ma meilleure amie et moi souhaiterions partir vivre au maroc.nous voudrions savoir dans quelle ville il y aurai plus de facilité a trouver du travail, ou la vie est moin chere et biensur ou il fait bon vivre.merci d avance de vos conseil.
Partir vivre au Maroc
by Mamarrakecha
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
bonjour a tous,
ma meilleure amie et moi souhaiterions partir vivre au maroc.nous voudrions savoir dans quelle ville il y aurai plus de facilité a trouver du travail, ou la vie est moin chere et biensur ou il fait bon vivre.merci d avance de vos conseil.
en general c'est difficile de trouver un job au maroc .sauf si vous avez des diplomes recherchés au marché de l emploi au maroc. ou si vous voulez monté votre propre projet ici. les villes souhaités sont tanger marrakech et agadir.
Le Maroc c'est Cool 😄
Le Maroc c'est Rock 😠 😎
Le ciel c'est comme la mer à l’envers,
Par dessus tout, c'est la joie qui m'en impose,
Et je vends ma sublime 500 Royal Enfield, qui se bronze à GOA !
en fait on voudrai monter notre entreprise mais on préfèrerai deja trouver un petit boulot le temps de voir si l on s y plait vraiment avant d investir dans quoi que ce soit...et marrakech serait la ville ou l on souhaite aller mais j ai lu dans ce forum quelques critiques qui nous font hesiter.merci pour vos conseil.
bonsoir
étes-vous déja venu au maroc?
d'apres mes connaisances les europiens se concentrent le plus à agadir , marakech et
à ouarzazat... mais ils bossent pour eux meme , ils fondent des small entreprises.
des exemples je peux vous en donner
Il n'y a pas 36 solutions pour bosser au Maroc.
1/ créer sa propre entreprise.c'est à dire monter une SARL( ou une SAR). ce n'est pas très cher mais il faut quand même un peu de moyens et avoir bien sûr un projet!
2/trouver un job "pointu" dans lequel les marocains ne sont pas compétents ce qui entraine d'avoir soi même des compétences et des diplômes!
car ici on protège le travail par rapport à la population! Normal, non?
Peu importe la ville!
Duralex sed lex!
aime faire partager ma passion pour le Maroc
oui nous sommes deja allé a agadir et marrakech.vous pourriez me donner vos exemple svp?on aimerait avoir le plus d idées possible donc si vous pouviez nous faire profiter des votre...je vous remercie d avance!
Le mieux serait de dire ce que vous envisagez de créer et vous aurez les bonnes réponses
Alain
Bonjour,
question un peu vague ?
etes vous marocaines ?? parlez vous le marocain ?? voulez vous garder un train de vie européen ?? avez vous des compétences que les marocains n'ont pas ??
et aussi une autre petite question, importante :
Connaissez vous le Maroc autrement que par une semaine de vacances ??
il semblerait que non, à confirmer !
la vraie vie est différente ! climat, traditions, relations avec les administrations, et plein de choses.
question un peu vague ?
etes vous marocaines ?? parlez vous le marocain ?? voulez vous garder un train de vie européen ?? avez vous des compétences que les marocains n'ont pas ??
et aussi une autre petite question, importante :
Connaissez vous le Maroc autrement que par une semaine de vacances ??
il semblerait que non, à confirmer !
la vraie vie est différente ! climat, traditions, relations avec les administrations, et plein de choses.

Hola,
Surtout les relations avec les administrations, un peu de sous par-ci, par-là, patience et longueur de temps.
Cela dit on a le temps il fait beau et les gens sont gentils (gentil n'a qu'un oeil 😐
non nous sommes pas marocaines et nous ne le parlons pas non plus.nous voudrions sois investir dans l immobilier(maisons d hotes ou autre)mais on est pas encore bien sure, on a 2ou3 id��es.et pour l adaptation au pays c est justement pour ca que nous voudrions d abord y passer quelques mois pour etre de sure de s y plaire et avoir des conseils de personnes qui ont tenté l experience.merci d avoir repondu!
Pourquoi pas .... une énième maison d'hotes ... sans compétences hotelières !
Il s'en ouvre toutes les semaines , il s'en ferme aussi !
L'immobilier , ... en plein casse gueule ! pratiquement plus de transactions dans l'ancien , et des chantiers abandonnés ou très en retard dans le neuf, mais surtout des prix qui ne veulent pas baisser, en tout cas pas assez pour revenir à une réalité économique.
