Il est vrai que le météo de ce côté la n'est pas bonne à cette période, mais je ne crois que cela vaut le coup de visiter kuala Terranganu pour juste les 2 mosquées. Il y en des belles à Putra Jaya et a Shah alam. Ce n'est pas loin de KL.
Pensez vous que le faite que je parte pdt les périodes de vacances au vraiment un impacts sur les mienne ?? Lol
Oui sur les routes c'est franchement l'enfer...😕
@ Ilheme:
une compagnie de confiance Air France !!
c'est de l'humour au 2nd degré? 🤪
@ Face7:
Bonsoir je m'appel fayçal et je suis installé en malaisie depuis 5 ans avec ma petite famille. Langkawi est un beau compromis entre belle plage et activités. Possibilité de se faire déposer par un bateau sur une îles déserte. Mais un petit hic la saison n'est pas la meilleur. Attention à kuala Lumpur ne faite pas bukit bintang et china Town, ce n'est vraiment pas terrible. Par contre pas mal de belle mosquée et chouette parc très tranquille.
C'est marrant je suis aussi résident depuis quelques années et moi au contraire, je vous conseillerais Changkat Bukit bintang pour sa diversité culinaire et son ambiance très cosmopolite en soirée, mais après chaqu'un ces goûts...😉 Je discute pas l’aspect mercantile de Chinatown mais alors que dire de Malacca que vous conseillez à notre amis? Si y a bien une arnaque à touristes en Malaisie Jonker street à Malacca est indéniablement dans le TOP 5. 🏴☠️
Don't be famous....be useful...
Being happy doesn't mean everything is perfect.
It means you've decided to see beyond the imperfections."
J'ai une question à vous poser. Je compte aller à kuala lumpur au mois de mai. quel temps fait-il pendant cette période? Il pleut beaucoup? Toute la journée? Ou est ce que c'est juste une pluie intense pendant 1h?
Sur internet on peu lire tout et n'importe quoi, je voudrais donc avoir votre retour d'expérience.
Sur internet on peu lire tout et n'importe quoi, je voudrais donc avoir votre retour d'expérience.
On trouve sur VF des centaines de post sur le même sujet qu'es la météo, vous connaissez l'adage:
Trop d'informations tue l'information...🏴☠️
Je vous dirais qu'une seule chose, parler de météo en Malaisie ou tout autre pays au climat tropical c'est comme jouer à la roulette russe. ICI les locaux ne consultent ou parlent jamais de la météo contrairement aux habitudes européennes c'est totalement inutile et aléatoire.
Je peux vous assurer une chose vous n'aurez ni tremblement de terre, ni typhons, ni tornades, et les dates de fin du monde sont échues donc vous pouvez y venir les yeux fermés... l😉
Bon voyage.
pour votre voyage en Malaisie vous trouverez quelques infos sur le site d'une soeur ma cha Allah qui vit en Malaisie et qui y raconte sa vie en Malaisie et ses voyages en Asie, le site vient d'ouvrir il n'est pas très fourni mais la soeur ajoute des articles plusieurs fois par semaine donc consultez le régulièrement pour avoir des infos d'ici votre voyage incha Allah
voici le site :http://traveller-in-hijab.com/
Je ne porte pas le voile mais vivant en Malaisie je vois chaque jour des femmes voilées, donc peut-être que je peux t'apporter mon avis.
Les femmes musulmanes (locales ou étrangères) ici se baignent habillées, elles portent souvent dans l'eau un pantalon et un tee-shirt long à manches longues ou un haut spécial pour se baigner. Il y a aussi des femmes en burkini dans certains endroits de la Malaisie, mais (c'est mon impression), le burkini est moins courant dans les lieux très touristiques, on voit plus des femmes tout habillées tout simplement ou qui se baignent carrément avec leurs vêtements, jean + tee-shirt, ... les indiennes aussi se baignent parfois habillées donc, ce n'est pas uniquement les femmes musulmanes.
Les femmes originaires des pays du golf en général ne se baignent pas du tout.
Voilà, j'espère que cela aura pu un peu t'aider dans ta question.
Pour les petites plages isolées, tout dépend d'où tu envisages d'aller, il n'est pas impossible d'y accéder par d'autres biais (bateau, marche) mais là spontanément je n'en vois pas trop.
La Malaisie étant composée de différentes religions, même si la principale reste la religion musulmane, les gens sont très tolérants (à mon sens) quant aux traditions et religions pratiquées par chacun. Par conséquent, ne te tracasse pas, il n'y a aucun problème à ce baigner vêtue.
Les îles Perhentians c'est magnifique :)
J'y suis déjà allé, et j'y retournerai volontiers pour un voyage de noce si Dieu me le permet
Il y a deux principales iles : une où ça sera vraiment ambiance cool, relax, no alcohol, etc.
Et l'autre île, où l'alcool est présent.
Puis une multitude de petites îles par ci par là
J'ai une question à vous poser. Je compte aller à kuala lumpur au mois de mai. quel temps fait-il pendant cette période? Il pleut beaucoup? Toute la journée? Ou est ce que c'est juste une pluie intense pendant 1h?
Merci !!!
Bonjour,
En mai la mousson est finie sur KL. Il y a ce qu'on appelle des pluies convexes en Malaisie, donc en fait il pleut tous les jours mais il peut pleuvoir dans une ville et pas 1km plus loin. Si jamais il devait pleuvoir, les pluies à cette époque de l'année ne dureraient pas longtemps.
Les îles Perhentians c'est magnifique :)
J'y suis déjà allé, et j'y retournerai volontiers pour un voyage de noce si Dieu me le permet
Il y a deux principales iles : une où ça sera vraiment ambiance cool, relax, no alcohol, etc.
Et l'autre île, où l'alcool est présent.
Puis une multitude de petites îles par ci par là
Bonjour,
Faux, en fait il y a de l'alcool sur les deux îles mais pas dans tous les "resto" sur Besar.
Et en effet, pour le snorkelling c'est magnifique.
ICI les locaux ne consultent ou parlent jamais de la météo contrairement aux habitudes européennes c'est totalement inutile et aléatoire.
Je peux vous assurer une chose vous n'aurez ni tremblement de terre, ...
Bon voyage.
Bonjour,
En effet la météo ici n'est pas une science exacte mais il peut-être bien de s'informer sur les périodes de mousson, car il y a des coins qu'il vaut mieux éviter, comme Taman Negara par exemple et l'accès aux îles de la côte Est (Perhentian, Redang, Tioman, ...) est fermé (pas de transfert maritime, hôtel fermés) durant la mousson.
Pour les tremblements de terre : la Malaisie n'est pas vraiment exposée mais elle est tout de même située dans une zone d'activité sismique. En avril dernier suite à un tsunami sur Banda Aceh, il y a eu une réplique sismique qui s'est sentie jusqu'à KL, pas importante certes.
Nous sommes actuellement en pleine organisation dans le cadre d'un futur voyage de noces pour Avril 2013.
En tant que femme voilé j'aimerai avoir des conseils de femme voilée ou de personne ayant cotoyer des femmes voilée en vacance dans ce si beaux pays qui est la malaisie.
Les excursions, l'ambiance générale, possibilité de ce baigner en burkini, ou simplement sur une plage déserte sans hijab...
