Transfert de Phuket à Ko Lanta en speed boat
by Boxers78
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
bonjour tout le monde
j aimerais savoir si quelqun peut m aider🏴☠️
je serais a phuket dés le 3 mars 13.30 j aimerais me rendre au port de rassada afin de pouvoir me rendre sur ko lanta.
petit probleme je suis avec un enfant de 2 ans et demi donc j aimerais connaitre le temps de transfert depuis l aeroport au port, et si quelqun peut me donner le nom d une compagnie ( speed boat) qui va du port de rassada vers ko lanta sans passer par phi phi.car je sais que le trajets peut ce faire en seulement 1 et demi de bateau.
j ai vraiment pas envie de faire une escale a ko phi phi
Merci d avance pour vos réponses 😏
Bonjour ,
Passage à Koh Phi Phi obligatoire pas de direct Phuket Kho Lanta .
Passage à Koh Phi Phi obligatoire pas de direct Phuket Kho Lanta .
@+ , Marco .
On aura jamais assez de temps pour tout ce qu'on veut découvrir et comprendre dans nos voyages qu'on se le dise , Amis voyageurs .
re bonjour
je comprend pas car plusieur site dise qu il existe des speed boat de phuket a ko lanta
de plus j ai le guide du routard qui me dit la meme chose donc je ne comprend pas
l année passée j ai fait de ko lanta a phuket sans passer par ko phi phi appart un arret au large de ko phi phi ou des gens sont passer de notre bateau a un autre pour rejoudre l ile
donc la vous ne m aide vraiement pas .
quelqun d autre pourais m aider ? 😉
Bonjour,
J'étais en Thaïlande il a 2 ans et j'ai pris un speed boat de pukhet à koh lanta sans arrêt en une heure et demi au lieu de 4 en ferry. Mais je le déconseille surtout avec des enfants, c'est très désagréable car il fonce au maximum comme des fous, des sauts violents qui font très mal au dos et te font voltiger! Faut vraiment s'accrocher! Bon, je fais 1 m 58 pour 45kg d'accord! Mais franchement si tu peux éviter. Tu vas devoir te cramponner et tenir tes enfants tout le trajet, ils vont pleurer... j'ai entendu dire qu'il y avait beaucoup d'accidents avec ces bateaux privés conduits par des gamins, peu de sécurité, peut être pas assez de gilets et parfois en surcharge. Mais c'est faisable si tu supporte les conditions. J'ai trouvé plus cool le ferry à part la foule. Tu peux lire, te reposer, dormir, si la mer est bonne pas de mal de mer. C'est moins cher mais plus long. On peut pas tout avoir.
Je ne me souviens pas des prix du speed boat, mais assez cher si tu veux un départ privé en dehors des horaires prévus et le prix en fonction du nombre de personnes inscrits, cela fait baisser le prix par personne. Je crois que c'est 700 dollars divisé par 10 ou 15 maxi. Si seul ou 4 ça vaut pas la peine. Moi j'avais trouvé sans problème à l'agence info touriste de l'aéroport mais avec les départs officiels que le matin vers 11h je sais plus, j'avais dû dormir une nuit à pukhet. Il te propose un choix d'hôtel dans la catégorie que tu veux et te fait un forfait transfert Hotel speed boat. Je crois une centaine de dollars avec un Hotel simple. Si tu arrives à temps pour le départ tu aura juste un transfert.
Voilà j'espère que j'ai pu t'aider même si mes souvenirs ne sont pas très précis. Bon voyage . Florence.
" nous n'sommes pas seuls sur cette île...et nous l'savons tous! " john locke- lost.
Je crois que c'est 700 dollars divisé par 10 ou 15 maxi
Je pense que tu voulais dire 700 bahts/pers multiplié par 10 ou 15pers. car sinon c'est vraiment pas cher de ne payer que 70 bahts ou moins encore pour aller a Lanta 😉
Je pense que tu voulais dire 700 bahts/pers multiplié par 10 ou 15pers. car sinon c'est vraiment pas cher de ne payer que 70 bahts ou moins encore pour aller a Lanta 😉
Khun maa jak nai krap?
"être loin d'ailleurs, c'est être ici" (P. Geluk)
Non Boumba, je pense que c'est effectivement dans les 700 dollars, soit aux alentours de 22 000 bahts divisés par une dizaine de personnes...
Non Boumba, je pense que c'est effectivement dans les 700 dollars, soit aux alentours de 22 000 bahts divisés par une dizaine de personnes...
"Le touriste apparait comme le principal agent de diffusion du mépris anti touristique. Plus le touriste se voit en miroir de l'autre, plus il le déteste".
JEAN DIDIER URBAIN "L'idiot du voyage"
JEAN DIDIER URBAIN "L'idiot du voyage"
En fait c'est un speed boat privé en somme .
@+ , Marco .
On aura jamais assez de temps pour tout ce qu'on veut découvrir et comprendre dans nos voyages qu'on se le dise , Amis voyageurs .
Oui c'est ce que je disais, peut être mal exprimé.
un speed boat privé en dehors des horaires officiels pour ceux qui sont vraiment pressé c'est bien dans les 700 dollars à diviser soit 25000 baths. Mais si vous lisez jusqu'au bout je dis que j'ai pris l'option de prendre celui officiel du lendemain à prix normal mais quand même plus cher que ferry de toute façon. un seul par jour si mes souvenirs sont bons vers 10h30,11h. Et que l'agence de l'aéroport m'a proposé un forfait transfert Hotel re transfert et speed boat. Je crois environ 100 dollars en tout donc Dans les 3000 baths. En plus je viens de retrouver des notes c'est bien ça. 1000 bath que pour speed boat le reste Hotel et transferts. La chambre était 1400 normalement donc il m'a fait un prix global intéressant car les taxi sont quand même cher à pukhet.
" nous n'sommes pas seuls sur cette île...et nous l'savons tous! " john locke- lost.
Merci de ces précisions , mais a mon avis 1 heure 30 de Phuket jusqu'à Koh Lanta ça me semble pas possible même à fond la caisse enfin perso je l'ai jamais fait mais au vu de la distance entre Phuket et Koh Lanta ? je suis réserver la dessus .
