Je ne parle même pas des marchés : le "marché russe", et le night market en suivant les quais un peu après le restau Le Titanic (à l'opposé du Palais Royal). On y mange très bien au fond, assis sur des nattes avec des petits marchands-cuisiniers tout autour, c'est fun
1 : Il faut vivre ses rêves et non pas rêver sa vie - 2 : mieux vaut vivre avec des remords qu'avec des regrets
Koh Dach, j'y avais en effet pensé ...
Quant aux marchés, n'ayant pas eu le temps de les visiter lors de notre premier séjour à PP, je compte bien y aller cette fois.
@+,
Sabaïdee
J'ai le mal du pays pour un pays qui n'est pas le mien ... (A. David-Neel)
En complément des bonnes idées de Milhusa, le Psar Thmay (marché central) tout aussi intéressant que le marché russe en moins touristique, le S21, musée du crime génocidaire pour mieux comprendre l'Histoire de ce petit pays.
Félicitations pour votre nouveau projet SEAsiatique.
Plut🤪t que de vous, enfin c'est ma conception de la Vie personnelle, "jeter" dans les grilles d'un lieu morbide, chargé à jamais de funestes&morbides ondes et n'apprenant rien, in fine si j'ose dire, de la face sombre de l'Humanité (je ne peux même pas écrire son nom de code), je vous suggèrerais plus légèrement (et un peu plus hors-guides touristiques aussi, je ne vous tiens pas pour une débutante...), l'Alliance Française, à côté du merveilleux Grand Palais (à revoir?), qui présente régulièrement de belles expos.
Une visite "au-petit-bonheur-la-chance" de l'Ecole Royale de Danse Traditionnelle peut, si elle vous sourit, vous réserver le privilège d'assister à des répétitions/classes...
Aviez-vous, lors de votre 1er passage au Cambodge, testé le très couru drink du (Riverview) KFC?
Revenir dans une grande ville, dont on a déjà visité les touristiques, est l'opportunité d'exercer sa curiosité naturelle, sinon sa sérendipité, en tous cas de s'ouvrir un peu plus à ses âmes, je veux dire ses habitants, et pourquoi pas son âme.
En complément des bonnes idées de Milhusa, le Psar Thmay (marché central) tout aussi intéressant que le marché russe en moins touristique, le S21, musée du crime génocidaire pour mieux comprendre l'Histoire de ce petit pays.
Merci Barefoot.
Oui en effet, le marché central ou le marché russe ... on choisira sur place.
Par contre, on n'est pas trop musée du crime génocidaire ou le S21 ...
Lors de notre premier voyage, nous avions un charmant chauffeur de Tuk-Tuk qui, lui aussi avait subi les atrocités de cette sombre période "khmers rouges".
Il nous avait raconté sa propre histoire ainsi que celle de sa famille. Nous avons eu l'occasion d'en discuter avec lui très ouvertement et ma foi, je n'ai pas du tout eu envie d'aller visiter ces endroits sinistres ...
@+,
Sabaïdee
Comme je l'ai écrit dans un message précédent, je ne suis pas du tout "musée génocidaire" et autres "S21". En fait, je ne me sens pas du tout à l'aise dans ce genre d'endroits ...
Lors d'un séjour à Kanchanaburi, nous avions entre autres visité le cimetière des alliés et je n'ai pas pu rester dans ce lieu, trop prise par l'émotion ...
Ta suggestion de l'Alliance Française ne me déplait pas mais je pense que mon mari n'appréciera pas (pas très "tableaux"). Par contre, aller faire un tour à l'école royale de danse traditionnelle me tente pas mal (nous aimons beaucoup aller dans des endroits où il y a de la musique locale et/ou traditionnelle ainsi que des danses).
Le drink au KFC faisait partie des "incontournables" pour moi, donc ... Check !
Quand nous voyageons en ASE, nous y allons principalement pour y rencontrer des gens.
Oh, pas des touristes mais les gens du cru.
Et malgré que nous n'aimons pas trop les sites touristiques, nous y allons quand même car c'est souvent sur ces lieux qu'on peut y rencontrer des locaux venus prier ou en pèlerinage, où on peut aussi entendre des petits musiciens et/ou danseurs (aux abords des temples en Inde, par exemple) qui profitent de la "manne touristiques" pour se faire un peu d'argent.
