Bonjour à tous,
J'étais si heureux de prendre l'avion avec
Cebu Pacific, pour destination
BALI avec escale à
Manille.
Je paie mon billet, je reçois le courrier avec le détail du vol et identifiant,
et quelques jours après, je reçois le mail suivant
Dear Guest:
Thank you for booking your flight with us! --> ils sont courtois :) !!!
Your transaction was immediately processed according to the airline's policy regarding credit card payments. However, we regret to inform you that the credit card payment for your booking under reference
NGCRSG has been declined, as your booking breached certain fraud parameters set up in the system.
--> soit disant le paiement n'est pas passé car des éléments étaient non conforme pendant ma réservation
We utilize fraud prevention tools to detect potential fraud purchases. Pursuant to the Terms and Conditions to which you have agreed to at the time of booking, the airline, in its sole discretion, has the right to decline credit card payments to protect the interests not only of the airline but more importantly of its guests.
--> selon eux, ils ont le droit de refuser le paiement par CB, cependant en contactant ma banque,
le paiement a été effectué, et ils ont bien reçu les sous sous
Cebu pacific!!!!!
As such, your booking is still "CONFIRMED" but subject to the payment of the due amount using cash or credit card at any ticket office near you or at the airport upon check-in.
--> ils me redemandent quand même de payer une deuxième fois le billet directement sur place à l'enregistrement et que soit disant ils me rembourseront plus tard pour le billet payé en ligne,
ils m'ont prix pour un JAMBON !!!!!!!!
c'est inadmissible,
We apologize for any inconvenience you may have experienced. The card was not accepted by the system because it breached certain safety parameters in the screening tool used by our company in evaluating all card payment transactions.
Please be advised that payment charged to the account will be reversed and it will reflect in the your statement of account. Kindly note that payment reversal for debit card transaction takes longer time to reflect. To expedite the request, you may coordinate with your issuing bank.
Donc ils vont me rembourser le billet payé sur internet mais que cela va prendre du temps et que je dois gérer cette situation avec ma bank...
avez vous été confronté à ce genre de situation?
je vole demain en théorie avec le compagnie, je n'arrive pas à m’enregistrer car ils ont bloqué mon enregistrement
j'irai m'expliquer le jour même, ça va chauffer
!!!
pour le moment je ne vais payer une deuxième mon billet d'avion,
c'est pas sérieux tout ça....
encore merci pour votre attention,
Nisienden²