Oui tu as raison les taxis à Phuket ils sont fous avec leurs tarifs , vaut mieux de s'adresser aux taxis jaune eux ont le compteur et des tarifs comme il se doit .
Oui tu as raison les taxis à Phuket ils sont fous avec leurs tarifs , vaut mieux de s'adresser aux taxis jaune eux ont le compteur et des tarifs comme il se doit .
@+ , Marco .
Non non je t'assure c'est bien 1h30. C'est pas pour rien qu'on les appelle speed boat, ils sont fous! Ça m'a parfois rendu service de prendre ces bateaux mais si on peut éviter c'est mieux, c'est pas agréable d'être secoué, tapé dans tous les sens pour gagner du temps et pas ecolo.
Par ex, je retrouve aussi un papier des horaires de lanta à lipe: 6h en ferry et 3 h en speed boat! C'est donc bien la moitier du temps. Et je me souviens aussi d'avoir été à koh phangan depuis samui en speed boat une demi heure. Le double en ferry pris au retour.
Ok pas de problème je te crois étant donner que je l'ai jamais fait en speed boat privé , mais comme tu dis pas évident perso je n'aimerais pas .
@+ , Marco .
Soyons juste clair sur le terme "privé"
Moi j'ai pris des speed boat"officiels", peut être une compagnie privée mais horaires prévus fixes officiellement à la dispo des agences ou hôtels. On s'inscrit la veille et le prix est fixe. De toute façon avec le nombre de touriste ils les remplissent sans problème. Et même si tu es seul(e) tu paiera un prix normal, raisonnable pour la presta juste un peu plus que le ferry, peut être 500 à 800 bath de plus.Par contre, en dehors de ces horaires fixes, ta demande deviendrait privée et c'est là qu'il faudrait être en groupe pour rentabiliser les 700 dollars 25000 bath que vaudrait ce déplacement spécial. A moins d'être riche! N'étant pas mon cas, j'ai attendu comme tout le monde le lendemain.
re bonjour
donc si j ai bien compris j ai meileurs temps de prendre le ferry et voila`!
car en plus ma femme est a nouveau enceinte donc toutes ces secouses en speed boat c est pas la meilleurs solutions !
quelque un a le site des horaires ou carement m envoyer la foto du tableau ?
une fois a ko lanta je vais partir 4 jours sur koh ngai puis encore 4 sur ko lipe
quelqun peut me renseigner? car je crois qu il ya un ferry qui fait toute les ile! donc il passe par koh ngai pui directions koh lipe !
en tout cas merci beaucoup pour toutes votre reponses ca m aide beaucoup 😉
a plus
Oups tu as raison, j'avais mal lu (bahts au lieu de dollars) mea culpa 😊, alors c'est même assez cher 🤪
Oups tu as raison, j'avais mal lu (bahts au lieu de dollars) mea culpa 😊, alors c'est même assez cher 🤪
Khun maa jak nai krap?
Question abordée de nombreuses fois :
Une petite recherche sur le moteur en haut du site ....😕😉
http://voyageforum.com/v.f?do=resultats_recherche&search_string=horaires+ferry+phuket&search_optimization=Yes&discussion=1&search_type=AND&search_fields=sb&destination=&search_forum=all&first_post=0&pas_tout_inclus=0&pas_petites_annonces=0&photo=0&search_users_username=&search_user_username=&search_time=&sb2=
http://voyageforum.com/v.f?do=resultats_recherche&search_string=horaires+ferry+phuket&search_optimization=Yes&discussion=1&search_type=AND&search_fields=sb&destination=&search_forum=all&first_post=0&pas_tout_inclus=0&pas_petites_annonces=0&photo=0&search_users_username=&search_user_username=&search_time=&sb2=
Alors si en plus ta femme est enceinte le speed boat est à proscrir, c'est clair!
Je ne sais pas de combien de mois mais le moins de déplacements possible sera le mieux surtout les transports violents. L'avion le plus recommandé, voiture, bus et train déconseillé, bateau de croisiere ferry, ça va si la mer est calme mais peut augmenter les nausées, mais speed boat trop violent, comme 4/4 sur des pistes voire pire!
Ne prenez pas ce risque...
J'ai lu qu'on peut voyager entre le 3e et le 7e mois avec précaution, en dehors déconseillé ou petits trajets quotidiens. Pour les horaire de ferry tu trouveras très facilement sur place à l'aéroport de pukhet ou à l'hôtel. Je crois même qu'il y en a un direct à lanta durée 3H sans passer par phiphi. Départ toujours le matin. Pour lipe les horaires que j'avais griffonnés il y a 2 ans, 10h de lanta arrivé à 16h 1500b .Ou speed boat (si sans femme et enfant) 13h30 à 16h30 1900b. Mais ça a peut être changé. Encore une fois t'inquiète pas on trouve facilement les infos sur place. Bon voyage et félicitation!
J'ai lu qu'on peut voyager entre le 3e et le 7e mois avec précaution, en dehors déconseillé ou petits trajets quotidiens. Pour les horaire de ferry tu trouveras très facilement sur place à l'aéroport de pukhet ou à l'hôtel. Je crois même qu'il y en a un direct à lanta durée 3H sans passer par phiphi. Départ toujours le matin. Pour lipe les horaires que j'avais griffonnés il y a 2 ans, 10h de lanta arrivé à 16h 1500b .Ou speed boat (si sans femme et enfant) 13h30 à 16h30 1900b. Mais ça a peut être changé. Encore une fois t'inquiète pas on trouve facilement les infos sur place. Bon voyage et félicitation!
Alors si en plus ta femme est enceinte le speed boat est à proscrir, c'est clair!
Bien sur , d'ailleurs je conseille dans ce cas là à boxers78 de prendre carrément un taxi , de Phuket faut compter 3000 bahts avec un taxi jaune je précise . Donc quand on compte la différence avec tarif du bateau faut pas s'en privé pour si peu et la future Maman sera ainsi plus à l'aise de plus avec le taxi on peut faire un stop de temps à autre , Boxers je pense que c'est plus adaptable ainsi .
Bien sur , d'ailleurs je conseille dans ce cas là à boxers78 de prendre carrément un taxi , de Phuket faut compter 3000 bahts avec un taxi jaune je précise . Donc quand on compte la différence avec tarif du bateau faut pas s'en privé pour si peu et la future Maman sera ainsi plus à l'aise de plus avec le taxi on peut faire un stop de temps à autre , Boxers je pense que c'est plus adaptable ainsi .
