Billets de train Transmongolien en avril

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
SI
Bonjour,

Nous partons faire le transsibérien/transmongolien mi-Avril 2018. et on se pose une petite question sur les billets de trains. Nous avons vu sur le forum qu'en Juillet Aout, il faut mieux éviter de prendre les billets de train le jour du départ à la gare de Moscou. qu'en est il au mois d'Avril? Savez vous si le risque est grand de ne pas réserver dès maintenant sur internet les billets? et pour faire Oulan-Bator --> Pékin, savez vous s'il y a d'autres train que la ligne transsibérien (qui ne passe que 2 fois par semaine c'est ca?) ou un autre moyen de rejoindre ces deux villes?

Merci pour les informations. Beaux voyages à tous. Lucile & Simon
NO Nomade14 Veteran ·
Bonjour

Un petit conseil, les billets de train russes augmentent au fur et à mesure que la date de départ approche. Il est donc recommandé de réserver son/ses billets jusqu'à 45 jours avant la date de départ en direct sur le site rzd (site officiel des chemins de fer russes)

Cordialement

PS: pour l'autre partie de la question, je n'ai pas de réponse à vous apporter.
ME Meridiana Veteran ·
oui autres solutions

voir mon sie www.terramongolia.com ou vous trouverez comment faire avec bus /train de Ub à Pekin

et ici es dernières infos que m'a donnée ma copine qui vit à UB, ensuite de Erlina ou de Zammid sud il y a bus /train sur Pékin

ERLIAN BUS

Here also I have asked about bus from Ub-Erlian, leaves at 7 am and 9 pm, twice a day. Takes around 12 hours. Erlian-UB leaves at 10 am and 1 PM.

UB-Zamyn-uud leaves once a day at 8 PM and Zamyn-uud-UB also leaves at 8 PM.

Train from Ub to Zamyn-uud leaves everyday at 17:20 PM, except Friday. On Friday leaves at 16:30 PM.

Train from UB to Erlian leaves on Monday, Thursday, Friday and Sunday at 20:45 PM. (Monday and Friday trains goes from Erlian to Huh Hot, China) From Erlian to UB leaves on Monday, Tuesday, Friday and Saturday at 17:10 PM.

I found some information about bus: -Bus from Zamyn-Uud to UB leaves everyday at 8 PM.

-can buy train ticket to Zamyn-uud 1 month before, bus tickets around 1 week before. -better to change Euro in UB, rate is always higher. -If arrive through Zamyn-uud, there possible to change Chinese Yuan, same if bank is open may be change euro. I am not sure. -May be some banks can change euros around bus station in UB. But surely better to change in city center, in State department store there is always good rate. -If arrives in border during working day, working hours, may be bank can change, but not sure. -We don't know well, how work Chinese bus companies, may be when they arrive in Erlian, they should ask about how to reach Pekin
un mongol nait sous la yourte et meurt à cheval (proverbe mongol)

You might also like