je pars au pérou au mois de septembre 2008
facisnée par ce pays je pars enfin ca se concrétise je suis impatience et trop contente
pas de voyage organisé juste mon sac à dos et le lonely planet (un peu comme le routard)
c'est la premiere fois que je pars visiter un pays seule et aussi la premiere que je pars si loin
jangoisse un petit peu de partir toute seule alors si quelqu'un pars a cette période n'hésistez a vous mettre en relation avec moi ce serait avec plaisir de faire un bout de route ensemble
Je suis un peu comme toi, cad que je me prépare pour un premier voyage loin à destination du pérou
car il y a de magnifiques sites, qd à la date, je ne l'ai pas encore fixée, juillet, pas aout, et pkoi pas septembre,
ce serait chouette d'en discuter ensemble ?
hola los chicas!
Je suis au perou depuis bientot 1 mois, je voyage seule aussi et c est mon 1er grand voyage tout comme vous!!! cela fait maintenant 8.5 mois que je suis partie de France avec mon baluchon et le lonely... j avais rien planifier a l avance, et j ai parcouru le Nepal (3.5 mois), le Chili, l Argentine, la Bolivie et je suis en train de finir par le Perou! je rentre mi juin..... et je dois dire que jusqu a present tout c est bien passe pour moi.
Pourtant je suis arrivee en amerique du sud sans parler un mot d espagnol!!!
Tout ca pour dire que je ne regrette pas d avoir tenter l aventure et ne peux que vous encourager a en faire de meme!!! les peruviens sont tres accueillants ! Pour ce qui est de la securite, c est comme partout, faut faire attention a ses affaires, ne pas tenter le diable et agir avec bon sens !!! et puis tout se passera bien!!!
si vous avez besoin d info, de plan etc... n hesitez pas a me contacter en message perso, je me ferai plaisir de vous aider a vous preparer. cela dit, moi je n ai rien preparer a l avance, je fais mes etapes au jour le jour, je ne sais jamais ou je vais dormir le soir, c est ma facon de voyager, c est l aventure et c est super !
bon courage
Anthesyte
ce n'est pas le temps qui passe, mais nous qui passons....
Oui ce serait super que l'on échange des idées, j'aimerai bien partir la 2e quinzaine de juillet, le problème c'est que je ne sais pas encore où commencer mon périple...! mais je me renseigne...et toi ? Et pour combien de temps souhaites tu partir ?
Bonjour les filles !
voila, jserai du côté de cuzco les 2 premières semaines de septembre, j aimerai beaucoup faire le trek de l'ausangate, d'environ 8 jours (départ de Tinqui)... pour l'instan, je le ferai seule... si l'une d'entre vous se trouve ds cette zone a cette periode et est intéressée pr kon fass un bon de chemin ensemble, ce serai avec gd plaisir!
A + 😛!
je ne connais pas le trek dont tu parles mais pourqoui
jarrive au pérou le 01 septembre et je reste un mois un mois je comptais aller sur cuzco mais je ne sais pas quand exactement
Salut!
je peu te decrire rapidemen le trek (cordillère Vilcanota): on peu le faire en 5 jrs : de cuzco, aller a Ocongate, d'Ocongate, aller a Tinqui (départ et arrivée du trek).
le trek fait une boucle qui passe par plusieurs hameaux (upis, jampa, pacchanta...), glaciers (glacier de l'ausangate), et lacs (laguna pucacocha, laguna armaccocha...). On peu rallonger la rando en allant jusqu à la laguna sibinacocha.
Dans le guide de S. Payan et V. Geus (Les Andes, du pacifique à l'amazonie, éd. Glénat 2003), ils proposent un trek de 5 j, et un de 13 j (on peu tracer soi mem des parcour alternatifs).
Il y a possibilité de partir ac un muletier (compter au moins 15 euro par j)...
Voila, g pr linstan prévu de partir le 30 aout.