@+ , Marco .
Il faudra quand même traverser la mer un moment donnée, tu pensais un taxi jusqu'à krabi ou comment? C'est vrai que pour le reste des promenades ou visites le mieux dans ce cas c'est négocier un chauffeur à la journée. Ou de se pauser dans un endroit tranquille avec des possibilités variées avec peu de trajets...
Pourquoi vouloir aller si vite ? en dehors des inconvenients de l'inconfort, du prix et du danger, dis toi bien qu'il ne faut pas etre "speed" pour apprecier la Thailande et passer de vraies bonnes vacances , tout simplement.
Perso, je prefere voir ( ils disent "faire" ) moins de lieux, d'iles, de sites ou de pages, mais les gouter mieux , et j'en retire de plus beaux et intenses souvenirs.
C'est tout bete.
C'est tout bete.
Bouger, regarder, bouger, regarder, bouger, regarder.....est-ce grave docteur ?
Il faudra quand même traverser la mer un moment donnée, tu pensais un taxi jusqu'à krabi ou comment?
C'est pourtant simple, taxi ou bus jusqu'a Krabi et même jusqu'a lanta depuis Phuket, y a juste 2 bacs a prendre pour traverser les bras de mer 😛 mais c'est moins cher en ferry depuis Phuket c'est certain 😉
C'est pourtant simple, taxi ou bus jusqu'a Krabi et même jusqu'a lanta depuis Phuket, y a juste 2 bacs a prendre pour traverser les bras de mer 😛 mais c'est moins cher en ferry depuis Phuket c'est certain 😉
Khun maa jak nai krap?
je ne veut pas aller vite comme tout le monde pense !
je ne suis pas stress.
c est juste pour ne pas faire trop d heures de voyages pour la petite .
donc je cherche les moyens les plus rapides(pas de speed boat😉)afin que tout le monde y retrouve sont compte.
mais en tout cas merci pour toute ces info c est cool !
la chose que je ne comprend pas c est que tout le mondes dit qu il faut passer par koh phi phi alors que l année passée au retour de lanta ont c est arreter en mer pour faire decendre du monde qui allais a phi phi, donc pas de alt, et pas d attendte a phi phi .
c est ca que je ne comprend pas!personnes ne la jamais fait,
Bien! c'est raisonnable d'oublier le speed boat.
Mais comme j'ai dis plus haut je sais qu'il existe un ferry direct sans arrêt à phiphi 3h. 8h30 à pukhet d'après mes vieilles notes si j'interprète bien ce que j'ai écris. A l'aéroport le gars m'avait dit toutes les possibilités ou presque. Sur place vous saurez facilement. Je veux pas dire de bêtises si ça à changé.
Et le taxi ou bus est une bonne solution pour vous par krabi si le bac n'est pas trop long, je ne connaissais pas cette possibilité.
Je ne connaissais pas cette possibilité par krabi. Combien de temps en voiture ou bus et le bout de mer, combien de temps le bac?
Non les bacs c'est environ 30' pour le premier en arrivant de krabi, et le deuxième 20' à quelque chose près 😉
Ils sont 2 à faire la navette à chaque passage, un qui part, et en même temps qu'un qui revient 😉
Je sais pas si j'ai été claire ? 😇
Oui très clair , voici en photos . 😉 .

Oui très clair , voici en photos . 😉 .

@+ , Marco .
D'accord, donc si on veut éviter 4h de mer ou un speed boat désagréable, cette possibilité par krabi est pas mal. Reste à savoir combien de km ou temps en voiture ou bus de pukhet à krabi? Et là je pense que boxer saura tout pour faire son choix à part les horaires sur place. Et quelqu'un sait le prix d'un bus pukhet krabi et le prix du bac ? Et prix ferry pukhet - lanta?
Reste à savoir combien de km ou temps en voiture ou bus de pukhet à krabi?
De Phuket à Krabi 180 Km 2 heures de route maxi et en plus de beaux paysages à voir en cours de route , De Krabi à l'embarcadère pour Koh Lanta 70 Km 1 heure de route .
De Phuket à Krabi 180 Km 2 heures de route maxi et en plus de beaux paysages à voir en cours de route , De Krabi à l'embarcadère pour Koh Lanta 70 Km 1 heure de route .
@+ , Marco .
T'as pas le prix du bac ?😛😉😉😉
Perso je suis aller avec ma voiture et j'ai payer environ 325 bahts avec la voiture bien sur si mes souvenirs sont bons .
@+ , Marco .
Claire oui mais pas assez explicite car la question était:
Je ne connaissais pas cette possibilité par krabi. Combien de temps en voiture ou bus et le bout de mer, combien de temps le bac?
Tu n'as répondu qu'a la 2ème partie de la question, en occultant: Combien de temps depuis Phuket jusqu'a Krabi, par la route, une question a laquelle Mister khun barbot a souvent deja répondu 😉
Claire oui mais pas assez explicite car la question était:
Tu n'as répondu qu'a la 2ème partie de la question, en occultant: Combien de temps depuis Phuket jusqu'a Krabi, par la route, une question a laquelle Mister khun barbot a souvent deja répondu 😉
Khun maa jak nai krap?
Coucou Olivier,
J'ai répondu à ce que je connaissais, 😕
Pour le reste, il y a "Vous" 😛
Profites en bien, 😉
Pat
Quel importance, chacun fait part de ce qu'il sait, barbot a d'ailleurs complété les infos de suite, donc pourquoi avoir relevé juste apres, alors qu'on venait d'avoir toutes les réponses? Tu cherches pas un peu la ptite bête là bombastic?
Et puis c'est possible que ce sujet ait déjà été discuté sur d'autres postes mais on trouve pas toujours tous les sujets facilement même par le moteur de recherche à un mot près, il y a tellement de discussions...
Et là, dans cette discussion précise un sujet en a amené un autre et voilà! C'est pas grave de se répéter, l'essentiel c'est que tout le monde y trouve son compte non?
Peut être que les geek(à prendre avec un peu d'humour) du voyage forum s'ennuie de relire souvent les même sujets de discussions mais laissez les autres s'exprimer quand même, on en apprend toujours un peu plus de toute façon.
