Bonjour, j'ai de gros problème avec PROMOVACANCES, pour me faire rembourser un voyage prévu en Egypte, suites aux événements politiques du Pays, Si d'autres membres sur le présent forum peuvent m'aider???
bonjour,
sans vouloir jouer les oiseaux de mauvaise augure,
à partir du moment où le oyage n'a pas été annulé par promovacances,
compte tenu que les autorités francaises n'ont jamais INTERDIT , mais seulement déconseillés les voyages en Egypte,
vous risquez d'avoir bien du mal à récupérer votre argent
Mais avec un consul en Egypte qui déconseille de voyager et un ministre des affaires étrangères français qui dit de ne voyager que si nécessaire, je pense qu'on doit réfléchir... On part en voyage pour se faire plaisir, sans le souci d"avoir des craintes surtout en Egypte où des touristes ont déjà perdu la vie...
En outre et nos familles qui savent qu'on doit partir, c'est inutile de les rendre plus inquiet.
Je pense que PROMOVACANCES devrait réfléchir à tout ça, et ne mettre en route toute cette machine qui consiste, à presque obliger les clients à partir...
ta date de départ est déjà passée ou tu dois partir bientot ?
si c est le deuxieme cas vas y les derniers posts sur l Egypte sont plutot rassurants. les évenements semblent passés. j ai lu une info comme quoi l armée allait bientot juger les principaux meneurs islamistes et que meme leurs biens avaient été confisqués. on peut avoir des avis différents sur cette manière de mener la démocratie mais je pense que cela a du en calmer quelques uns.
on ne mesure pas sa vie au nombre de respirations qu on a prises mais au nombre de lieux et de moments qui nous ont coupé le souffle ( inconnu )
Bonjour ,
d'accord avec Bjp .
Si la date est à venir , aucune raison de ne pas y aller et vous ne serez certainement pas remboursé .
Début août , je n'aurais pas eu le même avis mais, actuellement, je repartirais .
Je pense que PROMOVACANCES devrait réfléchir à tout ça, et ne mettre en route toute cette machine qui consiste, à presque obliger les clients à partir...
Cdlt
ils ne vous ont pas obligé non plusà achetter !! ??
la révolution en Egypte n'est pas d'hier ,
l'instabilité politique et sécuritaire non plus !!!
Je trouve quand même gonflé de la part d'une personne qui défendait les séjours en Egypte alors que le pays était en mauvaise posture de venir maintenant critiquer une personne qui a suivi ses conseils ...🤪🤪🤪
J'ai payé mes billets fin juillet pour partir environ le 22 août, donc en pleine effervescence...
les événements commençant début aout, j'ai entrepris les démarches d'annulation sur 2400€, PROMOVACANCES m'a retenu
1700€ de frais environ, c'est une arnaque...
Si vous travaillez pour PROMOVACANCES, ou que vous vendiez des voyages vers l'Egypte je comprends votre réponse....
bonjour Guy,
je ne travaille pas pour promo vacances,
je ne vis pas en Egypte, et si vous lisez mon profil, vous verez que j'habite maintenant en Turquie , meme si toujours en charge opérationelle de toute la zone moyen orient !
ma réponse est justifiée du fait que je travaille en effet dans le tourisme,
mais je me limite à vous informer des limites légales de vos démarches .... même si semble il cela ne semble pas vous plaire ...car de fait, la réalité financière ne correspond pas apparement avec ce que vous espériez en réponse !
De fait, si votre voyage était pour une zone touristique telle que Hurgada ou sharm el Sheick, compte tenu que les évènements de aout concernaient principalement la capitale et une ou deux grandes villes où l'économie principale n'est pas touristiques ( Suez, Alexandrie ) ; promovacances, comme plein d'autres opérateurs touristiques se sont limités à ne pas vendre de voyage vers ces villes ; pour les autres destinations, ils n'avaient pas de raison justifiée d'annuler leur voyages ...
ils donc ont légalement le droit de vous demander des frais d'annulation , conformément au contrat que vous avez signé ...