Tout celà pour en savoir plus sur ma futur organisation pour que ce voyage ce passe dans les meilleurs conditions...
J'attend vos réponses...
Pour ce qui est de vous baigner habillee, je ne comprend pas votre question.
Dans le monde entier vous pouvez le faire.
De la meme maniere, vous pouvez vous baigner avec quelquechose autour du visage partout.
Votre question n'est pas claire. Pourriez -vous etre plus precise ?
La question porte sur la Malaisie ET l'islam, partant de la je lui parle des Malais et non des Malaisiens dans leur ensemble. En tant que femme voilée je ne pense pas que ça l'avancerait beaucoup si je lui parlais de l'habillement des chinoises à la plage.
Le terme Malais désigne l'ethnie soumise aux préceptes de l'islam et non juste la nationalité. Je pensais que c'était clair surtout pour un vieux briscard de globe trotter comme toi.
Il y a trois sortes d’hommes : les vivants,
les morts, et ceux qui vont sur la mer.
Aristote (parait il)
La question porte sur la Malaisie ET l'islam, partant de la je lui parle des Malais et non des Malaisiens dans leur ensemble. En tant que femme voilée je ne pense pas que ça l'avancerait beaucoup si je lui parlais de l'habillement des chinoises à la plage.
Le terme Malais désigne l'ethnie soumise aux préceptes de l'islam et non juste la nationalité. Je pensais que c'était clair surtout pour un vieux briscard de globe trotter comme toi.
Je pense que la question était aussi pour savoir si tu pouvais te baigner sans être un spectacle ou être la risée de la plage comme ça peut l’être dans certains pays musulmans ou non.
Il manquerait plus qu'on interdise aux gens de se baigner avec des habits dans la mer lol
C'est justement parce que la question porte sur la Malaisie que je pense qu'il est logique de parler de malaisiens et de malaisiennes et non pas de malais et de malaises.
Quant au fait que le terme malais designe l'ethnie soumise aux precepte de lIslam, j'ignore ou tu as pu lire cela.
"Les malais sont la population habitant du littoral et de l' ile indonesienne de Sumatra, la peninsule malaise ( a laquelle elles ont donne leur nom, Tanah Melayu, ou terre des malais ), le sud de la Thailande, Singapour et le littoral de l'ile de Borneo ( que se partage 3 etats: le sultanat de Brunei, l'Indonesie et la federation de Malaisie )et parlant le malais.
Dans cette definition donnee par Wikipedia, je ne vois pas de reference a l'islam.
Désolé mais je n'ai pas le temps de jouer avec toi, meme si je sais que tu adore te quereller sur internet quitte à chercher les pretextes les plus bidons.
Prends quand meme le temps de te renseigner sur ce qu'en dit la constitution de malaisie à ce sujet puisque "la question porte sur la malaisie"
Amuse toi bien à chercher tes petites betes .
Bisous mon gros lapin
Aristote (parait il)
Dans cette definition donnee par Wikipedia, je ne vois pas de reference a l'islam.
A cette sacré Wiki elle vous cacherait des choses...😏
Moi je vous lance un autre défi me trouver un Malais Hindouiste ou Bouddhiste ou toute autre religion ça m’intéresse fortement.
Bon je vous aide un peu comme vous aimez bien Wiki ceci devrait éclairer votre lanterne:
Un extrait du texte:
Constitutionally, one of the four tests for being Malay in Malaysia is that one must be a Muslim. Therefore, all Malays are considered to fall under Islamic law. The rationale for this is that Islam is considered intrinsic to Malay ethnic identity which culturally and historically under Sultan rule who is a Muslim.
Ca peut pas être + clair...😉
Salut Madog.
J'ai bien fait de pas me déconnecter tout de suite.😎
Mais je m'en fait pas l'ami Maurice va se trouver une autre raison de ronchonner.
A plus je prends la route pour KL si je trouve l'oiseau rare dont tu parle je ne manquerai pas de te le faire savoir 😉
Aristote (parait il)
Hihihi, vous m'avez bien fait rire tous les 3!😉
Tu m'étonnes qu'il va lui falloir de la patience sur la route, l'année dernière on a passé 3h pour faire un KL - Colmar (oui en Malaisie avant de lever une polémique), du reste ce n'était pas du tout un choix judicieux niveau découverte mais bon... 😐
Et comme j'aime bien rajouter mon grain de sel, pour répondre à Maurice 🙂 :
Les peuples originaires de la Malaisie en fait sont les orangs-asli, pas les malais! On l'a juste un peu oublié avec le temps. Puisque en effet, comme j'ai pu le lire les malais venaient d'Indonésie.
Ensuite je ne connais pas de malais non musulman. La seule différence étant que les croyances animistes soient restées très fortes en Malaisie, y compris pour les musulmans, un peu contradictoire, mais c'est comme ça, bon bref, là je suis hors sujet.
Donc, non, personne ne se moquera d'une femme qui se baigne habillée, le problème sera plutôt celle à qui l'idée prend de faire du topless (et oui, même ici ça existe!).
Haha heureusement que tu es là pour apporter un peu de fantaisie sur ce forum 😄
Tu ne t'imagine quand même pas que je vais me donner la peine de répondre point par point à ton message à toi qui fait semblant de ne pas comprendre de quoi on parle.
Promis si un jour je calle sur une question d'ordre ethnologique je ferai appel à tes lumières mais en attendant ce grand jour ne change rien tu es parfait.
@Lessandra ne t'inquiète pas pour moi c'est l'année du serpent et qu'est ce qu'il fait mieux que personne le serpent? Hé oui il se faufîle.(et il a un sang froid à toute épreuve)
tchuss
Aristote (parait il)
haha Il y à un gars qui intervient dans une conversation sur la recette du canard à l'orange pour expliquer que le canard n'est pas une agrume mais un oiseau.
T'es vraiment le plus fort 😏
Aristote (parait il)
la constitution malaisienne dit " tout malaisien d'origine ethnique malais est musulman."😇 donc un malais bouddhiste ou hindouiste ca n'existe pas.🤪
Les malais bouddhistes , hindouistes, chretiens ont deja beaucoup de soucis pour se faire entendre en Malaisie, mais si il y a des gens exterieurs au pays qui se plaisent a leur mettre la tete sous l'eau, ils ont du soucis a se faire.😕😕😕😕😕
décidément tu ne te fatigue jamais toi.
Si tu veux avoir les bonnes réponses commence par poser les bonnes questions.
Ou alors ouvre un post " que pensez vous des atteintes à la liberté de culte en Malaisie ".
Sur ce bonne nuit.
PS: Tu n'as pas honte de faire l'apologie de l'apartheid en Afrique du sud?
Aristote (parait il)
La Constitution malaisienne stipule que tous les malaisiens du groupe ethnique malais sont tous musulmans. Ils n'ont pas le droit de changer de religion ( apostat ).
Pour toi, comme pour 3 autres intervenants sur ce post, un malais bouddhiste, chretien ou taoiste, ca n'existe pas. Ca ne peut pas exister.
Et ca c'est c'est un peu honteux. Non ?😕
Je ne sais pas ou tu vois que je fais l'apologie de l'apartheid.🙂
J'ai ecrit que definir les caracteristiques d'une ethnie ne releve pas de la Constitution, mais d'une science qui s'appelle l'ethnologie.
