Voyager en camping-car en Namibie
by Bouclet
This discussion is in French, the community’s main language.
Original post
Je lis beaucoup de vos très intéressants messages sur le forum mais je n’ai rien vu sur la possibilité de voyager en camping car en Namibie. Pourriez vous m’éclairer à ce sujet ?
Merci à vous
Sophie
J’aimerai surtout savoir si les campings sont aménagés pour les camping car, électricité eau.....
Merci
bonjour,
nous avons effectué un voyage en camping car en Namibie il y a trois ans....Que du bonheur et..de la poussière, deux crevaisons, un ensablement, de l'espace pour les enfants et une meilleure vision des animaux pour tous. Vous rencontrerez beaucoup plus de 4X4 qui ont aussi des problèmes de poussières mais dont les males conducteurs sont ravis de leur puissant et gros véhicules même si les enfants sont tassés a l'arrière du véhicule et ne voit la Namibie que par une toute petite fenêtre. Cordialement
nous avons effectué un voyage en camping car en Namibie il y a trois ans....Que du bonheur et..de la poussière, deux crevaisons, un ensablement, de l'espace pour les enfants et une meilleure vision des animaux pour tous. Vous rencontrerez beaucoup plus de 4X4 qui ont aussi des problèmes de poussières mais dont les males conducteurs sont ravis de leur puissant et gros véhicules même si les enfants sont tassés a l'arrière du véhicule et ne voit la Namibie que par une toute petite fenêtre. Cordialement
Je lis beaucoup de vos très intéressants messages sur le forum mais je n’ai rien vu sur la possibilité de voyager en camping car en Namibie. Pourriez vous m’éclairer à ce sujet ?
Merci à vous
Sophie
Bonjour Sophie,
On a croisé quelques CC durant notre voyage, donc ça à l'air possible. Coté équipements, vous trouverez assez facilement des emplacements avec eau et électricité, en général, c'est précisé sur les sites des campings. Pour l'évacuation de l'eau par contre, je n'ai rien vu. Je suis un peu plus dubitative sur certains accès aux campements qui ont des arbres avec branches assez basses et très proches de la route, même en 4x4 on a eu quelques frissons en pensant à la caution, mais je suppose que les camps préciserons si l'emplacement peut accueillir un CC :)
Bonnes préparations !
Bonjour Sophie,
On a croisé quelques CC durant notre voyage, donc ça à l'air possible. Coté équipements, vous trouverez assez facilement des emplacements avec eau et électricité, en général, c'est précisé sur les sites des campings. Pour l'évacuation de l'eau par contre, je n'ai rien vu. Je suis un peu plus dubitative sur certains accès aux campements qui ont des arbres avec branches assez basses et très proches de la route, même en 4x4 on a eu quelques frissons en pensant à la caution, mais je suppose que les camps préciserons si l'emplacement peut accueillir un CC :)
Bonnes préparations !
Attention, comme Malougabie l'a fait justement remarquer dans une autre discussion, les CC ne sont pas assurés tous risques.
Je remets ici son intervention :
oui il y a des restrictions...nombreuses...Si nous devions les suivre alors le périple en Namibie serait considérablement restreint. Les loueurs savent que ces consignes ne seront pas respectées et notre loueur ne nous a pas demandé quel routes avaient été emprunté a la remise des clefs au retour, ni été très regardant sur les quelques bosses supplémentaires...Je pense simplement qu'en cas de pépins il est préférable de se débrouiller seul
Prévoir qu'il faudra rembourser le CC en cas de gros problèmes ou trouver une assurance complète pour CC, pistes incluses.
Je remets ici son intervention :
oui il y a des restrictions...nombreuses...Si nous devions les suivre alors le périple en Namibie serait considérablement restreint. Les loueurs savent que ces consignes ne seront pas respectées et notre loueur ne nous a pas demandé quel routes avaient été emprunté a la remise des clefs au retour, ni été très regardant sur les quelques bosses supplémentaires...Je pense simplement qu'en cas de pépins il est préférable de se débrouiller seul
Prévoir qu'il faudra rembourser le CC en cas de gros problèmes ou trouver une assurance complète pour CC, pistes incluses.
bonjour,
les campings sont aménagés pour tout types de véhicules et assurés par les loueurs comme les autres véhicules. Cordialement
les campings sont aménagés pour tout types de véhicules et assurés par les loueurs comme les autres véhicules. Cordialement
Ah bon ?
Alors pourquoi as tu écrit le contraire sur une autre discussion ?
Et puis, vu que les assurances version françaises n'existent pas en Namibie, tu n'es donc assuré que pour ce qu'elles couvrent...
C'est d'ailleurs pareil pour les 4x4.
Alors pourquoi as tu écrit le contraire sur une autre discussion ?
Et puis, vu que les assurances version françaises n'existent pas en Namibie, tu n'es donc assuré que pour ce qu'elles couvrent...
C'est d'ailleurs pareil pour les 4x4.
Au fait, pourquoi avoir ressorti ce topic du fond du forum ?
Une diversion ?
Une diversion ?
Bonjour Attila.
Avez vous déja loué un camping car en Namibie ?
Quelle votre expérience a nous faire partager a ce sujet ?
Dans l'attente de vous lire.
Bien cordialement
Quelques voyages en Namibie et tes précieux écrits.🙂
Comment peux tu affirmer quelque chose et son contraire dans deux discussions différentes ? C'est ne pas avoir beaucoup de considération pour tes lecteurs. 😐
Comment peux tu affirmer quelque chose et son contraire dans deux discussions différentes ? C'est ne pas avoir beaucoup de considération pour tes lecteurs. 😐
bonjour,
et donc, votre expérience du camping car ? Cordialement
et donc, votre expérience du camping car ? Cordialement
C'est le jeu de la vérité ?
Je n'ai pas conduit de CC en Namibie.
Ce point inintéressant évacué, revenons au cœur du sujet.
Avec ta grande expérience en cc, comment peux tu écrire une chose et son contraire dans deux discussions différentes au sujet du dit CC ?
Puisque tu aimes convoquer tes enfants dans les discussions, peux tu affirmer en les regardant dans les yeux que la location d'un cc en Namibie est parfaitement couverte par les assurances ou qu'en cas de roll over par exemple, le voyageur en sera pour sa pomme ?
Bref laquelle des versions que tu distilles est la bonne ?
C'est important.
Ce point inintéressant évacué, revenons au cœur du sujet.
Avec ta grande expérience en cc, comment peux tu écrire une chose et son contraire dans deux discussions différentes au sujet du dit CC ?
Puisque tu aimes convoquer tes enfants dans les discussions, peux tu affirmer en les regardant dans les yeux que la location d'un cc en Namibie est parfaitement couverte par les assurances ou qu'en cas de roll over par exemple, le voyageur en sera pour sa pomme ?
Bref laquelle des versions que tu distilles est la bonne ?
C'est important.
Je me lasse de votre agressivité et surtout de votre incapacité a comprendre ce qui est écrit, a tout interpréter et transformer. D'autres vous ont fait le même reproche...
Encore une fois vous n'avez pas eu a réfléchir sur comment assurez le camping car que vous allez loué, a lire un contrat de ce type et a choisir entre les différentes options.
Et encore une fois je ne souhaite pas dialoguer avec vous.
Merci
Vous n'avez pas répondu à la question.
Je ne sais toujours pas pourquoi vous affirmez quelque chose dans une discussion et l'inverse ici.
