Je residence en france et la nationalité francaise, je voulais savoir si j'avais besoin d'un visa pour dubai ? Et le visa et pour combien de temps ? 1 ou 2 mois ? Si je pars pour 15 jours, le visa saurait de combien ? et si je pars pour 1 mois est ce que le visa saurait toujours le même ?
Le visa on la ici en france ou bien arrivé la-bas que l'on nous le délivre ?
Merci de votre réponse, c'est l'aeroport de Dubai et à Abudhabi y a t-il un aeroport ? Et combien faut-il de somme pour aller là-bas ? Pour 15 jous 1mois
8 jours tu as eu le temps de tout visiter ? Les souks, magasin, centre commerciale...Y a combien d'heure de decalge enre la france et Dubai ? On m'a dit que le vol durer 7 heures ?
C'est une très grande ville c'est New-York à l'arabe. Il y a énormément de centres commerciaux j'en ai jamais vu autant dans une ville!!!! Les plages sont magnifiques, ce qu'il faut faire aussi c'est l'excursion dans le desert an 4x4.
Il y 7 heures de vol, mais tu part avec quel compagnie??? Moi j'suis partie avec Emirates c'est la meilleure compagnie au monde et dans l'avion il te passe des films, de la musique le service est géniale.
Il n'y a que 2 heures de decalages avec la France.
Je pense la compagnie EMIRAT, 2 hr de décalage avant ou après ? Là il est 14h53 là-bas doit être 16h53 exacte ? J'ai remarqué que la monnaie change à chaque fois non ? 800 EUROS tu penses que c'est assez pour dépenser en 15 jrs ou 1 mois ! Je sais qu'ils parlent anglais y a t-il des endroits ou ils parlent francais dans les centres commerciaux,
Non il est 12h53.... c'est 2 heures en moins que nous.
Ben je pense que ça dépend de la bourse!!! 800 € pour 15 jrs je pense que ça suffira largement a part si tu compte faire bcp de shopping!!!! Parce que la bas c'est leurs activité principale!!! Ce qu'il y aussi d'intéressant c'est les L'or il n'est vraiment pas cher la bas.
Il parle uniquement anglais et arabe littéraire...
Ah ok, je pensais qu'il était 2hrs +, pour faire des achats, (pas dans les coins hupper, genre les soucks, les petites boutiques, les marchés) comme ici, nos marché, barbes, carrefours (au fait ce sont les mêmes articles que chez nous leur carrefour ?) et aussi pour les bijoux, y a beaucoup d'asiatique la-bas, indien et philipins.
En fait j'hésite, je pensais pour le mois de mars, pour 15jrs..je trouvé personne pour faire le trajet avec moi 🙁
Et aussi est-ce mieux de partir pour 15hjrs hors saison ou bien attendre juillet ou aout pour 1 mois
Ben moi j'y suis allé en Mars 2004... il faisait 34°C!!!
Ben a Dubai tu n'as pas de soucks il n'y a que des centres commerciaux tu en a un à chaque coin de rue sinon tu as quartiers pakistanais!!!
Les carrefour la bas sont immenses ils non rien à voir avec nos carrefour a nous!!!! C'est pour dire qu'il vendent meme des cartouches de cigarettes!!!
Ils y a enormement d'indiens, de chinois et de pakistanais... Tu n'as meme pas l'impression d'etre dans un pays mulsumans.
Ben je pense que hors saison est preferable... Moins de touristes!!!
Ben moi j'y suis allé en Mars 2004... il faisait 34°C!!!
Ben a Dubai tu n'as pas de soucks il n'y a que des centres commerciaux tu en a un à chaque coin de rue sinon tu as quartiers pakistanais!!!
Les carrefour la bas sont immenses ils non rien à voir avec nos carrefour a nous!!!! C'est pour dire qu'il vendent meme des cartouches de cigarettes!!!
Ils y a enormement d'indiens, de chinois et de pakistanais... Tu n'as meme pas l'impression d'etre dans un pays mulsumans.
