog tu en reviendras plein de souvenirs, mais bien sur aller en Thaïlande faut pas rester sur Bangkok trop longtemps 3 Jours c'est bien .
Regarde sur le moteur de recherche Rechercher des messages et tapes Bangkok tu verras des posts qui pourront de te donner une approche à ce que tu recherches il y a de quoi faire .
C'est ton premier voyage en Asie ? tu sais à Bangkok il y a tellement de curiosité à voir, cela dépend de la curiosité de chaque personne de voir et de découvrir même tout seul à Bangkok tu n'aura pas l'impression d'être seul même pour manger il suffit de s'attabler et voir observer faire des photos pour ton blog tu en reviendras plein de souvenirs, mais bien sur aller en Thaïlande faut pas rester sur Bangkok trop longtemps 3 Jours c'est bien .
Regarde sur le moteur de recherche Rechercher des messages et tapes Bangkok tu verras des posts qui pourront de te donner une approche à ce que tu recherches il y a de quoi faire .
@+ , Marco .
On aura jamais assez de temps pour tout ce qu'on veut découvrir et comprendre dans nos voyages qu'on se le dise , Amis voyageurs .
J'étais à Shanghai une fois. Je vais au cambodge en Juillet/aout mais la c'est beaucoup trop loin. A force de me renseigner par ci par la sur le net, j'en peux plus, faut que je bouge avant. Je prend un peu de court mes amis donc serai sans doute seul. C'est pas mon premier voyage en Asie mais c'est mon premier voyage seul oui. Et j'sais pas ce que je recherche, juste me changer les idées. j'ai pas envie de courir donc 7 jours à Bangkok me semble bien.
Salut! Duong!Bah! Faut que tu sois "ouvert"!
C'est une bonne idée de se balader sur Kao San pour rencontrer du monde!
Tu regarde leurs guides de voyages(français:anglais).Tu écoutes si ils parlent, en français bah! tu fais "ouaih!français, vous etes d'ou? etc"
J'en avais repéré avec le routard.J'ai tapé l'incruste et on a passé une soirée ensemble(resto, visiter les klongues)
Mais aborde les avec un sourire, pas en faisant la gueule!
Pour le coup du copain qui t'as parlé de l'australienne, pour jouer à skippy avec... ah!ah!ah! Pas malin!Car ça se trouve, tu préfére les australiens! (c'est peut-etre ton choix et j'ai rien contre, au passage, je n'en suis pas, à bon entendeur)
Bah!Si t'es un mec renfermé, timide, je vois pas ce que tu pourras faire! Peut-etre jouer aux jeux vidéos!
A plus!Alex 😛
Pour le coup du copain qui t'as parlé de l'australienne, pour jouer à skippy avec... ah!ah!ah! Pas malin!Car ça se trouve, tu préfére les australiens! (c'est peut-etre ton choix et j'ai rien contre, au passage, je n'en suis pas, à bon entendeur)
Bah!Si t'es un mec renfermé, timide, je vois pas ce que tu pourras faire! Peut-etre jouer aux jeux vidéos!
A plus!Alex 😛
J'ai oublier de répondre à ta première question, oui j'ai souvent voyager seul un peu partout en Chine, Mexique, Cambodge, thaïlande et j'en passe non par contrainte mais j'aime bien et tu découvres plus à mon avis, selon les individus perso ça me dérange pas du tout d'autres ils sont stressé rien qu'à l'idée de partir seul .
Mais comme tu expliques tu as envie de te changer les idées alors déjà tout est bon ne commence pas à te poser des questions "" manger seul et me coucher à 8 heures "" c'est dommage vois sur place et tu seras surpris de l'ambiance de cette ville aux mille facettes que l'on peut découvrir .
Bon trip perso j'y serai fin mai mais pour 2 ou 3 jours et après direction vers le Sud .😉
Bon trip perso j'y serai fin mai mais pour 2 ou 3 jours et après direction vers le Sud .😉
@+ , Marco .
On aura jamais assez de temps pour tout ce qu'on veut découvrir et comprendre dans nos voyages qu'on se le dise , Amis voyageurs .
J'suis pas stressé, c'est pas mon genre. Juste curieux. J'ai fait quelques voyages de quelques jours pour le boulot. Et en général c'est seul devant l'assiette le soir puis direct hotel. C'est pas une histoire de timide ou pas timide, mais surtout d'opportunité à mon avis. Bon, si je me retrouve tout seul à boire un coca, je vous enverrai un message ici pour vous inviter à prendre un verre. Ca a l'air très réactif ici. ps : Y a les enfoirés sur TF1.
J'suis pas stressé, c'est pas mon genre. Juste curieux.
Et bien si tu es curieux pas de soucis tu passeras un très bon séjour, prends un max de photos 😉
Et bien si tu es curieux pas de soucis tu passeras un très bon séjour, prends un max de photos 😉
@+ , Marco .
Ouaih!Bah!Les opportunités faut les créer! 😉
En se baladant sur Kao San et comme tu viens de le faire, poster sur V.f, par exemple.
Et tu sais les nanas là-bas (occidental), elles sont en "ruts".
Je ne sais pas ce qui se passe, peut-etre la chaleur?
Ou bien c'est parce que tous les mecs se rabattent sur les thaies, donc elles se retrouvent seules et ...
Je ne sais pas...
Donc, facile de faire connaissance, tu te tape ta soirée avec elle.Et puis à la fin, tu lui dis "ah!j'ai mal à la tete, je suis crevé, je vais me coucher". Et voilà, le tour est jouer 😛.Mais si la nana, continu à te suivre, bah!...Elle a mal comprit et elle veut que tu sois sa planche de surf! lol
A plus!Alex 🙂
Donc, facile de faire connaissance, tu te tape ta soirée avec elle.Et puis à la fin, tu lui dis "ah!j'ai mal à la tete, je suis crevé, je vais me coucher". Et voilà, le tour est jouer 😛.Mais si la nana, continu à te suivre, bah!...Elle a mal comprit et elle veut que tu sois sa planche de surf! lol
A plus!Alex 🙂
Y a les enfoirés sur TF1.
C'est la pub à toi l'antenne 😉😏
C'est la pub à toi l'antenne 😉😏
@+ , Marco .
Trop fort !
Y a du bon café labas ?
J'suis un ane donc si je me retrouve seul.
Trop fort !
Y a du bon café labas ?
Du thé excellent 😉
Du thé excellent 😉
@+ , Marco .
Je ne dirais pas ça, faut pas se dévaloriser!
T'y vas, t'inquiéte pas, les nanas elles sont en vacances, elles ont baissé la garde.
On est pas dans le rer à 6 heure du matin, en pleine hiver.Là, je te dirais "lache l'affaire".
Mais, là tu te pointe avec le sourire (trés important), tu te dis que tu les connais depuis une plombe. Les sujets de conversations ne manquent pas, voyages "d'ou tu viens? etc etc. Et c'est parti, tu tape l'incruste, bien sur!Si tu vois que c'est favorable! En général meme si t'as 2 nanas, (c'est souvent le cas)elles sont contente d'avoir une présence masculine. Quand, elles vont te manger du regard, tu vas comprendre! Mais donne de l'importance aux deux (meme si y t'as pas envie de mater l'autre gros "thon" lol). Sinon celle qui se sent oublié, va foutre la merde...
