Je serai à Tokyo à partir du 24 mars pour une durée de 2 semaines. Je n'ai effectué aucune réservation. Je compte, comme il m'arrive de le faire habituellement pour chaque voyage, de prendre une chambre une fois en avoir pris connaissance ainsi que de son prix. Je ne dispose d'aucune adresse et d'aucun guide. Tout se fera au fur et à mesure. J'aimerais toutefois demander le nom d'un quartier et plus précisément le nom d'une station de métro où je pourrai prospecter à mon arrivée. Je disposerai d'un budget moyen, pas trop serré sans être pour autant exponentiel. Si toutefois quelqu'un a l'amabilité de partager une savoureuse adresse, je suis preneur.
Quel style de logement cherches tu ? Plutôt guesthouse, hotel, chez l'habitant... Sachant qu'à Tokyo les hotels sont assez chers...
A vrai dire, peu importe même si j'aimerais pouvoir avoir une chambre individuelle. J'aimerais également profiter un peu de la vie nocturne, pouvoir sortir boire un verre sans avoir à regarder ma montre afin de respecter un couvre-feu.
Je serai à Tokyo à partir du 24 mars pour une durée de 2 semaines. Je n'ai effectué aucune réservation. Je compte, comme il m'arrive de le faire habituellement pour chaque voyage, de prendre une chambre une fois en avoir pris connaissance ainsi que de son prix. Je ne dispose d'aucune adresse et d'aucun guide. Tout se fera au fur et à
mesure.
Vous comptez vraiment arriver à Tokyo sans guide, sans logement, prospecter sur place une chambre d'hôtel? Savez-vous que Tokyo compte plus de 37 millions d'habitants. Je n'ose même pas imaginer le nombre de kilomètres que vous aller parcourir à la recherche de la perle rare, ni le temps que vous allez passer ni l'énergie que vous allez dépenser juste après un vol de plus de 12heures. Si vous parlez et lisez le Japonais peut-être que ça pourrait le faire Mais sans ça oubliez.Vous ne connaissez vraiment pas quel quartier vous intéressent? Vous ne connaissez vraiment rien? Avec les moyens actuels, rien de plus facile que de trouver ce que vous recherchez. On ne connait pas vos goûts ni vos intérêts difficile de vous renseigner. Par contre un petit conseil parcourez le forum ou d'autres, il y en a pleins, regarder le site de l'office du tourisme ou autres mais bougez il ne vous reste qu'un mois. On ne part pas au Japon sans un minimum de préparation......Amicalement je vous souhaite un bon voyage donnez-nous de vos nouvelles au retour
C'est vrai que la demande fait sourire...
Pour moi, le quartier le plus animé le soir, c'est Shinjuku, mais je vois mal quelqu'un prospecter en sortant du métro. Et puis, faut prendre la bonne sortie, y en a environ 200...
Je te conseille de réserver à l'avance, ne serait-ce par ce que sur internet tu trouveras davantage de prix réduits (promos sur séjours de plus de 4 jours par exemple, sites discount comme booking ou expedia) alors que sur place, tu paieras le prix fort. Et surtout, tu ne pourras pas aussi bien repérer que sur internet.
Mon quartier de prédilection c'est Shibuya ; je te conseille de repérer dans un premier temps les hôtels pour te faire une idée.
J'aime bien aussi Shinjuku (mais mort côté ouest où se trouvent la plupart des hôtels), Shimbashi, Roppongi, et un peu plus excentrés, Ikkebukuro et Asakusa. Ueno bof et Ginza c'est un quartier intéressant, mais pas forcément pour y loger. Évite Shinagawa et (surtout) Odaiba, trop excentrés.
Bonnes recherches !
Cela ne doit pas t'empêcher d'essayer deux quartiers dans Tokyo (par exemple Shibuya et Asakusa, assez éloignés l'un de l'autre).
Je ne vois pas bien le rapport entre les structures hôtelières et le nombre d'habitants, même si j'ai conscience qu'une forte densité peut s'avérer inconvenante. Par ailleurs, je n'ai pas parlé de perle rare mais d'un hôtel, dans sa forme la plus quelconque. Y a-t-il si peu d'hôtels à Tokyo que l'on puisse marcher des kms sans en trouver un? Je pars en qualité de touristes: il me semblait que cela n'était pas nécessaire à préciser. Un quartier intéressant pour un touriste? Asakusa ou Shibuya il me semble. A mon tour de vous poser une question: pourquoi ne pourrait-on pas partir au Japon sans un minimum de préparation?
J'ai conscience qu'après un vol fatigant, cela peut s'avérer pénible de devoir cavaler dans une mégalopole pour trouver un hôtel mais je n'ai guère envie d'envoyer plusieurs centaines d'euros via un site touristique pour une chambre que je n'ai pas vue préalablement.
J'aime beaucoup votre politesse à ne pas être plus ironique que vous ne souhaiteriez l'être et ne manquerai pas de vous donner de mes nouvelles à mon retour.
En espérant que vous daigniez tout de même répondre à mes questions et à celle de l'intitulé.