Ben je pense que hors saison est preferable... Moins de touristes!!! Tu as raison préférable hors saison et c'est moin cher, on m'a dit que c'était dans les 400 euros aller/retour. Il doit être bien le quartiers pakistanais avec les épices, vetements etc... Ils doivent regroupes nos 4 carrefous à nous en 1 seule carrefour à eux lol...Alors ils sont ou les émirs 😄si l'asie à envahi le pays. Tu et partie avec une agence ou bien à l'aventure ? Cad dire seule ! Ou avec des ami(es)
Les Emirates ne sont pas très nombreux ils doivent representer 32% de la populations ils sont tellement riches qu'ils n'ont pas besoin de travailler!!! et la main d'oeuvre asiatique est bien la moins cher!!!!
En faites j'y suis allée dans le cadre familliale avec ma soeur, son mari et ma niéce!!! J'ai payé 490 € mon billet d'avion et 200 € pour l'appart hotel pour les 8 jours.
Le quartiers pakistanais est pas mal, mais ca ne vaut pas un seul instant les souks de Marrackech!!!
Tu me dira les femmes ou filles des émirats, elles font plus les magasins que de travailler, vue qu'elles sont riches lol.
Moi c'est pareille, ca sera dans le cadre familliale, 200 euros pour 8 jours ca vas ! Quelles sont les conditions qu'ils demandent là bas ? Au niveau dossier ? Juste à réservé ton billet, et donner ton passeport ?
Ben ca depend des agences de voyages... Mais pour ça faut juste que tu souscrives à une une assurance annulation qui vaut entre 15 à 50 € selon les agences.
Je te consseillerais plutot de ne prendre ton billlet qu'à la derniere minute... Moi je l'avais pris sur www.anyway.com il font pas mal promo...
A l'occasion je t'enverrai des photos si tu as une adresse mail à me laisser!!!
Bonjour, j'ai vécu à Dubai quelques temps et je t'assure il ya des souks. Par contre, effectivement, cela ressemble à des magasins. Le souk de l'or par exemple est une rue couverte ou les bijouteries sont les unes à cotés des autres. Le souk de l'électronique, c'est également un tas de petit commerces.
Si il est 12H00 en france, il est 10H00 à Dubai puisque c'est à l'est de la france.
Sinon, pour les francais le visa est gratuit.
Martin.
Nous n'héritons pas la Terre de nos parents, nous l'empruntons à nos enfants.
Ok, j'ai remarqué que la monnaie change la-bas ? Comme dirais Najetm 800 euros c'est suffisant pour les achats (genre vêtement, souvenir, bijoux etc..).
Les femmes las-bas peuvent elles circulées librement ou bien il faut qu'elles soient accompagnées ? Ont-elle le droit de conduire ? Y a t-il des restaurants mixtes,
Bonjour, je pense que 800 euros sont suffisant à moins que tu ne veuilles rapporter 3 tonnes d'or😉.
Les bijoux, vetements, et souvenir ne devrait pas te couter plus cher qu'ici et tu peux tenter de marchander sur les prix...
Sinon aucun problème pour une femme de circuler seule meme le soir, mais éviter tout de meme mini jupes et décolletés... les femmes peuvent conduire mais pour les etrangers il faut un permis international que l'on se procure à la prefecture. Sinon beaucoup de resto je pense tous mixte eventuellement une salle est reservé pour les femmes ou les familles mais pas de problèmes à ce sujet non plus.
Tu est aux émirats arabes pas en arabie saoudite.😉
Lol, 3 tonnes d'or euhhhh😮pas envie de me faire serrer à la duane lol🤪.
Concernant tenue vestimentaire pas de problème je suis couverte de la tête au pieds.
Pour le permis j'ai le permis français, est ce payant pour avoir le pemis international ? La prefecture ici en france ? Ou la-bas ? Faut-il tout refaire, cad photo etc..
Abudhabi est ce loin de Dubai ? Et c'est le même système que Dubai, shopping, restau etc..
Pour le permis international il me semble que c'est gratuit. Tu te presente a la prefecture en france avec 2 photos d'identite, ton permis de conduire + ta carte d'identité et il te le font mais il faut compter une quinzaine de jours...
Tu n'a pas besoin de refaire d'autres papier il te faut juste un passeport valide.
Abu Dhabi est �� environ 1H00 de voiture de dubai et c'est sensiblement pareil au point de vue des restos. + de grattes ciels une belle corniche le long de la mer c'est une grande ville mais tu as peut etre moins d'infrastructures touristique. Quoi que...
