Piouuuu faire son propre itinéraire c'est quand même de tout repos!
Voici notre itinéraire:
J0: Arrivé à San Francisco à 18h30
J1 et J2: Journée sur San Francisco (tour en velo sur golgen gate bridge, golgen gate park, visite sur fisherman's warf, alamo square, chinatown, lombart street...)
J3: San Francisco -> Yosemite. 3h30 de route, arrivé vers 12h( rando bridalveil, promenade dans le parc)
J4: Yosemite ( Randonnée Taft Point, randonnée mist trail)
J5: Yosemite -> Las Vegas. 6h00 de route, arrivé vers 17h
J6: Las Vegas ( promenade strip, fremont street..)
J7: Las Vegas -> Zion NP. 2h30 de route. Arrivé vers 12h ( randonnée Emerald pools trail..)
J8: Zion NP ( angels landing trail)
J9: Zion NP-> Bryce canyon. 2h00 de route. Arrivé vers 10h00 ( randonnée queens garden trail, amphithéâtre)
J10: Bryce canyon-> Page. 2h45 de route. Arrivé en début d'am ( découverte du lake powelll et des alentours)
J11: Page ( Horseshoe Bend, Antelope canyon, baignade lake powell)
J12: Page-> Monument valley. 3h00 de route. Arrivé vers 12h00( Randonnée wildcat trail, balade a cheval, ...)
J13: Monument valley-> Seligman. 5h00 de route. Arrivé vers 16h. (Visite de la ville)
J14: Randonnée Havasupai ( descente dans le grand canyon)
J15: Remonter du Grand canyon.
Havasupai-> Los Angeles, 7h de route. Arrivé en fin de journée.
J16, J17, J18: Journée à Los Angeles ( Universal studio, santa monica, venice beach, hollywood boulevard, hollywood sign, malibu)
J19: Los Angeles -> Santa Barbara, 1h30 de route. Arrivé en fin de matinée. (Visite de la ville)
J20: Santa Barbara -> Monterey, 3h45 de route, arrivé en début d'am ( visite de la ville, aquarium)
J21: Monterey-> San Francisco: 2h00 de route. Arrivé en fin de matinée.
Départ de San Francisco pour la France à 20h40.
Le J5 est une journée hard... Je suppose donc la Tioga Road n'est pas prévue, de même que Bodie et Death Valley. Il faudrait dormir en J4 au pire à Oakhurst au Sud-Ouest de Yosemite pour s'avancer un peu.
De même J15, là je ne ferais carrément pas! Remontée de Havasupai + s'enquiller cette longue route + les embouteillages à Los Angeles. Je dormirais tranquillement du côté de Kingman... Quitte à enlever une journée à LA ou sur la Côte Pacifique.
Je trouve qu'il manque une journée à Havasupai, je n'y ai passé qu'une journée mais en fait si c'était à refaire, j'y resterais 2 jours et effectivement ne pas rouler jusqu'à LA après...
Maintenant, ces 2 jours, il faut bien les prendre quelque part ... êtes-vous sûrs de vouloir repartir de SF ?
Sur maps Yosemite LV en 5h44 exactement.
La route ne nous gene pas a partir du moment ou se n'est pas non stop tout les jours.
En ce qui concerne Death valley, Bodie... C'est un choix de ne pas passer par la déjà car nous serons en van aménagé et qu'en théorie il est interdit de faire la death valley et toute façon cela ne nous intéresse pas vraiment.
Pour Havasupai il est clair qu'une journée complété labas aurait été génial pour les nuits à l’hôtel sont pas donné c'est pour cela que nous ferons qu'une nuit et puis on est pas trop baignade donc une après midi nous suffira amplement! lol
Par contre il est vrai qu'enchainer Havasupai et LA c'est un peu hard mais franchement je pense qu'on va tenter.
En tout cas merci pour vos conseils.
Par contre il est vrai qu'enchainer Havasupai et LA c'est un peu hard mais franchement je pense qu'on va tenter.
Danger! 🤪
La remontée n'est pas une partie de plaisir! Loin de là! Alors enchaîner sur un temps de roulage aussi long, sans arrêts ni visites, et découvrir les bouchons de Los Angeles en bout de chaîne... Je pense que ce n'est pas seulement "pas raisonnable" mais aussi "dangereux".
Elle a du taper "Yosemite Village" qui ne pointe pas du tout sur Yosemite Village mais sur l'entrée (ou sortie) Est du Parc de Yosemite sur la Tioga Road (là où il n'y a aucun logement...), donc tu as raison d'avoir de gros doutes 😛: voir ici
En calculant vos temps de voiture, vous n'avez pas pris en compte le facteur touriste! Par exemple, si vous arrivez a Yosemite vers midi pendant l'ete, cela peut prendre 2h de plus rien que pour entrer dans le parc, et puis apres cela, bonne chance pour trouver une place de parc. Selon a quelle heure vous partez de San Francisco, et a quel moment de la semaine et quel mois, le trajet SF a Yosemite peut prendre entre 3h30, jusqu'a 6h, voire plus (et oui, cela m'est arrive!).
(Pour information: je suis allee a Yosemite plus de 20 fois).
J3: San Francisco -> Yosemite. 3h30 de route, arrivé vers 12h( rando bridalveil, promenade dans le parc)
J7: Las Vegas -> Zion NP. 2h30 de route. Arrivé vers 12h ( randonnée Emerald pools trail..)
