Se rendre en Israël avec un visa syrien?
by Jeanlejeune
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
Bonjour,
J'envisage de visiter Israel en octobre/novembre.
Sur mon passeport français figure un visa syrien: cela m'expose t-il à des contrôles particuliers à l'arrivée ou au départ d'Israel ?
Bonjour,
Que dire ?.... 🤪 Oui.
Michel
Que dire ?.... 🤪 Oui.
Michel
C'est ce que je craignais....🙁
bonjour,
je suis étonné des autres réponses ....
Avoir un tampon "israelien" empeche d'aller dans certains pays dont la Syrie mais pas l'inverse à ma connaissance. vérifier l'information qui vous a été donnée.
Par contre, devoir retourner en Syrie après peut poser problème mais j'ai toujours entendu qu'Israël ne voyait pas d'inconvénient à mettre son tampon sur une page "volante".
bon voyage
je suis étonné des autres réponses ....
Avoir un tampon "israelien" empeche d'aller dans certains pays dont la Syrie mais pas l'inverse à ma connaissance. vérifier l'information qui vous a été donnée.
Par contre, devoir retourner en Syrie après peut poser problème mais j'ai toujours entendu qu'Israël ne voyait pas d'inconvénient à mettre son tampon sur une page "volante".
bon voyage
je ne sais rien ... mais je vous dirais tout !!
http://gadjoxav.canalblog.com http://www.travelpod.com/members/gadjoxav
bonjour,
on n'a pas dit qu'il ne pouvait pas aller en israel mais qu'il y aurait un controle plus serré
on n'a pas dit qu'il ne pouvait pas aller en israel mais qu'il y aurait un controle plus serré
je m'en étais aperçu après ... j'avais lu un eu vite. désolé!!!
je ne sais rien ... mais je vous dirais tout !!
Bonjour,
mais j'ai toujours entendu qu'Israël ne voyait pas d'inconvénient à mettre son tampon sur une page "volante".
Vous risquez des déconvenues...
Michel
mais j'ai toujours entendu qu'Israël ne voyait pas d'inconvénient à mettre son tampon sur une page "volante".
Vous risquez des déconvenues...
Michel
Ayant travaillé en Israël et en Syrie, qui sont toujours en guerre (officiellement) j'ai toujours eu un visa sur une feuille volante: elle est d'ailleurs immédiatement reprise après le contrôle d'immigration pour aller prendre ses bagages.
Car vous ne pouvez pas obtenir de visa pour la Syrie si vous avez une trace sur votre passeport d'un passage, même en transit, par Israël, ce qui n'est pas le cas dans l'autre sens.
Bonjour,
Certains ont dû interrompre et renoncer à leur voyage pour avoir trop compté là-dessus.
Michel
Certains ont dû interrompre et renoncer à leur voyage pour avoir trop compté là-dessus.
Michel
Je vous fait part de mon expérience personnelle et de gens qui travaillent avec moi, non de "certains..."ce qui ne veut rien dire, ou alors demandez leurs de témoigner personnellement, sinon ça frise la désinformation.
L'ambassade de Syrie ne vous donnera pas de visa si vous avez trace d'un passage par Israël sur votre passeport.
De nombreuses personnes ont des feuilles volantes pour entrer en Israël à l'aéroport et il y a même un employé spécialement chargé de les récupérer après l'immigration.
Bonjour,
Vous ne pouvez pas envoyer des voyageurs qui ont une continuation de voyage en Israel en leur disant de juste demander cela et de ne pas s'en faire, car c'est aléatoire. Exemple.
Michel
Vous ne pouvez pas envoyer des voyageurs qui ont une continuation de voyage en Israel en leur disant de juste demander cela et de ne pas s'en faire, car c'est aléatoire. Exemple.
Michel
autre question annexe: un visa Israelien sur son passeport peut-il pose un probléme pour un transit vers l'Asie si on prend une compagnie du golf (émirate ou autre) ?
autre question annexe: un visa Israelien sur son passeport peut-il pose un probléme pour un transit vers l'Asie si on prend une compagnie du golf (émirate ou autre) ?
Normalement non ; mais je me méfierais quand même....
Michel
Normalement non ; mais je me méfierais quand même....
Michel
Bonjour,
Je rentre tout juste de 5 jours passés à Jérusalem et Nazareth.
Sur mon passeport il y avait plusieurs "tampons indésirables" (Sultanat d'Oman, Maroc, Egypte - les autres tels que Syrie, Jordanie et Ouzbekistan étaient sur un précédent passeport). Que ce soit à l'aller ou au retour, j'ai eu le droit à chaque fois à deux "interrogatoires" : pourquoi, quand, avec qui je suis allée dans ces pays, est-ce que j'y ai rencontré quelqu'un et est-ce que j'ai conservé des contacts. Il "suffit" (même si ce n'est pas un moment forcément agréable) de répondre ce que les douaniers attendent que l'on réponde ... En ce qui concerne le tampon en dehors du passeport, celà a été plus simple que je m'y attendais : je l'ai précisé à la douane qui m'a quand même demandé "pourquoi je voulais celà" mais qui a accédé à ma demande.
Hormis ces désagréments à l'aéroport, ce fut un superbe séjour. Profitez-en bien !!!!
Khiva
Je rentre tout juste de 5 jours passés à Jérusalem et Nazareth.
Sur mon passeport il y avait plusieurs "tampons indésirables" (Sultanat d'Oman, Maroc, Egypte - les autres tels que Syrie, Jordanie et Ouzbekistan étaient sur un précédent passeport). Que ce soit à l'aller ou au retour, j'ai eu le droit à chaque fois à deux "interrogatoires" : pourquoi, quand, avec qui je suis allée dans ces pays, est-ce que j'y ai rencontré quelqu'un et est-ce que j'ai conservé des contacts. Il "suffit" (même si ce n'est pas un moment forcément agréable) de répondre ce que les douaniers attendent que l'on réponde ... En ce qui concerne le tampon en dehors du passeport, celà a été plus simple que je m'y attendais : je l'ai précisé à la douane qui m'a quand même demandé "pourquoi je voulais celà" mais qui a accédé à ma demande.