Profite également du desert c'est inoubliable. Et si tu aime les fond marins, je te conseille d'aller à dibba tout a l'est des emirats, c'est magnifique.
Ok, je vais me renseigner auprès de la Prefecture, 15 jrs ups ! Si je leur remet tout ca, et moi comment je conduis ici pdt 15 jrs sans permis lol.
Le desert ils sont ou les scopions lol🙁, ca doit ête un pays à visité ca non !
Ah oui! Quelle différence entre Saoudi et Emirat ? Le qatar c'est pareille que Dubai et Abudhabi ? Ou c'est encore différent ? Désolée de toute ces questions, je suis curieuse😏
Ou la la tu devais pas aimer ton prof de géographie toi...😉
Les émirats arabes sont en fait une fédération de 7 émirats. Abu Dhabi, sharjah, dubai, al ain, ras al kayma, Fujeirah, et um al qaiwain. C'est un pays voisin de l'arabie saoudite et le qatar est un autre pays arabe un peu plus au nord.
Pour les scorpions malheuresement tu risques d'en trouver plus a dubai que dans le desert mais il sont dans un cadre dans les boutiques de souvenirs.🙁
Enfin pour ton permis, il te demandent une photocopie ou la font eux meme.
Quelle chance tu as d'aller la bas. Maintenant à dubai, ils construisent palm island un complexe immobilier gigantesque et commence The World un autre complexe qui sera visible de l'espace. Passe faire un tour si tu peux et si c'est terminer, Palm Island doit valoir le détour. Tout comme l'architecture du Burj al Arab, l'hotel le plus luxeux de la planete. (Je te dis pas le prix de la chambre.🤪)
Ou la la tu devais pas aimer ton prof de géographie toi...😉
Les émirats arabes sont en fait une fédération de 7 émirats. Abu Dhabi, sharjah, dubai, al ain, ras al kayma, Fujeirah, et um al qaiwain. C'est un pays voisin de l'arabie saoudite et le qatar est un autre pays arabe un peu plus au nord.
Lol, wouai les études et moi ca fait 2 lol, j'avais un prof il m'aimait pas ! Moi non plus d'ailleur lol, bon sa reste entre nous 😉hahha
Pour les scorpions malheuresement tu risques d'en trouver plus a dubai que dans le desert mais il sont dans un cadre dans les boutiques de souvenirs.🙁
Hahahahah tu m'as fait sursauté d'un coup là, ahahhah j'ai lu cadre à la fin lol
Enfin pour ton permis, il te demandent une photocopie ou la font eux meme.
J'ai appelé la prefecture, ils demandent 2 photos, permis de conduire, pièce d'identité et justificatif de domicile et te le font sur PLACE 😉 Et tu te retrouves avec 2 permis 😐 en sortant
Quelle chance tu as d'aller la bas. Maintenant à dubai, ils construisent palm island un complexe immobilier gigantesque et commence The World un autre complexe qui sera visible de l'espace. Passe faire un tour si tu peux et si c'est terminer, Palm Island doit valoir le détour. Tout comme l'architecture du Burj al Arab, l'hotel le plus luxeux de la planete. (Je te dis pas le prix de la chambre.🤪)
Tu parles hotel 7*, je suis pas la fille d'une émirat moi lol pas les moyens, je suis une pauvre de chez pauvre lol, j'ai pas décidé quand est ce que je vais partir. Et toi tu et parti pour travailler la bas, vu que tu à vécu 1 an, pk et tu revenu si c'est pas indiscret, et puis rien t'empêche d'y retourner
Puisque dubai est à l'est de la france, le soleil "se leve" avant chez eux et apres chez nous donc normalement, et ca n'a pas du changer, si il est 16H00 ici il est bien 18H00 la bas.
Je t'ai pas dit de reserver la suite de luxe, juste aller voir l'hotel de l'exterieur ca vaut le coup d'oeil.
J'ai pas vécu un an mais seulement quelques mois. Par contre je pense que j'y retournerai un jour en vacances mais pas tout de suite. Je voudrais voir les changements conséquent de cette ville. Peut etre d'ici 5 à 10 ans...
Et puis j'ai d'autres pays a visiter. Celui la je le connais un peu.
Puisque dubai est à l'est de la france, le soleil "se leve" avant chez eux et apres chez nous donc normalement, et ca n'a pas du changer, si il est 16H00 ici il est bien 18H00 la bas.