Je finis par douter de votre fiabilité d'autant plus que vous jouez sur le registre des sentiments au lieu de répondre franchement à une question qui semble vous déranger.
Qu'ont les voyageurs à faire de votre antipathie à mon égard ? C'est totalement hors sujet et ça ressemble à une vaine tentative de diversion.
Ce qu'ils veulent, c'est savoir si ils peuvent avoir des problèmes en louant un cc en Namibie comme c'est le cas s'ils louent un 4x4 équipé camping.
Les assurances namibiennes seraient différentes selon le type de véhicule ?
Je pensais dialoguer avec un pro du CC en Namibie Je suis déçue.
Je ne sais toujours pas pourquoi vous affirmez quelque chose dans une discussion et l'inverse ici.
Je finis par douter de votre fiabilité d'autant plus que vous jouez sur le registre des sentiments au lieu de répondre franchement à une question qui semble vous déranger.
Qu'ont les voyageurs à faire de votre antipathie à mon égard ? C'est totalement hors sujet et ça ressemble à une vaine tentative de diversion.
Ce qu'ils veulent, c'est savoir si ils peuvent avoir des problèmes en louant un cc en Namibie comme c'est le cas s'ils louent un 4x4 équipé camping.
Les assurances namibiennes seraient différentes selon le type de véhicule ?
Je pensais dialoguer avec un pro du CC en Namibie Je suis déçue.
Je viens à la défense de Malougabie. Tu f...s la m....e par plaisir ou par conviction. C'est usant tu t'insinues dans des posts où tu n'as rien à y faire . Tu as jamais fait de CC en Nemibie. Alors à quoi cela sert il de poser des questions sur les assurances de ce type de véhicule? Chacun fait ce qu'il veut et prend les risques à sa mesure.
Si Malougabie n'est pas fiable à tes yeux, tu n'es pas là pour le juger.
Tu dépends de quel bâtonnier?
Bonjour,
Je suis les deux posts sur le CC en Namibie depuis le début et je suis d'accord avec toi. Je ne comprends pas bien cet acharnement envers une personne qui est toute contente de partager son expérience. Je fais du CC depuis 20 ans mais je ne suis jamais allé en Namibie (et n'irais certainement jamais) vu qu'il me manque l'un des deux critères, je ne ferais aucun commentaire sur le sujet, à part m'insurger envers la Déesse Attila qui prend les gens pour des imbéciles. Oui, les gens sont assez grands pour se renseigner des conditions d'assurances de CC en Namibie. Je sors, c'était juste pour appuyer Dominique dans sa réflexion.
Bonne journée.
Je suis les deux posts sur le CC en Namibie depuis le début et je suis d'accord avec toi. Je ne comprends pas bien cet acharnement envers une personne qui est toute contente de partager son expérience. Je fais du CC depuis 20 ans mais je ne suis jamais allé en Namibie (et n'irais certainement jamais) vu qu'il me manque l'un des deux critères, je ne ferais aucun commentaire sur le sujet, à part m'insurger envers la Déesse Attila qui prend les gens pour des imbéciles. Oui, les gens sont assez grands pour se renseigner des conditions d'assurances de CC en Namibie. Je sors, c'était juste pour appuyer Dominique dans sa réflexion.
Bonne journée.
Cordialement,
Romuald
“Un proverbe chinois dit que lorsqu'on n'a plus rien à dire, on cite généralement un proverbe chinois.”
“Un proverbe chinois dit que lorsqu'on n'a plus rien à dire, on cite généralement un proverbe chinois.”
Merci Romuald, mais ne mettons pas d'huile sur le feu.
Bonne continuation.
Tu f...s la m....e par plaisir ou par conviction
Je ne vois pas pourquoi tu écris que je f...
Si quelqu'un sème ici, ce sont les personnes qui écrivent tout et son contraire selon leur envie du moment et qui ressortent de vieux posts uniquement parce que celui qu'elles ont ouvert n'ont pas été dans le sens souhaité.
Les futurs lecteurs peuvent être induits en erreur et ce n'est pas anodin. Ce forum est utilisé par un nombre certain de voyageurs. Ces voyageurs recherchent des renseignements et s'appuient sur les retours.
Des retours inexacts doivent être soulignés et les animosités personnelles ne sont pas le sujet.
Alors à quoi cela sert il de poser des questions sur les assurances de ce type de véhicule?
À quoi ça sert à Malougabie d'écrire blanc puis noir ?
Les questions sur les assurances reviennent très régulièrement dans le forum Namibie. C'est un point qui intéresse les voyageurs. Je ne pense pas qu'il soit souhaitable d'y trouver n'importe quoi écrit sous le coup de la colère.
Le forum est une source. Ne trouves tu pas que cette source doit être la plus fiable possible ?
c'est usant tu t'insinues dans des posts où tu n'as rien à y faire.
Tu as déjà fait du CC en Namibie ?😉
Je ne vois pas pourquoi tu écris que je f...
Si quelqu'un sème ici, ce sont les personnes qui écrivent tout et son contraire selon leur envie du moment et qui ressortent de vieux posts uniquement parce que celui qu'elles ont ouvert n'ont pas été dans le sens souhaité.
Les futurs lecteurs peuvent être induits en erreur et ce n'est pas anodin. Ce forum est utilisé par un nombre certain de voyageurs. Ces voyageurs recherchent des renseignements et s'appuient sur les retours.
Des retours inexacts doivent être soulignés et les animosités personnelles ne sont pas le sujet.
Alors à quoi cela sert il de poser des questions sur les assurances de ce type de véhicule?
À quoi ça sert à Malougabie d'écrire blanc puis noir ?
Les questions sur les assurances reviennent très régulièrement dans le forum Namibie. C'est un point qui intéresse les voyageurs. Je ne pense pas qu'il soit souhaitable d'y trouver n'importe quoi écrit sous le coup de la colère.
Le forum est une source. Ne trouves tu pas que cette source doit être la plus fiable possible ?
c'est usant tu t'insinues dans des posts où tu n'as rien à y faire.
Tu as déjà fait du CC en Namibie ?😉
Je ne comprends pas bien cet acharnement envers une personne qui est toute contente de partager son expérience.
Il n'y a pas d'acharnement. Une personne dit une chose et son contraire. Ce n'est pas logique.
Je creuse mais au lieu de répondre la personne fuit et attaque en hors sujet.
Quelle est son expérience ? Le côté blanc ou le côté noir ?
Je ne sais pas. Et les futurs voyageurs en cc en Namibie non plus.
Grâce à cette discussion, les moins curieux auront tout de même pris conscience que les conditions d'assurance sont très particulières en Namibie. Personnellement, je trouve que c'est intéressant. Le sujet a plutôt été abordé jusqu'alors pour les 4x4 équipés.
La Namibie me tient à cœur. L'Afrique Australe est la région que je connais le mieux. Il serait étrange que je ne m'intéresse pas aux discussions qui portent sur ces pays. La majorité de mes posts doivent d'ailleurs concerner cette rubrique.
Oui, les gens sont assez grands pour se renseigner des conditions d'assurances de CC en Namibie.
Il vaut mieux donc qu'ils ne se renseignent pas sur ce forum puisque certains écrits sont sujets à caution. Mais alors, à quoi sert il ?
Déesse Attila qui prend les gens pour des imbéciles
Un nouvel hors sujet.
Il n'y a pas d'acharnement. Une personne dit une chose et son contraire. Ce n'est pas logique.
Je creuse mais au lieu de répondre la personne fuit et attaque en hors sujet.
Quelle est son expérience ? Le côté blanc ou le côté noir ?
Je ne sais pas. Et les futurs voyageurs en cc en Namibie non plus.
Grâce à cette discussion, les moins curieux auront tout de même pris conscience que les conditions d'assurance sont très particulières en Namibie. Personnellement, je trouve que c'est intéressant. Le sujet a plutôt été abordé jusqu'alors pour les 4x4 équipés.