Mais dès que c'est possible, nous nous éloignons bien vite de ces endroits un peu trop surpeuplés de touristes qui "FONT tel pays ou tel endroit" ...
Et cette fois, si nous logeons par deux fois à PP, c'est uniquement en arrivant (un peu crevés par le décalage horaire) et en transit avant d'aller ailleurs dans le pays (notamment dans la région de Battambang et Kompong à Cham).
Voilà, comme ça, tu sais à peu près tout de notre façon de voyager !
Sur ce, je continue ma préparation de ce beau voyage qui nous attend.
@+,
Sabaïdee
Bonjour
En attendant:
Danses traditionnelles Khmers :
On y rentre à 7/8ans pour une quinzaine d’années, Il faut posséder de grandes aptitudes physiques de souplesse et de musculature,
Les exercices y sont très durs, frôlant l’insupportable mais, quel consécration le jour de la bénédiction finale
(Les commentaires vidéo sont en Français) Fascinant !
https://youtu.be/gfdCY4NAj1g
Texte et, vidéo UNESCO
Renommé pour sa gestuelle gracieuse et ses somptueux costumes, le Ballet royal du Cambodge (également appelé danse classique khmère) est étroitement lié à la cour khmère depuis plus de mille ans. Ses représentations accompagnaient traditionnellement les cérémonies royales et des événements comme les couronnements, les mariages, les funérailles ou les fêtes khmères. Cette forme d’art, qui a échappé de justesse à l’anéantissement dans les années 1970, est vénérée par de nombreux Cambodgiens. Investie Dun rôle sacré et symbolique, la danse incarne les valeurs traditionnelles de raffinement, de respect et de spiritualité. Son répertoire immortalise les légendes fondatrices du peuple khmer. C'est ce pourquoi les Cambodgiens la considèrent depuis toujours comme l’emblème de la culture khmère. Le répertoire classique comporte quatre types de personnages : Neang la femme, Neayrong Lhomme, Yeak le géant et Sva le singe. Chacun possède des couleurs, des costumes, un maquillage et des masques qui lui sont propres. La gestuelle et les postures, dont la maîtrise exige des années de formation intensive, traduisent toute la gamme des émotions humaines, de la crainte et de la rage à l'amour et à la joie. Un orchestre accompagne la danse, tandis qu’un chœur de femmes commente l’intrigue et souligne les émotions mimées par les danseurs. Ces derniers étaient considérés comme les messagers des rois auprès des dieux et des ancêtres.
Le Ballet royal a pratiquement disparu sous le régime répressif des Khmers rouges qui ont exterminé presque tous les maîtres de danse et les musiciens. Immédiatement après la défaite de Pol Pot en 1979, des troupes de danse se sont reformées et ont repris les représentations de l'ancien répertoire. Si le ballet a quasiment retrouvé sa splendeur d’antan, il n’en reste pas moins confronté à de nombreuses difficultés telles le manque de fonds et de lieux de représentation, la concurrence des médias modernes et le risque d’être transformé en une simple attraction touristique.
Merci pour votre attention et réponse sur le ton de la confidence héhé.
Il semble que nous soyons sur la même longueur d'ondes s'agissant du "Musée" du Génocide, même si, je le précise, je ne juge pas ses visiteurs/adeptes/promoteurs.
Chacun sa façon de voyager, perso dans cette "expérience", que je vis en fait comme une continuation et non une parenthèse de ma vie, je reste ouvert à toute rencontre, locale ou pas.Une personne est une personne, que m'importe son origine/"statut".Je me suis fait quelques bons potes&même amis parmi des touristes comme moi.Il est vrai que selon les endroits , difficile d'isoler/extraire les individualités de la touristique...et le réflexe est de mettre les bouts.
Ceci dit, à priori, si l'on choisit d'aller quelque part , c'est qu'on a quelque Chose à y vivre hein.Alors vivons-la, la Chose, quitte à ce que ce soit dans sa bulle, parmi la foule.
Choisis tes mots, baudet jaune.
On peut le visiter mais je ne vois pas qui pourrait promouvoir Tuol Sleng ni en être un adepte.
Aller au Cambodge sans parler des Khmers rouges et sans même connaitre l'Histoire de ce génocide (si, si j'en ai rencontré), c'est faire preuve de peu d'intérêt finalement pour un petit pays qui s'est relevé difficilement de la folie des hommes et de son peuple.
