Besoins des enfants Thaïlandais et Vietnamiens (vêtements, stylos...)?
by Laetitiac004
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
Bonjour à tous,
Je pars fin septembre en thailande puis au vietnam, et j'aurais voulu ramener des petites choses pour les enfants la bas (style fourniture scolaire : stylos...)
J'aimerais savoir si c'était possible, si ce n'était pas mal pris, et surtout à qui je pourrais confier ces affaires.. sachant que je pars en circuit, je n'aurait pas le temps de m'arreter dans les écoles ou aux ambassades, est ce qu'a votre avis je peux faire confiance aux guides? (je demande ça car dans tous les pays d'afrique que j'ai fait, je me suis fait avoir par le guide à trop vouloir faire confiance).
Pourriez-vous aussi me dire de quoi les petits ont besoin (peut etre vetements ou autre?) Je n'ai aucun idée donc ca pourrait être sympa si j'avais des pistes.
Merci a tous et bonne soirée
laetitia
Conseil n°1: achète sur place.
Conseil n°2: ne fais pas confiance à quelqu'un que tu connais depuis 48 heures. Vas direct dans une école.
Bon voyage.
Bon voyage.
"Si vous croisez le Bouddha, tuez-le !!!"
oui c'est bien ce qu'il me semblait.. je me debrouillerai pour apporter ca moi même... Merci
Conseil n° 3 : Que tu donnes tes babioles à un citoyen lambda, à un moine, à un instituteur ou à quiconque d'autres, fais toujours en sorte qu'il y ait quelques témoins présents lors du don.
Léon, le vrai.
Dans l'esprit asiatique, tout se merite
En France aussi... désormais.
En France aussi... désormais.
Léon, le vrai.
je me debrouillerai pour apporter ca moi même...
Tu n'as pas compris, ça te coûtera plus cher d'acheter en France que sur place.
Donner à des enfants que tu ne connais pas fait plus de mal que de bien, sauf à ta conscience. Il vaut mieux donner des sous à des petites assoces qui savent aider les gens qui en ont réellement besoin, la Thaïlande a un bon niveau de vie en ASE, ce n'est pas l'Inde.
Tu n'as pas compris, ça te coûtera plus cher d'acheter en France que sur place.
Donner à des enfants que tu ne connais pas fait plus de mal que de bien, sauf à ta conscience. Il vaut mieux donner des sous à des petites assoces qui savent aider les gens qui en ont réellement besoin, la Thaïlande a un bon niveau de vie en ASE, ce n'est pas l'Inde.
Juste pour informer ...
On trouve, dans les magasins MAKRO, des boîtes d'environ 100 stylos à bille pour moins de 2 € !
On trouve, dans les magasins MAKRO, des boîtes d'environ 100 stylos à bille pour moins de 2 € !
Si vous avez compris tout ce que je viens de vous dire, c'est que j'ai dû faire une erreur quelque part. - Alan Greenspan
Science sans conscience n'est que ruine de l'âme - Rabelais
des boîtes d'environ 100 stylos à bille pour moins de 2 € !
Ouais, des stylos pourris qui n'écrivent plus dès qu'ils ont rencontré un grain de poussière ou une goutelette d'eau. Mais ça suffira bien pour les pauvres, surtout qu'on ne sera plus là pour les regarder les utiliser...
Ouais, des stylos pourris qui n'écrivent plus dès qu'ils ont rencontré un grain de poussière ou une goutelette d'eau. Mais ça suffira bien pour les pauvres, surtout qu'on ne sera plus là pour les regarder les utiliser...
Léon, le vrai.
C'est vous qui le dites !
Moi je n'utilise que çà (ou aussi des feutres très bon marché) ...
Evidemment, les stylos MontBlanc sont peut-être plus chers en Thaïlande, quoique ...
Evidemment, les stylos MontBlanc sont peut-être plus chers en Thaïlande, quoique ...
Si vous avez compris tout ce que je viens de vous dire, c'est que j'ai dû faire une erreur quelque part. - Alan Greenspan
De quoi ont besoin les enfants pauvres des pays que vous visitez en touristes ? Ce n'est pas en quelques jours que vous aurez la réponse. Si vous voulez vraiment apporter de l'aide (et pas juste faire l'aumône et vous donner bonne conscience) adressez-vous à une association d'entraide, une ONG, et demandez-leur de quoi elles ont besoin. Inutile d'amener des stylos et des T-shirts s'ils ont besoin de médicaments, de riz ou d'autre chose. La plupart du temps, donnez de l'argent qui sera mieux employé et à meilleur escient que des fournitures inutiles. Mais évidemment, ça demande plus de temps. Le parrainage est une bonne solution si vous voulez aider à plus long terme.
Si vous n'avez pas le temps pour chercher sur place, adressez-vous à une association en France et faites un don à votre retour.
est ce qu'a votre avis je peux faire confiance aux guides?
Vous pouvez faire confiance aux guides en ce qui concerne le service pour lequel vous le payez. Pour le reste, ils ne sont pas plus au courant des besoins des oeuvres d'entraide, des orphelinats, des écoles pour enfants pauvres que vous (j'exagère à peine). Ne mélangez pas tout, chacun son métier. Le guide conduit des touristes, il ne sont pas des travailleurs sociaux. Vous pouvez leur confier quelques babioles pour leurs enfants si vous voulez, mais très franchement, ce n'est pas ce qu'ils attendent de vous. Quelques stylos ne remplacent pas un bon pourboire (si le service est bon) et peut dans certains cas être pris comme un insulte, et est inapproprié dans la plupart des cas.
Voir aussi cette discussion
est ce qu'a votre avis je peux faire confiance aux guides?
Vous pouvez faire confiance aux guides en ce qui concerne le service pour lequel vous le payez. Pour le reste, ils ne sont pas plus au courant des besoins des oeuvres d'entraide, des orphelinats, des écoles pour enfants pauvres que vous (j'exagère à peine). Ne mélangez pas tout, chacun son métier. Le guide conduit des touristes, il ne sont pas des travailleurs sociaux. Vous pouvez leur confier quelques babioles pour leurs enfants si vous voulez, mais très franchement, ce n'est pas ce qu'ils attendent de vous. Quelques stylos ne remplacent pas un bon pourboire (si le service est bon) et peut dans certains cas être pris comme un insulte, et est inapproprié dans la plupart des cas.
Voir aussi cette discussion
"Share what you know, learn what you don't"
Tu peux distribuer des stylos ou autre babioles pour le feeling immediat de voir des sourires s'affiches, mais si tu veux vraiment aider, il est mieux de passer par des ONG.Il y a maintenant des moyens tres pratique pour donner, en prelevement automatique mensuelle a partir de 1 euros (pour les gens modestes mais qui ont quand meme du coeur et non radin..) par exemple.
En passant, VOUS, qui depensez sans compter en busness class, en vol interieur, en air conditionne, j'espere que vous etes les plus genereux donateurs, merci d'avance.
Saaaaalut,
Donne un peu d'argent aux personnes agées qui sont à la rue (BKK) ces personnes sont réellement dans la précarité la plus totale.
Le simple fait d'avoir pensé à ton prochain force le respect.
A mon avis, donner mille pièces à mille enfants ne va pas améliorer leurs sort, et tu te retrouveras fauché en 2 jours... As-tu pensé à un parrainage ? asumer ou contribuer au bien-être d'un seul enfant, mais le faire à long terme...?
Bon voyage
Donne un peu d'argent aux personnes agées qui sont à la rue (BKK) ces personnes sont réellement dans la précarité la plus totale.
Le simple fait d'avoir pensé à ton prochain force le respect.
