Western Moroccan Sahara by 4x4: which route to choose?
FR

Translated into English.

Original post
JM
Hi everyone,

After 40 years of traveling in Morocco, I want to explore a new area by 4x4—the Western Moroccan Sahara, which I don’t know very well. I have plenty of tracks and itineraries, but I’d love some info to help me decide on the best route:

Part 1:

I want to do the ASSA - SMARA crossing. Basically, I have two options: the first follows the Draa River and goes through M’SIED, and the second is much further south, passing through LABOUIRAT and heading straight to SMARA.

If you have any details on road conditions, driving restrictions, etc., I’d really appreciate it.

Part 2: SMARA - BIR ANZERANE - DAKHLA – here, I also have two routes. The first heads west from Smara toward Sidi Kathari. The second goes east from SMARA and gets pretty close to the border at one point (about 10 km away). Both routes meet up about 150 km later and are nearly identical from there to BIR ANZERANE and DAKHLA.

Again, any info would be great.

Thanks, everyone.
Jean-marc LAFFARGUE - association LES PARRAINS DU DESERT " un jour, j'irai encore plus loin ..."
EL Elhine Globetrotter ·
Bonjour,

vous n'évoquez pas du tout un problème, pourtant crucial pour le choix de votre itinéraire, alors je pose ça ici : Le vrai danger des pistes dans cette partie du Maroc, ce sont les mines antipersonnel disséminées un peu partout. Et surtout sur de larges zones de chaque côté du murs de sables. Il faut impérativement rester sur le goudron et sur les pistes "balisées" (...mais je ne sais pas ce qui les distingue réellement des pistes non balisées).

Murielle
... là-bas si j'y suis...
PA Partirester Regular ·
bonsoir je vous ai envoyé un message en privé.. pour la première partie, l'an dernier la piste verte était ok pour la deuxième partie, attention aux manoeuvres militaires autour de Bir Anzarane.. Je choisirais le premier parcours pour plus de sécurité. Mais vous pourrez vous renseigner à Smara..🙂
JM Jml07 Regular ·
je connais le problème de ce secteur, et je ne souhaite pas m'aventurer dans des zones dangereuses. Les pistes que je cite sont des pistes déjà pratiquées par de nombreuses personnes.
Jean-marc LAFFARGUE - association LES PARRAINS DU DESERT " un jour, j'irai encore plus loin ..."

Similar discussions

You might also like