Hormis ces désagréments à l'aéroport, ce fut un superbe séjour. Profitez-en bien !!!!
Khiva
Le mérite d'un homme réside dans sa connaissance et dans ses actes non point dans la couleur de sa peau ou de sa religion - Khalil Gibran
Bonjour,
Il "suffit" (même si ce n'est pas un moment forcément agréable) de répondre ce que les douaniers attendent que l'on réponde ...
C'est à dire ?.... A la question "avez-vous conservé des contacts?", par exemple.
Michel
Il "suffit" (même si ce n'est pas un moment forcément agréable) de répondre ce que les douaniers attendent que l'on réponde ...
C'est à dire ?.... A la question "avez-vous conservé des contacts?", par exemple.
Michel
Et bien j'ai répondu que non, je n'avais pas gardé de contact avec une omanaise, un marocain, un syrien ...
De même qu'il n'est pas de "bon ton" de dire que vous avez rencontré des palestiniens lors de votre voyage, même si c'était à Nazareth ...
Annaïg
Annaïg
Le mérite d'un homme réside dans sa connaissance et dans ses actes non point dans la couleur de sa peau ou de sa religion - Khalil Gibran
Sur mon passeport il y avait plusieurs "tampons indésirables" (Sultanat d'Oman, Maroc, Egypte - les autres tels que Syrie, Jordanie et Ouzbekistan étaient sur un précédent passeport).
on peut savoir pkoi les tampons du maroc, jordanie de l'egypte sont indesirables pour israel?
on peut savoir pkoi les tampons du maroc, jordanie de l'egypte sont indesirables pour israel?
Euh comment dire, faut peut-être leur demander 😉
En fait, je pense que Némo veut dire que ces trois pays ne posent aucun problème pour Israel.
Michel
Michel
Euh comment dire, faut peut-être leur demander 😉
c'est toi qui l'affirme pas eux!
Donc je le demande a toi 😏
c'est toi qui l'affirme pas eux!
Donc je le demande a toi 😏
C'était donc une vraie question ...
Je n'affirme rien je rends juste compte de mon expérience ... et essaie de mettre celà en lien avec l'Histoire.🤪
Pour revenir à ma modeste expérience, à l'aller comme au retour et à deux reprises à chaque fois, les questions des douaniers que j'ai eues concernaient uniquement les tampons en écriture arabe, mes visites en Asie ne les intéressaient pas ...
Pour revenir à ma modeste expérience, à l'aller comme au retour et à deux reprises à chaque fois, les questions des douaniers que j'ai eues concernaient uniquement les tampons en écriture arabe, mes visites en Asie ne les intéressaient pas ...
Egypte et Jordanie sont en paix avec Israel depuis longtemps, et le Maroc ne pose pas problème.
Des visas d'Iran, du Liban, de Syrie, de Libye, du Soudan, du Yémen, ce serait tout autre chose.
Michel
Michel
Je n'affirme rien je rends juste compte de mon expérience ... et essaie de mettre celà en lien avec l'Histoire.🤪
biensur que tu l'affirmes: "il y avait plusieurs "tampons indésirables" (Sultanat d'Oman, Maroc, Egypte"
de mettre cela en lien avec quelle histoire? 😎
il serait temps de te mettre a la page en histoire.
Ni le tampon du maroc, ni de l'egypte ou de la jordanie ne sont un probleme pour israel!
biensur que tu l'affirmes: "il y avait plusieurs "tampons indésirables" (Sultanat d'Oman, Maroc, Egypte"
de mettre cela en lien avec quelle histoire? 😎
il serait temps de te mettre a la page en histoire.
Ni le tampon du maroc, ni de l'egypte ou de la jordanie ne sont un probleme pour israel!
Messieurs : merci de vos explications.
je reviens sur l'histoire des visas, juste pour l'anecdote. je suis arrivée de syrie, je suis passée rapidement en jordanie pour me rendre directement au poste-frontière et de là rentrer en israël. il ne m'a pas paru flagrant que le visa syrien posait problème, par contre on remarque tout de même une certaine tension dès lors que l'on demande le visa israëlien sur une feuille volante - autrement dit : "ah, notre pays vous pose problème".
nous étions deux et nous avons eu droit à toute une série de questions sur notre itinéraire précis (éviter de parler de la cisjordanie, donc), les références de notre billet d'avion du retour, la somme en argent liquide dont nous disposions... il a fallu également montrer une carte bleue et dire combien nous avions sur notre compte en banque. pour terminer, la guichetière (20 ans à tout casser) nous a demandé quelle était la nature de notre relation. c'est le moment de répondre : essentiellement sexuelle, voyons ! malheureusement, les frontières (et surtout celle-ci) sont des endroits où il ne fait pas bon plaisanter. 😕
il a fallu enfin répondre à un questionnaire détaillé (prénom des parents, villes traversées durant le périple etc.). 6 heures plus tard, nous étions en terre sainte (sic).
nous étions deux et nous avons eu droit à toute une série de questions sur notre itinéraire précis (éviter de parler de la cisjordanie, donc), les références de notre billet d'avion du retour, la somme en argent liquide dont nous disposions... il a fallu également montrer une carte bleue et dire combien nous avions sur notre compte en banque. pour terminer, la guichetière (20 ans à tout casser) nous a demandé quelle était la nature de notre relation. c'est le moment de répondre : essentiellement sexuelle, voyons ! malheureusement, les frontières (et surtout celle-ci) sont des endroits où il ne fait pas bon plaisanter. 😕
il a fallu enfin répondre à un questionnaire détaillé (prénom des parents, villes traversées durant le périple etc.). 6 heures plus tard, nous étions en terre sainte (sic).