Il y a eu plusieurs discussions à ce sujet là sur VF, je n'en remettrai pas une couche. Ne pas parler de ce musée quand on parle de Phnom Penh n'aurait pas été digne de mes amis khmers qui ont tous perdu un membre de leur famille.
Après chacun est libre d'y aller ou pas.
je ne juge pas ses visiteurs/adeptes/promoteurs.
Choisis tes mots, baudet jaune.
Vous me reprochiez tout dernièrement d'être , je vais donc suivre votre conseil inverse de "contraductrice" non autorisée et non accrêditée: , ça, vous maîtrisez; =amateurs de;=qui font la promotion de.Rayez la mention inutile vous concernant.
On peut le visiter mais je ne vois pas qui pourrait promouvoir Tuol Sleng ni en être un adepte.
Veuillez, please, vous reportez à vos réponses ci-avant.
Aller au Cambodge sans parler des Khmers rouges et sans même connaitre l'Histoire de ce génocide (si, si j'en ai rencontré), c'est faire preuve de peu d'intérêt finalement pour un petit pays qui s'est relevé difficilement de la folie des hommes et de son peuple.
Donc, si je suis "tâtillonnement" votre injonction, ne pas visiter ce "Musée" revient à .Je respecte votre conception&pratique de la compassion, ce ne sont pas les miennes.Surprise?
Ne pas parler de ce musée quand on parle de Phnom Penh n'aurait pas été digne de mes amis khmers qui ont tous perdu un membre de leur famille.
Vous évoquez avec beaucoup d'émotion la dignité (attendez-vous d'être contredite??), je parle moi d'Amour.
Après chacun est libre d'y aller ou pas.
Ai-je jamais dit le contraire? Je me fais fort, dans chacun de mes posts sur VF, de véhiculer cette valeur du respect du libre choix de chacun.Je vous invite humblement à vous conformer à ce respect de l'altérité dans les vôtres, tous si possible.
Madame, nous, vous et oim hein, avons bien compris que nous ne sommes pas dans la même vibration.Rien de grave, n'est-ce pas? Jusqu'ici tout va bien, hein, je n'ai même po l'honneur de vous connaître en personne (ce n'est pas une requête, hein).Aussi, po la peine de chercher noises, inutile de verser dans le bête&méchant de vos remarques&commentaires (=restons-en sur le fond des échanges), je préfère perso, éventuellement, à l'occas' hein, m'amuser de nos différences.Essayez, vous verrez c'est plus fun, moins lassant et surtout plus séant, surtout pour nos camarades de fils (question de ça aussi).
Prenez soin de vous.
Yellowmop.
ps: désolé, Corinne, pour cet aparté qui, je l'espère, apaisera votre contributrice.
Comme je l'ai écrit dans un message précédent, je ne suis pas du tout "musée génocidaire" et autres "S21". En fait, je ne me sens pas du tout à l'aise dans ce genre d'endroits.
Perso, non explicable ici, je suis dans les mêmes sentiments que vous
Par contre, quand j'ai l'occasion de visionner un reportage digne de ce nom(comme celui-ci)
je trouve que c'est un bon compromis pour comprendre le traumatisme d'un peuple
Et me permet de mieux appréhender le pays visité
La vidéo en Anglais AMHA, aucune importance il y a comme çà des images universelles et intemporelles, qui parlent d’elles mêmes
vimeo.com/1223290
Trop long à lire, pas le temps ni envie de polluer davantage ce topic et votre écriture me fait mal aux yeux.
Mais ne vous en faites pas, vous et moi n'avons pas fini de nous amuser ensemble.😇😎
Moi qui avais noté cette discussion "à suivre", m'en vais la décocher
Comme trop souvent sur VF, ça se pourrit
Il suffit parfois d'un seul nouvel intervenant
Bye
(Sabaidee, à vous de faire les bons choix, je vous souhaite le meilleur)
1 : Il faut vivre ses rêves et non pas rêver sa vie - 2 : mieux vaut vivre avec des remords qu'avec des regrets
Bonjour,
- Ko Dach, l'île de la Soie, comme dit plus haut : c'est une île très agréable, très rurale, à faire en vélo ou en scooter (ils en louent par exemple à l'agence lucky lucky sur Monivong). En sortant du bac à droite, il y a un petit centre d'infos sur la soie.
- La ville vue du quai d'en face (Chroy Changvar) au coucher du soleil avec toutes les familles khmères qui pique-niquent le week end
- Le marché central (Psar Thmei) est tout aussi touristique et propret que le marché russe, par contre c'est l'architecture du bâtiment qui est intéressante.