A mon avis, donner mille pièces à mille enfants ne va pas améliorer leurs sort, et tu te retrouveras fauché en 2 jours... As-tu pensé à un parrainage ? asumer ou contribuer au bien-être d'un seul enfant, mais le faire à long terme...?
Bon voyage
merci de me lire au second degré... on rigole, on rigole (mais pas toujours)
En posant cette question je ne voulais surtout pas heurter les sensibilités, ni passer pour la bourge de service. J'ai économisé 5 ans pour pouvoir me payer ce voyage, et je sais ce que c'est que d'être dans la m**.. je voulais juste aider à mon niveau, même si c'est pas grand chose.
En tout cas j'ai bien prit note de tous vos conseils, je prefere faire des dons parce que tout devient vite compliqué.
En tout cas j'ai bien prit note de tous vos conseils, je prefere faire des dons parce que tout devient vite compliqué.
Tu sait ce n'est pas complique d'envouer un cheque a une organisation pour la Birmanie, et c'est la que les besoin sont réels, ,
Pour ceux qui veulent faire quelque chose, il y a un membre de vf qui a eut une idée lumineuse, auquel les ongs n'y ont même pas penser, c'est d'apporter des lunettes de vue dans les écoles reculé, que sa soit en Thailande ou au Viet nam, la on fait vraiment des heureux, Imaginer la souffrance de un jeune qui veut apprendre, et qui ne vois pas le bout de son nez 🤪🤪, elle a fait quelques photos, des gosses une fois les montures sur leur nez, c'est comme si un miracle est arriver, voila des idée simple ..............😉
Tu sait ce n'est pas complique d'envouer un cheque a une organisation pour la Birmanie, et c'est la que les besoin sont réels, ,
Pour ceux qui veulent faire quelque chose, il y a un membre de vf qui a eut une idée lumineuse, auquel les ongs n'y ont même pas penser, c'est d'apporter des lunettes de vue dans les écoles reculé, que sa soit en Thailande ou au Viet nam, la on fait vraiment des heureux, Imaginer la souffrance de un jeune qui veut apprendre, et qui ne vois pas le bout de son nez 🤪🤪, elle a fait quelques photos, des gosses une fois les montures sur leur nez, c'est comme si un miracle est arriver, voila des idée simple ..............😉
« Le voyage apprend la tolérance. »
Benjamin Disraeli
-
On sait bien que ta démarche part d' un bon sentiment, là n'est pas la question.
Mais il ne faudrait pas se méprendre : l' Asie du Sud-Est est loin de ressembler à certains pays d' Afrique!
Les besoins ne sont pas ceux, élémentaires, de stylos et de cahiers comme c'est le cas par exemple, dans les petits villages de Côte d' Ivoire ( pour parler de ce que je connais).
Là bas, j'avais apporté une centaine de stylos qui me restaient d' une campagne de pub que j'avais menée ( pour des produits pharmaceutiques). Sur le conseil d' un "sage", je les ai remis à l' instituteur du village qui a ensuite organisé la distribution. Et cela m'a ouvert les yeux sur certaines réalités. Les enfants auraient pu se BATTRE A MORT, S' ENTRETUER ( au sens propre) pour un stupide stylo à bille!!!
La nature humaine, c'est pas beau, dans le fond....
Là bas, j'avais apporté une centaine de stylos qui me restaient d' une campagne de pub que j'avais menée ( pour des produits pharmaceutiques). Sur le conseil d' un "sage", je les ai remis à l' instituteur du village qui a ensuite organisé la distribution. Et cela m'a ouvert les yeux sur certaines réalités. Les enfants auraient pu se BATTRE A MORT, S' ENTRETUER ( au sens propre) pour un stupide stylo à bille!!!
La nature humaine, c'est pas beau, dans le fond....
Evidemment maintenant tu te retrouves avec une boite de 100 stylos sur les bras; il faut bien en faire quelque chose😉😏
Evidemment maintenant tu te retrouves avec une boite de 100 stylos sur les bras; il faut bien en faire quelque chose😉😏
Plus sérieusement ce serait peut etre plus utile d'aller au Laos, Cambodge, Birmanie, Vietnam, et essayer de donner non pas des stylos mais des livres pour apprendre a lire, écrire, ou je ne sais pas, des livres "culturels"; c'est vrai qu'il y a des besoins, mais même perdu au Laos j'ai toujours vu des ecoles avec au moins un tableau et quelques cahiers pour écrire.
Plus sérieusement ce serait peut etre plus utile d'aller au Laos, Cambodge, Birmanie, Vietnam, et essayer de donner non pas des stylos mais des livres pour apprendre a lire, écrire, ou je ne sais pas, des livres "culturels"; c'est vrai qu'il y a des besoins, mais même perdu au Laos j'ai toujours vu des ecoles avec au moins un tableau et quelques cahiers pour écrire.
Vous achetez en France des bouquins laotiens pour les enfants du Laos, puis les transportez dans vot' valoche par avion vers ... le Laos !
Cà au moins, c'est cul-turel 😉
Vous avez pensé au riz ... camarguais ?
Il est de très bonne qualité !
Vous achetez en France des bouquins laotiens pour les enfants du Laos, puis les transportez dans vot' valoche par avion vers ... le Laos !
Cà au moins, c'est cul-turel 😉
Vous avez pensé au riz ... camarguais ?
Il est de très bonne qualité !
Mais il ne me semble pas avoir dit, a aucun moment, qu'il fallait acheter les bouquins en France !! mais bon c'est pas grave encore des hallucinations venant d'un Vfiste, ce n'est pas la première fois ceci dit.
Il me semble que n'importe qui en aurait logiquement déduit que ce serait surrement plus judicieux d'acheter les bouquins dans le pays même, mais apperement, pas vous 😉
Vous êtes "levé du pied gauche" ?
Engueulez votre chien, çà vous passera ...
Engueulez votre chien, çà vous passera ...
Mais je déconne roooo alalala
J'ai pas de chien c'est tout la le problème!!j'engeule mon pérroquet mais il répète après alors ca m'énnerve encore plus 😄 alors je viens sur VF mais les gens sont suscéptibles 😉
Je plaisante no soucis 😉
Bonjour
Je vais te répondre à la place d un petit enfant au VN :
Un beau sourire encore un autre et un autre!!!
SI pour des rencontres au gré de votre voyage avec les enfants : distribuer avec discrétion
bes bonbons des bonbons et encore des bonbons au chocolat au noix de cocos etc ..coditionnés en sachets pas onéreux..achetés dans les hypermarchés en france " la fabrication fr a toujours la cote ).
Des habits achetés si besoins sur place pourquoi ramener un t shirt fabriqué au vn ???
Surtout pas de medicaments en quantité SI Traitement régulier personnel ordonnance du med tt
une ptite qtité pouir prévenir les bobos ok car bcp de medic ne sont pas admis par la douane du VN et il existe une liste a l ambassade vn a paris
j aimais pas trop les stylos çà me faisait penser a l école les maitres et maitresses !!!comme tous les enfants du monde j aime peu l ecole et tout ce qui me rappelle cet endroit (mais quand il faut y aller il faut y aller)
faut savoir quelque ce soit la chose donnée c tjours bien accepté avec le sourire des gosses
A vrai dire il ya 1 époque ou les stylos sont très appréciés memes les habits usagés aussi mais ce n est plus vrai pour les habits usagés
peut etre les adultes n apprécient pas trop mais les enfants oui
et puis vous pouvez faire des photos avec eux et les renvoyer après çà ferait 1 bon souvenir pour vs et eux!!!
et si vs voulez vraiment qqchose de plus conséquant passer par un ong en France
bes bonbons des bonbons et encore des bonbons
ça fait plaisir mais attention aux conséquences, des caries, des caries et des caries🙂
Le premier cadeau que la famille fait à leurs enfants une fois par an, ce sont des habits neufs le jour de l'an. Pour le reste de l'année, peu d'occasions pour la famille de leur en offrir.