Je me suis rendue plein de fois en Israël / territoires palestiniens occupes pour mon boulot et je peux donc te l'affirmer : TOUT tampon d'un pays arabe donne lieu a un interrogatoire serre a l'entre et a la sortie en Israël, y compris les tampons du Maroc, de l'Egypte et de la Jordanie.
Certes, Israël est officiellement en paix avec ces pays, mais visiblement les officiers d'immigration ne sont pas au courant... TOUT tampon de pays arabe fait immédiatement du voyageur un suspect. Il y a cependant une gradation : tout voyage en Maroc/Jordanie/Egypte est considéré comme "suspect", tout "voyage en Syrie/Liban/Yémen... est considéré comme "très suspect". L'accumulation de tampons de plusieurs pays arabe est également vue comme "très suspecte".
Certes, Israël est officiellement en paix avec ces pays, mais visiblement les officiers d'immigration ne sont pas au courant... TOUT tampon de pays arabe fait immédiatement du voyageur un suspect. Il y a cependant une gradation : tout voyage en Maroc/Jordanie/Egypte est considéré comme "suspect", tout "voyage en Syrie/Liban/Yémen... est considéré comme "très suspect". L'accumulation de tampons de plusieurs pays arabe est également vue comme "très suspecte".
Depuis l'arrivée du nouveau gouvernement au pouvoir, il y a énormement d'histoires de routards coincés six heures a la frontière en essayant d’entrer en Israël, même pour un simple voyage de deux jours a Jérusalem. Tout voyageur qui est jeune + voyage en indépendant (sans un tour operator) + n’a pas de famille juive israélienne sur place est désormais traité comme suspect. Donc prévoir un long délai pour entrer dans et quitter le pays.
Le gouvernement a décidé de renforcer les contrôles aux frontières, de manière pas toujours légales (certaines dispositions prises le mois dernier pour tenter d’interdire aux touristes de se rendre en Cisjordanie violent les Accords d'Oslo et ont valu de gros problèmes à Netanyahu avec les autorités américaines).
Le gouvernement a décidé de renforcer les contrôles aux frontières, de manière pas toujours légales (certaines dispositions prises le mois dernier pour tenter d’interdire aux touristes de se rendre en Cisjordanie violent les Accords d'Oslo et ont valu de gros problèmes à Netanyahu avec les autorités américaines).
Certes, Israël est officiellement en paix avec ces pays, mais visiblement les officiers d'immigration ne sont pas au courant...
tu veux dire qu'ils sont mal formés et incomptent? 😏
- -- TOUT tampon de pays arabe fait immédiatement du voyageur un suspect. Il y a cependant une gradation : tout voyage en Maroc/Jordanie/Egypte est considéré comme "suspect", tout "voyage en Syrie/Liban/Yémen... est considéré comme "très suspect". L'accumulation de tampons de plusieurs pays arabe est également vue comme "très suspecte" - --
on peut savoir d'où viennent tes sources sur ce decoupage?
tu veux dire qu'ils sont mal formés et incomptent? 😏
- -- TOUT tampon de pays arabe fait immédiatement du voyageur un suspect. Il y a cependant une gradation : tout voyage en Maroc/Jordanie/Egypte est considéré comme "suspect", tout "voyage en Syrie/Liban/Yémen... est considéré comme "très suspect". L'accumulation de tampons de plusieurs pays arabe est également vue comme "très suspecte" - --
on peut savoir d'où viennent tes sources sur ce decoupage?
Je confirme ce que dit Tatra : mieux vaut prévoir d'aller en Syrie et en Israël ensuite. Même si dans la plupart des cas les autorités israéliennes acceptent de ne pas tamponner le passeport, ce n’est PAS une obligation. Dans la majorité des cas les autorités israéliennes ne tamponneront pas, MAIS il arrive régulièrement que le passeport d’un voyageur soit tamponné même s’il avait demandé que cela ne soit pas le cas. Il arrive que l’officier d’immigration tamponne par automatisme/erreur, ou tout simplement qu’il soit de mauvais poil ce jour-la ou n’aime pas votre tête.
"tu veux dire qu'ils sont mal formés et incomptent? "
1 - je faisais de l'humour, 2 - ils ne sont pas très compétents, non, vu qu;'ils ont en général 18 ans et ne connaissent pas toujours très bien la géographie.
Je me répète : TOUS les tampons des pays arabes font du voyageur un suspect, que ce pays soit ou non en paix avec Israël. J'ai passe des mois et des mois en mission en Israël et je sais très exactement de quoi je parle. C'est l'un des grands sujets de conversation entre diplomates/ humanitaires/ journalistes à Jérusalem, qui sont des personnes bien informées. L'association des correspondants étrangers publie d'ailleurs régulièrement des rapports en anglais à ce sujet.
Enfin si Israël était réellement satisfaite de sa paix avec l’Egypte et le Maroc, ça se saurait. Perso je n’ai jamais vu un seul touriste égyptien ou marocain en Israël.
1 - je faisais de l'humour, 2 - ils ne sont pas très compétents, non, vu qu;'ils ont en général 18 ans et ne connaissent pas toujours très bien la géographie.
Je me répète : TOUS les tampons des pays arabes font du voyageur un suspect, que ce pays soit ou non en paix avec Israël. J'ai passe des mois et des mois en mission en Israël et je sais très exactement de quoi je parle. C'est l'un des grands sujets de conversation entre diplomates/ humanitaires/ journalistes à Jérusalem, qui sont des personnes bien informées. L'association des correspondants étrangers publie d'ailleurs régulièrement des rapports en anglais à ce sujet.