Beaucoup plus khmer : le marché Orussey.
- Les pagodes peu visitées, plus intéressantes que le palais royal à mon humble avis (un exemple, le wat Ounalom dans le même quartier)
Bon séjour !
Si vous allez à Koh Dach ne manquez pas une des premières pagodes construite en béton vers 1860 , elle vaut pour son emplacement et les peintures sur bois du xix eme siecle . Contrairement à ce qui est dit , l'île mérite mieux qu'une balade rapide en tuk tuk... Naturellement, ceux qui n'ont fait que ça auront du mal à recommander autre chose ...et pourtant l'île est un micro Cambodge à quelques klms (environ 15) seulement de Phnom Penh ... L'offre d’hébergement s'est diversifiée ... Un bon moyen aussi d'y loger et d'échapper ainsi à la pollution de Phnom Penh, tout en la visitant une journée ou deux. Nyctalope, je vous déconseille koh dach qui est encore un regroupement de 7 villages ruraux... Quand vous arrivez par le bac le pont a 200m à droite mène à la petite île de koh okhna tey , pour l'île de koh dach , il faut poursuivre sans prendre le pont...A gauche un centre"touristique" concernant la soie attire du monde et crée l’ambiguïté quant au nom de l'île...Les deux îles ont des spots d’intérêts ...
Plus loin de Phnom Penh mais pour visiter à la journée , Oudong, Phnom Chisor, Tonle Bati , Preah Vihear Suor, Phnom Baset ...Et des petites routes de campagnes à foison ...
Je sais que je reponds 2 ans et demi apres votre question mais je pense que ca peut toujours interesser d'autres personnes posant la meme question, c'est a dire cherchant des choses un peu originales à faire dans la ville de PP!
Il y a depuis quelques mois une nouvelle activité qui s'appelle Urban Tales, c'est un genre de chasse au trésor où vous suivez un scénario dans le centre ville, et cela vous permet de decouvrir/visiter la ville d'une facon tres amusante et originale. De cette façon, on va voir des endroits/ruelles où peu de touristes se rendent. Je recommande.
Chers voyageurs, Je pars en janvier pour deux semaines au Cambodge. Pour des raisons personnelles, hormis quelques jours à Siem Reap et aux temples d'Angkor,…
Nous partons la semaine prochaine au Cambodge en famille. Nous allons passer 3 jours dans la capitale et ensuite faire le trajet en taxi jusqu'à Siem Reap.…
Je suis à Siem Reap depuis 3 jours et je déteste vraiment cette ville. Il n'y a rien à faire, c'est sale, c'est bruyant, et les chauffeurs de tuk tuk sont une…
Je vais effectuer un séjour prolongé de 6 mois en Asie du Sud-Est à partir de janvier 2012. Je compte voyager à travers ces 4 pays: Vietnam, Cambodge, Laos et…
Dans le cadre de notre TDM en famille, nous passerons par le Cambodge pouvez-vous me dire quels sont les endroits à ne pas manquer à Phnom Penh? Comment se…
Hi there,
I’ve found so many tips and reviews on this forum, so it’s my turn to contribute a little.
We spent just over two weeks with our family, with the following itinerary:
- Hanoi: 5 days
- Halong Bay: 3 days and 2 nights
- Tam Coc: 3 days
- Mai Chau: 2 days
- Sapa: 3 days
We got around by bike, scooter, Grab, and bus.
Our main accommodations were homestays and hotels in Hanoi.
We visited lots of museums, temples, and neighborhoods in Hanoi.
We did a 2-day, 1-night trek in Sapa with May, a Hmong local, without going through an agency.
A few small regrets: the weather was overcast, and we couldn’t make it to Fansipan, but nothing major 😅. We also couldn’t find transport to get from Sapa to Mu Cang Chai.
Other than that, this trip will stay in our memories for the kindness of the Vietnamese people, the connections we made, the food (street food, homestays...), the coffee 😋, the landscapes, and how easy it was to get around...
Our goal was to take our time and focus only on a small part of northern Vietnam.
If you need any tips or recommendations, don’t hesitate to ask.
Looking forward to hearing from you.
Cédric.
Hi there, we’re landing at Hanoi Airport and would like to head straight to Cao Bang without going into Hanoi. Does anyone know if there are buses that go directly from the airport to Cao Bang (especially in the early afternoon)? Thanks in advance!