Quel importance, chacun fait part de ce qu'il sait, barbot a d'ailleurs complété les infos de suite, donc pourquoi avoir relevé juste apres, alors qu'on venait d'avoir toutes les réponses? Tu cherches pas un peu la ptite bête là bombastic?
C'était de l'humour, pirandy est une amie et l'a fort bien compris 😉 L'important, comme tu dis, c'est d'obtenir les bonnes réponses, et notre poto barbot est bien venu, c'est l'essentiel 😛 Bon voyage, moi j'y retourne 😏
C'était de l'humour, pirandy est une amie et l'a fort bien compris 😉 L'important, comme tu dis, c'est d'obtenir les bonnes réponses, et notre poto barbot est bien venu, c'est l'essentiel 😛 Bon voyage, moi j'y retourne 😏
Khun maa jak nai krap?
Pat, j'irai bientôt boire un verre au Reggea bar a ta santé (et a celle de barbot), tchok dee 😉
Khun maa jak nai krap?
Pat, j'irai bientôt boire un verre au Reggea bar a ta santé (et a celle de barbot), tchok dee 😉
Salut Khun Boumba ,
Même 2 verres . 😉
Salut Khun Boumba ,
Même 2 verres . 😉
@+ , Marco .
Même 2 verres . 😉
Sauf si je conduis 😛
PS. T'es réveillé de bonne heure ou pas encore couché? 😉
Sauf si je conduis 😛
PS. T'es réveillé de bonne heure ou pas encore couché? 😉
Khun maa jak nai krap?
Non déjà réveiller . 😛
@+ , Marco .
Aujourd'hui on va a Udon, on ira a Phuket et a Lanta plus tard mais chose promise.... on ira boire un verre a votre santé 🙂
Khun maa jak nai krap?
Merci Olivier de penser un peu à nous, ne boire qu'un verre à la fois... 😉
Profites, profites, 😎😎 S-6 😛
Profites, profites, 😎😎 S-6 😛
Bon d'accord, d'accord! Si vous êtes tous potes, tout baigne! Pas toujours évident de savoir si c'est des privates Jokes ou des pinailleries.🙂
Profite bien du ton voyage. Je connais pas le reaggae bar, sympa? Par contre j'ai bien aimé le easy rider à kata. Et me défouler sur les concerts de rock 70's là bas.
Ben moi je pars à Bali avec mon mari la semaine prochaine, qui ne connait pas encore mais qui préfèrera sûrement à la Thaïlande. Enfin, J'espère. Je tremble un peu, car faire sortir un ours viking de sa tanière pour l'emmener dans un pays tropicale c'est pas évident. Mais y aura pas trop de monde à cette saison et c'est quand même un ptit paradis et j'aime la culture, les paysages, l'ambiance. En Thaïlande trop d'aspects négatifs à mon goût gâche ce beau pays. J'y retournerai peut être mais lui n'est pas près à ça. Ou alors faudrait trouver une ile vraiment tranquille. .. Bon si vraiment il pleut trop à Bali, on se rappatriera vers la Thaïlande, mais on tente le coup. Parait que c'est supportable, plutôt couvert et pluie en fin de journée.j'espère que le soleil va revenir gentillement.
Ben moi je pars à Bali avec mon mari la semaine prochaine, qui ne connait pas encore mais qui préfèrera sûrement à la Thaïlande. Enfin, J'espère. Je tremble un peu, car faire sortir un ours viking de sa tanière pour l'emmener dans un pays tropicale c'est pas évident. Mais y aura pas trop de monde à cette saison et c'est quand même un ptit paradis et j'aime la culture, les paysages, l'ambiance. En Thaïlande trop d'aspects négatifs à mon goût gâche ce beau pays. J'y retournerai peut être mais lui n'est pas près à ça. Ou alors faudrait trouver une ile vraiment tranquille. .. Bon si vraiment il pleut trop à Bali, on se rappatriera vers la Thaïlande, mais on tente le coup. Parait que c'est supportable, plutôt couvert et pluie en fin de journée.j'espère que le soleil va revenir gentillement.
Je connais pas le reaggae bar, sympa
Salut ,
Voici 2 photos , là ou le soir on assiste à un magnifique coucher du soleil . 😎 .
Salut ,
Voici 2 photos , là ou le soir on assiste à un magnifique coucher du soleil . 😎 .
@+ , Marco .
Bon d'accord, d'accord! Si vous êtes tous potes, tout baigne! Pas toujours évident de savoir si c'est des privates Jokes ou des pinailleries
+1 😉
+1 😉
Ça à l'air cool, bonne vue pour le coucher de soleil. Avec un fond de bob marley j'imagine? C'est marrant suspendu sur la colline. Y a que de la forêt dessous ou d'autres étages de bar ou je sais pas, bungalows...
C'est marrant suspendu sur la colline. Y a que de la forêt dessous ou d'autres étages de bar ou je sais pas, bungalows...
Il y a rien en dessous , vaut mieux rien qu'à voir sur quoi ça tient . 🤪😏 Amazing Thaïlande . 😛
.
Il y a rien en dessous , vaut mieux rien qu'à voir sur quoi ça tient . 🤪😏 Amazing Thaïlande . 😛
.

@+ , Marco .
Ouais effectivement il vaut mieux! Ils sont incroyables!...
bonjour tout le monde
merci beaucoup pour vos reponse !
je n est vraiment pas eu le temps de venir voir vos commantaires!!!!
du coup je pense que la meilleures solutions pour moi est de prendre le tax idepuis l aeroport vers Krabi ? combien d heure deja?? puis le lendemain de krabi vers koh lanta ...
merci encore pour tout 😏
je n est vraiment pas eu le temps de venir voir vos commantaires!!!!
🤪😕😕
🤪😕😕
Log in first, then come back to this page.
