Je souhaiterais avoir un avis sur l’itinéraire suivant, que nous comptons faire en moto en novembre prochain. Je pense que c’est « chargé », et je voudrais savoir si il faut éventuellement supprimer des étapes, sachant que j’ai très vite la « bougeotte ». Je souhaite aussi vraiment passer 3-4 jours à cheval, l’idée de départ était d’ailleurs uniquement de faire du cheval !
J1 Arrivée LV
J2 Réception motos – route et nuit à Williams (50 miles au Sud de Grand Canyon)
J3 Visite South Rim – route et nuit à Cameron (60 miles à l’Est de Grand Canyon)
J4 Route pour Page – visite Antelope canyon
J5 Route pour Kayenta – visite Monument Valley
J6 Route pour Moab
J7 Moab
J8 Moab
J9 Route pour Boulder (capitol Reef)
J10 Ranch
J11 Ranch
J12 Ranch
J13 Traversée Brice et Zion – nuit ???
J14 Route pour LV
J15 LV
J16 Retour
Les jours J2, J6, J9 et J14 sont de longues étapes. Le reste doit être gérable je suppose ?
Nous n’avons pas trop l’habitude de la moto. Nous avons loué chez Eagle Rider il y a 2 ans pour quelques jours dans les keys en Floride, mais nous n’avons pas couvert de très longues distances. Donc, 300 km sur une Electra Glide, ça le fait facile ?
Bonjour,
Je ne suis pas du tout "biker", mais à les cotoyer sur les routes et autoroutes US, en particulier ceux qui roulent sur Harley, on peut appliquer à la moto les temps de route des voitures ! Puisque là-bas, on ne dépasse pas les vitesses maxi... on ne remonte jamais les files de voitures sur les freeways... et il est tout à fait courant qu'une moto roule en tenant autant de place qu'une auto....
Pour ton périple :
- paraitrait plus logique d'inverser J4 et 5 : GC=>MV=> Page, ce qui permet d'être à Antelope Canyon vers 11h du matin en J5 !!
Par ailleurs, logement à Mexican Hat plutôt que Kayenta qui est hideuse (et motel plus chers !)
- J6 OUI, chargé car si tu veux faire "The Needles" ça te met assez tard à Moab
- J9 : étape où ?? le coin usuel est Torrey , mais dépend du lieu de ton ranch !!
- J13 : "Traverser" Bryce ??? quel gâchis 😮😮 si ton ranch est proche de Bryce, tu y arrives le matin, visite, et dodo sur place. En J14, route à travers Zion (sans rando ce parc peut se faire vite) et arrivée Vegas.
La route de Zion à Vegas n'est pas longue, même en moto 😛😛
Bonne route !
Si vous ne réussissez jamais rien du premier coup, n'essayez pas le parachutisme !
Faisable....c, est à peu pres ce que nous venons de faire. Mais pour le J9 je suggère Torrey, tout près de Capitol Reef et à CAMERON un seul hotel potable; celui du Indian trading post....
Je t, envie de pouvoir traverser Zion et Bryce en moto; super régal!!!
Et les routes sont supers partout😎
Sauf Moab et Capitol Reef, nous avons fait le reste en 2005 en HD, de Dallas à LV (3500 km). Je le referais bien 😇
Avec une Electra, pas de problème pour faire 300 km. Notre première étape était Dallas-Amarillo : 580 km !
Sinon, d'accord avec les autres commentaires : ne faire que traverser Bryce, c'est du gachis 🏴☠️, ça mérite d'y passer une nuit, et en y arrivant pas trop tard pour pouvoir en profiter un minimum (coucher du soleil (sunset point) puis son lever le lendemain matin (sunrise)) ...
et la visite du South Rim : si vous partez le matin de Williams, et continuez ensuite vers Cameron, vous y serez en pleine journée, lorsque la chaleur est à son max et les lumières les moins belles.
Il est à mon avis très possible d'y passer la nuit et de faire GC-Page le lendemain (220 km, 3h).
J5 Comme déjà dit , il est plus sympa de coucher à Mexican Hat , tout en sachant que c'est un coin perdu , mais avec plus de "charme" que Kayenta.
J13 Bryce vaut une étape pour coucher et lever de soleil.
Mille mordious ! mais c'est bien toi qui as raison ! J'avais perdu de vue la suite du circuit vers Moab !!