Passez quelques mois , affrontez la réalité quotidienne , louez un appart ou une maison , faites brancher l'électricité, le téléphone , l'internet, achetez une voiture, obtenez la carte grise , et toute la vie courante. Si vous n'ètes pas rentrées en courant , plus de problème ..... trouvez une niche ou vous pouvez vous éclater , un nouveau concept , du "différent" , du "raffiné" , du "ailleurs", du "top" !!! mais pas ces choses ou tout le monde s'engouffre et constate au bout de quelques mois que ce n'est pas viable .
Une maison d'hotes bien gérée travaille 4 mois dans l'année, mal gérée c''est à peine plein meme en haute saison.
L'immobilier , ... en plein casse gueule ! pratiquement plus de transactions dans l'ancien , et des chantiers abandonnés ou très en retard dans le neuf, mais surtout des prix qui ne veulent pas baisser, en tout cas pas assez pour revenir à une réalité économique.
Passez quelques mois , affrontez la réalité quotidienne , louez un appart ou une maison , faites brancher l'électricité, le téléphone , l'internet, achetez une voiture, obtenez la carte grise , et toute la vie courante. Si vous n'ètes pas rentrées en courant , plus de problème ..... trouvez une niche ou vous pouvez vous éclater , un nouveau concept , du "différent" , du "raffiné" , du "ailleurs", du "top" !!! mais pas ces choses ou tout le monde s'engouffre et constate au bout de quelques mois que ce n'est pas viable .
Une maison d'hotes bien gérée travaille 4 mois dans l'année, mal gérée c''est à peine plein meme en haute saison.
merci raoulx pour tes conseils.et je voudrais pas avoir l air d abuser mais tu nous conseillerait quelle ville?on optait pour marrakech mais j ai vu pas mal de critiques sur ce forum...
au risque de me répéter :
* ***trouvez une niche ou vous pouvez vous éclater , un nouveau concept , du "différent" , du "raffiné" , du "ailleurs", du "top" !!! mais pas ces choses ou tout le monde s'engouffre ****
on peut aussi faire quelque chose de différent à Marrakech. en tout cas pas une maison d'hotes ordinaire. L'expérience sur place vaut beaucoup mieux que les critiques de forums.
* ***trouvez une niche ou vous pouvez vous éclater , un nouveau concept , du "différent" , du "raffiné" , du "ailleurs", du "top" !!! mais pas ces choses ou tout le monde s'engouffre ****
on peut aussi faire quelque chose de différent à Marrakech. en tout cas pas une maison d'hotes ordinaire. L'expérience sur place vaut beaucoup mieux que les critiques de forums.
BONJOUR
surtout pas de maison d hote car entre 2 maison d hote il y a une 3em
voyer plutot un terain agricole bien situer pour y cree un camping car avec la crise en europe c est plutot le camping car qui est en vogue et la tu travaille facilement 9 moi par an avec un investissement bien moindre
j ai des amis qui on monter ca ca tourne super
LARBI
Hola,
Tu trouves qu'il n'y en a pas assez de cc dans ton beau pays ? 😎
D'accord avec toi et avec le poto Dugommier, mais ça va couter cher en whisky ! 🙂
Le problème c'est que pour des non marocains, il est interdit d'acheter des terrains agricoles ...
Ou alors il faut arriver à les faire requalifier de non agricole, et là bonjour les démarches ...
Par contre l'idée de parquer les camping cars dans une réserve me plait assez ...
Par contre l'idée de parquer les camping cars dans une réserve me plait assez ...
" Nous ne saurons jamais tout le bien qu'un simple sourire peut être capable de faire."
Mère Teresa
sinon en s'associant avec un marocain
😏😏😏
Elle est bonne ta blague ! 🤪
pour acheter un terrain agricole, pas d'autres choix
mais a ses risques et peril 😎
mais a ses risques et peril 😎
"Par contre l'idée de parquer les camping cars dans une réserve me plait assez ..."
Dugo veut les laisser en liberté, ?? 🙂
Dugo veut les laisser en liberté, ?? 🙂
quand tu voie des aglutination comme ca
ezt c est q un debut vue la crise qui se profile en europe et l envie qu on les francais de venir au maroc avec leur niveaux de vie qui s erose et le mal vivre ca promet des beaux jours au proprietaire de camping et c est des sejours de 6 moi
la photo te donne une idee et c est un seul endroit que je te montre
il y en a plusieur au maroc
d ou mon idee de leur cree des reserve d ou il doivent pas sortir leur glacieres ambulante
LARBI
T'es dingue ! 🤪
Ce qui est chiant comme pour tout c'est l'éxagération. Il n'y a pas de poison, c'est la dose qui fait le poison, poils au fion ! 🙂
bonjour,
les "marcel" à pastis que tu as photographiés ne sont pas prèts à payer , meme une somme modique pour aller dans un camping ! ils vidangent à la mer , négocient comme des rats le poisson qu'ils vont acheter au pècheur, profitent plus que les marocains du gasoil subventionné par la caisse de compensation.!!
