Camping à Napa sur la côte ouest américaine
FR

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
AN
Salut à vous tous !!🙂 Je prévois me rendre dans la ville de Napa dans le cadre d'un voyage sur la cote ouest américaine, mais le seul hic est que je n'arrive pas à trouver un camping à proximité du centre ville... J'en ai trouvé quelques uns mais qui sont tous à 40 km aux environs et nous avons l'intention de profiter des "wineries" donc si possible ne pas parcourir de trop longue distance en auto par la suite🏴‍☠️ Ou encore si certains d'entre vous ont déja séjourner dans un petit hotel ou un Bed and breakfast aux environs de Napa... Je prends toutes les suggestions et conseils car je suis présentement à court d'idée pour notre hébergement...

Si vous avez visité des winery que vous avez aimer en particulier, faites le moi savoir, c'est toujours bon d'avoir d'autres opinions !!!😉

Merci à l'avance !!!!🙂
JJ Jjlasne Globetrotter ·
Skyline Wilderness Park 2201 Imola Avenue Napa, California 707.252.0481 Hours: Monday - Thursday 9 am to dark Friday - Sunday 8 am to dark

Skyline Park is an 850-acre wilderness area at the southeast corner of Napa. It's managed by a non-profit organization formed to protect the area. You'll find lots of wildlife, including deer and wild turkey.

Skyline has over 25 miles of trails for hiking, biking and equestrian use. The two-and-a-half mile main trail leads to Lake Marie at the eastern end. There's also an alternate route along the ridge trail which is a much better workout, but is not for those out of shape. From this trail on a clear day, you can see San Francisco Bay, Mt. Tamalpais and Mt. Diablo. Beautiful.

Skyline also offers picnic and barbecue areas, an RV park, and tent camping. Daily visitor's fee is $5.00 per vehicle for hiking and picnicking, $6.00 per vehicle for mountain bikes and horses. RV camping is $25-$27 per site, and tent sites $8.00. The best place to hike in Napa.
Tout dans la vie est une affaire de choix. Ça commence par la tétine ou le téton, ça se termine par le chêne ou le sapin. *Everything in life is a matter of choice. It starts with "pacifier or nipple", it ends with "oak or pine". Pierre Desproges.

Similar discussions

You might also like