Meme probleme ici. Dans le parc, il faut prendre un shuttle pour visiter. Cela peut rajouter quelques heures!
Alors comment faire? Je ne peu pas prevoir a lavance le nombre de touristes, mais je ne peux pas non plus decider au jour le jour de l'itinéraire en fonction de sa. Nous partons le 28 juin pour 3 semaines.
Ce qu'on essaye de te dire, c'est que ce que tu as écrit sur papier ne se fera pas ds la réalité... cela est dû à ce que Cefdc9 appelle le "facteur touriste", car oui, un touriste a qq contraintes qui vont augmenter fameusement les estimations de temps que tu fais:
arrêts essence,
pic nic,
courses,
photos,
bouchons à l'entrée (et même à l'intérieur) de certains parcs et ds ttes les villes,
obligations d'emprunter des navettes (très chronophages) pour certains parcs,
temps pour rejoindre les trails (au mieux google maps ne calcule le temps de trajet que jusqu'à l'entrée d'un parc ou d'une ville.... à moins que tu aies rentré des données plus précises pour que le calcul soit correct) ,
etc... etc....
Je reprends l'exemple de Cefdc9 à propos de Zion et de ton J7 :
Si tu comptes quitter ta chambre d'hôtel de Las Vegas à 9h30, tu ne seras jamais à pied d’œuvre au début du trail de Emerald Pools pour 12h00.
En plus du temps de route entre Las Vegas et Zion, il faut compter:
- x temps perdu pour faire le check out et recharger tes bagages (ce qui n'est pas rapide à Las Vegas qd on loge ds un des immenses hôtels du Strip.. Ça prend facilement 1 heure entre le moment où on quitte sa chambre et le moment où les bagages sont enfin rechargés ds la voiture😕)
- x temps perdu ds les bouchons pour quitter Las Vegas🤪
- x temps perdu pour faire le plein d'essence (en supposant que tu n'aies pas d'autres courses à faire...)
- x temps perdu pour manger un bout
- x temps perdu à l'entrée du parc (en septembre dernier, ns avons perdu plus d'1 heure à cause de travaux sur la route du parc, et la mise en place d'une circulation en sens alterné... ce qui a provoqué d'innombrables bouchons)
- x temps perdu à l'arrivée au parking du visitor center de Zion pour trouver une place
- x temps perdu pour attraper une navette obligatoire
- x temps perdu pour faire le trajet en navette jusqu'au début du trail de Emerald Pools
(Et ça, c'est ds le meilleur des cas... car il est aussi possible que tu ne trouves pas de place pour te garer sur le parking du visitor center, auquel cas, tu devras retourner te garer à Springdale et prendre une navette supplémentaire qui te ramènera ds le parc... d'où encore x temps perdu supplémentaire....)
- Compte aussi x temps perdu en cours de route pour visiter (Valley of Fire, pour ne citer que la visite la plus classique, mais il y a tant d'autres choses à voir entre Las Vegas et Zion.. )
Ds ton cas, ça ne créera pas de problème pour ta visite de Zion puisque tu as prévu d'y loger 2 nuits... donc tu pourras réaliser le programme que tu envisages🙂
Par contre, il y a des jours où tu ne pourras pas réaliser ce que tu as prévu.
C'est le cas du J5: Yosemite -> Las Vegas. 6h00 de route, arrivé vers 17h
Comme certains ont déjà essayé de te l'expliquer (Itat t'a même donné le lien vers une carte... l'as-tu au moins regardée?) , le calcul des temps de route dépend de ton point de départ.
Comme Yosemite est immense, il est évident que si tu pars d'un hôtel situé au sud du parc (Oakhurst par exemple) ou d'un hôtel situé au centre de la vallée, les temps de routes ne seront pas identiques.
Et si google maps t'a pointé l'entrée Est du parc comme point de départ pour faire les calculs, il va y avoir un problème.. car il n'y a pas d'hôtel à l'entrée Est du parc (donc tu ne démarreras pas ta journé de là😛)
Tout dépend aussi de la route que tu comptes emprunter😛
En prenant par exemple Oakhurst comme point de départ, plusieurs possibilités de route :
- Soit tu fais au plus court (http://goo.gl/maps/mTxQO)...ça prendra 6h30, mais tu ne feras que de la route inintéressante, avec aucune visite ....bien dommage de faire tant de km sans rien voir 😕😐 (je suppose que tu ne traverses pas l'océan rien que pour te mette au volant d'une voiture...)
- Soit tu fais le même trajet, mais en faisant le détour pour visiter Sequoia NP (http://goo.gl/maps/Sg7m7)... ça prendra donc plus de temps (8h00 + temps de visite)
- Soit tu fais le même trajet, mais en faisant le détour pour visiter Sequoia NP + la Death Valley (http://goo.gl/maps/I8jRj)... ça prendra 10 h + temps de visite (compter 2 jours en plus)
- Soit tu fais le trajet classique ( http://goo.gl/maps/59IjA ) ... ça prendra 9h15 + temps de visite (compter 2 jours en plus minimum: 1 nuit à Lee Vining et 1 nuit à Furnace Creek)... et tu en prends plein les yeux 😉 (splendide traversée du Yosemite d'ouest en est via la Tioga Pass Rd, visites de Bodie, du Mono Lake, du Bristlecone Pine, des Alabama Hills, de la Death Valley, etc... )
Pour en revenir à ton planning en entier, tu consacres bcp de temps (presque 1 semaine, rien que pour faire LA + la côte)... Et il ne te reste que 2 semaines pour faire tout le reste... C'est assez déséquilibré🏴☠️
J13: Monument valley-> Seligman. 5h00 de route. Arrivé vers 16h. (Visite de la ville)
J14: Randonnée Havasupai ( descente dans le grand canyon)
J15: Remonter Havasupai, -> Los Angeles"
Quel enchainement🏴☠️ ....Bcp trop de km et de fatigue (due à la très longue rando à Havasupai) en aussi peu de jours... C'est de la folie...