ça doit être le soleil et la chaleur d'Atlanta qui m'ont ramolli les neurones !!😊😛
Toutes mes excuses à Puske !
Si vous ne réussissez jamais rien du premier coup, n'essayez pas le parachutisme !
Bonjour,
ton circuit est presque ok car je suis du même avis que les autres forumeurs au sujet de Bryce.
Il te faut une nuit à Bryce ou à Tropic pour profiter du parc.
Pour tes étapes de Grand Canyon, Page, Monument Valley et Moab ton itinéraire est bon, je ne comprends pas pourquoi les autres veulent te faire aller à MV avant Page.
Toutefois je te conseille de coucher à Grand Canyon Village comme cela tu profitera mieux de Grand Canyon.
Puis tu refais le South Rim le matin, arrêt à midi à Cameron pour déjeuner et trading post, arrêt à Horseshoe Bend, lac Powell nuit à Page. Le matin Antelope Canyon puis route jusqu'à MV.
Attention en Novembre la nuit va être de bonne heure faut en tenir compte pour les visites, tu perds 2 ou 3 h le soir par rapport à l'été.
En plus tu risque d'avoir des problème de météo. Grand Canyon est à 2000m et le reste guère plus bas.
Kayenta ou Mexican ? C"est aussi pommé l'un que l'autre. Kayenta "craint" un peu plus que Mexican, mais en été je t'aurais conseillé Kayenta.
En venant de Page, on s'arrête à Kayenta à l'hôtel pour poser toutes les bagages de la moto et s'habiller plus légèrement afin de visiter MV dans de bonne condition car il y fait très chaud l'été. Et ça permet de laisser les motos sans les affaires au parking de MV.
Ensuite, il est vrai que ça t'oblige à revenir à Kayenta après la visite.
Mais c'est le même problème avec Mexican, si tu veux aller poser tes affaires avant d'aller à MV.
Pour toi, il ne sera sûrement pas question de chaleur ! 😕
Donc à toi de voir !
D'accord aussi avec les autres pour faire étape à Torrey plutôt que Boulder...
Je ne sais pas ce que sont tes journées "Ranch" mais est tu obligé d'y passer 3 jours ?
En 2006, nous avions fait :
J1 - LV - Otman - Kingman
J2 - Kingman - Hackberry Seligman - William - Grand Canyon Village
J3 - Grand Canyon Village - Page
J4 - Page - Kayenta (MV en soirée)
J5 - Kayenta - Moab (Arches)
Les étapes n'était pas longues, s'enchaînaient bien et laisser assez de temps pour les visites
N'oublie pas que tes journées seront beaucoup plus courtes !
Ensuite tu peux faire :
J5 : Kayenta - Moab : Fisher Towers (couché de soleil)
J6 : Moab : Arches
J7 : Moab : Island in the Sky - Dead Horse Point
J8 - Moab - Torrey
J9 - Torrey - Ranch : à Boulder : faire la partie goudronnée du Burr Trail.
J10 : Ranch
J11 : Ranch
J12 : Bryce ou Tropic : Devil's Garden - Kodachrome Basin - Bryce Canyon
J13 : Bryce ou Tropic - StGeorges (Zion) une étape à Zion n'est pas vraiment nécessaire en moto car la circulation est interdite dans le parc. A moins que vous voulez
faire une rando, à ce moment il faut choisir Springdale au lieu de St Georges.
J14 : St Georges - Las Vegas (Valley of Fire au passage)
J15 : Las Vegas (pour acheter les souvenir que vous avez pas pu acheter en route à cause de la place sur la moto) 😏
J16 : Las Vegas - France 🤪
Sur une Electra tu es mieux que dans ton fauteuil de salon, ça n'a rien à voir avec les autres HD que ce soient Roadking ou Heritage Softail ! 😎
J'ai fait des étapes de 650 kms de petites routes de montagne dans l'Oregon et Washington. Très peu de fatigue physique, s'il n'y avait pas eu le froid pour tout gâcher.
C'est une véritable torture de faire 300 ou 400 bornes en étant gelé en permanence. 😕
Sinon, que ce soit pou toi ou le(la) passager(e) c'est très très confortable.
Si tes étapes font au max 300kms, c'est peu pour une journée.