A vous,
J'abonde quand même dans le sens des autres personnes qui ont répondu...
Il sera difficile, sur place, de trouver les bonnes adresses qui vont bien ; la probabilité pour tomber par hasard sur les hôtels recommandés et/ou recommandables est faible.
Sur internet, tu pourras faire ton marché avec les avis d'internautes et mieux comparer les prix... Voire poser des questions par mails aux hôtels.
On sent un peu de condescendance non dans votre propos mais dans votre maîtrise des points de suspension. Je comprends. On ne foule pas le sol nippon sans se griser les tempes. Néanmoins, puisque vous ne me semblez pas dénué d'humour, pourriez-vous svp dans le quartier de Shinjuku me donner le nom d'une station de métro ainsi qu'une direction de sortie accostée d'hôtels?
On sent un peu de condescendance non dans votre propos mais dans votre maîtrise des points de suspension. Je comprends. On ne foule pas le sol nippon sans se griser les tempes. Néanmoins, puisque vous ne me semblez pas dénuer d'humour, pourriez-vous svp dans le quartier de Shinjuku me donner le nom d'une station de métro ainsi qu'une direction de sortie accostée d'hôtels?
Tu prêtes de l'ironie à toutes les réponses qui te sont faites, mais je crois que tu imagines mal sur place comment se présente cette ville...
À Shinjuku, il y a la station Shinjuku, tout simplement. La gare la plus fréquentée de monde avec un nombre invraisemblable de sorties (Montparnasse à côté, c'est une gentille gare de province). Côté ouest tu trouveras le plus grand nombre d'hôtels (tu devras marcher une bonne heure avant de pouvoir commencer à évaluer l'intérêt de l'un ou de l'autre), mais cette partie de quartier est assez morte. Côté Est il y en a aussi, plus difficiles à déceler car c'est davantage un quartier commerçant, plus animé. Les hôtels ne sont pas toujours faciles à repérer notamment parce que le mot hôtel est assez souvent écrit en katakana (l'un des deux syllabaire japonais).
Je te suggère de prêter davantage attention aux conseils qui t'ont été donnés pour le moment : ils viennent de gens qui connaissent Tokyo 😉 !
Je me suis permis ce message car j'ai lu attentivement le blog de deux touristes féminines suisses refusant d'envoyer de l'argent par Internet et désireuse de payer une chambre qu'elles avaient examinée par leur soin. Cette démarche n'est guère originale et ne mérite aucun trophée. Je la pratique moi-même depuis belle lurette. A titre d'exemple, cela m'a réussi en Turquie, en Syrie, en Iran et dans les Balkans. Cependant, si cela s'avère trop périlleux au Japon, je consentirai (peut-être) à cette démarche.
Rappelons si besoin est (et je pense qu'il est) que les réservations d'hôtel au Japon peuvent être annulées sans frais jusqu'à la veille, voire le jour même.
Si prospecter à Paris est bien évidemment faisable, à Tokyo, c'est impensable.
Je n'ai effectué aucune réservation. Je compte, comme il m'arrive de le faire habituellement pour chaque voyage, de prendre une chambre une fois en avoir pris connaissance ainsi que de son prix. Tout se fera au fur et à mesure.
Conseil no 2: A moins que vous n'aimiez perdre des heures à repérer des hôtels, qui ne sont pas nécessairement sur les avenues principales et dont le nom n'est pas forcément mentionné en caractères latins sur la façade, puis vous faire regarder de travers parce que vous n'avez pas de réservation, puis vous faire dire qu'il n'y a rien de libre parce que vous faites perdre la face aux gens en impliquant que leurs facilités ne sont pas à la hauteur (demander à voir la chambre avant de l'occuper sera invariablement considéré ainsi, à moins que vous n'ayez un handicap particulier, et encore), je vous conseille vraiment de réserver, ne serait-ce que depuis l'aéroport ...
J'aimerais toutefois demander le nom d'un quartier et plus précisément le nom d'une station de métro où je pourrai prospecter à mon arrivée. Je disposerai d'un budget moyen, pas trop serré sans être pour autant exponentiel. Si toutefois quelqu'un a l'amabilité de partager une savoureuse adresse, je suis preneur.
Tokyo, c'est immense et très varié. Il est difficile de conseiller quelqu'un sans savoir ce qu'il vient y faire et ce qu'il en attend. Pour cela, il faudrait que vous ayez quelque idée de la ville, d'où mon conseil no 1, donné sans ironie ni sarcasme, mais avec expérience.
Je vous remercie pour vos conseils et votre remarque judicieuse. Je ne pensais pas que je pourrais faire perdre la face à un hôtelier japonais en lui demandant de visiter une chambre ou en le mettant devant un fait accompli de non réservation. J'ai vécu en Chine. Perdre la face est très déstabilisant. Cependant, les hôteliers chinois ne prennent pas ombrage pour ces états de fait. Au contraire, certaines situations se dénouent de manière plus commode qu'en Occident. Toutefois, la Chine n'est pas le Japon. Merci pour votre lien en annexe, que je vais compulser de ce pas.