Et prend ça comme un jeu, tu t'en fiche, tu les reverra pas et puis meme.tu t'en batts! Ah!Oui!Tu peux prendre ton routard à la main!(une opportunité de se faire aborder 😛)
A plus! Alex 😉
Mais, là tu te pointe avec le sourire (trés important), tu te dis que tu les connais depuis une plombe. Les sujets de conversations ne manquent pas, voyages "d'ou tu viens? etc etc. Et c'est parti, tu tape l'incruste, bien sur!Si tu vois que c'est favorable! En général meme si t'as 2 nanas, (c'est souvent le cas)elles sont contente d'avoir une présence masculine. Quand, elles vont te manger du regard, tu vas comprendre! Mais donne de l'importance aux deux (meme si y t'as pas envie de mater l'autre gros "thon" lol). Sinon celle qui se sent oublié, va foutre la merde...
Et prend ça comme un jeu, tu t'en fiche, tu les reverra pas et puis meme.tu t'en batts! Ah!Oui!Tu peux prendre ton routard à la main!(une opportunité de se faire aborder 😛)
A plus! Alex 😉
Ah ouais ? Moi je sais baragouiné un peu plus que 3 mots d'anglais. Lexa me fait sourire avec ses conseils. Je verrais bien comment ca fonctionne.
Ouaih!Seul petit souci, c'est qu'une fois que t'as bien accroché avec la nana!(tu l'as bien finalisé)
Bah!Dés fois elle ne veut plus te lacher...🤪 lol J'ai un pote à qui c'est arrivé (c'était une ricaine), la nana ne voulait plus le lacher! Donc, régles de bases, donné un faux prénom genre surnom, si c'est une australienne, tu pourras dire "Skippy" ah!ah!ah!😏 Ouaih!Faut éviter de trop rester avec, sinon elle va croire, qu'elle est marier avec toi!🤪Bonjour, les emmerdes...
Et puis si tu passe par les guests-house, vlà!les opportunités! Quand j'étais sur Krabi par ex., t'avais une nana qui se faisait chier!Elle aligner biére sur biére (la poubelle de sa chambre était remplit) C'était une nana, la quarantaine, bien entretenu pour son age, y avait moyen! T'avais des petites jeunes, meme choses, elle cherchait à s'amuser.
Moi aussi je suis une merde en anglais, mais une fois que tu sais dire "hello!", tu sais aligné deux trois mots... (Prend l'anglais de poche, pour savoir les phrases basiques, à la limite, faut se la jouer sur de soi, rassurant) Je me souviens que j'avais accroché une ricaine comme ça!Aprés c'est du feeling...😛
Ouaih!Bah!Sinon Kirikou13, t'as raison de ne pas paniquer!La Thailande c'est pépére, les gens sont sympas...
A plus!Alex 😉
Bah!Dés fois elle ne veut plus te lacher...🤪 lol J'ai un pote à qui c'est arrivé (c'était une ricaine), la nana ne voulait plus le lacher! Donc, régles de bases, donné un faux prénom genre surnom, si c'est une australienne, tu pourras dire "Skippy" ah!ah!ah!😏 Ouaih!Faut éviter de trop rester avec, sinon elle va croire, qu'elle est marier avec toi!🤪Bonjour, les emmerdes...
Et puis si tu passe par les guests-house, vlà!les opportunités! Quand j'étais sur Krabi par ex., t'avais une nana qui se faisait chier!Elle aligner biére sur biére (la poubelle de sa chambre était remplit) C'était une nana, la quarantaine, bien entretenu pour son age, y avait moyen! T'avais des petites jeunes, meme choses, elle cherchait à s'amuser.
Moi aussi je suis une merde en anglais, mais une fois que tu sais dire "hello!", tu sais aligné deux trois mots... (Prend l'anglais de poche, pour savoir les phrases basiques, à la limite, faut se la jouer sur de soi, rassurant) Je me souviens que j'avais accroché une ricaine comme ça!Aprés c'est du feeling...😛
Ouaih!Bah!Sinon Kirikou13, t'as raison de ne pas paniquer!La Thailande c'est pépére, les gens sont sympas...
A plus!Alex 😉
En fait, j'aurais du me douter que ca deviendrait un cours de drague.
Ah!Ah!Ah!😏
Bah!J'ai simplement fréquenté un pote gros dragueur, j'ai fini par le surnomé "papy boyghton" (voir la série les tetes brulés). Le mec collectionnait les conquétes. Alors, quand tu fréquente un mec comme ça, bah!T'en apprends! Genre, en boite de nuit, il s'arrétait de danser regarder la nana entrains de danser. Et il lui disait, "humm, c'est toi qui sent aussi bon!" etc. Généralement la nana était flatté et .....
Mais, il a fini par me gaver, moi je suis plus le style a rester pépére à l'ombre d'un palmier avec mon jus d'orange.🙂 Lui, il arrete pas...🤪
Donc chacun sa route, chacun son chemin et faut dire qu'un pote comme ça. Bah!Tu peux pas lui faire confiance, c'est un coup à rentrer chez toi et de le retrouver sur sa grosse. lol 🤪
A plus!Lexa 😛
Bah!J'ai simplement fréquenté un pote gros dragueur, j'ai fini par le surnomé "papy boyghton" (voir la série les tetes brulés). Le mec collectionnait les conquétes. Alors, quand tu fréquente un mec comme ça, bah!T'en apprends! Genre, en boite de nuit, il s'arrétait de danser regarder la nana entrains de danser. Et il lui disait, "humm, c'est toi qui sent aussi bon!" etc. Généralement la nana était flatté et .....
Mais, il a fini par me gaver, moi je suis plus le style a rester pépére à l'ombre d'un palmier avec mon jus d'orange.🙂 Lui, il arrete pas...🤪
Donc chacun sa route, chacun son chemin et faut dire qu'un pote comme ça. Bah!Tu peux pas lui faire confiance, c'est un coup à rentrer chez toi et de le retrouver sur sa grosse. lol 🤪
A plus!Lexa 😛
Ah!Ah!Ah!T'inquiéte t'en auras d'autres, si elle est plus là-bas!😉
Mais attention!Fait honneur à tous les hommes de ton pays soit un "french lover", un vrai de vrai! 😄
A plus! Alex 😉
Mais attention!Fait honneur à tous les hommes de ton pays soit un "french lover", un vrai de vrai! 😄
A plus! Alex 😉
salut,
je suis casaniere du monde, j'aime etre tranquille, boire un coca bien frais et bannir l'alcool de ma vue😇 quand je suis a bangkok seule, je farfouille dans les rues voir si je trouve pas de quoi satisfaire ma curiositée. sinon le soir, vu que j'aime pas les bars, ni les australiennes, ni l'alcool, ni les putes (avant qu'on le dise)...je vais au cinoche du mbk ou me fait un super diner devant star movies. je sais que certain bannissent les activités non "intellectuelles" mais le voyage ne se cherche pas, c'est un mode de vie qui inclus meme des moments tout normaux. bangkok la nuit......ou le soir disont: quand star movies ne me dit rien qui vaille, a force de redif, je vais sur silom fouiner le marché et patpong juste pour le fun. mais sincerement, je me reserve pour la journée........ Le soir c'est juste etre seule avec bangkok. moi j'adore ca.... en gros, si t'es du genre comme moi, cherche pas midi a quatorze heures, relaxe toi...bois du coca (j'en suis malade), bouquine des magazine thai qui t'apprendront pleins de trucs mine de rien, sur pleins de choses... va sur le toit de ton hotel ou sur le balcon humer l'air de cette ville dingue et genial...et repose toi de tes journées.