Si l'on respecte un peu la tradition, achetons un peu sur place aux marchés les vêtements et à l'occasion leur en donner contre un sourire. Pour les enfants des minorités du Nord par exemple, ce sont des maillots de corps et sous-vêtements dont ils ont besoin.
ça fait plaisir mais attention aux conséquences, des caries, des caries et des caries🙂
Le premier cadeau que la famille fait à leurs enfants une fois par an, ce sont des habits neufs le jour de l'an. Pour le reste de l'année, peu d'occasions pour la famille de leur en offrir.
Si l'on respecte un peu la tradition, achetons un peu sur place aux marchés les vêtements et à l'occasion leur en donner contre un sourire. Pour les enfants des minorités du Nord par exemple, ce sont des maillots de corps et sous-vêtements dont ils ont besoin.
http://www.maison-chance.org/
Lucky that we have a home/Our Home is Nha May Man/Passing rain and dry seasons/In a full-of-love atmosphere/Besides my new family/I have brothers and sisters/The sun shines over the skies/Let's stay here, with all of us,
W've got home;
Lucky that we have a home/Our Home is Nha May Man/Passing rain and dry seasons/In a full-of-love atmosphere/Besides my new family/I have brothers and sisters/The sun shines over the skies/Let's stay here, with all of us,
W've got home;
Hé bein c'est du joli cette photo 😄
Tu n'as pas la même avec un prêtre par hazard !?
Tu n'as pas la même avec un prêtre par hazard !?
salut, je ne touche pas a la religion, , 🤪🤪
mais de loin je préfère la naïve de laetitiac004 encore une fois ........ Respecter les coutumes, et l'une d'entre elle est, TOUT SE MÉRITE les viets sont un peuple fier, ils ont virer la première puissance du monde, laisser leur leurs façon de voir la vie .........
mais de loin je préfère la naïve de laetitiac004 encore une fois ........ Respecter les coutumes, et l'une d'entre elle est, TOUT SE MÉRITE les viets sont un peuple fier, ils ont virer la première puissance du monde, laisser leur leurs façon de voir la vie .........
Benjamin Disraeli
-
salut, je ne touche pas a la religion, , 🤪🤪
Et bien ca me surprent beaucoup que tu dise ca? même pour plaisanter tu ne parles jamais de religion, aucune que ce soit!?
Et bien ca me surprent beaucoup que tu dise ca? même pour plaisanter tu ne parles jamais de religion, aucune que ce soit!?
C'est vrai que c'est bien d'acheter sur place, mais effectivement pas toujours possible. Personne n'a la seule bonne réponse. il faut faire comme on le sent.
Entre deux voyages, j'ai une petite caisse, où je mets ce que j'aurai envie de donner aux enfants, au gré des rencontres. j'achète aussi des mini pochettes de crayons de couleur et des ballons et j'emmène une pompe spéciale. Ils adorent cela. j'en mets un peu chaque jour ds mon sac et dans ma veste.
Au Pérou, j'ai laissé mon stock de crayons ds une école. Rencontre émouvante même si je n' avais aucune langue commune avec cette maîtresse. J'emmène aussi des peluches. Après, on peut critiquer ma démarche. Ce qui compte, c'est peut-être le sourire d'un enfant.
Je fais toujours attention à la manière de donner parce que je ne veux pas blesser. A la fin du voyage, je vais aussi remercier la personne qui nettoie les chambres. On échange quelques mots et je laisse savons, shampoing, des échantillons de parfums. Marie.
Marie.
Il n'est rien de plus beau que l'instant qui précède le voyage.
Bonjour Marie,
Je pense que ta réponse est celle qui me plait le plus.. En effet il faut faire comme on sent.. Je fais la meme chose en ce qui concerne les dames de chambre, je laisse toujours quelque chose.. en tout cas merci pour ton experience
Laetitia
Idem ~~
A écouter la chanson : Mr roux - Papiers sacrés.
Salut UN sourire adressé aux gosses et dans ce sens d abord !!!!c est dans ce sens qu il faut saisir Si je ne conteste pas les caries dentaires que peuvent provoquer les bonbons Au VN, mon et notre pays c est toujours avec 1 sourire naturel que j avance vers les gens, ai je tort??? et puis etant Viet moi meme depuis plus de 63ans je pense connaitre les enfants que je fus il n y a pas longtemps et mes neuveux et nieces du vn chaque fois que je rentre 1 à 2 fois /an me les demandent tjours Je ne suis pas 1 touriste etranger qui quemande les sourires des gosses J ai moi meme 5 gosses de 20 a 40ans Et le fait d insister sur le coté pas cher c est pour souligner que les cadeaux les plus simples peuvent etre très appréciés Anecdote 1 ami est revenu du vn vers les années 1995 avec comme cadeau pour moi 1 petite carte du VN Celà m a beaucoup fait plaisir!!! peut etre c le plus beau cadeau qu on m a offert Si vous voulez parler des puissances financieres du systeme financier de la mondialisation avec leur effets négatifs ce n est pas le sujet ( je peux aussi en parler mais d autres auront le plaisir de rentrer avec bcoup plus de competences dans ces sujets d ailleurs très intéressants) je suis moi meme 1 révolté contre ces aspects négatifs cotre les pays pauvres émergents ou non, mais acheter quelques sachets de bonbons, je ne crois pas a contribuer à les renforcer et puis je n achete rarement les bonbons seulement 1 à2 fois toujours pour ma familles (les gosses) je contribue peut etre à enrichir les dentistes du vn jamais je les donne aux adultes (danger diabete et par ricrochet entretenir les industries pharmaceutiques!!!) d ailleurs les habits j ai dit acheter au vn ca peut aider les atisans et l industrie locaux j espère que ces quelques lignes suffisent à dissiper votre mépris (malentendu j veux dire)au sujet de qqs lignes inoffensives que j ai ecrites mon but c etait pour 1 peu egayer le forum ENCORE UNE FOIS JE NE SUIS PAS TOURISTE ETRANGER JE suis VIET PLUS QUE VIET ANALYSE ADN le PROUVE, descendant de TRIEU DA de le loi tran hung dao, etc ....et qui aime a sa manière, pas plus que d autres compatiotes à leur manière et qui n a qu 1 seul souhait que tout le monde soit cool et ne pas prendre au 1er degré tout!!!! Au fond j espère que votre réaction est naturelle et meme estimable vu le fait que je ne m exprime pas en Vietnamien?? VIENAM MUON MUON NAM et bonbons pas trop sauf si votre frere n est pas dentiste!! pour les adultes edulcorants de synthese exple aspartam sauf si vous avez des ations sanofi bayer MSD patati patata PS Je suis en train de réaliser mon petit reve faire 1 dispensaire et des salles de classes de langues etrangères
si vs etes interessé d y participer ce sera avec plaisir surtout pas de contribution financiere de votre part 1 bonne volonté suffit Peut etre a bientot
A la fin du voyage, je vais aussi remercier la personne qui nettoie les chambres. On échange quelques mots et je laisse savons, shampoing, des échantillons de parfums.
La pire charité de bas étage... Et t'a pensé à offrir du PQ ?
La pire charité de bas étage... Et t'a pensé à offrir du PQ ?
Léon, le vrai.