Les mauvaises surprises/tromperies sont rarissimes dans l'hôtellerie au Japon. Vous pouvez essentiellement faire confiance en matière de réservation et de paiement par avance.
En 30 ans de voyages là-vas, j'ai dû décommander une seule fois une réservation et c'était pour une question de handicap de ma mère (escaliers ingérables pour elle), ce que l'hôtelier a bien compris mais cela m'a coûté une bonne demi-heure pour effacer la perte de face d'un côté comme de l'autre.
Je n'ai eu également qu'une seule véritable déception, quoique pas bien grave (Riverside Takase, à Kyoto, reprise et gérée a minima par des propriétaires manquant clairement de motivation).
J'ai eu par contre maintes bonnes surprises (une véritable "salle de bal" pour le prix d'un placard, services inattendus à des prix soldés dans des "business hotels", etc.), généralement en réservant via les offices de tourisme locaux ou à l'aéroport.
Sérieusement, renseignez-vous sur Tokyo, déterminer une zone/un quartier qui convienne à vos objectifs, et si vous ne voulez pas réserver longtemps à l'avance, faites-le à un des guichets de réservation à l'aéroport en arrivant, en mentionnant votre budget et vos "exigences". Je serais très surprise que vous soyez déçu.
J'ai effectué une réservation dans un hôtel de Shinjuku pour la modique somme de 67300 yens. Je me demandais s'il était permis d'obtenir un geste commercial sans commettre une offense. Vos conseils m'inviteraient dès mon arrivée une déconvenue que je ne saurais réparer en langue japonaise. Je suppose - selon votre propos- que si la direction de l'hôtel ne propose pas de réduction, il est inutile et préjudiciable de le suggérer. Je compte sur votre sagacité.
Si au moment de la réservation il n'y avait pas de proposition de promotions, en effet, je te déconseille de négocier une remise une fois sur place. Ça ne se fait franchement pas...
Sauf chez les antiquaires et dans les marchés aux puces (et avec moult précautions oratoires), on ne marchande pas au Japon.
Il arrive par contre que lorsque l'on a eu un bon contact, lors de séjour prolongé ou d'achat important, un commerçant fasse un geste commercial, appelé "service" (et prononcé approximativement à l'américaine "saabiss"), généralement sous forme d'un petit cadeau ou de la déduction de la TVA (5%). C'est toujours le commerçant qui propose, ça ne se demande pas.
En te lisant, je vois que tu as été déçue par le Riverside Takase à Kyoto que je viens de réserver.
Peux-tu m'en dire plus ?
Je profite également de te demander quel est le quartier le plus intéressant, à proximité des jardins, pour séjourner une semaine.
En te lisant, je vois que tu as été déçue par le Riverside Takase à Kyoto que je viens de réserver.
Peux-tu m'en dire plus ?
C'est très bien situé, correct pour des "backpackers" vu le prix, il y a une cuisine et un pc/internet à disposition et les toilettes sont propres, mais l'entretien général des lieux laisse à désirer : draps en non-tissé pas agréables ni parfaitement propres (cheveux), installations demandant toutes un récurage à fond (pas de quoi tomber malade mais un effort ne serait pas du luxe). Les propriétaires/gérants vivent à côté, on ne les voit que le temps de confirmer la réservation et payer la chambre, ils semblent totalement indifférents à ce qui se passe chez eux. Bref, je n'ai pas été horrifiée (il m'en faut plus que ça) mais franchement déçue par rapport à plein d'autres établissements du même genre.
Je profite également de te demander quel est le quartier le plus intéressant, à proximité des jardins, pour séjourner une semaine.
Perso j'aime bien le quartier autour de la gare au dessus de Shichijo-dori, je peux recommander le Hiraiwa, et le Yuhara qui vient d'être rénové, juste à côté. Il est facile depuis cette zone de visiter le reste de la ville, en bus comme en vélo (et à pieds pour les environs).
Les autres zones pratiques et agréables incluent Higashiyama (est de la ville, ok pour le centre) et la zone du palais impérial, plus au centre-nord.
Ceci étant, tous les quartiers de Kyoto sont intéressants et offrent plein à voir et faire.
Un grand merci d'avoir pris la peine de me répondre.
A la lecture de ton appréciation de cet hôtel, je crois bien que je vais annuler et trouver autre chose de plus propre (je suis assez chatouilleuse en ce qui concerne l'hygiène 😊 )
Merci Florence. J'ai pris considération de vos propos. J'ai pris la peine d'effectuer deux réservations concernant un hôtel dans le quartier de Shinjuku (Nishitetsu Inn Shinjuku) et un autre à Kyoto (Toyoko Inn Kyoto Biwako Otsu). A la vitesse à laquelle s'effectuent les réservations, je suis très étonné que le Toyoko Inn Kyoto ne remporte pas plus de suffrage. En dépit d'une probable déception, je saurais où dormir et je n'aurais pas à froisser des sensibilités.