Enfin si Israël était réellement satisfaite de sa paix avec l’Egypte et le Maroc, ça se saurait. Perso je n’ai jamais vu un seul touriste égyptien ou marocain en Israël.
ils ont fait la guerre quand avec le maroc?
et tu es certaines que tu n'as pas vu de marocain en israel, on dirait que tu n'as pas rencontré personnellement
mais le fait que tu n'en a pas rencontré ne signifie pas qu'il n y en a pas
au fait, sur la gradation que tu as utilisé on n'a aucune infos?
ils ont fait la guerre quand avec le maroc?
et tu es certaines que tu n'as pas vu de marocain en israel, on dirait que tu n'as pas rencontré personnellement
mais le fait que tu n'en a pas rencontré ne signifie pas qu'il n y en a pas
au fait, sur la gradation que tu as utilisé on n'a aucune infos?
Il faut être sérieux deux minutes... Cela fait des décennies qu'on ne voit plus aucun touriste égyptien en Israël, et les Marocains ne sont rarissimes, mis à part les juifs marocains.
Même les personnes de nationalité européenne, mais d'origine arabe, sont traitées comme suspectes a leur entrée en Israël, et certaines sont même refoulées. Même les Européens "de souche" sont traités avec suspicion s’ils sont nés dans un pays arabe (papa ambassadeur par exemple, ou Français d’Algérie).
J’ai assisté a une scène surréaliste a l’aéroport Ben Gurion : deux Franco-israéliennes qui venaient de passer leurs vacances en Israël et s’apprêtaient a repartir en France ont été questionnées de manière agressive à propos de deux journées passées en Jordanie. Que cela ait été un voyage a Petra n’a pas désarmé les officiers de sécurité israéliens.
Tout tampon arabe suscite la suspicion, traité de paix ou pas. Il faut dire que les traités de paix lient les gouvernements, et pas vraiment les populations. La plupart des Egyptiens sont hostiles au traité de paix liant les deux pays.
Même les personnes de nationalité européenne, mais d'origine arabe, sont traitées comme suspectes a leur entrée en Israël, et certaines sont même refoulées. Même les Européens "de souche" sont traités avec suspicion s’ils sont nés dans un pays arabe (papa ambassadeur par exemple, ou Français d’Algérie).
J’ai assisté a une scène surréaliste a l’aéroport Ben Gurion : deux Franco-israéliennes qui venaient de passer leurs vacances en Israël et s’apprêtaient a repartir en France ont été questionnées de manière agressive à propos de deux journées passées en Jordanie. Que cela ait été un voyage a Petra n’a pas désarmé les officiers de sécurité israéliens.
Tout tampon arabe suscite la suspicion, traité de paix ou pas. Il faut dire que les traités de paix lient les gouvernements, et pas vraiment les populations. La plupart des Egyptiens sont hostiles au traité de paix liant les deux pays.
Pour les controles à l'entrée d'ISrael, en premier lieu il faut se dire que c'est normal, car c'est un pays en guerre et il fait attention à sa sécurité. Regardez un peu la sécurité renforcée dans les aéroports en Amérique et en Europe, il suffit qu'un pays sente un risque quelconque pour qu'il augmente ses mesures de sécurité, il n'y a pas qu'Israel !
Maintenant comment cette sécurité est elle organisée? En général ce sont des gens très jeunes, 20 ans, qui font les interrogatoires. Souvent ce sont des étudiants qui font ca pour gagner un peu de sous. Les questions sont des questions standart, toujours les mêmes, et elles sont posées par un premier interrogateur, puis un autre, et ensuite ils croisent les réponses entre eux pour voir s'il y a la moindre discordance dans ce que vous avez dit. Si oui, ils reviennent à la charge etc...
Il y a des "profils" qui les inquiètent plus que d'autres. Le profil de voyageur le plus rassurant est le touriste qui va sur un hotel de bord de mer à Tel Aviv ou faire un pélerinage chrétien, ou encore un juif qui va rendre visite à sa famille en ISrael. Ne croyez pas que les juifs soient moins interrogés que les autres, il y a tant de juifs différents dans différents pays du monde que les interrogateurs sont parfois pris au dépourvu par certains et les suspectent tout autant que quiconque. C'est du vécu... Tout ce qui sort de cela peut prêter à inquiétude, et je peux vous dire par exemple que j'ai subi des interrogatoires serrés juste en montrant une invitation à un colloque universitaire dont le titre ne revenait pas aux interrogateurs et à mille questions sur pourquoi je faisais des recherches sur tel sujet et pourquoi j'avais choisi cette branche etc etc (à 20 ans on n'a pas la moindre idée des questions scientifiques qui font l'objet de colloques universitaires sans doute...).
Evidemment ce qui peut inquiéter les interrogateurs, c'est des séjours dans des pays ennemis ou pouvant héberger des terroristes. Non pas parce que VOUS êtes dangereux, mais parce qu'une personne mal intentionnée aurait pu glisser dans vos bagages un truc indésirable. D'où les nombreuses questions sur si vous avez fait vos bagages vous même, si qqun vous a donné un objet à transmettre, si qqun aurait pu glisser qqch dans vos bagages. Une fois un terroriste a lié amourette avec une jeune suédoise et lui a donné en la laissant embarquer dans l'avion une peluche ... qui s'est avérée chargée d'explosifs 😕 Voilà à quoi pensent les interrogateurs par exemple.
Non pas que ca soit plaisant de subir des interrogatoires, mais bon c'est sans doute le prix de la sécurité dans les avions vers Israel. Jusqu'à présent aucun n'avait de bombe à bord.. .donc la sécurité a au moins cet atout 😉
Amicalement
Deborah
Maintenant comment cette sécurité est elle organisée? En général ce sont des gens très jeunes, 20 ans, qui font les interrogatoires. Souvent ce sont des étudiants qui font ca pour gagner un peu de sous. Les questions sont des questions standart, toujours les mêmes, et elles sont posées par un premier interrogateur, puis un autre, et ensuite ils croisent les réponses entre eux pour voir s'il y a la moindre discordance dans ce que vous avez dit. Si oui, ils reviennent à la charge etc...