Vivement une vraie règlementation respectée et une bonne taxe sur ces véhicules qui polluent des centaines de kms de cote tous les hivers. Pour 10 respectueux on croise 200 sans gène.
on est un peu hors sujet ??😉😉
les "marcel" à pastis que tu as photographiés ne sont pas prèts à payer , meme une somme modique pour aller dans un camping ! ils vidangent à la mer , négocient comme des rats le poisson qu'ils vont acheter au pècheur, profitent plus que les marocains du gasoil subventionné par la caisse de compensation.!!
Vivement une vraie règlementation respectée et une bonne taxe sur ces véhicules qui polluent des centaines de kms de cote tous les hivers. Pour 10 respectueux on croise 200 sans gène.
on est un peu hors sujet ??😉😉
ceux qui me plait c est qu il y a des gent qui connaissent soi disant le MAROC et avance des supositions bidon sans connaitre la realite
un etranger peut acheter UN TERAIN AGRICOLE SEUL je dis bien SEUL SANS associe
ON CREANT une societe de droit marocain dont il est SEUL actionnaire et cet societe achete le terrain
LARBI
salut
on peut pas connaitre le vrai meroc ni les marocains aprés une ou 2 visites , ni sur un forum, d'ailleur la plus part des gens cosent et disent n'importe quoi
il faut bien choisir sa ville c'est tres important ,
jadidalocations : se sont des europiens qui peuvent vous aider plus que autres
ils ont décider d'invistir au maroc
j'ai d'autre au cas de besoin
"Vivement une vraie règlementation respectée et une bonne taxe sur ces véhicules qui polluent des centaines de kms de cote tous les hivers.
Pour 10 respectueux on croise 200 sans gène."
You 'r right mais tu vois c'est comme ça qu'un pays devient liberticide 😕
You 'r right mais tu vois c'est comme ça qu'un pays devient liberticide 😕
Merci pour ta lecon de morale , mais quand une minorité salope tout et empèche les autres de vivre , n'est elle point aussi liberticide !!
Meme plus moyen de prendre une photo au Maroc en hiver sans avoir un de ces putains de cube en plastique avec une parabole dans le champ ! As tu mis les pieds à Sidi Ifni, c'est partout ! en ville , sur la plage, sur les pistes de l'aéroport , sur la falaise ...... trop c'est trop ! On lutte bien contre les invasions de sauterelles !
Meme plus moyen de prendre une photo au Maroc en hiver sans avoir un de ces putains de cube en plastique avec une parabole dans le champ ! As tu mis les pieds à Sidi Ifni, c'est partout ! en ville , sur la plage, sur les pistes de l'aéroport , sur la falaise ...... trop c'est trop ! On lutte bien contre les invasions de sauterelles !
Je ne te donne pas de leçons, c'est juste une pensée pour la France que j'ai quitté principalement pr cette raison.
Je t'avais bien compris et suis tout à fait d'accord que l'action de ces gens en groupe qui se conduisent comme des envahisseurs
est déplacée et peut être dérangeante, c'est clair.
J EN AI VUE EN CERCLE COMME LES CARAVANNES DES PIONNEE DU FAR WEST
Et toi tu faisais l'indien pyromane ? 🙂
Et toi tu faisais l'indien pyromane ? 🙂
* ** et pas que sidi ifni ***
ce n'était qu'un exemple pour éviter une longue liste. Tous les oasis , à l'ombre des palmiers, dans les parcelles privées ! Tous les parkings de supermarché , pas loin des bières? bien qu'ils pourraient y rester, ça nous ferait des vacances! A Marrakech , la nouvelle mode c'est le parking de la koutoubia, auvent déplié et apéro!
ce n'était qu'un exemple pour éviter une longue liste. Tous les oasis , à l'ombre des palmiers, dans les parcelles privées ! Tous les parkings de supermarché , pas loin des bières? bien qu'ils pourraient y rester, ça nous ferait des vacances! A Marrakech , la nouvelle mode c'est le parking de la koutoubia, auvent déplié et apéro!