Grâce à tes conseils, je viens de réserver au Yuhara et j'attends la confirmation.
D'après les photos reçues, la maison est très jolie et bien située au bord d'un petit cours d'eau.
Merci Florence. J'ai pris considération de vos propos. J'ai pris la peine d'effectuer deux réservations concernant un hôtel dans le quartier de Shinjuku (Nishitetsu Inn Shinjuku) et un autre à Kyoto (Toyoko Inn Kyoto Biwako Otsu). A la vitesse à laquelle s'effectuent les réservations, je suis très étonné que le Toyoko Inn Kyoto ne remporte pas plus de suffrage. En dépit d'une probable déception, je saurais où dormir et je n'aurais pas à froisser des sensibilités.
Bien à vous,
Pascal
Bonjour Pascal,
Je ne connais pas du tout les hôtels du côté de Shinjuku.
Attention, le Toyoko Inn que vous avez réservé n'est pas à Kyoto même mais va vous obliger à prendre chaque jour un train pour visiter cette ville.
Si vous voulez en rester aux Toyoko Inn, visez ceux qui sont effectivement en ville, comme le Kyoto Shijo-Karasuma (le mieux situé, plein centre-ville), le Kyoto Gojo-Karasuma (pas loin) ou les deux situés sur Gojo. Il s'agit d'une chaîne de business-hôtels dont le rapport qualité-prix est tout-à-fait positif.
Pour mieux, je peux vous recommander le Hearton Hotel, en centre ville, ainsi que le Granvia, dans la gare, un peu cher mais si bien, où j'ai séjourné avec grand plaisir (et celui de ma mère, assez difficile), ...
Grâce à tes conseils, je viens de réserver au Yuhara et j'attends la confirmation.
D'après les photos reçues, la maison est très jolie et bien située au bord d'un petit cours d'eau.
Merci encore 🙂
Je l'ai connu avant rénovation et c'était déjà bien. J'ai vu le bâtiment rénové cet été, magnifique. Hélas, rien n'était libre ... Le cours d'eau s'appelle Takase-Gawa. On peut le remonter jusqu'à assez haut dans le centre-ville, au travers d'un quartier ravissant mais bordé de restaurants de luxe. Il finit par rejoindre la rivière Kamo.
Le quartier est très sympa, plein de belles maisons anciennes en bois (j'ai déjà réservé la mienne si par extraordinaire je gagne l'euro-million) et calme la nuit. Le long du canal, attention selon la saison aux pamplemousses mûrs qui se détachent parfois (délicieux d'ailleurs 😉). En montant le long du canal vers le nord depuis le Yuhara, un peu avant l'avenue Gojo, il y a un très sympathique bar-restau à prix très raisonnables, le E-fish, qui fait une cuisine hybride Japon-Occident.
A lire vos messages, il me semble que vous vous imposez comme la meilleure ambassadrice du Japon. Je ne trouve plus aucun hôtel au centre ville proposant une chambre libre du 1er au 6 avril prochain. Je vais demander à mon amie japonaise de fouiner sur des sites officiels dont le portail ne propose aucune version en langue anglaise.
A lire vos messages, il me semble que vous vous imposez comme la meilleure ambassadrice du Japon.
Il faut bien passer le temps et entretenir la motivation en attendant d'y retourner ... 😉
Je ne trouve plus aucun hôtel au centre ville proposant une chambre libre du 1er au 6 avril prochain. Je vais demander à mon amie japonaise de fouiner sur des sites officiels dont le portail ne propose aucune version en langue anglaise.
Fin de l'année scolaire et fiscale au Japon, et période des cerisiers en fleur, ce qui explique peut-être le manque de disponibilité des hébergements. Votre amie aura en effet peut-être plus de chance en communiquant directement en japonais. Je vous souhaite de trouver votre bonheur.
Je sollicite une fois de plus votre connaissance du Japon. Je devrai par la force des choses emprunter un train chaque jour pour me rendre au centre ville de Kyoto puisque mon hôtel est situé à la périphérie. J'arrive à Tokyo et je repars de Tokyo pour la France. Vous semble-t-il intéressant d'acheter un JR pass me concernant? Il se pourrait également que je me rende à Nara.
Je vous remercie par avance pour votre précieuse collaboration.
Pascal
En effet, un railpass vous sera utile et certainement rentable. un 7 jours devrait être plus que rentabilisé par l'aller-retour Tokyo-Kyoto plus Nara et les trajets locaux vers et autour de Kyoto.
je te suggère de faire une simulation sur Hyperdia.com pour les trajets que tu comptes effectuer et de comparer leurs prix avec un JRPass d'une semaine. A mon avis, un JRPass d'une semaine serait rentable.