La Namibie me tient à cœur. L'Afrique Australe est la région que je connais le mieux. Il serait étrange que je ne m'intéresse pas aux discussions qui portent sur ces pays. La majorité de mes posts doivent d'ailleurs concerner cette rubrique.
Oui, les gens sont assez grands pour se renseigner des conditions d'assurances de CC en Namibie.
Il vaut mieux donc qu'ils ne se renseignent pas sur ce forum puisque certains écrits sont sujets à caution. Mais alors, à quoi sert il ?
Déesse Attila qui prend les gens pour des imbéciles
Un nouvel hors sujet.
Attila,
quand je réponds à un post, je donne des info vécues. Va sur des forums où j'ai écrit et tu verras que mes renseignements ont aidé de nombreuses personnes. Je n'ai jamais rien inventé et toujours dit ce que j'ai vécu lors de ces voyages ( Soudan, Madagascar, Ethiopie) Pays que tu ne connais certainement pas. Et quand je ne sais pas, je me tais.
Quand je lis certains posts, il m'arrive d'être en désaccord mais j'amène toujours des arguments qui expliquent ma contradiction.
quand je réponds à un post, je donne des info vécues
Donc, puisque tu participes sur une discussion sur le voyage en CC, c'est que tu as déjà voyagé ainsi en Namibie à l'inverse de moi.
Quel est alors ton ressenti, en tant que camping cariste sur les pistes namibiennes, au sujet des assurances ?
Complètes, pas complètes ?
Donc, puisque tu participes sur une discussion sur le voyage en CC, c'est que tu as déjà voyagé ainsi en Namibie à l'inverse de moi.
Quel est alors ton ressenti, en tant que camping cariste sur les pistes namibiennes, au sujet des assurances ?
Complètes, pas complètes ?
Merci pour votre intervention.
Ce que je vis depuis le début de ce post me semble incroyable.
En fait je ne parviens pas a expliquer mon expérience. Chaque phrase est extraite de son contexte, du raisonnement global et mis a mal, vilipendée, moquée.
Je ne dis pas tout et son contraire ! Cette personne a compris que j'avais loué un véhicule sans assurance , là ou je disais que le contrat d'assurance comportait des restrictions impossible a respecter et que le loueur en était pleinement conscient !
Qui a jamais vu un loueur louer un véhicule sans assurance !???
Je voulais justement avertir les gens que les loueurs de camping car, répondent a une demande ( n'en déplaise a certains ) sachant que ce véhicule n'est pas le plus adapté aux routes namibiennes. Le nombre de routes auxquels vous avez accès, totalement couvertes par l'assurance souscrite, représente environ 1/4 des routes Namibienne. Dans le même temps, le loueur sait parfaitement que vous emprunterez des routes qui ne sont pas interdites, mais pas couvertes par l'assurance souscrite ! ( Je me demande même si les pistes du parc Etosha rendre dans le cadre de l'assurance alors que loueur sait que vous allez visiter ce parc ).
Nous ne sommes donc pas sur le terrain de la morale ou de la malhonnêté mais d'un contrat.
Ainsi, si vous avez un problème sur une route non couverte par l'assurance, il vous faudra trouvez une solution par vous même et non pas nécessairement attendre du loueur une assistance.
Encore une fois c'est un contrat et du business. Chacun prends ses responsabilités et y trouvent son intérêt.
Je voulais donc avertir que le contrat d'assurance aussi complet soit-il, n'est pas une assurance tout risque. Et qu'il appartiendra aux voyageurs, en cas de pépins de trouver la solution la mieux adaptées. Et tant qu'il n'y a pas de problème, le loueur qui a pris son argent ne sera pas regardant sur l'itinéraire.
Voila.
C'est tout ce que voulais dire. Et quelle perte de temps pour y parvenir.
Cordialement
Je ne suis rentré dans la discussion qu'après le 13 ème post. J'avais lu les précédents car la Namibie m'intéresse sous tous ses aspects. j'ai pris part à ce post quand j'ai trouvé que tu passais les bornes, ce qui est ta gentille habitude.
Je crois qu'à chacune de tes réponses, tu deviens de plus en plus délirante. Ta dernière phrase en est une preuve.
Tu n'as pas répondu à la question ...
Ce n'est pas parce que l'on est au régime que l'on n'a pas le droit de lire le menu!!
Sauf moi apparemment puisque c'est ce qui m'a été reproché un peu plus haut...
C'est à géométrie variable tes propos, non ?
C'est à géométrie variable tes propos, non ?
Bonjour,
Mon message ne s'adresse pas particulièrement à Attila, mais aussi à quelques-uns de ses interlocuteurs.
QUEL NIVEAU...!
On devrait parler de la Namibie, de sa faune magnifique, de ses paysages extraordinaires, de la beauté unique de ses paysages. Par pitié, et pour l'utilité de ce forum, continuez vos salades en messages privés et épargnez-nous vos querelles de très bas niveau.
Soyez-en remerciés.
QUEL NIVEAU...!
On devrait parler de la Namibie, de sa faune magnifique, de ses paysages extraordinaires, de la beauté unique de ses paysages. Par pitié, et pour l'utilité de ce forum, continuez vos salades en messages privés et épargnez-nous vos querelles de très bas niveau.
Soyez-en remerciés.
Kett
Pascal,
Vous oubliez que ce n'est qu'entre Français que l'on s'interpelle aussi gentiment!!!! On oublie les Belges..... et les Suisses, car là aussi il y a des posts savoureux de leur part.
On devrait parler de la Namibie, de sa faune magnifique, de ses paysages extraordinaires, de la beauté unique de ses paysages.
Tu trouveras tout cela ici. 😛
Là, nous sommes dans la partie préparatif avec les idées, les propositions, les différents avis et les conseils pertinents comme erronés.
(135 carnets... 1ère place pour la Namibie en Afrique Australe...)
Tu trouveras tout cela ici. 😛
Là, nous sommes dans la partie préparatif avec les idées, les propositions, les différents avis et les conseils pertinents comme erronés.
(135 carnets... 1ère place pour la Namibie en Afrique Australe...)
C'est fou la magie d'internet .... 2 périples en Namibie et vous voila la spécialiste de ce pays !
Bientôt 21.000 messages...vous allez ouvrir une bouteille de champagne ce soir ?
Erwan,
Fabuleux les posts de notre amie!!! Elle en a ouvert des tonnes depuis septembre 2019!!! Chacun est très précis. Etant encore jeune, elle doit avoir un travail qui n'est pas trop prenant , car ses recherches sont très pointues. L'Argentine, l'Ouzbélistan, le Maroc n'ont plus de secret pour elle. Quant aux véhicules, elle est incollable sur les 4X4 russes de différents modèles et d'année. Chapeau pour ses connaissances. Jacques Lanzman doit se retourner dans sa tombe s'il lit sa prose. Il était même moins prolixe qu'elle, et pourtant il m'en a raconté de belles lors d'une rencontre fortuite au Yémen..
2 périples en Namibie
4. Il n'y a pas grand chose de mes voyages sur ce forum.
4. Il n'y a pas grand chose de mes voyages sur ce forum.
C'est assez savoureux de s'entendre dire qu'on voyage trop sur un forum de voyages... 😄
Att,
On peut quand même sourire de toutes tes demandes sur autant de pays quasi simultanément. Celles ci sont d'ailleurs très préparées. Mais en fait, combien de temps quittes tu par an notre cher pays que tu fréquentes aussi beaucoup?
Bon, quant à moi , je vais faire des demandes de devis à des TO pour un 4 ème voyage en Ethiopie.
« Je voulais donc avertir que le contrat d'assurance aussi complet soit-il, n'est pas une assurance tout risque. »
Ça, il me semble bien que c’est moi qui l’ai écrit pour alerter, dans l’autre discussion que tu as ouverte, le camping car en Namibie c’est bien - ou qqch comme ca-.