Je t'ai reconnu, t'es le frère de Dgommier avec un bouc ! 😉
le pire est a venir
ca vas etre comme une invasion vue le niveaux de vie qui se degrade en France le seul moyen qui reste au retraite c est vivre sous d autre cieux
et le Maroc est leur destination la moin chere et la plus sur
d ou un bel avenir au proprio de camping
l anneze ecoule il y a eu plus de 500.000 camping car rentrer au maroc
les italiens s y mette aussi
LARBI
Fais y gaffe les Marocains z'y s' préparent, et alors là bonjour ! bien velus au yspé !
salam
l'idée de parker les CC , une station spécial des soi les CC soi les vw combi, ici au maroc y a pas de station pareil a multipe service en commençant par parker en passant par la mecanique piéce de rechange, nouriture, lavage, mais ca doi vous couter une trés bonne somme :)
en tt cas bonne chance pour vos projets, et voici des site d'emploi au maroc qui ^peu vous en servire
www.menara.ma, www.rekrute.com , www.amaljob.com , www.optioncarriere.ma sinn vous pouver postuler directement au gro société en se basant sur vos competences bien sur :)
nhésiter pas de demander plus dinfo :)
bon courage
bon courage
un rêve qui devien réalité :)
salut stephanie
je suis de paris
et je vis entre fes et meknes
quelle joie de vivre au maroc
quelles formations avez vous toi et ton ami
Ah bon? Pourtant il ne fait que dire des vérités mais c'est peut être ce qui te dérange parce que tu auras moins de pigeons à plumer
Alain
Ah bon? Pourtant il ne fait que dire des vérités mais c'est peut être ce qui te dérange parce que tu auras moins de pigeons à plumer
Personnellement, je suis relativement d'accord avec Alain...
J'aime voir les commentaires les plus gentils et les plus accueillants de la part des Marocains...
J'aime voir les commentaires moins "monde des Bisounours" de certains qui connaissent bien le pays et qui ne se voilent pas la face (désolé pour le jeu de mot).
Bon courage dans tous les cas
Le parcours peut être très difficile... En vaut il la peine ?😉
Personnellement, je suis relativement d'accord avec Alain...
J'aime voir les commentaires les plus gentils et les plus accueillants de la part des Marocains...
J'aime voir les commentaires moins "monde des Bisounours" de certains qui connaissent bien le pays et qui ne se voilent pas la face (désolé pour le jeu de mot).
Bon courage dans tous les cas
Le parcours peut être très difficile... En vaut il la peine ?😉
Ce n'est plus de la niaiserie, on peut carrément parler de pathologie; ce type ne devrait pas pouvoir sévir librement sur un forum.
Danielle
Danielle
A man, a plan, a canal, Panama - palindrome, auteur inconnu
Bonjour je connais un peu le Maroc pour y avoir travaillé à l'ouverture du Club Med si l'on peut appeler cela travailler ? Oui nous avons travaillé , je suis arrivé juste après le Séisme un an après.
ma question Maroc ou Tunisie , dans la vidéo depuis des années donc Vidéaste il me semble pro , je souhaiterai m'occuper à la retraite.J'ai mon matériel .Que pouvez-vous me conseillez .J'ai passé 27 années de ma vie en Afrique de l'Ouest , mais aujourd'hui repartir dans des pays ou il n'y a plus d'organisation la pagaille non sans citer ce pays la Côte d'ivoire.
akwaba
Pour moi, pas de doute le Maroc offre plus d'opportunités que la Tunisie.
En ce qui nconcerne votre activité de cinéaste, je pense qu'il ya aussi de quoi faire avec les studios à Ouarzazatte ainsi qu'aux studios de casablanca, , , , , , , , , , , , ,
Bonnes chances!
aime faire partager ma passion pour le Maroc
Log in first, then come back to this page.
You might also like
Je vous invite à découvrir le MarocFR
Rabat, Chefchaouen, Tétouan... quelques jours dans le nord du MarocFR
From Avignon to Casamance Without Flying
7 weeks and 150 years between us on a southern Morocco road trip
Anti-Atlas et EssaouiraFR
Sept jours de randonnée dans l'Atlas de MarrakechFR
En flânant de Casa à AssaFR
More discussions
Hi everyone, my son’s school is offering him a one-month Erasmus trip to Ireland, but he has to find a junior cycle school that will accept him and a host family on his own. Honestly, we’re struggling—we’ve contacted two schools and haven’t heard back! If you have any leads...