Et tu ne pourras pas profiter de Havasupai. Ts ceux qui y sont descendus disent qu'il faut y loger au moins 2 nuits, et ceux qui n'y logent qu'une seule nuit n'ont que des regrets😕
Ouest USA 2009 https://voyageforum.com/v.f?post=2800143#2800143
5ème trip USA, 09/2013 https://voyageforum.com/v.f?post=6186946#6186946
Pour Havasupai c'est sur nous ne resterons qu'une nuit, c'est un choix que nous regretterons peu être mais se sera une nuit.
Je comprend bien ce que vous dites mais qu'est ce qui est dérangeant de faire Yosemite Las Vegas sans rien voir? C'est vrai que nous partons aux USA pour voir plein de chose mais bon je me dit que une journée ou deux a faire que de la route c'est pas la mort, et sa fait partie du voyage, le voyage c'est pas que marcher et visiter des parc ou des villes, pour nous prendre l'avion c'est déjà le début du voyage. Maintenant c'est sur que voir des choses sur la route c'est toujours mieux. Et puis même si on passe la journée à rouler et qu'on a perdue du temps car on c'est arrêter manger, mettre de l’essence, prendre des photos, ce n'est pas bien grave.
Ensuite, pour notre voyage mon ami voulais passer du temps dans les parc et moi dans les villes c'est pour cela que l'on a choisi 3 jours à LA. Que proposez vous comme itinéraire si le mien ne fonctionne pas, en sachant que l'on a déjà nos billets d'avion donc c'est forcément départ SF et retour SF ( oui à 800 le billet on a pas attendu plus longtemps pour les acheter même si l’itinéraire n'est pas fini).
"Je comprend bien ce que vous dites mais qu'est ce qui est dérangeant de faire Yosemite Las Vegas sans rien voir? C'est vrai que nous partons aux USA pour voir plein de chose mais bon je me dit que une journée ou deux a faire que de la route c'est pas la mort, et sa fait partie du voyage, le voyage c'est pas que marcher et visiter des parc ou des villes"
Là, chacun a sa philosophie du voyage.
La mienne, c'est tout le contraire de ce que vs dites. Je ne prends pas un avion pdt 10h00 et je ne paie pas une somme faramineuse pour réaliser un tel voyage , juste pour me mettre au volant d'une voiture, une fois l'océan traversé.
Je préfère limiter les km et passer mon temps le plus possible hors de la voiture. J'évite donc au maximum de faire un trajet journalier de 6h00... surtout si en plus, cette route est jalonnée de choses à voir.
Pq avaler tant de km pour rejoindre des étapes éloignées, alors qu'il y a plein de choses à voir à côté desquelles on passe justement?
Il n'y a qu'un long trajet que j'accepte de faire d'une traite: c'est la route entre LA et le Grand Canyon, car il n'y a pas grand chose d'intéressant à voir sur cette route.
Pour des itinéraires en 3 semaines, voir par exemple ici http://voyageforum.com/v.f?post=3141166#3141166... mais d'autres sont régulièrement cités sur ce forum. Une petite recherche s'impose si vs voulez parfaire votre circuit 🙂
Si c'était moi, je ne resterais pas autant de jours à LA😛. L'ouest américain, ce sont d'abord ses parcs nationaux (selon moi😇)... c'est bien plus dépaysant que LA, SF et la côte
bonne cogitation🙂
Bonjour
Comme d'autres, je vs dirais que vs sous estimez les durées de trajet.
Autre que Google maps, essayez VIAMICHELIN et RAND MC NALLY.
A titre d'exemple, les 3h45 de Santa Barbara à Monterey sont extremement théoriques. La route de la cote est tres lente, surtout car il y a un tas de ces p...S de touristes qui n'avancent pas...😏😏
Je ne sais pas si tu es gros marcheur mais pour ta journée 8 au ZION, tu as prévu Angel Landing (génial)
En te levant très tôt tu peux le faire le matin et l'AM tu peux faire les Narrows qui est aussi très sympa ... ça te fera une super journée avec 2 trails très différents.
(Fait l'été dernier, seul Le matin et l'AM avec mes filles)
* 04.2016 - San Francisco (semi marathon) / New York / Washington
* 05.2015 - Chicago + Sud Ouest US -
* 08.2013 - Voyage en famille - Principaux Parcs West US.