Pour mettre les points sur les i : quand on a souscrit une assurance et qu’on ne respecte pas les conditions imposées par le contrat, alors cela équivaut à une absence d’assurance. En France aussi, chers amis!
Se débrouiller tout seul en cas de pépin, c’est bien, c’est grand, c’est courageux. Tu peux y perdre ta chemise ... et le reste! Moi, si le pépin est grave, je ne sais pas faire. 🏴☠️ Je n’y connais rien en camping-car, mais pour ce qui est des assurances, on ne me fera pas avaler des couleuvres. 😏
Pour prendre un peu de recul, je pense que vous êtes tous bigrement jaloux d’Attila. 😉 (Un soupçon de misogynie, peut-être?)
Il est navrant de voir que vous menez des attaques personnelles plus que déplacées, là où vous devriez reconnaître la qualité des informations données et la pertinence de ses avis.
Elle voyage beaucoup? Super . Et en plus, elle est fiable. ( Merci Attila)
Avouez que c’est assez surprenant, tout le chemin parcouru et tous les chemins de traverse qui furent empruntés à partir d’un camping-car sans doute très sympa, mais mal assuré! Et oui, il est terrible ce forum. Épidermique. Non? Il y a des pays plus calmes.
Mais de quoi je me mêle? Oups. C’est vrai. Je n’ai jamais loué de CC en Namibie...
Bonne journée,
Pour mettre les points sur les i : quand on a souscrit une assurance et qu’on ne respecte pas les conditions imposées par le contrat, alors cela équivaut à une absence d’assurance. En France aussi, chers amis!
Se débrouiller tout seul en cas de pépin, c’est bien, c’est grand, c’est courageux. Tu peux y perdre ta chemise ... et le reste! Moi, si le pépin est grave, je ne sais pas faire. 🏴☠️ Je n’y connais rien en camping-car, mais pour ce qui est des assurances, on ne me fera pas avaler des couleuvres. 😏
Pour prendre un peu de recul, je pense que vous êtes tous bigrement jaloux d’Attila. 😉 (Un soupçon de misogynie, peut-être?)
Il est navrant de voir que vous menez des attaques personnelles plus que déplacées, là où vous devriez reconnaître la qualité des informations données et la pertinence de ses avis.
Elle voyage beaucoup? Super . Et en plus, elle est fiable. ( Merci Attila)
Avouez que c’est assez surprenant, tout le chemin parcouru et tous les chemins de traverse qui furent empruntés à partir d’un camping-car sans doute très sympa, mais mal assuré! Et oui, il est terrible ce forum. Épidermique. Non? Il y a des pays plus calmes.
Mais de quoi je me mêle? Oups. C’est vrai. Je n’ai jamais loué de CC en Namibie...
Bonne journée,
Chris
"Alors, t'as fait un beau voyage? Je sais pas, j'ai pas fini de trier mes photos..."
"Alors, t'as fait un beau voyage? Je sais pas, j'ai pas fini de trier mes photos..."
Log in first, then come back to this page.
You might also like
Pérégrinations namibiennes: orange is the new black?FR
Botswana-Namibie octobre 2019... le retourFR
28 jours en NamibieFR
Deux semaines en Namibie, boucle habituelleFR
Namibie, quand tu nous tiens!FR
Le camping-car en Namibie, c’est bienFR
Carnet de Namibie ou un voyage au pays d'HiluxFR
Du sable namibien aux eaux tumultueuses de VictoriaFR
More discussions
Hi,
How do you manage to charge your battery using a solar panel while keeping your vehicle in the shade so it doesn’t turn into an oven?
I have a Renault Trafic, unfortunately black, and my cooler, battery, and BougeRV solar panel.
My battery is mainly used for my electric cooler.
https://www.amazon.fr/dp/B0CQ4LFVVR?ref_=ppx_hzsearch_conn_dt_b_fed_asin_title_3
Thanks in advance! Nath
How do you manage to charge your battery using a solar panel while keeping your vehicle in the shade so it doesn’t turn into an oven?
I have a Renault Trafic, unfortunately black, and my cooler, battery, and BougeRV solar panel.
My battery is mainly used for my electric cooler.
https://www.amazon.fr/dp/B0CQ4LFVVR?ref_=ppx_hzsearch_conn_dt_b_fed_asin_title_3
Thanks in advance! Nath
Hi everyone, I don’t think there’s already a thread on this topic,
we’re planning—two or three years from now (I know, it’s a ways off...)—a cross-Canada trip from east to west, meaning Montréal ====> Vancouver, and leaving the RV in Vancouver. First, we’ll spend a few days visiting Québec City, then pick up the RV in Montréal. The trip will likely be around 5 weeks, late August to early September. If you’ve got any route ideas, we’d love to hear them! Banff is probably a must-see stop for us. Thanks in advance!
Didier and Nicole
Hi everyone,
I recently arrived in Uruguay and I'm currently thinking about the best solution for my South America travel project.
I have a 2013 Fiat Ducato camper van that's currently in France. My initial plan was to have it shipped to Uruguay so I could travel across South America for about a year, then sell it here at the end of the trip.
But now that I'm here, I have a lot of questions about selling a French-registered vehicle in South America, particularly in Uruguay.
So, I'd love to hear from anyone who's been in this situation before:
Is it possible to sell a French-registered vehicle in Uruguay without permanently importing it? Is it common to sell your vehicle to other travelers (French, Europeans, or others) who want to continue traveling with it? Are these kinds of transactions relatively straightforward? What administrative procedures should I expect? What are the risks for the seller and the buyer? Are there any South American countries where this kind of sale is easier than in Uruguay? Based on your experience, would it be wiser to sell my van in France and buy a vehicle locally to travel with?
Any advice, experiences, or recommendations are welcome. Thanks in advance for your help !
Is it possible to sell a French-registered vehicle in Uruguay without permanently importing it? Is it common to sell your vehicle to other travelers (French, Europeans, or others) who want to continue traveling with it? Are these kinds of transactions relatively straightforward? What administrative procedures should I expect? What are the risks for the seller and the buyer? Are there any South American countries where this kind of sale is easier than in Uruguay? Based on your experience, would it be wiser to sell my van in France and buy a vehicle locally to travel with?
Any advice, experiences, or recommendations are welcome. Thanks in advance for your help !
Hello,
Today is January 7th, Orthodox Christmas Day.
It’s the perfect occasion to share on VF a religious site that left a lasting impression on us.
For a long time, we’d admired photos of the Makaryevo Women’s Monastery on Russian websites. They’re always taken from cruise hydrofoils that, in season, depart from Nizhny Novgorod.
This gave us the idea for a crazy challenge: to visit the monastery during a river cruise, with our little plumber’s van that’s become the common thread of our travels!
This challenge seemed impossible to pull off.
The equation was indeed impossible to solve
1. Find a dock 2. Load the van onto a boat 3. Cross the Volga 4. Arrive at sunset 5. Sail past the monastery 6. All with no reliable information. NONE!
Incredibly, every obstacle fell into place one after another! Gifting us unforgettable moments.
The photos follow our exact journey.
1. We arrive on the southern bank of the Volga, searching for a ferry to Makaryevo. First attempt, first failure—we’re way too far east. We find a second ferry, but it serves a different town on the northern bank.