Il y a des "profils" qui les inquiètent plus que d'autres. Le profil de voyageur le plus rassurant est le touriste qui va sur un hotel de bord de mer à Tel Aviv ou faire un pélerinage chrétien, ou encore un juif qui va rendre visite à sa famille en ISrael. Ne croyez pas que les juifs soient moins interrogés que les autres, il y a tant de juifs différents dans différents pays du monde que les interrogateurs sont parfois pris au dépourvu par certains et les suspectent tout autant que quiconque. C'est du vécu... Tout ce qui sort de cela peut prêter à inquiétude, et je peux vous dire par exemple que j'ai subi des interrogatoires serrés juste en montrant une invitation à un colloque universitaire dont le titre ne revenait pas aux interrogateurs et à mille questions sur pourquoi je faisais des recherches sur tel sujet et pourquoi j'avais choisi cette branche etc etc (à 20 ans on n'a pas la moindre idée des questions scientifiques qui font l'objet de colloques universitaires sans doute...).
Evidemment ce qui peut inquiéter les interrogateurs, c'est des séjours dans des pays ennemis ou pouvant héberger des terroristes. Non pas parce que VOUS êtes dangereux, mais parce qu'une personne mal intentionnée aurait pu glisser dans vos bagages un truc indésirable. D'où les nombreuses questions sur si vous avez fait vos bagages vous même, si qqun vous a donné un objet à transmettre, si qqun aurait pu glisser qqch dans vos bagages. Une fois un terroriste a lié amourette avec une jeune suédoise et lui a donné en la laissant embarquer dans l'avion une peluche ... qui s'est avérée chargée d'explosifs 😕 Voilà à quoi pensent les interrogateurs par exemple.
Non pas que ca soit plaisant de subir des interrogatoires, mais bon c'est sans doute le prix de la sécurité dans les avions vers Israel. Jusqu'à présent aucun n'avait de bombe à bord.. .donc la sécurité a au moins cet atout 😉
Amicalement
Deborah
Certes, Israël a de réelles raisons de se préoccuper de sa sécurité. Je ne remets pas en cause le principe des contrôles, mais la manière dont ils sont effectués. Vous le dites vous-même : les contrôles sont effectue par des jeunes sans aucune expérience. Certains sont aimables, mais d’autres sont extrêmement agressifs et donnent une image désastreuse de leur pays. Et puis il ne faut pas se leurrer : les contrôles sont autant une mesure de sécurité qu’une manière de récolter des renseignements de façon illégale (copie systématique du disque dur des journalistes par exemple), et de harceler toute personne soupçonnée de vouloir se rendre dans les territoires palestiniens occupés pour y voir l’envers du décor.
Il est exact que des personnes de religion juives sont elles aussi soumises à des contrôles, mais ce sont généralement des personnes à la peau pas très blanches…
Il est exact que des personnes de religion juives sont elles aussi soumises à des contrôles, mais ce sont généralement des personnes à la peau pas très blanches…
Log in first, then come back to this page.
You might also like
More discussions
Hi there,
I’m heading to Laos next spring, but I have a question about the Thai arrival/departure form. I’ll be flying PAR-BKK, then taking the train to Laos (so exiting Thailand), and later re-entering Thailand by train to catch my return flight. Do I need to fill out two forms in this case?
Thanks for your help! !
I’m heading to Laos next spring, but I have a question about the Thai arrival/departure form. I’ll be flying PAR-BKK, then taking the train to Laos (so exiting Thailand), and later re-entering Thailand by train to catch my return flight. Do I need to fill out two forms in this case?
Thanks for your help! !
Hi there,
I have a 9-seater passenger vehicle that I use for my business in Paris, transporting people.
I’m planning to go to Algeria with my family.
The vehicle registration lists my company as the owner.
Can I get a TPD (Temporary Admission Document)?
Will I need a KBis extract or a power of attorney?!?
Thanks for your help.
Worst case, I can add my personal name as a co-owner on the registration, but that would be a real shame!
Hi,
I’m bringing Seresta, an anxiolytic (tranquilizer) from the benzodiazepine family,
to help me sleep.
I’ll have the prescription with me.
Will this be a problem at customs, and do I need to declare it?
Same question for antibiotics?
Thanks a bunch!
Hi,
I’m writing to ask for some info—I’ve heard that you **must** have travel insurance to land in Zanzibar.
What’s the process, and which insurance should I get?
Thanks in advance for your feedback!
Best,
Seb
Hi there,
I’m a French citizen living in Switzerland, and I set up an RV LLC in Montana, USA. Through that, I was able to register 3 vehicles (an RV, a Jeep, and a Harley) with Montana plates.
I’d like to spend 3 months in Mexico, but it seems complicated—maybe even impossible—to cross the border from the US with all 3 vehicles.
Can anyone give me some advice?
Hi, are there any travelers who’ve recently crossed the border between Karakalpakstan (Uzbekistan) and Beineu in Kazakhstan?
It was closed for a while.
Thanks for any info!
Hi there,
I bought a one-way flight (Ryanair) and a return flight (EasyJet) to spend a week in Morocco in April. My passport expires 3 weeks after the return date. Some websites say the passport must be valid for 3 months at the time of entry. However, it will still be valid both on entry and return, but its validity will only be 1 month at the time of entry (and 3 weeks on the return date, everything prepaid).
It's an individual family trip.
The consulate can't give me an answer—they're still looking into it (really!)
Will Ryanair let me board in Beauvais in 3 weeks?
Thanks for your advice—this is a bit urgent 😕😕😕😕
I bought a one-way flight (Ryanair) and a return flight (EasyJet) to spend a week in Morocco in April. My passport expires 3 weeks after the return date. Some websites say the passport must be valid for 3 months at the time of entry. However, it will still be valid both on entry and return, but its validity will only be 1 month at the time of entry (and 3 weeks on the return date, everything prepaid).