😊
je suis casaniere du monde, j'aime etre tranquille, boire un coca bien frais et bannir l'alcool de ma vue😇 quand je suis a bangkok seule, je farfouille dans les rues voir si je trouve pas de quoi satisfaire ma curiositée. sinon le soir, vu que j'aime pas les bars, ni les australiennes, ni l'alcool, ni les putes (avant qu'on le dise)...je vais au cinoche du mbk ou me fait un super diner devant star movies. je sais que certain bannissent les activités non "intellectuelles" mais le voyage ne se cherche pas, c'est un mode de vie qui inclus meme des moments tout normaux. bangkok la nuit......ou le soir disont: quand star movies ne me dit rien qui vaille, a force de redif, je vais sur silom fouiner le marché et patpong juste pour le fun. mais sincerement, je me reserve pour la journée........ Le soir c'est juste etre seule avec bangkok. moi j'adore ca.... en gros, si t'es du genre comme moi, cherche pas midi a quatorze heures, relaxe toi...bois du coca (j'en suis malade), bouquine des magazine thai qui t'apprendront pleins de trucs mine de rien, sur pleins de choses... va sur le toit de ton hotel ou sur le balcon humer l'air de cette ville dingue et genial...et repose toi de tes journées.
😊
"not all who wander are lost"
Salut Poupette!Trop cool ton surnom!ça me rappelle un refrain que fredonne mon petit cousin.Ah!Ah!Ah!😄
Sympas les conseils, moi aussi je trouve ça cool, de se mettre sur le balcon le soir.Et de siroter un fanta orange tout en regardant Bangkok!🙂
Mais notre ami Duong, veut rencontrer du monde! Et là en lisant ta réponse, bah!Tu l'enferme un peu plus dans sa chambre d'hotel!🤪Déjà, qui m'avait pas l'air super chaud pour en sortir (le soir)!
D'ailleurs "sa hantise c'est de se retrouver paumé à bouffer seul tout le temps, et dormir à 20H vu qu'il y a rien à faire le soir".
A plus!Alex 😉
Sympas les conseils, moi aussi je trouve ça cool, de se mettre sur le balcon le soir.Et de siroter un fanta orange tout en regardant Bangkok!🙂
Mais notre ami Duong, veut rencontrer du monde! Et là en lisant ta réponse, bah!Tu l'enferme un peu plus dans sa chambre d'hotel!🤪Déjà, qui m'avait pas l'air super chaud pour en sortir (le soir)!
D'ailleurs "sa hantise c'est de se retrouver paumé à bouffer seul tout le temps, et dormir à 20H vu qu'il y a rien à faire le soir".
A plus!Alex 😉
salut Duong , , il y a un post pour les sorties life music tendance blues jazz et reggae, , ( sans filles de tabouret )
mais il n'y a pas que kaosan pour s'amuser il y a les endroits tres thaïe on c'est vraiment la fête comme derrière chachuchat les vendredis et samedis soir, , minuscules bistrot ou toute la jeunesse viens autant les brancher que ceux qui n'ont pas trop de moyens, , puis il y a les discos de sukumvit, ,
pour la disco il y a le mythique nasa, , ou a minuit il y a un OVNI qui débarque au dessus de la piste, , et qui ouvre ses soutes avec des envelopes ofant des cadeaux, , ( pour la petite histoire, , le fameux ONVI, , était made in thailand, , et bien sur il c'est décrocher en faisant bien 15 morts, , et pas mal de blesse, , mais la presse n'en a pas pipe un mot, , raison le nasa appartient au prince, , mais bon il a été bricoler entre temps, ,
« Le voyage apprend la tolérance. »
Benjamin Disraeli
-
muai...t'as ptet raison...
oh ben c'etait une suggestion de mode de vie...mais c'est vrai que pour rencontrer du monde c'est pas le meilleur programme.🤪
"not all who wander are lost"
A vrai dire ton mode de vie Poupette, j'adore ! J'suis une vraie larve si je veux. Mais je me suis toujours dit que c'est en vacance ou on rencontre des gens sans pour autant sauter sur tout ce qui bouge. Donc je ferai les deux. Pour Thuan, la "life music tendance blues jazz et reggae", pourquoi pas mais seul, sans fille de cabaret ... Deja que je n'y vais pas en temps normal. Un ovni tombe sur la gueule des gens, et tu nous conseilles d'y retourner. Tu dois etre maso toi sur les bords non ? :-)
Un ovni tombe sur la gueule des gens, et tu nous conseilles d'y retourner. Tu dois etre maso toi sur les bords non ? :-)
Pas du tout mais c'est pour vérifier que c'est bien accroché cette fois çi 😉
Pas du tout mais c'est pour vérifier que c'est bien accroché cette fois çi 😉
@+ , Marco .
quand je suis allé a Bangkok, on a assisté a un spectacle le soir, le genre de spectacle
que tu peux voir seulement en Thailand. Les filles vont faire des choses invraissemblable
avec leur appareil reproductif. comme décapsuller une bouteille de biere par exemple.
je ne saurais te donner l'adresse de ca, demande a un chauffeur de tuktuk.
je ne saurais te donner l'adresse de ca, demande a un chauffeur de tuktuk.
MDR. C'est digne d'un moine de shaolin ca !
Ah!Ah!Ah!ouaih!c'est un coup à se faire décapsuler la zézette! lol
Bah!Duong moi à ta place, je posterai un message avant de partir, dans la partie "recherche compagnon de voyage". Et qui c'est, peut-etre que tu vas te faire brancher par une australienne ou un australien? lol
Allez à plus! Lexa 😉
Bah!Duong moi à ta place, je posterai un message avant de partir, dans la partie "recherche compagnon de voyage". Et qui c'est, peut-etre que tu vas te faire brancher par une australienne ou un australien? lol
Allez à plus! Lexa 😉
mais qu'est ce que vous avez donc avec le pays des kangourous... T'a peut etre raison, faut peut etre essayé de trouver un compagnon de voyage d'autant plus que le vol dure 15h. C'est un calvaire ca. Quant à choisir, je préfère une compagnie féminine. Quand vous partez seul, vous parlez à votre siege de gauche ?