Bonjour, j'ai de gros problème avec PROMOVACANCES, pour me faire rembourser un voyage prévu en Egypte, suites aux événements politiques du Pays, Si d'autres membres sur le présent forum peuvent m'aider???
bonsoir, depuis deux mois j'envoie des mails à promovacances pour savoir si notre séjour que nous avons réservé fin mai ( croisière sur le nil et sejour au blue reef pour le 19 oct sera maintenu ou annulé et je leur demande le remboursement intégral du voyage dans le c as d'une annulation de leur part
pour le moment, ils me repondent systématiquement " le voyage est maintenu " mais en aucun cas me propose le remboursement au cas où il y aurait annulation.
En septembre , tous les séjours ont été annulés et je pense que celui du 5 oct ne semble pas avoir eu lieu car je n'ai pas eu de réponse de promovacances à cette question; j'ai contacté que choisir qui sont prét à m'aider pour récupérer le montant de mon voyage , j'ai un mail des affaires étrangères qui dit clairement qu'il n'a pas le pouvoir de faire annuler un séjour. alors que Promovacances me soutient que c'est un ordre du quai d'orsay. pour info look voyage propose des séjours depuis septembre et promovacances à remis en ligne un séjour pour hurgada poiur le 23 oct.
j'ai été à l'agence mardi dernier, il s m'ont affirmés que pour le moment les départs pour le 5 oct sont maintenus, mais il n'y avait pas de vols pour louxor aujourd'hui. ( mail des aéroports de paris ) De plus, il parait que je suis la seule personne à m’inquiéter, Lundi je contacte la DGCCRF 3939 pour leur demander de m'aider .
je pense que je ne dois pas être la seule à avoir réservé ce séjour ou un autre séjour, en unissant nos efforts , je pense que nous pouvons montrer que promovacances a un service après vente ( qu'ils appellent le service qualité ) qui fonctionne en sens unique cad dans leur intérêt et il savent qu'individuellement on ne fait pas le poids.
JE DEVAIS FAIRE UN CIRCUIT NIL ET SÉJOUR SUR LA MER ROUGE DU 19 AU 2 NOV? DEPUIS LA FIN AOUT JE LEUR POSAIT LA QUESTION EST CE QUE VOUS MAINTENEZ LE VOYAGE ? LA RÉPONSE ÉTAIT TOUJOURS LA MËME OUI A CE JOUR; APRES 34 MAILS PRECISANT QUE JE VOULAIT PARTIR EN EGYPTE ET DONC LE REMBOURSEMENT INTEGRAL; AVEC DES MAILS AU MINISTERE DES AFFAIRES ETRANGERES ET DE LA REPRESSION DES FRAUDES ? J'AI REUSSI A AVOIR UN REMBOURSEMENT 0 L'AMIABLE INTÉGRALEMENT SINON J'AURAI UTILISER QUE CHOISIR ET L AIDE DE LA RÉPRESSION DES FRAUDES POUR AVOIR LE REMBOURSEMENT;
nous sommes parti à marsaalam avec nouvelle frontière et le tour opérator travel évasion , super séjour depuis 5 ans nous allons en égypte à la même époque et c'est la première fois que nous étions très libre ( sortir de l'hotel ..;) pas de militaires à l'aéroport . les egyptiens nous demandent de faire circuler l'information car les hotels sont soit fermés ou à moitié plein;
nous sommes parti à marsaalam avec nouvelle frontière et le tour opérator travel évasion , super séjour depuis 5 ans nous allons en égypte à la même époque et c'est la première fois que nous étions très libre ( sortir de l'hotel ..;) pas de militaires à l'aéroport .
Vous pouvez donner quelques info en plus.
Comment c'est possible de ne pas être libre les autres années ? Vous étiez enfermer à l'hôtel entre deux excursions ? 🤪
Votre phrase m'intrigue. 🙂
"Un bivouac c'est un peu comme le dépucelage et la première cuite, une espèce de rite qui fais de toi un homme" (MonsieurHenri du site randonner-léger.org).
les autres années beaucoup de militaires , contrôles de papiers , lors des plongées à taba , nous sortions avec nos passeports, ils nous étaient rendus qu'au retour de l'excursion ... , les balades sur la plages hors des limites de l’hôtel n'étaient pas souvent possible (les vigiles qui nous rappelaient à l'ordre ou nous surveillaient )
Suite aux informations médiatiques que nous avions eu depuis 3 mois , je m'attendais à un retour à notre première virée ( des barrages pour contrôles d'identités )
Promovacances a quand même annuler notre voyage
"On part en voyage pour se faire plaisir, sans le souci d"avoir des craintes surtout en Egypte où des touristes ont déjà perdu la vie..."
