Thai Massage School in Thailand
FR

Translated into English.

Original post
MI
Hi! It was totally by chance that I stumbled upon VoyageForum (an ad online and a story lol), and I’ve been reading some really old posts from 2011 about Thai massage schools—discussions on how to get by, accommodation, prices, etc. It reminded me of my own experience: I kept things simple by staying with a local family during my entire trip. I only shared all the expenses with them, which, I’ll admit, was super cheap… and I often traveled with them, which naturally opened a lot of doors for me. To start, at the school in Salaya, my Thai friend immediately connected me with Teacher Phong (the school’s mentor and teacher of teachers, a former monk). I was supposed to join a group session with other foreigners, but for some reason I don’t know, I got two days of private lessons for free with this expert… incredible! And on top of that, he loved France! It was an amazing experience. I "discovered" massage by chance—the Thai family just told me: "Try it, you’ll see!" (I’d had a pretty intense massage in the capital before 😅… but the next day, I felt unbelievably great!))

Every morning, I’d take a taxi (chosen by the Thai family at prices that beat all the competition) to this school—I’ve forgotten the name of the little village now… right in the heart of the countryside. Then, in the evenings, I’d keep practicing massage on all the family members… and they’d teach me Thai at the same time!))

Since then, I’ve practiced a bit, with lots of positive feedback. Following Teacher Phong’s advice—he thought my pressure was deep, firm, and precise—he strongly encouraged me to take this seriously.

I love Thailand so much. It’s a whole different way of living… and it’s a real blessing, even if I couldn’t live there full-time. Anyway, that was an unforgettable memory, and sometimes the Thai family and I still say hi—from 2011, 2013… right up to today!

Take care, everyone! !
SO Songsam Veteran ·
Hi,

I kept it simple: I stayed with a local family

It’s the dream of many travelers, yet most can’t make it happen because they do everything to avoid it: openness to others only on paper, the same for cultural openness, insisting on at least the same comfort as back home, fast-paced travel...
DJ Djalma Globetrotter ·
Yes, it's true, but even though I did it in Thailand (in the northern tribes), I have to admit it's not the easiest country, especially in the cities. The rural villages are more conducive to these kinds of encounters. As for the massages, I tried one once and wasn’t expecting that! It was intense! You crack everywhere, and when it’s over, you feel a bit "broken"—luckily, afterward, you feel better. Anyway, that’s just my experience.
https://www.youtube.com/watch?v=-XCOyB7WStI https://www.youtube.com/watch?v=g2eI67iCbKY
SO Songsam Veteran ·
I’ll admit, it’s not the easiest country, especially in the cities.

Given your experience traveling all over, which country or countries do you think would be easier, especially in the cities?

When it comes to massages, I tried one once and wasn’t expecting that. It was hardcore! You crack all over, and when it’s over, you feel a bit "broken"—luckily, you feel better afterward.

I’ve been several times and came to the following personal observations: - The moments when the lady or gentleman folds you into a pretzel, pressing hard, are great for discovering muscles you didn’t even know you had 😎: it’s never too late to learn about your own body... - Even when getting massaged multiple times at the same place and asking for a similar massage as last time, it’s never identical from one session to the next. That always makes me wonder... - No matter where the massage is, there’s always a clock nearby that the practitioner checks frequently. I find it kinda kills the serenity of the moment. - After the session, I never feel better or worse than before—at best, a little limp—but I’m happy because I had a peaceful moment getting my hide kneaded and escaping the heat. A pretty limited "return on investment," but it fits the local culture well enough. - I also tried a massage from a blind practitioner once. I didn’t like it at all, and if I didn’t cut the session short, it was just to avoid risking offending them.
DJ Djalma Globetrotter ·
Salut Liste des pays où je me suis fait invité le plus souvent dans les villes et dans quelques villages : tous les pays du Moyen-Orient et en particulier : Syrie, Liban Palestine et aussi plus à l'est :l'Iran l'Afghanistan Le Pakistan et pratiquement un jour sur 2 au Sri Lanka! Mais jamais en Inde ni au Népal .Idem en Amérique latine que ce soit chez les blancs les métis ou les " indiens" sauf en Colombie chez les Aruhacos de la sierra Nevada de Santa Marta mais contre rétribution. Pour l'Afrique : le Maroc, le Cameroun le Ghana. Après dans bien d'autres pays mais dans des contrées reculées où il n'y avait aucun logement Philippines : pays ifugao et Kalinga. Thailande: Lisus Musus Meo Akkhas Karen ( triangle d'or) Indonésie : île de Siberut ( Mentawai) Au nord Cameroun chez les Kapsiki ( un de mes meilleurs souvenirs) Je précise bien que je n'ai jamais fait la demande comme dans l'émission du gugus avec ses 2 caméras :" j'irai dormir chez vous"! Et certaines fois j'aurais préféré mon hamac dans la nature ! Pour les massages en Thaïlande comme ailleurs ce fût ma seule expérience et je n'ai pas éprouvé le besoin de renouveler...