What price should I expect to pay for a modest small apartment or a large room in a bedroom community in Quito? Are restaurants and food expensive? And which airline is best to travel from Montreal? Thanks for your answers
Hi there,
I’m considering moving to Miami to live and work for a few years.
If anyone knows what the administrative formalities are—both for getting a work permit and for the steps and reputable organizations to contact (since I imagine there are scammers in this space) when buying a studio in Miami or Miami Beach—I’d love any info you can share!
Have a great day
I’m considering moving to Miami to live and work for a few years.
If anyone knows what the administrative formalities are—both for getting a work permit and for the steps and reputable organizations to contact (since I imagine there are scammers in this space) when buying a studio in Miami or Miami Beach—I’d love any info you can share!
Have a great day
Hi, I was wondering if anyone has already had the experience of working abroad?
I don’t have a specific country in mind yet, so I’m open to hearing about your experiences on this topic—the pros and cons, etc.
Thanks! :)
Thanks! :)
Hi there!
I’m a young Malian looking to work in Morocco. Besides a passport, what other documents are required at the **Moroccan** border?
Thanks for your help!
Hi there. I’m planning to move to Luxembourg around December 2025 or January 2026. I’ll be looking for a job and settling in. My question is: is it too complicated to find housing? Is the job market more advantageous and easier than in France? I’m open to any information that could help me.
Thanks in advance for your advice.
Hi everyone,
I’d love to hear your thoughts and experiences about marrying a Cuban and moving to Cuba (not the other way around!). Yes, some of us actually *want* to stay on the island! Is it possible to work there without too much hassle, or is it really complicated?
Thanks in advance!
I’d love to hear your thoughts and experiences about marrying a Cuban and moving to Cuba (not the other way around!). Yes, some of us actually *want* to stay on the island! Is it possible to work there without too much hassle, or is it really complicated?
Thanks in advance!
Hi everyone,
I’m moving to Bangkok with my family (4 people total) in August 2016.
I’d like to know what local salary you need to live comfortably.
I’ll have housing and a car provided.
Thanks for your help! Fred.
I’m moving to Bangkok with my family (4 people total) in August 2016.
I’d like to know what local salary you need to live comfortably.
I’ll have housing and a car provided.
Thanks for your help! Fred.
Hi everyone,
I’m heading to Bangkok for a 5-month internship, and I’m wondering about the budget because I’ve read all sorts of things—so I decided to post here to get answers tailored to my situation! :D I found housing that costs me 7,000 baht (I know it’s a bit pricey, but it’s super convenient...), which works out to about 160 € all-inclusive. So, I was wondering if it’s realistic to live on 500 or 600 € per month, and if so, under what conditions? Is that enough, considering I’ll be working 40 hours a week?
Thanks in advance for your replies—I hope they’ll reassure me!
I’m heading to Bangkok for a 5-month internship, and I’m wondering about the budget because I’ve read all sorts of things—so I decided to post here to get answers tailored to my situation! :D I found housing that costs me 7,000 baht (I know it’s a bit pricey, but it’s super convenient...), which works out to about 160 € all-inclusive. So, I was wondering if it’s realistic to live on 500 or 600 € per month, and if so, under what conditions? Is that enough, considering I’ll be working 40 hours a week?
Thanks in advance for your replies—I hope they’ll reassure me!
Hi everyone,
WEP offers loads of different projects, including one I really like: helping and volunteering on a farm, particularly in South America (Peru or Argentina).
I’d love to know if anyone has tried this project or knows someone who has... or has done something similar? I’d like to get some feedback before diving into the adventure.
If so, could you share your thoughts on the project, any tips, etc.?
Thanks to anyone who replies!
Cheers,
Here’s the link to the site: http://www.wep.be/01455/fr/Jobs-Stages-Volontariat/Farmstay/Argentine/Votre-programme
WEP offers loads of different projects, including one I really like: helping and volunteering on a farm, particularly in South America (Peru or Argentina).
I’d love to know if anyone has tried this project or knows someone who has... or has done something similar? I’d like to get some feedback before diving into the adventure.
If so, could you share your thoughts on the project, any tips, etc.?
Thanks to anyone who replies!
Cheers,
Here’s the link to the site: http://www.wep.be/01455/fr/Jobs-Stages-Volontariat/Farmstay/Argentine/Votre-programme
Hello,
We’re planning to move to Quebec.
