Bonjour,
Je ne sais que te dire ceci.
Le visa de transit russe est inutile si tu "respectes" deux conditions: ne pas changer de terminal (en l'occurence, il devrait s'agir du 2) et ne pas rester en transit plus de 24 heures (24 heures par trajet)
A ces conditions, le visa reste inutile.
Le plus simple est de contacter AEROFLOT pour connaître exactement ce qui est nécesaire.
Sinon, voici ce qu'en dit Timatic. Il s'agit d'un outil utilisé par les compagnies IATA qui concerne les modalités pour les embarquement et transits.
National
FRANCE (FR) /Embarkation
FRANCE (FR)
Transit RUSSIAN FEDERATION (RU) /Destination MONGOLIA (MN)
ALSO CHECK DESTINATION INFORMATION BELOW
RUSSIAN FEDERATION (RU)
Visa not required if continuing within 24 hours and not
leaving the airside (international) transit area.
Passenger must hold onward ticket and all documents required
for next destination.
If continuing by a domestic flight (also including
Belarus);
or if airport of arrival is different from airport of
departure within the same Russian city (e.g. arriving at
Sheremetyevo-2 and departing from Sheremetyevo-1 airport
in
Moscow):
Transit visa required, as entering territory of Russian Fed.
Michel