Salut Non seulement j apprécie votre proposition de lunettes Il est vrai que autrefois quand j etais gosse (annees 50, 60)un enfant atteint de trouble de réfraction (myopie hypermetropie astigmatisme ...se retrouve malgré lui avec des résultats plus de médiocres et refoulés au fond de la classe .on ne recherchait pas toujours la cause et l enfant va encore s enfoncer par cette mise à l écart actuellement surement les choses ont évoluées dans le bon sens mais la medecine scolaire est encore insuffisante à ses débuts ( je peux me tromper sur ce point d autres intervenants sont bienvenus pour nous eclairer )on s occupe déjà de l etat bucco dentaire par la distribution du fluor MAIs lunettes ou autres corrections (lent corn p exple doit etre prescrites) apres examen oph ou au mois d 1 opticien ce sra bien si oph et opticiens locaux cpevent creer si besoin" oph-ticien "avec frontieres pour les troubles de réfraction: les montures et verres au vn sont de qualités correctes et accessibles à bcoup( je ne veux pas parler les lunettes de soleils que j ai achetées en juin2008)chez i opticien d allure très sérieux : tous les rayons passent memes les uV )
ENCORE UNE FOIS JE NE SUIS PAS TOURISTE ETRANGER JE suis VIET PLUS QUE VIET ANALYSE ADN le PROUVE
je dirais simplement c'est c'est encore plus grave, car si tu connais ta culture tu sait très bien que tout se mérite , et donner des infos de touriste idiots, est vraiment pas la chose a ne pas faire, tu devrait être un exemple si comme tu le dis si haut etre Viet,
Encore un touriste a cette excuse de ne pas savoir 🤪, mais quelqu'un qui crie fort, je suis viet, c'est encore plus décevant,
je comprends mieux pourquoi les viets .n'aiment pas trop les Viet kieus
avec leur comportement d'occidentaux et arrogants,
Benjamin Disraeli
-
Ben, moi ce que je ne comprends pas, c'est que le Monsieur se contente de citer quelqu'un d'autre mais n'ajoute jamais rien "à lui" !
Est-il timide oubien connaît-il tout du monde SAUF les forums ?
L'avenir nous le dira peut-être ?
Est-il timide oubien connaît-il tout du monde SAUF les forums ?
L'avenir nous le dira peut-être ?
Salut
Avec correction et politesse
je vous dirai seulement une seule chose pour conclure :
votre caricature n a pas mérité de commentaire de ma part, vous devez déjà le remarquer, mon silence pour ne pas engendrer de tension inutile
En ce qui concerne la proposition de participer a quelquechose de positif à savoir mon projet de creer 1 dispensaire de campagne et des classes pour contribuer a notre très minime niveau à qqchose de concret pour le pays (avec pour précision aucune demande de participation financiere de votre part seulement 1 envie de faire du bien ) car j ai cru comprendre et persiste a croire que comme tous les vietnamiens de l etranger il vous reste de l energie pour contribuer par nos modeste moyen de réaliser qqchose de positive et concrète : j ai pour seule réponse :un silence total et des propos toujours déplaisants et puis on peut vouvoyer en attendant de se tutoyer 1 jour, non?
j ai répondu à Laetitia que je connais pas par des propos amicaux et vlan vous m envoyez 1 caricature déplacée qui n a pas sa place dans le sujet et questions posées par lAETITIA
Tous les touristes ne sont pas des pédophiles potentiels loin s en faut et dans le cas présent il s agit d 1 dame cherchant conseils pour visiter et connaitre 1 pays sans d autre but que démontrer son amitié pour ce pays et ce peuple . Il faut ouvrir un autre sujet sur pedophilie et touristes sexuel ( c est suremement 1 bon sujet )
Ne voulant plus polluer le forum par cette dispute stérile et par respect des autres intervenants je préfère clore notre discussion et vous souhaite néanmoins de reussir dans votre croisade contre pedophilie et tourisme sexuel
et espere peut etre pouvoir vous parler dans le calme, sans préjugé dans 1 lointain avenir
voyageur qui ne veut pas perdre son zen
je reçois que j'aurais du vous vous vouvoyer des le début, vu que vous le prennes mal,
Mais franchement, dire en public je ne suis pas une touriste je suis VIET es que cela vous donne plus de droit, que un simple touristes ou membres du forum ? es un signe de bien venu ? pour tout ses gens qui veulent visiter le viet nam?
Pour ce qui est des enfants, dans tout le sud est asiatique, se ne sont pas des singes auquel on a besoin de les appâter avec des sucreries, ils sont curieux, spontanées, et TRÈS accueillant, et leur sourires viennent spontanément si on a un bon feeling et les traiter en ami, et non en bête exotiques curieuses ..........
Puis madame si vous le permettez, quesque c'est embrasement sur 'la pédophilie >??? qui a mentionner cela, ??? ou simplement sa viens de votre imagination?
photo, , nous aussi somes photographes, 😉
Pour ce qui est des enfants, dans tout le sud est asiatique, se ne sont pas des singes auquel on a besoin de les appâter avec des sucreries, ils sont curieux, spontanées, et TRÈS accueillant, et leur sourires viennent spontanément si on a un bon feeling et les traiter en ami, et non en bête exotiques curieuses ..........
Puis madame si vous le permettez, quesque c'est embrasement sur 'la pédophilie >??? qui a mentionner cela, ??? ou simplement sa viens de votre imagination?
photo, , nous aussi somes photographes, 😉

Benjamin Disraeli
-
Je respecte les réponses des autres. Première fois que quelqu'un s'adresse à moi de cette manière sur VF. Et vous, à part la critique, vous faites quoi ?
Savez-vous qu'à Taquilé, Pérou, les personnes agées n'ont pas les moyens de s'acheter du savon ! Elles utilisent l'herbe à savon. Leur en offrir n'est pas l'attitude que vous décrivez. Je ne fais pas de charité... Il y a la manière de le faire ! Manifestement, vous ignorez les bases des relations humaines. Vous sortez d'où !
J'évite les gens comme vous. Ils ne m'intéressent pas . Fin de la discussion. Marie
Savez-vous qu'à Taquilé, Pérou, les personnes agées n'ont pas les moyens de s'acheter du savon ! Elles utilisent l'herbe à savon. Leur en offrir n'est pas l'attitude que vous décrivez. Je ne fais pas de charité... Il y a la manière de le faire ! Manifestement, vous ignorez les bases des relations humaines. Vous sortez d'où !
J'évite les gens comme vous. Ils ne m'intéressent pas . Fin de la discussion. Marie
Marie.
Un oubli de taille ! Quand on s'inscrit sur un forum, on apprend les règles du jeu. Erreur de jeunesse . Bienvenue sur VF. Espérons que les nouveaux membres auront des posts plus intéressants que les votres. Marie
On pourrait pas instaurer l'ostracisme pour les ....
On pourrait pas instaurer l'ostracisme pour les ....
Marie.
je laisse savons, shampoing, des échantillons de parfums.
c'est peut être cela qui le chiffonne, ??, sa fait je donne mes restes, je n'en ait plus besoin, c'est pour vous, même si le vrai est extremenent antipathique ( comme moi ...) je suis un peut d'accord avec lui, , et qui sait ?? il est peut être généreux et constructif dans sa vie privée? pour avancer sans le connaître <<< Et vous, à part la critique, vous faites quoi ? >>>

c'est peut être cela qui le chiffonne, ??, sa fait je donne mes restes, je n'en ait plus besoin, c'est pour vous, même si le vrai est extremenent antipathique ( comme moi ...) je suis un peut d'accord avec lui, , et qui sait ?? il est peut être généreux et constructif dans sa vie privée? pour avancer sans le connaître <<< Et vous, à part la critique, vous faites quoi ? >>>

Benjamin Disraeli
-
Rectification : pas les restes ! Pour le chien non plus 😉.