Could you share any tips or advice to help us prepare for our arrival?
Work...
Thanks
We’re planning to move to Quebec.
Could you share any tips or advice to help us prepare for our arrival?
Work...
Thanks
Hi there,
Our departure time is getting closer (we have less than 2 years left—it’s both a long time and so short!). To start preparing seriously, we’ll need quite a bit of info. If anyone knows the rates charged by movers for a crate to French Polynesia, or what pitfalls to avoid (I know you can get quotes directly from movers, but I’d love insights from actual customers😉).
Are there any special requirements before leaving France (aside from taxes...)?
Thanks to everyone for your help—every bit of info is useful. We’re aiming for a departure around 06/2010 (just need to save up a little more...). Thanks again!
Thanks to everyone for your help—every bit of info is useful. We’re aiming for a departure around 06/2010 (just need to save up a little more...). Thanks again!
Hi, I’m a self-employed physiotherapist in France, and as my wife (a nurse) and I look into working abroad in about two years, I’ve been offered an equivalence to become a respiratory physiotherapist in Switzerland. Actually, I’m currently doing a postgraduate diploma in pediatric respiratory physiotherapy and want to specialize in that area. Anyway, that’s not the main point—could anyone explain the pros and cons of doing this job in Switzerland? Based on the paperwork I’ve received, the equivalence seems purely administrative or almost... What about working conditions, quality of life, salaries, etc.?
Thanks for your replies. PS: Same question for my wife, a nurse, regarding her integration.
Thanks, Nicolas and Bérengère
Thanks for your replies. PS: Same question for my wife, a nurse, regarding her integration.
Thanks, Nicolas and Bérengère
Hi everyone!
I’m looking for information about jobs in early childhood in New Caledonia. I’m currently a childminder in a MAM (multi-accueil) and I’ve also worked for about 6 years in several daycare centers as a childcare assistant. In the summer of 2026, my husband is being transferred to New Caledonia. We’ll be living near Nouméa. Do you know if the early childhood sector is a good field for jobs there? Can’t wait to discover this island! Right now, we’re in the middle of all the administrative paperwork for our 3 kids, finding housing, bringing our cat to the territory, and so on! Thanks for your feedback!!
I’m looking for information about jobs in early childhood in New Caledonia. I’m currently a childminder in a MAM (multi-accueil) and I’ve also worked for about 6 years in several daycare centers as a childcare assistant. In the summer of 2026, my husband is being transferred to New Caledonia. We’ll be living near Nouméa. Do you know if the early childhood sector is a good field for jobs there? Can’t wait to discover this island! Right now, we’re in the middle of all the administrative paperwork for our 3 kids, finding housing, bringing our cat to the territory, and so on! Thanks for your feedback!!
Hi there,
I’ve been living in Bali for a month now, but unfortunately on a VOA visa. I’m looking for a European company that’s set up in Indonesia. I’m in electrotechnical maintenance—air conditioning, cold rooms, 220V/380V electricity. I’ve been a tradesperson for 3 months and can bring my full professional toolkit. If anyone’s interested, let me know!
You can send me a message.
Best regards,
Hi there,
I’d love to go to Japan to travel, and if things go well, work there too. Has anyone tried finding a job there? Is it even possible without speaking Japanese? I’m thinking of starting out in restaurants (dishwashing or serving) and then moving into my field, IT.
Quentin
I’d love to go to Japan to travel, and if things go well, work there too. Has anyone tried finding a job there? Is it even possible without speaking Japanese? I’m thinking of starting out in restaurants (dishwashing or serving) and then moving into my field, IT.
Quentin
Hi everyone!
I’d like to move to Spain, specifically to Málaga. To do that, I’d like to know if I’ll need any official documents from France to work there, or anything like that... I’d also love to hear from people who’ve moved to Spain for work—do Spaniards like the French? Is it hard to fit in? What are the salary ranges for a ready-to-wear salesperson? And is it easy to find housing?
Thanks! 🙂
I’d like to move to Spain, specifically to Málaga. To do that, I’d like to know if I’ll need any official documents from France to work there, or anything like that... I’d also love to hear from people who’ve moved to Spain for work—do Spaniards like the French? Is it hard to fit in? What are the salary ranges for a ready-to-wear salesperson? And is it easy to find housing?