Aucun touriste n'a perdu la vie en Egypte depuis des années.
Les stations de la mer rouge ne présentent aucun danger a l’heure actuelle. Les manifestations se déroulent dans les grandes villes, pas dans les stations balnéaires destinées au tourisme, ou les habitants sont presque tous des professionnels du tourisme qui ne vivent sur place que pour le travail.
les autres années beaucoup de militaires , contrôles de papiers , lors des plongées à taba , nous sortions avec nos passeports, ils nous étaient rendus qu'au retour de l'excursion ...
pour la plongée a taba, et toutes sorties en mer, cela est logique de vous demander votrepasseport a chaque montee sur un bateau, car le port est un port cree en tant que port international, et des qu'un bateau sort sort du port, du fait de la localisation géographique speciale de Taba, vous êtes quasi directement face aux eaux internationales entre Egypte , Israel, Arabie et Jordanie ...
du coup, les autorités égyptiennes veulent etre certain que vous revenez bien en Egypte, et que vous n'etes pas tente de passer dans un autrs pays ...
raison pour laquelle ils demandent et contrôle systématiquement les passeports ...
mais c'est juste de la routine a la sauce douaniere egyptienne , rien de bien mechant !
nous sommes passés par promovacances il y a 2 ans et demi pour un séjour en Egypte et l'incompétence d'une employée au téléphone nous a fait rater la gratuité du pré et post acheminement. Les coups de fil et lettres ne servent à rien, vous êtes face à un mur et ils s'en fichent royalement, alors même qu'ils ont reconnu leur erreur. Nous les boycottons donc systématiquement et le faisons savoir. Désormais nous organisons nous-mêmes nos voyages et pour le même prix nous pouvons nous offrir quatre semaines au lieu de deux.
« Tout le monde s'interroge sur comment laisser une meilleure planète à nos enfants, mais on devrait plutôt penser à laisser de meilleurs enfants pour notre planète. » Clint Eastwood
nous sommes passés par promovacances il y a 2 ans et demi pour un séjour en Egypte et l'incompétence d'une employée au téléphone nous a fait rater la gratuité du pré et post acheminement. Les coups de fil et lettres ne servent à rien, vous êtes face à un mur et ils s'en fichent royalement, alors même qu'ils ont reconnu leur erreur. Nous les boycottons donc systématiquement et le faisons savoir. Désormais nous organisons nous-mêmes nos voyages et pour le même prix nous pouvons nous offrir quatre semaines au lieu de deux.
en quoi cette information me concerne ???
que ce soit pouor promovacances ou tout autre destockeur en ligne, le principe reste bien souvent le meme :
le service apres vente est inversément proportionnel au montant du voyage et/ou du séjour qu'ils vout ont fait économiser !!
le but du jeux de ces agences étant de VENDRE justement les invendus ...
et donc bien sur de ne pas proposer ni surtout faciliter l'annulation .... et donc le remboursement !!
ils n'ont d'ailleurs bien souvent quasi aucun service apres vente, mais seulement un service "juridique" ce qui donne bien une idée de leur démarche commerciale !
10 sur 20 c’est la note maxi que je donne. Le représentant sur place la société TRIAD note: 3 sur 20. Côté Positif: -Les Paysages magnifiques, les monuments,…
Je pars dans un mois environ avec une amie pour une croisière sur le Nil d'une semaine avec Promovacances... J'aimerais bien avoir quelques conseils concernant…
Petites précisions suite à une croisière en Egypte sur le King Mina avec Promovacances (Société Karavel): Globalement voyage GENIAL! Le TO a fait beaucoup de…
Hi,
This autumn, we’re planning to explore the Oriental region and we’re wondering where the best place to land would be. We’ll have three weeks ahead of us and we’ll be renting a car.
Any tips would be much appreciated. Thanks.
Is there an official website or list of certified Egyptologist guides in Egypt? And most importantly, what are the normal prices for a full day or half day? There’s so much scamming and crazy pricing—depending on who you contact, it can range from simple to quadruple!!!!
Thanks
Hi everyone,
We're leaving in early October 2026 and planning to travel from the Aït Bougmez Valley ("Happy Valley") to Skoura/Ouarzazate via Demnate and the R307/N23 route.