Et pour illustrer ma pensee, j'ai ecrit que du temps de l'apartheid, la Constitution Sud Africaine definissait la race blanche comme superieure a la race noire. Ce qui est une heresie. Ce n'est pas a des politiques ou des magistrats de definir les caracteristiques ethnologiques d'un groupe humain.
De la meme maniere, la Constitution malaisienne dit que tout malaisien , malais est musulman.
Ce qui est aussi une heresie.
Ce que je regrette c'est que toi, comme les autres trouviez cela normal.
De la meme maniere, la Constitution malaisienne dit que tout malaisien , malais est musulman.
Ce qui est aussi une heresie.
Ce que je regrette c'est que toi, comme les autres trouviez cela normal.
D'un autre coté écrire que tout le monde est égal dans la constitution (je parle d'ethnies)alors que ce n'est pas vrai dans les faits, tu trouves ça bien? donc tu préfères l'hypocrisie que la franchise. A l'heure actuelle très peu de systèmes ou constitutions sont "justes" (ou leurs applications dans les faits). Apres si t'aimes la polémique y aura toujours moyen de polémiquer pendant des heures.
Une chose est sure. Le malais qui n'est pas musulman n'existe pas selon la Constitution malaisisenne.
Est - ce que tu touves cela normal ?
Il y a actuellement des malaisiens, malais, qui par erreur ont des papiers d'identite sur lesquels il est ecrit qu'ils sont musulmans alors qu'ils sont bouddhistes, chretiens ou hindouistes. Comme ils ont commis des actes contraire aux preceptes de l'islam ( une femme demande un divorce, histoire d'heritage... ou autre ) ils sont juges pour enfreinte aux lois de l'islam, alors qu'ils ne sont pas musulmans.
Mais comme ils sont malais, donc obligatoirement musulmans, ils doivent prouver a un tribunal islamique que ce tribunal les aide a prouver qu'ils ne sont pas musulmans bien que malais. Ils peuvent compter sur la bonne volonte des magistrats de ce tribunal... et sur la mansuetude de garcon comme toi.
Pour moi, ce n'est pas de la polemique. C'est une question de justice.
Les Constitution n'ont pas pour but d'etre uniquement justes. Mais la Constitution malaisienne en voulant minorer l'omnipresence chinoise a fait un choix tres contestable.
Ce n'est certainement pas celui de l'hypocrisie.
Mais ce n'est certainement pas celui de la justice quand on interdit a 60% des gens de choisir sa religion et que beaucoup d'avantages sont reserves aux malais.
Je peux pas t'en vouloir de vouloir répondre a tout car c'est une manière d'être et que meme si je disais la meme chose au iota pres de ce que tu penses tu trouverais ou redire. Je sais ce que je dis j'ai été par moment comme ca.
La preuve t'es venu nous parler d'injustice sur un sujet qui parle de moeurs musulmanes dans un pays "musulman". Donc je sais pas ou cette discoussion pourrait atterir si on continuait peut être sur les conventions de bretton woods ou le découpage de l'empire romain... Bref...
Si tu veux te révolter contre tel ou tel chose fais le, mais va au priorités, Je ne maîtrise pas le sujet malais donc je rentrerais aps dedans, mais jusqu'a preuve du contraire il y a plus urgent les roms en europe les rohingyas en birmanie, par exemple qui ne sont pas lointains d'eux. Et puis se révolter sur un forum ça sert pas a grand chose si ce n'est pas mêlé d'actes.
Bref je rentrerais aps dans le sujet, car je ne le maîtrise pas et que c'est pas le but du sujet non plus.
Il y a actuellement des malaisiens, malais, qui par erreur ont des papiers d'identite sur lesquels il est ecrit qu'ils sont musulmans alors qu'ils sont bouddhistes, chretiens ou hindouistes. Comme ils ont commis des actes contraire aux preceptes de l'islam ( une femme demande un divorce, histoire d'heritage... ou autre ) ils sont juges pour enfreinte aux lois de l'islam, alors qu'ils ne sont pas musulmans.
>
Salut,
Si tu as des articles, des sources, ça m'intéresse... Je connais peu la Malaisie... Mais j'avais rencontré un malais fier d'être chrétien... Le mec n'était pas chinois, indien ou autre (naturalisé), non non il était malais et très remonté contre les discriminations qu'il subissait
...
Au Kalimantan Ouest quand tu te convertis à l'Islam les gens (même les malais, sans doute trop contents d'avoir un joueur de plus dans leur équipe) disent "masuk melayu" pour "masuk Islam" ("entrer (devenir) musulman") alors que comme le rappellent certains, plus éclairés, melayu, malais, c'est un groupe culturel voire ethnique (voire parce que la différence ethnique entre un dayak et un malais n'est as évidente...)... Le fait étant néanmoins, qu'en théorie, un chrétien converti n'a plus accès à certains marqueurs culturels forts et s'éloigne, normalement, de son groupe d'origine...
Un peu de mal a te repondre. Je n'ai pas pris de notes, par contre cette discussion m'a permis d'apprendre pas mal de chose en cherchant sur internet.
Mais au sujet des malais chretiens certifies par erreur comme musulmans sur leur papier d'identite qui doivent prouver qu'ils ont toujours ete bouddhkste ou chretien ou hindouiste a un tribunal islamiste, cela doit etre facile a trouver.
Je suis actuellement au Vietnam dans un endroit un peu curieux et j'ai acces a internet par intermittence.
Ce qui me fais reagir c'est que des gens plutot pas mal valident l'equation:
Tous les malaisiens d'ethnie malaise ne peuvent etre que musulmans. Donc un malais non musulman ca n'existe pas..
Ce qui revient a rejeter des tas de gens dans un no man's land de droit.
Je ne connais pas bien la Malaisie, ni l'Indonesie. Mais ce qui m'a toujours surpris en Indonesie c'est que les indonesiens changent de religion plutot facilement. Un chretien du Sulawesi se convertis a l'Islam parce que c'est plus facile d'entrer dans la police, un chauffeur de taxi fait la meme chose pour des raisons pas facile a comprendre, une musulmane de Java devient Catherine et porte une croix.
Plus encourageant dans la tolerance, un des sultans de Solo ( on m'a dit qu'il y en avait 2 ) est marie a une chretienne qui n'a pas renonce a sa foi.
Je doute que cela soit possible de la part d'un des sultans malaisiens.
En ce quiconcerne l'appartenance possible des Dayaks a l'ethnie malaise, j'ai lu le contraire. Mais je suis un novice confirme dans le domaine de l'ethnologie.
Peut -etre du meme niveau que les magistrats et les hommes politiques malais qui ont inscrit dans la Constitution que tout malais est musulman.
Enfin eux, ils ont clairement un but politique.
Un forum c'est un lieu de discussion.
J'ai appris plein de choses en lisant les messages, en essayant de trouver des informations pour etayer ma pensee.
C'est vrai qu'il y a plein d'injustices commises au nom de la religion. Les rohingyas, les roms, les chaldeens, les coptes, ...en sont victimes.
Une des choses a faire, c'est que quand j'ai lu une heresie comme "tous les malais sont musulmans, donc un malais bouddhiste ca n'existe pas " , j'ai mis en cause cette equation idiote et parfois destructrice.