A+ ! 🙂
ok ca ma l'air pas mal comme trek
ca monte a combien de métre?
de toute facon jarrive au perou debut septembre
le trek sur 5 jours ca pourais le faire aprés 14 jours ca me fai un peu long car
je reste qu'un mois au perou tou le mois de septembre
alors le temps va passer vite et ya tellement de truc a voir
faut prévoir combien pour ce trek?
c'est la premiere fois que tu va au pérou?
moi c'est la premiere fois et jsuis impatiente de partir
Salut,
la marche passe par moment à plus de 5000 m. Il parait que ce trek est vraiment bien si l'on va jusqu'à la laguna Sibinacocha, ce qui ferait environ 8 jours de marche pour revenir a Tinqui (boucle). Je comprends que tu sois contrainte par le temps, de plus je dois partir pour la marche (depart Tinqui) au plus tard le 1er septembre. Ou arrive tu au Pérou exactement le 1er sept?
Si tu es intéressée par ce trek et un peu short au niveau temps, la "petite boucle" de 5 jours serait peut etre ce qu'il te faudrait.
Sinon, de mon côté je cherche un guide, j'ai pour l'instant un contact (www.mosqoywasi.com, merci el Tucko !). Pour réduire les couts, j'espere trouver un groupe sur place, ou bien sur ce forum; alors avis à toutes et à tous !
A +, bon voyage à tous 🙂
Marion
hola chica, je viens juste de rentrer du perou et je te conseil de voir sur place pour booker tes resa. il y a enormement dagence et tu peu tout organiser en tres peu de temps. en plus, les prix varient assez, alors il est preferable de voir differentes agences... voilou...
On ne va jamais aussi loin que lorsque on ne sait pas ou on va...
hola, salut je suis un peruvien que habite en france...je mappele wayra..je vais au perou aussi en cette date ....ici mon contacte : indio_wayra@hotmail.com
j'ai vu ton message
tu pars aussi cette année au pérou???
moi je pars le 31 aout et je reviens le 30 septembre
tu pars a quelle période??
on pourrais faire un petit bout de chemin ensemble si tu pars en septembre
Bonjour, Je m'appelle Jorge, je suis péruvien, et je suis tombé la par hasard, lol. bon ne vous inquiétez pas, le Pérou est un pays accueillant, et vous le constaterez des que vous arrivez. Enfin si vous avez des questions vous pouvez me contacter, a bientot...
Je pars moi aussi à cette période ( j'ai de la famille à Lima ) et je compte y rester pendant plusieurs mois. Par contre, pour les visites hors de Lima, je serais seule également et ça m'angoisse aussi. Je n'ai pas encore prévu ce que je comptais visiter, mais je serais ravie de faire un bout de voyage accompagnée. Donc si tu n'as encore trouvé personne, tiens moi au courant ! =)
oui ca pourrais etre sympa de faire un petit bout de chemin ensemble
tu sera quand a lima ??moi jarrive le 01 septembre et je compte partir direct soit vers huaraz je voulais faire un trek dans la cordillere blanca ( mais toute seule c'était un peu compromis ) ou partir direct vers le sud vers nazca alors si ca te tente ca ferais avec plaisir de partager un peu de route cest la premiere fois que je pars aussi loin et toute seule mais je suis trop impatiente
tu est deja partie au pérou??
merci a tous pour vos réponses
ca ma rassuré et surtout merci de mavoir fais partager votre expérience
je suis plus detendue et plus rassurée
cétait la premiere fois que j'allais sur ce site et franchement je suis vraiment pas décue
merci a tous pour votre aide et vos conseils
a bientot tou le monde et merci
Oui j'y suis allée deux fois ( la dernière étant en janvier, mais je suis restée à Lima ). Par contre, je ne pense pas pouvoir venir avant la fin septembre ( j'ai pas encore pris mon billet, et j'aimerais trouver un boulot d'été à Madrid, donc tout dépendra de ça). Est-ce que tu y seras encore à ce moment là ?