Has anyone taken this road recently? Is it passable with a regular car (non-4x4), or is a 4x4 absolutely necessary? Are there any ongoing construction projects or degraded sections to be aware of?
Thanks in advance for your feedback!
Hello,
In September, my wife and I, along with another couple, will be traveling to Tunisia and staying at the Sheherasade Hotel near Sousse.
We’d love to hear your recommendations or tips on places to visit, as well as advice on taxis or other transportation options.
Thanks in advance!
We're planning a 2-week trip in late February/early March for a road trip in the High Atlas with a rental car, and we'd love to avoid booking our accommodations in advance. Is that doable, easily manageable, or risky (are accommodations available, expensive, or not great)? Thanks for your tips!
Annie
This autumn’s trip should be in Morocco—barring any geopolitical issues between now and then.
After many trips to the south of Fès, I’m giving the north a try.
My plan is roughly to do a road trip loop from Rabat back to Rabat, passing through Asilah, Tangier, Tétouan, Chefchaouen, Akchour, Fès, Meknès, and Volubilis.
That’s a lot of cities.
Probably a bit too many for our taste—we usually prefer more isolated spots...
So I’m looking for tips on little backroads, secluded beaches, half-day hikes, and offbeat places.
If you’ve also got recommendations for accommodation... (We’re open to splurging over 100 € if it’s a real favorite.)
Feel free to think outside the box—this is an open-ended plan! !😉
Hello,
I’m looking for testimonials from Pieds-Noirs who have recently returned to Algeria.
There can’t be many left after 65 years of the country’s independence.
I’m planning to go back myself soon to reconnect with my roots... before I pass away...
I’ve started making a few pre-bookings for hotels and apartments to rent in Algiers. At first, I received friendly and welcoming responses. Then, when I mentioned I wanted to stay for two or three weeks—maybe even a month—explaining that my trip wouldn’t be strictly touristy but more of a pilgrimage to the places of my childhood, and that it would likely be a very emotional journey, I expected a positive and warm reaction to my approach. Instead, I suddenly stopped getting replies from the three or four people I’d contacted. So now I’m wondering about the reception former Pieds-Noirs can expect...
Anyone here who can share their experience of returning? I specified “recently” because it seems that right now, diplomatic relations between the two governments are extremely tense, not to say hostile... even if Macron claims otherwise...
Hello,
I’m traveling to Algeria from October 27 to November 16, 2026.
I’d love to hear from anyone who’s been through the process about the accommodation attestation required for the visa application:
- Does it need to cover the entire duration of the trip?
- Is this document mandatory for a hotel to rent a room?
- Is it checked during inspections?
- Is a hotel booking (e.g., via Booking.com) sufficient for the visa?
- If so, does it need to be paid in advance?
I plan to visit several cities and do one or more treks with a guide or agency.
If you have any contacts you’d recommend, I’d be grateful!
Also, I’d love to share this trip with a companion who’s already done some traveling.
We’d organize the journey together, of course.
Thanks for your feedback!
Safe travels to all,
Dom, Dijon, 64 years old
I’m leaving for Tunisia in five weeks for a full 15-day trip. I’ll be arriving in Monastir and departing from there as well.
I’d like to do a route that’s a bit different from my first stay, which was more focused on cities and culture (Tunis, Sousse, Kairouan, El Jem).
I’ll be getting around by public transport.
I’d like to head south toward Tozeur, and I saw that you can take a *louage* from Monastir to Sbeitla (2h30). I imagine it’s not too complicated to get to Tozeur from there afterward? The issue is the return trip to Monastir and safety in Sbeitla.
If this route seems too complicated, I might opt for Djerba instead, which looks simpler.
I’m heading to Morocco in September 2026, and part of my trip takes me through Merzouga. I’m looking for a 4x4 driver-guide to explore the area with my partner and me.
Even though I come to Morocco four times a year, it’s been a long time since I’ve made the trip by car. I need to refresh my knowledge! I’ll be traveling in early October. I have a car that’s about 20 years old. The plan is to cross via Algeciras/Ceuta.
A few questions:
1) Does this crossing still exist? If so, do I need to buy the ticket in advance or on the spot? From whom? Any advice is welcome!
2) What documents are required for the car?
3) If anyone is making the trip around the same time, it could be fun to drive together 😊
Hi there,
I’m looking for some friendly recommendations for places to stay in Marrakech for 3 nights in June 2026.