Ouaih!Mais Duong, c'est du "bagoo" qu'il te faut! 😉
Comme tu l'as dis, le voyage c'est l'occassion rencontrer du monde!(faut quand meme faire un peu gaffe)
Moi, quand j'étais parti en thailande vol allé, j'ai tapé la discute avec une grand mére expatrié en Australie 😄(sérieux). On a tellement déliré qu'elle m'a dit à la fin du vol "passe à la maison quand tu veux (Brisbane)". Ouaih!J' les t'aquiné avec ces petites niéces qu'avait mon age. lol Je me vois encore entrains de lui demander, si y avait moyen... (avec ses niéces, euh! faut pas déconner! lol)
Ensuite, quand j'ai changé de vol (à Dubai), j'ai tapé la discute avec un français trop cool! Stéphane, il est parisien (sa mére a un vidéoclub sur Paris).Il allait en Thailande 4 à 5 fois par ans (merci maman!). Lui, il allait direct à Pattaya, retrouver sa petite thaie.
Toute façon, t'as un tas de personnes qui sont sur Bangkok et qui vont sur voyage forum. Bah!Tiens t'as Zenshua par exemple.Moi, je pense que t'auras pas de mal à trouver du monde, pour siroter un coca ...
A plus! Lexa🙂
Moi, quand j'étais parti en thailande vol allé, j'ai tapé la discute avec une grand mére expatrié en Australie 😄(sérieux). On a tellement déliré qu'elle m'a dit à la fin du vol "passe à la maison quand tu veux (Brisbane)". Ouaih!J' les t'aquiné avec ces petites niéces qu'avait mon age. lol Je me vois encore entrains de lui demander, si y avait moyen... (avec ses niéces, euh! faut pas déconner! lol)
Ensuite, quand j'ai changé de vol (à Dubai), j'ai tapé la discute avec un français trop cool! Stéphane, il est parisien (sa mére a un vidéoclub sur Paris).Il allait en Thailande 4 à 5 fois par ans (merci maman!). Lui, il allait direct à Pattaya, retrouver sa petite thaie.
Toute façon, t'as un tas de personnes qui sont sur Bangkok et qui vont sur voyage forum. Bah!Tiens t'as Zenshua par exemple.Moi, je pense que t'auras pas de mal à trouver du monde, pour siroter un coca ...
A plus! Lexa🙂
Moi, j'ai pas fais mon escale à Francfort!Je ne peux pas te donner d'infos!
Mais sinon, Kirikou y a moyen que tu retrouve Duong là-bas?
Vos dates correspondent-elles?
Ouaih!C'est clair, quand tu vois le cout de la vie, les paysages, les gens comment, ils sont sympathiques, la bouffe... Bah!C'est clair, si je pouvai!Je prendrai un billet et je me casserai 2 semaines!
A plus!Lexa 🙂
Ouaih!C'est clair, quand tu vois le cout de la vie, les paysages, les gens comment, ils sont sympathiques, la bouffe... Bah!C'est clair, si je pouvai!Je prendrai un billet et je me casserai 2 semaines!
A plus!Lexa 🙂
Il part la semaine prochaine et moi je ne partirais que vers le 18 du mois prochain. J'suis meme pas sur que ca soit une bonne idée.
salut Duong,
moi je te conseille d'aller dans la discotheque du novotel siam square... c'est un peu cher l'entree et la conso par rapport a d'autre boite mais tu peux passer une soiree tranquille si tu viens seul, il y a en général pas mal de nanas
qui cherche a te draguer...sinon tu peux faire des rencontres n'importe ou je pense, le jour comme la nuit, et une semaine en thailande ca fait vraiment tres court donc je pense pas que tu es le temps de t'ennuyer ni même le temps de venir dans voyage forum pendant ton séjour......
bonne vacances
Nam
Ouaih!Et les nanas c'est des thaies ou c'est un mélanges?
Moi, je ne sais pas si ça va accrocher Duong cette histoire de boite de nuit! Mai bon, on peut toujours essayer de le faire sortir de sa coquille.
Lexa 🙂
Moi, je ne sais pas si ça va accrocher Duong cette histoire de boite de nuit! Mai bon, on peut toujours essayer de le faire sortir de sa coquille.
Lexa 🙂
Mais arretez, vous allez me faire passer pour un looser. lol Alors voici le plan : Je pars le 18 : avec brosse à dent, lentilles et antimoustiques. J'arrive le 19 soir : guesthouse et de quoi m'habiller pour la semaine. le 20 : une valise. Massage. Bonne bouffe non épicé si possible. séance coca. 21 : Visite culturelle. clefs mémoires. Massage. Paire de lunette. séance carte postale. Boxe thai. 22 : Farniente. un costard. Massage. une boite. 23 : Farniente. Massage. internet. 24 - 26 : alea jacta est. 27 : la poste. massage. Retour vers Paris le soir. mouais.
Si je te fais rire tant mieux c'était le but! 😛
Pour Duong:"ce n'est pas parce que c'est difficile que nous n'osons pas.C'est parce que nous n'osons pas que c'est difficile."
Souviens-toi!Du film "l'empire contre attaque", quand maitre yoda est avec Luke dans le marécage. Le moment ou il demande à Luke de sortir le vaisseau de la merde. Luke se concentre et n'y arrive pas. Et là t'as yoda qui se pointe et qui te le bouge! Luke réplique "je pensai que je ne pouvai jamais y arriver" Et là t'as yoda qui lui dit "c'est justement la cause de ton échec!"😉
Et fais attention jeune chevalier Duong, ne te laisse pas envahir par la peur car elle méne au coté obscur de la force!😎
Que la force soit avec toi, Duong! Ah!Ah!Ah! Lexa 🙂
Pour Duong:"ce n'est pas parce que c'est difficile que nous n'osons pas.C'est parce que nous n'osons pas que c'est difficile."
Souviens-toi!Du film "l'empire contre attaque", quand maitre yoda est avec Luke dans le marécage. Le moment ou il demande à Luke de sortir le vaisseau de la merde. Luke se concentre et n'y arrive pas. Et là t'as yoda qui se pointe et qui te le bouge! Luke réplique "je pensai que je ne pouvai jamais y arriver" Et là t'as yoda qui lui dit "c'est justement la cause de ton échec!"😉
Et fais attention jeune chevalier Duong, ne te laisse pas envahir par la peur car elle méne au coté obscur de la force!😎
Que la force soit avec toi, Duong! Ah!Ah!Ah! Lexa 🙂
C'est le syndrome starwars la ! Encore un autre taré... Je crois que t'es irrécupérable. 😏
Ah!ah!ah! 😏, amuse toi-bien Duong!
Mais n'oublis pas la peur méne au coté obscur de la force!
(ça y est j'ai l'air de musique, qui se joue dans ma tete, tatatatatatatanananani...)
Faut que je me le regarde ça y est!
Que la force soit avec vous! 😛 Lexa lol
Que la force soit avec vous! 😛 Lexa lol
J'en ai aucune idée Kirikou, peut-etre que Thuan pourra-te renseigner?