* 06.1994 - http://georgesroy.perso.worldonline.fr/usa/
* 12.1986 - 1er Voyage USA (CA / AZ / Nevada / Colorado / FL)
Il serait bien d'améliorer le planning de manière à pouvoir randonner le matin (qd la chaleur est encore supportable, que bon nombres de touristes ne sont pas encore sur les trails et que la luminosité est au top)
Exemple pour
" J8: Zion NP ( angels landing trail)
J9: Zion NP-> Bryce canyon. 2h00 de route. Arrivé vers 10h00 ( randonnée queens garden trail, amphithéâtre)"
Je préférerais dormir à Bryce en J8, pour pouvoir faire la rando Queens Garden/Navajo trail tôt le matin, dès le lever
(il y a fort à parier que vs ne serez pas au début de cette rando à 10h00 du mat', si vs devez faire la route depuis Zion😛)
Vs pourriez éventuellement gagner du temps ici (si vs acceptez de vs baigner un peu moins😏):
J10: Bryce canyon-> Page. 2h45 de route. Arrivé en début d'am ( découverte du lake powelll et des alentours)
J11: Page ( Horseshoe Bend, Antelope canyon, baignade lake powell)
A moins que vs ne projetiez de faire des visites "hors des sentiers battus" (auquel cas, 2 nuits à Page sont alors un strict minimum)
En ce qui concerne Zion, si tu envisages un mois très touristique et que tu y arrives en journée, c'est presque illusoire de vouloir trouver une place de parking au visitor center, donc se garer dans Springdale et prendre la navette gratuite jusqu'au visitor center, puis marcher quelques minutes et prendre l'autre navette, puis l'arrêt pour Emeral pool ( il y en a plusieurs poll...)
Ca prend pas mal de temps...
Si le chemin est difficile, le difficile est le chemin.
Je le trouve plutôt pas mal ton circuit pour un 1er voyage (bon je ne suis pas une experte!)
Mais en 21 jours tu as le temps de faire ta boucle prévue.
Je ne connais pas Havasupai, mais pour une 1ère fois dans l'ouest peut être se concentrer sur le grand canyon classique (certes plus touristique mais qui je pense vaut le coup d'œil quand on ne connait pas).
Sinon en écoutant les conseils des autres et pour en J15 ne pas enchainer sur la route LA et donc prendre plus son temps pour le retour de Havasupai, je pense que tu peux gagner une nuit en J8.
Je ferai J8 : Angels landing le plus tôt possible (tu seras sur place donc tu pourras démarrer tôt) et à 12h filer directement sur Bryce et faire les points de vue à Bryce et le coucher de soleil.
J9 : Bryce le matin avec rando et filer sur Page en fin de journée
J10 : Page (Horseshoe, Antelope + lake Powell) Si tu n'as prévu que ça c'est suffisant je pense une journée pleine.
J11 : Page - MV
Tu gagnes 1 jour que tu peux mettre après Havasupai pour te reposer et profiter de la remontée tranquillement si tu tiens absolument à faire cette rando (je précise je ne connais pas Havasupai, ni la difficulté de la rando).
En tout cas ton circuit me semble pas mal (si on enlève la route après Havasupai que tout le monde déconseille) et pour une 1ere fois tu vas en prendre plein la vue.
Merci marie42 et aux autres aussi.
En ce qui concerne notre niveau de rando on va dire que je ne nous considere pas encore comme expert mais on va dire qu'une rando sous la chaleur du sud pendant 15 km ne nousvfaitbpas peur alors pourquoi faire cette rando a zion en plus.
Je vais voir pour la nuit apres havasupai, pour faire cette itineraire g regarder ce que les autres fesaient c'est pour sa que je ne trouve pas mon intineraire si mauvais. Toute facon depuis le debut je galere avec la partie las vegas grand canyon.
Vous me demandez comment faire? et bien revoyez votre itineraire. Vos calculs de temps de route sont bien trop optimiste. C'est comme si je disais qu'en logeant a 317km de Paris (distance SF-Yosemsite Valley), je peux arriver partir de mon hotel a 8h30, trouver une place de parc, visiter la tou
r Eiffel, puis les Champs Elises, et puis.... Je suis sure que les Parisiens me diront: mais telle folle! Et la circulation? et les heures de pointe?
Sortir de SF, c'est la meme chose. Ca peut doubler ou tripler le temps de route. Entrer dans Yosemite vers 11h du matin en pleine saison touristique, c'est comme entrer dans Paris. Trouvez une place de parc a midi, ca peut prendre 2h (et oui, je connais quelqu'un a qui cela est arrive).
VOici la carte de votre parcours actuel: http://goo.gl/maps/p3wbP
C'est 3698 km.
A titre de comparaison, la route Paris-Bruxelles-Berlin-Vienne-Zermatt (pour voir le Cervin)-Barcelone, c'est 3501km.
Alors, oui c'est faisable, si passez votre temps derriere le volant est ce qui vous interesse en vacances.
Mon conseil: revoyez votre itineraire. Passez plus de temps a certains endroits, et enlever d'autres endroits. Pour 3 semaines, je conseille soit la Californie (avec San Vegas et Death Valley), soit Vegas et le South West (Bryce, Grand Canyon, pourquoi pas aussi Death Valley).
Pour les distances, si google map vous dit: 3h30 SF-Yosemite, ca veut dire sans arret et sans bouchon (donc au milieu de la nuit). Comptez plutot 6h, et ajoutez 1h pour une pause repas.
Si vous choisissez le South West, n'oubliez pas les temperatures de l'ete. Il faisait 37C a Zion lorsque j'y suis allee la premiere fois fin Mai.
Bonne preparation de vacances! Quoique vous choisirez, votre voyage sera magnifique.