Je ne connais pas les Keys, mais j'ai beaucoup roulé dans l'Ouest et c'est très roulant. Très peu de circulation. En novembre, la route ne sera rien que pour toi ! 😏
je ne comprends pas pourquoi les autres veulent te faire aller à MV avant Page.
les autres , n'était juste que Jadorry, qui corrigé par PSI31, a reconnu sont errreur pour l'étape de GC - Page - MV.😉
J'avais cru lire la première fois, que Jadorry et PSI31 conseillaient la même chose.
Comme quoi, on lit toujours trop vite. 😊
bien vu !
En plus de lire trop vite, j'écris trop vite et je ne me relis pas...
Malheureusement ce n'est pas la première fois que cela m'arrive, ni la dernière je suppose...
Mais il un "t" de trop n'est il pas nécessaire pour compenser les trois "r" ? 😛
D'abord, merci à tous pour votre aide !
Ce forum est particulièrement actif, je n'ai pas l'habitude d'avoir un feedback aussi rapide et fourni 🙂
Visiblement, je peux être rassurée quant à la longueur des étapes, 300 bornes, ça va le faire facile !
Pour les nuits, en réalité, j'ai une idée plus ou moins de ce que je souhaite : pourquoi pas dormir à Grand Canyon village en effet ? Si pas trop ruineux, ça peut le faire.
Nous ne comptons pas passer la nuit à Kayenta, mais plutôt à Monument Valley même, dans un hogan si nous trouvons l'info.
Pour Boulder, nous n'y dormirons pas non plus, puisque nous passerons 4 nuits directement au ranch, qui se trouve dans le coin de Boulder.
Ce voyage était prévu à cheval, 14 jours de transhumance. Je me suis dit que c'était sans doute dommage de louper toutes ces merveilles, puisque la distance parcourue à cheval n'est bien entendu pas comparable ! Donc, j'ai limité à 3 jours de cheval, mais ces 3 jours, j'y tiens 😉
Et j'ai bien noté qu'il faut absolument passer la nuit à Brice !
d'abord pour le hogan voici l'adresse récupéré sur le carnet de Leslandes, tu peux le contacter si besoin :
J'ai trouvé le Hogan de Agnes Gray dans le Guide du routard 2007/2008 page 316.
L'adresse est
Agnes Gray Hogan
Navajo Basket Weavers
PO Box 3163
Kayenta, AZ 86033
tel (928)265-5382
Point besoin de GPS, Le Hogan se voit du bord de la route, à 2 Km de l'entrée du MV Park vers Kayenta. C'est sur la droite en allant vers Kayenta.
N'hésitez pas, l'expérience est enrichissante, Agnes est adorable et dans sa famille il y a des guides pour MV. Pratique pour s'organiser une petite visite privée ...
Bonne prépa et bon voyage
Pour GC, tu peux louer un "cabin" près du Grand Canyon, pour juin j'ai pris au Bright Angel Lodge. MAis attention je crois qu'ils ne sont pas climatisés et en novembre à 2000m, doit pas faire chaud la nuit.
Idem à Tropic, j'ai pris un "cabin" au Bryce Country Cabins.
La nuit à Bryce n'est pas obligatoire en elle même, mais le coucher de soleil sur Bryce Canyon, c'est comme pour MV, cela fait partie des incontournables.
Voici un message que j'avais posté à Leslandes alors qu'il préparait son voyage en novembre 2007 :
Peut être que les chevaux t'intéresseraient pour Monument Valley ?
Bonjour,
Le Hogan où nous avons couché est bien celui face à l'entrée de Monument Valley. En fait il y en a deux qui appartiennent chacun à 2 belles-soeurs (Navajos). Le mari s'occupe de tours à cheval sur le site. Il doit avoir une douzaine de bêtes. Il a aussi 4 ou 5 jeeps. Il est très intéressant et se met à parler un peu plus s'il se sent à l'aise et en confiance. Nous avons passé la soirée après le coucher du soleil à discuter avec lui et quelques uns des employés. Au matin, après le petit déjeuner, nous avons un peu brossé les chevaux avec eux. Ils étaient sympathiques et avaient un bon sens de l'humour (les Navajos, pas les chevaux !).
Je joins 3 photos: une devant le Hogan, une devant la roche qui a donné son nom à Mexican Hat et une devant un "Butts" de monument Valley.