Il en connais un rayon sur le pays!
A plus!Alex 🙂
A plus!Alex 🙂
Sawa dii krap....
Le 23 février dernier, j'ai atterri tout seul à Bangkok...première impression : "c'est quoi cette ville de fou??? Pourquoi je suis venu ici???? Vivement que je me casse!!!!!!!!!"
Puis, des thaïs me disaient d'aller à Khaon San Road....j'y suis allé un soir puis j'y suis resté toute une semaine!!! J'ai fait connaissance avec des tas de gens là-bas....
Les jeunes du monde entier s'y rencontrent...toutes les fêtes de villages du sud de la France réunies ne valent pas un soir à Khao San!!!!!
L'endroit rêvé pour tous ceux qui voyagent seul!!!!!
Chok dii krap
Moi ca m'intéresse de rencontrer du monde, meme les touristes. Sauf s'ils sont lourds et fatiguants. Dans tous les cas, mon objectif principal est de me changer les idées donc je sais que ca sera rempli de ce coté la. Le gateau sur la cerise est sera donc de ne pas trop m'ennuyer et de renconter du monde pour passer de bons moments. De toute facon, si ca se passe mal, j'suis plutot direct et ca se termine net.
Anthony
Anthony
heu les nanas qui vont à la discotheque CM2 du novotel siam square c'est des thais plutot assez jolies, elles viennent en général à 2 ou 3, sinon tu peux passer une bonne soirée en les invitant à prendre un verre ou deux, mais attention surtout ne pas concretiser car la ca risque de te revenir tres cher.....
Log in first, then come back to this page.
You might also like
More discussions
Hi everyone,
I’m looking for addresses for guesthouses or, even better, houseboats or rafting houses on the River Kwai, between Kanchanaburi and Sangkhlaburi, to spend a few weeks contemplating this beautiful river.
Thanks for your suggestions!
Premaria
Hi there,
we’re currently in Mai Chau and tomorrow we’re hitting the road back to Hanoi to head up toward Bac Ha and Sapa.
We haven’t really had a set plan since we arrived—we’ve already done the Halong Bay on land and by sea.
I’ve got 2 free days before heading to Bac Ha and Sapa.
Any tips?
Thanks, and looking forward to hearing from you.
Hi fellow travelers,
First trip to Vietnam.
We’ll be arriving in Ho Chi Minh City during Tet.
Is it complicated to find accommodation and get around during this period?
Any tips would be welcome.
Thanks for your replies.
Hey everyone,
Silly question—backpack or hard-shell suitcase for the Sepilok, Kinabatangan, Tioman, KL trip? I’m struggling to fit all my son’s and my stuff into the 70L backpack... and I’m thinking a suitcase would be easier, but I’m not sure if it’ll work for getting around.
Thanks! 🙂
Silly question—backpack or hard-shell suitcase for the Sepilok, Kinabatangan, Tioman, KL trip? I’m struggling to fit all my son’s and my stuff into the 70L backpack... and I’m thinking a suitcase would be easier, but I’m not sure if it’ll work for getting around.
Thanks! 🙂
Hi there,
I didn’t plan to return to Thailand this year, but my health conditions mean it’ll be the best place for me to stay between two trips to India. The tourism setup there is so well-organized that it’s the most "comfortable" country for a short visit. Thailand feels too sanitized for my taste, and there’s too much religion, Buddha, and the King, but it’s still the best option given how my health has been evolving. I’d considered two weeks in ThaTon for hiking, but I got too sick from the burn-offs during my trips to the mountains around Chiang Rai. So I’m not sure where to go this year. Definitely not the sea, touristy spots, or the mountains with burn-offs...
Thanks, friends, if you’ve got any suggestions.
Thanks, friends, if you’ve got any suggestions.
Hello.
In 1996, we crossed Vietnam from Saigon to Hanoi by motorbike—Minsk bikes we bought in Saigon. I haven’t been back since, and it seems like a lot has changed.
- We’re heading to the south (well, the north and center) with the family in July-August (3 people).
- Is the road network more developed now? Back then, there was only National Route 1 from south to north. I’m thinking of renting a car this time (no motorbike with the family—though in ’96, they had a Jawa sidecar for sale, and we hesitated… maybe it’s for the best).
- Is Halong Bay really something to avoid because of overtourism? Even back then, it was pretty crowded. Is there a less touristy alternative?
- We’ll be traveling from Hanoi down to Danang (the only city we didn’t stop in back in ’96). Even though it’s a bit overhyped in a Chinese-tourist kind of way (from what I’ve read), we’re only going for the beach—pure relaxation for 7 days. The beaches are stunning, and I know the South China Sea is warm like coffee.
- Then, we’ll visit Hoi An, where I stopped in ’96. It was already popular with backpackers back then, but no glowing boats or all the touristy fuss!
- After that, Hue, where I have great memories—it’s a beautiful city.
- And also the nature around Ninh Binh, followed by 2-3 days in Hanoi.
That’s the plan. I’d love to hear any tips to avoid mass tourism, and if anyone’s done this before: - Is it possible to rent a car in Danang and drop it off in Hanoi?
Thanks, and long live the Nam! !
- We’re heading to the south (well, the north and center) with the family in July-August (3 people).
- Is the road network more developed now? Back then, there was only National Route 1 from south to north. I’m thinking of renting a car this time (no motorbike with the family—though in ’96, they had a Jawa sidecar for sale, and we hesitated… maybe it’s for the best).
- Is Halong Bay really something to avoid because of overtourism? Even back then, it was pretty crowded. Is there a less touristy alternative?
- We’ll be traveling from Hanoi down to Danang (the only city we didn’t stop in back in ’96). Even though it’s a bit overhyped in a Chinese-tourist kind of way (from what I’ve read), we’re only going for the beach—pure relaxation for 7 days. The beaches are stunning, and I know the South China Sea is warm like coffee.
- Then, we’ll visit Hoi An, where I stopped in ’96. It was already popular with backpackers back then, but no glowing boats or all the touristy fuss!
- After that, Hue, where I have great memories—it’s a beautiful city.
- And also the nature around Ninh Binh, followed by 2-3 days in Hanoi.
That’s the plan. I’d love to hear any tips to avoid mass tourism, and if anyone’s done this before: - Is it possible to rent a car in Danang and drop it off in Hanoi?
Thanks, and long live the Nam! !
Hey everyone,
I’m over in East Borneo in mid-July.
I’m struggling to wrap up the end of my itinerary, even though it’s pretty straightforward (long but simple).
Last year, we did Malaysia (KL and the mainland + around Kuching).
Day 1 – Arrive in Kota Kinabalu early, stroll around town and hit the must-sees. Day 2 – Excursion to Tunku Abdul Rahman Park, snorkeling at 3 islands. Day 3 – Hike around Mount Kinabalu without summiting (450 per person, no way). Day 4 – Poring Hot Springs + evening flight to Sandakan. Day 5-6-7 – Kinabatangan River (still looking for the right guide). Day 8 – Sepilok for the orangutans, the Sun Bear Centre, and Rainforest Discovery Centre. Day 9 – Selingan, turtle island. Day 10 – Head to Semporna. Day 11-12-13-14 – Sipadan, Mabul, Kapalai. Day 15 – Bohey Dulang. Day 16 to Day 25: I’M STUCK.