Boujour à tous!!
Je compte également partir au pérou pour le mois de Septembre!! C'est mon premier voyage seule... J'ai beaucoup hésité entre le Pérou et le Népal, mais je pense que le mois de septembre est plus propice au Pérou!
J'ai surtout peur des problémes de communications auxquelles je risque de me confronter, je ne parle pas trop espagnol et mon anglais n'est pas parfais non plus!! Pensez vous que je puisse me débrouiller avec un livre de conversation espagnol (genre berlitz)??
Je serai ravie de rencontrer une fois sur place les personnes là-bas!!! J'ai 20 ans et déjà un peu voyagée ( essentiellement en Asie) mais jamais seule, donc avis au compagnes de routes...^^
Au niveau du billet d'avion, quelles compagnies est la mieux d'aprés vous? American Airlines? c'est bien?? Le seul probléme c'est qu'il faut un visa ou changer son passeport juste pour 2 h d'escale au état unis!!!
Merci d'avance pour vos conseils... Je crois que j'ai moi aussi besoin d'être rassurée!!!😕
Laura.
Bonjour ! Je veux partir au Pérou moi aussi au mois de septembre, d'abord un mois avec une asso à Ayacucho, puis un mois seule à la découverte de toutes les merveilles de ce pays..Mais j'ai encore du mal à concrétiser ce projet qui me tient à coeur..J'ai déjà voyagé seule en Italie et en France, mais une destination si lointaine sans connaitre la langue m'angoisse un peu (c'est un euphémisme!), surtout après avoir entendu le sinistre fait divers récent du touriste tué pour un appareil photo..Tout en sachant que cela peut arrivé n'importe où et que le risque le plus important dans la vie est de n'en prendre aucun, ca me rassurerait quand même pas mal de partir avec quelqu'un; sans doute pas pour toute la période, mais peut etre pourrions nous nous croiserou du moins échanger?Je compte partir fin septembre ¨jusqu'à fin novembre..Comment t'es tu préparée?Tu as prévu les endroits où dormir ou pas encore..?Merci de ta réponse, et je suis un peu comme toi ca me rassure aussi ce forum!A bientôt!
Ariane
Le plus beau voyage est celui qui nous relie le plus à nous même...
je vieñ te voir toñ messag
je suis actuellemeñt au perou
je suis partie le 01/09 et je reñtre eñ frañce le 30/09
si tu es au perou oñ pourrai se reñcoñtrer
Salut,
Je pars aussi au Pérou seule, de mi novembre à fin janvier, si tu pars à la même période on pourrait partager un petit bout de route la bas.
N'hésite pas à m'écrire.
A plus
Fanny
Bonjour!Alors, tu as du revenir maintenant, qu'en as tu pensé?
As tu des plans à toi à nous confier?
Moi je pars le 16 octobre..et j'ai encore des tas de choses a faire avant..Toutes les infos me seront utiles, je prends!
Alors merci et à bientot peut etre!
Bonjour Fanny! Je ne sais pas si ce msg m'était adressé..je ne crois pas d'ailleurs, mais si tu veux qu'on dicute de notre voyage et pkoi pas se croiser un peu là bas, tu peux me contacter!
