Brazil summer 2027: building the itinerary
FR

Translated into English.

Original post
EN
Hello hello

It's decided—2027 will be Brazil, in the summer (unless you advise against it 😕). From what I’ve read, the weather’s okay, even if it’s a bit chilly for swimming. We’re going, as always, as a group of four, with our teens. 🙂

We’d be looking at a solid two weeks, at least 14 days on the ground. I’m planning way ahead to nail down an itinerary and book our flight tickets (the prices I’m seeing already are freaking me out…).

From my research, I’ve come across some classic routes: Rio/Iguazu/Paraty/Ilha Grande. Roughly: 4 days in Rio, 2 in Iguazu, 2 in Paraty, and 3 on Ilha Verde. That’d leave us one more stop on the trip.

Since we like to end with a "chill" stop for the kids,

My questions: - Is Ilha Verde worth it this time of year? I’ve read that swimming might not be an option—water’s too cold… So not ideal for a chill/relaxing destination? - How should we round out the trip in the South? São Paulo? Another stop along the Costa Verde? - Wouldn’t it make more sense to head up to the Northeast, where it’s warmer, like Salvador de Bahia?

But Salvador raises other questions: - Are there flights from Iguazu to Salvador? - And for the return to France, would we have to connect through Rio or São Paulo from Salvador? - Any suggestions for places to stay around Salvador?

Thanks for your input—I’m sure I’ll have more questions as I go along. 😉
SO Songsam Veteran ·
Bonsoir,

- Existe-t-il des vols Iguazu-Salvador ?

Actuellement, non.

- Et pour le retour France, pas le choix depuis Salvador de repasser par Rio ou Sao Paulo ?

Vol direct Salvador-CDG AF 465 les lundis, mercredis et samedis. Simulation faite au mercredi 28/07 où l'on trouve cet AF ainsi qu'un vol Gol aux mêmes horaires, je suppose donc que c'est un vol en pool.
EN Envallis Globetrotter ·
- Existe-t-il des vols Iguazu-Salvador ?

Actuellement, non.

C'est bien ce que j'ai vu en regardant les départs de l'aéroport sur Skyscanner. Quand je me baladais sur le net pour trouver l'inspiration, j'ai vu des voyagistes proposant pourtant cet itinéraire, ils se moquent donc du monde (ou alors on fait une escale, mais ca vaut pas le coup)

- Et pour le retour France, pas le choix depuis Salvador de repasser par Rio ou Sao Paulo ?

Vol direct Salvador-CDG AF 465 les lundis, mercredis et samedis. Simulation faite au mercredi 28/07 où l'on trouve cet AF ainsi qu'un vol Gol aux mêmes horaires, je suppose donc que c'est un vol en pool.

Oui vu aussi, mais j'ai pas encore gagné au loto 😏

Bon bref, ca veut plutôt dire d'éviter Salvador tout ca...😕
AT Attila Globetrotter ·
Bonjour,

J'ai préféré les plages du côté de Salvador de Bahia à celles de Rio. Imbassai était magnifique de mon point de vue.

Le problème du Brésil, c'est que c'est très très grand !

Des vols intérieurs sont donc obligatoires dès qu'on veut aller sur plusieurs secteurs...

Pour Salvador, j'avais volé sur Air Europa.

Les villes coloniales peuvent facilement s'envisager depuis Rio. ( Ouro Preto etc).

Point de vue météo, j'étais allée du côté de Rio en janvier. Il faisait bien frais dans l'eau...
SO Songsam Veteran ·
Oui vu aussi, mais j'ai pas encore gagné au loto 😏

Il est vrai qu'un retour simple fait généralement mal au portefeuille, surtout quand il est direct et au départ d'une ville "secondaire". Mais as-tu essayé un vol open jaw?

Similar discussions

You might also like