La c moi qui vas predre la boussole, Najetm m'a dit 2hrsen - ??? Ah d'accord la-bas ils se couchent avant nous lol
Je t'ai pas dit de reserver la suite de luxe, juste aller voir l'hotel de l'exterieur ca vaut le coup d'oeil.
J'ai pas vécu un an mais seulement quelques mois. Par contre je pense que j'y retournerai un jour en vacances mais pas tout de suite. Je voudrais voir les changements conséquent de cette ville. Peut etre d'ici 5 à 10 ans...
Et puis j'ai d'autres pays a visiter. Celui la je le connais un peu.
Oui j'avais compris lol..C'est vrai que ca vaut le détour...Quelques mois c'est pas mal, pour un début ! D'ici là 5 à 10 Le pays deviendrais le NUMBER 1 Touristique, dommage car c'est comme ca que le pays perds ca valeur...Déjà là y a eu du changement
Il devait vraiment pas t'aimer ton prof de géo😉 😛car le koweit c'est aussi un autre pays mais au sud de l'irak.
Pour l'asie je suis partant mais + pour le tibet ou la mongolie. Sinon je reve d'aller en afrique de l'est d'ailleurs mon pseudo ne dit pas du tout dans quels pays...
Sinon je me suis étonné tout de meme de voir quelques chèvres dans des petites rues sablonneuse à proximité des grattes ciels. Comme quoi, on arrive quand meme a lutter contre la modernité.
Il devait vraiment pas t'aimer ton prof de géo😉 😛car le koweit c'est aussi un autre pays mais au sud de l'irak.
M'en fous il aimait personne lol
Pour l'asie je suis partant mais + pour le tibet ou la mongolie. Sinon je reve d'aller en afrique de l'est d'ailleurs mon pseudo ne dit pas du tout dans quels pays...
Népal et toute la compagnie 😎Kenya 😮
Sinon je me suis étonné tout de meme de voir quelques chèvres dans des petites rues sablonneuse à proximité des grattes ciels. Comme quoi, on arrive quand meme a lutter contre la modernité.
Lol, ce sont les reserves pour l'AID 😄, tant mieu qu'il reste encore quelque chose, j'uis un ptit peu triste pour le change à l'européen
Bonjour et merci je ne connaissais pas les prix, j'ai juste passé une soirée d'affaire au burj el arab . J'ai très bien mangé mais j'y suis pas resté pour dormir. Par contre l'intérieur est très chic mais tu t'enfonce dans la moquette tellement elle est épaisse.😉
Bonjour et merci je ne connaissais pas les prix, j'ai juste passé une soirée d'affaire au burj el arab . J'ai très bien mangé mais j'y suis pas resté pour dormir. Par contre l'intérieur est très chic mais tu t'enfonce dans la moquette tellement elle est épaisse.😉
Aucun visa nécessaire pour se rendre dans les Emirats. Par contre si tu comptes aller aux USA après attends toi à un questionnaire serré de la part des douaniers US..Ils ont du mal à comprendre que les européens puissent aller dans les Emirats en vacances.
Aucun visa nécessaire pour se rendre dans les Emirats. Par contre si tu comptes aller aux USA après attends toi à un questionnaire serré de la part des douaniers US..Ils ont du mal à comprendre que les européens puissent aller dans les Emirats en vacances.
Salut
Alors là ils peuvent toujours attendre que je passe mes vacances chez les ricains et en quoi ca les interresses ? Que nous passons nos vacances chez les emirats ? Ils doivent avoir la haine qu'on viennent pas chez eux ! Ils voient le mal partout...Alors qu'est ce que ca doit être si tu viens d'afhgan pfff.. Et leurs compatriodes aussi vont là bas pour le biznesse, c'est l'hopital qui se fou de la charité. Ils attendent à quoi comme réponse ! N'importe quoi, depuis l'attentat ils voient des terroristes partout..Pfff no comment. Merci de m'avoir prévenu
salam, je suis française d'origine marocaine et je doi me rendre a dubai dans très peu de tmps trop peu pou pouvoir fair uin passeport français que je n'ai jamais fais car j'ai un passeport marocain, je voudrai donc savoir s'il m'est possible de voyager a dubai avec ce passeport marocain et s'il me faut un visa dasn combien de tps puis-je en avoir un!!!!merci de votre réponse c urgent!!