Pour finaliser un voyage de 15 jours au Japon, fin juillet début aout 2011, nous sommes à la recherche d'un ryokan de charme, avec onsen, à Kyoto ou ses…
Mes pas vont me conduire à Kobe pour trois nuits, le mois prochain. Je ne suis guère amateur de viande mais souhaite sacrifier au rite de la dégustation de ce…
Je vais arriver et de l aeroport je dois aller a cette adresse Taito-ku, Kiyokawa 1-35-11 Taito Ward Tokyo, 111-0022 Japan Par contre je ne comprend pas tres…
Je pars au Japon le 1er août et je compte bien goûter à ce fameux Boeuf de Kobe! Par contre difficile de savoir quels sont les bons restaurants sachant que je…
I’m starting to look at neighborhoods in Seoul, and I’m leaning toward staying in a hotel in Insa-Dong—I’ve spotted one really close to Unhyeongung.
Is this a good area—nice and convenient for exploring the city?
Otherwise, I’ve also found another hotel in Yongsan-Gu, right near the station of the same name. Is that station useful for getting around Seoul?
Since I’ll be in South Korea for nearly two months, I plan to spend at least a week in Seoul to recover from jet lag (it takes me a while to adjust...). So, I’d love a neighborhood that’s pleasant and a hotel not too far from a subway station.
Hi,
My departure is coming up soon—two months backpacking in Taiwan, so much to discover! I’d love to hear about your travel experiences.
My main interests are meeting people, understanding how things work, hiking, and nature in general. I’ve also done a lot of reading about Taiwan’s complex situation.
I do stone sculpture.
I also want to visit Orchid Island for its history.
Marie
We’re back from a one-month trip to China and wanted to share our itinerary. Hopefully, this can give future travelers some ideas for exploring this beautiful country.
Beijing → Temple of Heaven / Forbidden City
Jinshanling → Great Wall
Zhangjiajie → Tianmen Mountain and Heaven’s Gate
Wulingyuan → Avatar Mountains / sandstone pillars
Fenghuang → riverside houses
Ping’an → terraced rice fields
Tiantouzhai → village / rice terraces
Yangshuo → Li River / karst mountains
Shanghai → skyline with the Oriental Pearl Tower
Our travel journal is available on our travel journal, written day by day. You’ll find lots of photos and some travel tips there.
I could really use your help to finalize our trip to Japan.
We’re heading there for three weeks with my partner, starting November 10th. Our plan was to visit Tokyo, Kyoto, and a few stops in between (nothing too original so far…).
However, we’re more into nature and hiking, so even though we do want to explore Tokyo and Kyoto, we’d like to maximize nature stops between the two. Initially, we’d considered places like Kamikochi, but I understand it’s not accessible this late in the season.
Hi there,
I’d like to do this cycling route over 2 or 3 days. I’m struggling to figure out and find a (good) bike rental that lets me start in Onomichi and drop off in Imabari. Can anyone help with great tips for rentals and accommodations along the route? How do I get back to Onomichi afterward?
Next year, we’re celebrating 20 years of marriage (and travel 🙂), and we’re looking for something new, pretty legendary, and something the teens will enjoy too.
The family council has settled on Japan for now. And it’d have to be a summer trip—no choice there.
The catch: I keep reading that August isn’t the right season for southern Japan. It’s hot, humid, and there’s a risk of typhoons… Okay, but what does that *actually* mean in practice? Are there any travelers who’ve been there during this time? Is it *that* unbearable?
We’re pretty familiar with Southeast Asia—last year, we dealt with scorching heat in Vietnam and insane humidity, plus a typhoon we experienced from a distance, and visiting Angkor in the blazing sun. Is it worse than that?
I’m back with my detailed itinerary for 20 days in South Korea—it’s my first trip to the country. Our idea is to experience a more rural and cultural Korea. Here’s the rough plan: Seoul for 4 nights at the start and 1 night at the end, Gurye for 4 nights, Suncheon for 4 nights, Namhae for 4 nights, and Gyeongju for 2 nights. The goal is to pick a base and explore the surrounding areas. What do you think of this itinerary? Anything you’d change?
thanks
hi everyone, we're heading out for a 12-day trek in the Japanese Alps. We're bringing freeze-dried meals like we always do. We just found out that importing meat is banned, even freeze-dried. Is that true? We already bought them. They're commercially made freeze-dried meals. Online, it's not specified that they have to be "commercially made" because you can make your own freeze-dried food. And since we've heard they're really strict in Japan, can anyone confirm this for us? thanks
I haven’t found what I’m looking for despite my searches!
For a 15-day trip next spring, I’d like to buy a card (preferably an eSIM, but a physical SIM is fine too) that also lets me make calls in the country (to contact a hotel, a tourist spot, etc.).
You can easily find options just for data, but I haven’t come across any that include calls, texts, or even MMS.
Could you recommend something?
hi there
I’m planning a trip in September—here’s my rough itinerary. What do you think? Is it easy to rent a car to get around between my stops? Thanks so much!
Philippe
StopNightsFull daysSeoul44Gurye (Jirisan)43Suncheon43Namhae43Gyeongju21Seoul1—
Hi,
July 2026: I’m writing to you from Dali.
First, I got scammed on Booking—AI-retouched photos. No tourists at this hotel (Yishanju Designer Hotel), and the reality was horrible: dirty, with a disgusting breakfast. It’s better to use Trip.com here.