Et prévoir des plans B pour les orages très très fréquents en été ...
Cet été 2 jours passés à Bryce Canyon en Aout 2 jours de violents orages (et températures descendues à 12°) ... on a pu randonner que le matin ... donc ne pas hésiter à se lever très tôt en cette période, car ça peut changer vite en fin de matinée.
Je ne sais pas si c'était une année à orages, mais au mois d'Aout, nous on a été servi
* 04.2016 - San Francisco (semi marathon) / New York / Washington
* 05.2015 - Chicago + Sud Ouest US -
* 08.2013 - Voyage en famille - Principaux Parcs West US.
* 06.1994 - http://georgesroy.perso.worldonline.fr/usa/
* 12.1986 - 1er Voyage USA (CA / AZ / Nevada / Colorado / FL)
Nous avons nos billets pour Denver pour août 2020. La priorité est de faire cette année Yellowstone. Nous démarrerons donc notre circuit en allant vers…
Je suis en préparation d'un itineraire de roadtrip pour l année prochaine début septembre, et j'aimerais quelques avis sur mon premier projet que voici. J1:…
Après avoir lu de nombreux carnets de voyage et suivi des discussions dans le forum, je partage avec vous aujourd'hui mon projet d'itinéraire pour une boucle…
Je sais que la période n'est pas propice aux voyage mais voilà j’espère que 2021 oui alors il faut bien préparer. Voici mon projet qui aura lieu entre le 30…
Nous nous sommes décidés, cet été nous avons décidé de retourner aux USA, notre dernier voyage dans l'Ouest Américain datant de 2017. A l'époque j'avais…
Hello! The itinerary is pretty much set for August 2026. Yeah, I know it’s gonna be *super* hot. But it’s the only time we can get away.
So, here’s the plan: Montpellier-CDG-Dallas.
Stay from July 31 to August 26, 2026:
Car rental – check,
Hotels – check,
Itinerary – almost check,
Photo gear – check,
Budget – check, 🤪
Meal planning – meh, we’ll see...
Walmart, of course, for the cooler when we arrive.
And now, without too much detail...
Fort Worth:
The Longhorns and the Stockyards;
JR’s ranch (for the missus);
Medal of Honor Museum – Arlington.
Houston and NASA Space Center:
See the Gulf of Mexico/America.
San Antonio and the missions.
Fort Stockton for an overnight stop.
El Paso via Guadalupe Mountains:
El Paso and White Sands.
Tucson and the Pima Air & Space Museum:
Tombstone, Bisbee.
Phoenix:
Still working on the program.
Sedona:
Round trip around the area via Flagstaff and Williams, or the Grand Canyon (already done) – we’ll decide on the spot.
Albuquerque:
Santa Fe,
Turquoise Trail,
Los Alamos.
Amarillo via Route 66:
Old Route 66 in the city;
Big Texas Ranch Steak 😏.
Dallas:
JFK Museum;
Perot Museum;
West End district.
And through it all – the road, the road, and more road!!!
We’ll adapt day by day based on our mental and physical state (we’re not exactly spring chickens).
Hello everyone! Really damaged due to flooding caused by runoff after forest fires (a total mess!), does anyone in this friendly forum have any updates on the Apache Trail between Apache Junction and Roosevelt Dam? Is there still a section of the road that’s tough to navigate?
We're leaving at the end of June and will be driving the route between Buffalo and Cody. We’ve already booked our accommodations and a rodeo in Cody, but during the day, we’ll be driving between the two and I’m unsure about the itinerary.
Which route do you think is the most pleasant, interesting, or scenic between:
- The northern route via Highway 14 with Sheridan, Lowell, etc.
- The southern route with Highways 16/20/14, passing by Loaf Mountain Overlook, Powder River Pass, Ten Sleep Canyon...
We’ll be in a car, so we should be able to drive on any road.
Thanks for your input!
I’m almost done planning our September road trip. After our 3-night visit to Sequoia, we’ll have a stopover night in Coalinga (to break up the drive). We’ll be staying two nights in Monterey and would like to stop along the way to visit one side of Pinnacles National Park. We’re torn between the West entrance and the East entrance, and we’d like to do a short hike of no more than 2 hours since we don’t want to arrive too late in Monterey.
This park is split into two distinct zones with no connection between them, and the mileage from Coalinga to Monterey is pretty much the same for both. Which area do you recommend visiting—east or west? And which route is the most scenic?
I’ve spotted two short hikes:
- East: Moses Spring to Rim Trail Loop
- West: Balconies Cliffs Cave Loop
Has anyone been there, or do you have another hike to suggest?
Thanks in advance, and have a great afternoon!
Marcalamar 🙂
After our first trip as a young couple to the West in 2007 (yes, that doesn’t make us any younger!), we’re planning to go back in 2028, but this time as a family of four! (We have two boys who’ll be 5½ and 13 years old in the summer of 2028.)
Our plan is to combine a few big cities (SF and LA, maybe San Diego) with national parks and state parks, mostly!
Ideally, we’d like to leave at the end of June and head back to France around July 19–20, so we can enjoy the first week of the Olympic Games in Los Angeles.
Since we already did the "loop" in 2007, there are must-see places we absolutely want to revisit—and especially share with our kids: Bryce Canyon, Yosemite, and above all, the Grand Canyon, which is still the most incredible thing I’ve ever seen on Earth!