T'as pas mis un peu trop de savon pour le chien ????
Marie
Marie.
Ils ont raison !
Si vous avez trop de savon (ou d'autres choses du même genre), virez-le, ne le donnez surtout pas à ceux qui n'en ont pas !
C'est dégradant ...
Et c'est pareil pour tout, si vous avez trop de bouffe et que vous n'arrivez pas à tout vous enfiler, jetez le surplus, surtout ne le proposez pas à l'enfant qui a faim et vous regarde avec envie !
Si la nature est bien faite, l'enfant en question ira fourrager dans les poubelles oubien les décharges pour s'y nourrir, au moins là çà n'est pas dégradant !
Si vous avez trop de savon (ou d'autres choses du même genre), virez-le, ne le donnez surtout pas à ceux qui n'en ont pas !
C'est dégradant ...
Et c'est pareil pour tout, si vous avez trop de bouffe et que vous n'arrivez pas à tout vous enfiler, jetez le surplus, surtout ne le proposez pas à l'enfant qui a faim et vous regarde avec envie !
Si la nature est bien faite, l'enfant en question ira fourrager dans les poubelles oubien les décharges pour s'y nourrir, au moins là çà n'est pas dégradant !
Log in first, then come back to this page.
You might also like
More discussions
Hi there,
We’re planning a 3-week family trip next summer with our three kids, who’ll be 8, 8, and 7 years old.
After some research, we’re leaning toward Malaysia to combine nature/forests and paradise beaches. The idea is to introduce our kids to the country’s culture, nature, and wildlife.
We want a great trip but without splurging on luxury options like high-end lodges and resorts. We’re looking for comfort with a touch of authenticity—basically, a good middle ground.
I’ve started putting together an itinerary and would love your expert advice and tips to help us build this amazing trip with our little ones.
Day 1: Departure from France
Day 2: Kuala Lumpur Stay at a hotel near the airport or KL Sentral. Just one night.
Day 3: Morning flight to Sandakan (Borneo). Stay in Sepilok
Day 4: Sepilok: * Orangutan Center * Malayan Sun Bear Center * Rainforest Discovery Centre
Day 5: Depart for Kinabatangan. Boat safari in the late afternoon.
Day 6: Sunrise safari. Jungle walk. Evening safari.
Day 7: Final safari. Return to Sandakan.
Flight to Kuala Lumpur, then to Kota Bharu (or overnight transit depending on schedules).
Day 8: Transfer to the port. Boat to the Perhentian Islands.
Days 9 to 13: Perhentian Besar 5 full days. * Snorkeling * Hiking * Turtle watching * Wild beaches * Relaxation
Day 14: Return to the mainland. Bus or private car to Taman Negara.
Days 15 and 16: Taman Negara.
Day 17: Return to Kuala Lumpur.
Day 18: Visit the Petronas Towers or Batu Caves
Day 19: Free day.
Day 20: Return flight.
Thanks in advance, everyone!
Baptiste
After some research, we’re leaning toward Malaysia to combine nature/forests and paradise beaches. The idea is to introduce our kids to the country’s culture, nature, and wildlife.
We want a great trip but without splurging on luxury options like high-end lodges and resorts. We’re looking for comfort with a touch of authenticity—basically, a good middle ground.
I’ve started putting together an itinerary and would love your expert advice and tips to help us build this amazing trip with our little ones.
Day 1: Departure from France
Day 2: Kuala Lumpur Stay at a hotel near the airport or KL Sentral. Just one night.
Day 3: Morning flight to Sandakan (Borneo). Stay in Sepilok
Day 4: Sepilok: * Orangutan Center * Malayan Sun Bear Center * Rainforest Discovery Centre
Day 5: Depart for Kinabatangan. Boat safari in the late afternoon.
Day 6: Sunrise safari. Jungle walk. Evening safari.
Day 7: Final safari. Return to Sandakan.
Flight to Kuala Lumpur, then to Kota Bharu (or overnight transit depending on schedules).
Day 8: Transfer to the port. Boat to the Perhentian Islands.
Days 9 to 13: Perhentian Besar 5 full days. * Snorkeling * Hiking * Turtle watching * Wild beaches * Relaxation
Day 14: Return to the mainland. Bus or private car to Taman Negara.
Days 15 and 16: Taman Negara.
Day 17: Return to Kuala Lumpur.
Day 18: Visit the Petronas Towers or Batu Caves
Day 19: Free day.
Day 20: Return flight.
Thanks in advance, everyone!
Baptiste
Hello, it’s been a while since I last asked for your help on this forum—I’ve really missed it! I hope you’re all doing well, whether you're new or returning members.
I’m planning a trip from February 6 to 18, 2027, with my sister (we’re 47 and 50—time flies!). I’ve got my eye on a flight from Paris that lands in Bangkok on February 7 at 3 PM, with a return flight from Bangkok on February 18 at noon.
My sister has never been to this destination, and it’ll be her first time in Asia. Her priorities: beaches, sunshine, and cocktails by the shore. For me, I love that too, but I also enjoy exploring, nature, forests, and a bit of comfort (mixing guesthouses and higher-end hotels with pools). A little evening entertainment would be great, but not too much—good cocktails in a nice atmosphere rather than a rave party ;-). And I can’t help but dream of taking her on a little trek through a tropical forest (guaranteed memories and laughs, though she might curse me at the time) and showing her some karst landscapes.
I’ve been to Thailand before, but it was 15 years ago...
The idea is to give her a taste of Bangkok for 1 or 2 nights, a few days on an island (but which one...?), a tropical forest excursion with 1 or 2 nights on-site (Khao Sok?), and then back to Bangkok.
For the "main" island, even after reading the *Guide du Routard*, I’m still undecided. It’s hard to find a place that ticks all the boxes without feeling as crowded as the French Riviera in August: Koh Lanta? Khao Lak (though it’s not an island)? Koh Tao (I could maybe get my PADI certification, but I’m afraid she’d get bored, and it might be better to save that for a solo trip)? Koh Yao Yai (I worry we’d be bored in the evenings)? What a dilemma!
Thank you if you’ve read this far! Feel free to share any advice—it’ll all be warmly welcomed.
Here’s a rough outline of the itinerary (I’d rather skip a night in Bangkok if needed):
· Saturday, February 6, 2027: departure (overnight flight) · Sunday, February 7, 2027: arrival at 3 PM, probably at the hotel by 6 PM, evening in Bangkok (overnight in Bangkok) · Monday, February 8, 2027: day in Bangkok (Wat Pho and a floating market?) (overnight in Bangkok) · Tuesday, February 9, 2027: travel to Koh Lanta or another island (flight to Phuket or Krabi?) (overnight on island "x") · Wednesday, February 10, 2027: beach and walks (overnight on island "x") · Thursday, February 11, 2027: beach and walks (overnight on island "x") · Friday, February 12, 2027: beach and walks (overnight on island "x") · Saturday, February 13, 2027: beach and walks (overnight on island "x") · Sunday, February 14, 2027: beach and walks (overnight on island "x") · Monday, February 15, 2027: travel to Khao Sok—nighttime excursion to Khao Sok (overnight in Khao Sok) · Tuesday, February 16, 2027: exploration and hike in Khao Sok (overnight in Khao Sok) · Wednesday, February 17, 2027: return trip to Bangkok (overnight in Bangkok) · Thursday, February 18, 2027: return flight to Paris at noon
I’m planning a trip from February 6 to 18, 2027, with my sister (we’re 47 and 50—time flies!). I’ve got my eye on a flight from Paris that lands in Bangkok on February 7 at 3 PM, with a return flight from Bangkok on February 18 at noon.
