Guide pour le Tibet?
FR

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
TA
Bonjour tout le monde, Je prepare un voyage au tibet avec une amie et nous ne souhaitons pas le package complet proposé par les agences mais simplement un guide afin d etre dans les regles et limiter les frais, et un vehicule afin de faire nous meme notre itineraire. D avance merci pour vos bons plans 🙂
LU Lucq Globetrotter ·
salut c est pas possible, il faut le pack complet, c est la regle...si tu veux respecter les regles!!!!! a mois de le faire en independant, mais en 2012 ce sera encore plus difficille regarde de nombreux posts a ce sujets oliwen
TA Tatiana33 ·
Ok merci pour ta réponse. Si tu as des plans d'agences pas trop chères on est preneuses.
LU Lucq Globetrotter ·
non desolé!
JO Johnwillame Regular ·
Salut Tatiana

Tu peux essayer de contacter cette agence : http://www.cafespinn.com/

Ils sont situe sur Lhassa, je ne suis pas encore aller au Tibet mais apres quelques recherches, cette agence/association m'a donne de bonnes vibes.

A+

john nomadcitizen.com
"Certains pensent qu'ils font un voyage, en fait, c'est le voyage qui vous fait ou vous défait." N. Bouvier
MA Marathon Globetrotter ·
salut c est pas possible, il faut le pack complet, c est la regle...si tu veux respecter les regles!!!!! a mois de le faire en independant, mais en 2012 ce sera encore plus difficille regarde de nombreux posts a ce sujets oliwen

Bonjour,

Ca veut dire quoi, le pack complet ? Quand je suis allé au Tibet en été 2010, je suis passé par une agence qui m'a fourni le minimum, à savoir le guide, le permis, la voiture avec chauffeur pour sortir de Lhassa. Le tout à un tarif logique, vu le prix de la main d'oeuvre en Chine. Tout le reste (hôtel, restos, billets d'entrée), je le payais directement. OK, c'était le guide tibétain qui téléphonait aux hotels au fur et à mesure du trajet et négociait les tarifs, car son mandarin et son carnet d'adresse était mille fois meilleurs que les miens, mais c'était la catégorie que je voulais et un tarif que j'aurais pu raisonnablement obtenir aussi. Je ne sais pas s'il se négociait une retrocommission en douce parce qu'il était meilleur négociateur que moi, mais cela ne me changeait rien pour moi.
LU Lucq Globetrotter ·
c est donc le "pack complet" il n y en a pas d autre...car sommes toutes les agences chinoises sont assez flexibles.
MA Marathon Globetrotter ·
OK, alors. C'est une simple question de définition de l'expression. 🙂
TA Tatiana33 ·
Salut John, En effet je viens de jeter un oeil à leur site, merci du tuyau, je vais les contacter :)
TA Tatiana33 ·
Salut Marathon ! Pourrais tu me dire combien tu as payé par jour pour un guide et une voiture avec chauffeur ? Et par quelle agence tu es passé ? Merci :)
LU Lucq Globetrotter ·
alala, si j avais le temps , j irai bien faire un pti tout au tibet...cet hiver, mais je n ai qu un mois et je dois etre de retour a date fixe imperative (le 18fev) et ce sera justement LE jour ou tous les etudiants de chine voudrons rentrer... donc pas assez de temps pour lhasa!!!! dommage
LU Lucq Globetrotter ·
finalement, je pense y partir le 23. le billet depuis shanghai (T164) en couchette dure couchtte du milieu est de 780 yuans auquels je dois rajouter le prix du billet HZ SH (une heure et surement pas cher)

voila, apres bien des hesitations quant au bien fondé ou non d aller a lhassa pour une ou deux semaine grand max...je me dis que pourquoi pas...le seul truc qui me derange en fait c est de me retrouver dans le rush de la nouvelle année...je le subit tous les jours depuis une semeine dans le bus etc..mais je pense que le 23 il y aura beaucoup moins de monde et comme je ne dois etre de retour que les 18, et bien ce sera aussi juste apres les gros retour...