C'est sur ce dernier chemin que j'ai regretté de m'être aventuré car la descente pour arriver à cet endroit est vraiment excécrable (trous de 30cm de profond et cailloux en saillie) et c'est parcequ'il était impossible de rebrousser chemin que je ne l'ai pas fait avant (la moto chargée=385kg) plus la passagère. Cet endroit est à 1km du point de départ. C'est là que j'ai pu rebrousser chemin et remonter (sueurs froides). Un tour en Jeep est beaucoup plus sûr.
Images attachées:
Image postée par le membre
Image postée par le membre
Image postée par le membre alougama dans la discussion «Deux semaines à moto dans l'Ouest américain».
Je prépare un voyage en moto pour juin/juillet 2008 dans plutôt le nord-ouest des US (Utha - WY - Montana - Idaho - Oregon) voici le trajet prévu: Salt Lake -…
J'avais déjà demandé un avis il y a quelques mois sur le voyage mais nous avons changé le parcours et je voudrais savoir s'il n'est pas trop audacieux en kms.…
Je pars avec 2 couples d'amis pour fêter nos 50 ans aux Etats Unis en juin prochain. Notre choix s'est porté sur l'ouest américain sachant qu'ils veulent faire…
J'espère vous éclairer sur la R66 avec ce post. L'été dernier ma femme et moi avons voyagé sur la route 66 en 16 jours de Chicago à Los Angeles (Santa Monica)…
Nous partons à 6 copains quarantenaires pour faire un circuit de deux semaines dans l'Ouest Américain en Mai 2013. Nous prévoyons une boucle Las Vegas - Las…
Hello everyone.
I'm looking for campsites around BOLZANO (South Tyrol) for early September.
I'll be on my motorcycle with a small tent.
I've noticed that some campsites have exorbitant prices.
If you've traveled through the Dolomites by motorcycle or otherwise and camped there, I'd love any tips on places and prices where I can stay for one night or several.
Thanks to all of you, and happy travels.
I’m starting to think about a trip that’s really close to my heart: Algeria by motorcycle, specifically the southern part of the country. It’d be for January 2025, and I’ve got two main questions:
Is it possible for an individual on a motorcycle to travel freely, outside of any organized tour, or does the regulation require some kind of supervision in the Algerian Sahara region?
Is the Hoggar massif accessible by road or by (rideable) tracks?
Beyond the official recommendations, I’m really looking for your firsthand experiences.
Thanks so much for your answers, and sorry if my questions are a bit newbie!
I just realized I’ve been registered on VoyageForum since... March 28, 2012 😊. Yet, I’ve barely participated until now.
August 1, 2026, will mark a somewhat special milestone: 5 years on the road.
We left Switzerland on August 1, 2021 with a simple idea: let chance decide our direction. We placed a bottle of wine on a world map, spun it... and it chose our first destination.
A year later, when we arrived in Morocco, we faced a new choice: continue toward Africa or head to Asia. This time, a tarot card game made the decision. Since then, we’ve tried to keep this journey as open to the unexpected as possible.
Today, that adds up to about 120,000 km, 46 countries, and over 1,800 days on the road—mostly by motorcycle, but also by sailboat, train, bus, hitchhiking, or on foot when adventure calls.
Our guiding thread isn’t just the motorcycle, but service exchanges. Instead of simply passing through countries, we try to stop regularly to lend a hand to the people we meet. So far, that’s about 600 days of volunteering.
Over the years, we’ve:
renovated a house in Croatia
made earth bricks in the Moroccan desert
helped sail a boat through the Greek islands
looked after houses, dogs, horses, a camel... and lots of other animals
worked at a street art festival in Morocco
created videos for local associations and projects
worked the grape harvest on the Tibetan plateau
been accredited as "media" for the World Nomad Games in Central Asia
Some of the moments that have stuck with us the most include six months in China, a night spent on the Great Wall, the Pamir Highway, the Silk Road, three months in Taiwan, and the incredible encounters in the mountains of Central Asia.
We travel on Falkor, our lucky dragon—a 2014 BMW F800GS that’s been with us since the start and is starting to have some great stories of its own.
While we share our adventure on Instagram, Polarsteps, and YouTube, that’s not why we’re here. The forum’s rules about promotion are clear, and I totally get them. If I’m finally taking the time to write, it’s mostly because after five years on the road, I thought our experience might be useful to other travelers.