2. We keep going and meet some fishermen. But even they don’t know where to board a vehicle for the monastery.

3. After several fruitless searches, a young man who speaks a few words of English points us to a dock where, in summer, boats *might* serve the monastery. Miraculously, at the end of a rough track, we find an old ferry moored. But no one’s on board, and a chain blocks the entrance.
After an hour of waiting, a worker arrives and tells us they *will* cross the Volga tonight,
but the exit ramp at Makaryevo isn’t accessible for our vehicle.
The captain joins him, and seeing our disappointed faces, they confer, discuss,
and load some planks to raise the ramp!
Another miracle!
4. We board, with just one passenger accompanying us— the Trafic is the only vehicle on board.

5. The crossing was magical. And longer than expected, since the Volga here is several kilometers wide, and we’re navigating between countless islands!

6. Under a sky that gradually clears, we discover there are homes on the river— invisible from the banks—that form small communities where people get around by boat!

7. Then, suddenly, around a bend in the channel, the monastery appears in the distance on the northern bank.

8. At the exact moment our boat rounds the buoy and nears the monastery, the sun breaks through the clouds!

9. A breathtaking sight, with our boat gliding along the monastery walls in absolute silence.

10. The sky, now a deep blue, makes the vibrant colors of the onion domes pop.

11. We sail slowly past the monastery under extraordinary light— something our little compact camera can’t fully capture.

12. As promised, the captain and his crew adjust the exit ramp. You can’t tell from the photo, but even with the planks, it was a close call— the van’s chassis barely cleared the ramp. We thanked them warmly.

13. By the end of the day, the monastery is, of course, closed. But another miracle happens! It turns out the passenger who crossed with us is the mayor’s wife. When Sylvie told her we were from France, she called her husband, who immediately contacted the Mother Superior. Like in a dream, the monastery opens just for us. A nun and a guard come to meet us and take us through the chapels and gardens!