Bonjour
Un petit renseignement.
Je fais escale à Dubai après-demain (toute une matinée), et je souhaiterais voir mon oncle ne serait-ce qu'à l'aéroport. Je voyage avec un passeport malgache, est-ce que vous pensez que c'est chose possible.
Merci beaucoup
Nirina
Hi there,
I’m heading to Senegal in January for a month and was wondering if I just need my French driver’s license or if I should get an international permit?
Thanks!
JL
Hi,
I’m bringing Seresta, an anxiolytic (tranquilizer) from the benzodiazepine family,
to help me sleep.
I’ll have the prescription with me.
Will this be a problem at customs, and do I need to declare it?
Same question for antibiotics?
Thanks a bunch!
I’m heading to Laos next spring, but I have a question about the Thai arrival/departure form. I’ll be flying PAR-BKK, then taking the train to Laos (so exiting Thailand), and later re-entering Thailand by train to catch my return flight. Do I need to fill out two forms in this case?
Hi there,
I have a 9-seater passenger vehicle that I use for my business in Paris, transporting people.
I’m planning to go to Algeria with my family.
The vehicle registration lists my company as the owner.
Can I get a TPD (Temporary Admission Document)?
Will I need a KBis extract or a power of attorney?!?
Thanks for your help.
Worst case, I can add my personal name as a co-owner on the registration, but that would be a real shame!
Hi,
I’m writing to ask for some info—I’ve heard that you **must** have travel insurance to land in Zanzibar.
What’s the process, and which insurance should I get?
Thanks in advance for your feedback!
Best,
Seb
Hi there,
I’m a French citizen living in Switzerland, and I set up an RV LLC in Montana, USA. Through that, I was able to register 3 vehicles (an RV, a Jeep, and a Harley) with Montana plates.
I’d like to spend 3 months in Mexico, but it seems complicated—maybe even impossible—to cross the border from the US with all 3 vehicles.
Can anyone give me some advice?
Hi, are there any travelers who’ve recently crossed the border between Karakalpakstan (Uzbekistan) and Beineu in Kazakhstan?
It was closed for a while.
Thanks for any info!
I bought a one-way flight (Ryanair) and a return flight (EasyJet) to spend a week in Morocco in April.
My passport expires 3 weeks after the return date.
Some websites say the passport must be valid for 3 months at the time of entry.
However, it will still be valid both on entry and return, but its validity will only be 1 month at the time of entry (and 3 weeks on the return date, everything prepaid).
It's an individual family trip.
The consulate can't give me an answer—they're still looking into it (really!)
Last year, we stayed for 3 months in Thailand, north of Khao Lak, and were able to benefit from the 2-month visa exemption, renewable for one month by going to Takua Pa to validate a 1-month extension (1,900 baht).
This year, it’s a disaster for us—not only were we planning a 4-month stay, adding a visa run in between (which some say is quite risky), but the law is apparently changing in the coming months with the return of the 1-month exemption (plus the usual 1-month option). So, we looked into applying for a 6-month multiple-entry visa, allowing a maximum of 60 consecutive days in Thailand. However, I can’t find anywhere the minimum time required outside Thailand between two stays—do any of you have an idea?
Thanks for the info! If you’d like tips on Khao Lak and the surrounding areas, we’ve got some experience, though things change fast!
Cheers,
Bruno.
My partner, our 8-year-old daughter, and I are going on vacation to Gex.
We’ve decided to spend one day in Switzerland and another in Italy. Will we need ID (national ID card or passport)? Do we also need ID for our daughter?
Hello,
We’ll soon be moving to Madagascar long-term.
As a French national, I need to obtain a short-stay visa that can be converted to a long-stay one. To do this, I have to send the required documents to the Madagascar embassy in Paris.
No issues with that procedure so far.
If I get this visa, once I arrive in Madagascar, I’ll need to provide the same documents to the Ministry of the Interior in Anosy. I’m trying to find an email address or website for the Ministry to check which documents I need to submit (I think they ask for additional ones).
If you have any info on this, I’d appreciate your replies.
Best regards,
M. Buisson Eric
I’d like to know if anyone has already applied for a private visa to Russia with an invitation from a Russian resident.