On the other hand, some places didn’t leave a big impression on us for various reasons, so we’re not making them a priority: Antelope Canyon, Monument Valley, for example.
We’re planning ahead, but might as well be smart about it😏
Do you have any tips for a fun and doable itinerary over about 20–25 days with kids, without rushing?
Hi everyone! 🙂
Just a quick question about King Canyon and Sequoia National Park.
Before our night in Miramonte, we plan to visit King Canyon. The next stop will be two nights in Three Rivers to explore Sequoia National Park. I wanted to go all the way to Roaring River Falls on the King Canyon Scenic Byway and then turn back to head to Miramonte. Since we’re coming from Oakhurst, Google Maps says it’s 300 km and 5 hours of driving. Since we also want to hike to see the sequoias (Big Stump Area and Grand Grove) before tackling the King Canyon Scenic Byway, the timing’s going to be tight. How far do you recommend going before turning back to miss as few points of interest as possible on the King Canyon Scenic Byway? Thanks for your advice, and have a great evening!
Marcalamar 🙂
Hi everyone!
After years of hoping, waiting, planning, then changing, saving, and searching for the best possible route... we're FINALLY off this summer for a 5-week road trip in the West.
I had planned a trip to Colorado in 2021 but canceled due to COVID, so with time passing and my eldest’s high school graduation approaching fast, I figured it was now or never!
Anyway, the itinerary has been modified and extended to please everyone (I’m no longer the only one making decisions!!)
Here’s our final route:
Day 1 - 7/12/2026 - Brussels / Los Angeles
Day 2 - 7/13/2026 - Los Angeles
Day 3 - 7/14/2026 - Los Angeles
Day 4 - 7/15/2026 - Los Angeles
Day 5 - 7/16/2026 - Los Angeles
Day 6 - 7/17/2026 - Los Angeles / Kingman
Day 7 - 7/18/2026 - Kingman / Grand Canyon
Day 8 - 7/19/2026 - Grand Canyon / Page
Day 9 - 7/20/2026 - Page
Day 10 - 7/21/2026 - Page / Monument Valley
Day 11 - 7/22/2026 - Monument Valley / Durango
Day 12 - 7/23/2026 - Durango
Day 13 - 7/24/2026 - Durango
Day 14 - 7/25/2026 - Durango
Day 15 - 7/26/2026 - Durango / Glenwood Springs
Day 16 - 7/27/2026 - Glenwood Springs
Day 17 - 7/28/2026 - Glenwood Springs / Moab
Day 18 - 7/29/2026 - Moab
Day 19 - 7/30/2026 - Moab
Day 20 - 7/31/2026 - Moab
Day 21 - 8/1/2026 - Moab
Day 22 - 8/2/2026 - Moab / Vernal
Day 23 - 8/3/2026 - Vernal / Grand Teton
Day 24 - 8/4/2026 - Grand Teton
Day 25 - 8/5/2026 - Grand Teton / Cody
Day 26 - 8/6/2026 - Cody / Yellowstone
Day 27 - 8/7/2026 - Yellowstone
Day 28 - 8/8/2026 - Yellowstone
Day 29 - 8/9/2026 - Yellowstone
Day 30 - 8/10/2026 - Yellowstone / Salt Lake City
Day 31 - 8/11/2026 - Salt Lake City / Bryce Canyon
Day 32 - 8/12/2026 - Bryce Canyon / Zion
Day 33 - 8/13/2026 - Zion
Day 34 - 8/14/2026 - Zion
Day 35 - 8/15/2026 - Zion / Las Vegas
Day 36 - 8/16/2026 - Las Vegas
Day 37 - 8/17/2026 - Las Vegas / Los Angeles
Day 38 - 8/18/2026 - Los Angeles
Day 39 - 8/19/2026 - Los Angeles / Brussels
Day 40 - 8/20/2026 - Brussels / Home
We’ll be alternating between house swaps, motels, and campgrounds. I’ve booked all the accommodations (except the campground at Bryce since sunset bookings open only 14 days in advance) and the first activities, as well as the most touristy ones.
I’m currently putting together my day-by-day roadbook and having some trouble planning certain days, like in LA or Las Vegas. Choosing hikes isn’t easy either—it’s tough to decide!
We’re really excited but could definitely use your help with choices and optimizations!!
Hello.
I’d like to travel along I-15N from San Diego to Las Vegas with my mom, who’s 67. We’ve explored Northern California and the California Coast over the past two years and now want to continue through the desert.
There are several attractions along the way:
- Mormon Rocks
- Desert Discovery Center and visit the Old Woman meteorite
- Joshua Tree National Park
- Mojave Desert
- Mojave National Preserve
- Anza-Borrego Desert State Park
- Silverwood Lake
My mom has back issues that prevent her from hiking or walking on trails with elevation changes. Is it possible to visit these places by car, or are the routes flat enough?
I’d love for her to experience the desert with an itinerary adapted to her condition. I’m also open to other points of interest that aren’t mentioned. We have 3-4 days for the trip, so we’re not in a rush—just want to explore.
I’d love to take a road trip and visit Nova Scotia. I’d appreciate some info on the best cities to see and the most interesting spots. The trip should last about 10 to 15 days, staying in hotels or motels. Thanks in advance!
We’re being relocated to Saint Pierre and Miquelon.