Moi je pars deux mois en tout, entre le 16 oct et le 20 décembre en gros..Un premier mois dans une association à Ayacucho et ensuite un mois entre Cuzco, Puno, , Nazca, Aréquipa, Chiclayo et j'aimerai aller plus au nord, jusqu'à Mancora en passant par Chachapoyas..Mais je ne sais pas si j'aurais suffisamment de tps pour tout cela..Bref, partageons!A bientôt peut etre
Mon mail est ariane_fortin@msn.fr ou goulette@club-internet.fr
Voilà, je pars pour le Pérou 3 mois, le 24 septembre! Je vais bosser pour une crèche (association humanitaire française) à Arequipa, je pars donc dans un mois,…
Hola, voyageurs et voyageuses! Je m'apprête à partir 3 mois aux Pérou, dans la casa hogar "Los Gorriones", les mois d'avril, mai et juin. J'aimerai échanger…
Je pars 3 semaines au Pérou avec une équipière de voyage -merci à ce site- mais les 3/4 derniers jours, je serai seule, donc libre d'aller où je veux, à partir…
Je m'arrête en effet à partir au Pérou, début août, pour un mois et demi... mon premier grand voyage, seule avec mon sac telle une tortue et sa carapace...…
J'ai appris récemment que l'amie avec laquelle je devais partir au Pérou le 1er juillet ne venait finalement plus.. Je me retrouve donc seule pour voyager, et…
bonjour
Je pars le 1er octobre pour Rio que je vais decouvrir sur 10 jours en logeant a Copacabana et Ipanema
Puis je pars sur Ilha grande , paraty et enfin un vol sur Iguascu
je voudrais avoir vos impressions sur Rio .Est il possible de se balader et decouvrir Rio sans avoir l'inquietude de se faire arracher son portable ?
je voyage seule et ne parle pas portugais
J'ai besoin du GPS pour m'orienter
J'aime bcp marcher et pas trop le taxi , raison pour laquelle j'ai deux hebergements sur rio pour vivre les differents quartiers
Mais cela est il possible au regard de l'insecurite qui y regne!!
En un mot peut on voyager sereinement?
Merci de vos reponses si vous avez vecu un voyage a Rio
Codialement
I’m arriving in Tana on 9/10/26 as a solo female traveler.
Which hotel in Tana is good for the first night since I’ll get in at 10 PM?
What’s worth seeing around Tana?
I’m planning 2 nights in Tana,
then 2 nights in Andasibe? After that, Lake Itasy.
Any suggestions? Thanks
I contacted several agencies in Madagascar to arrange this 4x4 trip along the coast.
Always the same answer: a tailor-made trip with at least 2 participants.
Since I don’t want to travel alone and a friend isn’t available, I’m looking for a woman to share this trip with the agency Mahay Mada, which offers a 12-day, 11-night tour of southern Madagascar. I’m available from August 23 to September 14.
Thanks for your direct response at 0784659791. See you soon, Mireille
I’d love to settle around Da Nang for about a month and explore the surrounding areas in Vietnam.
I’ve already been to this country and don’t feel like rushing around every day like I used to a few years ago.
I’d really like to find some company to stay for at least a month, and then maybe spend a month in Cambodia...
Given that I’m now 76, I don’t want to run around like I used to, trying to see everything...
I enjoy calm people... Those who love life and with whom I can share a beer... And meet people to create a great atmosphere—la dolce vita....
Hi everyone,
I’m a 67-year-old woman who loves to travel, and for my third solo trip, I’ve decided to explore Indonesia.
I’ll be there from September 1st to October 5th, and I’m really struggling to plan my itinerary.
I’d love any advice you can share—I’ll read it all carefully.
So far, I’ve booked my first two nights with a local host in Jakarta, and then I’m heading to Borobudur. That’s all I’ve got planned for now.
Do you think I should book accommodations and transport tickets in advance? It seems really complicated, or could I just decide day by day based on how I feel?
Thanks in advance for your replies!
Hi everyone,
I’m planning a solo trip to Mongolia this summer, without an agency. However, I’d like to have a guide accompany me for certain parts of my journey.
From my research, I understand that most "activities," accommodations, and transportation are best arranged day by day, depending on opportunities and encounters. Without an agency, everything is organized on the spot.
I’d love to hear more opinions on this, especially regarding the Orkhon Valley.
