Le gouverneur a ordonné la fermeture de tous les hôtels de Phuket à partir de demain. Les clients dèjà dans l'hôtel purront rester, mais les nouveaux ne seront pas acceptés. Apparemment, les guest houses ne sont pas citées...
"All licensed hotels in Phuket province have been ordered closed by the Governor’s office effective Saturday 4th April. Those hotels that still are open and have guests are not allowed to accept new guests. For those with guests, they must report to the district offices. Once there are no guests, hotels must close. Only hotels that are being used by the government as hospitals or for observation of those with COVID-19 syndromes can be open at this time."
Original post
"Le touriste apparait comme le principal agent de diffusion du mépris anti touristique. Plus le touriste se voit en miroir de l'autre, plus il le déteste".
JEAN DIDIER URBAIN "L'idiot du voyage"
JEAN DIDIER URBAIN "L'idiot du voyage"