Happy to chat about:
preparing for a long motorcycle trip
visas and borders
the Silk Road and Central Asia
riding in China (with or without a motorcycle)
volunteering and service exchanges while traveling
gear, daily life on the road... or just the unexpected moments that make long-term travel so special
Looking forward to swapping stories and hearing about your adventures too! 😊 Greetings from Thailand, and happy to chat! ✌️
Hi there! My daughter and I are heading to Malta and I’d love to rent a scooter. Does anyone know any good places to rent from and what the budget would be for a week?
Hello, I’m retired and planning a roughly 3-week motorcycle trip (1200gs). The dates aren’t set in stone yet, and everything’s open to discussion—I’m pretty flexible with the planning.
I’d like to ride from Mahajanga to Morondava, sticking as close to the coast as possible—using roads and tracks—in September 2026. If you’ve got any suggestions, let me know! 😉
hi
planning to ride through Rajasthan on a motorcycle in January 2027 and I’d love to hear about the road conditions.
I’ll be riding with a buddy on a Royal Enfield that I’ll rent in Delhi.
Thanks for your tips!
hi there
I’m planning a 3-week motorcycle road trip in Rajasthan, renting a Royal Enfield in Delhi in January 2027.
I’d love to get some tips on a fun itinerary and hear your thoughts on the roads up north.
I’ve ridden a motorcycle in southern India—Kochi to Madurai—about 10 years ago.
Thanks for sharing your experience, and I’m all ears for any great tips you’ve got!
Best regards
hi there
I’d like to ride the RN 12 by motorcycle in September.
I’d love to know the main challenges—I ride a 300cc and do enduro in France.
Thanks for your tips!
I’m planning a motorcycle road trip to Armenia and Georgia in September 2026 or May 2027. I’m looking for one or more riders (male or female) who’d like to explore these countries with me.
Along the way, we’ll visit Cappadocia, the capitals Yerevan, Tbilisi, Sofia, Skopje, and other cities—we can finalize the route and roadbook later.
This trip requires experience with long motorcycle journeys, as we’ll cover around 7,000 km over 5 or 6 weeks (or more, depending on sightseeing and time spent).
I don’t expect dozens of applicants, since motorcycle riders are few and far between on this forum, but I’m putting this out there anyway.
Hi, I’d like to take a 15-day "break" to get away from the surrounding hustle and bustle.
Why not explore the Peloponnese!
I’m not particularly drawn to museums, ruins, or monuments.
I want to experience local life—small villages, seaside spots, beaches, and the interior if the landscapes are extraordinary.
Ideally, coming from Athens, I’d take a bus or train to get as close as possible to a starting point, then rent a scooter (125cc) to explore by taking secondary roads or even coastal paths. I’d stay in 2-3 places for a few days each to discover their surroundings.
Do a loop.
What do you think would be the ideal itinerary?
From Athens, the best option would be to take either a flight or a bus to Kalamata. Rent a scooter and head either west or east. Is there a tertiary road (very lightly trafficked) or a path where I can ride slowly, take it easy, and enjoy the scenery without being bothered by traffic? I’d like to go all the way to Monemvasia, still hugging the coast. I need to find a way to avoid returning to Kalamata to drop off the scooter and catch a flight—maybe a small town where the train stops so I can head back to Athens.
Thanks in advance for your tips.
I want to rent an off-road style motorcycle to get around the coast during my trip to Ecuador. I’m only finding options in Quito. Do you have any suggestions for me?
Hi there,
I’m planning a sidecar trip to South America for 4 or 5 months at the end of this year.
I’m looking for info on shipping my vehicle by sea—possibly to Uruguay or another destination, as I haven’t finalized anything yet.
How do you get visas for the countries I’ll be crossing: Uruguay, Argentina, Bolivia, Peru, and Chile? Are they e-Visas, obtained at the border, or through embassies?
Where can I get vehicle insurance?
Lastly, if any bikers want to join us (my partner and me), we’re open to that possibility too.
Patrick
I’ve got 15 days off in June and I’m pretty undecided about where to go for a motorcycle road trip. Two strong desires are pulling me in different directions: Corsica or Norway.
Corsica has been a dream of mine for a long time: legendary roads, stunning landscapes, a unique vibe, and the perfect mix of sea and mountains. At the same time, I’m wondering if 2 weeks might be *too much* for Corsica—risking feeling like I’ve seen it all too quickly, especially on a bike.