Je suis installé en Malaisie depuis 2008 et je peux vous dire qu'il y a une liberté de culte dans ce pays. Il suffit de regarder le calendrier officiel, les fêtes musulmane sont fêtées au même titre que les fêtes chrétienne( et oui Noël et le jour de l'an sont fêtées dans un pays musulman) , bouddhistes et hindouistes. Les églises, les temples bouddhistes et hindouistes se mêlent aux mosquées. Ici on ne va pas faire de chichi si une église a un clocher. Les différentes communautés se côtoient et se respectent. Donner moi le nom d'un pays aussi ouvert en Europe. Alors qu'on arrête de parler d'ethnie ou de religion. De plus mon collègue est malais de Sarawak et est un bon chrétien.
Je suis tout à fait d'accord avec toi, il y a une grande liberté de culte en Malaisie, ce qui est une chose rare, qui plus est dans un état islamique. Et il faut souligner que c'est un pays très tolérant à l'égard des autres religions pratiquées au sein de son territoire.
Par contre, quand tu dis "ici on ne va pas faire de chichi si une église à un clocher", ce n'est pas tout à fait vrai. Un sultan a interdit dans son état la construction d'églises.
Enfin, Maurice n'a pas tout à fait tort non plus, lorsque tu nais malais, par défaut tu deviens musulman. Une femme a ouvert une requête il y a quelques temps en demandant à ne plus être considérée comme musulmane, sa demande a été rejetée par la justice.
Maintenant, en effet la majorité des malais sont musulmans mais cela ne signifie pas pour autant la totalité.
Il y a aussi beaucoup de discussions autour du fait que les orangs asli qui ne sont pas de confession musulmane, se trouvent "forcés" à se convertir à l'Islam. Est-ce normal? Non Maurice, nous sommes bien d'accord, car oui, chacun devrait avoir la liberté de choisir sa religion, comme de ne pas en choisir du reste.
Les choses ne sont pas si simples, elles sont pleines de dualité.
Je serais curieux de connaître l'histoire de ton collègue melayu chrétien... Le seul malais chrétien que j'ai rencontré avait un grand-père occidental duquel il tenait sa religion... A Sarawak il y a pas mal de chrétiens effectivement mais souvent (toujours ?) dayaks iban , kenyah ou autres ...
En ce quiconcerne l'appartenance possible des Dayaks a l'ethnie malaise, j'ai lu le contraire. Mais je suis un novice confirme dans le domaine de l'ethnologie.
e.
Disons pour simplifier que la théorie la plus répandue est la suivante : les autochtones de Bornéo, un groupe primitif (les ancêtres des punans ?) auraient été assimilés , chassés , anéantis par les austronésiens , venus en 4000 av JC (ou 5000 j'ai oublié) de la région de l'actuelle mongolie. Ces austronésiens présentaient déjà des caractéristiques culturelles communes avec les dayaks . 16 e siècle l'Islam arrive en Asie, les descendants des austronésiens qui refusent l'emprise des sultanats de la côte se réfugient en amont des fleuves et donneront ceux que l'on prénommera très vite les dayaks. Leurs frères du littoral adoptent l'islam, se mélangent avec les populations qui fréquentent les comptoirs de la côte et développent une culture propre, la culture malaise ... Le problème c'est que les traces du passé sont quasi inexistantes et qu'il est très dur d'être catégorique en ce qui concerne cette hypothèse...
N'oublions pas qu'on est pas ici pour s'engager dans la politique malaisienne mais pour parler de la possibilité d'y aller en voyage de noce en tant qUE musulman.
Mes questions:
Combien s'eleve la semaine de vacances? que comprend-elle en général?
Y a t il possibilité de se baigner sur une ile deserte? y a t il vraiment des plages paradisiaques? et la plongée?
Oui, il y a vraiment des plages de rêves sur les îles de la côte Est (surtout celles plus au Nord) ainsi que les îles au large de Sabah.
La plongée, idem ces trois endroits sont très bien, le "best of" reste Sipadan.
Le prix de la semaine de vacances c'est vaste, tout dépend de tes étapes au final et du type d'hôtel que tu choisiras, si tu prendras le bus ou l'avion pour les transferts, ... Difficile d'y répondre comme ça, le budget peut-être du simple au quadruple.
je me contente de jouer au même jeu que toi, à savoir selectionner quelques mots dans une phrase pour prêter à quelqu'un une intention ou un avis inventé de toutes pièces à seule fin de créer une polémique. Personne n'a jamais dit que l'obligation d'être musulman faite au malais en Malaisie était une bonne chose mais tu t'obstine à ne comprendre que ce qui t'arrange. Dommage, il y a bien d'autres façons d'amener un sujet .
Aristote (parait il)
Je suis ravie de faire partie des votres, j'espère que vous pourrez m'aider comme je vous aiderais prochainnement ; J'ai quelques questions, je pars en…
J'ai besoin de votre aide. Je prospecte pour mon voyage de noce en Janvier 2017 et je souhaiterai avoir vos conseils pour savoir quelle destination nous…
Asie du Sud-Est › Malaisie / Philippines · 7 replies
Nous commencons a regarder pour le choix de notre destination de honey moon ;) Nous habitons Shanghai et cherchons donc une destination asie sud est pas trop…
Bonjour
Apres 1 nuit à Khao Sok je souhaite trouver un package 2 Jours 1 nuit sur le lac.
Après avoir beaucoup lu, je décide de "casser la tirelire" et nous offrir un tour Privé surtout pour éviter les bains de foule.
Mais en contactant plusieurs opérators, on me propose des "private tours" très chers (env 700 €) mais dans les détails les bateaux ne peuvent que partir de l'embarcadère à 10h du mat comme tous les autres. (Moi j'espérais partir très tôt). Le programme du matin est le même pour tt le monde aussi (privé ou non). On nous dépose à Midi à notre hotel flottant (j'avais choisi le Phupha waree). Après midi libre (baignade ou kayak devant l'hotel. On resort en bateau pour le coucher de soleil 1h. Et le matin on quitte l'hotel à 8h pour être à l'embarcadere à 9h30 max FIN du voyage
Donc en fait on paye cher un Private tour pour faire la mm chose que tt le monde et en mm temps.
Ou alors je suis mal tombé dans mes recherches.
J'ai contacté Panida Ladi très populaire sur les forums . On s'était mis d'accord sur un circuit privé qui collait a ma demande (départ de l'embarcadere à 8h00....., circuit très personalisé). On s'est mis d'accord sur le circuit et le prix, m'a demandé un virement par wise pour un acompte de 30%, a confirmé la réception de l'acompte . Puis 30mn plus tard m'a envoyé un message pour me dire qu'elle annulait tout car il lui était impossible de faire le tour demandé, et m'a promis le remboursement rapide de mon acompte.
J'en viens donc à ma demande : Qui a fait un vrai tour privé sur ce lac ? Qui peut me conseiller une agence sérieuse ? Est il vraiment possible de faire un tour privé en fait sur ce lac....
Bonjour,
Je voulais avoir des informations sur le télépherique et le pont , je vois pleins d'options differentes ..
Combien de temps prévoir pour faire ces 2 activités ? Si on arrive vers 16h as t'on le temps de visiter sans courir?