My sister has never been to this destination, and it’ll be her first time in Asia. Her priorities: beaches, sunshine, and cocktails by the shore. For me, I love that too, but I also enjoy exploring, nature, forests, and a bit of comfort (mixing guesthouses and higher-end hotels with pools). A little evening entertainment would be great, but not too much—good cocktails in a nice atmosphere rather than a rave party ;-). And I can’t help but dream of taking her on a little trek through a tropical forest (guaranteed memories and laughs, though she might curse me at the time) and showing her some karst landscapes.
I’ve been to Thailand before, but it was 15 years ago...
The idea is to give her a taste of Bangkok for 1 or 2 nights, a few days on an island (but which one...?), a tropical forest excursion with 1 or 2 nights on-site (Khao Sok?), and then back to Bangkok.
For the "main" island, even after reading the *Guide du Routard*, I’m still undecided. It’s hard to find a place that ticks all the boxes without feeling as crowded as the French Riviera in August: Koh Lanta? Khao Lak (though it’s not an island)? Koh Tao (I could maybe get my PADI certification, but I’m afraid she’d get bored, and it might be better to save that for a solo trip)? Koh Yao Yai (I worry we’d be bored in the evenings)? What a dilemma!
Thank you if you’ve read this far! Feel free to share any advice—it’ll all be warmly welcomed.
Here’s a rough outline of the itinerary (I’d rather skip a night in Bangkok if needed):
· Saturday, February 6, 2027: departure (overnight flight) · Sunday, February 7, 2027: arrival at 3 PM, probably at the hotel by 6 PM, evening in Bangkok (overnight in Bangkok) · Monday, February 8, 2027: day in Bangkok (Wat Pho and a floating market?) (overnight in Bangkok) · Tuesday, February 9, 2027: travel to Koh Lanta or another island (flight to Phuket or Krabi?) (overnight on island "x") · Wednesday, February 10, 2027: beach and walks (overnight on island "x") · Thursday, February 11, 2027: beach and walks (overnight on island "x") · Friday, February 12, 2027: beach and walks (overnight on island "x") · Saturday, February 13, 2027: beach and walks (overnight on island "x") · Sunday, February 14, 2027: beach and walks (overnight on island "x") · Monday, February 15, 2027: travel to Khao Sok—nighttime excursion to Khao Sok (overnight in Khao Sok) · Tuesday, February 16, 2027: exploration and hike in Khao Sok (overnight in Khao Sok) · Wednesday, February 17, 2027: return trip to Bangkok (overnight in Bangkok) · Thursday, February 18, 2027: return flight to Paris at noon
Bonjour,
Afin de gagner du temps, il nous arrive parfois de prendre un taxi longue distance pour effectuer certains trajets en Asie.
Nous envisageons d'effectuer le trajet PP - Sen Monorom en taxi privé. Quelqu'un aurait-il une idée du prix pour une telle distance (380km) ?
Par avance merci pour vos conseils.
Afin de gagner du temps, il nous arrive parfois de prendre un taxi longue distance pour effectuer certains trajets en Asie.
Nous envisageons d'effectuer le trajet PP - Sen Monorom en taxi privé. Quelqu'un aurait-il une idée du prix pour une telle distance (380km) ?
Par avance merci pour vos conseils.
Hi there,
I’m planning a trip to Cambodia and was set on visiting the Ratanakiri region, which seemed to match what we love most in terms of landscapes: forests, jungle, greenery...
However, as I started looking into the area, I read that deforestation there is massive, and some of the info on the topic is years old—the situation hasn’t improved since, unfortunately.
So my question is: is Ratanakiri still worth visiting, and does it justify the long travel time and distance to get there?
I’ve seen that jungle treks are possible, but from experience, I know guides sometimes hesitate to venture deep into the forest and stick to shorter walks along the edges of parks.
Thanks in advance for your feedback.
I’m planning a trip to Cambodia and was set on visiting the Ratanakiri region, which seemed to match what we love most in terms of landscapes: forests, jungle, greenery...
However, as I started looking into the area, I read that deforestation there is massive, and some of the info on the topic is years old—the situation hasn’t improved since, unfortunately.
So my question is: is Ratanakiri still worth visiting, and does it justify the long travel time and distance to get there?
I’ve seen that jungle treks are possible, but from experience, I know guides sometimes hesitate to venture deep into the forest and stick to shorter walks along the edges of parks.
Hi there,
I’ve found so many tips and reviews on this forum, so it’s my turn to contribute a little.
We spent just over two weeks with our family, with the following itinerary:
- Hanoi: 5 days
- Halong Bay: 3 days and 2 nights
- Tam Coc: 3 days
- Mai Chau: 2 days
- Sapa: 3 days
We got around by bike, scooter, Grab, and bus.
Our main accommodations were homestays and hotels in Hanoi.
We visited lots of museums, temples, and neighborhoods in Hanoi.
We did a 2-day, 1-night trek in Sapa with May, a Hmong local, without going through an agency.
A few small regrets: the weather was overcast, and we couldn’t make it to Fansipan, but nothing major 😅. We also couldn’t find transport to get from Sapa to Mu Cang Chai.
Other than that, this trip will stay in our memories for the kindness of the Vietnamese people, the connections we made, the food (street food, homestays...), the coffee 😋, the landscapes, and how easy it was to get around...
Our goal was to take our time and focus only on a small part of northern Vietnam.
If you need any tips or recommendations, don’t hesitate to ask.
Looking forward to hearing from you.
Cédric.
Hi there, we’re landing at Hanoi Airport and would like to head straight to Cao Bang without going into Hanoi. Does anyone know if there are buses that go directly from the airport to Cao Bang (especially in the early afternoon)? Thanks in advance!
Hi everyone,
I’m currently working on a 30-day itinerary for May/June 2027.
10 days in eastern Java (Malang, Bromo, waterfalls, Meru Beriti Park, Banyuwangi, and Ijen), a short transit in Ubud for a few days, then Flores before heading back to Jakarta.
We’ll spend 15 days in Flores (the classic route: Moni, Bajawa, Riung, Ruteng, ending in Labuan Bajo).
I’d love some firsthand feedback on flights to Maumere or Ende from Bali Denpasar. I know there are no direct routes and that you have to connect through Labuan Bajo or Timor (I think), which isn’t an issue in itself.
But I’ve read here and there that flights to these destinations can be delayed—or worse, canceled—and that it’s better to fly in and out of Labuan Bajo, which isn’t exactly ideal...
Thanks for any tips or experiences you can share!
hi everyone,
I want to travel in the north for 3 weeks in September-October 2026 to meet ethnic minorities, photograph mountain rice terraces and their harvest, and revisit Halong Bay—but maybe Lan Ha Bay instead. Can you recommend one or more local agencies?
Thanks, and happy holidays!
Hello,
We’re a couple looking for a driver for 10 days to explore Northern Vietnam in April.
Best regards,
Hi there,
I need some expert advice on these two destinations for a 15-day trip. We land in KL and plan to stay for 2 days before heading to Borneo and finishing with an island for snorkeling. For those who’ve been, what are your must-sees? We were thinking of spending the last 3 days on the Perhentian Islands, unless you’ve got another island to recommend near Borneo. Thanks for your tips and help!
I need some expert advice on these two destinations for a 15-day trip. We land in KL and plan to stay for 2 days before heading to Borneo and finishing with an island for snorkeling. For those who’ve been, what are your must-sees? We were thinking of spending the last 3 days on the Perhentian Islands, unless you’ve got another island to recommend near Borneo. Thanks for your tips and help!