You might also like
More discussions
Bonjour,
J'ai besoin de conseils avisés sur ces 2 destinations, en 15 jours Nous atterrissons à KL on pense y reste 2 jours puis partir sur Bornéo et terminer par une ile pour snorkeling. Pour ceux qui ont déjà fait quels sont vos incontournables? on se disait peut être de consacrer 3 jours les derniers aux iles Perenthian, a moins que vous ayez uen ile à me conseiller proche de Bornéo, Merci pour vos conseils et votre aide
J'ai besoin de conseils avisés sur ces 2 destinations, en 15 jours Nous atterrissons à KL on pense y reste 2 jours puis partir sur Bornéo et terminer par une ile pour snorkeling. Pour ceux qui ont déjà fait quels sont vos incontournables? on se disait peut être de consacrer 3 jours les derniers aux iles Perenthian, a moins que vous ayez uen ile à me conseiller proche de Bornéo, Merci pour vos conseils et votre aide
I’d love to get some feedback on our itinerary—it’s probably pretty basic! This is our second trip to Asia and our first to Indonesia. We have three kids aged 20, 18, and 12. We land in Jakarta at 4 PM, spend 3 nights/2 days there, then take the train to Yogyakarta for 3 nights/2 days, followed by the train to Surabaya for 2 nights/1 day, then the train to Bromo for 1 day/1 night, a private driver to Ijen for 2 nights/2 days, then on to Bali (Ubud) for 4 nights/3 days, followed by Gili Air for 3 nights/2 days, Senggigi (Lombok) for 2 nights, and finally 5 nights in Kuta. I’m considering cutting the 2 nights in Senggigi to just keep Kuta and extend it to 7 nights. In Lombok, I’m not sure how to get around since I’m not comfortable with scooters... Your thoughts on all of this, and any advice, are more than welcome—don’t hesitate!
For those wondering why cities like Jakarta and Surabaya: we don’t often get the chance to visit big Asian cities, so we wanted to include that discovery in our trip. The trains between Jakarta and Yogyakarta, Surabaya and Probolinggo are booked. The return flight from Lombok to Jakarta is also set. Accommodations are booked but flexible (same for the trains).
Thanks!
For those wondering why cities like Jakarta and Surabaya: we don’t often get the chance to visit big Asian cities, so we wanted to include that discovery in our trip. The trains between Jakarta and Yogyakarta, Surabaya and Probolinggo are booked. The return flight from Lombok to Jakarta is also set. Accommodations are booked but flexible (same for the trains).
Thanks!
Bonjour à tous,
pouvez vous me donner vos avis sur mon itinéraire de 3 semaines.
nous sommes un petit groupe (famille + amis) 12 personnes, nous envisageons de partir vers le 21 Janvier 2027.
voici mon itinéraire:
3 nuits Bangkok
4 nuits Chang Mai
3 nuits Koh Samui
3 nuits Koh Phangan
4 nuis Krabi
4 nuits Phuket
Si suis également preneur de tout vos bon plan....
Merci à tous, Alain.
Hi! I’m planning a 15-day trip to Malaysia. The idea is to visit KL for 2 or 3 days, then Borneo, and I’m wondering what to do with the rest of the time. I’d like to finish with the Perhentian Islands... What do you think? Any tips or advice would be great—I’d really appreciate it!
Hi everyone,
I’m looking for addresses for guesthouses or, even better, houseboats or rafting houses on the River Kwai, between Kanchanaburi and Sangkhlaburi, to spend a few weeks contemplating this beautiful river.
Thanks for your suggestions!
Premaria
Hi there,
we’re currently in Mai Chau and tomorrow we’re hitting the road back to Hanoi to head up toward Bac Ha and Sapa.
We haven’t really had a set plan since we arrived—we’ve already done the Halong Bay on land and by sea.
I’ve got 2 free days before heading to Bac Ha and Sapa.
Any tips?
Thanks, and looking forward to hearing from you.
Hi fellow travelers,
First trip to Vietnam.
We’ll be arriving in Ho Chi Minh City during Tet.
Is it complicated to find accommodation and get around during this period?
Any tips would be welcome.
Thanks for your replies.
Hey everyone,
Silly question—backpack or hard-shell suitcase for the Sepilok, Kinabatangan, Tioman, KL trip? I’m struggling to fit all my son’s and my stuff into the 70L backpack... and I’m thinking a suitcase would be easier, but I’m not sure if it’ll work for getting around.
Thanks! 🙂
Silly question—backpack or hard-shell suitcase for the Sepilok, Kinabatangan, Tioman, KL trip? I’m struggling to fit all my son’s and my stuff into the 70L backpack... and I’m thinking a suitcase would be easier, but I’m not sure if it’ll work for getting around.
Thanks! 🙂
Hi there,
I didn’t plan to return to Thailand this year, but my health conditions mean it’ll be the best place for me to stay between two trips to India. The tourism setup there is so well-organized that it’s the most "comfortable" country for a short visit. Thailand feels too sanitized for my taste, and there’s too much religion, Buddha, and the King, but it’s still the best option given how my health has been evolving. I’d considered two weeks in ThaTon for hiking, but I got too sick from the burn-offs during my trips to the mountains around Chiang Rai. So I’m not sure where to go this year. Definitely not the sea, touristy spots, or the mountains with burn-offs...
Thanks, friends, if you’ve got any suggestions.
Thanks, friends, if you’ve got any suggestions.
Hello.
In 1996, we crossed Vietnam from Saigon to Hanoi by motorbike—Minsk bikes we bought in Saigon. I haven’t been back since, and it seems like a lot has changed.
- We’re heading to the south (well, the north and center) with the family in July-August (3 people).
- Is the road network more developed now? Back then, there was only National Route 1 from south to north. I’m thinking of renting a car this time (no motorbike with the family—though in ’96, they had a Jawa sidecar for sale, and we hesitated… maybe it’s for the best).
- Is Halong Bay really something to avoid because of overtourism? Even back then, it was pretty crowded. Is there a less touristy alternative?
- We’ll be traveling from Hanoi down to Danang (the only city we didn’t stop in back in ’96). Even though it’s a bit overhyped in a Chinese-tourist kind of way (from what I’ve read), we’re only going for the beach—pure relaxation for 7 days. The beaches are stunning, and I know the South China Sea is warm like coffee.
- Then, we’ll visit Hoi An, where I stopped in ’96. It was already popular with backpackers back then, but no glowing boats or all the touristy fuss!
- After that, Hue, where I have great memories—it’s a beautiful city.
- And also the nature around Ninh Binh, followed by 2-3 days in Hanoi.