I looked into Danum Valley, but for 3 days/2 nights, they’re quoting 650 € per person—come on, that’s ridiculous. I checked out a detour into Indonesia (still East Borneo), but I’m having trouble deciding what would be amazing. I read about Sangalaki + Kakaban (2 islands, 1 base) / Mahakam Delta - Kutai (orangutans and river) / Sungai Boh (Dayak Kayan) – jungle & culture. But honestly, I’m struggling to finalize this itinerary. If we venture that way, we’d head back to KK from Balikpapan.
What do you all think? Thanks in advance!
Day 1 – Arrive in Kota Kinabalu early, stroll around town and hit the must-sees. Day 2 – Excursion to Tunku Abdul Rahman Park, snorkeling at 3 islands. Day 3 – Hike around Mount Kinabalu without summiting (450 per person, no way). Day 4 – Poring Hot Springs + evening flight to Sandakan. Day 5-6-7 – Kinabatangan River (still looking for the right guide). Day 8 – Sepilok for the orangutans, the Sun Bear Centre, and Rainforest Discovery Centre. Day 9 – Selingan, turtle island. Day 10 – Head to Semporna. Day 11-12-13-14 – Sipadan, Mabul, Kapalai. Day 15 – Bohey Dulang. Day 16 to Day 25: I’M STUCK.
I looked into Danum Valley, but for 3 days/2 nights, they’re quoting 650 € per person—come on, that’s ridiculous. I checked out a detour into Indonesia (still East Borneo), but I’m having trouble deciding what would be amazing. I read about Sangalaki + Kakaban (2 islands, 1 base) / Mahakam Delta - Kutai (orangutans and river) / Sungai Boh (Dayak Kayan) – jungle & culture. But honestly, I’m struggling to finalize this itinerary. If we venture that way, we’d head back to KK from Balikpapan.
What do you all think? Thanks in advance!
Hi everyone,
For a 4-month stay in Egypt, I had ENORMOUS problems. The regulations are very bureaucratic and extremely nitpicky there. For a 4-month stay in the Philippines, I was wondering if the procedures are just as complicated? I’m bringing my cell phone with an eSIM. Should I choose a plan from Canada for use in the Philippines, or should I get a plan only once I arrive? After 30 days, do I renew with the Canadian provider I chose before leaving, or do I switch to a local company? Do I need to register my phone with the authorities in the Philippines? (That was the case in Egypt.) For the 3rd and 4th months, will it be just as simple—renewing with a Canadian or local provider—or should I expect problems?
Thanks for your opinions/answers! Marc Lamarre
For a 4-month stay in Egypt, I had ENORMOUS problems. The regulations are very bureaucratic and extremely nitpicky there. For a 4-month stay in the Philippines, I was wondering if the procedures are just as complicated? I’m bringing my cell phone with an eSIM. Should I choose a plan from Canada for use in the Philippines, or should I get a plan only once I arrive? After 30 days, do I renew with the Canadian provider I chose before leaving, or do I switch to a local company? Do I need to register my phone with the authorities in the Philippines? (That was the case in Egypt.) For the 3rd and 4th months, will it be just as simple—renewing with a Canadian or local provider—or should I expect problems?
Thanks for your opinions/answers! Marc Lamarre
Hello,
I’ll be in Malaysia with my wife, mainly in Langkawi and Penang for Christmas and New Year’s at the end of 2026.
If you’ve had the experience—and since I’ve read (though it’s not very clear) that these two islands get quite crowded during this period—would you recommend booking accommodation well in advance, or is it easy to find something on the spot?
Hotels or Airbnb?
Do you have any great tips for accommodation or any practical info to share?
We’ll be staying 5 to 7 days on each island.
Thanks in advance for your replies
Hi there. To make the most of Lake Toba, is it better to find accommodation on the lake’s shores (which one?) or on Samosir Island? Thanks for your tips!
Hi. Is it possible to take the train from Malacca to Ipoh? Thanks for your feedback.
Hi there,
We’re heading to Vietnam as a family on July 8th for a little over 3 weeks (north and center). We’ve only booked the first 3 nights in Hanoi, and nothing else after that. We like to decide things on the spot and go with the flow, without rushing everywhere. But I’m still a bit unsure: when heading down to the center (Hue), is it better to book the overnight trains in advance? We don’t want to take any flights while we’re there—just use the overnight train for the long trips. But I’m worried we won’t get seats if we buy the tickets on the spot, say, 2 days before. What do the experts here think? And which website can we use to book the tickets? Thanks in advance for your tips!
Hi everyone!
I’m heading back to Thailand in July 2026 with a stopover in Cambodia to visit the Angkor site.
After Angkor, I’ve booked a stay on Ko Chang island. Does anyone know if there are direct transport options from Cambodia to Ko Chang without having to go back through Bangkok? That would be amazing!!
I think there are, but I’d need more details!!
I went to Thailand in February 2025 and don’t remember having to apply for a visa—is that still the case now? And for Cambodia too?
Thanks so much!!!
Laurence from Bayonne
Hello,
We’re a couple looking for a driver for 10 days to explore Northern Vietnam in April.
Best regards,
I’d love to get some feedback on our itinerary—it’s probably pretty basic! This is our second trip to Asia and our first to Indonesia. We have three kids aged 20, 18, and 12. We land in Jakarta at 4 PM, spend 3 nights/2 days there, then take the train to Yogyakarta for 3 nights/2 days, followed by the train to Surabaya for 2 nights/1 day, then the train to Bromo for 1 day/1 night, a private driver to Ijen for 2 nights/2 days, then on to Bali (Ubud) for 4 nights/3 days, followed by Gili Air for 3 nights/2 days, Senggigi (Lombok) for 2 nights, and finally 5 nights in Kuta. I’m considering cutting the 2 nights in Senggigi to just keep Kuta and extend it to 7 nights. In Lombok, I’m not sure how to get around since I’m not comfortable with scooters... Your thoughts on all of this, and any advice, are more than welcome—don’t hesitate!
For those wondering why cities like Jakarta and Surabaya: we don’t often get the chance to visit big Asian cities, so we wanted to include that discovery in our trip. The trains between Jakarta and Yogyakarta, Surabaya and Probolinggo are booked. The return flight from Lombok to Jakarta is also set. Accommodations are booked but flexible (same for the trains).
Thanks!
For those wondering why cities like Jakarta and Surabaya: we don’t often get the chance to visit big Asian cities, so we wanted to include that discovery in our trip. The trains between Jakarta and Yogyakarta, Surabaya and Probolinggo are booked. The return flight from Lombok to Jakarta is also set. Accommodations are booked but flexible (same for the trains).
Thanks!
hi
I’ll be on a cruise on January 11, 2027. We’re stopping in Ho Chi Minh City (Phu My).