Next, the old town was an infernal cacophony, packed with tourists who shoved past without a care. Some vendors harassed you to buy things. All the stalls sold the same cheap plastic junk or other uninteresting stuff. The beautiful scenery was ruined by vendors lining 100% of the alleys. Impossible to walk, crushing heat, nothing good to eat except fresh fruit. Horrible experience.
Day 2: We went to Cangshan Mountain by cable car—the ride was short and nothing spectacular. We were at 2,600 m.
My plan was to see Erhai Lake. Unfortunately, I followed the advice of an AI chatbot: take the boat at Langkan Dock. The Didi dropped us off in the nearest area, which was full of charming little alleys but packed with Chinese tourists. The three-wheeled yellow cabs zoomed through the narrow streets, forcing you to hug the walls, on top of the scooters and other pedestrians to deal with. Crossing the neighborhood was hellish and suffocating. Once out, we hit the "corniche," which was also packed with Chinese tourists. The lake’s edge was all pebbles, and everyone was standing around taking photos. I was with my 5-year-old son. I would’ve liked to sit down and let him play with stones by the water, but it was clear we didn’t belong. They were even shoving each other for a shot! There were no boats in sight. In short, we’d had enough, and there was nothing interesting there either.
On the way back, we had to cross that maze again under the scorching sun. My son was braver than me—I even had a little dizzy spell from all the chaos. Add to that Dali’s altitude (2,200 m), so altitude insomnia, fatigue, and vulnerability during the day...
The restaurants weren’t inviting—the staff served sticky rice in a little bucket. The dishes were wrapped, and you had to figure it out yourself. After that, they ignored you completely, even if you were the only tourist.
On the 3rd day, it was time to leave for Shaxi. I hope to see beautiful villages. But honestly, I’m exhausted by this atmosphere where everything is complicated, communication is never smooth, noise is everywhere, and the behavior of some Chinese people is abusive...
Silver lining: not a drop of rain in 4 days and blue skies.
I couldn’t visit the villages in southern Yunnan because of rain and storms there...
But I was expecting to see a few more tourists.
We’re planning a 17-day trip to South Korea in October 2026 with my husband and our daughters, who’ll be 9 years old.
I’d love to get your thoughts on our draft itinerary.
First, some key details:
1/ Jeju Island is a must for us. I’ve personally dreamed of going there for years after reading a novel about it.
2/ Our girls are used to road-trip style travel since they were born, so this kind of trip won’t be an issue for them.
3/ We plan to travel by train, except on Jeju where we’ll rent a car (we already have an international driver’s permit).
Itinerary:
Seoul: 1 arrival day at 10 AM + 4 full days
Gyeongju: 2 days
Busan: 3 days
Jeju: 4 days
Seoul: 2 days
Hi there,
My girlfriend (23) and I (24) are heading to Japan for the first time from October 20th to November 6th. Here’s our itinerary:
6 nights in Tokyo
1 night in Hakone (ryokan already booked)
4 nights in Kyoto (hotel already booked)
2 nights in Osaka
4 nights back in Tokyo
I’d like to book hotels for Tokyo (both stays) and Osaka, but I’ve gotten so many different recommendations.
I’ve read that Shinjuku is the place to be for its huge hub, accessibility, and things to do, but I’ve also heard about Shibuya, Asakusa, and Ueno.
I’ve looked at hotels, and first off, I’m surprised by the prices compared to what I’ve seen on forums (I guess inflation’s hit here too… and maybe I’m late to the booking game?). I’m feeling a bit overwhelmed with all the options.
For our first stay in Tokyo, I’d prefer a hotel (not a residence or Airbnb) since we’ll be arriving at night, and it’s our first time in Japan. It’d be great to have a place with a reception, staff who speak at least a little English, and can give us some guidance. For the second stay, we could consider other options if it’s better.
Budget-wise, we can go up to 150–180 € per night, but if we can save some money to spend elsewhere, that’d be amazing!
I’m open to all recommendations, hotel suggestions, or any other tips for Tokyo (first stay), Osaka, and Tokyo (second stay).
Hi there,
I’m getting ready for a classic tourist trip to China in May 2026.
The "Terres Lointaines" itinerary looks good to me, and the price is interesting.
Has anyone traveled with them before? Any feedback?
Is there a better option?
Thanks so much for sharing your experiences on this!
Michel
I just booked my hotel in Seoul—it’ll be near Unhyeongung, on Samil-Daero 30-Gil—and I’m wondering if there’s public transport from the airport to this address (bus or subway)? If not, what’s the taxi fare? I read it’s around 50 or 60 €.
I’m traveling to Japan with a young adult with autism (ASD) from July 28 to August 8, following a pretty classic route: Osaka, Hiroshima, Kyoto, and Tokyo. I’m looking for a schedule of the most spectacular fireworks displays during that time. So far, the dates for the major *hanabi* events aren’t available online yet. If anyone has them, I’d really appreciate it if you could share!
We’ll be doing a self-drive trip using public transport in May 2026.
