Resumption of bus connections between Poland and Belarus
FR

Translated into English.

Original post
ES
Planning to return to Belarus in mid-August, I just realized that since last September, Poland has reopened several border crossing points, and for buses, this means connections like Białystok-Grodno.

The official Polish page: https://granica.gov.pl/index_wait.php?p=b&c=t&v=pl&k=w

Several bus company routes, like on infobus.eu, take between 3 and 4 hours. Trains from Warsaw to Białystok take about 1.5 to 2 hours. This has the advantage of allowing comfortable train journeys with minimal time spent on a bus. Also, the Terespol-Brest border might have shorter queues if you still prefer a Warsaw-Brest bus.

Note that another route to Minsk, if you have a paper Russian or Belarusian visa, is the Kaliningrad-Minsk train. It’s long—around ten or eleven hours—but you can lie down and sleep. An option if you fly into Gdańsk and then take a short bus to Kaliningrad.

There are also Belavia flights from Minsk to Kaliningrad, but they’re expensive. The route is scenic:

In any case, this adds a few more options compared to what’s been available over the last four years.
AT Attila Globetrotter ·
Note that another route to Minsk, if you have a Russian or Belarusian paper visa, is the Kaliningrad-Minsk train.

I’ve heard about this train recently.

Oh yeah, that’s the one a Russian guy took to flee his country and ask for asylum in the European Union!

He took advantage of crossing Lithuanian territory to make his escape.

I guess the controls will be tightened by the Russian authorities.
Ponts du monde : concours de photos amical de juillet 2026 Rubrique Jeux Voyages C'est le moment de poster vos meilleurs clichés !
VO VoyageForum Globetrotter ·
Thanks to forum members for only replying here to discuss transport links between Poland and Belarus.
MyAtlas Group VoyageForum.com · MyAtlas.com
CH Chalembert Regular ·
Hello Voyage Forum. I completely agree—could you possibly remove the part where Esantirulo mentions the "EU loonies," as it’s just a controversial remark unrelated to travel? The rest is fine.
IN Incompletude Regular ·
bonjour , les liaisons Pologne Minsk en bus fonctionnent depuis un bon moment .. Il y a des bus Varsovie Minsk dans les 2 sens .. Le problème réside toujours dans le temps de passage à la douane. Tout cela est variable en fonction des passagers dans le bus .. Si vous avez des Ukrainiens, ou autres pays par exemple le contrôle de la police est pointilleux . En fonction de l'heure de passage c'est de 5/6/7 heures pour passer..! voir plus Passage par Grodno je ne vois pas trop l'intérêt, sauf à se taper encore mini 2h de route pour aller à Minsk et les beaux bus c'est presque 50 euros. Tout est très variable dans les temps de passage aux douanes pour Minsk ... Ma femme qui est venue chez moi en vacances en France est rentrée à Minsk (il y a 8 jours) Depuis Vilnius ce qu'elle pensait faire en 6 h a mis 10 h 30 .. 220 km 10 h 30, 50 euros Je ne vois pas trop les motivations pour se rendre à Kaliningrad avec un tel périple...! et le coût.? Pour moi c'est du délire assez fantaisiste. Mais certains aiment faire compliqué quand c'est assez simple et surtout BEAUCOUP moins onéreux, mais si c'est pour faire du buzz, je m'incline
Jean claude

Similar discussions

You might also like