Voilà ci dessous une réponse que j'ai reçu d'un mail que j'ai envoyé à PeruRail à propos de la possibilité ou pas que je puisse le 26 mai profiter du trajet ferroviaire
Cuzco-
Agua Calientes. J'avoue que ce n'est pas encourageant.

Bon il est possible que PeruRail ne veuille pas prendre de risques et ai décidé de reculer au maximum la date des premières réservations, mais comme je pars en voyage organisé par le biais de Vacances Transat, je doute que cet organisme fasse preuve de beaucoup de souplesse et attende le dernier moment pour décider de ce qu'il nous fera suivre comme trajet.
Il est prévu dans le programme de ce circuit le 26 mai le trajet ferroviaire
Cuzco-
Agua Calientes. Du coup je le vois comme çà que Vacances Transat ne voudra pas non plus prendre de risques et comme à leur service client ils m'ont dis qui'ils prendraient une décision début avril, si à ce moment là ce trajet n'est toujours pas possible je suis pratiquement sûr qu'ils nous supprimerons la visite du
Machu Pichu et remplacerons cette visite par autre chose !

Voilà copie du mail que j'au reçu de PeruRail (désolé c'est en anglais) :
"Dear Mrs. Voyages
The rote between
Cusco to Machupicchu will be open for June the first and not before and unfortunately we just got one time departure in this rote in each service but PERURAIL, train operator on the Peruvian south and southeast railway system, informs travel agents and independent travelers that the railway concession holder Ferrocarril Transandino S.A (FTSA) has announced the railroad from Piscacucho (km.82) to
Aguas Calientes (km.110) will be available for operations starting next March 29th, if weather conditions remain favorable to finish the remaining works.
A few weeks ago, FTSA announced that the railroad was going to be ready for operations on April 1st. Now the work managed by FTSA engineers has achieved a new operations resume date, from March 29th, re-activating tourist activity in the country.
PERURAIL is developing an operational plan to restore train services based on safety parameters, which will be published in the following days.
PERURAIL salutes the efforts of the FTSA engineering team, which will allow visitors from all over the world to visit
Machu Picchu very soon if you buy your train tickect going from Poroy is probably that we cover this route by bus until Piscacucho so you wont have to worry to get to Piscacucho at the moment we are not processing reservations yet we will publish a new timetable during the next week and you are going to be able to purchase these tickets on line in our web page
www.perurail.com
or if you preffer you can contac us the next week in order to help you with a reservation.
Daniel Castro García"