Hi everyone,
I’m currently working on a 30-day itinerary for May/June 2027.
10 days in eastern Java (Malang, Bromo, waterfalls, Meru Beriti Park, Banyuwangi, and Ijen), a short transit in Ubud for a few days, then Flores before heading back to Jakarta.
We’ll spend 15 days in Flores (the classic route: Moni, Bajawa, Riung, Ruteng, ending in Labuan Bajo).
I’d love some firsthand feedback on flights to Maumere or Ende from Bali Denpasar. I know there are no direct routes and that you have to connect through Labuan Bajo or Timor (I think), which isn’t an issue in itself.
But I’ve read here and there that flights to these destinations can be delayed—or worse, canceled—and that it’s better to fly in and out of Labuan Bajo, which isn’t exactly ideal...
Thanks for any tips or experiences you can share!
hi everyone,
I want to travel in the north for 3 weeks in September-October 2026 to meet ethnic minorities, photograph mountain rice terraces and their harvest, and revisit Halong Bay—but maybe Lan Ha Bay instead. Can you recommend one or more local agencies?
Thanks, and happy holidays!
I need some expert advice on these two destinations for a 15-day trip. We land in KL and plan to stay for 2 days before heading to Borneo and finishing with an island for snorkeling.
For those who’ve been, what are your must-sees?
We were thinking of spending the last 3 days on the Perhentian Islands, unless you’ve got another island to recommend near Borneo.
Thanks for your tips and help!
Hi everyone,
Could you share your thoughts on my 3-week itinerary?
We’re a small group (family + friends) of 12 people, planning to leave around January 21, 2027.
Here’s my itinerary:
3 nights in Bangkok
4 nights in Chiang Mai
3 nights on Koh Samui
3 nights on Koh Phangan
4 nights in Krabi
4 nights in Phuket
I’m also open to any great tips you might have...
Thanks, everyone! Alain.
I’d love to get some feedback on our itinerary—it’s probably pretty basic! This is our second trip to Asia and our first to Indonesia. We have three kids aged 20, 18, and 12. We land in Jakarta at 4 PM, spend 3 nights/2 days there, then take the train to Yogyakarta for 3 nights/2 days, followed by the train to Surabaya for 2 nights/1 day, then the train to Bromo for 1 day/1 night, a private driver to Ijen for 2 nights/2 days, then on to Bali (Ubud) for 4 nights/3 days, followed by Gili Air for 3 nights/2 days, Senggigi (Lombok) for 2 nights, and finally 5 nights in Kuta. I’m considering cutting the 2 nights in Senggigi to just keep Kuta and extend it to 7 nights. In Lombok, I’m not sure how to get around since I’m not comfortable with scooters... Your thoughts on all of this, and any advice, are more than welcome—don’t hesitate!
For those wondering why cities like Jakarta and Surabaya: we don’t often get the chance to visit big Asian cities, so we wanted to include that discovery in our trip. The trains between Jakarta and Yogyakarta, Surabaya and Probolinggo are booked. The return flight from Lombok to Jakarta is also set. Accommodations are booked but flexible (same for the trains).
Hi! I’m planning a 15-day trip to Malaysia. The idea is to visit KL for 2 or 3 days, then Borneo, and I’m wondering what to do with the rest of the time. I’d like to finish with the Perhentian Islands... What do you think? Any tips or advice would be great—I’d really appreciate it!
Hi everyone,
I’m looking for addresses for guesthouses or, even better, houseboats or rafting houses on the River Kwai, between Kanchanaburi and Sangkhlaburi, to spend a few weeks contemplating this beautiful river.
Thanks for your suggestions!
Premaria
Hi there,
we’re currently in Mai Chau and tomorrow we’re hitting the road back to Hanoi to head up toward Bac Ha and Sapa.
We haven’t really had a set plan since we arrived—we’ve already done the Halong Bay on land and by sea.
I’ve got 2 free days before heading to Bac Ha and Sapa.
Any tips?
Thanks, and looking forward to hearing from you.
Hi fellow travelers,
First trip to Vietnam.
We’ll be arriving in Ho Chi Minh City during Tet.
Is it complicated to find accommodation and get around during this period?
Any tips would be welcome.
Thanks for your replies.
Silly question—backpack or hard-shell suitcase for the Sepilok, Kinabatangan, Tioman, KL trip?