On Day 6, we’ll arrive in Hakone by train from Tokyo in late morning. We’ll spend the night in Hakone before heading to Kyoto.
The main goal of this stop is clearly the view (no hiking) of Mount Fuji, not so much exploring Hakone, where the sights seem limited.
I’ve read on the forum that the view is great from Gotemba, but it also takes a good hour by bus to get there. And, apart from that view, there’s nothing else to see in Gotemba!
So, I’m not sure what to choose. Any thoughts? Or alternatives to suggest?
Maybe some spots in Hakone or Gotemba for a great view?
Hi everyone, I’m Julien!
This summer, from late June to late July, I’m planning a one-month solo trip to Japan—my first time!
I’d love to hear your thoughts and advice on the itinerary I’ve put together to explore this amazing country.
Here are the routes I’m considering:
**Option 1: More mountain and nature-focused**
Tokyo: 8 nights, with day trips to Nikko and maybe the Izu Peninsula
Kawaguchiko (Lake Kawaguchi/Mt. Fuji): 1 night. The place looks stunning, but I’m worried Mt. Fuji might not be visible due to the weather
Kyoto: 6–7 nights (including a trip to Nara)
Osaka: 1–2 nights, where I’d like to drop off my things to make the Kumano Kodo easier
Kumano Kodo: 3 nights—an experience I haven’t seen much elsewhere, but I thought it sounded really interesting
Hiroshima: 2 nights
Miyajima: 1 night
Takayama: 3 days
Kanazawa: 3 days (From what I understand, the Osaka–Takayama–Kanazawa–Tokyo route is convenient for transport)
Tokyo: 1 night (return)
**Option 2: More varied but a bit vague in parts**
Tokyo: 8 nights
Kyoto: 7 nights (+ Nara)
Osaka: 2 nights
Kobe + Himeji: just passing through—I’m not sure if it’s worth a night
Naoshima: 1 night—still pretty unclear for me
Takamatsu: 2 nights. An interesting city, but I’m not sure how long to stay
Shimanami Kaido: biking from Imabari to Onomichi, then heading to Hiroshima
Hiroshima: 2 nights
Miyajima: 1 night
Kyushu road trip (Aso + onsens + Fukuoka): 5 nights (also pretty vague—I could fly from Fukuoka back to Tokyo)
Tokyo: 1 night
**Option 3: More balanced/simplified**
Tokyo: 8 nights
Kawaguchiko: 1 night
Kyoto: 7 nights (+ Nara)
Osaka: 2 nights
Koya-san: 1 night
Kumano Kodo: 3 nights
Takayama: 3 nights
Kanazawa: 3 nights
Tokyo: 1 night
A few key points:
I haven’t made any reservations yet, except for the flight tickets.
I know my plans are too packed and will need to be adjusted.
I’m specifically looking for advice on which stops to cut or shorten.
Hello everyone,
Like Cedric13600, I’ve booked a flight ticket for 30 days / 29 nights in September 2026, from Beijing to Shanghai. We’re a couple in our sixties who love independent road trips.
I’d like to draw inspiration from the following private itinerary suggested by a travel agency:
Day 1: Arrival in Beijing
Day 2 to 4: Beijing
Day 5: Datong
Day 6 & 7: Pingyao
Day 8 to 10: Xi'an
Day 11: Luoyang
Day 12: Dengfeng
flight
Day 13 & 14: Chongqing
flight
Day 15 & 16: Lijiang
Day 17: Dali
Day 18: Kunming
Day 19: Jianshui
Day 20 & 21: Yuanyang
Day 22: Travel via Guilin
Day 23 & 24: Yangshuo
Day 25: Guilin
Day 26 & 27: Zhangjiajie
flight
Day 28 & 29: Shanghai
Day 30: Departure from Shanghai
But to do this itinerary independently:
1. This schedule seems very ambitious to me—what do you think?
2. If it’s too packed, what would you remove as a priority?
Thanks so much in advance for your help.
I’m planning a 5-week trip between Yunnan and Sichuan from mid-October to the end of November 2026:
Arriving in Kunming, I’ll do a loop in the far south of Yunnan via Thonghai, Jhiansu, Zhemi, Yuanyang, Nafa, Jinping, Mengzi, and Shilin (visiting markets, villages, and hiking), then head to northern Yunnan/southern Sichuan on the same theme (passing through Kunming again) via Dongchuan, Huize, Qiaojia, Puge, Xichang, Lanba, Butuo, Huolie, Dimo, Riha, Niuniuba, Meigu, Mabian, and Leshan, before arriving in Chengdu (where I’ll take my return flight to Paris).
This would be a trip with a strong ethnic/rural focus. Since I’ve never traveled in China, I’d love to hear your thoughts on doing this solo. Are there public transport options in the region? What tips do you have for traveling through this area as smoothly and enjoyably as possible? I’ve done quite a bit of backpacking in the mountains of northern Vietnam and really enjoyed using local motorbike drivers. Is something like that available in this region (through local tourist agencies or hotels)?