14. A visit all the more intimate since only the silent nuns, deep in prayer, are present in these sacred spaces.

15. After dinner in our little van, we enjoy the exceptional light illuminating the now-closed monastery. We’re the only visitors, and the site feels like a massive ship anchored on the Volga.

16. The setting sun now bathes the monastery walls in gorgeous pink hues!

17. Gradually, the legendary Volga itself takes on magical colors! For the night, I’ll just back the van up to level it. It’ll take us a while to fall asleep after such intense moments.

18. Just as inexplicably, the magic continues the next morning! Seeing I’m struggling with my knee, the guard lets us drive slowly along the monastery’s perimeter path. So there we are at dawn, solitary wanderers between the Volga and the monastery walls.

19. The morning light now illuminates the monastery’s eastern façade, which we hadn’t admired yesterday. An exceptional moment.

20. Even more impressive when we realize we’re on the nuns’ prayer path. We cross paths with them—tall, silent, black-clad figures, fully covered.

We leave Makaryevo with regret, following the Volga toward Kostroma on the Golden Ring. That’s about all there is to add.
We’ve already taken three long trips through Russia in our little van. The travel journals are shared in the link in our signature.
Best regards, Sylvie & Bernard
Today is January 7th, Orthodox Christmas Day.
It’s the perfect occasion to share on VF a religious site that left a lasting impression on us.
For a long time, we’d admired photos of the Makaryevo Women’s Monastery on Russian websites. They’re always taken from cruise hydrofoils that, in season, depart from Nizhny Novgorod.
This gave us the idea for a crazy challenge: to visit the monastery during a river cruise, with our little plumber’s van that’s become the common thread of our travels!
This challenge seemed impossible to pull off.
The equation was indeed impossible to solve
1. Find a dock 2. Load the van onto a boat 3. Cross the Volga 4. Arrive at sunset 5. Sail past the monastery 6. All with no reliable information. NONE!
Incredibly, every obstacle fell into place one after another! Gifting us unforgettable moments.
The photos follow our exact journey.
1. We arrive on the southern bank of the Volga, searching for a ferry to Makaryevo. First attempt, first failure—we’re way too far east. We find a second ferry, but it serves a different town on the northern bank.

2. We keep going and meet some fishermen. But even they don’t know where to board a vehicle for the monastery.

3. After several fruitless searches, a young man who speaks a few words of English points us to a dock where, in summer, boats *might* serve the monastery. Miraculously, at the end of a rough track, we find an old ferry moored. But no one’s on board, and a chain blocks the entrance.
After an hour of waiting, a worker arrives and tells us they *will* cross the Volga tonight,
but the exit ramp at Makaryevo isn’t accessible for our vehicle.
The captain joins him, and seeing our disappointed faces, they confer, discuss,
and load some planks to raise the ramp!Another miracle!
4. We board, with just one passenger accompanying us— the Trafic is the only vehicle on board.

5. The crossing was magical. And longer than expected, since the Volga here is several kilometers wide, and we’re navigating between countless islands!

6. Under a sky that gradually clears, we discover there are homes on the river— invisible from the banks—that form small communities where people get around by boat!

7. Then, suddenly, around a bend in the channel, the monastery appears in the distance on the northern bank.

8. At the exact moment our boat rounds the buoy and nears the monastery, the sun breaks through the clouds!

9. A breathtaking sight, with our boat gliding along the monastery walls in absolute silence.

10. The sky, now a deep blue, makes the vibrant colors of the onion domes pop.

11. We sail slowly past the monastery under extraordinary light— something our little compact camera can’t fully capture.

12. As promised, the captain and his crew adjust the exit ramp. You can’t tell from the photo, but even with the planks, it was a close call— the van’s chassis barely cleared the ramp. We thanked them warmly.

13. By the end of the day, the monastery is, of course, closed. But another miracle happens! It turns out the passenger who crossed with us is the mayor’s wife. When Sylvie told her we were from France, she called her husband, who immediately contacted the Mother Superior. Like in a dream, the monastery opens just for us. A nun and a guard come to meet us and take us through the chapels and gardens!

14. A visit all the more intimate since only the silent nuns, deep in prayer, are present in these sacred spaces.

15. After dinner in our little van, we enjoy the exceptional light illuminating the now-closed monastery. We’re the only visitors, and the site feels like a massive ship anchored on the Volga.

16. The setting sun now bathes the monastery walls in gorgeous pink hues!

17. Gradually, the legendary Volga itself takes on magical colors! For the night, I’ll just back the van up to level it. It’ll take us a while to fall asleep after such intense moments.

18. Just as inexplicably, the magic continues the next morning! Seeing I’m struggling with my knee, the guard lets us drive slowly along the monastery’s perimeter path. So there we are at dawn, solitary wanderers between the Volga and the monastery walls.

19. The morning light now illuminates the monastery’s eastern façade, which we hadn’t admired yesterday. An exceptional moment.

20. Even more impressive when we realize we’re on the nuns’ prayer path. We cross paths with them—tall, silent, black-clad figures, fully covered.