We’ll be taking the flight from Nantes to Montreal and then from Montreal to Saint Pierre.
Could you recommend a hotel near the departure terminal that allows dogs?
Hi,
My 16-year-old son is flying to Grand Rapids with other kids his age. There’s a layover in Detroit. There’s no unaccompanied minor service available. Is it pretty easy to navigate Detroit Airport to catch the connecting flight to Grand Rapids (domestic flight)? There are several of them who speak English well.
Thanks for your replies,
Good evening, everyone! 🙂
Just a few last questions to wrap up our Lake Tahoe visit plans.
**Parking:**
We’d like to walk to Eagle Falls and then Eagle Lake. I’ve spotted two parking lots that seem close to each other and give access to the trailhead. Where and how do we pay for entry to Emerald Bay State Park and Inspiration Point?
**Viewpoints on the East Side:**
Are most of the viewpoints (Balancing Rock, Granite Cave, Bonsai Rock, etc.) right by the road, or do you have to hike to reach them?
**Donner Memorial State Park:**
Is it worth making a detour to Truckee to visit this park and the Truckee historic downtown?
Hi there. I'm shocked by the price of the Upper Antelope Canyon tour—$175 for less than an hour… You might say, "if you can’t afford it…" But the real question is whether it’s really worth it, because $350 for two makes me feel like I’m getting ripped off. For those who’ve done both Lower and Upper, can you tell me if the price difference is really justified? Thanks
Hi everyone! 🙂
As you can see, we're heading back from September 6th to the 27th.
Everything’s booked for September—flights, accommodations, and the car. As I plan, I’ll be asking the experts for help. This is our second trip to California, but most of the stops are new to us.
We’ll start directly from San Francisco to our first overnight stop, Davis, before heading to Lassen Volcanic Park for 4 nights. Our flight lands at 12:50 PM.
Here’s our itinerary:
Day 1: Davis – overnight stop
Day 2: Red Bluff – exploring Lassen Volcanic Park (scenic drive to Lake Helen)
Day 3: Susanville – scenic drive through the park via the South Entrance, points of interest, and hikes
Day 4: Susanville – Cinder Cone and Painted Dunes hike
Day 5: Susanville – Warner Valley (hikes)
Day 6: South Lake Tahoe
Day 7: South Lake Tahoe
Day 8: Mammoth Lake
Day 9: Mammoth Lake
Day 10: El Portal via Tioga Road
Day 11: El Portal
Day 12: El Portal
Day 13: Oakhurst
Day 14: Miramonte
Day 15: Three Rivers
Day 16: Three Rivers
Day 17: Coalinga
Day 18: Monterey
Day 19: Monterey
Day 20: San Francisco
Day 21: San Francisco
Day 22: Departure
For hikes in Lassen Volcanic Park, I’ve planned:
Bumpass Hell, Cold Boiling Lake (Day 2)
Paradise Meadow (maybe not going all the way), Devastated Area, and the loop around Reflection and Manzanita Lakes (Day 3)
Cinder Cone and Painted Dunes (Day 4)
Devil’s Kitchen and Boiling Spring Lake (Day 5)
I’ve read there are trails to access the trailheads for Cinder Cone (11 km) and Warner Valley. Are these easy trails for an SUV?
Are there any other must-see spots or things we shouldn’t miss?
That’s where I’m at for now. Thanks for your replies, and have a great evening!
Marcalamar 🙂
I’m a total USA addict. I’ve already done several road trips, including the East Coast and West Coast.
I’m here today because I’m planning to go back for another road trip on the West Coast. Possibly with one of my sisters and a couple of friends. It’s still just a plan for now, but I’m working on an itinerary in the meantime. Ideally, I’d leave in 2026, but I don’t have the exact dates yet—maybe April-May or September-October.
My last trip to the West Coast was in September 2014. We went for 2 weeks, but this time it’d be 3 weeks. What made me want to go back was simply a colleague who just left today. As I’m writing this, he’s on the plane. I’m so happy for him, but now all I can think about is going back.
Since I recently went to NY, I noticed that prices have really gone up. I assume the same is true for the West Coast? For 2 people over 3 weeks, what budget should I expect? We’re the type to watch our spending and find great tips.
I think we’ll arrive in San Francisco like the first time and leave from either Los Angeles or Las Vegas.
Merci de me conseiller pour la réservation pour la plus belle vue faut il réserver une chambre dans l'hôtel ou choisir une cabane ?
Prendre le petit déjeuner ou pas ?
Que pensez vous du restaurant ?
Hello, if the off-the-beaten-path enthusiasts are still around 😉, I’d love some info on tackling these trails. I’m not super familiar with the rules, risks, or what to expect—I’m looking for firsthand experience from folks who’ve done it on their own once or multiple times.
Hi everyone!
I’m planning a week-long family trip to NYC in October 2026. The focus is on museums and soaking up the New York vibe. I’ve been checking Airbnb, but the prices in Manhattan are through the roof. Since I don’t know NYC well, is it "wise" to look outside Manhattan? Any neighborhoods you’d recommend?
After our first trip to the West, we’d love to go back to see other must-see spots!
The stay would be from May 11 to 20, 2026—it’s short, but hey...