That’s the plan. I’d love to hear any tips to avoid mass tourism, and if anyone’s done this before: - Is it possible to rent a car in Danang and drop it off in Hanoi?
Thanks, and long live the Nam! !
- We’re heading to the south (well, the north and center) with the family in July-August (3 people).
- Is the road network more developed now? Back then, there was only National Route 1 from south to north. I’m thinking of renting a car this time (no motorbike with the family—though in ’96, they had a Jawa sidecar for sale, and we hesitated… maybe it’s for the best).
- Is Halong Bay really something to avoid because of overtourism? Even back then, it was pretty crowded. Is there a less touristy alternative?
- We’ll be traveling from Hanoi down to Danang (the only city we didn’t stop in back in ’96). Even though it’s a bit overhyped in a Chinese-tourist kind of way (from what I’ve read), we’re only going for the beach—pure relaxation for 7 days. The beaches are stunning, and I know the South China Sea is warm like coffee.
- Then, we’ll visit Hoi An, where I stopped in ’96. It was already popular with backpackers back then, but no glowing boats or all the touristy fuss!
- After that, Hue, where I have great memories—it’s a beautiful city.
- And also the nature around Ninh Binh, followed by 2-3 days in Hanoi.
That’s the plan. I’d love to hear any tips to avoid mass tourism, and if anyone’s done this before: - Is it possible to rent a car in Danang and drop it off in Hanoi?
Thanks, and long live the Nam! !
Hey everyone,
I’m over in East Borneo in mid-July.
I’m struggling to wrap up the end of my itinerary, even though it’s pretty straightforward (long but simple).
Last year, we did Malaysia (KL and the mainland + around Kuching).
Day 1 – Arrive in Kota Kinabalu early, stroll around town and hit the must-sees. Day 2 – Excursion to Tunku Abdul Rahman Park, snorkeling at 3 islands. Day 3 – Hike around Mount Kinabalu without summiting (450 per person, no way). Day 4 – Poring Hot Springs + evening flight to Sandakan. Day 5-6-7 – Kinabatangan River (still looking for the right guide). Day 8 – Sepilok for the orangutans, the Sun Bear Centre, and Rainforest Discovery Centre. Day 9 – Selingan, turtle island. Day 10 – Head to Semporna. Day 11-12-13-14 – Sipadan, Mabul, Kapalai. Day 15 – Bohey Dulang. Day 16 to Day 25: I’M STUCK.
I looked into Danum Valley, but for 3 days/2 nights, they’re quoting 650 € per person—come on, that’s ridiculous. I checked out a detour into Indonesia (still East Borneo), but I’m having trouble deciding what would be amazing. I read about Sangalaki + Kakaban (2 islands, 1 base) / Mahakam Delta - Kutai (orangutans and river) / Sungai Boh (Dayak Kayan) – jungle & culture. But honestly, I’m struggling to finalize this itinerary. If we venture that way, we’d head back to KK from Balikpapan.
What do you all think? Thanks in advance!
Day 1 – Arrive in Kota Kinabalu early, stroll around town and hit the must-sees. Day 2 – Excursion to Tunku Abdul Rahman Park, snorkeling at 3 islands. Day 3 – Hike around Mount Kinabalu without summiting (450 per person, no way). Day 4 – Poring Hot Springs + evening flight to Sandakan. Day 5-6-7 – Kinabatangan River (still looking for the right guide). Day 8 – Sepilok for the orangutans, the Sun Bear Centre, and Rainforest Discovery Centre. Day 9 – Selingan, turtle island. Day 10 – Head to Semporna. Day 11-12-13-14 – Sipadan, Mabul, Kapalai. Day 15 – Bohey Dulang. Day 16 to Day 25: I’M STUCK.
I looked into Danum Valley, but for 3 days/2 nights, they’re quoting 650 € per person—come on, that’s ridiculous. I checked out a detour into Indonesia (still East Borneo), but I’m having trouble deciding what would be amazing. I read about Sangalaki + Kakaban (2 islands, 1 base) / Mahakam Delta - Kutai (orangutans and river) / Sungai Boh (Dayak Kayan) – jungle & culture. But honestly, I’m struggling to finalize this itinerary. If we venture that way, we’d head back to KK from Balikpapan.
What do you all think? Thanks in advance!
Hi everyone,
For a 4-month stay in Egypt, I had ENORMOUS problems. The regulations are very bureaucratic and extremely nitpicky there. For a 4-month stay in the Philippines, I was wondering if the procedures are just as complicated? I’m bringing my cell phone with an eSIM. Should I choose a plan from Canada for use in the Philippines, or should I get a plan only once I arrive? After 30 days, do I renew with the Canadian provider I chose before leaving, or do I switch to a local company? Do I need to register my phone with the authorities in the Philippines? (That was the case in Egypt.) For the 3rd and 4th months, will it be just as simple—renewing with a Canadian or local provider—or should I expect problems?
Thanks for your opinions/answers! Marc Lamarre
For a 4-month stay in Egypt, I had ENORMOUS problems. The regulations are very bureaucratic and extremely nitpicky there. For a 4-month stay in the Philippines, I was wondering if the procedures are just as complicated? I’m bringing my cell phone with an eSIM. Should I choose a plan from Canada for use in the Philippines, or should I get a plan only once I arrive? After 30 days, do I renew with the Canadian provider I chose before leaving, or do I switch to a local company? Do I need to register my phone with the authorities in the Philippines? (That was the case in Egypt.) For the 3rd and 4th months, will it be just as simple—renewing with a Canadian or local provider—or should I expect problems?
Thanks for your opinions/answers! Marc Lamarre
Hello,
I’ll be in Malaysia with my wife, mainly in Langkawi and Penang for Christmas and New Year’s at the end of 2026.
If you’ve had the experience—and since I’ve read (though it’s not very clear) that these two islands get quite crowded during this period—would you recommend booking accommodation well in advance, or is it easy to find something on the spot?
Hotels or Airbnb?
Do you have any great tips for accommodation or any practical info to share?
We’ll be staying 5 to 7 days on each island.
Thanks in advance for your replies
Hi there. To make the most of Lake Toba, is it better to find accommodation on the lake’s shores (which one?) or on Samosir Island? Thanks for your tips!
Hi. Is it possible to take the train from Malacca to Ipoh? Thanks for your feedback.
