What do you think about "influencers"?
FR

Translated into English.

Original post
DJ
Hi everyone, I stumbled upon this article about Bali, which has finally decided to take action against "influencers" and expel them from the island. A special brigade has even been created to stop them. Details in the article below.

https://www.franceinfo.fr/replay-radio/l-il-de-constance/bali-n-en-peut-plus-des-influenceurs-l-ile-declare-la-guerre-aux-createurs-de-contenu_8144909.html

So, I’ll answer my own question—I won’t beat around the bush: I can’t stand influencers anymore. It’s just another layer on top of the eco-conscious/hipster crowd. Now we’ve got influencers added to the mix. Because beyond skyrocketing prices and paradise spots ruined in just a few years, the real result is the homogenization of all tourist spots. They demand their little cafés serving vegan, Instagram-worthy food, their coworking spaces, their vegan Instagram shops, etc.

In short, to me, these people are a cancer in tourism. They act like they’re above the rules, especially when it comes to taking photos, think they’re all-powerful, and on top of that, I don’t think they contribute anything to the local economy… Besides matcha tea, paddleboarding, and vegan food, all they do is make videos.

Sure, I’m not saying some influencers don’t stand out, but 99% of them are just doing completely useless stuff…
AT Attila Globetrotter ·
Bonjour,

Pour ma part, je ne vois pas bien qui ils peuvent influencer ?

Je ne jette pas le bébé avec l'eau du bain mais généralement ça ne vole pas très haut dans le cerveau desdits influenceurs que cela soit pour les voyages, les placements, la diététique ou tout autre sujet permettant un lucratif placement produit.

Je les vois plus comme des arnaqueurs que des bobos. Photos truquées par exemple pour magnifier un lieu banal ou déjà bouffé par le surtourisme.

Cependant nous sommes aussi ici tous des influenceurs à notre manière.

Les carnets publiés sont des mines d'informations et font aussi le malheur de certains coins.

Faudrait-il supprimer internet pour le bien être de la planète ?
MA Mathews Globetrotter ·
je ne comprends pas cette réaction totalement négative. Fichez-leur la paix à ces gens-là ! S'ils produisent du contenu qui plait à un certain public eh bien c'est leur problème. Chacun fait ce qui lui plait à partir du moment où cela n'empiète pas sur la vie des autres. On dirait un truc bien français ça de critiquer les autres... les youtubeurs ils n'embêtent personnes ils font leur vidéos dans leur coin. Après si ça plait à des gens plus jeunes eh bien pourquoi pas. Qu'il y ait des "bobos" ou des gens riches qui dépenses des millions pour voyager moi je m'en fiche totalement. C'est pas mon problème c'est le problème des autres.

Similar discussions

You might also like