Since I also have an extra week free in May, I could use that specifically for Corsica. Maybe splitting it into two trips would make more sense? If so, which routes or regions would be the most interesting to plan for a 7-day trip?
On the other hand, Norway is *super* appealing. The landscapes look incredible, totally different from anything I’ve experienced, and it’d be a real “wow” trip. I know 15 days is still short for such a vast country. Getting all the way to the North Cape seems pretty much impossible in that time, but I’m curious about what realistic routes could be planned.
So I’m wondering:
Is it better to save Norway for next year, take 3 weeks off, and do it *properly*?
Or are 15 days enough for a first amazing taste of the country?
I’d love to hear about your experiences—whether it’s Corsica (ideal duration, routes) or Norway (what’s realistic in 2 weeks on a bike).
Thanks in advance for your thoughts!
Hello,
I'm thinking of buying a used small motorcycle to travel around the country for a month and a half.
I've done this in other countries without putting the registration in my name—is that possible in Guinea given the apparently frequent checks, or do I have to go through the paperwork?
Thanks.
Hello,
My dream is to ride Route 66 by motorcycle. I have a disability—while I’m not in a wheelchair, my walking mobility is reduced.
The ideal scenario would be to have a motorcycle driver and ride as their passenger on an organized trip.
Are there any guides or services like this offered by travel agencies?
Thanks for sharing your experiences!
Hello,
I’ve got a plan with a friend to go on a motorcycle road trip in 2028 or 2029, starting in Santiago de Chile and ending in Ushuaia, for about a month.
Has anyone done a trip like this before, and what’s the best time of year?
I’ve heard there can be quite a bit of wind depending on the season.
Thanks for any tips!
Cheers,
PA
I'm seriously considering heading to Nepal to do some nice motorcycle loops... my goal is also to do the Kailash Yatra round trip from Kathmandu, in a small group with a guide, in May '26... but here's the thing—I'm solo! So if you're up for sharing a similar adventure, hit me up... Cheers, Frankoys
It's all in the title: I'm heading to Krabi soon and want to rent a scooter for a few weeks, but after reading comments about all kinds of scams, I'm reaching out to ask where and how (read: *the right way*) to rent one.
Thanks for your tips and advice.
Hello everyone! Like every year, a winter migration is on the horizon (revised plan): this time, it’ll be Dakar, or even Abidjan, via Morocco, Mauritania, and Senegal.
Looking for an experienced motorcyclist or pillion rider—small build preferred—on a GSA 1250 with a comfy seat and luggage setup, available from early November to late December 2025. I’d like to plan the trip together (important to me) to make sure we’re on the same wavelength.
Don’t hesitate to get in touch!
Didier
Looking for travel companions to ride from France to Senegal by motorcycle.
I’m Paul, 37, and I’ve already done a bit of riding in Morocco.
For now, I’m solo, riding a 1998 SUZUKI DR 650 with some basic gear to keep things smooth. I’ll have a tent so we can do a few nights under the stars.
We’ll need to coordinate departure dates—"ideally in November."
I’m currently checking out routes to take. Any tips would be welcome! :)
I’m heading to Vietnam and Laos with a buddy next week for a month.
We’re thinking of renting motorbikes, especially to do the Ha Giang Loop. We don’t have an international license, just our Belgian one. Is that enough? If not, is it risky?
In November, we’re planning to do the Ha Giang loop and the RC4 by motorbike without a guide. 😎
We’re looking for a decent place to stay/rent in Ha Giang.
If anyone has any info, we’d be really interested.
Hello! We’re planning a motorcycle trip that will include a visit to Auschwitz-Birkenau in June 2026.
We’re unsure (still debating) whether we should stay at a hotel on-site and get to the memorial with an Uber (leaving our bikes at the hotel) and book a guided tour, or base ourselves in Kraków and take a tour that includes transport.
One thing’s for sure—we’d prefer a guide in French since we don’t speak English 😅.
Could you share your experiences or advice?
I understand we need to book online rather than on-site.
Thanks in advance for your replies!
Hello,
Next October we’re planning to ride the Ruta de la Plata by motorcycle—a historic Spanish route that runs from Gijón to Seville, also known as the N630.
Has anyone here already ridden it?
Unfortunately, I’m worried that parts of the N630 may have disappeared or merged with the A66 motorway, forcing us to ride long stretches of highway, which we’d rather avoid.
Thanks in advance for any tips or details about this route!