Hi everyone,
Could you share your thoughts on my 3-week itinerary?
We’re a small group (family + friends) of 12 people, planning to leave around January 21, 2027.
Here’s my itinerary:
3 nights in Bangkok
4 nights in Chiang Mai
3 nights on Koh Samui
3 nights on Koh Phangan
4 nights in Krabi
4 nights in Phuket
I’m also open to any great tips you might have...
Thanks, everyone! Alain.
I’d love to get some feedback on our itinerary—it’s probably pretty basic! This is our second trip to Asia and our first to Indonesia. We have three kids aged 20, 18, and 12. We land in Jakarta at 4 PM, spend 3 nights/2 days there, then take the train to Yogyakarta for 3 nights/2 days, followed by the train to Surabaya for 2 nights/1 day, then the train to Bromo for 1 day/1 night, a private driver to Ijen for 2 nights/2 days, then on to Bali (Ubud) for 4 nights/3 days, followed by Gili Air for 3 nights/2 days, Senggigi (Lombok) for 2 nights, and finally 5 nights in Kuta. I’m considering cutting the 2 nights in Senggigi to just keep Kuta and extend it to 7 nights. In Lombok, I’m not sure how to get around since I’m not comfortable with scooters... Your thoughts on all of this, and any advice, are more than welcome—don’t hesitate!
For those wondering why cities like Jakarta and Surabaya: we don’t often get the chance to visit big Asian cities, so we wanted to include that discovery in our trip. The trains between Jakarta and Yogyakarta, Surabaya and Probolinggo are booked. The return flight from Lombok to Jakarta is also set. Accommodations are booked but flexible (same for the trains).
Thanks!
For those wondering why cities like Jakarta and Surabaya: we don’t often get the chance to visit big Asian cities, so we wanted to include that discovery in our trip. The trains between Jakarta and Yogyakarta, Surabaya and Probolinggo are booked. The return flight from Lombok to Jakarta is also set. Accommodations are booked but flexible (same for the trains).
Thanks!
Hi! I’m planning a 15-day trip to Malaysia. The idea is to visit KL for 2 or 3 days, then Borneo, and I’m wondering what to do with the rest of the time. I’d like to finish with the Perhentian Islands... What do you think? Any tips or advice would be great—I’d really appreciate it!
Hi everyone,
I’m looking for addresses for guesthouses or, even better, houseboats or rafting houses on the River Kwai, between Kanchanaburi and Sangkhlaburi, to spend a few weeks contemplating this beautiful river.
Thanks for your suggestions!
Premaria
Hi there,
we’re currently in Mai Chau and tomorrow we’re hitting the road back to Hanoi to head up toward Bac Ha and Sapa.
We haven’t really had a set plan since we arrived—we’ve already done the Halong Bay on land and by sea.
I’ve got 2 free days before heading to Bac Ha and Sapa.
Any tips?
Thanks, and looking forward to hearing from you.
Hi fellow travelers,
First trip to Vietnam.
We’ll be arriving in Ho Chi Minh City during Tet.
Is it complicated to find accommodation and get around during this period?
Any tips would be welcome.
Thanks for your replies.
Hey everyone,
Silly question—backpack or hard-shell suitcase for the Sepilok, Kinabatangan, Tioman, KL trip? I’m struggling to fit all my son’s and my stuff into the 70L backpack... and I’m thinking a suitcase would be easier, but I’m not sure if it’ll work for getting around.
Thanks! 🙂
Silly question—backpack or hard-shell suitcase for the Sepilok, Kinabatangan, Tioman, KL trip? I’m struggling to fit all my son’s and my stuff into the 70L backpack... and I’m thinking a suitcase would be easier, but I’m not sure if it’ll work for getting around.
Thanks! 🙂
Hi there,
I didn’t plan to return to Thailand this year, but my health conditions mean it’ll be the best place for me to stay between two trips to India. The tourism setup there is so well-organized that it’s the most "comfortable" country for a short visit. Thailand feels too sanitized for my taste, and there’s too much religion, Buddha, and the King, but it’s still the best option given how my health has been evolving. I’d considered two weeks in ThaTon for hiking, but I got too sick from the burn-offs during my trips to the mountains around Chiang Rai. So I’m not sure where to go this year. Definitely not the sea, touristy spots, or the mountains with burn-offs...
Thanks, friends, if you’ve got any suggestions.
Thanks, friends, if you’ve got any suggestions.
Hello.
In 1996, we crossed Vietnam from Saigon to Hanoi by motorbike—Minsk bikes we bought in Saigon. I haven’t been back since, and it seems like a lot has changed.
- We’re heading to the south (well, the north and center) with the family in July-August (3 people).
- Is the road network more developed now? Back then, there was only National Route 1 from south to north. I’m thinking of renting a car this time (no motorbike with the family—though in ’96, they had a Jawa sidecar for sale, and we hesitated… maybe it’s for the best).
- Is Halong Bay really something to avoid because of overtourism? Even back then, it was pretty crowded. Is there a less touristy alternative?
- We’ll be traveling from Hanoi down to Danang (the only city we didn’t stop in back in ’96). Even though it’s a bit overhyped in a Chinese-tourist kind of way (from what I’ve read), we’re only going for the beach—pure relaxation for 7 days. The beaches are stunning, and I know the South China Sea is warm like coffee.
- Then, we’ll visit Hoi An, where I stopped in ’96. It was already popular with backpackers back then, but no glowing boats or all the touristy fuss!
- After that, Hue, where I have great memories—it’s a beautiful city.
- And also the nature around Ninh Binh, followed by 2-3 days in Hanoi.
That’s the plan. I’d love to hear any tips to avoid mass tourism, and if anyone’s done this before: - Is it possible to rent a car in Danang and drop it off in Hanoi?
Thanks, and long live the Nam! !
- We’re heading to the south (well, the north and center) with the family in July-August (3 people).
- Is the road network more developed now? Back then, there was only National Route 1 from south to north. I’m thinking of renting a car this time (no motorbike with the family—though in ’96, they had a Jawa sidecar for sale, and we hesitated… maybe it’s for the best).
- Is Halong Bay really something to avoid because of overtourism? Even back then, it was pretty crowded. Is there a less touristy alternative?
- We’ll be traveling from Hanoi down to Danang (the only city we didn’t stop in back in ’96). Even though it’s a bit overhyped in a Chinese-tourist kind of way (from what I’ve read), we’re only going for the beach—pure relaxation for 7 days. The beaches are stunning, and I know the South China Sea is warm like coffee.
- Then, we’ll visit Hoi An, where I stopped in ’96. It was already popular with backpackers back then, but no glowing boats or all the touristy fuss!
- After that, Hue, where I have great memories—it’s a beautiful city.
- And also the nature around Ninh Binh, followed by 2-3 days in Hanoi.
That’s the plan. I’d love to hear any tips to avoid mass tourism, and if anyone’s done this before: - Is it possible to rent a car in Danang and drop it off in Hanoi?
Thanks, and long live the Nam! !
Hey everyone,
I’m over in East Borneo in mid-July.
I’m struggling to wrap up the end of my itinerary, even though it’s pretty straightforward (long but simple).
Last year, we did Malaysia (KL and the mainland + around Kuching).