Merci
Je cherche la perle rare pour mon 3eme séjour sur Koh Lanta : un bel hotel qualitatif au bord d' une plage facile d'accès dans un endroit animé.
Si vous connaissez quelque chose qui s'apparente à ma recherche et que vous souhaitez partager n' hésitez pas.
Hi,
On September 1st, we're heading to Kalimantan for six weeks, probably from Pontianak to the Derawan Islands.
I've scoured this site, which is usually my go-to 😉, and others like VoyageForum, but recent info is pretty scarce.
I'd love any tips on places you've visited—our itinerary is still a work in progress.
We're two couples traveling with backpacks, using buses, boats, guesthouses, and homestays.
Thanks in advance!
Bonjour je souhaite diviser mon séjour en 2 parties soit 15 jours à phuket et 15 jours sur krabi. Savez-vous si je peux louer une voiture et la rendre a krabi lors de mon retour en France
Merci de vos retours
Bon dimanche
Martine
Hi, is anyone there in Flores right now? According to some websites, everything is closed and the situation is tough. But our guide says it's fine. Who should we believe? We're supposed to leave on September 2nd. Thanks to anyone in Flores at the moment!
Bonjour précieuse communauté,
J'envisage de me rendre au Cambodge cet hiver, juste après Noël, pour un premier voyage seule, et mon premier voyage en Asie. Pour deux semaines (oui, je sais, c'est peu, mais je ne peux vraiment pas plus...). J'ai deux grandes envies: Siem Reap, et la campagne, les villages, le Mekong...
Que pensez-vous de cet itinéraire? Arrivée à Siem Reap, départ de Phnom Penh
SR: 5 jours (1 jour pour l'arrivée, 3 pour les temples, 1 pour le lac et ses villages)
Kratie (étape sur la route du Mondolkiri): 3 jours (1 jour de trajet, 2 jours sur place)
Mondolkiri/Sen Monorom: 4 jours (1 jour de trajet, 1 jour sur place, 2 jours de treks)
PP: 3 jours (1 jour de trajet, 2 jours de visite)
Je pense qu'il faut que j'enlève un jour quelque part, si je pars du samedi au samedi, ou du dimanche au dimanche. A Kratie, peut-être? à PP? et je rate le trajet en bateau que tout le monde conseille (SR-Battambang), mais je ne vois pas où le caser. Sauf à faire un PP-PP en commençant par l'est, laisser tomber Kratie ou vraiment juste une nuit, puis SR, puis PP).
Dans mon timing, j'ai l'impression que le Mondolkiri est plus proche que le Ratanakiri, qui me tentait aussi beaucoup! Est-ce que cela restera pas trop compliqué toute seule? Je pense faire appel à des guides locaux, ou une petite agence locale, pour faire une escapade dans la nature et les villages.
Je lis qu'il y a beaucoup de monde à SR entre Noël et Nouvel An, je peux aussi faire le circuit dans l'autre sens. Mais je trouvais plus facile de me familiariser avec le pays en arrivant en territoire touristique, je me trompe peut-être...
Merci pour vos conseils et avis!
Hi fellow travelers,
First trip to Vietnam.
We’ll be arriving in Ho Chi Minh City during Tet.
Is it complicated to find accommodation and get around during this period?
Any tips would be welcome.
Thanks for your replies.
Hi everyone.
I’m planning my trip, and based on all the posts I’ve read, this country is amazing.
Of course, I’ve got a ton of questions for you.
Here’s a possible itinerary: Vientiane - Vang Vieng - Phonsavan - Sam Neua - Nong Khiaw + villages - Phongsali - Luang Namtha and the area - Udomxai - Huay Xai - Luang Prabang and back to Vientiane.
What do you think?
We’re planning to prioritize local transport—is it possible to do this loop?
We’d also love to go kayaking, but I’m not sure if the season’s right or where the best spot is.
For trekking—I read that Phongsali is the most authentic spot to visit villages and see wildlife. Do you know of a reliable agency and a guesthouse with reasonable prices?
Is it worth taking a slow boat for a stretch on the Mekong, and if so, which route?
For accommodations, is it better to book through Booking.com and Agoda or look when we arrive?
Are mosquitoes bad in Laos, and should we take malaria prophylaxis?
What’s the average daily budget (accommodation, food, visits)?
Is renting scooters a good option for exploring towns, and if so, which ones?
From what I’ve read, it’s best to carry cash—euros or dollars? Is it risky to walk around with that much cash?
I’ve still got tons of questions. Thanks to anyone who can help, and I’m open to all tips, info, etc.
Thanks again
Hi there,
I’m planning a trip to Vietnam in February, specifically Da Nang and Hoi An.
Does anyone know a French-speaking guide in the area?
Thanks for your help
Hi there,
I’m planning a family trip (my wife and I, both 47, and our two sons, aged 5 and 12) to Malaysia for the last week of June and the first two weeks of July 2027.
We used to love road trips as a couple, then as a trio, but since our second child arrived, we’ve taken a break with "camping village" style trips.
Now feels like the right time to get back to our old habits, while adjusting the pace for the kids.
We’re craving Asia. We’ve been lucky enough to visit Thailand, Indonesia (Bali and Lombok), and Sri Lanka before.
Friends have raved about Malaysia, so we’re definitely tempted.
For those who know and love Malaysia, what would be a good itinerary starting from Kuala Lumpur, with a maximum of 3-4 stops? We’d like a mix of culture, nature, and relaxation (just to clarify, we’re not big beach fans). All of this without rushing, of course.
Hello,
We’re a family of four with two teens aged 16 and 18. We’re heading to Thailand this summer. We’ll arrive in Bangkok and plan to take a flight to Luang Prabang.
I’ve seen there are some great visits and excursions to do (temples, markets, waterfalls) and maybe even venture a bit north to places like Nong Khiaw, Muang Xay, Muang Ngoy, or Oudom Xay.
But I’ve also heard about the Bokeo region with the Gibbon Experience.
Since we won’t be able to do everything, I’d love to hear about your experiences, impressions, and advice on the two options I’m considering, especially since we’ll be meeting family in Chiang Mai, Thailand, afterward.
Option 1: A loop from Luang Prabang heading slightly north, then a flight from Luang Prabang to Chiang Mai.
Option 2: A few days in Luang Prabang, exploring within a few dozen kilometers around, then heading to Bokeo province for the 2-day/1-night Gibbon Experience. For this option, I saw on Rome2Rio that it’s possible to book a ferry trip on the Mekong from Luang Prabang to Huay Xay—they mention about 8 hours. But is that realistic? What type of boat is it?
Then, to get to Chiang Mai, there aren’t many options—bus or minivan—but how does crossing the border work?
Finally, for those of you who’ve been to Laos in August, what was the weather like?
We’ve already visited Thailand, Vietnam, and Cambodia during the same period over the past four years and weren’t really bothered by bad weather.
I’m starting a discussion about guides in the Mekong Delta because we’ve just finished our trip in this region and had a hard time finding a French-speaking guide. We had Thanh—she speaks French really well and travels all over the delta region, including Ho Chi Minh City. She’s super friendly and flexible. I recommend her wholeheartedly. If it can help someone...
Feel free to contact us for her number.