I’d love to see something other than the city—anyone have recommendations or a guide for 6-8 people with pickup at the port?
I’d really like to visit some rice paddies.
I’ll be on a cruise on January 11, 2027. We’re stopping in Ho Chi Minh City (Phu My).
I’d love to see something other than the city—anyone have recommendations or a guide for 6-8 people with pickup at the port?
I’d really like to visit some rice paddies.
Hi there,
I’m spending 4 days in Kuala Lumpur.
Could you let me know what’s absolutely worth visiting and what’s not really worth the effort?
Any suggested itinerary?
Apart from Batu Caves, I don’t have many ideas...
I’m traveling with my partner and our 16-year-old son.
Thanks in advance for your feedback.
I’m spending 4 days in Kuala Lumpur.
Could you let me know what’s absolutely worth visiting and what’s not really worth the effort?
Any suggested itinerary?
Apart from Batu Caves, I don’t have many ideas...
I’m traveling with my partner and our 16-year-old son.
Thanks in advance for your feedback.
Hi,
After our trip to China, we want to spend a week in the Philippines for some beach time and snorkeling.
We're looking for the best spot to settle in—nice beaches, great marine life, and short transfer times.
Thanks for your suggestions!
Hi there,
Does anyone know of a private transfer or taxi company that organizes transfers from the Sukhothai area to Chiang Mai? Our routes are Sukhothai-Lampang, Lampang-Chom Thong, and Chom Thong-Chiang Mai. My searches on Google Maps, 12Go, and others haven’t turned up much...
For our Bangkok-Sukhothai trips, I use a company I’ve already tried, but they don’t have a fleet available from Sukhothai and have to go through third-party companies—which, understandably, take their commission. This nearly doubles the prices...
There are four of us, and we’re not traveling light, so a minibus isn’t an option. ;-)
Thanks for your tips! DrSnuggle
Does anyone know of a private transfer or taxi company that organizes transfers from the Sukhothai area to Chiang Mai? Our routes are Sukhothai-Lampang, Lampang-Chom Thong, and Chom Thong-Chiang Mai. My searches on Google Maps, 12Go, and others haven’t turned up much...
For our Bangkok-Sukhothai trips, I use a company I’ve already tried, but they don’t have a fleet available from Sukhothai and have to go through third-party companies—which, understandably, take their commission. This nearly doubles the prices...
There are four of us, and we’re not traveling light, so a minibus isn’t an option. ;-)
Thanks for your tips! DrSnuggle
Hello,
While traveling in Thailand, I’m looking for a Buddhist kumlai reed bracelet.
Does anyone know where I can find one?
In Bangkok, I visited a few temples but didn’t see any in the nearby shops.
If you have any ideas, I’d love to hear them! Have a great day! :-)
Hi there
My trip’s coming up, and I’m having a bit of trouble with three bus/minivan routes. Usually, I find everything at this time of year, but this time—yikes!
Sandakan → Sepilok: No app for this one—you just hop on bus #14 at the local terminal (pay cash on board). But where do I catch it, and where’s the stop??
Sandakan → Semporna: From what I’ve heard, it’s the Sida Express company (great name, right? 😄). Can’t book online, but apparently, you *have* to because there’s only one bus at 8 AM. Where do I board, and where does it drop me off?
Semporna → Tawau: Found this via AI—is it legit? No online booking, as far as I can tell. Minivans leave from a stop in the Jalan Hospital area, near the Milimewa supermarket, supposedly???? And when you arrive, does it drop you at **Sabindo Square** in Tawau?????
Thanks for any tips—I’m stuck!
My trip’s coming up, and I’m having a bit of trouble with three bus/minivan routes. Usually, I find everything at this time of year, but this time—yikes!
Sandakan → Sepilok: No app for this one—you just hop on bus #14 at the local terminal (pay cash on board). But where do I catch it, and where’s the stop??
Sandakan → Semporna: From what I’ve heard, it’s the Sida Express company (great name, right? 😄). Can’t book online, but apparently, you *have* to because there’s only one bus at 8 AM. Where do I board, and where does it drop me off?
Semporna → Tawau: Found this via AI—is it legit? No online booking, as far as I can tell. Minivans leave from a stop in the Jalan Hospital area, near the Milimewa supermarket, supposedly???? And when you arrive, does it drop you at **Sabindo Square** in Tawau?????
Thanks for any tips—I’m stuck!
Hi there,
we’ll be in Mai Chau in June and we’re thinking of heading to Sapa, but first spending a few days in Bac Ha to do some hiking and explore the area.
Is this a good idea for those who’ve been there?
How do you get there?
Thanks for your feedback.
Looking forward to hearing from you.
Cédric.
Hi everyone. As I’m planning my trip for next winter, I’m looking for hotel suggestions in Camotes, Bantayan, Malapascua, Bohol, and Siquijor. The ones I had in mind seem to be fully booked (unless it’s too early?). For those familiar with the area, is it easy to find accommodations on the spot in January/February? I’m specifically looking for hotels with a pool, beachfront, air conditioning, and easy scooter rental nearby. Thanks for your tips!
Hi there,
I’m planning an itinerary and would love some feedback on whether it’s doable and if the number of days per destination is enough—or too much. I was also debating whether to add an extra night on an island or spend an extra night in Kampot to visit Kep or Battambang.
March 23: Arrival in Phnom Penh in the morning March 24: Phnom Penh March 25: Phnom Penh March 26: Depart for Kampot March 27: Kampot March 28: Depart for Battambang March 29: Battambang March 30: Tonlé SAP to Siem Reap March 31: Siem Reap April 1: Siem Reap April 2: Siem Reap April 3: Siem Reap April 4: Siem Reap April 5: Departure
Thanks for any suggestions or help!
March 23: Arrival in Phnom Penh in the morning March 24: Phnom Penh March 25: Phnom Penh March 26: Depart for Kampot March 27: Kampot March 28: Depart for Battambang March 29: Battambang March 30: Tonlé SAP to Siem Reap March 31: Siem Reap April 1: Siem Reap April 2: Siem Reap April 3: Siem Reap April 4: Siem Reap April 5: Departure
Thanks for any suggestions or help!
Hi there,
Yesterday in the Thailand section, 100% of the new threads were just about beach destinations 😕...
So here’s the counterattack in the form of this photo thread, dedicated solely to the countryside: the locals, their livestock, fields, farms, rice paddies, small rivers, and agricultural machinery. If you’ve got any pictures that fit these categories, feel free to add them!
Comments welcome.
For each photo, I’ll (or you can) indicate the area where it was taken.
Kanchanaburi:
Kanchanaburi:
Sri Chiangmai:
Soppong:
Tha Wang Pha:
Kanchanaburi:

Kanchanaburi:

Sri Chiangmai:

Soppong:

Tha Wang Pha:

🙂 Hi everyone!
Hope you're all doing well! It's been a while since I last traveled, but I'm finally heading out again soon!
For those familiar with SOUTHEAST ASIA, I'm planning to leave in mid-June (with the trip ending at the latest in November), and I don’t have a precise idea of exact places or itineraries yet. The thing is, this period is usually the rainy season...