Hi there,
We’re heading to Vietnam as a family on July 8th for a little over 3 weeks (north and center). We’ve only booked the first 3 nights in Hanoi, and nothing else after that. We like to decide things on the spot and go with the flow, without rushing everywhere. But I’m still a bit unsure: when heading down to the center (Hue), is it better to book the overnight trains in advance? We don’t want to take any flights while we’re there—just use the overnight train for the long trips. But I’m worried we won’t get seats if we buy the tickets on the spot, say, 2 days before. What do the experts here think? And which website can we use to book the tickets? Thanks in advance for your tips!
Hi everyone!
I’m heading back to Thailand in July 2026 with a stopover in Cambodia to visit the Angkor site.
After Angkor, I’ve booked a stay on Ko Chang island. Does anyone know if there are direct transport options from Cambodia to Ko Chang without having to go back through Bangkok? That would be amazing!!
I think there are, but I’d need more details!!
I went to Thailand in February 2025 and don’t remember having to apply for a visa—is that still the case now? And for Cambodia too?
Thanks so much!!!
Laurence from Bayonne
Hello,
We’re a couple looking for a driver for 10 days to explore Northern Vietnam in April.
Best regards,
hi
I’ll be on a cruise on January 11, 2027. We’re stopping in Ho Chi Minh City (Phu My).
I’d love to see something other than the city—anyone have recommendations or a guide for 6-8 people with pickup at the port?
I’d really like to visit some rice paddies.
I’ll be on a cruise on January 11, 2027. We’re stopping in Ho Chi Minh City (Phu My).
I’d love to see something other than the city—anyone have recommendations or a guide for 6-8 people with pickup at the port?
I’d really like to visit some rice paddies.
Hi there,
I’m spending 4 days in Kuala Lumpur.
Could you let me know what’s absolutely worth visiting and what’s not really worth the effort?
Any suggested itinerary?
Apart from Batu Caves, I don’t have many ideas...
I’m traveling with my partner and our 16-year-old son.
Thanks in advance for your feedback.
I’m spending 4 days in Kuala Lumpur.
Could you let me know what’s absolutely worth visiting and what’s not really worth the effort?
Any suggested itinerary?
Apart from Batu Caves, I don’t have many ideas...
I’m traveling with my partner and our 16-year-old son.
Thanks in advance for your feedback.
Hi,
After our trip to China, we want to spend a week in the Philippines for some beach time and snorkeling.
We're looking for the best spot to settle in—nice beaches, great marine life, and short transfer times.
Thanks for your suggestions!
Hi there,
Does anyone know of a private transfer or taxi company that organizes transfers from the Sukhothai area to Chiang Mai? Our routes are Sukhothai-Lampang, Lampang-Chom Thong, and Chom Thong-Chiang Mai. My searches on Google Maps, 12Go, and others haven’t turned up much...
For our Bangkok-Sukhothai trips, I use a company I’ve already tried, but they don’t have a fleet available from Sukhothai and have to go through third-party companies—which, understandably, take their commission. This nearly doubles the prices...
There are four of us, and we’re not traveling light, so a minibus isn’t an option. ;-)
Thanks for your tips! DrSnuggle
Does anyone know of a private transfer or taxi company that organizes transfers from the Sukhothai area to Chiang Mai? Our routes are Sukhothai-Lampang, Lampang-Chom Thong, and Chom Thong-Chiang Mai. My searches on Google Maps, 12Go, and others haven’t turned up much...
For our Bangkok-Sukhothai trips, I use a company I’ve already tried, but they don’t have a fleet available from Sukhothai and have to go through third-party companies—which, understandably, take their commission. This nearly doubles the prices...
There are four of us, and we’re not traveling light, so a minibus isn’t an option. ;-)
Thanks for your tips! DrSnuggle
Hello,
While traveling in Thailand, I’m looking for a Buddhist kumlai reed bracelet.
Does anyone know where I can find one?
In Bangkok, I visited a few temples but didn’t see any in the nearby shops.
If you have any ideas, I’d love to hear them! Have a great day! :-)
Hi there
My trip’s coming up, and I’m having a bit of trouble with three bus/minivan routes. Usually, I find everything at this time of year, but this time—yikes!
Sandakan → Sepilok: No app for this one—you just hop on bus #14 at the local terminal (pay cash on board). But where do I catch it, and where’s the stop??
Sandakan → Semporna: From what I’ve heard, it’s the Sida Express company (great name, right? 😄). Can’t book online, but apparently, you *have* to because there’s only one bus at 8 AM. Where do I board, and where does it drop me off?
Semporna → Tawau: Found this via AI—is it legit? No online booking, as far as I can tell. Minivans leave from a stop in the Jalan Hospital area, near the Milimewa supermarket, supposedly???? And when you arrive, does it drop you at **Sabindo Square** in Tawau?????
Thanks for any tips—I’m stuck!
My trip’s coming up, and I’m having a bit of trouble with three bus/minivan routes. Usually, I find everything at this time of year, but this time—yikes!
Sandakan → Sepilok: No app for this one—you just hop on bus #14 at the local terminal (pay cash on board). But where do I catch it, and where’s the stop??
Sandakan → Semporna: From what I’ve heard, it’s the Sida Express company (great name, right? 😄). Can’t book online, but apparently, you *have* to because there’s only one bus at 8 AM. Where do I board, and where does it drop me off?
Semporna → Tawau: Found this via AI—is it legit? No online booking, as far as I can tell. Minivans leave from a stop in the Jalan Hospital area, near the Milimewa supermarket, supposedly???? And when you arrive, does it drop you at **Sabindo Square** in Tawau?????
Thanks for any tips—I’m stuck!
Hi there,
we’ll be in Mai Chau in June and we’re thinking of heading to Sapa, but first spending a few days in Bac Ha to do some hiking and explore the area.
Is this a good idea for those who’ve been there?
How do you get there?
Thanks for your feedback.
Looking forward to hearing from you.
Cédric.
Hi there,
I’m planning an itinerary and would love some feedback on whether it’s doable and if the number of days per destination is enough—or too much. I was also debating whether to add an extra night on an island or spend an extra night in Kampot to visit Kep or Battambang.