Here’s the itinerary I’m planning:
* UB -> Mörön (flight) -> Khatgal (local buses)
A few days at Lake Khövsgöl
* Khatgal -> Mörön -> Jargalant -> Tariat (local buses)
A few days at the White Lakes
* White Lakes -> Tsetserleg -> Kharkhorin (4x4 with driver)
A few days in the Orkhon Valley
+ the Eight Lakes (horseback trekking with a guide)
* Return to UB
From what I’ve gathered, the first part should be fairly straightforward, but I have questions about the Orkhon Valley.
Here are my questions:
-> Tsetserleg to Kharkhorin route:
Have any of you made this trip by booking a driver on the spot when arriving in Tsetserleg? Was it easy to find an available driver? And did you find it easy/difficult/impossible to find other travelers to share the ride with? Ideally, I’d like to share this leg with fellow travelers.
-> The Eight Lakes: Could you share your experience with the Eight Lakes? Did you easily find a guide directly on site? Were you able to share this experience with other travelers?
Last question for women who’ve traveled solo in Mongolia:
-> How did you experience it? Do you have any specific tips or recommendations?
I’m considering a road trip (rental car) to explore the Canadian Rockies in September 2026, starting in Calgary and ending with about 10 days in Vancouver and the surrounding area. (Two weeks in the Rockies and a little under two weeks in Vancouver and nearby.)
I’d like to say that being a woman traveling alone doesn’t really bother me. That’s not the issue. Being a woman is just how it is, and I don’t see that changing anytime soon, but traveling solo is something I could fix by finding travel companions. However, I had a not-so-great experience in India with two girls who were total strangers at first and turned out to be quite annoying, so I’m a bit put off by the idea now.
My question is simple, assuming I do this trip alone: is it worth sticking *only* to driving? I have **zero** sense of direction—with a map, I’m hopeless. So, is it realistic to think, "With my GPS, I’ll just drive from Calgary to Vancouver and see what I see," since I don’t see myself hiking alone? I’m not easily scared, but I wouldn’t feel confident doing that solo. Unless all the sightseeing is done with a guide (but then, hello, the cost—my budget isn’t exactly overflowing).
What do you all think?
Thanks for taking the time to read this.
Take care and happy travels.
Cheers,
Régine
Hi,
After a week of sports south of Bergen, I’m not sure what to visit during the following week between Bergen and Oslo.
I haven’t planned to rent a car.
I’d love your suggestions. Thanks
Hi everyone, I’m really keen to visit Iran for three weeks in mid-March 2015.
What worries me a bit isn’t so much traveling alone—I’m used to it and know the Middle East well—but rather the current events (Islamic State) that could potentially become dangerous.
Flights are pretty cheap at the moment, and I’d like to book before prices go up.
Any advice from people who know the ground situation and Iranian current affairs better than I do would be much appreciated! :)
Hi there! I’m in the middle of planning my first solo trip (as a woman). Do you have any ideal destinations with activities like hiking, diving, sightseeing, and easy ways to meet locals—all on a small budget?
I’d love to hear from anyone who’s had this experience before! :)
Hi there,
Who could recommend a reliable agency for visiting several islands, including the parks around Komodo? I’m traveling solo as a woman.
Thanks for your great tips!
Hi everyone,
I’m often in transit in Tokyo and I stay at the hotel because Japanese people speak little English and the signs are almost always in Japanese!
Any ideas for getting from Narita to a nice park or an onsen? I wanted to try Hokkaido, but apart from renting a car, it’s all trains! Any suggestions for a car with a driver? Or is it too expensive? Small group tours in Hokkaido? I read about the Explorator group’s offer—way too expensive!!!
I’ve got a maximum of 8 days. I’d just like a nice Japanese break.
Thanks for any tips you can share!
my friend, with whom I traveled to Iran, Myanmar, and India, really wanted to take a one-month trip to Armenia and Georgia. So we booked our flights (June 21 to July 19), but disaster struck—she can’t travel anymore due to serious family reasons.
