Algérien avec carte de séjour français pour un voyage en Turquie?
FR

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
JA
😉 salut a tous, voila je posséde un passeport algérien et un titre de séjour francais d un an.je souhaiterai me rendre en turquie.ai je besoin d un visa???
jack
BL Bledi Regular ·
National ALGERIA (DZ) /Residence FRANCE (FR) Embarkation FRANCE (FR) /Destination TURKEY (TR)

TURKEY (TR)

Passport (valid for the period of intended stay) required.

Visa required.

Visitor must be of clean appearance and hold: return/onward tickets; and documents for next destination; and a minimum of USD 50.- per day to cover intended period of stay.

Visitor must report to Immigration Police if exceeding period

of allowed stay.

Visitor holding travel documents printed in their own language and not in the Latin alphabet will be refused

entry and deported.

Non-compliance with entry regulations will result in the

deportation of passenger, normally by same aircraft on the

same day. Should deportation procedure exceed 24 hours, fines

varying between USD 1, 000.- and USD 3, 000.- will be imposed on the carrier.

voila en gros tu a besoin d'un visa malgre ta residence en france.
BA Batnadou Regular ·
que tu es un titre de séjour dans n'importe quel pays ne permet pas de répondre à la question. "est ce que les Algériens ont besoin d'un visa pour aller en Turquie ? si oui, le fait que tu es un titre de séjour en France doit faciliter les choses.
;) Nadia
JA Jack13 ·
merci mais je crois que je vais aller en vacances dans un pays de l union europeenne. ca sera moins compliqué;
jack
CH Cherah Regular ·
😉 salut oui tu es besoin d'un visa que tu dois demander au consulat de turquie a marseille

tu le trouveras facilement dans l'annuaire il te faudra 23 euros en especes photocopie carte identité reservation de ton sejour

voila renseigne toi aupres d'eux

Similar discussions

You might also like