Travailler et étudier en France
FR

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
TH
🙂Bonjour, je suis un birman, je chercher la chance pour prolonger mes études en France. Mais, j'ai besoin un travaille qui peut supporter mes études pas forcement 100% mais minimum 50%. J’ai besoin d'info sur ce sujet. Actuellement, je travaille dans une agence de voyage en Birmanie depuis 2002/2003. Voila un peu plus de mon CV Curriculum vitae Personal Data:Name – Win Thuya Date of Birth -23.5.1979 Address : 51 A1, Inya Myaing street Bahan township, Yangon, Myanmar Tel – 00 95 1 720151 Place of Birth: Bagan, Myanmar Nationality: Burmese Marital Status: Single Male Email : wthuya@gmail.com Education: Bachelor of Art ( history ), Meikhtila University. Basic tour guide training course Advance Tourism marketing Alliance Française de Rangoon (Yangon.) Related skills: Sales & Marketing /Ground operation//Ticketing/ budget planning Computer: General: Microsoft office( Word, Excel, PowerPoint, Outlook and Access ), Active Internet-user. Language: Fluent in English and French. Working experiences: 1997-2000 Worked as receptionist at Thazin garden Hotel, Bagan Responsibilities: Take care about room and meals reservations Dealing with travel agent Giving information (about visits and travel tips) Accompany with guest (upon request) 2000- Marketer in one recruiting company, Yangon Responsibilities: To find potential market and dealing about employer and employee 2000- up to present at Gulliver Travels Responsibilities: First 1 or 2 years take care about Hotel & Flight reservations and ground operation After this, I moved to sales and make more directly with clients, budget planning, propose the trip and make follow up to upgrade the service. Selling travel insurance. Hobby: Reading and traveling Personal project: I like helping people .i am always trying to do it more and as much as I can. Kuthodaw Library project in Bagan is successfully done for the local people. For more information http://kuthodaw-library-bagan.blogspot.com/ Why I am in tourism business: When I was young, I read then I know. Then, I want to travel to discover more. By traveling, I get pleasure to meet the people (new friends) and to know new place/new culture etc. For that I am pleased to involve in travel business. Tourism business is the best domain for me to enjoy and earn the life.
NE Nemo1001 Globetrotter ·
il faut d abord t'inscrire dans une ecole/université et apres tu pourras chercher du travail. Le plus simple cé macdo par exemple.
TH Thuya ·
bonjour, Merci pour la reponse . C'est tres sympa. Est ce que vous avez une idee ou je peux s'inscrire pour tourisme, quel ville est plus interessant pour un etranger ? sincerement, Thuya
VE Vegetal ·
Bonjour et bienvenu à toi !

Les villes sympas il y en a plein....je suis sur Grenoble, petite ville étudiante dans les alpes....ambiance sympa et surtout la montagne à côté pour marcher, le ski ect.....Maintenant tout dépend ce que tu veux faire comme études, et ce que tu aimes faire....

Pour le travail, voici le site de l'Agence Nationale pour L'Emploi qui publie quelques offres d'emplois : www.anpe.fr

Bon courage !
vegetal
TH Thuya ·
bonjour et merci pour la reponse, je pense que vous etres en ligne .. maintenant, vous etudier quoi ? dans quel domaine ? pour moi, je m'interest dans le domaine tourisme ? quel est votre conseille ? est ce que possible d'avoir en contact person par mail car je ne peux pas consulter fourm suivant a plus, thuya
ME Mezgarne Globetrotter ·
Va voir le site de l'ambassade de France, avec la partie qui concerne les études en France. Tu verras toute la procédure nécessaire (il te faut passer un examen de français, et t'y prendre à l'avance), ils ont aussi des informations sur les formations proposées en France.
Des infos pour vivre et travailler au Maroc : http://o-maroc.com

Similar discussions

You might also like