Now I’m heading off on this adventure alone. It’s not that I’ve never traveled solo before—I spent three months exploring Southeast Asia by myself last year—but I still have a few questions, and I’d really appreciate your input.
* I don’t think traveling alone in these countries is very risky—what do you think?
* Maybe I could hire a driver? What would that cost, since some places seem tricky to reach by public transport. Do you have any driver recommendations?
* I don’t want to rent a car—the driving seems too unpredictable, especially in Georgia.
* I’d love to do some nice hikes—are there any guides available?
Here’s my rough itinerary:
YEREVAN and surroundings
YEGHEGNADZOR for Noravank
GORIS and TATEV
LAKE SEVAN
DILIJAN
HAGHPAT
TBILISI and surroundings
The CAUCASUS toward Mestia
UPLISTSIKHE
VARDZIA
Return to Yerevan for my flight
Thanks to anyone who can share their experiences or answer my questions!
Hi everyone,
I wanted to share a few tips that really helped me better prepare my carry-on luggage. After a few trips (and some mistakes too!), I’ve finally found a way to organize myself that makes life a lot easier. Maybe this can help other travelers here.
1. Choose a practical and sturdy bag
A good bag is the foundation. I’ve noticed that a model with a solid structure, sturdy wheels, and a well-thought-out interior really changes the experience. Hard-shell suitcases hold up better, especially when you’re hopping between flights. Personally, I use a Lambert suitcase because the interior is super well-divided, but the important thing is to find a model that works for you.
2. Rolling your clothes really works
It’s simple, but it saves so much space. Plus, it wrinkles less. I do this now for almost everything, especially lightweight clothes.
3. Keep everything in a small kit
100 ml liquids, toothbrush, cream, mini first-aid kit… Having all of that in one clear toiletry bag makes going through security much easier. It saves you from having to take everything out and put it back in a rush.
4. A pouch for essentials
Passport, headphones, charger, phone… I keep all of that in the same pouch. It saves so much stress when you need to find something quickly, especially on the plane.
5. Traveling lighter makes all the difference
Since I started choosing versatile clothes that mix and match well, I travel with a lot less. Less weight, fewer decisions to make, fewer things to lug around. It honestly makes traveling so much more enjoyable.
From the conversations I’ve had with other travelers (and several customers too), I’ve realized you can really simplify your trip just by organizing a little better and choosing good accessories.
If you have other tips or methods that work for you, I’d love to read them. We always learn from others on this forum.
Looking forward to exchanging with you all!
Hi,
Has anyone recently taken the boat to Casamance from Dakar and could share their experience?
From France, is it possible to book online, or do you need to go through an agency? How far in advance?
Boarding/disembarking: how does it work? Do we have to check in our luggage and then pick it up on arrival?
What’s the vibe like on the boat in the seating area?
Has anyone ever stopped over in Carabane? Accommodation options there?
Thanks so much if you have any recent info!
Exploring India by road is all about having a good driver. I highly recommend the one I’ve traveled with for 5 "safe" trips—Rajasthan 3 times over 16 years, Gujarat, Himachal Pradesh, and Punjab. He’s been driving tourists for 25 years now and is more than just a driver. He knows how to talk about his country, the cities you visit, and suggests alternative routes.
He’s well-connected with real local guides who don’t just ramble (as he puts it himself) or drag you into shops claiming to be run by their "so-called family." Depending on your preferences, he can suggest well-tested itineraries and recommend typical hotels like Havelis.
For dining, he oversees meal prep based on your spice-level preferences. He’s Sikh and deeply respectful of his passengers.
He speaks English better than French, but one of his daughters is studying French at university.
Hi,
We’d like to spend about twenty days in Albania next July. We’re two women traveling together and we’re thinking of renting a small car. Does that sound reasonable, or should we avoid it?
Thanks for your advice.
Hi there,
I’m spending a week in Morocco (Rabat - Meknes - Fes).
I’ll be traveling solo—is it safe for a woman over 60?