What should I be cautious about? Are local tourist agencies (or hotels) offering tours and guides reliable? If you know of any specialized sites sharing tips or experiences, or names of local agencies, hotels, etc., please don’t hesitate to share them! :)
In short, all your advice (on any topic that comes to mind!) is very welcome.
Thanks so much!
While researching South Korea, I came across the term "templestay," which refers to a Korean program that lets you stay in a traditional temple to discover Buddhism and Korean culture by living like the temple residents and doing activities like making lanterns.
A templestay isn’t just for foreign tourists—on the booking site, I saw that some temples are more geared toward foreigners, with English-speaking monks.
I was wondering if it’s still worth it, especially in temples where the monks don’t speak English?
I'm 69 years old and heading to China, where most tourist sites are free or discounted for me. However, trip.com either refuses to let me book because the sites are free or doesn’t apply the discount. Does WeChat apply this discount if I book through them? How can I just reserve without paying and pay on-site? Is that possible?
I’d love to get some feedback on our 30-day / 29-night itinerary in China. We’ll be there in September as a family with two kids (6 and 10 years old).
Do you think I should cut a few nights between Wulingyuan (Avatar Mountain) and Yangshuo? I’ve planned 15 nights total there.
We’ll be on a round-the-world trip starting May 2026 and will need to do schoolwork with the kids. Hoping to fit it in during train rides!!
Ever since I started planning this China itinerary, I’ve been discovering completely mind-blowing places I’d never heard of before—30 days feels way too short for China!!!
Here’s our itinerary:
Beijing - 4 nights
Forbidden City
Great Wall of China
Temple of Heaven
Xi’an - 3 nights
Terracotta Army
Muslim Quarter & Great Mosque
Chengdu - 3 nights
Zoo - Research Base of Giant Panda Breeding
Wenshu Yuan Temple
Hi there,
We just got back from a 2-week trip to China as a couple, and before we left, the budget was the hardest thing to picture concretely. We found plenty of info on visas, apps, transport, and itineraries, but way fewer detailed breakdowns of what you *actually* spend on the ground.
So, we took the time to share our real budget for 14 days. In our case, we spent around 1,800 € per person, with a big chunk of that going toward round-trip flights at about 600 € per person. We were also pretty surprised by how affordable China can be once you’re there—transport is often cheap, and a lot of everyday expenses stay reasonable.
The trickiest part, in the end, was figuring out how to pay while you’re there, since it’s not always obvious if you’re not prepared. But once everything’s set up and you get the hang of it, it’s really smooth.
If this can help other travelers get a better idea before they go, we’ve broken it all down here:
https://aventures-sans-mesaventure.com/budget-2-semaines-de-voyage-en-chine/
Hi everyone,
I’ve been planning several itineraries for a trip to Japan with my wife but would love your insights before we start booking!
In short, we want to go during Golden Week, see late-blooming cherry trees, and have the freedom to get around with a rental car.
Here’s the plan:
18-day itinerary in Japan (April 25 → May 12)
Goal: freedom, late cherry blossoms, culture & nature
---
Days 1–3: Tokyo (April 25–27)
Arrival and adjustment (no car needed yet).
Neighborhoods to visit: Shinjuku, Asakusa, Meiji Jingu, Shibuya, Odaiba.
Suggested activities: Ghibli Museum, Sumida River cruise, izakaya meals.
Late cherry blossoms (yaezakura) possible at Shinjuku Gyoen.
Pick up the rental car on the morning of April 27.
---
Days 4–5: Mount Fuji & Hakone (April 27–28)
Route: Tokyo → Kawaguchiko/Hakone (~2 h).
Activities:
Lake Kawaguchi, Chureito Pagoda (Fuji views + late cherry blossoms)
Onsen baths, Hakone Open-Air Museum.
Stay: ryokan with onsen and views of Mount Fuji.
Activities:
Preserved old town, sake breweries, UNESCO village of Shirakawa-go.
Stay: traditional minshuku (thatched-roof house).
Cherry blossoms are finishing at this altitude — beautiful mountain/nature contrasts.
---
Days 8–10: Kyoto & Nara (May 1–3)
Route: Takayama → Kyoto (~4 h 30).
Activities in Kyoto:
Fushimi Inari (red torii gates), Golden Pavilion, Arashiyama, Gion (geisha district).
Day trip to Nara:
Free-roaming deer in Nara Park, Todai-ji Temple, Kasuga Taisha Shrine.
Stay: Kyoto (3 nights).
---
Day 11: Osaka or Himeji (May 4)
Route: Kyoto → Osaka (~1 h) or Himeji (~1 h 30).
Option 1: Osaka → modern vibe, street food, castle.
Option 2: Himeji → stunning UNESCO-listed castle.
Stay: Osaka.
---
Days 12–13: Kanazawa (May 5–6)
Route: Osaka → Kanazawa (~4 h 30).
hi! Is it easy to use for paying for all the small purchases at the markets? INSTALLATION AND USE WITHOUT ISSUES—do you also need a VPN for China?
Secondly, for using phone and internet, I have Orange—is it reliable, or should I go with Airalo instead?