In the meantime, have a great day, everyone! Thanks so much in advance.
I’m reaching out to gather your thoughts on an itinerary (10 days... or more?) I’d like to do at the beginning of June 🙂.
Just so you know, I’m planning to do this trip solo (25 years old), using only public transport and just a backpack. I’ve already been to Marrakech and climbed Mount Toubkal two years ago...
I’ll be arriving in Tangier.
Day 1-2: Explore the city center, hike around Cap Spartel...
Day 3: Stop in Tetouan
Day 4-5-6: Chefchaouen and a day hike in the Rif Mountains
Day 6-7: Discover the city of Fes (I’ve heard so many great things!!)
Day 8: Stop in Meknes and possibly visit the historic site of Volubilis
Day 9-10: Rabat (I’ve heard mixed things... some good, some bad)
After that, I have the choice of heading back to Tangier for my return flight... or going down to Agadir (also a possible return flight) and extending my trip by 5 days :)
From what I can tell, everything is well connected by bus (CTM) or train (ONCF).
Another question: Is the vibe in Moroccan youth hostels for meeting people the same as what you’d find in Western Europe?
Thanks in advance for your replies and your kindness! 😊
Tickets for entry to Majorelle Garden are only issued online via an official site
(though there are fraudulent sites out there). On the official site, they ask for legitimate info
(name, nationality, etc.). What made me go "hmm" was the request for both an email address
AND a password (with confirmation). Is this normal?
Thanks for your replies.
Hi there, a group of girlfriends and I are heading to Tunisia. We’d love to know how much cash we should bring for 6 days, considering everything’s already paid for at the hotel. Thanks for your tips!
I’m finalizing the loop I’d like to do in May over 13 days, starting and ending in Essaouira.
We’re planning to rent a vehicle and are pretty active—we’re not really into crowds (that’s why I’ve decided to skip Marrakech).
Here’s my proposed itinerary:
Trip Proposal Summary:
From May 13 (morning arrival) to May 26 (morning departure)
Arrival and departure: Essaouira
Day 1 (May 13): Arrival in Essaouira – Settling in / Exploring / Rest
Day 2 (May 14): Essaouira – Water activities
Day 3 (May 15): Essaouira to Tafraoute (~5h30) – route via Agadir – arrival and first exploration; Question: Is a detour to Taroudant worth considering?
Day 4 (May 16): Tafraoute – Hike in the granite rocks – wild bivouac
Day 5 (May 17): Tafraoute – Aït Mansour gorges – oasis – night in a hostel
Day 6 (May 18): Tafraoute → Foum Zguid (~5h) – transition route – simple overnight or bivouac
Day 7 (May 19): Foum Zguid → Zagora (~3h) – Draa Valley – desert prep
Day 8 (May 20): Zagora → M'Hamid El Ghizlane → Erg Chigaga – departure with 4x4 guide – entering the dunes – bivouac
Day 9 (May 21): Erg Chigaga – full desert day – walking, exploring – bivouac
Day 10 (May 22): Desert → Ouarzazate (~5–6h) – leaving the desert – rest
Day 11 (May 23): Aït Benhaddou – early visit – short hike – overnight stay
Day 12 (May 24): Aït Benhaddou → Telouet – route toward the Atlas – start of trek – bivouac
Day 13 (May 25): Atlas → Essaouira (~5–6h) – end of trek – return to Essaouira (overnight)
Day 14 (May 26): Essaouira – free time + return flight
What do you think?
I aimed for an excursion to the Chigaga desert from M’Hamid because it seems less touristy and allows for a more compact loop. Is that a good idea? Is the drive to M’Hamid maybe too tedious?
Open to your great tips if there’s room for optimization!
A lot of people find it important to stick to their budget when traveling—not to skimp, but to visit as many places as possible since traveling is their hobby.
In this post, I want to share some tips for those coming to Morocco who want their trip to be budget-friendly.
1. Prebook everything: hotels or riads, car rentals, or tours. If you book these in advance, it’ll make your life easier. You won’t have to deal with hagglers or people trying to overcharge you for services that are available online for free. Use platforms like Booking, Expedia, carsrental.ma, Airbnb, and other booking services to get this done properly.
2. Exchange your money to Moroccan dirhams as soon as you land. 1 € is always a little over 10 dirhams, but many people get charged as if it were exactly 10 dirhams per euro.
