Voyage Paris-Bangui avec une escale à Tripoli: nécessité du visa de transit en Libye?
FR

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
MC
Bonjour à toutes et tous,

Je pars en Centrafrique, soit un Paris-Bangui mais j'effectue un escale sous douane à Tripoli, dois je posséder un vis de transit sur le sol Libyen ? Cordialement
Voyager enrichit l'esprit Ippy centre
MV Mvbergen Globetrotter ·
Non mais il va de soi que vous restez/resterez en zone de transit. Bon voyage Michel
TA Tatra Globetrotter ·
Bonjour,

Timatic dixit sur le site de Skyteam :

National FRANCE (FR) /Embarkation FRANCE (FR) Transit LIBYA (LY) Destination CENTRAL AFRICAN REPUBLIC (CF) ALSO CHECK DESTINATION INFORMATION BELOW

LIBYA (LY)

Visa not required provided: continuing by same/first connecting aircraft to a third

country within 24 hours; and holding ticket with reserved seat; and not leaving the airport (no hotel available at airport).

If arriving and continuing with Afriqiyah Airways, a 72 hours

visa can be obtained upon arrival.

Transit refused if: holding passport containing a valid or expired visa for Israel; or holding ticket showing a point in Israel.

CENTRAL AFRICAN REPUBLIC (CF)

Passport and visa required.

Non-compliance with entry regulations will result in

deportation of passenger on the next flight at passenger's

expense.

If not holding return/onward tickets a deposit is required

between XAF 15, 000.- and XAF 250, 000.- from passengers of 15 years and older. For exemptions see For details, click here .
MA Mamafanfan ·
bonjour, je vais faire le même voyage que vous, au mois de décembre-janvier (3 semaines) c'est la première fois que je vais là-bas et aimerai profiter de vos conseils (si vous avez déjà fait votre voyage) Que me conseillez-vous comme hébergement ; existe-t-il des locations de maisons meublées pas trop cher à bangui, ou autres solutions.... comment s'est passé votre voyage et avez-vous eu besoin du visa pour transiter à Tripoli ? et en ce qui concerne l'argent ... comment faut-il procéder ? (virement d'ici sur un compte là-bas, ou autres ?) je vous remercie d'avance pour vos réponses a + 😉

Similar discussions

You might also like