..
https://www.youtube.com/watch?v=-XCOyB7WStI https://www.youtube.com/watch?v=g2eI67iCbKY
SO Songsam Veteran ·
Salut Liste des pays où je me suis fait invité le plus souvent dans les villes et dans quelques villages : tous les pays du Moyen-Orient et en particulier : Syrie, Liban Palestine et aussi plus à l'est :l'Iran l'Afghanistan Le Pakistan et pratiquement un jour sur 2 au Sri Lanka! Mais jamais en Inde ni au Népal .Idem en Amérique latine que ce soit chez les blancs les métis ou les " indiens" sauf en Colombie chez les Aruhacos de la sierra Nevada de Santa Marta mais contre rétribution. Pour l'Afrique : le Maroc, le Cameroun le Ghana. Après dans bien d'autres pays mais dans des contrées reculées où il n'y avait aucun logement Philippines : pays ifugao et Kalinga. Thailande: Lisus Musus Meo Akkhas Karen ( triangle d'or) Indonésie : île de Siberut ( Mentawai) Au nord Cameroun chez les Kapsiki ( un de mes meilleurs souvenirs) Je précise bien que je n'ai jamais fait la demande comme dans l'émission du gugus avec ses 2 caméras :" j'irai dormir chez vous"! Et certaines fois j'aurais préféré mon hamac dans la nature !

..

Impressionnant! Moi dont l'expérience en la matière ne se limite qu'à la Thaïlande avec une nuit dans un temple, une autre dans la boutique d'une marchande de soupe, de nombreuses à Kanchanaburi et des logements "de fonction", je me sens un peu "voyageur du dimanche" comparé à toi... Dans un autre genre, une nuit passée à dormir à même le trottoir de la rue principale d'Andorre et une autre sur un trottoir de Tumbes (Pérou).
DJ Djalma Globetrotter ·
Pour les logements de fonction j'ai a plusieurs reprises , surtout en Afrique , logé dans des missions.. Une fois j'avais rencontré un japonais qui voyageait seul ce qui n'est pas très courant On avait fait un bout de chemin ensemble pour aller chez les Kapsiki..un soir dans la "ville " de Mokolo nous nous sommes dirigés vers une mission protestante et le pasteur nous a posé la question de savoir si on était bien chrétiens ...pour moi on ne pouvait deviner ma religion sur ma figure mais pour le japonais il y avait un gros doute et comme il ne parlait pas le français je lui soufflais de dire qu'il était catho .Le pasteur n'était pas très convaincu mais nous a accepté tous les deux.Le lendemain le Japonais à abandonné la partie..il craignait de ne pas trouver d'eau potable ! A l'époque c'était le cadet de mes soucis ! Par contre je n'ai jamais dormi sur un trottoir. Sauf dans les agglomérations j'ai toujours utilisé un hamac assorti d'une moustiquaire + une bâche légère pour la pluie..rien de mieux pour éviter les bébêtes du sol et autres insectes..

Similar discussions

You might also like