Loger sans réserver sur Porto

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
RO
Bonjour, nous partons sur porto en juin pour 8 jours , je pense que nous chercherons sur place notre couchage pour les 8 jours , soit une chambre ou un appartement , cela est possible ? Merci. Sylvie
AR Arsouille30 Veteran ·
Bonjour/B[:)]m dia ! Sylvie,

Félicitaçao! pour votre projet Portuense.

Yesssss, e possible de débarquer dans la Ville en juin sans résa d'hébergement, d'autant qu'éventuellement cela vous permettrait sympathiquement & pratiquement de loger dans 2 ou 3 quartiers différents. Mais, si je peux oser, c'est quoi l' idée, à la base/derrière votre tête, de ne pas pré-réserver d'hébergement, car effectivment cette démarche vous prendra temps & énergie sur place pour la visite ?

Restant à votre écoute & dispo, salutations cordiales.

Sânuk30.
Du Beau, du Bon: du baudet!
DA Danyflore Regular ·
Bonjour, Vous parlez portugais? Ce serait plus facile en arrivant à Porto sans réservation de savoir se débrouiller en portugais. Bien sur, vous trouverez à communiquer en anglais mais ce n'est pas pareil. Cordialement, Danyflore.
D.F
RO Rous Regular ·
bonjour, aucune idée derrière la tête[;)] juste que nous avons l'habitude de ne pas réserver nos hébergements et nous privilégions le contact locaux sur place même si nous parlons pas portugais cela est pas un problème .

Sylvie
AR Arsouille30 Veteran ·
aucune idée derrière la tête[;)] juste que nous avons l'habitude de ne pas réserver nos hébergements et nous privilégions le contact locaux sur place même si nous parlons pas portugais cela est pas un problème .

Dans ce cas-là: mon feu vert ! [;)] (j'plussoie, la langue n'est pas un blème, d'autant + que muito Portuenses ont à minima des notions de Français)

Cordialement,

Sânuk30.

ps: je reste à votre dispo sur la Ville, aucazoù.
Du Beau, du Bon: du baudet!
TO TomJeremy ·
Hi there! It’s often possible to sort things out once you arrive, but it really depends on the season, of course. These days, everyone speaks at least some English, but lots of places to stay also have staff who speak French. If not, Google Translate is always there to give you a hand! Anyway, for all kinds of info on accommodation, restaurants, and the tons of activities to do in Porto, I’d recommend checking out Bonjourporto—it’s packed with articles on every topic and is entirely in French! !
TA Tatra Globetrotter ·
Hi,

The site in question is a guide site, a commercial one.

Michel
TO TomJeremy ·
This site is packed with info—it really helped me plan and pull off my first trip to Porto!
JU JulietteTang ·
Hi there!

I can confirm that many Portuguese people have some knowledge of French. When it comes to last-minute bookings, it’s always a bit risky, especially during high season (like June in this case). But since I’ve stayed in Porto many times, I’d suggest booking at least one or two nights somewhere that suits you. Once you explore the city and its different neighborhoods, you’ll get a better idea of where you’d like to spend the rest of your trip. That said, it’s often through meeting people that you’ll discover options you hadn’t even considered! I’ve started conversations in bars and restaurants, and locals were always happy to help.

I’ve relied a lot on blogs and websites (like the one mentioned earlier, for example), which are great because they’re created by people who’ve actually visited the city and share their experiences and favorites. There are fewer options than on commercial booking platforms like Booking.com, but at least the selection is clear!

Just to note, I travel solo, which is definitely easier. A group of five will have fewer choices, of course.

You might also like