Thanks! 🙂
Hi there,
TELI Club shares summer job offers in Canada—if you're tempted by a job as a camp counselor in Canada, you should know there’s now a specific work visa for that. All the info is here: https://www.canada.ca/fr/immigration-refugies-citoyennete/services/travailler-canada/permis/moniteur-camp-residentiel.html#type
TELI Club shares summer job offers in Canada—if you're tempted by a job as a camp counselor in Canada, you should know there’s now a specific work visa for that. All the info is here: https://www.canada.ca/fr/immigration-refugies-citoyennete/services/travailler-canada/permis/moniteur-camp-residentiel.html#type
Hi everyone! 👨🏾🤝👨🏻
My partner and I currently live in Antibes—we’re both freelancers working remotely. We’re thinking about potentially moving to Italy.
We’d like to settle near the French border, between Ventimiglia and San Remo (this is important because we need access to Nice Airport twice a month). ✈️
I’d love to hear about life in this region! We’re looking for a quiet spot close to the sea. Any recommendations? As for the paperwork, is it difficult to get everything official? Is finding housing tough in this area? What kind of guarantees are usually required? If any kind soul could shed some light on this, we’d really appreciate it! 🥺🏻
Thanks so much for your help and advice! ☺️
My partner and I currently live in Antibes—we’re both freelancers working remotely. We’re thinking about potentially moving to Italy.
We’d like to settle near the French border, between Ventimiglia and San Remo (this is important because we need access to Nice Airport twice a month). ✈️
I’d love to hear about life in this region! We’re looking for a quiet spot close to the sea. Any recommendations? As for the paperwork, is it difficult to get everything official? Is finding housing tough in this area? What kind of guarantees are usually required? If any kind soul could shed some light on this, we’d really appreciate it! 🥺🏻
Thanks so much for your help and advice! ☺️
I'm looking for an au pair who'd like to come to Bournemouth in the south of England, and I'd love to know what the best websites are to find one, please.
Hi everyone,
I’d like to get some information about my eligibility for the DV Lottery.
About my background: • I earned a *Bac Pro* through VAE (*Validation des Acquis de l’Expérience*), issued by the *Éducation nationale*. • I also have a professional certification as a *Conseiller en Insertion* (Employment Counselor), issued by the Ministry of Labor. • Altogether, this adds up to a *Bac+2* level.
I’d like to know if this level qualifies me to apply for the DV Lottery.
Regarding my work experience: • I work as an *Employment Counselor*. • I checked on O*Net Online for the classification: Job Zone 4, SVP Range: 7.0 – <8.0. • I only have one year of experience, but I handle similar tasks in business creation.
So my question is: can I apply for the DV Lottery despite my relatively short experience, given that my job falls under Job Zone 4?
Thanks in advance for your answers and advice! !
I’d like to get some information about my eligibility for the DV Lottery.
About my background: • I earned a *Bac Pro* through VAE (*Validation des Acquis de l’Expérience*), issued by the *Éducation nationale*. • I also have a professional certification as a *Conseiller en Insertion* (Employment Counselor), issued by the Ministry of Labor. • Altogether, this adds up to a *Bac+2* level.
I’d like to know if this level qualifies me to apply for the DV Lottery.
Regarding my work experience: • I work as an *Employment Counselor*. • I checked on O*Net Online for the classification: Job Zone 4, SVP Range: 7.0 – <8.0. • I only have one year of experience, but I handle similar tasks in business creation.
So my question is: can I apply for the DV Lottery despite my relatively short experience, given that my job falls under Job Zone 4?
Thanks in advance for your answers and advice! !
Hi everyone,
I’m looking for info on villages around Aix, like Fuveau, Bouc-Bel-Air, or even Éguilles and Venelles? We’re a couple with a child living in the Paris region, and I’ll be relocating to Aix-en-Provence in spring 2026. We’d love to swap our apartment for a house with a pool within 20-30 minutes max of central Aix, with a budget of around 650k €.
In terms of climate and geography, I’ve read that Aix is in a basin where it can get really hot. What about the surrounding villages that are a bit more elevated, like Venelles? Is it just as stifling?
For a family, which area would you recommend?
Thanks in advance for your replies!
I’m looking for info on villages around Aix, like Fuveau, Bouc-Bel-Air, or even Éguilles and Venelles? We’re a couple with a child living in the Paris region, and I’ll be relocating to Aix-en-Provence in spring 2026. We’d love to swap our apartment for a house with a pool within 20-30 minutes max of central Aix, with a budget of around 650k €.
In terms of climate and geography, I’ve read that Aix is in a basin where it can get really hot. What about the surrounding villages that are a bit more elevated, like Venelles? Is it just as stifling?