I traveled earlier this year with an e-visa, but since I want to stay longer, I’ll be visiting my friend who lives in eastern Russia.
For the visa application, does the invitation need to be on an official paper form issued by the Russian ministry? And most importantly, do I need to present the original for the application, or is there an electronic version that can be sent directly to the consulate in France?
Thanks for any info if you’ve gone through this process before!
I filled out the B2 form to apply for a visa, created an account on Atvis to pay the visa fees and schedule a meet-up, but every time I try to pay with my Boursobank Visa 1st card, they refuse the payment with a message telling me to check my details (address), even though everything is correct. Does anyone know why this is happening, or maybe they don’t accept Visa cards? Are you aware of this?
Thanks for your feedback!
Elisabeth
There are rumors going around about the ETA: it must absolutely be on your smartphone in the "ETA" app.
Paper documents might not be accepted.
Is this real or just a hoax?
Thanks, I’m leaving in 3 weeks. My passport is good to go and my ETA is still valid for a year, but I only printed the email I received.
Thanks everyone.
Hi there,
We need to apply for a B2 visa because we visited Iran in 2018. It currently costs $185, but they’re planning an additional $250 fee per person for the same visa—it’s been approved but not yet implemented. Does anyone know when this fee will take effect?
Thanks in advance!
Elisabeth
Hi there,
In November, we're heading off on a 4-month trip. We'll be landing in China and plan to leave the country via a land border into Vietnam.
I’ve read that China may ask for proof of exit within 30 days (flight ticket or other reservation). Since we’d be leaving by land, I’m wondering how this works in practice.
Has anyone here been in this situation recently?
Did the airline ask for an exit ticket before boarding?
Did Chinese authorities require proof upon arrival?
Is a train/bus ticket to Vietnam sufficient?
Is a cancelable or flexible reservation accepted?
Hi there,
Just a question that’s probably been asked before (though usually the other way around for my situation :))
My wife and I are heading to the US.
On her ticket, it only has her maiden name (e.g., Martine DUPOND).
On her passport, it’s written as Martine DUPOND épouse AVRY.
No issues for travel, I hope I did the right thing with the ticket?
Then for the ESTA, is just Martine DUPOND enough, or do I need to include the "épouse AVRY" part like on the passport?
Thanks in advance!
Hi there,
I’m spending a few days in San Pedro de Atacama (Chile) and would like to cross the Argentine border to make a loop toward Salta and then return to Chile to drop off the rental car.
I’ve heard that crossing the border can be tricky!
Is it possible with a rental company’s authorization? Which company, and at what cost?
Thanks for sharing your experiences!
Best regards,
Arnale
I saw on the French Embassy in Peru’s website and the Peruvian Consulate in Paris’s site that the rule is to have a passport valid for 6 months *after the arrival date* (not the return date).
I arrive in Peru on August 13, 2019 (for about twelve days), and my passport is valid until February 16, 2020.
That’s 6 months and 3 days after my arrival date in Peru. In my opinion, I’m good to go.
But could I still be denied entry if they say I don’t cover the return date or that I’m too close to the 6-month mark?
I read on the French Ministry of Foreign Affairs website that it’s possible to apply for a temporary driving permit in China, valid for 1 month.
I’m planning to rent a car (without a driver) to explore part of the country next August, so I was wondering:
Has anyone here already gone through this process upon arrival?
How long do the formalities take on the spot?
Is it possible to handle these steps in advance, before arriving in China?
Hi there,
My departure is slowly approaching, and now that I’ve got my Russian visa sorted, I’m fine-tuning the rest of my trip to Tajikistan. Since the Tajik visa is no longer required for stays under 30 days (for French nationals), I’ll need to visit the Ministry of Interior (OVIR) to register within 10 days of entering the country. No big deal, though, since I had to go there anyway to apply for my GBAO permit. 😉 However, I’ve *seen* several reports from travelers (mostly motorized) mentioning that you need an entry permit for Kyrgyzstan, which has to be arranged in advance at the Kyrgyz Ministry (consulate?) in Dushanbe. Otherwise, you’re *stuck* at the Kyzyl-Art border (with no Wi-Fi, of course, to try and sort it out). The most recent report was from a year ago, so I’d love to know if this is still the case and if it’s indeed at the Kyrgyz Ministry (consulate?) where you need to go for this pre-authorization.