For transportation, I’m planning to take the train. I was thinking of buying my ticket last minute, but it’s around the end-of-year period…?
I’ll be in Meknes on December 31st—any suggestions on how they celebrate New Year’s Eve there?
Is anyone visiting these destinations? Maybe we could meet up…?
Thanks in advance.
Hi there,
After hearing so much about Djerba, especially the GO clubs, is it risky for a young, pretty newly-retired woman to visit the island alone?
Thanks in advance.
Hi,
Does anyone know how late the buses run from Cusco Airport to the city center? I land at 9:30 PM, plus time to clear customs, pick up my luggage, and exchange some money—figure an extra 30 to 45 minutes. Though, come to think of it, I still have 5 sols from last time—maybe that’ll be enough for the bus?
Thanks.
Brigitte
Planned arrival on Sunday evening, November 16, 2025, in San José. Staying 3 nights, then taking a bus to Tortuguero for 2 nights. Looking for a shared shuttle to La Fortuna for 2 nights, then a van-boat-van combo to Santa Elena for 2 or 3 nights. Heading to Quepos for 4 nights for day trips using local buses—Jaco, San Antonio, Uvita. After that, a full-day bus ride to Cahuita. I’m booking hotels as I go, which gives me the flexibility to stay longer in places I like. I’m looking for accommodations in city centers near restaurants and not too far from the bus station. Budget: 50 € for a room with a private bathroom (if you’ve got any great tips!). For my finale, I’ll cross the land border to Panama City for 4 days. Thanks for your suggestions! 😉
As I mentioned before, I’m heading to Istanbul next summer, and I’ve heard there have been quite a few attacks by Kurds in Turkey recently, which is making me hesitate about my trip.
What do you all think? :( I’m wondering if it’s really a good idea to go...
Hi everyone,
I’m 66 and just discovered solo travel in Uzbekistan—I loved it! So I’ve decided to explore Africa, starting with Senegal. I’m just beginning my research, but if anyone can give me advice on which month to go, what to see, and whether this destination is safe—or maybe suggest another African country—I’d really appreciate your tips!
Hi there!
We’re leaving in early November for a month.
Here’s our itinerary:
Arrival in Takhmau, then heading to:
Kampong Cham
Kratie – 2 days
Mondolkiri – 3 days
Ratanakiri – 3 days
Stung Treng – 1 day
Siem Reap – 4 days
Battambang – 1 day
Kampong Chhnang – 3 days
Kampot – 2 days
Islands (WE’RE HESITATING WHICH ONE?) – 4 DAYS
Phnom Penh – 2 days
That’s it! 😊
We’re backpacking… and we love spots that aren’t too touristy. If you’ve got any tips, we’re all ears!
Thanks
Hi there,
We’d like to stay in Switzerland for five days.
There are two of us (women).
We don’t know this country at all.
What cities or affordable spots would you recommend for visiting?
Cheap accommodation.
Looking for community-based options.
And being close to public transport.
Thanks for your tips and experiences!
Best regards.
Hi there,
I was wondering if anyone has taken a Rede Expressos bus from Lisbon Airport to Lagos, and if so, where exactly at the airport you need to board it? I’m worried I’ll get lost and miss my bus...
Hi again,
I’m adding more details to my info request. Here are two proposed itineraries. We’re hesitating:
Colombo - Unawatuna 2 days - Sinharaja 1 day - Bandarawela 2 days - Kandy 3 days - Dambulla 2 days - Wilpattu Park 1 day - Kalpitiya 3 days - Negombo 1 day
What should we change or add a day for to include Jaffna?
Or:
Negombo 1 day - Anuradhapura 2 days - Jaffna 2 days - Sigiriya 2 days - Dambulla 1 day - Kandy 2 days - Ella 1 day - Galle 3 days
For your advice.
Is it better to finish in Galle or Kalpitiya?
Thanks in advance!
Nicole