en realité j hesitais entre lhassa et lanzhou!
RA Ranskalainen Regular ·
Je suis en train de contacter des agences et de négocier le prix. Combien estimez vous le prix pour une semaine avec un guide, un groupe de 5, une voiture, hors repas, à peu près? nous avons déjà obtenu -27% par rapport au prix de départ, compte tenu des prix pratiqués habituellement dans le reste de la chine, ça me paraît toujours relativement cher, mais dans le reste de la chine la négociation est de mise donc je me demande jusqu'où on peut aller ... auriez vous des indications de prix? (restaurant, prix moyens...) ou une idée du niveau de prix comparé au reste de la chine? (beijing, xian, shanghai... ?)
LU Lucq Globetrotter ·
re

le cout de la vie locale est le meme que partout ailleurs... (a peu pres le meme qu a pekin) bien sur moins cher qu a hangzhou etb shanghai (mais la aussi on trouve des gargottes pas cher) bien que tout au augmenté en quelques années...parfois prix multilpiés par 3...mais la encore c est normal. un petit exemple;l auberge de jeunesse doncuo a lasa. en 2009, c etait 10 yuans pour un lit en dortoir. maintenant (je suis en train de reserver car je pars a lanzhou et lhassa le 23) ca coute 45 yuan en janvier (festival oblige) et 35 en fevrier... oui, tout a augmenté, mais cela reste encore moins cher que dans les grandes villes du centre sud (shangai, hangzhou etc...)

oliwen
JO Johnwillame Regular ·
Salut Elicendi,

Voici le dernier devis que j'avais recu fin 2009, debut 2010 (ca pourrait te donner une idee sur les prix, je ne dit pas que c'est la meilleure offre, ....)

ITINERARY AND QUOTATION (valid until April 2010)

So here's a suggested itinerary:Day 1: Arrive in Lhasa, pickup service.Day 2: Lhasa for acclimatization, relax (suggested sights: Sera Monastery, Tibet Museum)Day 3: Lhasa (suggested sights: Potala Palace, Barkhor Circuit and Jokhang) Day 4: Lhasa - Samye Monastery, stay at Tsedang Day 5: Tsedang - Yamdrok Lake - Gyantse, stay at GyantseDay 6: Gyantse - Shigatse - Everest Base Camp, stay at Rongbuk Monastery or Tingri TownDay 7: Everest Base Camp - Shigatse, stay at ShigatseDay 8: Shigatse - LhasaThis quotation is designed for a two-person group, but I will include the price for more people at the end of this email.

To break it down, the cost for the above tour should be around: Tour guide salary for 7 days (no tour guide for the first and last day)The tour guide rule is strange but necessary, however it doesn't mean that you can't travel alone... you just have to hire one, but you don't need one on the first and last day of your trip.You can ask your tour guide to stay at home and you can do whatever you prefer. There are only a few places that you must be accompanied by your tour guide to enter, you can ask your tour guide to bring you in the places in the morning, then have your own freedom in the afternoon.Permit(s) for two peopleHotel price for 4 nights in Lhasa (double room with private shower room) Land cruiser for 5-day tour as stated above.The salaries, meals and accommodation of both the tour guide and driver are already included. Transportation from the airport or train station to Lhasa City Transportation from Lhasa City to the airport or train station The following items are not included in the package, please understand that I don't include the following items in the package because I believe that it will give you much more freedom. I would also like to make sure you know how much you should pay extra, so I list all the possible items below, please choose

Here are the referenced prices: Not included: Flight or train tickets to and from Lhasa are not included. A flight ticket from Chengdu to Lhasa or Lhasa to Chengdu is around RMB 1550 including tax per person. I can help you to arrange the air tickets if necessary. Note that air tickets are electronic, you just need your passports and a printout of the e-ticket to board the plane, the procedure is very straightforward. A train ticket from Chengdu to Lhasa or Lhasa to Chengdu should cost RMB 712 for a hard sleeper or RMB 1104 for a soft sleeper, reservation fee expects to be around RMB 100 to a few hundred yuan per ticket, depending on the season. High seasons include all major Chinese holidays and May to September. A train ticket from Xining to Lhasa or Lhasa to Xining should cost RMB 523 for a hard sleeper or RMB 810 for a soft sleeper, reservation fee expects to be around RMB 100 to a few hundred yuan per ticket, depending on the season.A train ticket from Beijing to Lhasa or Lhasa to Xining should cost RMB 813 for a hard sleeper or RMB 1262 for a soft sleeper, reservation fee expects to be around RMB 100 to a few hundred yuan per ticket, depending on the season. Not included: Accommodations outside Lhasa.Bed price for a night in Everest Base Camp = RMB 40 per bed per night Hotel price in bigger towns = around RMB 180 per double room (2-people) per night You are allowed to stay at the hotels of your own choice, provided they have the necessary "Foreigners Staying License", almost all hotels listed in the Lonely Planet should have this permit. Not included: Meals are not included. I guess you don't want us to "decide" where you want to eat... you can eat wherever you want, budget or high end. But the meals and accommodation of the tour guide and driver are already included, you don't have to pay for their meals unless you feel happy to do so. Not included: Entrance fees = Potala Palace Y100, Norbulingka Y60, Jokhang Monastery Y60, Sera Monastery Y55, Ganden Monastery Y55, Ramoche Monastery Y20, Tibet Museum free, Namtso Lake Y100, Tashilunpo Monastery Y55, Sakya Monastery Y45, Shalu Monastery Y40, Pelkhor Choede Y40, Tsong Burg Y30, Samye Monastery Y40, Trandruk Monastery Y40, Tomb of Tibetan Kings Y30, Pasong Lake Y50, Kingdom of Guge Y100 The above price is for your reference only, it does not mean that you will go to all places, please check your itinerary for the tourist spots that you are going to visit. Not included: Entrance fee of Everest Base Camp = Y400 for a 4-wheel car plus Y180 per each tourist (driver is free to enter, tour guide isn't free to enter) = RMB 400 + (RMB 180 * 3) = RMB 940Not included: Tippings for the driver and tour guide, not compulsory. Not included: In-city transportation in Lhasa, you can take a taxi to almost all spots. A taxi is around RMB 10 per ride only. We decide not to include in-city transportation in our tour package because most people want more freedom in Lhasa. It's easy for you to arrange your itinerary within Lhasa. If you rent a van in Lhasa, you will have to tell them a fixed schedule and it costs around RMB 300 per day, not a good investment and not really necessary to have this trouble.