Day 1 – Arrive in Kota Kinabalu early, stroll around town and hit the must-sees. Day 2 – Excursion to Tunku Abdul Rahman Park, snorkeling at 3 islands. Day 3 – Hike around Mount Kinabalu without summiting (450 per person, no way). Day 4 – Poring Hot Springs + evening flight to Sandakan. Day 5-6-7 – Kinabatangan River (still looking for the right guide). Day 8 – Sepilok for the orangutans, the Sun Bear Centre, and Rainforest Discovery Centre. Day 9 – Selingan, turtle island. Day 10 – Head to Semporna. Day 11-12-13-14 – Sipadan, Mabul, Kapalai. Day 15 – Bohey Dulang. Day 16 to Day 25: I’M STUCK.
I looked into Danum Valley, but for 3 days/2 nights, they’re quoting 650 € per person—come on, that’s ridiculous. I checked out a detour into Indonesia (still East Borneo), but I’m having trouble deciding what would be amazing. I read about Sangalaki + Kakaban (2 islands, 1 base) / Mahakam Delta - Kutai (orangutans and river) / Sungai Boh (Dayak Kayan) – jungle & culture. But honestly, I’m struggling to finalize this itinerary. If we venture that way, we’d head back to KK from Balikpapan.
What do you all think? Thanks in advance!
Day 1 – Arrive in Kota Kinabalu early, stroll around town and hit the must-sees. Day 2 – Excursion to Tunku Abdul Rahman Park, snorkeling at 3 islands. Day 3 – Hike around Mount Kinabalu without summiting (450 per person, no way). Day 4 – Poring Hot Springs + evening flight to Sandakan. Day 5-6-7 – Kinabatangan River (still looking for the right guide). Day 8 – Sepilok for the orangutans, the Sun Bear Centre, and Rainforest Discovery Centre. Day 9 – Selingan, turtle island. Day 10 – Head to Semporna. Day 11-12-13-14 – Sipadan, Mabul, Kapalai. Day 15 – Bohey Dulang. Day 16 to Day 25: I’M STUCK.
I looked into Danum Valley, but for 3 days/2 nights, they’re quoting 650 € per person—come on, that’s ridiculous. I checked out a detour into Indonesia (still East Borneo), but I’m having trouble deciding what would be amazing. I read about Sangalaki + Kakaban (2 islands, 1 base) / Mahakam Delta - Kutai (orangutans and river) / Sungai Boh (Dayak Kayan) – jungle & culture. But honestly, I’m struggling to finalize this itinerary. If we venture that way, we’d head back to KK from Balikpapan.
What do you all think? Thanks in advance!
Hi everyone,
For a 4-month stay in Egypt, I had ENORMOUS problems. The regulations are very bureaucratic and extremely nitpicky there. For a 4-month stay in the Philippines, I was wondering if the procedures are just as complicated? I’m bringing my cell phone with an eSIM. Should I choose a plan from Canada for use in the Philippines, or should I get a plan only once I arrive? After 30 days, do I renew with the Canadian provider I chose before leaving, or do I switch to a local company? Do I need to register my phone with the authorities in the Philippines? (That was the case in Egypt.) For the 3rd and 4th months, will it be just as simple—renewing with a Canadian or local provider—or should I expect problems?
Thanks for your opinions/answers! Marc Lamarre
For a 4-month stay in Egypt, I had ENORMOUS problems. The regulations are very bureaucratic and extremely nitpicky there. For a 4-month stay in the Philippines, I was wondering if the procedures are just as complicated? I’m bringing my cell phone with an eSIM. Should I choose a plan from Canada for use in the Philippines, or should I get a plan only once I arrive? After 30 days, do I renew with the Canadian provider I chose before leaving, or do I switch to a local company? Do I need to register my phone with the authorities in the Philippines? (That was the case in Egypt.) For the 3rd and 4th months, will it be just as simple—renewing with a Canadian or local provider—or should I expect problems?
Thanks for your opinions/answers! Marc Lamarre
Hello,
I’ll be in Malaysia with my wife, mainly in Langkawi and Penang for Christmas and New Year’s at the end of 2026.
If you’ve had the experience—and since I’ve read (though it’s not very clear) that these two islands get quite crowded during this period—would you recommend booking accommodation well in advance, or is it easy to find something on the spot?
Hotels or Airbnb?
Do you have any great tips for accommodation or any practical info to share?
We’ll be staying 5 to 7 days on each island.
Thanks in advance for your replies
Hi there. To make the most of Lake Toba, is it better to find accommodation on the lake’s shores (which one?) or on Samosir Island? Thanks for your tips!
Hi. Is it possible to take the train from Malacca to Ipoh? Thanks for your feedback.
Hi there,
We’re heading to Vietnam as a family on July 8th for a little over 3 weeks (north and center). We’ve only booked the first 3 nights in Hanoi, and nothing else after that. We like to decide things on the spot and go with the flow, without rushing everywhere. But I’m still a bit unsure: when heading down to the center (Hue), is it better to book the overnight trains in advance? We don’t want to take any flights while we’re there—just use the overnight train for the long trips. But I’m worried we won’t get seats if we buy the tickets on the spot, say, 2 days before. What do the experts here think? And which website can we use to book the tickets? Thanks in advance for your tips!
Hi everyone!
I’m heading back to Thailand in July 2026 with a stopover in Cambodia to visit the Angkor site.
After Angkor, I’ve booked a stay on Ko Chang island. Does anyone know if there are direct transport options from Cambodia to Ko Chang without having to go back through Bangkok? That would be amazing!!
I think there are, but I’d need more details!!
I went to Thailand in February 2025 and don’t remember having to apply for a visa—is that still the case now? And for Cambodia too?
Thanks so much!!!
Laurence from Bayonne
Hi there,
I’m spending 4 days in Kuala Lumpur.
Could you let me know what’s absolutely worth visiting and what’s not really worth the effort?
Any suggested itinerary?
Apart from Batu Caves, I don’t have many ideas...
I’m traveling with my partner and our 16-year-old son.
I’m spending 4 days in Kuala Lumpur.
Could you let me know what’s absolutely worth visiting and what’s not really worth the effort?
Any suggested itinerary?
Apart from Batu Caves, I don’t have many ideas...
I’m traveling with my partner and our 16-year-old son.
Hi,
After our trip to China, we want to spend a week in the Philippines for some beach time and snorkeling.
We're looking for the best spot to settle in—nice beaches, great marine life, and short transfer times.
Thanks for your suggestions!
Hi there,
Does anyone know of a private transfer or taxi company that organizes transfers from the Sukhothai area to Chiang Mai? Our routes are Sukhothai-Lampang, Lampang-Chom Thong, and Chom Thong-Chiang Mai. My searches on Google Maps, 12Go, and others haven’t turned up much...
For our Bangkok-Sukhothai trips, I use a company I’ve already tried, but they don’t have a fleet available from Sukhothai and have to go through third-party companies—which, understandably, take their commission. This nearly doubles the prices...
There are four of us, and we’re not traveling light, so a minibus isn’t an option. ;-)
Thanks for your tips! DrSnuggle
Does anyone know of a private transfer or taxi company that organizes transfers from the Sukhothai area to Chiang Mai? Our routes are Sukhothai-Lampang, Lampang-Chom Thong, and Chom Thong-Chiang Mai. My searches on Google Maps, 12Go, and others haven’t turned up much...
For our Bangkok-Sukhothai trips, I use a company I’ve already tried, but they don’t have a fleet available from Sukhothai and have to go through third-party companies—which, understandably, take their commission. This nearly doubles the prices...
There are four of us, and we’re not traveling light, so a minibus isn’t an option. ;-)
Thanks for your tips! DrSnuggle
Hello,
While traveling in Thailand, I’m looking for a Buddhist kumlai reed bracelet.
Does anyone know where I can find one?
In Bangkok, I visited a few temples but didn’t see any in the nearby shops.
If you have any ideas, I’d love to hear them! Have a great day! :-)