3. When visiting an old site or the old medina, avoid talking to vendors and shop owners—they’re really good at getting your attention and making you overpay for things.
4. Ask your tour guide to buy things for you. Yes, they do get a commission, but you’ll probably pay way more if you buy something yourself that they can get cheaply.
5. Walk everywhere. You don’t need a taxi for every little trip. Pick a good location and walk—most Moroccan cities are safe during normal hours.
6. Buy your food, drinks, etc., from supermarkets at normal prices. They can’t overcharge you since they scan every product.
Hi everyone! 😊
We’re traveling as a family to Marrakech from April 19 to 24, and there’ll be 15 of us (all ages), staying in the Targa neighborhood (El Idrissi Street).
I’d love your advice on a few things! 🙏
🚗 Vehicle rental
We’re thinking of renting 3 cars. We’ve seen really low prices online, but often without insurance.
👉 Do you have any reliable contacts or personal experiences to share?
👉 Would you recommend getting specific “tourist” insurance?
🏛️ Visits – Bahia Palace & Saadian Tombs
We’d like to visit the Bahia Palace and the Saadian Tombs, but:
We can’t find single tickets online
We only see guided tours with fixed times (like 9:30 AM / 4-hour tours)
👉 Do you know if it’s possible to book without a guide?
👉 Or do we have to buy tickets on-site? (We’re a little worried about crowds and lines, especially with older folks in the group.)
🍽️ Restaurants / meals
We’ve spotted the Grand Bazaar Marrakech for a meal.
👉 Any thoughts?
👉 Could you recommend other restaurants in the same budget? (We’re a big group, so it needs to stay reasonable.)
For lunch/snacks, we’ve seen:
Snack Toubkal
Goûter Saveur
👉 If anyone’s been, I’d love your feedback! 😊
🛒 Practical info – Targa neighborhood
We’ll be in Targa (El Idrissi Street).
👉 Are there shops nearby for quick groceries (breakfast, water, etc.)?
If you’ve got any great tips, contacts, or little tricks, I’d love to hear them! 😍
Thanks so much for your help! 💖
We’re heading to Morocco as a family from April 22 to May 8. It’s a bit short to explore such a beautiful and vast country, but school and work commitments, you know how it is...
My partner is a musician and absolutely loves Gnawa music.
Unfortunately, we won’t have time to visit Essaouira, as we’re heading south toward the Valley of the Roses...
Do you know of any places around Marrakech, Ouarzazate, or Kelaat M’Gouna where we might have the chance to meet Gnawa musicians?
We’ll also be staying a few days in Aït Benhaddou and Skoura during our trip toward the Dadès Valley.
If you have any good spots to buy a guembri along the way, I’d love to hear about them too! :)
Mid-May: arriving alone (so, a "petit taxi"?) at Marrakech airport around 4:30 PM,
is it advisable to take a taxi at the airport (cost?) or is it wiser to book one through the hotel before departure (which would cost me 20 €)?
I think I’ve seen lower fares elsewhere (12 €?).
Destination: Riad Sijane near Djemaa El Fna square. Thanks!
I’m planning my next trip outside Europe for next year, but unfortunately, I don’t have a choice with the dates—it’s late June to early July. Last year, I went to Japan for three weeks, and it was constantly 36-37°C with over 90% humidity. It wasn’t easy, but it wasn’t impossible either.
For Egypt, I know it’s a period to avoid if possible, but I’m thinking that by the sea, it might be manageable. Otherwise, I’ll consider another destination.
Day 1: Arrival in Hurghada in the evening
Day 2, 3, 4: Hurghada
Day 5: Hurghada, then drive to Luxor in the early afternoon
Day 6: Luxor
Day 7: Luxor, then drive back to Hurghada in the late afternoon
Day 8, 9, 10, 11: Hurghada
Day 12: Return flight
For the Hurghada trip, either rent a car or—easier—a private car/van.
Is it worth adding an extra day in Luxor?
During the stay, we’re planning activities like camel rides, quad biking, jeep tours, snorkeling, and jet skiing.
Hi there,
We’re planning a trip to Morocco in September-October in our Fiat camper van, which isn’t a 4x4 but has already handled quite a bit of rough travel. While reading up on southern Morocco, we’ve been drawn to the Aguinane oasis but I’m having trouble locating it on the map. Is it possible to get there without a 4x4?
Thanks for your help