By giving you a all-included package would actually give me more profit, but I think it would be fairer to tell you exactly what you may have to pay outside Lhasa and what you may have to pay for the entrance fees, but still leave you some rooms and spaces to choose what to pay after you arrive.

Please read carefully what is included and what is not included. I think this setup is actually better as you may want more freedom to tour around Lhasa by yourself. Please understand I tend not to include everything in the package because I think it will give you more freedom, by no means that I tried to make our package look "cheaper".

And the total cost of this tour for a two-person group is RMB 10096.

You can get it cheaper if you can find some partners to share the cost (especially the cost of the jeep and tour guide). We can help other travelers to hook up with each other, but to be frankly, successful rate is still not so high because of the rather turnout rate. I suggest you to find some partners in Chengdu or on some internet forums.

Here's a referenced price of this tour package for more people:

1 person: RMB 9016 (RMB 9016 per person) 2 people: RMB 10096 (RMB 5048 per person) 3 people: RMB 11536 (RMB 3845 per person) 4 people: RMB 12616 (RMB 3154 per person)

Procedures of getting the permits:

To start your application of permits, I will need to have the following documents:Scanned copies of the passport information pages of all group members. If you don't have a scanner, a clear photo taken by a digital camera will be acceptable. Scanned copies of the Chinese visas (tourist visa) of all group members.For business visa holder (F visa), please send me a letter of recommendation from your company.For working visa holder (Z visa), please send me a letter of recommendation from your company, your resident permit and your working permit.For student visa holder (X visa), please send me a letter of recommendation from your school.Your address in China, you can send me this information later (better be a guesthouse or hotel reserved under your name).Your phone number in China (optional). The application of the permits will be started once I receive the payment of deposit, plus the documents stated in number 1 and number 2 of the above list. It will usually take around 7 days, plus 3 days to send it by EMS to any domestic address. It may take up to 6 days to send the permits to Shangri-la in Yunnan.

Payment:

If you decide to join the tour with us, please pay 30% as a deposit, pay the remaining 70% on the day of your arrival in Lhasa. Please understand that we can only start the tour preparation and permit application after receiving your deposit, this deposit is non-refundable.

A+

John
"Certains pensent qu'ils font un voyage, en fait, c'est le voyage qui vous fait ou vous défait." N. Bouvier
TA Tatiana33 ·
Merci John :) Pourrais tu me donner les coordonnées de cette agence s il te plait ?
JO Johnwillame Regular ·
Bien sur, pas de probleme, (note que les prix donne, date de 2010, verifie avec eux si ils n'on pas augmente les prix pour ce que tu souhaites faire au Tibet voila:

Pazu Kong Spinn Cafe, Lhasa, Tibet

====================

Spinn Cafe, Lhasa, Tibet

"Best place to hang out in Lhasa!" (Commented by one of our customers.)

Our website: http://www.cafespinn.com/ MSN: pazu88@hotmail.com Email: kongjr@gmail.com Facebook: http://facebook.com/pazu88 China mobile: +86-13659523997 Hong Kong mobile: +852-81915725

Our location and map: http://www.cafespinn.com/zh/location

A+

Similar discussions

You might also like