M11: Lyon to Las Vegas (overnight in Vegas)
T12: Route 66 – overnight in Grand Canyon (GC)
W13: Visit GC – overnight in Page
Th14: Visit Antelope Canyon / Horseshoe Bend – overnight in Monument Valley (MV)
F15: Visit MV – overnight in Moab
Sa16: Visit Arches / Dead Horse Point – overnight in Bryce
Su17: Visit Bryce – overnight in Zion
M18: Visit Zion / Valley of Fire – overnight in Vegas
Tu19: Return flight
What do you think? Could we add one more night somewhere? We’re not big hikers, so we’ll mostly explore the parks using shuttles.
Also, we’re all set—passports are good. Do you think one classic Visa card and one premium Visa card will be enough for coverage?
Thanks so much for your feedback, and happy holidays!
Hi North America forum crew,
Just a little post that might interest some of you:
Travelers to the United States | Photo Now Mandatory Upon Entry and Exit | La Presse
I assume many of you already know, but the America the Beautiful annual pass, which was $80, will increase to $250 starting January 1, 2026.
So if you're planning to travel before the end of December 2026, it's in your best interest to buy your pass in December 2025, since it will still cost $80 and be valid until the end of December 2026 if you purchase it in December 2025.
This price increase only applies to non-U.S. residents.
Additionally, for those who planned to visit just one park, a $100 surcharge per person will apply to access a list of 11 national parks...
For example, if there are 4 of you in a car, you’ll have to pay $35 + $400,
which comes to $435 to visit one of the 11 parks on the list (I don’t have all of them... Bryce, Zion, Grand Canyon, Yellowstone, Grand Teton, etc.).
Total madness.
The goal is to push people who only visit one park into buying the annual pass.
Last point: free entry days are over for non-residents!
Hi everyone, I’m traveling to Los Angeles and would like to rent a vehicle at the airport. However, I have a Boursobank Ultim deferred debit card, so I’d love to know if it’s possible for those who’ve experienced this recently. Thanks for the info!
I’m planning a week in S.F. in April 2026 and I can’t figure out how to tell the cable cars—of which I understand there are three lines—apart from the trams, which I think number seven. I can’t find their individual numbers or routes anywhere.
Could someone shed some light on this for me? Thanks in advance.
Wishing you all a Merry Christmas and a wonderful 2026 full of amazing travels.
Cheers,
Régine
Hi,
I’m planning a road trip through the American national parks starting from Denver in June 2026.
The price of the pass is jumping from 80 € to 250 € on January 1st, 2026!!!
Is it possible to buy the pass online before the end of the year to lock in the 80 € rate? If so, where and how do I go about it?
Thanks for your tips.
Arnale
I’m planning a road trip for July 2026 in northern Florida. Could you let me know if my itinerary makes sense?
Day 1: Orlando
Day 2: Amelia Island
Day 3: Amelia Island
Day 4: Tallahassee
Day 5: Panama City Beach
Day 6: Panama City Beach (visit to Destin)
Day 7: Crystal River (stop in Cedar Key on the way)
Day 8: Crystal River
Day 9: Anna Maria (stop in Clearwater)
Day 10: Anna Maria (St. Pete)
Day 11: Anna Maria
Day 12: Orlando
Day 13: Orlando
Day 14: Orlando
Day 15: Departure
We just finished 9 days in the American West and wanted to share our experience because we had an amazing time.
I know some of you might ask, why use an agency? Honestly, we didn’t really feel like doing all the driving and planning, especially since we didn’t know the area at all. And since our English isn’t great, having French-speaking guides was a big comfort.
We found Emmanuelle and Isabelle, and wow, they were fantastic. It was just the two of us with them, so it was a truly VIP, ultra-personalized experience. They treated us like royalty from start to finish. These two live in Las Vegas and know the region like the back of their hand. They told us they’ve spent over 15 years exploring every corner of the American West, and it really shows. Their knowledge of geology, park history, and local anecdotes is just impressive. It’s nothing like someone reciting a memorized script. They answer all your questions and really adapt to what you want to see or do.
What we really loved: the vehicle was super comfortable, and the little details made a difference—like snacks and even a homemade cake! Though, to be fair, we devoured the cake right away, so that counts.
Since they know the sites inside out, they took us at the right times to avoid crowds. So we could enjoy peaceful picnics at Grand Canyon viewpoints without being packed in with 200 people. Plus, on top of the must-see spots, they showed us some hidden gems that were absolutely stunning—places we never would’ve found on our own. They’re true locals who know all the best tips.
The service was really personalized. They adapted to our pace and preferences, and we could stop whenever we wanted to take photos. It’s the luxury of being in a small private group—you’re not just a number on a big bus.
In short, we really felt like we were traveling with friends rather than professional guides. Everything’s included in the price (hotel pickup, meals, park entries, etc.), so the value for money is fair.
We loved it so much that we’re already planning to come back next year to explore other areas with them. I think we’ve caught the American West bug—it’s all we can think about, and we can’t wait to return.
If you’re looking for a French-speaking tour with real personalized service and guides who know the region like no one else, we highly recommend them. We had unforgettable moments. They also design road trips for those who don’t want a guide. And they handled our hotel reservations in Las Vegas too. If you want genuine advice from friendly locals, we’re giving them a 200% recommendation!
I’m currently looking for well-located hotels near points of interest in the cities below. I’ve found a few, but the prices are really high.
Could any of you share some great addresses in the following cities?
- Los Angeles
- Las Vegas
- San Francisco
Also, do you have a preferred airline for domestic flights? If so, which one?