For a family, which area would you recommend?
Thanks in advance for your replies!
Starting this spring, we want to settle near Aix-en-Provence. We're tired of living in the mountains with all the snow—we really need some sunshine and a fresh start. Is it hard to find a house to rent there? What about prices? If you have any great tips or useful info about the area, we’d love to hear it. I work in education and want to do prevention work in Marseille or Aix—are there jobs in the social sector?
Anyway, we need tons of info, but we’re sure we’re going to take the leap—no hesitation, adventure is adventure!!! Thanks for your help and any experiences you can share.
Anyway, we need tons of info, but we’re sure we’re going to take the leap—no hesitation, adventure is adventure!!! Thanks for your help and any experiences you can share.
Hi,
I’m an osteopath and I’d like to set up and open an osteopathy practice in Thailand. I don’t have a precise location in mind yet, but I’m thinking maybe Hua Hin. I saw there’s an osteopath based in Phuket, so I wrote to him for some info, but he still hasn’t replied🤪!
So I’m reaching out to people who live there or know the country well: I’d like to know what the best ways are to advertise and get known in Thailand. Are there any local classifieds newspapers? First, I’d like to practice from my apartment. Is that allowed in Thailand? Ideally, I’d like to work part-time in a private hospital as an osteopath. I’m thinking that in Thailand, the medical field is much more open than in Europe!!! Has anyone seen an osteopath or chiropractor working in a Thai hospital? Do you know the price of a consultation?
Any info you can share will be super helpful! Thanks in advance[;)!!!]
I’m an osteopath and I’d like to set up and open an osteopathy practice in Thailand. I don’t have a precise location in mind yet, but I’m thinking maybe Hua Hin. I saw there’s an osteopath based in Phuket, so I wrote to him for some info, but he still hasn’t replied🤪!
So I’m reaching out to people who live there or know the country well: I’d like to know what the best ways are to advertise and get known in Thailand. Are there any local classifieds newspapers? First, I’d like to practice from my apartment. Is that allowed in Thailand? Ideally, I’d like to work part-time in a private hospital as an osteopath. I’m thinking that in Thailand, the medical field is much more open than in Europe!!! Has anyone seen an osteopath or chiropractor working in a Thai hospital? Do you know the price of a consultation?
Any info you can share will be super helpful! Thanks in advance[;)!!!]
Hello everyone,
We’re a small family from the south of France, with a 2-year-old little boy, and we’re dreaming of starting a new adventure abroad by opening our own business. For now, we haven’t chosen a specific destination yet.
We mainly speak French, with a basic level of Spanish and English, and we’re ready to improve these two languages if needed. We’re looking for a multicultural, safe country with quality healthcare and good schools accessible for our son. We’d also love a pleasant place with a mild climate where life is good.
Our idea is to travel to different countries to explore, compare, and refine our project. We’d be really happy to read your tips, experiences, or anecdotes if you’ve already undertaken a similar project or if you know key points to anticipate.
Thanks in advance for your shares and help—it would really help us move forward with our project! 😄
Hi everyone,
I’m heading to Dublin as an au pair in a few weeks.
I’m looking for a reputable language school. It’s so hard to choose! Has anyone already done a language stay in Dublin? Any tips? Thanks so much! :)
Hi everyone, so I’m planning to go study at a community college in the U.S., but the only snag is which one—there are so many options over there! I’ve heard about one in California, Diablo Valley College, and another in Florida, Valencia College. I know both states are super attractive for tourism, but my main criteria are teaching quality and price. I’m open to any advice, comments, or suggestions—thanks in advance! The start of the semester is coming up, and I’m a little nervous...
READY, SET...... GO...... TO YOUR KEYBOARDS!!!!!!!! lol
Hi,
Has anyone gone on a language study trip in Europe? If so, which agencies did you use? What can you tell me about it? Thanks a lot! Kelkune
Has anyone gone on a language study trip in Europe? If so, which agencies did you use? What can you tell me about it? Thanks a lot! Kelkune
Hi! I’m looking for an apartment in Malaga from September (2025) until January for my Erasmus exchange, but I’m not finding much, and it seems like there are a lot of scams. Does anyone have any leads or tips? Thanks!^^
Hello. We’re a couple with an 11-year-old daughter and we’re looking for a good deal on a bar and/or restaurant in the tourist areas of Playa del Carmen, Tulum, or Mérida. If anyone knows of one or is on the ground and can give us some great tips, we’d really appreciate it. Thanks in advance. Safe travels.