We leave Makaryevo with regret, following the Volga toward Kostroma on the Golden Ring. That’s about all there is to add.
We’ve already taken three long trips through Russia in our little van. The travel journals are shared in the link in our signature.
Best regards, Sylvie & Bernard
Hi everyone.
We’re planning a two-month trip to Morocco and Mauritania this fall (2026). We’d like to use this trip to get some bodywork and paint done on our VW T4 camper bus.
Does anyone have recommendations for trustworthy auto body shops (either personally tested or firsthand recommendations)?
Thanks in advance.
"Hey fellow road-trippers! 🚐🔥
After 4 years on the road, I’ve noticed something simple: we’re all looking for the same things. Authentic welcomes, great local eateries, and stops that don’t feel like supermarket parking lots.
But it’s always bugged me to see small producers or local guesthouses getting their margins eaten up by big booking platforms.
That’s why I created TerraNomad.
The concept is straightforward:
The pro (farmer, restaurant, small campsite, guesthouse) pays no commission to be on our map. In return, they offer a special welcome or discount to members.
It’s direct, local, and human. We’re starting in France, then heading together toward Morocco, Spain, and Portugal. Quick question: Does this kind of "no-middleman" network speak to you? I’m opening the first 100 Founding Member spots this Friday night (special launch price at 12 € for the year—just 1 € per month). Can’t wait to read your thoughts and see if you’d be up for this adventure! 🌍✋"
The pro (farmer, restaurant, small campsite, guesthouse) pays no commission to be on our map. In return, they offer a special welcome or discount to members.
It’s direct, local, and human. We’re starting in France, then heading together toward Morocco, Spain, and Portugal. Quick question: Does this kind of "no-middleman" network speak to you? I’m opening the first 100 Founding Member spots this Friday night (special launch price at 12 € for the year—just 1 € per month). Can’t wait to read your thoughts and see if you’d be up for this adventure! 🌍✋"
Is it complicated to rent a car and drive in Morocco? Also, is an international driver’s permit mandatory? Thanks
hi
where can you park a camper van in Trieste to sightsee and sleep?
thanks
Hi there,
Does anyone have a good agency recommendation for renting a camper van in Morocco (Marrakech or Essaouira) for about two weeks in March 2026?
Thanks for your tips!
Hi everyone,
We’re a family of four—two adults with two kids aged 4 and 7—about to embark on a year-long round-the-world trip in a camper van. I’m currently planning the Asia leg, which should last about 6 months. We’ll arrive in Thailand in January, head north, then move on to Laos. Ideally, we’d continue to Vietnam, Cambodia, and then return to Thailand to head south into Malaysia. If the budget allows, we’d love to include China and Japan. The big question after lots of research is: how easy is it to temporarily import a vehicle into these countries? The info I’ve found is outdated (2019–2020), and given how quickly regulations change, I’d love to hear from anyone currently (or recently) traveling in these countries with their vehicle. I’ve read that you need a local guide in Vietnam, local license plates in China, and that importing a vehicle into China is quite complicated—are these rules still in place? More generally, is there a recommended route for this part of the world with a camper van?
Thanks in advance!
We’re a family of four—two adults with two kids aged 4 and 7—about to embark on a year-long round-the-world trip in a camper van. I’m currently planning the Asia leg, which should last about 6 months. We’ll arrive in Thailand in January, head north, then move on to Laos. Ideally, we’d continue to Vietnam, Cambodia, and then return to Thailand to head south into Malaysia. If the budget allows, we’d love to include China and Japan. The big question after lots of research is: how easy is it to temporarily import a vehicle into these countries? The info I’ve found is outdated (2019–2020), and given how quickly regulations change, I’d love to hear from anyone currently (or recently) traveling in these countries with their vehicle. I’ve read that you need a local guide in Vietnam, local license plates in China, and that importing a vehicle into China is quite complicated—are these rules still in place? More generally, is there a recommended route for this part of the world with a camper van?
Thanks in advance!
hello fellow travelers
For my golden years, I'd like to drive to India in my 508. I want to avoid Iran and Pakistan. Instead, I’m thinking of going through Turkey, Georgia, Armenia, Azerbaijan, then taking the ferry from Baku to Türkmenbaşy in Turkmenistan, followed by the Silk Road through Central Asia—Uzbekistan and Kyrgyzstan.
After that, China? I’ve seen that some travelers manage to drive through China with their own vehicle... Then Tibet, Nepal, and India... But things get tricky with the Himalayan crossing. I’ve checked on Google—it looks tough.
Any tips or info on these routes? Thanks
After that, China? I’ve seen that some travelers manage to drive through China with their own vehicle... Then Tibet, Nepal, and India... But things get tricky with the Himalayan crossing. I’ve checked on Google—it looks tough.
Any tips or info on these routes? Thanks
Hi,
It seems that vans and campervans aren't allowed on Hurtigruten ferries?
We have a California van with a bike rack—length: 5.70 m / height: 2.20 m / width: 1.95 m.
We'd like to take the ferry from Trondheim to the Lofoten Islands this coming September.
Thanks for sharing any info!
regions Brittany, Rhône-Alpes, and Massif Central (Auvergne Limousin)
Hi fellow travelers,
We’re planning our first trip to Iceland.
We’re considering renting a 4x4 where we could sleep from time to time.
My question is: What’s the current regulation in Iceland? Which areas allow sleeping in your vehicle, and where is it prohibited (requiring you to stay in campgrounds)?
In June, is it possible to find spots without having booked in advance?
Sergio
Hi there,
We’re traveling in our camper van from Haute-Savoie.
We’ve got 2 weeks in April and want to explore northern Portugal.
We’re thinking of:
- Peneda-Gerês National Park - the Douro Valley - Porto
We love nature, hiking, and culture (and also good food and wine).😉
Do you have an itinerary to suggest?
Thanks in advance for your replies
We’re traveling in our camper van from Haute-Savoie.
We’ve got 2 weeks in April and want to explore northern Portugal.
We’re thinking of:
- Peneda-Gerês National Park - the Douro Valley - Porto
We love nature, hiking, and culture (and also good food and wine).😉
Do you have an itinerary to suggest?
Thanks in advance for your replies
Hi there,
We're planning a full week in Iceland in April. Given the short timeframe to prepare, I’m asking for some help on the forum.
We’re considering renting a camper van to be more independent with our travel. - Is this really a good idea at this time of year due to weather conditions (cold nights, poor road conditions, etc.)? - Can we just "park" anywhere for the night to sleep, or do we absolutely have to go to a campsite? What are the approximate rates for a van with 2 people? Do we need to book in advance? - If this mode of transport is recommended, do you have any good places to rent one?
Iceland is still a big island with lots of points of interest, so I think it’ll be tough to see everything in 8 days. - Are there parts of the island we should prioritize in April? We like hiking (nothing too long—6 or 7 hours is out of the question) and unique landscapes. - Are some sites inaccessible at this time of year? - Is Reykjavik worth stopping for a day or two?
Thanks in advance for your answers!
Jeff
We're planning a full week in Iceland in April. Given the short timeframe to prepare, I’m asking for some help on the forum.