I’m struggling to fit all my son’s and my stuff into the 70L backpack... and I’m thinking a suitcase would be easier, but I’m not sure if it’ll work for getting around.
Hi there,
I didn’t plan to return to Thailand this year, but my health conditions mean it’ll be the best place for me to stay between two trips to India. The tourism setup there is so well-organized that it’s the most "comfortable" country for a short visit. Thailand feels too sanitized for my taste, and there’s too much religion, Buddha, and the King, but it’s still the best option given how my health has been evolving. I’d considered two weeks in ThaTon for hiking, but I got too sick from the burn-offs during my trips to the mountains around Chiang Rai. So I’m not sure where to go this year. Definitely not the sea, touristy spots, or the mountains with burn-offs...
Hello.
In 1996, we crossed Vietnam from Saigon to Hanoi by motorbike—Minsk bikes we bought in Saigon. I haven’t been back since, and it seems like a lot has changed.
- We’re heading to the south (well, the north and center) with the family in July-August (3 people).
- Is the road network more developed now? Back then, there was only National Route 1 from south to north. I’m thinking of renting a car this time (no motorbike with the family—though in ’96, they had a Jawa sidecar for sale, and we hesitated… maybe it’s for the best).
- Is Halong Bay really something to avoid because of overtourism? Even back then, it was pretty crowded. Is there a less touristy alternative?
- We’ll be traveling from Hanoi down to Danang (the only city we didn’t stop in back in ’96). Even though it’s a bit overhyped in a Chinese-tourist kind of way (from what I’ve read), we’re only going for the beach—pure relaxation for 7 days. The beaches are stunning, and I know the South China Sea is warm like coffee.
- Then, we’ll visit Hoi An, where I stopped in ’96. It was already popular with backpackers back then, but no glowing boats or all the touristy fuss!
- After that, Hue, where I have great memories—it’s a beautiful city.
- And also the nature around Ninh Binh, followed by 2-3 days in Hanoi.
That’s the plan. I’d love to hear any tips to avoid mass tourism, and if anyone’s done this before:
- Is it possible to rent a car in Danang and drop it off in Hanoi?
Hey everyone,
I’m over in East Borneo in mid-July.
I’m struggling to wrap up the end of my itinerary, even though it’s pretty straightforward (long but simple).
Last year, we did Malaysia (KL and the mainland + around Kuching).
Day 1 – Arrive in Kota Kinabalu early, stroll around town and hit the must-sees.
Day 2 – Excursion to Tunku Abdul Rahman Park, snorkeling at 3 islands.
Day 3 – Hike around Mount Kinabalu without summiting (450 per person, no way).
Day 4 – Poring Hot Springs + evening flight to Sandakan.
Day 5-6-7 – Kinabatangan River (still looking for the right guide).
Day 8 – Sepilok for the orangutans, the Sun Bear Centre, and Rainforest Discovery Centre.
Day 9 – Selingan, turtle island.
Day 10 – Head to Semporna.
Day 11-12-13-14 – Sipadan, Mabul, Kapalai.
Day 15 – Bohey Dulang.
Day 16 to Day 25: I’M STUCK.
I looked into Danum Valley, but for 3 days/2 nights, they’re quoting 650 € per person—come on, that’s ridiculous.
I checked out a detour into Indonesia (still East Borneo), but I’m having trouble deciding what would be amazing.
I read about Sangalaki + Kakaban (2 islands, 1 base) / Mahakam Delta - Kutai (orangutans and river) / Sungai Boh (Dayak Kayan) – jungle & culture.
But honestly, I’m struggling to finalize this itinerary.
If we venture that way, we’d head back to KK from Balikpapan.
For a 4-month stay in Egypt, I had ENORMOUS problems. The regulations are very bureaucratic and extremely nitpicky there. For a 4-month stay in the Philippines, I was wondering if the procedures are just as complicated? I’m bringing my cell phone with an eSIM. Should I choose a plan from Canada for use in the Philippines, or should I get a plan only once I arrive? After 30 days, do I renew with the Canadian provider I chose before leaving, or do I switch to a local company? Do I need to register my phone with the authorities in the Philippines? (That was the case in Egypt.) For the 3rd and 4th months, will it be just as simple—renewing with a Canadian or local provider—or should I expect problems?
Hello,
I’ll be in Malaysia with my wife, mainly in Langkawi and Penang for Christmas and New Year’s at the end of 2026.