Does anyone have any recent info on this?
Thanks in advance!
Hi everyone.
I’m leaving for almost 3 months in the Philippines (11 weeks total) starting in early May.
I already have my round-trip ticket.
The problem is, I don’t have time to get a 2-month visa because the process takes nearly a month.
From what I’ve read here and there, I need a return ticket valid for less than a month when I arrive in the Philippines to prove my good faith.
After that, I can apply for a 30-day extension at the immigration office.
I’m planning to either buy a fully refundable ticket to the nearest country or a fake ticket.
For 3 months, I’ll need to extend my visa two more times before my return date to France.
My question is this:
Will immigration ask me each time I extend my visa by one month to show proof of an exit ticket matching the new visa extension date?
Is it possible to extend directly by 2 months before the initial 30 days expire?
Thanks in advance for your experiences and tips! 😊
I’ve been to Thailand several times, but it was about 20 years ago…
There’s a new system in place now, it seems.
TDAC – Thailand Digital Arrival Card.
Before arriving, I apply for a TDAC, okay.
If during my stay I cross the border to spend a few days in Malaysia and then re-enter Thailand,
do I need to submit a new TDAC application?
Do I use the same TDAC as when I first entered the country?
Or do I initially have to pay for a Thai multi-entry visa?
Thanks in advance for your insights—I can’t find the answer online.
My partner (Mexican) entered France on January 21st as a tourist. She was therefore entitled to stay for 90 days in the Schengen Area. She’ll be leaving for Mexico on April 16th, so she’ll have “used up” 86 days.
She plans to return to France on July 18th. According to the European Commission’s Schengen calculator, this new stay “may be authorized for a maximum of 90 days.” That’s not very clear ("may be," "for a maximum of").
The text of Article 6 of the European regulation (2016/399) states that for a stay planned in the territory of the Member States, not exceeding 90 days in any 180-day period, one must examine "the 180-day period preceding each day of the stay." That’s not very clear either.
My partner wants to return to France for a 90-day period starting on July 18th. Is this possible?
There are two ways to look at it:
1) The first day she spent in the Schengen Area was January 21st. That day will drop out of the calculation 180 days later, on July 20th.
From July 20th, she’ll get back 1 day of possible stay; on July 22nd, 2 days; and so on. All the days from her previous stay (January 21st–April 16th) need to be outside the 180-day rolling window.
The last day of her stay was April 16th. Looking 180 days ahead, that brings us to October 13th. From that date, she’ll be able to return for a full 90 days.
2) The number of allowed days is calculated for each day of the new stay. In other words: the 180-day window is recalculated every day, not fixed at the entry date.
If she re-enters France on July 18th, she’ll only have a “credit” of 4 days. But with each day of her new stay, one day from the previous stay (January–April) will drop out of the calculation. The rolling window allows her to “replace” days from the previous stay with those of the new stay, without ever exceeding 90 days in any 180-day period.
In this case, my partner could stay in France for 90 days starting on July 18th.
The Prefecture doesn’t provide any information, nor does Air France, and in the forums I’ve checked, opinions are divided. Thanks for any insights you can share!
Hello,
We’re planning to travel to Indonesia (Sulawesi with family) next July and August for a stay longer than a month (about 6 weeks).
I’ve seen that it’s possible to get a 60-day visa before departure, but I’ve also read about people having a lot of trouble getting it (some even didn’t manage and had to leave without it).
We absolutely need to have these 4 visas BEFORE leaving because once we’re in Sulawesi, I’m not sure we’ll be able to go to an embassy to request a visa extension after 30 days.
In short, how can we **100% guarantee** that we’ll get our 4 60-day visas before our trip this summer?
Hello, HAPPY NEW YEAR 2026!
We’re heading back in October for a trip through Botswana, Zambia, and Zimbabwe.
I have a question: for our route, we’ll need to cross the Zambia and Zimbabwe borders twice each. From experience, I know we won’t have any issues with Botswana.
But for the other two countries, I can’t find a clear answer.
All your tips are welcome!
I’m currently a student on a gap year, and I don’t plan to go back to school right away. That said, traveling really interests me. But I’ve been wondering: does being a student come with any perks when you decide to go abroad? The real question is whether I should re-enroll in a program just to keep that status without actually attending.