Hi everyone,
I couldn’t find any recent info on Kuching.
Can anyone recommend a hotel or guesthouse for under 100 RM that’s nice and affordable? No dorms, please.
Also, does it rain a lot in November, and is it still worth visiting Semenggoh or Bako?
We’ll be arriving in Phnom Penh this coming January and we’re thinking of starting our trip with a stop in Kampong Cham, then Kratie.
After Kratie, we’re considering heading toward Siem Reap with a stop in Kampong Thom.
That said, I’m not really sure how long the Kratie–Kampong Thom journey might take or how complicated it is.
Does this stop on the way to Siem Reap seem like a good idea to you?
If we don’t visit the Sambor Prei Kuk site, are there still any walks or sights worth checking out in Kampong Thom?
Silly question—backpack or hard-shell suitcase for the Sepilok, Kinabatangan, Tioman, KL trip?
I’m struggling to fit all my son’s and my stuff into the 70L backpack... and I’m thinking a suitcase would be easier, but I’m not sure if it’ll work for getting around.
Hi there,
I didn’t plan to return to Thailand this year, but my health conditions mean it’ll be the best place for me to stay between two trips to India. The tourism setup there is so well-organized that it’s the most "comfortable" country for a short visit. Thailand feels too sanitized for my taste, and there’s too much religion, Buddha, and the King, but it’s still the best option given how my health has been evolving. I’d considered two weeks in ThaTon for hiking, but I got too sick from the burn-offs during my trips to the mountains around Chiang Rai. So I’m not sure where to go this year. Definitely not the sea, touristy spots, or the mountains with burn-offs...
After a stay on Koh Phayam this coming November, I’d like to spend 2 or 3 days on Koh Phra Thong before heading further south.
Do you think it’s doable to leave Koh Phayam early enough to catch the 10 AM boat from Khura Buri to Koh Phra Thong? The next one isn’t until 4 PM, which would cost me a whole day.
I’m planning a trip to Indonesia, specifically Sulawesi and Java, in September for 10 days.
I don’t know this part of the world at all—any advice is welcome!
I’ll be traveling solo and would also love tips on meeting other travelers or locals.
Hello everyone,
Not long ago, I used to travel as a couple, but my husband has since passed away, and I’ve decided to set off again. The trip I took to Cambodia in January 2025 did me a world of good.
I’m now considering Thailand, a destination we never included in our plans because even 15 years ago, people said it was too touristy. Still, I’m thinking about the itinerary below, but I don’t feel up to arranging buses, trains, or guides on my own while I’m there. I’m looking for one or more drivers and have been in touch with an agency, but their offers are just copy-paste group tours that I don’t want.
So, if you have any contacts, experiences, or advice, I’d be so grateful if you’d share them with me. Here’s my rough plan:
Arrival in Bangkok
Ayutthaya (2 nights)
Kanchanaburi (2 or 3 nights)
Sangkhlaburi/Sai Yok (3 nights)
Sukhothai (2 nights)
Lampang (I’ve planned 3 nights, but that might be a bit much—it depends on what time I arrive in the city)
Chiang Mai
Chiang Dao
Pai
Chiang Rai
I was thinking about the Mae Hong Son loop—thoughts?
What do you think about staying overnight at the Golden Triangle?
When I look online, of course, I can find agencies that organize tours to national parks, etc.
I’m retired but in great physical shape. I’d rather go hiking than sit in hot springs with crowds of tourists who’ve all arranged meet-ups. I don’t want to spend a day at an elephant camp, and I don’t want to visit Karen villages.
I’d love to hear your advice.
Thank you all,
Hi everyone,
Could you share your thoughts on my 3-week itinerary?
We’re a small group (family + friends) of 12 people, planning to leave around January 21, 2027.
Here’s my itinerary:
3 nights in Bangkok
4 nights in Chiang Mai
3 nights on Koh Samui
3 nights on Koh Phangan
4 nights in Krabi
4 nights in Phuket
I’m also open to any great tips you might have...
Thanks, everyone! Alain.
Hi,
From Malacca to get to Jerantut, is it better to go back to KL and take a bus from there, or take a bus to Tampin and then a train? Any feedback on the "Jungle Train"? (duration, price, comfort, etc.). Thanks
Hi there,
We’re planning a 3-week family trip next summer with our three kids, who’ll be 8, 8, and 7 years old.
After some research, we’re leaning toward Malaysia to combine nature/forests and paradise beaches. The idea is to introduce our kids to the country’s culture, nature, and wildlife.
We want a great trip but without splurging on luxury options like high-end lodges and resorts. We’re looking for comfort with a touch of authenticity—basically, a good middle ground.
I’ve started putting together an itinerary and would love your expert advice and tips to help us build this amazing trip with our little ones.
Day 1: Departure from France
Day 2: Kuala Lumpur
Stay at a hotel near the airport or KL Sentral.
Just one night.
Day 3: Morning flight to Sandakan (Borneo).
Stay in Sepilok
Day 4: Sepilok:
* Orangutan Center
* Malayan Sun Bear Center
* Rainforest Discovery Centre
Day 5: Depart for Kinabatangan.
Boat safari in the late afternoon.
Day 6: Sunrise safari.
Jungle walk.
Evening safari.
Day 7: Final safari.
Return to Sandakan.
Flight to Kuala Lumpur, then to Kota Bharu (or overnight transit depending on schedules).
Day 8: Transfer to the port.
Boat to the Perhentian Islands.
Days 9 to 13: Perhentian Besar
5 full days.
* Snorkeling
* Hiking
* Turtle watching
* Wild beaches
* Relaxation
Day 14: Return to the mainland.
Bus or private car to Taman Negara.
Hi everyone,
We’re heading to Flores and then Bali at the end of September.
We’ve already visited both but this time, once we’re in Labuan Bajo, we’d like to take a boat to the Komodo Islands to see the famous Komodo dragons.
I don’t want to sleep on the boat—just a day trip would be perfect.
Does anyone know a reliable and friendly provider to recommend?
Thanks in advance, and have a great summer!
Summer seems to be the best time weather-wise for Bali.
And since summer’s when we can take a long trip, let’s go for Bali... even though we know it’ll be *packed* with people!
So we’ll steer clear of the island’s south...
Our current plan (19 days on the ground, 7 stops):
- 4 Nights (3 days) in Ubud
2 days for rice terraces / activities (Tegallalang, Campuhan Ridge, Monkey Forest, Bird Park, coffee plantation, market (?), dance "pestacle," cooking class and/or spa)
1 day with a driver for the Temples (Pura Gunung Kawi, Tirta Empul Spring, Pura Mengening, Goa Gajah...)
- 2 nights in Sidemen (1 day for Pura Kehen + Batur Caldera + Pura Besakih and 1 day to relax in the rice terraces)
- 3 nights on Gili Meno (Rest and beaches) from Padangbai
- 2 nights in Amed (1 day from Padangbai with the Abang rice terrace and Tirta Gangga baths, and the next day a boat tour in Amed)
- 4 nights in Pemuteran (1 day for transfer and rest, 1 day to visit Kawah Ijen, and 2 days of snorkeling at Menjangan Island)
- 2 nights in Munduk (1 day with the Dayang rice terrace and the 3-waterfall hike, 1 day at Pura Ulun Danu Bratan)
- 2 nights in Jatiluwih (1 day in the rice terraces, and on the last day, we’ll stop by Pura Taman Ayun in Mengwi and Pura Tanah Lot before catching our red-eye flight).