Any advice? I was thinking of Malaysia or Indonesia, like Sulawesi, for example (all countries and islands in Southeast Asia interest me except Bali).
Any recommendations? I’m doing my research online, but if anyone here has the time and knowledge, I’d love to hear from you.
Thanks everyone, take care and stay happy! ❤️
Hope you're all doing well! It's been a while since I last traveled, but I'm finally heading out again soon!
For those familiar with SOUTHEAST ASIA, I'm planning to leave in mid-June (with the trip ending at the latest in November), and I don’t have a precise idea of exact places or itineraries yet. The thing is, this period is usually the rainy season...
Any advice? I was thinking of Malaysia or Indonesia, like Sulawesi, for example (all countries and islands in Southeast Asia interest me except Bali).
Any recommendations? I’m doing my research online, but if anyone here has the time and knowledge, I’d love to hear from you.
Thanks everyone, take care and stay happy! ❤️
Hi there,
My partner and I are planning a trip to Indonesia in September-October 2026. It’ll be our first time in Asia, and we’re thinking of hitting the classic spots in East Java and Bali, then wrapping up with a cruise around Komodo for some snorkeling/diving. Here’s a rough draft of our itinerary—I’m wondering if it’s doable.
20/09: Flight from Jakarta to Yogyakarta, arrive around noon, afternoon/evening and overnight in Yogyakarta. 21/09: Borobudur 22/09: Prambanan 23/09: Travel to Bromo (Cemoro Lawang) 24/09: Bromo 25/09: Kawa Ijen 26/09: Travel to Bali, overnight in Pemuteran 27/09: Excursion to Pulau Melujan, overnight in Pemuteran 28/09: Travel to Munduk, overnight in Munduk 29/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 30/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 01/10: Route to Ubud (via Pura Ulu Danau Bratan, Jatiluwih?), overnight in Ubud 02/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 03/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 04/10: Travel to Denpasar, flight to Labuan Bajo, overnight in Labuan Bajo 05/10: Komodo cruise 06/10: Komodo cruise 07/10: Komodo cruise, flight to Denpasar in the late afternoon/evening or overnight in Labuan Bajo. 08/10: Flight to Denpasar (if not taken the day before), afternoon in Jimbaran, overnight near Denpasar 09/10: 10:00 AM flight Denpasar - SIN, overnight in Singapore 10/10: Flight SIN-YQB
Thanks for your thoughts—and for your time!
My partner and I are planning a trip to Indonesia in September-October 2026. It’ll be our first time in Asia, and we’re thinking of hitting the classic spots in East Java and Bali, then wrapping up with a cruise around Komodo for some snorkeling/diving. Here’s a rough draft of our itinerary—I’m wondering if it’s doable.
20/09: Flight from Jakarta to Yogyakarta, arrive around noon, afternoon/evening and overnight in Yogyakarta. 21/09: Borobudur 22/09: Prambanan 23/09: Travel to Bromo (Cemoro Lawang) 24/09: Bromo 25/09: Kawa Ijen 26/09: Travel to Bali, overnight in Pemuteran 27/09: Excursion to Pulau Melujan, overnight in Pemuteran 28/09: Travel to Munduk, overnight in Munduk 29/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 30/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 01/10: Route to Ubud (via Pura Ulu Danau Bratan, Jatiluwih?), overnight in Ubud 02/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 03/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 04/10: Travel to Denpasar, flight to Labuan Bajo, overnight in Labuan Bajo 05/10: Komodo cruise 06/10: Komodo cruise 07/10: Komodo cruise, flight to Denpasar in the late afternoon/evening or overnight in Labuan Bajo. 08/10: Flight to Denpasar (if not taken the day before), afternoon in Jimbaran, overnight near Denpasar 09/10: 10:00 AM flight Denpasar - SIN, overnight in Singapore 10/10: Flight SIN-YQB
Thanks for your thoughts—and for your time!
Hi everyone,
My girlfriend and I booked our tickets with Saudia Airlines for a trip to Thailand this summer, from July 5th to August 3rd. Given the geopolitical situation in the Middle East, we’re keeping a close eye on the news.
I was wondering if anyone here is in the same situation as us?
• Have you heard anything about possible mass cancellations or if the airline is still maintaining its routes to Asia?
• Are there any travelers who’ve recently returned who could tell us if air corridors have been changed (longer flight times)?
The idea is to know what to expect so we can prepare as best as possible. Thanks for your replies! !
Hi everyone,
Thanks for all your contributions on the forum—they’ve really helped me plan my trip. There are four of us friends heading to Sulawesi for 20 days. Based on all your advice, I’ve put together the following itinerary:
July 30: Makassar – sightseeing July 31: Makassar – sightseeing + overnight bus to Rantepao August 1–7: Tana Toraja with a guide August 7: Tana Toraja to Tentena + visit Tentena August 8: Early departure with a private driver to Ampana, then ferry to the Togian Islands August 9–15: Togian Islands (2 different resorts) August 15: Depart Togian Islands for Luwuk August 16: Flight Luwuk to Makassar August 17: Rammang Rammang August 18: Stroll in Makassar, then return home
Overall, what do you think?
I also have a question about the connection between Tentena and the Togian Islands: Is it doable to leave early in the morning as planned and still be sure not to miss the ferry?
Thanks in advance for your feedback! :)
Thanks for all your contributions on the forum—they’ve really helped me plan my trip. There are four of us friends heading to Sulawesi for 20 days. Based on all your advice, I’ve put together the following itinerary:
July 30: Makassar – sightseeing July 31: Makassar – sightseeing + overnight bus to Rantepao August 1–7: Tana Toraja with a guide August 7: Tana Toraja to Tentena + visit Tentena August 8: Early departure with a private driver to Ampana, then ferry to the Togian Islands August 9–15: Togian Islands (2 different resorts) August 15: Depart Togian Islands for Luwuk August 16: Flight Luwuk to Makassar August 17: Rammang Rammang August 18: Stroll in Makassar, then return home
Overall, what do you think?
I also have a question about the connection between Tentena and the Togian Islands: Is it doable to leave early in the morning as planned and still be sure not to miss the ferry?
Thanks in advance for your feedback! :)
Hi everyone,
I’m currently working on a 30-day itinerary for May/June 2027.
10 days in eastern Java (Malang, Bromo, waterfalls, Meru Beriti Park, Banyuwangi, and Ijen), a short transit in Ubud for a few days, then Flores before heading back to Jakarta.
We’ll spend 15 days in Flores (the classic route: Moni, Bajawa, Riung, Ruteng, ending in Labuan Bajo).
I’d love some firsthand feedback on flights to Maumere or Ende from Bali Denpasar. I know there are no direct routes and that you have to connect through Labuan Bajo or Timor (I think), which isn’t an issue in itself.
But I’ve read here and there that flights to these destinations can be delayed—or worse, canceled—and that it’s better to fly in and out of Labuan Bajo, which isn’t exactly ideal...
Thanks for any tips or experiences you can share!