Obtenir la citoyenneté américaine?
FR

This discussion is in French, the community’s main language.

Original post
LA
Bonjour, j'aimerais avoir des info..... mon pere a sa citoyente americaine et canadienne jaimerais savoir si quelqun sais si pour moi il serais simple d'avoir ma citoyenter americaine et quel en sont les demarches et cout MErci
le voyages es la cle de la liberté tout se kon desire qui es realisable nous lobtenons avec la perseverence
NI Nikky Globetrotter ·
Si ton pre avait sa citoyenneté américaine lorsque tu es né, il est fort probable que tu l'aies obtenue en même temps.

Certain individuals born outside of the United States are born citizens because of their parents, according to the principle of jus sanguinis (which holds that the country of citizenship of a child is the same as that of his / her parents). The U.S. Congress is responsible for enacting laws that determine how citizenship is conveyed by a U.S. citizen parent or parents according to the principle of jus sanguinis. These laws are contained in the Immigration and Nationality Act.

Selon mes lecture, il aurait fallu que tes parents fassent la demande avant tes 18 ans. Comme tu es majeure maintenant, tu devrais toi-même déposer une demande de naturalisation:

5. Is automatic citizenship provided for those who are 18 years of age or older?

No. Individuals who are 18 years of age or older on February 27, 2001, do not qualify for citizenship under the CCA, even if they meet all other criteria. If they wish to become U.S. citizens, they must apply for naturalization and meet eligibility requirements that currently exist for adult lawful permanent residents.

Le site internet pour plus d'information
"Aloha!Guide sur Hawaii. Nouveau! Visitez notre blogue "Vivre au Mexique". Aventures et conseils sur la région de Riviera Maya
LA Labonin Regular ·
Merci pour les info je sais que cest possible mais je me demandais si cetais complqier oui il lavais a ma naissance mais il ne me lont pas donner (comme mon pere es cominneur us )
le voyages es la cle de la liberté tout se kon desire qui es realisable nous lobtenons avec la perseverence

Similar discussions

You might also like