Accommodations in homestays or hotels.
Transportation to be arranged on-site with the lodgings (?)
Boat to Gili Meno to book in advance (?)
Kawah Ijen excursion to plan ahead (?)—check with the homestay (?)
Thanks for your thoughts/comments to help us explore this destination...
After reading and researching, we're planning the following stops in Cambodia in January 2027:
- Phnom Penh
- Kampong Cham
- Kratie
- Siem Reap
- Battambang
- Kampot (round trip)
I'm wondering about the direction of these stops, which could also influence our international flights.
Either a round trip from Phnom Penh in the order above.
Or landing in Siem Reap with the following order:
This second option would save us the Battambang - PP - Kampot trip but means doing a round trip to Battambang from Siem Reap and placing the "highlight of the trip" (Angkor) at the beginning of our stay.
Hi there,
We’re planning to travel from Chiang Rai to Luang Prabang next November.
We’d like to take a slow boat from Chiang Khong—or rather from Huay Xai in Laos—with an overnight stop in Pakbeng.
Could you let us know if the boat still leaves Huay Xai in the late morning? If so, what time roughly, and what’s the price for the trip?
Thanks for your help!
Alod
We (3 adults: 68, 65, and 25 years old) are just back from a short trip to the Philippines, and I’d like to share a little summary of our journey. First of all, I’d like to thank everyone who contributes to this forum about this destination and answers the questions of those who aren’t familiar with it. I should also mention that my comments are personal and don’t reflect anyone else’s opinions. Since I don’t have any literary or photographic talent, I’ll stick to the facts and share a few details about the sights, hotels, and restaurants.
Preparations:
We chose this destination in December and quickly booked our flight tickets (540 € with Turkish Airlines) for a departure on February 16 and return on March 5, 2019. We then contacted two French-speaking tour operators based in Manila, asking them to put together an itinerary based on our wishes (places to visit, type of accommodation) and our budget. We wanted to see the rice terraces in northern Luzon, the hanging coffins in Sagada, before flying to the Visayas (Bohol, Siquijor, etc.), and the Taal Volcano, while limiting our nights in Manila as much as possible. In the end, we opted for Alize, whose itinerary and quote matched our request almost perfectly. Our exchanges helped us refine our circuit.
International flights:
The round-trip flights went smoothly. Turkish Airlines, while not at the level of Asian or Gulf airlines, does the job just fine.
Day 1:
We landed on time (6:15 PM) on Monday, February 16, at Terminal 3. We exchanged our euros (near the car rental counters), and I can confirm the exchange rate was very good. On the way to the St. Giles Hotel (decent and affordable for a transit night), we got our first glimpse of Manila’s dense traffic. The Makati district, where our hotel was located, offers a wide choice of restaurants, so we grabbed a quick bite to recover from the trip.
Day 2:
This day was dedicated to transferring to Banaue. Fortunately, we had a comfortable van and an excellent driver for this journey, which took all day (8 to 9 hours with stops). We got a taste of driving in the Philippines—and it’s terrifying. You wouldn’t want to drive on these roads. The first thing that struck us was the relatively good condition of the roads and the cleanliness (a change from other Southeast Asian countries). This impression lasted throughout our trip. Around 6 PM, we checked into our room at the Banaue Hotel (large, charm-free, but with a beautiful view of the rice terraces).
Day 3:
With the help of a local guide, we took a jeepney to Batad. And then—wow! The rice terraces form an amphitheater overlooking the small village. Under the sun, it’s simply spectacular and breathtaking! Even though we’re familiar with rice terraces (Sapa, Bali, Thailand, etc.), we were dazzled by so much beauty. We spent the day walking along the terrace walls. This place is timeless and fully deserves its UNESCO World Heritage status. However, we returned to the hotel exhausted (due to our ages and lack of exercise). We had dinner with our driver at the Las Vegas restaurant in the center of Banaue. The meal was decent, cheap, and the Filipino owner played the guitar to accompany our dinner.
Day 4:
Today, our driver took us to Sagada. The mountain road offered spectacular landscapes (about 1.5 to 2 hours). Along the way, we stopped in Bontoc to visit the small but interesting anthropological museum. It features old photos and various objects from the Ifugao tribes, as well as a reconstruction of primitive dwellings.
We then went on a short hike in Sagada with a very friendly local guide who explained the region’s funeral rites. The walk started at the communal cemetery before reaching “Echo Valley,” where we saw the first coffins hanging on the cliff. We continued to the “Underground River” and a small waterfall, ending our journey in the “Lumiang Cave” burial cave. All in all, this day was very interesting. On the way back, we made a few photo stops.
In the evening, on our driver’s recommendation, we ate at the “Bistro,” a French enclave in the center of Banaue (good pizza, roasted quail, homemade fries).
Day 5:
Today was a transfer day. To limit fatigue and nights in Manila, our tour operator arranged a flight from Clark to Tagbilaran (Bohol), saving us 2 to 3 hours of driving. But to catch our flight, we had to leave very early: 5:30 AM. Our kind driver dropped us off on time at the airport. To use it, we had to pay a 150 PHP tax per person. The Philippine Airlines flight (15 minutes) left early and was far from full. Upon arrival, we were taken to the Loboc River Hotel, on the banks of the river of the same name. A very charming lodge lost in a tropical garden. We stayed in a stilt cottage overlooking the river. We relaxed a bit in the lovely pool. This place is really great—the staff is charming, and the food is excellent for a reasonable price.
Day 6:
This day was dedicated to exploring Bohol. The program was classic, starting with the tarsier sanctuary. We saw a few specimens in a small garden, each pointed out by a staff member. It was both good and disappointing because the animals were in pseudo-freedom in a small enclosure. Then we went to the “Chocolate Hills” and climbed 240 steps to admire the panoramic view of the hills—but by 10 AM, it was crowded. On the way back, we stopped at the butterfly garden, which was uninteresting: tiny, with few butterflies. We consoled ourselves by photographing beautiful flowers. To please our teen, we stopped at the Loboc Eco Tourism Adventure Park and crossed the river lying down, suspended from a steel cable (300 PHP). Finally, we had the traditional lunch-cruise on the Loboc River. It was a factory-like experience, and the meal was unremarkable. The only good thing was the singer on each boat and the lush vegetation. Afterward, we visited colonial churches and the cathedral, remnants of the Spanish presence, before returning to the hotel for a well-deserved dip in the pool. Note that for those interested, there’s an arena near the hotel where cockfights are held every Sunday—something Filipinos are passionate (if not obsessed) about.
Day 8:
Very early departure for the port. We boarded a *banca* in search of dolphins. After about an hour of sailing, we were lucky enough to spot around a hundred dolphins. Our boat then headed to the small and charming island of Pamilacan. After a walk through the little village, we came across locals traditionally building a boat. They told us it takes about a month to finish their outrigger boat. Then we had to choose our snorkeling spot between the coral garden, the fish park, and the turtle enclosure. Note that a fee is charged for each spot: 150 PHP per place and per person. It felt a bit like we were being ripped off, especially since the spots weren’t amazing—we’d see much better on Apo for much less. We had lunch on the island at one of the many small eateries (350 PHP per person).