It's an individual family trip.
The consulate can't give me an answer—they're still looking into it (really!)
Will Ryanair let me board in Beauvais in 3 weeks?
Thanks for your advice—this is a bit urgent 😕😕😕😕
Hello,
Last year, we stayed for 3 months in Thailand, north of Khao Lak, and were able to benefit from the 2-month visa exemption, renewable for one month by going to Takua Pa to validate a 1-month extension (1,900 baht). This year, it’s a disaster for us—not only were we planning a 4-month stay, adding a visa run in between (which some say is quite risky), but the law is apparently changing in the coming months with the return of the 1-month exemption (plus the usual 1-month option). So, we looked into applying for a 6-month multiple-entry visa, allowing a maximum of 60 consecutive days in Thailand. However, I can’t find anywhere the minimum time required outside Thailand between two stays—do any of you have an idea? Thanks for the info! If you’d like tips on Khao Lak and the surrounding areas, we’ve got some experience, though things change fast! Cheers, Bruno.
Last year, we stayed for 3 months in Thailand, north of Khao Lak, and were able to benefit from the 2-month visa exemption, renewable for one month by going to Takua Pa to validate a 1-month extension (1,900 baht). This year, it’s a disaster for us—not only were we planning a 4-month stay, adding a visa run in between (which some say is quite risky), but the law is apparently changing in the coming months with the return of the 1-month exemption (plus the usual 1-month option). So, we looked into applying for a 6-month multiple-entry visa, allowing a maximum of 60 consecutive days in Thailand. However, I can’t find anywhere the minimum time required outside Thailand between two stays—do any of you have an idea? Thanks for the info! If you’d like tips on Khao Lak and the surrounding areas, we’ve got some experience, though things change fast! Cheers, Bruno.
Hi there,
My partner, our 8-year-old daughter, and I are going on vacation to Gex.
We’ve decided to spend one day in Switzerland and another in Italy. Will we need ID (national ID card or passport)? Do we also need ID for our daughter?
Thanks so much for your answers! 🙂
My partner, our 8-year-old daughter, and I are going on vacation to Gex.
We’ve decided to spend one day in Switzerland and another in Italy. Will we need ID (national ID card or passport)? Do we also need ID for our daughter?
Thanks so much for your answers! 🙂
Hi everyone,
Some French friends are visiting NYC (4/5 days around mid-May) from Montreal, Canada. They’ve got their eTA and ESTA approved!
Round-trip transport by bus.
Question: Is the I-94 form required, mandatory, and should it be filled out on the bus or in advance???
Thanks for your RECENT experiences!
See you, Jean.
Some French friends are visiting NYC (4/5 days around mid-May) from Montreal, Canada. They’ve got their eTA and ESTA approved!
Round-trip transport by bus.
Question: Is the I-94 form required, mandatory, and should it be filled out on the bus or in advance???
Thanks for your RECENT experiences!
See you, Jean.
Hello,
We’ll soon be moving to Madagascar long-term.
As a French national, I need to obtain a short-stay visa that can be converted to a long-stay one. To do this, I have to send the required documents to the Madagascar embassy in Paris.
No issues with that procedure so far.
If I get this visa, once I arrive in Madagascar, I’ll need to provide the same documents to the Ministry of the Interior in Anosy. I’m trying to find an email address or website for the Ministry to check which documents I need to submit (I think they ask for additional ones).
If you have any info on this, I’d appreciate your replies.
Best regards,
M. Buisson Eric
Hi there,
I’d like to know if anyone has already applied for a private visa to Russia with an invitation from a Russian resident. I traveled earlier this year with an e-visa, but since I want to stay longer, I’ll be visiting my friend who lives in eastern Russia. For the visa application, does the invitation need to be on an official paper form issued by the Russian ministry? And most importantly, do I need to present the original for the application, or is there an electronic version that can be sent directly to the consulate in France? Thanks for any info if you’ve gone through this process before!
Best regards,
Gilles
I’d like to know if anyone has already applied for a private visa to Russia with an invitation from a Russian resident. I traveled earlier this year with an e-visa, but since I want to stay longer, I’ll be visiting my friend who lives in eastern Russia. For the visa application, does the invitation need to be on an official paper form issued by the Russian ministry? And most importantly, do I need to present the original for the application, or is there an electronic version that can be sent directly to the consulate in France? Thanks for any info if you’ve gone through this process before!
Best regards,
Gilles
I filled out the B2 form to apply for a visa, created an account on Atvis to pay the visa fees and schedule a meet-up, but every time I try to pay with my Boursobank Visa 1st card, they refuse the payment with a message telling me to check my details (address), even though everything is correct. Does anyone know why this is happening, or maybe they don’t accept Visa cards? Are you aware of this?
Thanks for your feedback!
Elisabeth
Hi,
There are rumors going around about the ETA: it must absolutely be on your smartphone in the "ETA" app.
Paper documents might not be accepted. Is this real or just a hoax? Thanks, I’m leaving in 3 weeks. My passport is good to go and my ETA is still valid for a year, but I only printed the email I received. Thanks everyone.
There are rumors going around about the ETA: it must absolutely be on your smartphone in the "ETA" app.
Paper documents might not be accepted. Is this real or just a hoax? Thanks, I’m leaving in 3 weeks. My passport is good to go and my ETA is still valid for a year, but I only printed the email I received. Thanks everyone.
Hi there,
We need to apply for a B2 visa because we visited Iran in 2018. It currently costs $185, but they’re planning an additional $250 fee per person for the same visa—it’s been approved but not yet implemented. Does anyone know when this fee will take effect?
Thanks in advance!
Elisabeth
Hi there,
In November, we're heading off on a 4-month trip. We'll be landing in China and plan to leave the country via a land border into Vietnam.
I’ve read that China may ask for proof of exit within 30 days (flight ticket or other reservation). Since we’d be leaving by land, I’m wondering how this works in practice.