If you’ve had the experience—and since I’ve read (though it’s not very clear) that these two islands get quite crowded during this period—would you recommend booking accommodation well in advance, or is it easy to find something on the spot?
Hotels or Airbnb?
Do you have any great tips for accommodation or any practical info to share?
We’ll be staying 5 to 7 days on each island.
Thanks in advance for your replies
Hi there. To make the most of Lake Toba, is it better to find accommodation on the lake’s shores (which one?) or on Samosir Island? Thanks for your tips!
Hi there,
We’re heading to Vietnam as a family on July 8th for a little over 3 weeks (north and center). We’ve only booked the first 3 nights in Hanoi, and nothing else after that. We like to decide things on the spot and go with the flow, without rushing everywhere. But I’m still a bit unsure: when heading down to the center (Hue), is it better to book the overnight trains in advance? We don’t want to take any flights while we’re there—just use the overnight train for the long trips. But I’m worried we won’t get seats if we buy the tickets on the spot, say, 2 days before. What do the experts here think? And which website can we use to book the tickets? Thanks in advance for your tips!
Hi everyone!
I’m heading back to Thailand in July 2026 with a stopover in Cambodia to visit the Angkor site.
After Angkor, I’ve booked a stay on Ko Chang island. Does anyone know if there are direct transport options from Cambodia to Ko Chang without having to go back through Bangkok? That would be amazing!!
I think there are, but I’d need more details!!
I went to Thailand in February 2025 and don’t remember having to apply for a visa—is that still the case now? And for Cambodia too?
Thanks so much!!!
Laurence from Bayonne
Hi,
After our trip to China, we want to spend a week in the Philippines for some beach time and snorkeling.
We're looking for the best spot to settle in—nice beaches, great marine life, and short transfer times.
Thanks for your suggestions!
Does anyone know of a private transfer or taxi company that organizes transfers from the Sukhothai area to Chiang Mai?
Our routes are Sukhothai-Lampang, Lampang-Chom Thong, and Chom Thong-Chiang Mai.
My searches on Google Maps, 12Go, and others haven’t turned up much...
For our Bangkok-Sukhothai trips, I use a company I’ve already tried, but they don’t have a fleet available from Sukhothai and have to go through third-party companies—which, understandably, take their commission. This nearly doubles the prices...
There are four of us, and we’re not traveling light, so a minibus isn’t an option. ;-)
Hello,
While traveling in Thailand, I’m looking for a Buddhist kumlai reed bracelet.
Does anyone know where I can find one?
In Bangkok, I visited a few temples but didn’t see any in the nearby shops.
If you have any ideas, I’d love to hear them! Have a great day! :-)
My trip’s coming up, and I’m having a bit of trouble with three bus/minivan routes. Usually, I find everything at this time of year, but this time—yikes!
Sandakan → Sepilok:
No app for this one—you just hop on bus #14 at the local terminal (pay cash on board). But where do I catch it, and where’s the stop??
Sandakan → Semporna:
From what I’ve heard, it’s the Sida Express company (great name, right? 😄).
Can’t book online, but apparently, you *have* to because there’s only one bus at 8 AM.
Where do I board, and where does it drop me off?
Semporna → Tawau:
Found this via AI—is it legit?
No online booking, as far as I can tell.
Minivans leave from a stop in the Jalan Hospital area, near the Milimewa supermarket, supposedly????
And when you arrive, does it drop you at **Sabindo Square** in Tawau?????
Hi there,
we’ll be in Mai Chau in June and we’re thinking of heading to Sapa, but first spending a few days in Bac Ha to do some hiking and explore the area.
Is this a good idea for those who’ve been there?
How do you get there?
Thanks for your feedback.
Looking forward to hearing from you.
Cédric.
Hi there,
I’m planning an itinerary and would love some feedback on whether it’s doable and if the number of days per destination is enough—or too much. I was also debating whether to add an extra night on an island or spend an extra night in Kampot to visit Kep or Battambang.
March 23: Arrival in Phnom Penh in the morning
March 24: Phnom Penh
March 25: Phnom Penh
March 26: Depart for Kampot
March 27: Kampot
March 28: Depart for Battambang
March 29: Battambang
March 30: Tonlé SAP to Siem Reap
March 31: Siem Reap
April 1: Siem Reap
April 2: Siem Reap
April 3: Siem Reap