We’re considering renting a camper van to be more independent with our travel. - Is this really a good idea at this time of year due to weather conditions (cold nights, poor road conditions, etc.)? - Can we just "park" anywhere for the night to sleep, or do we absolutely have to go to a campsite? What are the approximate rates for a van with 2 people? Do we need to book in advance? - If this mode of transport is recommended, do you have any good places to rent one?
Iceland is still a big island with lots of points of interest, so I think it’ll be tough to see everything in 8 days. - Are there parts of the island we should prioritize in April? We like hiking (nothing too long—6 or 7 hours is out of the question) and unique landscapes. - Are some sites inaccessible at this time of year? - Is Reykjavik worth stopping for a day or two?
Thanks in advance for your answers!
Jeff
Hi there,
Most of the time when I travel, I tow a trailer with an ATV for my local trips... I’d love to hear from anyone who’s traveled with a trailer and a second vehicle of any kind—especially the downsides of towing a trailer in Norway, aside from ferry costs.
Thanks!
Most of the time when I travel, I tow a trailer with an ATV for my local trips... I’d love to hear from anyone who’s traveled with a trailer and a second vehicle of any kind—especially the downsides of towing a trailer in Norway, aside from ferry costs.
Thanks!
hi,
I’m planning a trip to Albania in a camper van, most likely between May, June, and early July (2027), for about 60 days. On the way down, I’ll go as far as Bari (or Brindisi) and cross by ferry, and on the way back, I’ll go through the former Yugoslavia (or maybe take the return ferry?).
Has anyone been there recently? What are the roads like, the must-see spots, and any general tips you can share?
There’ll probably be two of us traveling together.
Thanks
Hi there,
During our last trip to Greece in 2021, we used Anek Lines' open deck offer, which allowed us to spend the night in our van on an open deck by the sea with access to the ferry's bars, restaurant, and showers (on the Ancona-Igoumenitsa route).
From my initial research, it seems this service no longer exists—can anyone confirm this?
Any alternatives?
Thanks
Hi everyone,
I’m planning to drive my camper van to southern Spain in autumn 2026. Ideally, I’d like to find a ferry leaving from France (Marseille or Toulon, doesn’t matter) that drops me off as far south in Spain as possible. I’ve done some research but haven’t had any luck.
Thanks for your tips!
Vanouk
We’d like to spend 15 days in August visiting Normandy by camper van, starting from Lyon.
Has anyone got an itinerary to suggest for exploring Normandy?
We’d like to go to Calvados to visit: Flower Coast, Honfleur, Cabourg, Deauville, D-Day landing beaches
Mont Saint-Michel
Alabaster Coast, Étretat cliffs, and maybe Rouen Fabienne
We’d like to go to Calvados to visit: Flower Coast, Honfleur, Cabourg, Deauville, D-Day landing beaches
Mont Saint-Michel
Alabaster Coast, Étretat cliffs, and maybe Rouen Fabienne
Hi there,
I have a bit of a crazy dream... I'd love to drop everything and hit the road with my wife and kids in a camper van.
I want to visit villages to learn, immerse ourselves in other cultures, and see different perspectives on the world. To teach my kids different values.
Hi everyone,
I’m planning a campervan road trip and would love some tips from those who know these countries: Slovenia, Bosnia and Herzegovina, Croatia, Montenegro, and Slovenia again. At the moment, nothing’s set in stone, but for example, is it better to visit Slovenia or Bosnia? My preferences lean toward landscapes (rivers, sea, lakes)—basically anywhere there’s water! :) Wild camping, cheap or even free spots, and a *very* tight budget—it’s the discovery, curiosity, and meeting locals that drive me. I’ll visit cities and sites only if access is easy (by bike, for example, or by train from an affordable campsite) and if visitors aren’t treated like cash cows. Just reasonable stuff, really. So, any advice is welcome—like swimming spots or easy hikes along coasts or rivers. I love caves and offbeat visits (salt mines in Poland, La Roque Saint-Christophe in France, etc.). Castles and old ruins? Not really my thing... Thanks for your help! Sylvia
I’m planning a campervan road trip and would love some tips from those who know these countries: Slovenia, Bosnia and Herzegovina, Croatia, Montenegro, and Slovenia again. At the moment, nothing’s set in stone, but for example, is it better to visit Slovenia or Bosnia? My preferences lean toward landscapes (rivers, sea, lakes)—basically anywhere there’s water! :) Wild camping, cheap or even free spots, and a *very* tight budget—it’s the discovery, curiosity, and meeting locals that drive me. I’ll visit cities and sites only if access is easy (by bike, for example, or by train from an affordable campsite) and if visitors aren’t treated like cash cows. Just reasonable stuff, really. So, any advice is welcome—like swimming spots or easy hikes along coasts or rivers. I love caves and offbeat visits (salt mines in Poland, La Roque Saint-Christophe in France, etc.). Castles and old ruins? Not really my thing... Thanks for your help! Sylvia
Hi, I’m planning to pick up a camper van in Dubai and drive it back to France... is this even possible? What’s the best route? What are the main challenges? Are there secure parking areas along the way? Is diesel fuel available for the whole trip? ... So many questions... Thanks for your help! See you soon!
I'm planning to drive to the UAE by road, going through Iraq. Has anyone done this and can give me some info? Specifically about the border crossings Turkey/Iraq and Iraq/Kuwait.
Hi there,
I’d love to hear your thoughts on a trip to New Zealand in a campervan. Is it a good idea to mix hotels and a car on the North Island and a campervan on the South Island? Or should I do the whole trip in a campervan—though visiting big cities seems trickier that way.
Other questions: which companies do you recommend, and what are the least tiring or most sensible routes? 😄
Thanks for sharing your experiences and ideas!
Hi there,
We’re planning to tour Scandinavia by camper van—Denmark, Sweden, Finland, and Norway (in that order)—for 5 weeks from late May to late June 2026.
I’ve done it before, but that was way back in 1980 😎 and by hitchhiking!
We’d love to hear from anyone who’s done this trip about the best routes, great tips, must-know advice, and what to do or avoid (ferries, campsites, etc.).
Thanks in advance!
hi there,
We’re heading to southern England this summer in our camper van, including a stop in London.
Does anyone have a good experience with a campsite near London that has easy access to public transport to get into the city center? Ideally, we’d like to leave the camper van at the campsite...
Thanks so much in advance for your help!
We’re heading to southern England this summer in our camper van, including a stop in London.
Does anyone have a good experience with a campsite near London that has easy access to public transport to get into the city center? Ideally, we’d like to leave the camper van at the campsite...
Thanks so much in advance for your help!
Hi everyone,
I’m planning a trip with my camper van in autumn 2026 to head to southern Italy from Genoa by ferry.
Ideally, I’d like to leave from Genoa for southern Italy (like Messina) or another city in the boot.
I’ve done some research online but haven’t had any luck.
Can you help or give me some advice?
Thanks in advance!
Vanouk
Hi there, we’ll be in Portugal from March 9 to April 14, 2026. We’ve booked our first five days in Lisbon for sightseeing. After that, we’d like to rent a campervan (RV), but we’re having trouble finding a good site for the rental. The rental would be for about three weeks. Do you have any suggestions for us? We think it’s best to book the campervan before we arrive. And since we’re not mechanics, we need a vehicle in good condition...
Thanks so much for your suggestions. We’re open to everything—even route ideas and places to visit! Pierrette
Thanks so much for your suggestions. We’re open to everything—even route ideas and places to visit! Pierrette