Has anyone here been in this situation recently?
Did the airline ask for an exit ticket before boarding? Did Chinese authorities require proof upon arrival? Is a train/bus ticket to Vietnam sufficient? Is a cancelable or flexible reservation accepted?
Thanks for sharing your experiences! 😊
Did the airline ask for an exit ticket before boarding? Did Chinese authorities require proof upon arrival? Is a train/bus ticket to Vietnam sufficient? Is a cancelable or flexible reservation accepted?
Thanks for sharing your experiences! 😊
Hi there,
Just a question that’s probably been asked before (though usually the other way around for my situation :))
My wife and I are heading to the US.
On her ticket, it only has her maiden name (e.g., Martine DUPOND).
On her passport, it’s written as Martine DUPOND épouse AVRY.
No issues for travel, I hope I did the right thing with the ticket?
Then for the ESTA, is just Martine DUPOND enough, or do I need to include the "épouse AVRY" part like on the passport?
Thanks in advance!
Hi there,
I’m spending a few days in San Pedro de Atacama (Chile) and would like to cross the Argentine border to make a loop toward Salta and then return to Chile to drop off the rental car.
I’ve heard that crossing the border can be tricky!
Is it possible with a rental company’s authorization? Which company, and at what cost?
Thanks for sharing your experiences!
Best regards,
Arnale
Hi everyone,
I saw on the French Embassy in Peru’s website and the Peruvian Consulate in Paris’s site that the rule is to have a passport valid for 6 months *after the arrival date* (not the return date).
I arrive in Peru on August 13, 2019 (for about twelve days), and my passport is valid until February 16, 2020.
That’s 6 months and 3 days after my arrival date in Peru. In my opinion, I’m good to go.
But could I still be denied entry if they say I don’t cover the return date or that I’m too close to the 6-month mark?
Thanks for your feedback.
I saw on the French Embassy in Peru’s website and the Peruvian Consulate in Paris’s site that the rule is to have a passport valid for 6 months *after the arrival date* (not the return date).
I arrive in Peru on August 13, 2019 (for about twelve days), and my passport is valid until February 16, 2020.
That’s 6 months and 3 days after my arrival date in Peru. In my opinion, I’m good to go.
But could I still be denied entry if they say I don’t cover the return date or that I’m too close to the 6-month mark?
Thanks for your feedback.
Hi there,
I read on the French Ministry of Foreign Affairs website that it’s possible to apply for a temporary driving permit in China, valid for 1 month. I’m planning to rent a car (without a driver) to explore part of the country next August, so I was wondering:
Has anyone here already gone through this process upon arrival? How long do the formalities take on the spot? Is it possible to handle these steps in advance, before arriving in China?
Thanks in advance for your replies.
I read on the French Ministry of Foreign Affairs website that it’s possible to apply for a temporary driving permit in China, valid for 1 month. I’m planning to rent a car (without a driver) to explore part of the country next August, so I was wondering:
Has anyone here already gone through this process upon arrival? How long do the formalities take on the spot? Is it possible to handle these steps in advance, before arriving in China?
Thanks in advance for your replies.
Hi
Has anyone been to Rwanda recently and gotten a 3-month visa on arrival easily?
Thanks
Hi there,
My departure is slowly approaching, and now that I’ve got my Russian visa sorted, I’m fine-tuning the rest of my trip to Tajikistan. Since the Tajik visa is no longer required for stays under 30 days (for French nationals), I’ll need to visit the Ministry of Interior (OVIR) to register within 10 days of entering the country. No big deal, though, since I had to go there anyway to apply for my GBAO permit. 😉 However, I’ve *seen* several reports from travelers (mostly motorized) mentioning that you need an entry permit for Kyrgyzstan, which has to be arranged in advance at the Kyrgyz Ministry (consulate?) in Dushanbe. Otherwise, you’re *stuck* at the Kyzyl-Art border (with no Wi-Fi, of course, to try and sort it out). The most recent report was from a year ago, so I’d love to know if this is still the case and if it’s indeed at the Kyrgyz Ministry (consulate?) where you need to go for this pre-authorization.
Does anyone have any recent info on this?
Thanks in advance!
Hi everyone.
I’m leaving for almost 3 months in the Philippines (11 weeks total) starting in early May.
I already have my round-trip ticket.
The problem is, I don’t have time to get a 2-month visa because the process takes nearly a month.
From what I’ve read here and there, I need a return ticket valid for less than a month when I arrive in the Philippines to prove my good faith.
After that, I can apply for a 30-day extension at the immigration office.
I’m planning to either buy a fully refundable ticket to the nearest country or a fake ticket.
For 3 months, I’ll need to extend my visa two more times before my return date to France.
My question is this:
Will immigration ask me each time I extend my visa by one month to show proof of an exit ticket matching the new visa extension date?
Is it possible to extend directly by 2 months before the initial 30 days expire?
Thanks in advance for your experiences and tips! 😊
Hello to all the Thailand regulars.
I’ve been to Thailand several times, but it was about 20 years ago…
There’s a new system in place now, it seems.
TDAC – Thailand Digital Arrival Card.
Before arriving, I apply for a TDAC, okay. If during my stay I cross the border to spend a few days in Malaysia and then re-enter Thailand, do I need to submit a new TDAC application? Do I use the same TDAC as when I first entered the country?
Or do I initially have to pay for a Thai multi-entry visa?
Thanks in advance for your insights—I can’t find the answer online.
Pierre
I’ve been to Thailand several times, but it was about 20 years ago…
There’s a new system in place now, it seems.
TDAC – Thailand Digital Arrival Card.
Before arriving, I apply for a TDAC, okay. If during my stay I cross the border to spend a few days in Malaysia and then re-enter Thailand, do I need to submit a new TDAC application? Do I use the same TDAC as when I first entered the country?
Or do I initially have to pay for a Thai multi-entry visa?