Days 9 and 10:
On our return, we were taken to the Bohol Sea Resort on Panglao Island, where we stayed for 2 nights. It’s a small, recent establishment in a quiet corner of the island. It’s relaxing—maybe a bit too much. It has a nice pool and access to Danao Beach, but the view is blocked by a flotilla of boats. We didn’t try their diving school. The meals were good. If we had to do it again, we’d skip this stop to spend more time in Negros.
Days 11 and 12:
We took a fast ferry (Ocean Jet) from Tagbilaran port to Dumaguete and were taken to the Thalatta Resort, about 20 km away near Zamboanguita. We stayed there for 2 nights. Let’s just say it was our favorite. It’s a small place facing Apo Island. The rooms are simple, and the pool, nestled in a magnificent tropical garden, is fantastic. The staff is friendly, and the meals are very good. The hotel has its own diving center (snorkeling gear provided) and its own boats. We booked the Apo Island excursion: 1,350 PHP per person, including lunch. It was incredible: magnificent corals, colorful fish, and turtles of all sizes. The crew was endlessly kind and didn’t hesitate to dive to guide us to the best spots. In short, a perfect day. This site is ranked among the top 5 diving spots in the Philippines.
Since we were lucky enough to be there on a Wednesday morning, we explored the surprising Malapay Market, a 10-minute walk from our hotel. You’ll find numerous stalls selling vegetables, fruits, live or dried fish, and handicrafts. Enclosures are set up for selling livestock (calves, zebu, pigs). There are also restaurants. We were lucky to see two pigs roasted traditionally on a spit. There are few Europeans, and the people are warm. A great moment.
We left this beautiful place with regret because we didn’t have time to visit the island or go swimming with whale sharks.
Days 12 to 15:
From Dumaguete port, we took a short crossing (1 hour with Ocean Jet) to Siquijor Island to reach the Coco Grove Beach Resort. A beautiful hotel nestled in a spacious tropical garden. Several restaurants and bars, 4 pools. Despite the size of the place, it remains intimate. You can snorkel (corals and fish) right in front of the beautiful beach. We stayed in a very pleasant duplex suite. For those interested, there’s a spa and a diving center. You can also take the Apo Island excursion (offered at 1,950 PHP).
We spent our days relaxing between the pool and the beach. In the evening, the sunsets over Negros and Apo were stunning.
We booked an island tour with a comfortable tricycle from the hotel (1,500 PHP). The circuit was classic and allowed us to go around the island. We discovered beaches, the famous 400-year-old ficus tree with its enormous roots, and its equally famous foot bath with its cleaning fish. Then we visited the St. Isidore Convent before heading to the Cambugahay waterfalls and their four pools. The setting is idyllic, and the water is surprisingly good—we had a lot of fun swimming. We had dinner at a restaurant overlooking the island, where you can see Apo, Cebu, and Negros. In the end, Siquijor turned out to be a real little tropical paradise.
Since the hotel restaurants were expensive, we dined at nearby establishments: Fuego (clean, good—excellent raw fish—and quiet), Chekesch (louder), and the very pleasant Baha Bar, which brews its own beer and offers more refined cuisine.
Days 15 to 16:
We left at dawn to return to Dumaguete and its airport by ferry. We had breakfast at the Coco Grande Hotel, an annex of the previous one. The Philippine Airlines flight went smoothly. A driver took us to the town of Taal. We stayed at Paradores Del Castillo, right in the heart of the old town. It’s a charming old house with only 6 rooms. The various rooms are decorated with antiques—a real little museum. The garden is pleasant and opens onto the town.
It’s an old early 19th-century house converted into a hotel, beautifully arranged with 6 rooms in the heart of the city. The restaurant in the garden is very pleasant and offers a panoramic view.
We visited an old Spanish house before heading to the beautiful Basilica of St. Martin of Tours, one of the most beautiful religious buildings in the Philippines. A mass was in progress, allowing us to gauge the Filipinos’ fervor before we could visit. When we left, it was dark, and we could admire the illuminated building. We ended our evening by exploring the night market with its many fruit and skewer stalls. A nice surprise.
In the morning, we were taken to the shores of Taal Lake, an ancient caldera where a second volcano has formed in the middle of the lake, which in turn contains another lake. We boarded a *banca* to reach the island in the middle of the lake. This was followed by an uphill walk, made difficult by the high temperature (36°C) and the dust on the path. The dust was worsened by the many horses carrying (or bringing back) the less courageous. To illustrate the difficulty of the climb, the trail is marked by the Stations of the Cross and its 14 stations. We were panting while our guide trotted far ahead. Our effort was rewarded when we reached the summit and its viewpoints over the inner lake and the surroundings. The wisps of smoke seen here and there confirmed we were on an active volcano. Inside the lake, there are supposedly 45 small volcanoes, one of which emerged during its last eruption in 1911.
On the way back, we had lunch by the lake before returning to Manila and the Bayleaf Hotel, whose main merit is its location in the Intramuros district. In the late afternoon, we walked along the walls of the old city.
We had dinner on the hotel’s panoramic terrace overlooking the city and the bay.
Day 17:
Last day! Our tour operator joined us for a tour of the Intramuros district. He enriched the visit with comments on the history, geopolitics, and economy of the Philippines. We visited the Manila Cathedral, destroyed 7 times in the past (6 earthquakes and the 1945 bombing). It’s beautiful, and its stained glass is magnificent. We couldn’t enter the San Agustin Church, the oldest Catholic building in Manila. We passed by the memorial to the Battle of Manila, which claimed over 100,000 lives. We visited the area around Casa Manila, which was closed on Monday, and had a drink at Barbara’s cabaret, located in a historic house. A very enriching morning.
Then we went to the Mall of Asia, the world’s largest shopping mall, to buy some souvenirs (Kultura store) before being taken to the airport. We exchanged our last pesos at the buying rate right after check-in.
The return flight went smoothly. We regretted not being able to use the facilities of Istanbul’s new airport, as its opening was delayed by another month.
Finances:
In the end, we spent 1,640 € for the international flights, 4,200 € for the stay (hotels, visits, various transports) with the agency (whose professionalism we can only praise), and about 700 € for meals, tips, and souvenirs.
Summary:
Luckily, we had beautiful weather throughout our stay, with temperatures between 26 and 35°C. Discovering the Philippines was a wonderful experience. The diversity of the landscapes, the kindness of the Filipinos, the cleanliness, and the truly delicious fruits (especially pineapples and mangoes). We were never harassed, unlike in many touristy countries. On the other hand, the food, though generally cheap, wasn’t exceptional.
Since this country is so vast, we might return in the near future.
Though I’m not a specialist on this destination, I’m happy to answer your questions based on my experience.
So, my flight tickets have just been booked for a trip to Cambodia from November 4th to 27th, 2025.
I’ll be traveling solo and want to explore this amazing country while getting a bit off the beaten path.
I’m arriving in Phnom Penh and also departing from Phnom Penh.
My goal is to travel as much as possible by bus and scooter.
What itinerary would you recommend?
What are the must-do things?
I’m open to all tips and info.
Thanks in advance for your help and responses.