March 23: Arrival in Phnom Penh in the morning March 24: Phnom Penh March 25: Phnom Penh March 26: Depart for Kampot March 27: Kampot March 28: Depart for Battambang March 29: Battambang March 30: Tonlé SAP to Siem Reap March 31: Siem Reap April 1: Siem Reap April 2: Siem Reap April 3: Siem Reap April 4: Siem Reap April 5: Departure
Thanks for any suggestions or help!
March 23: Arrival in Phnom Penh in the morning March 24: Phnom Penh March 25: Phnom Penh March 26: Depart for Kampot March 27: Kampot March 28: Depart for Battambang March 29: Battambang March 30: Tonlé SAP to Siem Reap March 31: Siem Reap April 1: Siem Reap April 2: Siem Reap April 3: Siem Reap April 4: Siem Reap April 5: Departure
Thanks for any suggestions or help!
Hi there,
Yesterday in the Thailand section, 100% of the new threads were just about beach destinations 😕...
So here’s the counterattack in the form of this photo thread, dedicated solely to the countryside: the locals, their livestock, fields, farms, rice paddies, small rivers, and agricultural machinery. If you’ve got any pictures that fit these categories, feel free to add them!
Comments welcome.
For each photo, I’ll (or you can) indicate the area where it was taken.
Kanchanaburi:
Kanchanaburi:
Sri Chiangmai:
Soppong:
Tha Wang Pha:
Kanchanaburi:

Kanchanaburi:

Sri Chiangmai:

Soppong:

Tha Wang Pha:

🙂 Hi everyone!
Hope you're all doing well! It's been a while since I last traveled, but I'm finally heading out again soon!
For those familiar with SOUTHEAST ASIA, I'm planning to leave in mid-June (with the trip ending at the latest in November), and I don’t have a precise idea of exact places or itineraries yet. The thing is, this period is usually the rainy season...
Any advice? I was thinking of Malaysia or Indonesia, like Sulawesi, for example (all countries and islands in Southeast Asia interest me except Bali).
Any recommendations? I’m doing my research online, but if anyone here has the time and knowledge, I’d love to hear from you.
Thanks everyone, take care and stay happy! ❤️
Hope you're all doing well! It's been a while since I last traveled, but I'm finally heading out again soon!
For those familiar with SOUTHEAST ASIA, I'm planning to leave in mid-June (with the trip ending at the latest in November), and I don’t have a precise idea of exact places or itineraries yet. The thing is, this period is usually the rainy season...
Any advice? I was thinking of Malaysia or Indonesia, like Sulawesi, for example (all countries and islands in Southeast Asia interest me except Bali).
Any recommendations? I’m doing my research online, but if anyone here has the time and knowledge, I’d love to hear from you.
Thanks everyone, take care and stay happy! ❤️
Hi there,
My partner and I are planning a trip to Indonesia in September-October 2026. It’ll be our first time in Asia, and we’re thinking of hitting the classic spots in East Java and Bali, then wrapping up with a cruise around Komodo for some snorkeling/diving. Here’s a rough draft of our itinerary—I’m wondering if it’s doable.
20/09: Flight from Jakarta to Yogyakarta, arrive around noon, afternoon/evening and overnight in Yogyakarta. 21/09: Borobudur 22/09: Prambanan 23/09: Travel to Bromo (Cemoro Lawang) 24/09: Bromo 25/09: Kawa Ijen 26/09: Travel to Bali, overnight in Pemuteran 27/09: Excursion to Pulau Melujan, overnight in Pemuteran 28/09: Travel to Munduk, overnight in Munduk 29/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 30/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 01/10: Route to Ubud (via Pura Ulu Danau Bratan, Jatiluwih?), overnight in Ubud 02/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 03/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 04/10: Travel to Denpasar, flight to Labuan Bajo, overnight in Labuan Bajo 05/10: Komodo cruise 06/10: Komodo cruise 07/10: Komodo cruise, flight to Denpasar in the late afternoon/evening or overnight in Labuan Bajo. 08/10: Flight to Denpasar (if not taken the day before), afternoon in Jimbaran, overnight near Denpasar 09/10: 10:00 AM flight Denpasar - SIN, overnight in Singapore 10/10: Flight SIN-YQB
Thanks for your thoughts—and for your time!
My partner and I are planning a trip to Indonesia in September-October 2026. It’ll be our first time in Asia, and we’re thinking of hitting the classic spots in East Java and Bali, then wrapping up with a cruise around Komodo for some snorkeling/diving. Here’s a rough draft of our itinerary—I’m wondering if it’s doable.
20/09: Flight from Jakarta to Yogyakarta, arrive around noon, afternoon/evening and overnight in Yogyakarta. 21/09: Borobudur 22/09: Prambanan 23/09: Travel to Bromo (Cemoro Lawang) 24/09: Bromo 25/09: Kawa Ijen 26/09: Travel to Bali, overnight in Pemuteran 27/09: Excursion to Pulau Melujan, overnight in Pemuteran 28/09: Travel to Munduk, overnight in Munduk 29/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 30/09: Explore Munduk and surroundings, overnight in Munduk 01/10: Route to Ubud (via Pura Ulu Danau Bratan, Jatiluwih?), overnight in Ubud 02/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 03/10: Explore Ubud and surroundings, overnight in Ubud 04/10: Travel to Denpasar, flight to Labuan Bajo, overnight in Labuan Bajo 05/10: Komodo cruise 06/10: Komodo cruise 07/10: Komodo cruise, flight to Denpasar in the late afternoon/evening or overnight in Labuan Bajo. 08/10: Flight to Denpasar (if not taken the day before), afternoon in Jimbaran, overnight near Denpasar 09/10: 10:00 AM flight Denpasar - SIN, overnight in Singapore 10/10: Flight SIN-YQB
Thanks for your thoughts—and for your time!
Hi everyone,
My girlfriend and I booked our tickets with Saudia Airlines for a trip to Thailand this summer, from July 5th to August 3rd. Given the geopolitical situation in the Middle East, we’re keeping a close eye on the news.
I was wondering if anyone here is in the same situation as us?
• Have you heard anything about possible mass cancellations or if the airline is still maintaining its routes to Asia?
• Are there any travelers who’ve recently returned who could tell us if air corridors have been changed (longer flight times)?
The idea is to know what to expect so we can prepare as best as possible. Thanks for your replies! !