Thanks in advance for your insights—I can’t find the answer online.
Pierre
My partner (Mexican) entered France on January 21st as a tourist. She was therefore entitled to stay for 90 days in the Schengen Area. She’ll be leaving for Mexico on April 16th, so she’ll have “used up” 86 days.
She plans to return to France on July 18th. According to the European Commission’s Schengen calculator, this new stay “may be authorized for a maximum of 90 days.” That’s not very clear ("may be," "for a maximum of").
The text of Article 6 of the European regulation (2016/399) states that for a stay planned in the territory of the Member States, not exceeding 90 days in any 180-day period, one must examine "the 180-day period preceding each day of the stay." That’s not very clear either.
My partner wants to return to France for a 90-day period starting on July 18th. Is this possible?
There are two ways to look at it:
1) The first day she spent in the Schengen Area was January 21st. That day will drop out of the calculation 180 days later, on July 20th.
From July 20th, she’ll get back 1 day of possible stay; on July 22nd, 2 days; and so on. All the days from her previous stay (January 21st–April 16th) need to be outside the 180-day rolling window. The last day of her stay was April 16th. Looking 180 days ahead, that brings us to October 13th. From that date, she’ll be able to return for a full 90 days. 2) The number of allowed days is calculated for each day of the new stay. In other words: the 180-day window is recalculated every day, not fixed at the entry date. If she re-enters France on July 18th, she’ll only have a “credit” of 4 days. But with each day of her new stay, one day from the previous stay (January–April) will drop out of the calculation. The rolling window allows her to “replace” days from the previous stay with those of the new stay, without ever exceeding 90 days in any 180-day period. In this case, my partner could stay in France for 90 days starting on July 18th. The Prefecture doesn’t provide any information, nor does Air France, and in the forums I’ve checked, opinions are divided. Thanks for any insights you can share!
She plans to return to France on July 18th. According to the European Commission’s Schengen calculator, this new stay “may be authorized for a maximum of 90 days.” That’s not very clear ("may be," "for a maximum of").
The text of Article 6 of the European regulation (2016/399) states that for a stay planned in the territory of the Member States, not exceeding 90 days in any 180-day period, one must examine "the 180-day period preceding each day of the stay." That’s not very clear either.
My partner wants to return to France for a 90-day period starting on July 18th. Is this possible?
There are two ways to look at it:
1) The first day she spent in the Schengen Area was January 21st. That day will drop out of the calculation 180 days later, on July 20th.
From July 20th, she’ll get back 1 day of possible stay; on July 22nd, 2 days; and so on. All the days from her previous stay (January 21st–April 16th) need to be outside the 180-day rolling window. The last day of her stay was April 16th. Looking 180 days ahead, that brings us to October 13th. From that date, she’ll be able to return for a full 90 days. 2) The number of allowed days is calculated for each day of the new stay. In other words: the 180-day window is recalculated every day, not fixed at the entry date. If she re-enters France on July 18th, she’ll only have a “credit” of 4 days. But with each day of her new stay, one day from the previous stay (January–April) will drop out of the calculation. The rolling window allows her to “replace” days from the previous stay with those of the new stay, without ever exceeding 90 days in any 180-day period. In this case, my partner could stay in France for 90 days starting on July 18th. The Prefecture doesn’t provide any information, nor does Air France, and in the forums I’ve checked, opinions are divided. Thanks for any insights you can share!
Hello,
We’re planning to travel to Indonesia (Sulawesi with family) next July and August for a stay longer than a month (about 6 weeks).
I’ve seen that it’s possible to get a 60-day visa before departure, but I’ve also read about people having a lot of trouble getting it (some even didn’t manage and had to leave without it).
We absolutely need to have these 4 visas BEFORE leaving because once we’re in Sulawesi, I’m not sure we’ll be able to go to an embassy to request a visa extension after 30 days.
In short, how can we **100% guarantee** that we’ll get our 4 60-day visas before our trip this summer?
Thanks for your valuable tips!
Elodie
In short, how can we **100% guarantee** that we’ll get our 4 60-day visas before our trip this summer?
Thanks for your valuable tips!
Elodie
Hi there,
I’m leaving for Japan in a few weeks. I just noticed my passport has an ink stain on the signature page. Could this cause any issues?
I’m leaving for Japan in a few weeks. I just noticed my passport has an ink stain on the signature page. Could this cause any issues?
Hello, HAPPY NEW YEAR 2026!
We’re heading back in October for a trip through Botswana, Zambia, and Zimbabwe.
I have a question: for our route, we’ll need to cross the Zambia and Zimbabwe borders twice each. From experience, I know we won’t have any issues with Botswana.
But for the other two countries, I can’t find a clear answer.
All your tips are welcome!
Thanks for your replies
Thanks for your replies
Hi everyone!
I’m currently a student on a gap year, and I don’t plan to go back to school right away. That said, traveling really interests me. But I’ve been wondering: does being a student come with any perks when you decide to go abroad? The real question is whether I should re-enroll in a program just to keep that status without actually attending.
Thanks in advance for your replies,
Axel
I’m currently a student on a gap year, and I don’t plan to go back to school right away. That said, traveling really interests me. But I’ve been wondering: does being a student come with any perks when you decide to go abroad? The real question is whether I should re-enroll in a program just to keep that status without actually attending.
Thanks in advance for your replies,
Axel
hi everyone,
I’m French and live in France, and my Thai girlfriend just told me she’s pregnant—she lives in Thailand. First step, a paternity test to set my mind at ease. What steps do I need to take to recognize the child? Can I do it before the birth or only after? Where do I need to go, and what paperwork is required?
Just to clarify, I want him to stay in Thailand but be able to come to France anytime without any issues! Thanks for taking the time to read and reply.
Just to clarify, I want him to stay in Thailand but be able to come to France anytime without any issues! Thanks for taking the time to read and reply.